abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 29 september 2012 @ 23:03:46 #51
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_117408211
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 17:57 schreef Liandri het volgende:

[..]

Ik kan weinig mis vinden aan deze foto oals ik heel eerlijk ben
misschien dat het op sommige puntjes wat 'blurry' is maar daar merk je eigenlijk niks van en ik heb er ook totaal geen erg aan
misschien het ennige puntje dat ik kan vinden is dat ik zelf geen fan ben van de kleur ;}

ik ook eens een poging wagen

[ afbeelding ]
+ Mooie compositie, de lijnen lopen lekker.
- Bewegingsonscherpte
Daarnaast vind ik zelf al die vogelshowplaatjes ook niet meer zo spannend, het is teveel een trucje imho.

In mijn archief kwam ik deze tegen. Nu snap ik niet meer waarom ik er destijds overheen had gekeken. Ben benieuwd naar commentaar.

Half a mill by Gilles 1972, on Flickr
Life is what you make it.
pi_117422941
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 september 2012 23:03 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

+ Mooie compositie, de lijnen lopen lekker.
- Bewegingsonscherpte
Daarnaast vind ik zelf al die vogelshowplaatjes ook niet meer zo spannend, het is teveel een trucje imho.

In mijn archief kwam ik deze tegen. Nu snap ik niet meer waarom ik er destijds overheen had gekeken. Ben benieuwd naar commentaar.
[ link | afbeelding ]
Half a mill by Gilles 1972, on Flickr
+ mooie compositie
+ contrast is goed
- misschien iets te veel scherpte gebruikt

Deze keer een landschapsfoto:

Hij zij tegen mij dat hij m'n piemel kapot zou maken zodat ik een nieuwe van mijn moeder kon krijgen.
pi_117423116
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 14:36 schreef Zenato het volgende:

[..]

+ mooie compositie
+ contrast is goed
- misschien iets te veel scherpte gebruikt

Deze keer een landschapsfoto:

[ afbeelding ]
+ Mooie kleuren en vooral kleurverloop van de blauwe lucht
- Vind helaas de compositie nogal saai :)


Fair in Almelo by Peter vd Ham, on Flickr
  zondag 30 september 2012 @ 17:01:22 #54
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_117427870
+ Fijne kleuren
+ Mooie beweging
- Iets te druk en hectisch.

Een herfstkiekje

"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_117435471
+Post Processing
+Foto geeft een "fijn" gevoel
-Compostie (precies in het midden was in dit geval mooier geweest)

Eskimo Joe
  zondag 30 september 2012 @ 22:42:49 #56
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_117445936
+ leuk idee
- hmm, scherpstellen op de eerste (dichtsbij ons de kijkers), die in het midden, of eventueel de laatste, maar niet op de 2e van rechts
+- horizontale gedeelte van de tralies kan misschien precies in het midden voor een mooie kadrering. En dan iets verder weg staan zodat het rechter hoofd niet afgesneden wordt

Al een tijdje geen foto's gemaakt en ik heb nog een rolletje die nog vol moet, al maanden. Maar ik heb inmiddels een smartphone, een Galaxy S3, en soms maak ik daar foto's mee. Probeerde zo'n strakke minimalistische foto te maken, ben er nog niet zo goed in :P

Stiekem bijgesneden om die scheiding in het midden te krijgen :o
When all else fails, you always have delusion.
pi_117450388
quote:
Zie titel van dit topic :')
People assume too much.
pi_117452281
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 22:42 schreef Mirel het volgende:
+ leuk idee
- hmm, scherpstellen op de eerste (dichtsbij ons de kijkers), die in het midden, of eventueel de laatste, maar niet op de 2e van rechts
+- horizontale gedeelte van de tralies kan misschien precies in het midden voor een mooie kadrering. En dan iets verder weg staan zodat het rechter hoofd niet afgesneden wordt

Al een tijdje geen foto's gemaakt en ik heb nog een rolletje die nog vol moet, al maanden. Maar ik heb inmiddels een smartphone, een Galaxy S3, en soms maak ik daar foto's mee. Probeerde zo'n strakke minimalistische foto te maken, ben er nog niet zo goed in :P

[ afbeelding ]
Stiekem bijgesneden om die scheiding in het midden te krijgen :o
+ proberen is altijd goed maar ik kan zo niet echt een pluspunt opnoemen
- Het zwarte overheerst te veel
- Compositie kan ik ook niet zo waarderen.

  maandag 1 oktober 2012 @ 12:15:20 #60
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_117459999
+ scherptediepte
+ kleuren
- het had iets spannender gemogen, dichter er op of de compositie net wat anders.

"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_117464993
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 12:15 schreef snakelady het volgende:
+ scherptediepte
+ kleuren
- het had iets spannender gemogen, dichter er op of de compositie net wat anders.

[ afbeelding ]
Eerlijk gezegd vind ik het een hele moeilijke XD

Ik vind er een bepaalde rust in die ik heerlijk vind.
Aan de andere kant had er misschien van mijn op de voorgrond iets "bij gemogen"
Daar in tegen word je wel naar de "schaduwen" gezogen op de achtergrond waar je dan toch wel weer een interessante focus op hebt.

pi_117473204
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 15:01 schreef Liandri het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd vind ik het een hele moeilijke XD

Ik vind er een bepaalde rust in die ik heerlijk vind.
Aan de andere kant had er misschien van mijn op de voorgrond iets "bij gemogen"
Daar in tegen word je wel naar de "schaduwen" gezogen op de achtergrond waar je dan toch wel weer een interessante focus op hebt.

[ afbeelding ]
+ Erg leuk moment! Grappige foto.
- Je had hem qua scherpte en kleuren wel een beetje op kunnen poetsen vind ik. Het ziet er nu allemaal een beetje mat uit. En misschien is het een idee om de volgende keer iets meer op de compositie te letten zodat het onderwerp niet precies aan de rand van de foto stopt. Iets meer ruimte aan de linker kant bij het oor bedoel ik daar mee. Al is dat natuurlijk altijd erg moeilijk met dieren omdat je nooit weet wat ze precies gaan doen.

pi_117474871
+ Heel netjes aan beide kanten uitgemeten, ik erger me bij zulke foto's snel aan als het niet helemaal recht is.
+ De bomen achter het glas die zich niet conformeren aan symmetrie binnen zo'n weldadig lijnenspel.
- Tikkeltje veel lijnen voor mijn smaak, vooral de horizontale lijnen storen mij.
- Ik vind de horizon iets te veel in het midden, hij was wellicht mooier geweest met wat meer ruimte onder.

Voor mijn huidige cursus moeten we details in ons huis fotograferen met het oog op perspectief. Dit kwam er onder anderen uit. Lastig om veel details te vinden op 23 vierkante meter. :P

Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_117475093
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 19:10 schreef Rebubbled het volgende:
+ Heel netjes aan beide kanten uitgemeten, ik erger me bij zulke foto's snel aan als het niet helemaal recht is.
+ De bomen achter het glas die zich niet conformeren aan symmetrie binnen zo'n weldadig lijnenspel.
- Tikkeltje veel lijnen voor mijn smaak, vooral de horizontale lijnen storen mij.
- Ik vind de horizon iets te veel in het midden, hij was wellicht mooier geweest met wat meer ruimte onder.

Voor mijn huidige cursus moeten we details in ons huis fotograferen met het oog op perspectief. Dit kwam er onder anderen uit. Lastig om veel details te vinden op 23 vierkante meter. :P

[ afbeelding ]
Tnx!

Ik heb daar zeker 20 minuten gestaan en nog is hij niet helemaal recht. Ik stond volgens mij ook op iets wat niet in lijn was met wat ik op de foto wilde zetten.
Iets meer naar onderen was geen optie omdat daar allemaal rotzooi stond :)
  FOK!fotograaf maandag 1 oktober 2012 @ 19:15:56 #65
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_117475109
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 19:10 schreef Rebubbled het volgende:
+ Heel netjes aan beide kanten uitgemeten, ik erger me bij zulke foto's snel aan als het niet helemaal recht is.
+ De bomen achter het glas die zich niet conformeren aan symmetrie binnen zo'n weldadig lijnenspel.
- Tikkeltje veel lijnen voor mijn smaak, vooral de horizontale lijnen storen mij.
- Ik vind de horizon iets te veel in het midden, hij was wellicht mooier geweest met wat meer ruimte onder.

Voor mijn huidige cursus moeten we details in ons huis fotograferen met het oog op perspectief. Dit kwam er onder anderen uit. Lastig om veel details te vinden op 23 vierkante meter. :P

[ afbeelding ]
Perspectief is een erg leuk, maar ontzettend moeilijk onderwerp (omdat het op heel veel manieren te benaderen is). Jij benaderd het door diepte interpreteer ik?
Ik zou de foto iets meer belichten op de voorste bloem (het hart is nu behoorlijk donker).
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_117475425
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 19:15 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Perspectief is een erg leuk, maar ontzettend moeilijk onderwerp (omdat het op heel veel manieren te benaderen is). Jij benaderd het door diepte interpreteer ik?
Ik zou de foto iets meer belichten op de voorste bloem (het hart is nu behoorlijk donker).
Ik wil zeggen ja. :') Maar eigenlijk heb ik daar niet zo over nagedacht. Pff, dan realiseer ik me wat voor noob ik nog steeds ben. Ik vond het al tof van mezelf dat ik expres die oranje fatboy op de achtergrond had en dat alle lijnen naar mijn bosje bloempjes ging. Wat voor soorten perspectief zijn er nog meer dan, behalve kaders enzo? Of valt dat er niet onder en zit ik compleet verkeerd?

Ik weet niet zo goed hoe ik een klein deel van een foto kan bewerken. Ik verwacht een deel selecteren, dan een nieuwe layer, die oplichten en wops eroverheen? Ik ben ook bezig met een photoshopcursus. :P Ik zal dit onder de knie krijgen!!
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_117475621
quote:
14s.gif Op maandag 1 oktober 2012 19:21 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Ik wil zeggen ja. :') Maar eigenlijk heb ik daar niet zo over nagedacht. Pff, dan realiseer ik me wat voor noob ik nog steeds ben. Ik vond het al tof van mezelf dat ik expres die oranje fatboy op de achtergrond had en dat alle lijnen naar mijn bosje bloempjes ging. Wat voor soorten perspectief zijn er nog meer dan, behalve kaders enzo? Of valt dat er niet onder en zit ik compleet verkeerd?

Ik weet niet zo goed hoe ik een klein deel van een foto kan bewerken. Ik verwacht een deel selecteren, dan een nieuwe layer, die oplichten en wops eroverheen? Ik ben ook bezig met een photoshopcursus. :P Ik zal dit onder de knie krijgen!!
Door die fatboy lijkt het als of die rechterbloem die fatboy "uitspuugt" :)
  FOK!fotograaf maandag 1 oktober 2012 @ 20:54:01 #68
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_117480831
De definities uit deze lijst geven al aan hoe veelzijdig het woord "perspectief" is.
http://www.encyclo.nl/begrip/perspectief

Denk aan "groot/klein" (dichtbij/veraf) of hoe groot iets is in de omgeving, dieptewerking, etc etc ;)
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 21:29:40 #69
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_117671660
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 19:10 schreef Rebubbled het volgende:
+ Heel netjes aan beide kanten uitgemeten, ik erger me bij zulke foto's snel aan als het niet helemaal recht is.
+ De bomen achter het glas die zich niet conformeren aan symmetrie binnen zo'n weldadig lijnenspel.
- Tikkeltje veel lijnen voor mijn smaak, vooral de horizontale lijnen storen mij.
- Ik vind de horizon iets te veel in het midden, hij was wellicht mooier geweest met wat meer ruimte onder.

Voor mijn huidige cursus moeten we details in ons huis fotograferen met het oog op perspectief. Dit kwam er onder anderen uit. Lastig om veel details te vinden op 23 vierkante meter. :P

[ afbeelding ]
Het meeste over je foto is al gezegd maar ik wil nog wel toevoegen dat ik het een leuke benadering vind van het perspectief! Het is nog niet echt helemaal wat je zoekt denk ik. Hang anders wat van die bloemen achterin waar je nu de vlinders heb hangen en leg daar je scherpte op, vanuit hetzelfde perspectief! Gewoon een idee. Voor wat betreft perspectief zijn dit soort foto's (die is niet van mij!) ook erg leuk.

pi_117791020
Supervette foto, de eenzaamheid druipt er vanaf zou je kunnen zeggen.
Het is jammer dat de schaduw lijn net in zijn linker oog valt, zou mooi zijn als deze wat meer schitterde.

http://img208.imageshack.us/img208/2495/dsc00731gd.jpg (copy/paste deze link)

Zie hier voor meer foto's
http://www.flickr.com/pho(...)hotostream/lightbox/
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 21:35:30 #71
215849 MrMonkeyman
( ͡° ͜&#
pi_117793044
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 20:56 schreef FreshLife het volgende:
Supervette foto, de eenzaamheid druipt er vanaf zou je kunnen zeggen.
Het is jammer dat de schaduw lijn net in zijn linker oog valt, zou mooi zijn als deze wat meer schitterde.

[ http://img208.imageshack.us/img208/2495/dsc00731gd.jpg (copy/paste deze link) ]

Zie hier voor meer foto's
http://www.flickr.com/pho(...)hotostream/lightbox/
+ Coole kleuren
- compositie
- wat is het onderwerp? Het is te druk imho en ik weet nu niet waar ik naar toe moet kijken. Grote gebouw daarachter?

De mijne:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
( ͡° ͜ʖ ͡°)
pi_117794931
quote:
3s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 21:35 schreef MrMonkeyman het volgende:

[..]

+ Coole kleuren
- compositie
- wat is het onderwerp? Het is te druk imho en ik weet nu niet waar ik naar toe moet kijken. Grote gebouw daarachter?

De mijne:
[ afbeelding ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
+ Ik vind het witte juist wel mooi :@ Steekt mooi af bij het felle blauw. Ik hou wel van dat contrast.
+ Mooi de blik van de meeuw gevangen.
- Kleine zweempje wit helemaal rechtsonder leidt een klein beetje af (wolkje op de achtergrond?).

Eigen foto:

pi_117857308
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 22:09 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

+ Ik vind het witte juist wel mooi :@ Steekt mooi af bij het felle blauw. Ik hou wel van dat contrast.
+ Mooi de blik van de meeuw gevangen.
- Kleine zweempje wit helemaal rechtsonder leidt een klein beetje af (wolkje op de achtergrond?).

Eigen foto:

[ afbeelding ]
+ Sowieso die auto _O_
+ Mooie bewegingsonscherpte
+ Actie goed in beeld
- De voorste wagen helaas ook een stukje getroffen door het effect, alhoewel ik niet zeker weet of dat een minpunt moet zijn.

Dan ik ook maar een racefoto:

pi_117861668
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:05 schreef Row-1 het volgende:

[..]

+ Sowieso die auto _O_
+ Mooie bewegingsonscherpte
+ Actie goed in beeld
- De voorste wagen helaas ook een stukje getroffen door het effect, alhoewel ik niet zeker weet of dat een minpunt moet zijn.

Dan ik ook maar een racefoto:

[ afbeelding ]
+Auto is mooi scherp
+gaaf met al die kleuren
-Compositie is wat minder

Ik heb weinig ervaring met panning, dus maar wat "eenvoudiger" begonnen (ging maar iets van 2 km/uur :z ):

pi_118343783
- Wazige foto, alsof iemand tegen je aan je aan botste op het moment dat je de foto nam.
- Lijkt eerder op een snapshot
- Geen heel boeiende compositie
+ De kleur van het auto'tje.

...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_118673978
+ Mooie lijnen
+ Goed gelet op lichtverhouding
- naam bij de foto (niet gemeen bedoelt)

Hij zij tegen mij dat hij m'n piemel kapot zou maken zodat ik een nieuwe van mijn moeder kon krijgen.
pi_118705746
+ Interessante houding van de uil
+ Lekker dichtbij genomen (niet altijd goed, maar hier wel)

- Veel ruis
- scherpte lijkt net niet helemaal op zijn oog te liggen

pi_118817468
Oke erg vette foto!! (Y)

+ Momentopname!
+ Plaats van de focus
+ Dennenappels op de voorgrond

- De tijger op de achtergrond is misschien een beetje afleidend, ook omdat je enkel vacht ziet.

  zondag 4 november 2012 @ 22:49:39 #79
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_118830450
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 14:32 schreef spreading het volgende:
+ Interessante houding van de uil
+ Lekker dichtbij genomen (niet altijd goed, maar hier wel)

- Veel ruis
- scherpte lijkt net niet helemaal op zijn oog te liggen

[ link | afbeelding ]
Wat is dat beest aan het eten, joh?
  FOK!fotograaf maandag 5 november 2012 @ 22:21:40 #80
372645 spreading
pi_118871106
Een paarden kop..
Is een leeuw op de achtergrond en idd een beetje storend..
Zal zo nog eens een foto zoeken en een beoordeling posten
Edit:
Maar, de beoordeling.
+intense blik

- uitgebeten witte lucht
-scherpte ligt op haar jas/overhemd, niet op der ogen

Een wat abstractere van mij deze keer



[ Bericht 63% gewijzigd door spreading op 06-11-2012 16:11:04 ]
pi_118964594
+Mysterieus
+Mooie warme kleuren
+Grappig dat het heel vies lijkt, maar ook mooi

-Weinig contrast
-Te centraal hoofdonderwerp ten opzichte van andere objecten

Hier een foto van mijn eigenwijze afstandelijke kat
-
  donderdag 8 november 2012 @ 00:58:44 #82
351717 Compoantje
Elke 2 weken een pizza Inferno
pi_118965588
Wauw, mooie foto!

+ Contrast
+ Neutrale achtergrond
+ Zwart wit

- Geen!

pi_118988127
Pff weer zo'n mooie!

+ de belichting
+ de compositie
+ de weerspiegeling in de wieldoppen
+ kleureffect is goed gekozen

- misschien net het hoekje van die kist dat is "afgesneden" maar dan ben ik ook wel echt aan het zeuren want echt een hele mooie foto!

pi_119202008
+Toffe compositie
+Zwart wit heeft veel toegevoegde waarde
-Vind zelf het coca cola bord te prominent en geforceerd aanwezig

Ben benieuwd hoe deze foto eruit zou zien als de focus op de man lag :)

Aangezien ik vlakbij woon, ging ik ook maar even langs Glow. Wat een bagger, wordt steeds slechter

-
pi_119521300
+ Mooie kleuren, ik had ze nog wat meer kleur gegeven.
- Volgens mij bespeur ik wat ruis, zelf zou ik ook geprobeerd hebben om een bokeh achtergrond te krijgen.

pi_119573793
+Focus is goed
+Hond heeft een leuke blik
+ Zon die niet teveel licht meeneemt

- Misschien een klein beetje ruis

Was even in de duinen:

Hij zij tegen mij dat hij m'n piemel kapot zou maken zodat ik een nieuwe van mijn moeder kon krijgen.
pi_119576262
+ Mooie details in de groote versie!
+ Mooi contrast tussen de bruine en groene stengeltjes en in de kleine plantjes
- Bovengedeelte had je misschien iets donkerder kunnen maken. (Al ben ik zelf niet zo'n van van nabewerking.

Test voor iets dat een filmbeeld moet worden:
neohu heeft nog geen signature
pi_119576331
Mooi lichtwerk ^^ dat maakt het zo echt heel mysterieus!:D
pi_119941430
Heel erg vet! Wauw. Ik heb er helemaal geen negatief commentaar voor.. Een beetje ruis, maar totaal niet storend en niet te voorkomen in het donker. Uitstekende foto!

Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_120023659
mooien plaat gaaf die kleuren al weet ik niet wat het is ?

Iron dome in werking bij Asdoth Israel

[ Bericht 18% gewijzigd door C_S op 07-12-2012 01:55:24 ]
pi_120239033
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 01:47 schreef C_S het volgende:
mooien plaat gaaf die kleuren al weet ik niet wat het is ?
[ afbeelding ]
Iron dome in werking bij Asdoth Israel
Vette actie foto!

+Actie goed in beeld
+De rook geeft veel sfeer
+Mooie kleuren
+Mooie lucht
-Zag niet meteen wat het was, kan aan mij liggen ;)

  woensdag 12 december 2012 @ 20:25:13 #92
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_120242348
+sfeer van een besneeuwde berg
+aandacht naar het lichtpuntje iets links van het midden aan de horizon, die zit volgens mij ook volgens de wet van 3 ook goed :P
-er mist iets, er mag meer gebeuren of ergens de aandacht nog beter op richten

When all else fails, you always have delusion.
pi_120747077
- Toch een beetje saai om naar te kijken.
+ Dat zwart wit heeft wel wat.

Dan nu een van mijn eerste foto's ooit met een spiegelreflex. Gelijk proberen na te bewerken maar had lightroom nog nooit aangeraakt. Graag ook vooral opbouwende kritiek.



[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 25-12-2012 01:07:43 ]
  woensdag 26 december 2012 @ 20:37:48 #94
369412 roy600
At Radio 49!
pi_120793098
+ Ik bleef er lang na kijken wat het is
- Bovenaan veel zwart en onderaan afgesneden


Minpuntje wat mezelf opviel: Er staat een arm van een man links op de foto, zij schaduw ook.
(Dit is in het woudemagemaal (stoomgemaal) wat steeds in het nieuws is)

[ Bericht 5% gewijzigd door roy600 op 26-12-2012 20:49:59 ]
-
  dinsdag 5 februari 2013 @ 13:11:49 #95
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_122504422
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 20:37 schreef roy600 het volgende:
+ Ik bleef er lang na kijken wat het is
- Bovenaan veel zwart en onderaan afgesneden

[ afbeelding ]
Minpuntje wat mezelf opviel: Er staat een arm van een man links op de foto, zij schaduw ook.
(Dit is in het woudemagemaal (stoomgemaal) wat steeds in het nieuws is)
+ mooie reflectie links
+ onderwerp klopt met bewerking (sluit op elkaar aan)
- de aandacht gaat heel snel naar de linkerkant van de plaat, niet alleen door de uitstekende arm maar ook doordat het daar veel lichter is. Ik zou 'm wat strakker croppen.

pi_122566784
+ Mooie lucht
- Erg donker! Misschien even kijken of je de shadows nog wat omhoog kunt halen (of misschien HDR omzetting?)
- Weinig interessants rechts op de foto, misschien stukje croppen


Morgan by C Onrust, on Flickr
  woensdag 6 februari 2013 @ 20:37:10 #97
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_122567296
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 20:30 schreef COnrust het volgende:
+ Mooie lucht
- Erg donker! Misschien even kijken of je de shadows nog wat omhoog kunt halen (of misschien HDR omzetting?)
- Weinig interessants rechts op de foto, misschien stukje croppen

[ link | afbeelding ]
Morgan by C Onrust, on Flickr
+ Het kind is mooi belicht.
+- Het grootste deel van de achtergrond is mooi egaal zwart, maar er een soort halo rond het kindje te hangen.
- Hier heb je bij zulke kinderen weinig invloed op, maar de uitdrukking van het kind is vrij leeg. Een kleine lach of twinkeling in het gezicht had dit een topfoto gemaakt.

Graag de volgende bekritiseren, daar kan ik mijn voordeel mee doen voor de wedstrijd. :)

Lines and glasses #1 by Gilles 1972, on Flickr
Life is what you make it.
  woensdag 6 februari 2013 @ 22:26:21 #98
390985 Araxana
Carpe diem - of zoiets...
pi_122576332
Ooooh! zo een vogel heb ik maar dan in het blauw! super foto btw.


quote:
2s.gif Op woensdag 27 juni 2012 12:32 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

+ Prachtige foto. De hele sfeer, compositie, geslaagd!
+ Scherpte gast voorin
- Gast achterin is net iets te onscherp.
- Had iets lichter gekund?

[ afbeelding ]
pi_122758202
quote:
2s.gif Op woensdag 6 februari 2013 20:37 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

+ Het kind is mooi belicht.
+- Het grootste deel van de achtergrond is mooi egaal zwart, maar er een soort halo rond het kindje te hangen.
- Hier heb je bij zulke kinderen weinig invloed op, maar de uitdrukking van het kind is vrij leeg. Een kleine lach of twinkeling in het gezicht had dit een topfoto gemaakt.

Graag de volgende bekritiseren, daar kan ik mijn voordeel mee doen voor de wedstrijd. :)
[ link | afbeelding ]
Lines and glasses #1 by Gilles 1972, on Flickr
+ Leegte
+ Abstract, want ik weet het niet precies. Toch is het een heel fijne foto om naar te kijken.
- bekritiseren is hier geen optie voor mij. Ik hou van dit soort foto's. Wat is het onderwerp of doel van de wedstrijd?



[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2013 18:01:02 ]
pi_122762085
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 18:00 schreef Wiebeldak het volgende:

[..]

+ Leegte
+ Abstract, want ik weet het niet precies. Toch is het een heel fijne foto om naar te kijken.
- bekritiseren is hier geen optie voor mij. Ik hou van dit soort foto's. Wat is het onderwerp of doel van de wedstrijd?

[ afbeelding ]
+ Goed licht op het onderwerp
- Niet duidelijk wat het voorsteld
- Wijnig omgeving

Foto is gemaakt in Safaripark Beekse Bergen tijdens de roofvogelshow.
Mijn foto's worden gemaakt met een Nikon D3100 18-55 mm of 55-300 mm lens.
Meer foto's op mijn Fotografie Vink
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')