abonnement Unibet Coolblue
pi_113449115
Wat is Postcrossing?

Het idee is dat je een kaartje stuurt (een echte) naar het adres dat je uit de database hebt gekregen en dat je vervolgens ook kaartjes terug gaat ontvangen uit de hele wereld. En het werkt echt, een klein groepje FOK!ers is ondertussen verslaafd geraakt.

Schrijf je in, doe mee en deel je verhalen en ervaringen! ^O^



De site van Postcrossing!

Maar hoe werkt het dan :?
Het doel van dit project is om mensen kaarten te laten versturen naar en ontvangen uit de hele wereld. De belangrijkste stelregel is: als je een kaart verzendt, krijg je er ten minste een terug van een willekeurige Postcrosser ergens op deze wereld!

Is dat niet erg veel werk? :?
Valt reuze mee!
Het werkt, in het kort, als volgt:

1. Je vraagt een adres aan via de website
2. Je stuurt de postkaart naar dat adres
3. Je wacht totdat je zelf een kaart ontvangt
4. Je registreert de ontvangen kaart via de website

De eerste stap is om iemands adres aan te vragen. Naar dit adres stuur je een postkaart. Je ontvangt dit adres per e-mail, tezamen met een 'postcard ID', bijvoorbeeld NL-12345 waardoor die postkaart een uniek registratienummer krijgt. Je stuurt de kaart op, en wanneer de geadresseerde deze ontvangt wordt het unieke ID-nummer door hem/haar geregistreerd op de website van Postcrossing. Daarmee wordt vervolgens jouw adres naar de eerstvolgende (buitenlandse) Postcrosser gestuurd die op zijn beurt weer een nieuw adres uit het systeem aanvraagt!

Op deze manier werkt het als een soort ketting, je krijgt na het sturen van een kaart, er ook een terug van een willekeurige Postcrosser, en wie weet stuurt de geadresseerde er zelf ook wel een terug als je je adres erop zet!

Er is wel een limiet: je kunt maar een beperkt aantal kaarten 'onderweg' hebben. Elke keer als een door jou verzonden kaart aankomt, kun je vervolgens een nieuw adres aanvragen. Hoe meer kaarten je verstuurd hebt, hoe meer kaarten je onderweg mag hebben!

Wat voor postzegels moet ik gebruiken :?
Voor kaarten binnen Europa plak je een zegel 'Europa 1' en voor kaarten buiten Europa een zegel 'Wereld 1'.

Tariefoverzicht vanaf juli 2010 :
100817_112545_tarieven.gif

Binnen het Europa-tarief vallen de volgende landen:

Albanië, Andorra, België, Bosnië-Herzegovina, Bulgarije, Canarische Eilanden, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Faeröer Eilanden, Finland, Frankrijk (incl. Monaco), Gibraltar, Groenland, IJsland, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Kanaaleilanden, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Macedonië, Malta, Moldavië, Oekraïne, Oostenrijk, Polen, Portugal (incl. Azoren en Madeira), Roemenië, Rusland (incl. Aziatisch deel), San Marino, Servië en Montenegro, Slovenië, Spanje, Tsjechië, Turkije (incl. Aziatisch deel), Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Wit-Rusland, Zwitserland en Zweden.

Alle overige landen vallen buiten het Europa-tarief.

Ik lees vanalles over 'taggen' of 'onofficiële kaarten', WTF :?

'Taggen' is ook een bezigheid die voorkomt uit het Postcrossen. Het werkt als volgt:

1. Je gaat naar het Postcrossing forum en zoekt een leuk tag-thema op (bijvoorbeeld theezakjes, giraffekaartjes, chocola, noem maar op...)
2. In dat topic 'tag' (tik, als in tikkertje) je degene boven je (de laatste poster in het topic) door een berichtje te posten en hem/haar een U2U (private message) te sturen met de vraag of hij/zij zijn/haar adres even naar je U2U't
3. Als je het adres terugkrijgt, stuur je datgene op waar het tag-topic over gaat (theezakje, giraffekaart, chocoladereep etc.)
4. Binnen de kortste keren word jij ook getagged, stuur je je adres door en krijg jij jouw theezakje, giraffekaart of chocoladereep!

In sommige tagtopics staat er een lijstje van wat degene wil (verlanglijstje). Je stuurt dan iets wat hij/zij wil en post op jouw beurt a) wie je getagd hebt en b) wat jij wil ontvangen. Dan wordt jij getagged door iemand die aan je 'verzoek' kan voldoen en krijg jij dus wat je vroeg!

Waar kan ik kaarten kopen?

Kaarten kopen kan op de meest uiteenlopende plaatsen:

• Bruna
• Musea
• HEMA
• V&D
• Bijenkorf
• Boekhandels
• Cadeauwinkels
• Souvenirwinkels

Ook kun je kaarten via Internet bestellen. Dit kan onder andere op de volgende sites:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welke Fok!kers zijn ook Postcrossers :?
inkie1010
Muck
QTPi
Smittend
Sonja27
Vava
Vonkenboer
Wendytje
Loqi
iFries
daantje1044
charmed_angel
Guppyfriend
lyron
Luthien87
Lienzz
tdrone
Serinde
snoekiesnoeksnoek
Dandilion
Bos81
automatic_
Stephanie1990
RiesAmaris
Finland
Janeway
DeLuna
Poesopstokje
Jum
Kaasmuisje
zoeperzazke
KwadeAfdronk
SummerBreeze


Waar zijn de vorige deeltjes gebleven :?
Die zijn hier!

Heb je de laatste post? Open dan even een nieuw topic. De OP vind je hier!

Enkele voorbeelden van "mooie" en mooie kaartjes....!

Een kaartje uit Mayotte


Een kaartje uit Irak

versie 27-06-2012

[ Bericht 3% gewijzigd door SummerBreeze op 27-06-2012 21:54:43 ]
pi_113449243
Wat betreft de briefjesdiscussie, de FAQ van Postcrossing is er licht ambigue over:

quote:
Can I only send postcards?
Well, no. The main idea is postcards, so you have to send at least that. If you are more into letters or just find a postcard too short, send a letter too. If you are into Bookcrossing, you can also send a book if you want to. What you send with the postcard is up to you. No constraints are made about that, but try to use common sense on that one.
Dus het is wel de bedoeling dat je op zijn minst een kaart stuurt, maar ze zijn er niet heel streng in.
pi_113449249
Over de envelop uit het vorige topic: ik zou het zeker wel even melden bij de admins van PC. Dit is gevoelsmatig niet helemaal de bedoeling van postcrossing. Vind ik.

En even een vraagje over het postcrossingforum. En dan voornamelijk het Taggen:
Ik wacht nu al 2 maanden op een kaartje dat ik uit een tag zou moeten ontvangen. De verstuurster weet ook dat ze naar mij moet sturen, want ze heeft destijds netjes mijn adres gevraagd (en gekregen). Maar, sindsdien is ze niet meer online geweest op het forum en de U2Us die ik haar stuur blijven ongelezen. Kan ik nog iets anders doen dan gewoon leidzaam zitten wachten?

Ik vind het vooral zo jammer omdat het een 'handmade'-tag is en ik zelf dus wel veel aandacht en energie in een handgemaakt kaartje heb gestoken en ik dus niet iets terugkrijg daarvoor.
ja, ik weet dat versturen ook heel leuk is, maar zeker iets waar ik veel meer tijd in heb gestoken dan alleen schrijven en zegel plakken zou ik graag een beetje beloond zien met iets waar een ander tijd en energie in heeft gestoken
pi_113449279
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 10:07 schreef lunapuella het volgende:
Wat betreft de briefjesdiscussie, de FAQ van Postcrossing is er licht ambigue over:

[..]

Dus het is wel de bedoeling dat je op zijn minst een kaart stuurt, maar ze zijn er niet heel streng in.
Niet streng? Ik lees daar toch echt in dat je een kaart MOET sturen, en wat je daar verder bij stopt aan EXTRA's moet je helemaal zelf weten.

Ik zou toch echt de situatie even voorleggen aan een admin
  woensdag 27 juni 2012 @ 10:17:50 #5
181448 littlepea
does humor belong in music?
pi_113449551
Ok, jullie hebben inderdaad wel gelijk. Ik heb een berichtje gestuurd naar postcrossing :)
  woensdag 27 juni 2012 @ 11:08:35 #6
342418 VKV
Plausibel
pi_113451344
Nou, gisteren dus wél de factuur gekregen van collectclub, maar nog steeds geen postzegels! Het is inmiddels twee weken geleden dat ik ze besteld heb, dus die vijf werkdagen zijn sowieso al voorbij. Even een boze mail gestuurd O-)
M'n postcrossing account ligt helemaal stil hierdoor ;(
pi_113455749
Het is inderdaad niet zo netjes van de user, en zeker niet bij een eigen groot wensenlijstje!
Mijn bestelling van funnycards was binnen en had daarvan al 2 kaartjes nodig dus die heerlijk geschreven.
Daarna kon ik het toch niet laten, en heb toch nog een kaartje aangevraagd :@
''Gelukkig'' voor mij ging hij naar Nederland, maakt mijn schuldgevoel al iets minder omdat hij morgen al aankomt.
Ga nog even niks vertellen over het kaartje want wie weet is diegene hier wel actief? Je weet het maar nooit... Vond het iig een uitdaging wat leuks te vinden en ben naar een winkeltje hier in het dorp geweest om een kaartje te halen.
Vraag ik naar dat kaartje zegt ze nee hoor dat heb ik niet. Loop ik bijna de deur uit, kijk ik nog even in een kaartenmolentje ,zie ik die kaart staan! Gelijk maar 2 gekocht, kan me voorstellen dat meer mensen dat willen.
(als hij morgen aan is gekomen zal ik onthullen wat het was 8-) )
Maar nu, nu mag ik echt even niks meer aanvragen en ga eens nadenken hoe ik dat voortaan ga doen. Misschien 1x in de week ofzo? Hoe doen jullie dat?
Heb eens in mijn statestieken gekeken, en op mijn hoogtepunt verzond ik 25 kaartjes in de maand....
  woensdag 27 juni 2012 @ 13:09:54 #8
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_113455915
Weer twee kaartjes O+
Finland en Brazilië

Wtf.... Finland is er binnen twee (!!!!!!) dagen :o

[ Bericht 36% gewijzigd door automatic_ op 27-06-2012 13:15:18 ]
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_113457617
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2012 13:09 schreef automatic_ het volgende:
Weer twee kaartjes O+
Finland en Brazilië

Wtf.... Finland is er binnen twee (!!!!!!) dagen :o
Kunnen ze hier nog wat van leren!
pi_113457683
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2012 13:09 schreef automatic_ het volgende:
Weer twee kaartjes O+
Finland en Brazilië

Wtf.... Finland is er binnen twee (!!!!!!) dagen :o
Ik heb er ook al een paar uit Tsjechië gehad die na 2 dagen hier op de mat lagen..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  Redactie Sport woensdag 27 juni 2012 @ 14:00:15 #11
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_113457928
Vandaag 2 kaartjes gehad uit Moldova en Singapore *O* Twee nieuwe landen!

Ik sta nu op 0 uit 9 dus ik zal vandaag weer eens wat versturen. :D
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Moderator woensdag 27 juni 2012 @ 14:01:38 #12
155227 crew  Guppy
dus
pi_113457988
Een van mijn expired kaartjes is zojuist geregistreerd :o met het volgende bericht:

quote:
"In the name of the recipient: Thanks for the card!

Unfortunately she is still in hospital after months..."
;(

Daarom ben ik ook altijd heel voorzichtig met het vragen of een kaartje aangekomen is. Je weet maar nooit...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 27 juni 2012 @ 14:09:30 #13
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_113458368
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 13:55 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Ik heb er ook al een paar uit Tsjechië gehad die na 2 dagen hier op de mat lagen..
Ik zat echt :{ :{ Haha.
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 13:53 schreef Mvr.Poes het volgende:

[..]

Kunnen ze hier nog wat van leren!
Nou, inderdaad!!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_113458472
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 13:53 schreef Mvr.Poes het volgende:

[..]

Kunnen ze hier nog wat van leren!
Nou ja, als PostNL niet meewerkt, komt die official ook niet binnen twee dagen aan. :P

Ik verstuur de laatste tijd kaarten zonder priorityzegels en ik merk dat dat écht verschil maakt. :Y Maar ik vind het niet erg dat de kaarten er langer over doen, want anders stuur ik waarschijnlijk veel te veel kaarten.
pi_113459305
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 14:01 schreef Guppyfriend het volgende:
Een van mijn expired kaartjes is zojuist geregistreerd :o met het volgende bericht:

[..]

;(

Daarom ben ik ook altijd heel voorzichtig met het vragen of een kaartje aangekomen is. Je weet maar nooit...
oeh, iemand uit rusland misschien (traveling 40 dagen vandaag)
  Moderator woensdag 27 juni 2012 @ 14:31:10 #16
155227 crew  Guppy
dus
pi_113459348
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 14:30 schreef computergirl het volgende:

[..]

oeh, iemand uit rusland misschien (traveling 40 dagen vandaag)
Nee, een Duitse
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 27 juni 2012 @ 15:00:18 #17
181448 littlepea
does humor belong in music?
pi_113460913
Jeej! Ik heb weer een leuk écht kaartje binnen; uit China. En extra leuk is dat het meisje schrijft dat ik de eerste ben waar ze een kaartje naar stuurt!


Ik heb ook weer twee leuke kaartjes verstuurd, deze zijn van Paperchase, daar hebben ze zulke leuke dingen! Jammer alleen dat het meeste zo duur is.


  Moderator woensdag 27 juni 2012 @ 15:01:50 #18
155227 crew  Guppy
dus
pi_113460985
Paperchase vind ik ook echt heel leuk, maar wel alleen voor speciale gelegenheden... Anders vind ik het zo duur inderdaad!!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_113461544
Ik gooi deze er nog even in.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 10:07 schreef SummerBreeze het volgende:
Over de envelop uit het vorige topic: ik zou het zeker wel even melden bij de admins van PC. Dit is gevoelsmatig niet helemaal de bedoeling van postcrossing. Vind ik.

En even een vraagje over het postcrossingforum. En dan voornamelijk het Taggen:
Ik wacht nu al 2 maanden op een kaartje dat ik uit een tag zou moeten ontvangen. De verstuurster weet ook dat ze naar mij moet sturen, want ze heeft destijds netjes mijn adres gevraagd (en gekregen). Maar, sindsdien is ze niet meer online geweest op het forum en de U2Us die ik haar stuur blijven ongelezen. Kan ik nog iets anders doen dan gewoon leidzaam zitten wachten?

Ik vind het vooral zo jammer omdat het een 'handmade'-tag is en ik zelf dus wel veel aandacht en energie in een handgemaakt kaartje heb gestoken en ik dus niet iets terugkrijg daarvoor.
ja, ik weet dat versturen ook heel leuk is, maar zeker iets waar ik veel meer tijd in heb gestoken dan alleen schrijven en zegel plakken zou ik graag een beetje beloond zien met iets waar een ander tijd en energie in heeft gestoken
pi_113461631
En die kaartjes van paperchase O+

Ze hebben daar erg leuk spul maar kanonne, wat vreselijk duur. Dat gaat 'm niet worden voor mij.
  woensdag 27 juni 2012 @ 15:19:20 #21
181448 littlepea
does humor belong in music?
pi_113461915
Met je vraag kan ik je niet helpen Summerbreeze, ik zit niet op het postcrossing forum.

En deze kaartjes waren een euro per stuk, niet goedkoop, maar ook niet achterlijk duur en wel leuk voor een keertje :).
pi_113461968
euro per stuk, dat is toch een vrij normale prijs?
  Moderator woensdag 27 juni 2012 @ 15:21:28 #23
155227 crew  Guppy
dus
pi_113462004
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 15:19 schreef littlepea het volgende:
Met je vraag kan ik je niet helpen Summerbreeze, ik zit niet op het postcrossing forum.

En deze kaartjes waren een euro per stuk, niet goedkoop, maar ook niet achterlijk duur en wel leuk voor een keertje :).
True, maar ik doel meer op de echte wenskaartjes die ze daar hebben. De niet-Postcrossing-geschikte dus, zeg maar. Die zijn wel loeiduur daar!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_113462210
Zoo echt een verassing vandaag, 2 kaartjes op de mat...


http://www.postcrossing.com/postcards/DE-1434118


http://www.postcrossing.com/postcards/HK-66203

Krijg nu echt de kriepels om nog 2 op de post te doen.. (4/6 onderweg)...
Van de week een stel nieuwe kaartjes gehaald.. een setje van 10 regio toeristenkaartjes en nog 2 met deflsblauw en klededracht er op... die vind ik echt geweldig dus denk dat de volgende partij dat ik haal meer van die kaartjes bevat :Y, ze zijn slechts 5 cent duurder al de regio kaartjes los.. Maar vind ze echt grappig :P..
Ach heb de hele zomer nog om die kaartjes in te slaan.. dan belande ze hier vaak weer groot deels achter in het magezijn...
  woensdag 27 juni 2012 @ 15:45:55 #25
181448 littlepea
does humor belong in music?
pi_113463353
Die uit Hong Kong is tof!
pi_113463924
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 15:45 schreef littlepea het volgende:
Die uit Hong Kong is tof!
Ja vind ik ook, vind aanzichten van plaatsen ook altijd leuk... Ben niet zo moeilijke. Enkel deze vind ik verschikkelijke:


http://www.postcrossing.com/postcards/SG-71100

De achterkant staat ook voor 1/2 deel vol met reclame voor dat festival... Vind Ad kaarten niet erg normaal gesproken maar dit is meer een reclame kaart dan een postcard :P.....
pi_113464798
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 15:57 schreef isillavendel het volgende:

[..]

Ja vind ik ook, vind aanzichten van plaatsen ook altijd leuk... Ben niet zo moeilijke. Enkel deze vind ik verschikkelijke:

[ afbeelding ]
http://www.postcrossing.com/postcards/SG-71100

De achterkant staat ook voor 1/2 deel vol met reclame voor dat festival... Vind Ad kaarten niet erg normaal gesproken maar dit is meer een reclame kaart dan een postcard :P.....
Hence the name ad-card... ;)
  woensdag 27 juni 2012 @ 16:27:30 #28
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_113465305
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 15:20 schreef computergirl het volgende:
euro per stuk, dat is toch een vrij normale prijs?
Naja, ik haal er tegenwoordig 10 voor ¤3,50 en die zijn erg leuk :o
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  woensdag 27 juni 2012 @ 16:56:50 #29
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_113466835
Daar heb ik ook een kaart van, met op de achterkant 'gr gr naam'. Gelukkig ware de postzegels wel erg mooi! O+
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
  woensdag 27 juni 2012 @ 17:32:21 #30
181448 littlepea
does humor belong in music?
pi_113468638
Waar koop je die dan Automatic?

En ik vind van die lelijke ad kaarten ook altijd zo stom! Gratis kaartjes sturen vind ik niet erg (Ik stuur zelf ook wel eens leuke boomerang kaarten), maar stuur dan niet van die hele lame. Gelukkig heb ik dat nog maar een keer gehad.
  Moderator woensdag 27 juni 2012 @ 19:19:15 #31
155227 crew  Guppy
dus
pi_113474069
Uit Frankrijk, een gelukskaartje O+

http://www.postcrossing.com/postcards/FR-217424
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 27 juni 2012 @ 19:22:25 #32
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_113474254
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 17:32 schreef littlepea het volgende:
Waar koop je die dan Automatic?

En ik vind van die lelijke ad kaarten ook altijd zo stom! Gratis kaartjes sturen vind ik niet erg (Ik stuur zelf ook wel eens leuke boomerang kaarten), maar stuur dan niet van die hele lame. Gelukkig heb ik dat nog maar een keer gehad.
Ja, bij een gek winkeltje bij ons in de buurt _O-
Zijn vooral kaarten met dieren, snoepjes, molentje en ook met teksten :Y

Ik kan er weleens foto's van maken?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_113474258
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 19:19 schreef Guppyfriend het volgende:
Uit Frankrijk, een gelukskaartje O+
[ afbeelding ]
http://www.postcrossing.com/postcards/FR-217424
Die is zo ontzettend leuk!! O+ *O*
  Moderator woensdag 27 juni 2012 @ 19:23:37 #34
155227 crew  Guppy
dus
pi_113474327
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2012 19:22 schreef Mvr.Poes het volgende:

[..]

Die is zo ontzettend leuk!! O+ *O*
Sowieso, la coccinelle O+ dat woord alleen al
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 27 juni 2012 @ 19:40:56 #35
181448 littlepea
does humor belong in music?
pi_113475235
Oh die is echt heel leuk guppy!
En ja, foto's zijn ook ^O^
  woensdag 27 juni 2012 @ 19:42:50 #36
181448 littlepea
does humor belong in music?
pi_113475349
Dat van die foto's was dus tegen automatic :)
pi_113477298
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  woensdag 27 juni 2012 @ 20:23:58 #38
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_113477675
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 19:42 schreef littlepea het volgende:
Dat van die foto's was dus tegen automatic :)
Deze zijn dan normaal ¤0,50 en verder 10 voor ¤3,50

Die met die teksten heb je ook nog in andere teksten hoor (gefeliciteerd met je rijbewijs, gefeliciteerd, beterschap etc.), maar ik vond alleen deze een beetje "passend" voor PC, haha.
Ik denk overigens dat ik bijna het hele assortiment heb :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_113498450
quote:
If you are more into letters or just find a postcard too short, send a letter too.
Ik interpreteer het als een kaart EN een brief.
pi_113498601
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 20:23 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Deze zijn dan normaal ¤0,50 en verder 10 voor ¤3,50

Die met die teksten heb je ook nog in andere teksten hoor (gefeliciteerd met je rijbewijs, gefeliciteerd, beterschap etc.), maar ik vond alleen deze een beetje "passend" voor PC, haha.
Ik denk overigens dat ik bijna het hele assortiment heb :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gave kaarten, automatic!
pi_113498748
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 09:10 schreef Jum het volgende:

[..]

Ik interpreteer het als een kaart EN een brief.
Ik ook er staat niet in stead maar too ,

Maar goed het engels van jou is veel beter dan dat van mij natuurlijk
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_113498901
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 09:22 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Maar goed het engels van jou is veel beter dan dat van mij natuurlijk
want?
pi_113502044
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 21:36 schreef littlepea het volgende:
En ik kreeg echt de meest lame kaart/brief ooit. Meestal ben ik sowieso wel blij met kaarten,ook al vind ik ze niet mooi, maar dit sloeg echt alles. Alleen een (hilarische) envelop met erin een afgeknipt papiertje met een paar zinnetjes erop. Beetje jammer ;(
[ afbeelding ]
Is ze niet gewoon vergeten de kaart erin te doen? Er staat toch "this card is for you" in de brief.
pi_113502962
:@
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 09:29 schreef Jum het volgende:

[..]

want?
Had jij geen Engels gestudeerd? :@
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_113504088
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 11:40 schreef Bos81 het volgende:
:@

[..]

Had jij geen Engels gestudeerd? :@
goed onthouden!
pi_113504468
Ik ontdek net, terwijl ik naar mijn stats keek , dat ik weer een nieuw land heb!
Mocht 3 dagen geleden een kaartje sturen naar Ukraine en zie net in mijn stats dat ik van daar al wel 2 kaartjes heb gekregen maar nog geen naar toe heb gestuurd. Nu duimen dat ie aankomt *O*
Weer een nieuw land erbij *O*
Dat ik daar nu pas achterkom ....
  donderdag 28 juni 2012 @ 13:06:29 #47
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_113507072
Twee kaartjes binnen!
Japan (7dagen en nieuw land) en Rusland (28dagen)




http://www.postcrossing.com/postcards/JP-283525

[ Bericht 69% gewijzigd door automatic_ op 28-06-2012 13:16:49 ]
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  donderdag 28 juni 2012 @ 13:17:26 #48
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_113507582
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 12:12 schreef Mvr.Poes het volgende:
Ik ontdek net, terwijl ik naar mijn stats keek , dat ik weer een nieuw land heb!
Mocht 3 dagen geleden een kaartje sturen naar Ukraine en zie net in mijn stats dat ik van daar al wel 2 kaartjes heb gekregen maar nog geen naar toe heb gestuurd. Nu duimen dat ie aankomt *O*
Weer een nieuw land erbij *O*
Dat ik daar nu pas achterkom ....
Leuk! De mijne is nu 42 dagen onderweg naar Ukraine :Y
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_113508675
Zoo vandaag lagen er gewoon weer 3 kaartjes onder aan de trap (bovenwoning) Had ik niet verwacht omdat ik al in de plus met ontvangen stond :P...

1 uit Cicinnati, Ohio zonder ID, maar geloof dat ik de zender heb gevonden. Prive berichtje gestuurd, kijken of ze het is, anders ff postcrossing zelf mailen :P

Maar ook weer 2 uit nieuwe landen...
Latvia en Lithuania...
Had echt zo van welke landen... maar ben er al achter het zijn Letland en Litouwen.
Mijn Nederlandse topografie is beter als die in het Engels :P

Wat is een normale zendtijd naar Rusland, khabarovsk? (dat ligt tussen china en de zee in)
Hij is nu al 39 dagen onderweg.. was kaartje 2 die ik heb verzonden :P

[ Bericht 8% gewijzigd door isillavendel op 28-06-2012 13:41:57 (Laatste zin vergeten...) ]
pi_113508826
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 12:12 schreef Mvr.Poes het volgende:
Ik ontdek net, terwijl ik naar mijn stats keek , dat ik weer een nieuw land heb!
Mocht 3 dagen geleden een kaartje sturen naar Ukraine en zie net in mijn stats dat ik van daar al wel 2 kaartjes heb gekregen maar nog geen naar toe heb gestuurd. Nu duimen dat ie aankomt *O*
Weer een nieuw land erbij *O*
Dat ik daar nu pas achterkom ....
Ik mag er nu 1 naar Ierland sturen, en dan wel meteen naar de nummer 1 uit dat land, een van oorsprong Duitse dus ik denk dat ik haar dan ook in het Duits ga schrijven.

En ik heb er nog 1 onderweg naar Hongarije (ook een bij mij nog niet eerder voorgekomen land). Deze is echter nog niet geregistreerd maar hij is ook al 18 dagen niet meer online geweest (kaart is 30 + dagen onderweg)
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_113512438
Twee leuke bedankjes voor officials vanochtend! En het brievenbuskaartje dat is aangekomen, is meteen een paar keer favoriet gemaakt. :)

@ Mevr.Poes: Oekraïne ga je nog vaak krijgen, denk ik! :Y Ik moet er iig vaak kaartjes heen sturen.
pi_113512593
Ik heb de afgelopen dagen 4 kaarten ontvangen. 1 is er voor mij en 3 zijn er voor mijn zoontje. ♥ Onze scanner is kaduuk, dus ik wacht even met registreren tot dat manlief hem eerdaags gefixt heeft, maar hier alvast een fotootje:


Within Temptation, I'm so happy!
pi_113513374
Je weet dat je ook kunt registreren zonder foto/afbeelding en die dan later toevoegen.?!
pi_113513647
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 15:20 schreef SummerBreeze het volgende:
Je weet dat je ook kunt registreren zonder foto/afbeelding en die dan later toevoegen.?!
Ja, dat kan zelfs weken later. Je kan zelfs als ontvanger daarna nog zelfs de foto wijzigen. Dat heb ik al een keer gedaan.

Als verzender kun je alleen maar uploaden zolang de kaart traveling is.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  donderdag 28 juni 2012 @ 15:26:43 #55
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_113513657
Ik heb mijn kaartje voor opa al geschreven :P
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_113514307
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 15:26 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Ja, dat kan zelfs weken later. Je kan zelfs als ontvanger daarna nog zelfs de foto wijzigen. Dat heb ik al een keer gedaan.

Als verzender kun je alleen maar uploaden zolang de kaart traveling is.
En het vervelende daarvan is dan weer dat enkele ontvangers de afbeelding verwijderd hebben waardoor mijn wall niet meer compleet is ;(

Vervelende mensen vind ik dat }:|
  donderdag 28 juni 2012 @ 16:48:52 #57
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_113517422
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2012 15:42 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

En het vervelende daarvan is dan weer dat enkele ontvangers de afbeelding verwijderd hebben waardoor mijn wall niet meer compleet is ;(

Vervelende mensen vind ik dat }:|
Waarom zouden ze dat doen!? :o
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  Moderator donderdag 28 juni 2012 @ 17:35:54 #58
155227 crew  Guppy
dus
pi_113519413
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2012 16:48 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Waarom zouden ze dat doen!? :o
Bij mij twee keer iemand die niet wilde dat anderen zien wat voor kaarten ze kregen :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_113521754
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2012 17:35 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Bij mij twee keer iemand die niet wilde dat anderen zien wat voor kaarten ze kregen :')
Lijkt mij toch een software foutje dat een ander jouw scans kan verwijderen. Ik zou het als bug melden
  Moderator donderdag 28 juni 2012 @ 19:02:24 #60
155227 crew  Guppy
dus
pi_113522842
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2012 18:33 schreef computergirl het volgende:

[..]

Lijkt mij toch een software foutje dat een ander jouw scans kan verwijderen. Ik zou het als bug melden
Zodra iemand mijn kaart heeft ontvangen, is de scan ook voor hun. Om te doen wat ze ermee willen. Als ze m willen verwijderen kan ik er niks aan doen. Is nu eenmaal zo
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_113525154
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 15:01 schreef takkfyrir het volgende:
Twee leuke bedankjes voor officials vanochtend! En het brievenbuskaartje dat is aangekomen, is meteen een paar keer favoriet gemaakt. :)

@ Mevr.Poes: Oekraïne ga je nog vaak krijgen, denk ik! :Y Ik moet er iig vaak kaartjes heen sturen.
Ah oke, nou laat maar komen! Wat is jou gem. Verzendtijd?

quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2012 13:17 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Leuk! De mijne is nu 42 dagen onderweg naar Ukraine :Y
Om de burger moed te geven haha. Zal me iig instellen op een lange zendingstijd!

Zag nog wat superleuke kaartjes, heb er ook weer gefaved.
Mijn (ajax) kaart naar overijssel was aangekomen, nieuwe kaartje ging naar Finland. Nog een kaartje aangevraagd en die ging weer naar Nederland.
  donderdag 28 juni 2012 @ 21:28:23 #62
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_113530600
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2012 19:02 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Zodra iemand mijn kaart heeft ontvangen, is de scan ook voor hun. Om te doen wat ze ermee willen. Als ze m willen verwijderen kan ik er niks aan doen. Is nu eenmaal zo
Ik vind dat echt stom, haha.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_113530695
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2012 19:57 schreef Mvr.Poes het volgende:

[..]

Ah oke, nou laat maar komen! Wat is jou gem. Verzendtijd?

[..]

Om de burger moed te geven haha. Zal me iig instellen op een lange zendingstijd!

Zag nog wat superleuke kaartjes, heb er ook weer gefaved.
Mijn (ajax) kaart naar overijssel was aangekomen, nieuwe kaartje ging naar Finland. Nog een kaartje aangevraagd en die ging weer naar Nederland.
Als ik die een krijg gaat ie enkele reis prullenbak :P :P :P
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  donderdag 28 juni 2012 @ 21:43:58 #64
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_113531801
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat mijn niet-verzonden-expired naar Rusland gaat expireren :'). Inmiddels een dikke 3 week onderweg naar Moskou. China, Taiwan, Finland en Rusland zijn inmiddels 8 dagen onderweg.

Kreeg laatst wel een hele leuke hurray!
"Hello! Thanks for the postcard. I like the art work, so bright and colorful. I can see why children like it! I really enjoy teaching art to children of all ages (and adults). I have been to Amsterdam, but only switching flights at the airport. You country looks pretty when flying over, someday I hope to be able to visit and spend time there. My brother played soccer against the Ajax academy team last January, he said the city was beautiful and the architecture wonderful!
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
pi_113538986
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 21:29 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Als ik die een krijg gaat ie enkele reis prullenbak :P :P :P
Het was dan ook geheel op verzoek ;) als ik jou krijg zal ik zeker aan je wensenlijstje voldoen :p
pi_113566063
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2012 19:57 schreef Mvr.Poes het volgende:

[..]

Ah oke, nou laat maar komen! Wat is jou gem. Verzendtijd?

Gemiddeld maar 12 dagen naar Oekraïne, dat valt dus eigenlijk best mee! De langste verzendtijd is naar Bolivia (55 dagen), maar daar heb ik er ook maar eentje heen gestuurd. ;) Ook Brazilië doet er best lang over bij mij: 28 dagen gemiddeld (9 kaarten heen gestuurd). Rusland (23 dagen) en China (25 dagen) lijken op zich mee te vallen qua verzendtijd, maar al die kaartjes die niet zijn aangekomen tellen natuurlijk niet mee. :P

Van de ontvangen kaarten deden Egypte (31 dagen), Mexico (37) en Ethiopië (38) er gemiddeld het langste over, maar dat zijn dan ook ´bijzondere´ landen waaruit ik maar één kaart ontvangen heb.
pi_113566203
Ik was jullie kwijt. :o

Die kat in die ballon heb ik even gefav't. Hier vandaag weer een kaartje uit Rusland (van al die week ook al). Ik vond de achterkant leuker dan de voorkant. :P Mijn kaartjes zijn alle 7 nog onderweg, maar ik sta nu wel 2 kaartjes in de plus.

Toxh typisch dat hier kaartjes vanuit Rusland naar Nederland veel sneller gaan dan andersom.

[ Bericht 34% gewijzigd door Herfstblad op 29-06-2012 18:12:08 ]
  vrijdag 29 juni 2012 @ 19:09:42 #68
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_113568235
Oooo, wat grappig! Ze hebben er een tekst bij gezet O+

Rachel in the netherlands sent us this vegetable (in French!) postcard.

http://www.postcrossing.com/postcards/NL-1284705
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_113568465
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 19:09 schreef automatic_ het volgende:
Oooo, wat grappig! Ze hebben er een tekst bij gezet O+

Rachel in the netherlands sent us this vegetable (in French!) postcard.
[ afbeelding ]
http://www.postcrossing.com/postcards/NL-1284705
En ook al een paar keer favoriet gemaakt! *O* Was dat trouwens het kaartje waar je eerst niet wist wat je moest schrijven? Zoiets staat me iig bij. :P
  vrijdag 29 juni 2012 @ 19:17:17 #70
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_113568513
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 19:16 schreef takkfyrir het volgende:

[..]

En ook al een paar keer favoriet gemaakt! *O* Was dat trouwens het kaartje waar je eerst niet wist wat je moest schrijven? Zoiets staat me iig bij. :P
Jaaa, klopt! Ik heb er toen bij gezet dat worteltjes mijn favoriet zijn :') Hahaha.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_113570124
Gaat lekker, kaartje naar Belarus bijna expired (nog 4 dagen) en postzegels nog steeds niet binnen. Had gemaild zijn de 25ste al verstuurd. Wat gaat Post nl weer lekker vlot zeg..... Pfffff!! :( :( :( :( :(
  vrijdag 29 juni 2012 @ 22:28:44 #72
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_113575769
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 20:05 schreef soapie het volgende:
Gaat lekker, kaartje naar Belarus bijna expired (nog 4 dagen) en postzegels nog steeds niet binnen. Had gemaild zijn de 25ste al verstuurd. Wat gaat Post nl weer lekker vlot zeg..... Pfffff!! :( :( :( :( :(
Echt? Ik heb gisteren ook een mail gestuurd.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_113576649
Bedankt voor jullie reacties, het kan dus lang duren.
Hier tot mijn grote verbazing kaartjes aangekomen! 1 naar Polen, waar ik zelfs nog mee heb gewacht met versturen tot de bestelde kaarten binnen waren omdat ik ze voor haar wilde gebruiken. Is binnen 5 dagen aangekomen wat er dus ong. 3 in het echt zullen zijn :o
En een kaartje naar Duitsland wat er ook maar 4 dagen over heeft gedaan :D
Dus ik mocht weer 2 nieuwe kaartjes schrijven *O*
Ze gingen naar Polen en Duitsland. Eerst kwam Polen aan en het nieuwe kaartje ging ook naar Polen en terwijl ik aan het schrijven was kwam Duitsland en die ging ook naar Duitsland haha wel grappig!
Gisterenavond een kaartje naar Nederland op de bus gedaan dus verwacht dat die morgen aankomt, kan ik weer lekker een nieuwe schrijven O+ Heerlijk vind ik dat, lekker kaartje uitzoeken wat bij het profiel past en dan schrijven (wat altijd veels te snel is gebeurd ) en dan posten.

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 19:09 schreef automatic_ het volgende:
Oooo, wat grappig! Ze hebben er een tekst bij gezet O+

Rachel in the netherlands sent us this vegetable (in French!) postcard.
[ afbeelding ]
http://www.postcrossing.com/postcards/NL-1284705
Het is dan ook een ontzettend leuke kaart! Toevallig van nouvelles images? Zat daar laatst te kijken en die kaarten leken er heel erg op en die vind ik ook zo leuk O+
pi_113579795
kaartje uit rusland gekregen en vandaag mijn kaarten van fnnycards gekregen en meteen 5 kaarten verstuurd naar rusland, taiwan, usa, duitsland en polen :)
  Moderator zaterdag 30 juni 2012 @ 13:48:00 #75
155227 crew  Guppy
dus
pi_113591829
Lieve hurray:

quote:
"Really nice card form you! You are so nice to pick me a card which I want!:)"
Awww O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_113598008
Ik had een kaartje met prinses Máxima erop naar Japan gestuurd, omdat degene graag royaltykaarten wilde. Vandaag is de kaart ontvangen en ik had de volgende hurray:

quote:
Thank you for great postcard!
I like princess Maxima!!
She gave birth to a baby this year?
It's Happy!!
I'm glad to it.
:')

Waarschijnlijk verwart ze Máxima met prinses Victoria van Zweden of Marie van Denemarken? ;)
pi_113624101
Leuk kaartje uit Frankrijk (had ik nog niet)



Had vrouwtje in Belarus gemaild of ze mijn kaartje toevallig al had gekregen ( die bijna expired is) Had ze niet gekregen (balen!!! en hij is zo leuk!!) maar ze heeft m wel geregistreerd nu, vind ik dan weer een beetje jammer....
  zondag 1 juli 2012 @ 12:36:27 #78
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_113624398
Betty Boop O+ O+ O+

Wel jammer dat de site de laatste weken, er regelmatig uitligt. ;( ;(
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_113625840
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 12:36 schreef Bos81 het volgende:
Betty Boop O+ O+ O+

Wel jammer dat de site de laatste weken, er regelmatig uitligt. ;( ;(
Nog geen last van gehad..
  zondag 1 juli 2012 @ 13:27:50 #80
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_113625925
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 13:25 schreef soapie het volgende:

[..]

Nog geen last van gehad..
Het is steeds maar voor korte duur, maar ik heb al een keer of 5 een melding gezien dat ze er voor onderhoud uitliggen..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  zondag 1 juli 2012 @ 21:02:43 #81
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_113644101
Oh leuk! Meisje wat ik nu een kaart mag sturen heeft in haar profiel een linkje staan naar een kaartjes"stijl" die ze graag wilt... Van Jip en Janneke! Die heb ik nog, dus dat vind ik wel leuk :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_113648406
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 13:27 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Het is steeds maar voor korte duur, maar ik heb al een keer of 5 een melding gezien dat ze er voor onderhoud uitliggen..
Hier ook nog geen last van gehad.

quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 21:02 schreef automatic_ het volgende:
Oh leuk! Meisje wat ik nu een kaart mag sturen heeft in haar profiel een linkje staan naar een kaartjes"stijl" die ze graag wilt... Van Jip en Janneke! Die heb ik nog, dus dat vind ik wel leuk :)
Leuk he, als je iets hebt liggen wat iemand graag wilt :)

Hier blijf ik me verbazen over de snelle levertijd van de post. Kaartje naar Polen binnen 2 dagen aangekomen, frankrijk binnen 4 dagen, duitsland in 4 dagen en vandaag de klapper, Ukraine in 7 dagen!
Wederom Nederland getrokken, word weer een snelle dus maar dat geeft niet, leuk om het aantal verstuurde kaarten op te krikken.
  zondag 1 juli 2012 @ 22:13:39 #83
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_113648428
Jemie, jij hebt echt bizar snelle levertijden :{
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_113649201
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 22:13 schreef automatic_ het volgende:
Jemie, jij hebt echt bizar snelle levertijden :{
Ja dat valt mij dus ook op, vroeger deed alles er veel langer over. Maar toch dacht ik dat het bij jullie ook niet zo snel ging?
In het begin is het leuk hoor, je wilt weer beginnen en dus hoop je dat het snel aankomt enz maar als alles daadwerkelijk snel aan gaat komen gaat er toch een stukje lol vanaf hoor. Het heeft ook wel wat om een tijdje te moeten wachten tot er wat aankomt.
pi_113649713
Jeetje, wat snel! Hier doet het er allemaal toch wel langer over.

Gister trouwens een hurray dat 1 kaart naar de VS binnen is. Nu zijn er nog 6 onderweg :).
  maandag 2 juli 2012 @ 00:07:39 #86
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_113655779
Bij mij ook... Finland is tot nu toe snel geweest en staat nu op 19 dagen en Ukraine op 47 haha.
Mijn kaartje naar China is ook gearriveerd :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  maandag 2 juli 2012 @ 00:09:54 #87
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_113655902
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 22:13 schreef Mvr.Poes het volgende:

[..]

Wederom Nederland getrokken, word weer een snelle dus maar dat geeft niet, leuk om het aantal verstuurde kaarten op te krikken.
Nederland kan snel zijn ja, maar dan moet ie wel aankomen dan wel worden geregistreerd..58 dagen hier inmiddels
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_113683084
Kaartje naar China is na 130 dagen aangekomen! *O*
pi_113683496
quote:
15s.gif Op maandag 2 juli 2012 00:09 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Nederland kan snel zijn ja, maar dan moet ie wel aankomen dan wel worden geregistreerd..58 dagen hier inmiddels
Ik wacht nog steeds op mijn postzegels, kan niks sturen nu..... :(
  maandag 2 juli 2012 @ 21:48:25 #90
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_113691821
Over de zegels

Uw bestelling is reeds verstuurd. Ik ga ervan uit dat u deze inmiddels heeft ontvangen of eerdaags zult ontvangen. Mocht u uw bestelling onverhoopt 16 juli nog niet ontvangen hebben, wilt u dan zo vriendelijk zijn om hierover telefonisch contact op te nemen. Er zal dan een onderzoek volgen om de zending te traceren.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_113692099
16 juli, over twee weken 8)7
pi_113693472
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 21:48 schreef automatic_ het volgende:
Over de zegels

Uw bestelling is reeds verstuurd. Ik ga ervan uit dat u deze inmiddels heeft ontvangen of eerdaags zult ontvangen. Mocht u uw bestelling onverhoopt 16 juli nog niet ontvangen hebben, wilt u dan zo vriendelijk zijn om hierover telefonisch contact op te nemen. Er zal dan een onderzoek volgen om de zending te traceren.
Kijk, dat is nou eens service! (insert grote portie sarcasme)

Om jullie nog even jaloers te maken ;) kaartje naar Finland is na 4 dagen aangekomen en de nieuwe ging naar.... juist.

Stiekum hoop ik dat t snelle geen doorzettende trend is, wachten heeft ook wel iets. Zeker weten dat ik anders piep als het 49 dagen duurt maar dit is wel erg kort.
  maandag 2 juli 2012 @ 22:41:25 #93
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_113695202
Ik ga trouwens van 16-23 juli op vakantie... Wat moet ik nu met mijn account doen?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_113706545
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 22:41 schreef automatic_ het volgende:
Ik ga trouwens van 16-23 juli op vakantie... Wat moet ik nu met mijn account doen?
Voor een week zou ik het persoonlijk niet op inactief zetten, maar gewoon lekker door laten lopen.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 10:16:07 #95
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_113706574
Gewoon niks mee doen idd autootje. Gewoon zo laten..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  dinsdag 3 juli 2012 @ 10:20:48 #96
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_113706688
Oké! Dan laat ik het zo :D
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_113709154
De postbode heeft een kaartje voor me gebracht vandaag! Uit Nederland dus die was lekker snel. Mijn eerste sinds ik weer ben begonnen dus ik ben helemaal gelukkig.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 11:47:16 #98
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_113709168
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 11:46 schreef Mvr.Poes het volgende:
De postbode heeft een kaartje voor me gebracht vandaag! Mijn eerste sinds ik weer ben begonnen dus ik ben helemaal gelukkig.
Leuk! Heb je een foto?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_113709187
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 11:47 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Leuk! Heb je een foto?
U vraagt, wij maken



[ Bericht 28% gewijzigd door Mvr.Poes op 03-07-2012 11:50:08 (foto toegevoegd) ]
  dinsdag 3 juli 2012 @ 16:11:16 #100
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_113718704
Wat leuk :P
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_113719700
Ik volg al een tijdje deze topics om te kijken of het wat voor mij zou zijn. Door jullie enthousiasme en de leuke kaartjes toch eens wat verder in gaan verdiepen. Ennn zojuist geregistreerd!
Mijn eerste vier kaarten zijn geschreven en gaan zometeen de brievenbus in!

Ik vrees alleen wel een beetje voor de levertijden, want ze mogen naar: Rusland, Oekraine, Taiwan en de VS. Krijg je ook een bevestiging via mail als je kaart geregistreerd wordt, of kan je dat alleen op Postcrossing zelf zien?

Ben nu wel heel benieuwd wanneer ik mijn eerste kaartje kan gaan ontvangen en waar die vandaan komt... Heel leuk dit!

Oh, en nog een vraagje: doen jullie de kaarten meestal in een envelop of niet? Want heb het nu wel gedaan, maar weet eigenlijk niet of dat "de bedoeling" is...
  dinsdag 3 juli 2012 @ 16:33:56 #102
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_113719732
Je krijgt een mailtje als je kaartje geregistreerd is :) VS kan "snel" gaan, 8-14 dagen ofzo? :)

Nee, ik doe ze niet in een envelop :)
Ik heb wel enkele kaarten gebruikt waar normaal een envelop op moet. Ik snij dan de achterkant eraf zodat je toch een ansichtkaart idee krijgt :)

Ik denk dat de meeste wel een ansichtkaart willen, omdat daar dan mooi de postzegels op blijven zitten en dan hoef je de enveloppe niet te bewaren.

En natuurlijk welkom!!
Wil je ook met je profiel in de OP?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  dinsdag 3 juli 2012 @ 16:34:59 #103
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_113719781
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 16:33 schreef Masspa het volgende:
Ik volg al een tijdje deze topics om te kijken of het wat voor mij zou zijn. Door jullie enthousiasme en de leuke kaartjes toch eens wat verder in gaan verdiepen. Ennn zojuist geregistreerd!
Mijn eerste vier kaarten zijn geschreven en gaan zometeen de brievenbus in!

Ik vrees alleen wel een beetje voor de levertijden, want ze mogen naar: Rusland, Oekraine, Taiwan en de VS. Krijg je ook een bevestiging via mail als je kaart geregistreerd wordt, of kan je dat alleen op Postcrossing zelf zien?

Ben nu wel heel benieuwd wanneer ik mijn eerste kaartje kan gaan ontvangen en waar die vandaan komt... Heel leuk dit!
Je krijgt per mail bericht dat een kaart is geregistreerd, de zogeheten Hurray, Daar staat vaak ook een bedankje in van de ontvanger.. :)
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_113719850
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 16:33 schreef Masspa het volgende:
Ik vrees alleen wel een beetje voor de levertijden, want ze mogen naar: Rusland, Oekraine, Taiwan en de VS. Krijg je ook een bevestiging via mail als je kaart geregistreerd wordt, of kan je dat alleen op Postcrossing zelf zien?

Ben nu wel heel benieuwd wanneer ik mijn eerste kaartje kan gaan ontvangen en waar die vandaan komt... Heel leuk dit!

je kan ook de optie aanzetten om kaartjes van/uit eigen land te ontvangen. Krijg je wat sneller resultaat dan rusland en zo.
pi_113725481
Dank jullie voor de snelle antwoorden! :*

Van die postzegels had ik inderdaad nog niet aan gedacht ja, dat die dan op de kaart zouden zitten. Misschien toch maar zonder envelop dan. :)
pi_113730367
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 18:47 schreef Masspa het volgende:
Dank jullie voor de snelle antwoorden! :*

Van die postzegels had ik inderdaad nog niet aan gedacht ja, dat die dan op de kaart zouden zitten. Misschien toch maar zonder envelop dan. :)
De meeste postcrossers willen volgens mij kaarten zonder enveloppe. Sommigen sparen postzegels ofzo en willen de kaart dan wel graag met enveloppe, maar dat staat er dan wel bij in het profiel. :)

En welkom trouwens! Ik hoop dat je kaartjes snel aankomen en dat dan je dan je eerste kaartje ontvangt. :) Mijn eerste kaartje kwam uit Noorwegen, ik kan me nog heel goed herinneren hoe blij ik ermee was. :D
  dinsdag 3 juli 2012 @ 20:28:42 #107
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_113730380
Vandaag een mooie Hurray gekregen. Maar ik heb dan ook een zwak voor Chinezen met gebroken Engels :@.

quote:
"thank u for your miffy card!
Love of it. cause my nickname is "little rabbit".

Thank you for your lovely card.
Wish you can receive the card you like very much!
O+
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 20:29:59 #108
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_113730433
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 20:28 schreef takkfyrir het volgende:

[..]

De meeste postcrossers willen volgens mij kaarten zonder enveloppe. Sommigen sparen postzegels ofzo en willen de kaart dan wel graag met enveloppe, maar dat staat er dan wel bij in het profiel. :)

En welkom trouwens! Ik hoop dat je kaartjes snel aankomen en dat dan je dan je eerste kaartje ontvangt. :) Mijn eerste kaartje kwam uit Noorwegen, ik kan me nog heel goed herinneren hoe blij ik ermee was. :D
Ah, Noorwegen is op zich best wel 'bijzonder' toch? Mijn eerste kaartje kwam uit Amerika, een kaartje van het Vrijheidsbeeld. Stond ook een hele leuke tekst op :).
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 20:37:08 #109
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_113730778
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 20:28 schreef Finland. het volgende:
Vandaag een mooie Hurray gekregen. Maar ik heb dan ook een zwak voor Chinezen met gebroken Engels :@.

[..]

O+


Deze kreeg ik afgelopen week. Volgens mij heeft ze zelf de tekst rond Wonderful (Life) geschreven. Het lijkt ook qua handschrift op de hare

http://www.postcrossing.com/postcards/CN-636561
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  dinsdag 3 juli 2012 @ 21:07:35 #110
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_113732412
Wow, die vind ik mooi :o
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_113734377
Ik kom even om het hoekje kijken, heb een paar topics gemist :@
Heb het door m'n werk zo druk, PCen schiet er een beetje bij in.
Heb er nu 91 received en 88 sent (met 1 onderweg en 1 expired)

Vandaag kreeg ik deze.. Ik heb hem geregistreerd, en foto geupload voor jullie, maar hij gaat linia recta de kliko in :( Ik heb in m'n profiel gezet dat ik TERRIFIED ben voor poppen.. Berichtje wat er bij zat; ''I sent you cat, like you wished'' Ja bedankt :(



Ik ben niet gauw ondankbaar, maar in dit geval wél.. }:|
  dinsdag 3 juli 2012 @ 21:45:42 #112
58711 soapie
Zeeperd
pi_113734549
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 21:42 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik kom even om het hoekje kijken, heb een paar topics gemist :@
Heb het door m'n werk zo druk, PCen schiet er een beetje bij in.
Heb er nu 91 received en 88 sent (met 1 onderweg en 1 expired)

Vandaag kreeg ik deze.. Ik heb hem geregistreerd, en foto geupload voor jullie, maar hij gaat linia recta de kliko in :( Ik heb in m'n profiel gezet dat ik TERRIFIED ben voor poppen.. Berichtje wat er bij zat; ''I sent you cat, like you wished'' Ja bedankt :(

[ afbeelding ]

Ik ben niet gauw ondankbaar, maar in dit geval wél.. }:|
:D
  Moderator dinsdag 3 juli 2012 @ 21:47:07 #113
155227 crew  Guppy
dus
pi_113734621
Ik vind m wel schattig :@

Ik bewaar trouwens alles, ook de vodjes die geen kaart mogen heten
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 3 juli 2012 @ 21:49:58 #114
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_113734757
Dat is inderdaad niet leuk Poesje..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_113734995
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 21:49 schreef Bos81 het volgende:
Dat is inderdaad niet leuk Poesje..
Ga je me nu aaien? :'(
pi_113736003
Ik vind hem eigenlijk ook wel leuk. :@
Maar als je hem niet leuk vond, kan ik me voorstellen dat je ervan baalt.
pi_113736274
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:13 schreef Herfstblad het volgende:
Ik vind hem eigenlijk ook wel leuk. :@
Maar als je hem niet leuk vond, kan ik me voorstellen dat je ervan baalt.
Ik ben gewoon écht bang voor poppen.. Zulke poppen, porseleinen poppen, noem maar op.
Ik heb het niet voor niets in m'n profiel staan ;)
Ach, 1 kaart op 91 valt nog mee haha
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:18:54 #118
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_113736289
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 21:54 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ga je me nu aaien? :'(
Nee
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:19:52 #119
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_113736345
Ze is als de dood voor poppen. Dan is het toch asociaal of gewoon dom dat iemand een poppenkaart stuurt. of snappen alleen Poesje en ik dat...
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_113736350
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:18 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Nee
:{w Geen prrrr voor jou

Eens met Bosje

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-07-2012 22:20:18 ]
pi_113736352
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:18 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ik ben gewoon écht bang voor poppen.. Zulke poppen, porseleinen poppen, noem maar op.
Ik heb het niet voor niets in m'n profiel staan ;)
Ach, 1 kaart op 91 valt nog mee haha
Ik heb het met porseleinen poppen wel. Of nou ja, die vind ik griezeliger dan dit soort :P En clowns vind ik ook niet leuk.

En ik snap het wel hoor ;) Ik zou die persoon (in dit geval jij) ook geen kaart met een pop sturen.

Ik vind hem wel schattig, maar ik ben dan ook niet bang.
pi_113736500
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:19 schreef Herfstblad het volgende:

[..]

Ik heb het met porseleinen poppen wel. Of nou ja, die vind ik griezeliger dan dit soort :P En clowns vind ik ook niet leuk.

En ik snap het wel hoor ;) Ik zou die persoon (in dit geval jij) ook geen kaart met een pop sturen. Maar ik vind hem wel schattig, maar ik ben dan ook niet bang.
Ieder z'n eigen no-go's ;)
Kaartje gaat de kliko in, heb ook geen Hurray geschreven.
  woensdag 4 juli 2012 @ 00:09:05 #123
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_113743121
Ik vind het een leuk kaartje, maar ik snap echt niet dat iemand die stuurt als je dat op je profiel hebt staan.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_113749738
Gratis ansichtkaarten: NU!!!
pi_113750007
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 08:47 schreef Molline het volgende:
Gratis ansichtkaarten: NU!!!
Ik was helaas al te laat! :'(
pi_113750082
Jammer! Het is mij eindelijk eens gelukt, kwam er nooit door.
pi_113762742
:( Ik had ook een keer gewonnen, maar tot op heden geen kaarten gezien.
  woensdag 4 juli 2012 @ 15:52:47 #128
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_113763998
Mijn kaart naar Amersfoort is nu officieel expired ;( ;( :') :')
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  woensdag 4 juli 2012 @ 15:56:41 #129
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_113764169
Ik heb ze!! Kaartje naar Belarus is aangekomen. Straks nieuwe schrijven naar Polen en Belarus
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_113765563
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 15:56 schreef automatic_ het volgende:
Ik heb ze!!
Toch niet nu al je postzegels binnen???? ;)
  woensdag 4 juli 2012 @ 16:32:00 #131
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_113765811
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 16:26 schreef soapie het volgende:

[..]

Toch niet nu al je postzegels binnen???? ;)
Geen idee haha. Maar heb de ansichtkaarten gewonnen haha
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_113765955
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2012 16:32 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Geen idee haha. Maar heb de ansichtkaarten gewonnen haha
Ik dacht al..... :)
  woensdag 4 juli 2012 @ 19:53:11 #133
181448 littlepea
does humor belong in music?
pi_113774162
Wat stom dat je die kaarten nooit binnen hebt gekregen herfstblad. Ik ben altijd te laat daarmee en heb nog nooit gewonnen.

Wat doen jullie trouwens als iemand zegt 'I prefer postcards unwritten & in envelope'. Ik vind dat zo stom...
  Moderator woensdag 4 juli 2012 @ 20:10:25 #134
155227 crew  Guppy
dus
pi_113775008
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 19:53 schreef littlepea het volgende:
Wat stom dat je die kaarten nooit binnen hebt gekregen herfstblad. Ik ben altijd te laat daarmee en heb nog nooit gewonnen.

Wat doen jullie trouwens als iemand zegt 'I prefer postcards unwritten & in envelope'. Ik vind dat zo stom...
Eerst vond ik het ook heel stom. Nu denk ik, ach, als jij daar blij van wordt. Kaart in een envelop, briefje erbij met de ID en klaar. Maar ik ga dan ook geen hele chique kaart pakken hoor. Gewoon een simpele
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_113775080
5 kaarten gekregen in 3 dagen gisteren 3 op de mat echt leuk _O_
  woensdag 4 juli 2012 @ 20:11:45 #136
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_113775083
Er kunnen denk ik twee hoofdredenen zijn dat iemand zoiets wil. Of hij/zij spaart postkaarten of hij/zij probeert zo gratis aan postkaarten te komen..

Ik stuur dan meestal wel gewoon een blanco kaart hoor..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  Moderator woensdag 4 juli 2012 @ 20:16:57 #137
155227 crew  Guppy
dus
pi_113775306
Ik stuur dan wel altijd iets typisch Nederlands. Met een molen of zo. Dan het duidelijk is dat die kaart nooit van die persoon zelf komt, mocht ie m willen doorsturen :P
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 4 juli 2012 @ 20:29:18 #138
129638 Lov1
Bring it on :)
pi_113775897


Vandaag gekregen uit Rusland, kaartje van de laatste tsarina Alix van Hessen-Darmstadt, een tragisch verhaal, heel erg interessant! ^O^ En het grote toeval wil, vandaag is haar feestdag!!

(voor de liefhebbers http://nl.wikipedia.org/wiki/Alix_van_Hessen-Darmstadt)
Music gives soul to the universe, wings to the mind and life to everything
  woensdag 4 juli 2012 @ 20:30:01 #139
181448 littlepea
does humor belong in music?
pi_113775925
Ah ja, dat is wel een goeie, zo'n Nederlandse kaart sturen :P
pi_113776056

deze, ja ik kan scannen en uploaden eindelijk :D
uit duitsland
  woensdag 4 juli 2012 @ 20:36:57 #141
181448 littlepea
does humor belong in music?
pi_113776304
Mooie kaart Lov!
pi_113776382

deze uit de USA


Deze uit Wit-Rusland


Deze uit Engeland


En deze uit Rusland
pi_113776422
En zie net dat ik 2 expired kaarten heb allebei naar rusland ;(
pi_113776836
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 20:32 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[ afbeelding ]
deze, ja ik kan scannen en uploaden eindelijk :D
uit duitsland
Wat een pokke stad, als dat het mooiste is _O-
pi_113777612
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2012 20:46 schreef computergirl het volgende:

[..]

Wat een pokke stad, als dat het mooiste is _O-
:D na aanleiding van de kaart voel ik ook niet echt de behoefte om er heen te gaan of zo nee :+
pi_113778595
quote:
7s.gif Op woensdag 4 juli 2012 20:38 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[ afbeelding ]
deze uit de USA

[ afbeelding ]
Deze uit Wit-Rusland

[ afbeelding ]
Deze uit Engeland

[ afbeelding ]
En deze uit Rusland
Die uit engeland is wel ontzettend leuk zeg! Heb je een linkje zodat ik hem kan faven?

Andere postkaarten ook erg ^O^ maar deze sprong er ff uit.

Ik heb ook weer een kaartje ontvangen, deze :



Ben er erg gelukkig mee want grote blond fan! Heeft er trouwens 5 dagen over gedaan.

Ook weer 2 kaartjes aangekomen ,1 naar finland die er al in 2 dagen!! was, en een naar polen, die was binnen 5 dagen gearriveerd.
Gek genoeg is mijn kaartje naar NL nog niet aangekomen, user is regelmatig online maar schijnbaar zit hij er nog niet tussen. Nu 3 dagen traveling.
Gelijk weer nieuwe kaarten geschreven, Lithuania (litouwen?), finland, duitsland en Ukraine.

Ook iets erg grappigs, ik had 2 dagen geleden een kaart gekocht bij de Xenos met daarop een man met een harmonica en een hond die ''meezingt''. Trek ik een dag later gewoon een profiel van iemand die heel graag harmonica speelt! Hoe toevallig wil je het hebben :D
pi_113778938
Oh nee daar gaan we weer :P
pi_113779016
Of moet ik gewon mij wall adres posten?
pi_113779068
http://www.postcrossing.com/user/AvdV/gallery
Doe ik dan maar anders weet ik het ook niet :)
  woensdag 4 juli 2012 @ 21:38:49 #151
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_113779492
Van die eerste post moet je even de link voorzien van [img] [/img] tags



en daarna kopieer je de link in de adresbalk en plak je er onder

http://www.postcrossing.com/postcards/GB-339315
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  woensdag 4 juli 2012 @ 21:43:04 #152
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_113779745
Oh ik lees nu terug, en je bedoelt dus alleen de link.

Die krijg je dus door het kopieren plakken van de adresbalk bovenaan.. :) :) :)
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_113779951
ja maar als ik alleen die kaart wil hebben ik snap het niet
pi_113780044
Als ik die kaart aanklik komt ie naar voren en kan ik niks kopieren
pi_113780161
Tis al gelukt :+
  woensdag 4 juli 2012 @ 21:51:33 #157
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_113780288
weer wat geleerd ^O^
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  woensdag 4 juli 2012 @ 21:52:12 #158
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_113780330
Mijn Finland kaart doet er al 19 dagen over :{
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  woensdag 4 juli 2012 @ 22:00:25 #159
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_113780906
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 21:52 schreef automatic_ het volgende:
Mijn Finland kaart doet er al 19 dagen over :{
En hoelang is die persoon niet meer online geweest?

Misschien is diegene op vakantie gegaan in de tijd dat deze onderweg is geweest...
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  woensdag 4 juli 2012 @ 22:01:20 #160
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_113780969
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 22:00 schreef Bos81 het volgende:

[..]

En hoelang is die persoon niet meer online geweest?

Misschien is diegene op vakantie gegaan in de tijd dat deze onderweg is geweest...
5 dagen :)
Bij een ander kaartje (DLD) heb ik dat ook. 9 dagen onderweg en zij is 9 dagen niet meer online geweest :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_113781248
quote:
11s.gif Op woensdag 4 juli 2012 21:49 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Tis al gelukt :+
Tof! En bedankt voor de moeite :)

quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 21:52 schreef automatic_ het volgende:
Mijn Finland kaart doet er al 19 dagen over :{
Ik verbaas me er dan ook enorm over dat het bij mij zo ontzettend snel gaat.... Geen idee hoe dat verschil komt.
  woensdag 4 juli 2012 @ 22:07:10 #162
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_113781294
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 22:01 schreef automatic_ het volgende:

[..]

5 dagen :)
Bij een ander kaartje (DLD) heb ik dat ook. 9 dagen onderweg en zij is 9 dagen niet meer online geweest :)
Dan had deze misschien al binnen kunnen zijn geweest. Ik heb er nu overigens 1 naar Finland die al 51 dagen onderweg is, Maar met een beetje mazzel sta ik snel op 150 moet er nog 3 en heb er nu 8 traveling, ALhoewel er 4 gemiddeld genomen al te lang onderweg zijn naar die landen.. Maar goed dan kunnen ze alsnog binnen komen natuurlijk...
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_113781306
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 21:51 schreef Bos81 het volgende:
weer wat geleerd ^O^
Yes ;)
Maar heb nu 2 kaarten expired, als die alsnog worden geregistreerd krijg ik er niks voor terug denk ik of wel?
  woensdag 4 juli 2012 @ 22:09:01 #164
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_113781418
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 22:07 schreef KwadeAfdronk het volgende:

[..]

Yes ;)
Maar heb nu 2 kaarten expired, als die alsnog worden geregistreerd krijg ik er niks voor terug denk ik of wel?
In principe word adres na registratie door een andere getrokken, maar je kan dan zelf geen nieuw adres aanvragen...
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_113781522
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 22:09 schreef Bos81 het volgende:

[..]

In principe word adres na registratie door een andere getrokken, maar je kan dan zelf geen nieuw adres aanvragen...
Nee ok maar als ze expired zijn en ze worden miss na 3 maanden nog geregistreerd dan krijg je ds wel weer een kaart van iemand anders?
  woensdag 4 juli 2012 @ 22:13:45 #166
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_113781668
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 22:10 schreef KwadeAfdronk het volgende:

[..]

Nee ok maar als ze expired zijn en ze worden miss na 3 maanden nog geregistreerd dan krijg je ds wel weer een kaart van iemand anders?
Ja. als het goed is wel. Het is dacht ik niet zo als je kaart expired je adres weer in de molen komt, want dan kun je het spel zo spelen dat je bewust kaarten laat expiren om wel kaarten te kunnen ontvangen.. en dat is natuurlijk oneerlijk
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  donderdag 5 juli 2012 @ 12:52:43 #167
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_113801898
Ik denk dat mijn kaartje naar Rusland (dat kaartje dat ik per ongeluk niet op de bus had gedaan en dus twee maand nadat hij expired was toch nog terugvond en verstuurd heb) definitief pleite is. Maand geleden alsnog op de bus gedaan en Moskou is zo moeilijk nog niet dacht ik zo...

Ach ja, part of the deal.
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
pi_113802066
Ik heb ook al een maand of vier een kaart op weg naar moskou... Toch wel moeilijk? Zij is wel online overigens.
I had a signature once. It was awful.
pi_113802553
Ik keek gisteren bij de postgeschiedenis van de russin waar mijn kaartje al bijna 50 dagen naar onderweg is. Ze heeft al redelijk veel ontvangen kaarten maar bijna allemaal enorm lang onderweg. Kaartjes vanuit Belgie verzonden hadden bv een gemiddelde bezorgtijd van 103 dagen!
pi_113802587
Mijn 2e kaartje naar Minsk deed er maar 11 dagen over
  donderdag 5 juli 2012 @ 13:13:19 #171
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_113802661
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 13:10 schreef computergirl het volgende:
Ik keek gisteren bij de postgeschiedenis van de russin waar mijn kaartje al bijna 50 dagen naar onderweg is. Ze heeft al redelijk veel ontvangen kaarten maar bijna allemaal enorm lang onderweg. Kaartjes vanuit Belgie verzonden hadden bv een gemiddelde bezorgtijd van 103 dagen!
Damn....! :o
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_113802740
Ja, misschien komt er bij haar op de steppe eens per half jaar een postpaard langs of zo :D
  donderdag 5 juli 2012 @ 13:16:26 #173
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_113802786
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 13:15 schreef computergirl het volgende:
Ja, misschien komt er bij haar op de steppe eens per half jaar een postpaard langs of zo :D
Ja, hahaha :D
Of ligt internet er continue uit?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  donderdag 5 juli 2012 @ 19:03:33 #174
181448 littlepea
does humor belong in music?
pi_113817192
Aah ik moet een kaartje sturen naar een 5-jarig jongetje uit Maleisië, leuk! :)
pi_113818308
quote:
Ik heb ´m ook favoriet gemaakt, leuke kaart! O+ Ik had een tijdje terug een EK-kaart uit Oekraïne ontvangen, dat vond ik ook tof. :Y
pi_113829915
Vandaag 2 kaarten ontvangen, waarvan 1 penguin kaart,erg leuk! Die kwam uit Duitsland en de andere uit Tsjechië.
Ook mijn bestelde kaarten binnen gekregen dus mijn (niet zo goed bedeelde) kaartendoosje was weer erg blij.
De post gaat nog steeds erg snel ,vandaag een kaartje naar Frankrijk aangekomen in 5 dagen, een kaart naar Belarus in 10 dagen en een kaart naar de USA in 11 dagen.
De nieuwe kaartjes gingen naar Finland, Belarus en de UK.
Ik schrijf nu nog elke keer nieuwe maar hoe verslavend ook, daar ga ik mee stoppen. Gisteren en de dagen daarvoor ook veel aangekomen en elke keer een nieuwe schrijven gaat toch in de papieren lopen. Ga nog even een goed verzendritme bedenken maar heb iets in mijn hoofd van op maandag 2-3 kaartjes schrijven en donderdag idem dito. Dan is het toch een beetje lekker verspreid over de week en is leuker dan elke dag een kaartje schrijven (vind ik dan).
Wanneer en hoeveel schrijven jullie? Heb je er vaste dagen voor of een vast ritme? En hoeveel mag je er onderweg hebben? Ik mag er nu 13 maar ga hard op weg naar de 14. Nog 8 te gaan.

Heb nu travelled :

quote:
To country Sent Distance Traveled Status Img
Belarus 5/Jul/2012 1,635 km 0 days Traveling
UK 5/Jul/2012 296 km 0 days Traveling
Finland 4/Jul/2012 1,672 km 1 days Traveling
Lithuania 4/Jul/2012 1,491 km 1 days Traveling
Germany 4/Jul/2012 228 km 1 days Traveling
Ukraine 3/Jul/2012 1,886 km 2 days Traveling
Netherlands 1/Jul/2012 147 km 4 days Traveling
Malaysia 30/Jun/2012 10,563 km 5 days Traveling
Australia 28/Jun/2012 16,913 km 6 days Traveling
Taiwan 25/Jun/2012 9,634 km 10 days Traveling
China 24/Jun/2012 8,823 km 11 days Traveling
Russia 24/Jun/2012 1,909 km 11 days Traveling
  donderdag 5 juli 2012 @ 23:29:49 #177
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_113830154
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 13:10 schreef computergirl het volgende:
Ik keek gisteren bij de postgeschiedenis van de russin waar mijn kaartje al bijna 50 dagen naar onderweg is. Ze heeft al redelijk veel ontvangen kaarten maar bijna allemaal enorm lang onderweg. Kaartjes vanuit Belgie verzonden hadden bv een gemiddelde bezorgtijd van 103 dagen!
Dit is mijn russin waar mijn kaart al an expired is..
http://www.postcrossing.com/user/astranastiya
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_113839401
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 23:26 schreef Mvr.Poes het volgende:
Ik schrijf nu nog elke keer nieuwe maar hoe verslavend ook, daar ga ik mee stoppen.
ik heb 3 van de 6 travelling op moment. Ga eerst maar wachten totdat Rusland (48) en duitsland(29) kaartjes expired zijn.
Dan gooi ik er meestal een aantal tegelijkertijd de deur uit
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2012 23:29 schreef YskaFredriksson het volgende:

[..]

Dit is mijn russin waar mijn kaart al an expired is..
http://www.postcrossing.com/user/astranastiya
ook al vrij lang allemaal
  vrijdag 6 juli 2012 @ 14:18:20 #179
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_113849937
Belarus 4/Jul/2012 1,574 km 2 days Traveling
Poland 4/Jul/2012 1,139 km 2 days Traveling
Taiwan 1/Jul/2012 9,542 km 4 days Traveling
U.S.A. 28/Jun/2012 7,940 km 8 days Traveling
Germany 25/Jun/2012 497 km 11 days Traveling
Finland 15/Jun/2012 1,591 km 20 days Traveling
Russia 12/Jun/2012 2,219 km 23 days Traveling
Ukraine 16/May/2012 2,396 km 50 days Traveling


Ik vind vooral Finland lang duren, maar meisje is 6 dagen geleden voor het laatst online geweest.
Het Duitse meisje is gisteren nog online geweest. Ukraine is 17 dagen niet online geweest.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_113854076
En mijn 2 nieuwe kaarten zijn op weg naar Belarus (een kerk) en Ierland (molens). :)
  vrijdag 6 juli 2012 @ 15:51:48 #181
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_113854406
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Germany     5/Jul/2012     578  km 1 days    Traveling    
Spain       5/Jul/2012   1,709 km  1 days    Traveling    
Lithuania   5/Jul/2012   1,140 km  1 days    Traveling    
Poland      28/Jun/2012  1,073 km  8 days    Traveling    
Russia      28/Jun/2012  2,524 km  8 days    Traveling    
Belarus     28/Jun/2012  1,265 km  8 days    Traveling    
China       20/Jun/2012  9,177 km 16 days    Traveling     
U.S.A.       8/Jun/2012  6,784 km 28 days    Traveling    
Taiwan      26/May/2012  9,524 km 41 days    Traveling    
Hungary     21/May/2012  1,076 km 46 days    Traveling    
Finland     14/May/2012  1,580 km 53 days    Traveling    
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  vrijdag 6 juli 2012 @ 16:02:41 #182
181448 littlepea
does humor belong in music?
pi_113854898
Hmm vreemd hoor, bij mij duurt Finland meestal niet zo lang. Rusland daarentegen...pfff Ik heb er ook eentje die al 95 dagen onderweg is ;(
  vrijdag 6 juli 2012 @ 16:04:38 #183
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_113855003
Finland is bij mij ook doorgaans een week hoor, maar helaas nu dus niet, terwijl de ontvanger tussentijds nog wel gewoon online is geweest. Die naar de USA is ook al te lang onderweg (gemiddeld genomen), maar deze user is al 24 dagen niet meer online geweest...
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_113860832
Leuk jullie overzichtjes zo te zien! Die van Finland duurt idd wel heel erg lang, ga je er daar nog 1 achteraan sturen?
Hier mijn NL kaartje nog niet aangekomen, gebruiker heeft ook al vanaf 30 juni niks meer geregistreerd. Omdat hij in de top 10 staat verwacht ik wel dat hij veel kaartjes krijgt maar op vakantie is ofzo.
Duitsland ook weer erg snel, 2 dagen. Nieuwe ook naar DE.
Zelf leuk kaartje uit Nederland gekregen.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 18:26:16 #185
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_113861001
Ik stuur er nooit een tweede kaart achtereen. Expiren is expiren. Dus ook die kaart binnen Nederland wordt niet opnieuw verzonden..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  vrijdag 6 juli 2012 @ 18:41:27 #186
354103 Magica
gna gna
pi_113861425
Vandaag een mooie uit Japan,met echt een ongelofelijk mooi en net handschrift :)



http://www.postcrossing.com/postcards/JP-287370
  Moderator vrijdag 6 juli 2012 @ 20:31:30 #187
155227 crew  Guppy
dus
pi_113865905
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 18:26 schreef Bos81 het volgende:
Ik stuur er nooit een tweede kaart achtereen. Expiren is expiren. Dus ook die kaart binnen Nederland wordt niet opnieuw verzonden..
Doe ik inderdaad ook zo :Y het is jammer, maar part of the deal
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 6 juli 2012 @ 21:46:48 #188
147091 janeway
live long and prosper
pi_113869529
Ok luitjes.
Ik krijg een kaartje uit belarus. Maar wat is de landcode? Ik heb geen zin om alle B codes te proberen.. Hahahaha te suf ik heb geen idee
Gevonden... BY en de code stond op een heel andere plek dan dat ik cijfers vond.. Dat was blijkbaar haar postcode.. Hahahaha erg maar goed.. Het is geluk..
  Moderator vrijdag 6 juli 2012 @ 21:50:03 #189
155227 crew  Guppy
dus
pi_113869706
BY als ik me niet vergis. Maar dat staat toch gewoon op die kaart?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 6 juli 2012 @ 21:51:35 #190
147091 janeway
live long and prosper
pi_113869786
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 21:50 schreef Guppyfriend het volgende:
BY als ik me niet vergis. Maar dat staat toch gewoon op die kaart?
Euh ja uiteindelijk wel. Ze had boven aan een cijferreeks neer gezet 6 getallen en daar achter Belarus. Ik dacht dat is de code van de kaart. Na nog eens kijken en nog eens kijken staat er onder mijn adres dus de registratie code, onder gestempeld dat weer wel door de tnt postcode stempel.
  Moderator vrijdag 6 juli 2012 @ 21:56:04 #191
155227 crew  Guppy
dus
pi_113870040
Daarom schrijf ik de ID er altijd minstens twee keer op :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_113875319
Ik schrijf het tegenwoordig er ook 2 keer op.
pi_113885232
Ik trok zojuist dit profiel:
http://www.postcrossing.com/user/mintenj

Nu had ik nog (als extraatje) bij een setje gratis ansichtkaarten deze in het groot:
http://www.gratisansichtk(...)5&category_pathway=0

Perfect dacht ik zo! Ben heel benieuwd hoe de kaart ontvangen wordt! :)
  zaterdag 7 juli 2012 @ 11:06:05 #194
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_113885433
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 10:55 schreef Kaasmuisje het volgende:
Ik trok zojuist dit profiel:
http://www.postcrossing.com/user/mintenj

Nu had ik nog (als extraatje) bij een setje gratis ansichtkaarten deze in het groot:
http://www.gratisansichtk(...)5&category_pathway=0

Perfect dacht ik zo! Ben heel benieuwd hoe de kaart ontvangen wordt! :)
Inderdaad
Je mag hem ook in het Nederlands schrijven, Zou ik doen :Y
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  zaterdag 7 juli 2012 @ 12:49:08 #195
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_113888073
Gisteren een kaartje uit Hong Kong gekregen, met een supermooie en übergrote Buddha. Supervet! Maar wat schept mijn verbazing als ik eens even iets beter op het kaartje kijk? Op de borst van de Buddha staat een Swastika. Het is dat ik weet dat het bij het boeddhisme hoort, maar ik stond wel eventjes vreemd te kijken :P.

En ik heb ook nog drie kaartjes onderweg.

1
2
3
4
5
6
7
Finland        18/Jun/2012     1,634 km     18 days     Traveling        
Taiwan        18/Jun/2012     9,316 km     18 days     Traveling        
Russia        18/Jun/2012     1,626 km     18 days     Traveling        
Russia        18/Apr/2012     1,626 km     79 days     Expired        
Taiwan        15/Mar/2012     9,416 km     113 days     Expired        
Belarus        24/Feb/2012     1,386 km     133 days     Expired        
Russia        15/Feb/2012     2,013 km     142 days     Expired        
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
  Moderator zaterdag 7 juli 2012 @ 12:59:42 #196
155227 crew  Guppy
dus
pi_113888345
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 12:49 schreef Finland. het volgende:
Gisteren een kaartje uit Hong Kong gekregen, met een supermooie en übergrote Buddha. Supervet! Maar wat schept mijn verbazing als ik eens even iets beter op het kaartje kijk? Op de borst van de Buddha staat een Swastika. Het is dat ik weet dat het bij het boeddhisme hoort, maar ik stond wel eventjes vreemd te kijken :P.

En ik heb ook nog drie kaartjes onderweg.
[ code verwijderd ]

Ik heb die Buddha is het echt gezien en hij is echt machtig!! O+

En ja, de Swastika hoort erbij, in de tempel die erbij staat zie je ze ook overal. Hier kun je er meer over lezen, het verschil tussen de Nazi-swastika en en Boeddhistische swastika is vooral de draairichting. Linksdraaiend wordt nog veel gebruikt in het Oosten :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_113900282
Hehe eindelijk mijn zegels binnen, bijna een maand over gedaan :( :( :( , doe ik ook nooit meer.....
Morgen eindelijk weer eens kaarten schrijven..... *O*
  zaterdag 7 juli 2012 @ 19:29:19 #198
342418 VKV
Plausibel
pi_113900460
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 19:23 schreef soapie het volgende:
Hehe eindelijk mijn zegels binnen, bijna een maand over gedaan :( :( :( , doe ik ook nooit meer.....
Morgen eindelijk weer eens kaarten schrijven..... *O*
Ik heb ze vandaag ook EINDELIJK binnen gekregen!
Zal ze ook nooit meer online bestellen. Dan maar gewone postzegels ipv speciale postcrossingzegels. Stomme collect club.
pi_113907066
Ik las dat heel veel mensen vandaag zegels kregen. Ik ga er niet bestellen in elk geval.

Hier is vandaag een kaartje aangekomen naar Rusland in 16 dagen :o Best snel! En 1 setje iDrukkers is aangekomen, het andere is helaas verdwenen :(
  zondag 8 juli 2012 @ 01:07:58 #200
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_113912660
Ik ben morgen thuis dus ben benieuwd of mijn zegels er dan ook zijn
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  zondag 8 juli 2012 @ 09:44:41 #201
342418 VKV
Plausibel
pi_113916742
Ik had anderhalveweek geleden dus boos naar ze gemaild en toen beweerden ze dat de zegels al verzonden waren. Dat is dus een dikke leugen geweest als ik ze nu pas binnen heb gekregen :( Heb het er helemaal mee gehad :')
  zondag 8 juli 2012 @ 09:46:06 #202
342418 VKV
Plausibel
pi_113916752
Tijd om weer adresjes aan te vragen *O*
pi_113920963
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 09:46 schreef VKV het volgende:
Tijd om weer adresjes aan te vragen *O*
En waar gaan ze heen? *O*

Toen ik me van de week verveelde heb ik m´n postcrossingstatistieken eens uitgebreid bestudeerd en kwam ik erachter dat ik vanuit IJsland naar veel meer bijzondere landen mocht sturen. In de vier maanden dat ik daar actief aan Postcrossing heb gedaan, heb ik bijvoorbeeld twee kaarten naar Denemarken gestuurd. Terwijl ik vanuit Nederland (en ik ben al meer dan drie jaar lid en best actief) nog nooit een kaart naar Denemarken heb gestuurd.
pi_113924288
Ik heb ook weer zes kaartjes klaarliggen, oa naar een jongetje dat de 23e 3 jaar oud wordt. Heb een mooie Cars-kaart uit mijn pixar-set gekozen!
I had a signature once. It was awful.
  zondag 8 juli 2012 @ 14:29:36 #205
58711 soapie
Zeeperd
pi_113924671
Mijn kaartjes gaan naar China, Duitsland, Zweden, Belarus, Amerika en Rusland ook weer niks bijzonders dus, beetje jammer.....
  zondag 8 juli 2012 @ 14:37:22 #206
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_113925021
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 14:29 schreef soapie het volgende:
Mijn kaartjes gaan naar China, Duitsland, Zweden, Belarus, Amerika en Rusland ook weer niks bijzonders dus, beetje jammer.....
Ik heb nog nooit Zweden getrokken en toch al 166 keer een adres aangevraagd ;( ;( ;(
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  zondag 8 juli 2012 @ 14:45:46 #207
58711 soapie
Zeeperd
pi_113925426
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 14:37 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit Zweden getrokken en toch al 166 keer een adres aangevraagd ;( ;( ;(
Zweden al een paar keer gehad..
  zondag 8 juli 2012 @ 16:04:10 #208
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_113929103
Mijn postzegels zijn er ook. En idrukker ook. Jemie... Wist niet dat je zoveel kreeg!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  Moderator zondag 8 juli 2012 @ 16:22:21 #209
155227 crew  Guppy
dus
pi_113929783
Zweden staat hier twee keer in m'n send :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_113929884
Ik moet altijd kaarten naar Rusland sturen ;(
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  zondag 8 juli 2012 @ 16:25:49 #211
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_113929916
Mijn nieuwe gaat naar China
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  Moderator zondag 8 juli 2012 @ 16:29:25 #212
155227 crew  Guppy
dus
pi_113930089
Ik heb er serieus pas 15 naar Rusland gestuurd, in tegenstelling to 49 naar Duitsland
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 8 juli 2012 @ 16:32:55 #213
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_113930251
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 16:29 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb er serieus pas 15 naar Rusland gestuurd, in tegenstelling to 49 naar Duitsland
Duitsland komt bij mijn sent ook het vaakst voor. 23 stuks (exclussief 1 traveling en 1 expired).

Op plek twee staat de US en op drie zelfs Polen
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  Moderator zondag 8 juli 2012 @ 16:37:10 #214
155227 crew  Guppy
dus
pi_113930422
Ik heb Duitsland, Finland, USA :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 8 juli 2012 @ 16:57:22 #215
58711 soapie
Zeeperd
pi_113931354
25 naar Amerika, 22 naar Duitsland en 14 naar Rusland en 14 Finland.....
  zondag 8 juli 2012 @ 21:34:09 #216
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_113944419
Vraagje. Ik heb nu een Chinees adres in Westers schrift en in Chinees schrift. Ik print het adres op etiketten, maar dan kan ik toch gewoon het Chinees schrift in Word gooien en printen...? "china" snappen ze toch wel bij de TNT? :7
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_113944644
Zo heb ik dat ook gedaan. Ik neem dat alle post richting China naar Peking gaat of zo en dat ze niet hier een onderscheid maken op buitenlandse plaats/postcode
  zondag 8 juli 2012 @ 21:39:56 #218
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_113944784
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2012 21:37 schreef computergirl het volgende:
Zo heb ik dat ook gedaan. Ik neem dat alle post richting China naar Peking gaat of zo en dat ze niet hier een onderscheid maken op buitenlandse plaats/postcode
Nee he? Haha. Dan ga ik dat gewoon een keertje testen!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  maandag 9 juli 2012 @ 09:56:03 #219
181448 littlepea
does humor belong in music?
pi_113959418
Bij mij zijn de meeste naar de U.S.A gegaan (23), daarna naar Duitsland en Finland (22)

Finland heb ik zoveel omdat 3 jaar geleden, toen ik met PC begon, ik bijna alleen maar naar Finnen moest sturen, nu heb ik het idee dat die positie een beetje is ingenomen door (Wit) Russen.
pi_113959649
Bij mij zijn ook de meeste naar de VS gegaan, gevolgd door Finland. Heb net een nieuw adres aangevraagd nadat een kaartje naar de VS was aangekomen, mag deze ook weer naar de VS... Beetje saai zo. :{
  maandag 9 juli 2012 @ 10:11:58 #221
181448 littlepea
does humor belong in music?
pi_113959747
Ja dat vind ik ook altijd zo stom, ik wil zo graag een keertje iets naar een leuk/bijzonder/onbekend land sturen! Tot nu toe is Sri Lanka het bijzonderste waar ik iets naar toe heb gestuurd.
pi_113959864
Bij mij is het meest bijzondere land Mauritius denk ik. :)
  maandag 9 juli 2012 @ 11:17:00 #223
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_113961385
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 10:08 schreef lunapuella het volgende:
Bij mij zijn ook de meeste naar de VS gegaan, gevolgd door Finland. Heb net een nieuw adres aangevraagd nadat een kaartje naar de VS was aangekomen, mag deze ook weer naar de VS... Beetje saai zo. :{
Herkenbaar! Ik heb dat met usa Duitsland en Finland
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_113961725
Oh, ik heb nu wel een toffe: Luxemburg! Daar zijn 'maar' 108 gebruikers. :)
pi_113961888
Netherlands 4
Belarus 2
U.S.A. 1
Taiwan 1
Germany 1
France 1
China 1
Belgium 1

heb 'ook naar eigen land' optie maar weer uitgezet, werd zo saai
  maandag 9 juli 2012 @ 12:21:42 #226
147091 janeway
live long and prosper
pi_113963403
Ik stuur ook veel naar belarus
even statistieken erbij gepakt
1 U.S.A. 27
2 Finland 23
3 Netherlands 21
4 Germany 19
5 Poland 15
6 Belarus 14

Dat naar Belarus valt dus wel mee hahaha.. Maar goed ik vind de oostbloklanden maar zo zo en china ed ben ik ook wel klaar mee. Mijn meest bijzondere verstuurde is Moldavie en ontvangen Irak.. (1 deelnemer)
Nederland heb ik nu al een tijdje uitstaan.. En dat vind ik wel best.
Ik heb een nieuwe taktiek. Ik verstuur gewoon 13 kaarten tegelijk.. Dan heb ik 13 verschillende landen elke keer.. (moet je wel dat vinkje uit hebben) Als je aanvraagt op moment van aankomen krijg je vaak weer dat land.. Zo niet leuk.
Usa vind ik wel leuk om naar te versturen.. En ontvangen ook.. Ik vind dit soort kaartjes nl erg leuk
  maandag 9 juli 2012 @ 20:14:13 #227
181448 littlepea
does humor belong in music?
pi_113982806
Oh ja, leuke kaart! En Irak is inderdaad wel heel bijzonder met maar 1 persoon :D .
  maandag 9 juli 2012 @ 20:21:37 #228
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_113983151
Ik ga nu ook echt wachten tot ik op 0 sta. Sta nu op 9 met een paar op de nominatie om te expiren. Dan maar 2 weken wachten.

En de traveling op dit moment zijn ook wel de standaard landen. Afgezien van Hongarije (die ws expired ) en in iets mindere mate Litouwen
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_113985316
Bweh. Profiel uit Taiwan met alleen chinese tekens.... Heb 'm wel door de google translate gehaald hoor, maar toch, wel jammer! Heb er iets van gezegd op het kaartje :)
I had a signature once. It was awful.
pi_113987853
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 20:59 schreef zoeperzazke het volgende:
Bweh. Profiel uit Taiwan met alleen chinese tekens.... Heb 'm wel door de google translate gehaald hoor, maar toch, wel jammer! Heb er iets van gezegd op het kaartje :)
Je zou het zelfs kunnen melden aan een admin. In de voorwaarden staat namelijk dat je profiel in het Engels moet zijn.
  maandag 9 juli 2012 @ 21:44:09 #231
354103 Magica
gna gna
pi_113987887
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 20:59 schreef zoeperzazke het volgende:
Bweh. Profiel uit Taiwan met alleen chinese tekens.... Heb 'm wel door de google translate gehaald hoor, maar toch, wel jammer! Heb er iets van gezegd op het kaartje :)
Had ik laatst ook met een pools meisje, en in de hurray kreeg ik alleen een paar leestekens... :{
  maandag 9 juli 2012 @ 21:45:06 #232
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_113987929
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:44 schreef KwadeAfdronk het volgende:

[..]

Had ik laatst ook met een pools meisje, en in de hurray kreeg ik alleen een paar leestekens... :{
Ik had ook een keer een hurray in het Cyryllisch, wat er in het profiel stond weet ik eigenlijk niet meer. Dacht dat het helemaal leeg was..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  maandag 9 juli 2012 @ 22:00:17 #233
354103 Magica
gna gna
pi_113988626
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:45 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Ik had ook een keer een hurray in het Cyryllisch, wat er in het profiel stond weet ik eigenlijk niet meer. Dacht dat het helemaal leeg was..
Ja beetje jammer, had nog geadviseerd om haar profiel in het engels te doen maar wie weet kan ze geen engels ik weet niet :)

Vandaag een hurray uit amerika dat Iowa sprekend op nederland lijkt :P
  dinsdag 10 juli 2012 @ 13:47:06 #234
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_114010752
Finland duurt er nu al 21 dagen over, en ze zit gewoon in bewoond gebied (Lahti zo uit mijn hoofd). Duurt wel erg lang dan!

Haha, mijn kaartjes moeten gewoon aankomen, want ik wil weer nieuwe kaartjes versturen :+.

@Janeway. Heb je die zelf ontvangen? Erg mooi hoor :).
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
pi_114012757
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 10:08 schreef lunapuella het volgende:
Bij mij zijn ook de meeste naar de VS gegaan, gevolgd door Finland. Heb net een nieuw adres aangevraagd nadat een kaartje naar de VS was aangekomen, mag deze ook weer naar de VS... Beetje saai zo. :{
Ben daar idd ook een beetje flauw van. Soms heb ik het idee dat het helpt als je even wacht (dus niet gelijk na de hurray een nieuwe aanvragen), ik krijg dan wel eens een ander land, om vervolgens bij het volgende kaartje alsnog het land van de eerste te krijgen .... :'), dat schiet dus niet echt op. :D

Heb nu wel naast de "gebruikelijke" landen er eentje bij naar Indonesië, die had ik nog niet gehad.
pi_114012856
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 16:04 schreef automatic_ het volgende:
Mijn postzegels zijn er ook. En idrukker ook. Jemie... Wist niet dat je zoveel kreeg!
Nou zeg dat wel, hier ook een heel pakket ontvangen, en van goede kwaliteit ook nog. :D
Dat dit gratis is, dat is de moeite van het proberen wel waard... :Y
  dinsdag 10 juli 2012 @ 17:13:21 #237
147091 janeway
live long and prosper
pi_114020562
quote:
@Janeway. Heb je die zelf ontvangen? Erg mooi hoor :).
ja ik heb nu een stuk of 3 van dat soort kaartjes via PC en dan een private swap.
pi_114020710
Mijn eerste verstuurde kaartje is aangekomen! :D Die was naar de VS en heeft er maar 6 dagen over gedaan.. Nu kan ik dus gaan wachten op mijn eigen eerste te ontvangen kaartje... Ondertussen vanavond maar weer een nieuw adresje aanvragen denk ik :)
  dinsdag 10 juli 2012 @ 17:23:23 #239
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_114021000
quote:
"Thank you for your postcard. As a rule I prefer to receive a posctard from the country of the sender. But I have so many cards from the Netherlands that I really enjoyed your card from Izmir :)

Ania"
Mevrouw heeft eigen regels :P Ik snap het ergens wel hoor, maar ze wilde graag toeristische gebouwen hebben en die had ik niet (meer) van NL.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  dinsdag 10 juli 2012 @ 17:39:17 #240
342418 VKV
Plausibel
pi_114021639
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 17:23 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Mevrouw heeft eigen regels :P Ik snap het ergens wel hoor, maar ze wilde graag toeristische gebouwen hebben en die had ik niet (meer) van NL.
Komt op mij toch arrogant over :')
  Moderator dinsdag 10 juli 2012 @ 17:41:27 #241
155227 crew  Guppy
dus
pi_114021726
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 17:39 schreef VKV het volgende:

[..]

Komt op mij toch arrogant over :')
Waarschijnlijk bedoelt ze "normaliter heb ik liever kaartjes uit het land van herkomst, maar omdat ik er al zoveel uit NL. heb vind ik deze ook heel mooi". Ongelukkig engels ;)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 10 juli 2012 @ 17:49:24 #242
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_114022039
Och, ik neem het ter kennisgeving aan :7
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  dinsdag 10 juli 2012 @ 18:10:33 #243
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_114022820
Ik mag er eentje naar Slovenie sturen! Nieuw land *O*
Damn... Zij heeft al 449 kaarten gehad en heeft alles op Picasa bijgehouden! Er staan een paar mooie landen bij :o
https://picasaweb.google.com/112993628183390279997
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  dinsdag 10 juli 2012 @ 20:15:22 #244
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_114029268
Versturen naar nieuwe landen komt ook bij mij niet zoveel meer voor helaas. Ik heb mezelf op een max van 5 kaarten tegelijkertijd onderweg gezet, omdat het anders gewoon veel te duur wordt. Maar steeds dezelfde landen inderdaad, Duitsland, Finland, Rusland, Amerika, Oekraïne en China vaak. Op zich maakt het me niet echt veel uit, maar als je 30% naar Duitsland moet versturen word je er ook wel even flauw van.

Misschien dat ik er ooit gewoon eens mijn maximum op de bus ga doen. Lijkt me wel eens leuk om te testen wat ik dan mag rondsturen :D. Bedoel, ik blog ook over mijn postcrossing, dus om iedere keer aan te komen zetten met Finland en Rusland ofzo is ook niet gek boeiend.
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 20:17:36 #245
147091 janeway
live long and prosper
pi_114029403
@finland.. Ik heb een max van 13 op het moment.. IK heb herhalende landen uit staan dus ik heb als ik er 13 tegelijk aanvraag 13 verschillende.. En niet het idee dat je verstuurd hebt naar belarus, die komt aan en je mag weer naar belarus.. Gewoon 13 verschillende landen.. Best leuk, duurt ff voordat ze aan komen dat dan weer wel..
  dinsdag 10 juli 2012 @ 21:19:03 #246
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_114032825
Ik ga a.s. maandag op vakantie dus daarna hoop ik er een hoop te kunnen versturen 8-)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_114036336
Zo, 3 kaartjes geschreven. Mocht wel weer tijd worden. De adressen had ik al een tijdje geleden aangevraagd :@
Children of the night. What music they make.
pi_114036704
Kaartje naar Duitsland is al 52 dagen onderweg -O-
Children of the night. What music they make.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 22:36:53 #249
147091 janeway
live long and prosper
pi_114037339
Hee de hoof..
Ik heb er een naar belarus ook 52 dagen.. Gaat niet meer aankomen denk ik.. Jammer
En dat van adressen aanvragen en laten liggen herken ik.. Daarom alles laten gaan en in een keer de hele bubs aanvragen. Behalve van zoon, die mag nog sturen als er een aankomt..Betaald zijn zegels zelf van zijn zakgeld dus dan mag dat..
  dinsdag 10 juli 2012 @ 23:23:24 #250
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_114040403
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 22:18 schreef DeHovenier het volgende:
Zo, 3 kaartjes geschreven. Mocht wel weer tijd worden. De adressen had ik al een tijdje geleden aangevraagd :@
Waarom schrijf je ze niet meteen? :P
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  woensdag 11 juli 2012 @ 01:29:21 #251
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_114045996
Dit klinkt in mijn ogen als "persoon is gestopt".

quote:
S. is a member from Ukraine . She has been a member for 5 months (146 days).
Postcards Sent: 7
Postcards Received: 9
Distance Sent: 30,272 km
Last Seen: 21 days ago


[ Bericht 0% gewijzigd door automatic_ op 11-07-2012 01:41:58 ]
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_114046221
kut heb vrijdag 2 adressen aangevraagd,morgn maar ff wat sturen :@
  woensdag 11 juli 2012 @ 08:25:16 #253
342418 VKV
Plausibel
pi_114048584
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 18:10 schreef automatic_ het volgende:
Ik mag er eentje naar Slovenie sturen! Nieuw land *O*
Damn... Zij heeft al 449 kaarten gehad en heeft alles op Picasa bijgehouden! Er staan een paar mooie landen bij :o
https://picasaweb.google.com/112993628183390279997
Zo, daar zitten zeker mooie tussen!
  woensdag 11 juli 2012 @ 09:58:08 #254
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_114050467
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 20:17 schreef janeway het volgende:
@finland.. Ik heb een max van 13 op het moment.. IK heb herhalende landen uit staan dus ik heb als ik er 13 tegelijk aanvraag 13 verschillende.. En niet het idee dat je verstuurd hebt naar belarus, die komt aan en je mag weer naar belarus.. Gewoon 13 verschillende landen.. Best leuk, duurt ff voordat ze aan komen dat dan weer wel..
Ja, ik heb dat ook uitstaan en ik zou graag altijd mijn maximum willen versturen (nog eentje, dan is dat 10), maar dat vind ik financieel wat minder.
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
pi_114052548
Zo heb weer even flink bijgelezen.
Het was mij inderdaad ook al opgevallen dat sinds ik het weer opgepakt heb dat er bijzonder veel Belarus, Oekraïne en Rusland tussen zit.
Toen ik begon zo'n 3-4 jaar geleden was het inderdaad voornamelijk Finland en Duitsland en ofcourse de VS.
Ik kreeg net een prachtig kaartje uit Oekraine, echt werkelijk schitterend O+ Alleen nu schrijft ze : I adore the drawings from Fiep Westdorp. Nu denkt mijn achterdochtige brein gelijk schrijft ze dit nu om een kaartje ervan terug te krijgen of gewoon ,omdat het uit mijn land is ? :@ Wat denken jullie? Ik heb hem nog niet geregistreerd en ik zit er over te denken om een kaartje van Fiep te sturen, maar als je dat bij iedereen nou moet gaan doen... En je ziet er ook niks van terug in de statistieken.
pi_114052605
Las trouwens ook dat iemands kaartje naar de VS al binnen 5 dagen is aangekomen! Dat is echt ontzettend snel!
Gek genoeg heb ik ook het idee dat de post nu sneller gaat dan 3 jaar geleden :P Hebben jullie dat ook?
Ohja, wat ik ook nog wilde vertellen, ik had laatst bij de xenos een ontzettend leuke kaart gekocht met daarop een man, spelend op zijn mondharmonica en een hond ernaast. Trek ik de dag erna een profiel van een man die mond harmonica speelt.
Hij is gisteren aangekomen en hij was er zo gelukkig mee O+ Ik werd helemaal gelukkig van zijn hurray!
  woensdag 11 juli 2012 @ 11:10:44 #257
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_114052699
Ik denk omdat het uit jouw land is :P
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_114052744
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 11:10 schreef automatic_ het volgende:
Ik denk omdat het uit jouw land is :P
Dat is inderdaad ook wel de liefste gedachte :) Ik schaam me eigenlijk ook wel dat het in me opkwam haha maar wilde het toch ff zeggen.
En wat zou jij doen, een kaartje van Fiep terug sturen of het zo laten?
  woensdag 11 juli 2012 @ 11:14:57 #259
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_114052837
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 11:12 schreef Mvr.Poes het volgende:

[..]

Dat is inderdaad ook wel de liefste gedachte :) Ik schaam me eigenlijk ook wel dat het in me opkwam haha maar wilde het toch ff zeggen.
En wat zou jij doen, een kaartje van Fiep terug sturen of het zo laten?
Ik zou het zo laten... Anders blijf je bezig :o Als ze er graag eentje wil, dan stuurt ze wel een rechtstreeks berichtje denk ik.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_114053704
Ik heb haar een zeer uitgebreide bedank hurray gestuurd waarin ik vertel dat ik ook erg gek ben op fiep westdorp en dat mijn moeder de verhaaltjes na 17 jaar nog steeds uit haar hoofd kan vertellen :d
pi_114060673
Site heeft kuren, nu kan ik niks versturen....... :(
pi_114061476
Supertoffe kaart uit de UK, een Shakespearecover van Penguin Books:


http://www.postcrossing.com/postcards/GB-341435
pi_114061798
quote:
13s.gif Op woensdag 11 juli 2012 14:16 schreef soapie het volgende:
Site heeft kuren, nu kan ik niks versturen....... :(
Dit verdomme }:|
  woensdag 11 juli 2012 @ 14:41:17 #264
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_114061886
quote:
13s.gif Op woensdag 11 juli 2012 14:16 schreef soapie het volgende:
Site heeft kuren, nu kan ik niks versturen....... :(
Zoals wel vaker de laatste tijd ;( ;(
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_114062113
Tussen de foutmeldingen door 3 nieuwe adressen. Tjechie, Finland (verassend) en Nieuw-Zeeland O+ Die laatste had ik nog niet, leuk!!!!!
pi_114062254
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 14:45 schreef soapie het volgende:
Tussen de foutmeldingen door 3 nieuwe adressen. Tjechie, Finland (verassend) en Nieuw-Zeeland O+ Die laatste had ik nog niet, leuk!!!!!
NieuwZeeland leuk :) Ik ook 2 jeuu :D Alleen 1 naar duitsland maar heb geen europazegels meer :X
  woensdag 11 juli 2012 @ 15:13:11 #267
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_114063420
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 14:48 schreef KwadeAfdronk het volgende:

[..]

NieuwZeeland leuk :) Ik ook 2 jeuu :D Alleen 1 naar duitsland maar heb geen europazegels meer :X
Gewoon een wereldzegel er op plakken
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_114063751
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:13 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Gewoon een wereldzegel er op plakken
Ja dacht ik ook ja zoveel geld scheelt het niet :)
pi_114073193
Kaart naar DUI is eindelijk aangekomen, heb net een leuke hurray gehad:
quote:
"Hello,
today your card arrived with date from May, 30th. I don't know why it took so long, but I am very happy that it arrived, because I love it. It's really a great card, I love Edward Hopper. Thank you!
Have a wonderful summer,
..."
Children of the night. What music they make.
pi_114098239
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 01:29 schreef automatic_ het volgende:
Dit klinkt in mijn ogen als "persoon is gestopt".

S. is a member from Ukraine . She has been a member for 5 months (146 days).
Postcards Sent: 7
Postcards Received: 9
Distance Sent: 30,272 km
Last Seen: 21 days ago

Mwah, hoeft niet. Misschien is het gewoon niet zo'n hele actieve postcrosser. 21 dagen is niet zo heel lang geleden.
pi_114098673
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 18:27 schreef DeHovenier het volgende:
Kaart naar DUI is eindelijk aangekomen, heb net een leuke hurray gehad:

[..]

oh, hopelijk zat mijn kaartje naar DUI in dezelfde postzak
pi_114100253
Ik heb gister wat nieuwe adressen aangevraagd. Heb kaartjes geschreven en met pijn en moeite de vorige lichting kaarten kunnen inscannen. Het stomme apparaat maakt zelf nieuwe printopdrachten aan, waardoor ie steeds overbelast is, denk ik. Heb gister weer 3000+ printopdrachten kunnen annuleren. En nu net weer bijna 250 :'(
Maargoed, ik ben weer helemaal bij met alles, zij het met wat creatieve omwegen :D
Nieuwe kaarten gaan naar Rusland (goh!), Duitsland, Oekraïne en Finland.
pi_114100479
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 11:07 schreef RiesAmaris het volgende:
Ik heb gister wat nieuwe adressen aangevraagd. Heb kaartjes geschreven en met pijn en moeite de vorige lichting kaarten kunnen inscannen. Het stomme apparaat maakt zelf nieuwe printopdrachten aan, waardoor ie steeds overbelast is, denk ik. Heb gister weer 3000+ printopdrachten kunnen annuleren. En nu net weer bijna 250 :'(
Maargoed, ik ben weer helemaal bij met alles, zij het met wat creatieve omwegen :D
Nieuwe kaarten gaan naar Rusland (goh!), Duitsland, Oekraïne en Finland.
even compleet off-topic:
Ik zou als ik jou was even de printer verwijderen/deïnstalleren en opnieuw instellen. En even een virus-scan draaien. Dit klinkt namelijk niet echt 'gezond'
pi_114100606
En ik vroeg me al een tijdje af waarom ik geen huray's meer kreeg (en mijn dochter ook niet). Blijken beide accounts op 0 traveling te staan. Ja, dan kun je lang wachten he.
Vanavond maar weer eens kaartjes (9 voor mezelf en 6 voor mijn dochter) schrijven.

Ik denk dat ik dat trouwens wel blijf doen zo. Dat maakt de kans op meer bijzondere landen iets groter. De eerste kaarten die ik trek zullen waarschijnlijk naar Rusland, Oekraïne, Wit-Rusland en Finland mogen. maar die daarnaast zijn dan in ieder geval weer eens anders.
  donderdag 12 juli 2012 @ 11:21:07 #275
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_114100689
Ik ga nu, voor mijn vakantie, nog kaartjes sturen als ik er eentje binnen heb & daarna ga ik ook jullie tactiek toepassen :P
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_114101196
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 11:14 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

even compleet off-topic:
Ik zou als ik jou was even de printer verwijderen/deïnstalleren en opnieuw instellen. En even een virus-scan draaien. Dit klinkt namelijk niet echt 'gezond'
Mijn man had dat inderdaad al voor me gedaan ja. Het heeft alleen niet gewerkt, dus hij moet er eerdaags nog maar eens een keer goed naar kijken, want dit werkt wel een beetje onpraktisch :P
pi_114101729
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 11:37 schreef RiesAmaris het volgende:

[..]

Mijn man had dat inderdaad al voor me gedaan ja. Het heeft alleen niet gewerkt, dus hij moet er eerdaags nog maar eens een keer goed naar kijken, want dit werkt wel een beetje onpraktisch :P
mijn oplossing in zulke situaties: een schone install van windows :D
(Maarja, dat doe ik op mijn hobbycomputer toch bijna maandelijks)
pi_114105714
Vandaag bracht de postbode weer 3 kaarten. 2 enorm leuke met een lief poezengezichtje en een moomin en 1 die opzich wel leuk was maar beetje wegviel bij die andere. Ze had er wel enorm haar best opgedaan dus dat waardeer ik ook ontzettend. Het was een zwart witte vintage kaart :)
Vandaag ook weer mijn schrijfdagje (ook al heb ik gesmokkeld ) en heb er 2 geschreven, 1 naar Polen en 1 naar Czech Republic.
pi_114106822
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 11:18 schreef SummerBreeze het volgende:
Vanavond maar weer eens kaartjes (9 voor mezelf en 6 voor mijn dochter) schrijven.

Ik denk dat ik dat trouwens wel blijf doen zo. Dat maakt de kans op meer bijzondere landen iets groter. De eerste kaarten die ik trek zullen waarschijnlijk naar Rusland, Oekraïne, Wit-Rusland en Finland mogen. maar die daarnaast zijn dan in ieder geval weer eens anders.
Hoop je. Als je geluk hebt zit er één nieuw land bij, maar de rest zal toch weer de gebruikelijke landen zijn ben ik bang. Dat is mijn ervaring tenminste wel. Misschien helpt het als je het 's nachts doet... :D
pi_114106897
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 11:53 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

mijn oplossing in zulke situaties: een schone install van windows :D
(Maarja, dat doe ik op mijn hobbycomputer toch bijna maandelijks)
Je kunt ook de printer spooler uit en weer aan zetten als je printopdrachten niet kunt verwijderen.
pi_114107926
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 14:03 schreef Molline het volgende:

[..]

Je kunt ook de printer spooler uit en weer aan zetten als je printopdrachten niet kunt verwijderen.
Zou ook kunnen ja. Maar aangezien we thuis toch bijna elke maand een schone image terugzetten op de beide pc's en de laptop kan ik dat in voorkomende gevallen ook wel een weekje vervroegen. Ik ben van het luie soort. Ik wil eerst mijn pc weer snel en schoon hebben en als het probleem zich dan later weer opnieuw voordoet kijk ik dan wel weer verder naar een oplossing.
  donderdag 12 juli 2012 @ 16:26:28 #282
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_114113749
Ik heb vandaag deze kaart (de bovenste) ontvangen uit Duitsland en in het verleden heb ik ook zo'n soort kaart gehad, dus dat vond ik wel leuk! :)



"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_114113944
Ik had een tijd terug een kaart van Guppyfriend gefav-ed. kreeg ik een week of 2 een Private message of ik een voetbalstadion wilde of een wasbeer (met de referentie naar de kaart van Guppy.

Lag dezelfde kaart gisteren op de mat.

http://www.postcrossing.com/postcards/UA-206350
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_114114087
Vanmiddag twee nieuwe kaarten gehad:

http://www.postcrossing.com/postcards/TW-595904


en

http://www.postcrossing.com/postcards/DE-1445601


Vooral die met die uil vind ik erg leuk. De afzender had niet bijster veel tekst in de binnenkant gezet, maar wel allerlei kawaii sanrio stickers opgeplakt, en daar ben ik dol op ♥
  donderdag 12 juli 2012 @ 17:25:00 #285
147091 janeway
live long and prosper
pi_114116505
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 16:29 schreef Bos81 het volgende:
Ik had een tijd terug een kaart van Guppyfriend gefav-ed. kreeg ik een week of 2 een Private message of ik een voetbalstadion wilde of een wasbeer (met de referentie naar de kaart van Guppy.

Lag dezelfde kaart gisteren op de mat.

http://www.postcrossing.com/postcards/UA-206350
Dat had ik met een kaart van marvel comics Gefaved voor mijn zoon. Hele correspondentie.. Stuurt ie de kaart heel leuk en later nog 4 kaarten. Incl gave postzegels oa van Up van disney.. Dat vind ik dan zo leuk
pi_114116714
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:25 schreef janeway het volgende:

[..]

Dat had ik met een kaart van marvel comics Gefaved voor mijn zoon. Hele correspondentie.. Stuurt ie de kaart heel leuk en later nog 4 kaarten. Incl gave postzegels oa van Up van disney.. Dat vind ik dan zo leuk
Ja dat is ook leuk :)

Ze had er ook een euro2012 postzegel opgeplakt Vind ik als voetbalfanaat natuurlijk ook erg leuk..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  donderdag 12 juli 2012 @ 17:44:25 #287
147091 janeway
live long and prosper
pi_114117267
Ja
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:30 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Ja dat is ook leuk :)

Ze had er ook een euro2012 postzegel opgeplakt Vind ik als voetbalfanaat natuurlijk ook erg leuk..
Ja te leuk he.. Kreeg gisteren een kaart uit canada. Zoon speelt honkbal en dat heb ik ook in mijn profiel staan, kijken of we daar leuke kaartjes op krijgen. Ze had geen geen honkbal kaart maar wel een honkbal postzegel en wat stickers van de toronto blue jays. Dat is dan tof dat mensen daar aan denken en moeite voor doen.
  Moderator donderdag 12 juli 2012 @ 19:00:06 #288
155227 crew  Guppy
dus
pi_114119986
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 16:29 schreef Bos81 het volgende:
Ik had een tijd terug een kaart van Guppyfriend gefav-ed. kreeg ik een week of 2 een Private message of ik een voetbalstadion wilde of een wasbeer (met de referentie naar de kaart van Guppy.

Lag dezelfde kaart gisteren op de mat.

http://www.postcrossing.com/postcards/UA-206350
Wat cool :D nu heb jij hem ook!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_114126411
Even een weekje weg geweest. Bij thuiskomst 3 kaarten op de mat.

En ik denk dat Post NL weer goed bezig is (NOT) want drie kaarten die op dezelfde dag zijn verstuurd zijn na 40 dagen nog niet geregisteerd. Kleine hoop nog dat het goed komt omdat 2 personen al meer dan een maand online zijn geweest en het naar lang-onderweg-landen is gestuurd (Hong Kong, India en Oekraine).

En nu even bijlezen...!
pi_114138925
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 21:15 schreef Jum het volgende:
Even een weekje weg geweest. Bij thuiskomst 3 kaarten op de mat.

En ik denk dat Post NL weer goed bezig is (NOT) want drie kaarten die op dezelfde dag zijn verstuurd zijn na 40 dagen nog niet geregisteerd. Kleine hoop nog dat het goed komt omdat 2 personen al meer dan een maand online zijn geweest en het naar lang-onderweg-landen is gestuurd (Hong Kong, India en Oekraine).

En nu even bijlezen...!
Mijn kaart naar Hong Kong was slechts 6 dagen onderweg... Ik begrijp dus dat ik daar heel veel geluk mee heb gehad? (beginnende postcrosser hier ;) ) USA was ook maar 6 dagen, de anderen tellen door, maar staan pas op 8 (Rusland, Taiwan, Oekraine)
  vrijdag 13 juli 2012 @ 11:45:44 #291
147091 janeway
live long and prosper
pi_114146737
Joh ik heb kaartjes die zijn al een jaar onderweg hahaha.. Ook kaartjes die na 100 dagen alsnog geregistreerd worden.. 6 dagen is peanuts.. Maar wel leuk.. Ik heb er nu ook weer een die gaat expiren. Die is als 45 dagen onderweg.. Daar geloof ik niet meer in..
pi_114147218
Amerika kan snel zijn. :) Ik bestel weleens veiligheidsoogjes in de VS en die zijn er vaak al met 5 dagen. Al doen kaarten er wel langer over, moet ik zeggen.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 12:25:46 #293
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_114148560
Bizar.. Althans...
Ik heb vandaag een kaartje binnen gehad uit de Filipijnen en die is 7 juli verzonden! Dat is toch super snel?! :{ Of zijn ze daar altijd zo snel _O-


http://www.postcrossing.com/postcards/PH-40257
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_114149081
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 12:25 schreef automatic_ het volgende:
Bizar.. Althans...
Ik heb vandaag een kaartje binnen gehad uit de Filipijnen en die is 7 juli verzonden! Dat is toch super snel?! :{ Of zijn ze daar altijd zo snel _O-

[ afbeelding ]
http://www.postcrossing.com/postcards/PH-40257
Dat is inderdaad wel heel snel volgens mij!

Hier vandaag ook weer 3 kaartjes gehad waarvan er een 14 dagen over heeft gedaan. Uit Rusland, Taiwan en Nederland.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 13:47:28 #295
342418 VKV
Plausibel
pi_114151881
Drie kaartjes geschreven voor Finland, Thailand en Rusland. Per ongeluk op de Ruslandkaart een wereldpostzegel geplakt mja :P Na drie kaarten al pijn mn handen, ben t niet meer gewend, al een maand ofzo niks meer gestuurd.
pi_114155263
5 kaartjes in de bus vandaag, werd tijd! (loop 14 kaarten achter met ontvangen op verzonden....) Zo even op mijn gemakje registreren :)
I had a signature once. It was awful.
pi_114159628
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 18:10 schreef automatic_ het volgende:
Ik mag er eentje naar Slovenie sturen! Nieuw land *O*
Toevallig, ik mag ook naar Slovenie sturen, voor mij ook een nieuw land! *O*

En kaartjes gekregen uit Frankrijk en Thailand, die had ik ook nog niet. Gaat lekker zo! :Y
Nu 10 onderweg... naar Slovenia Canada U.S.A. Ukraine Germany Belarus Indonesia Finland Taiwan Russia

[ Bericht 7% gewijzigd door Molline op 13-07-2012 16:54:17 ]
  Moderator zaterdag 14 juli 2012 @ 08:21:02 #298
155227 crew  Guppy
dus
pi_114185984
Leuke hurray uit Frankrijk:

quote:
Thank you for very nice postcard!
I like your card really!
Stamps is also lovely!
I'm glad that you chose nice card and stamps!
Have a happy day!
Friendships from France.
:D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 14 juli 2012 @ 11:06:52 #299
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_114188444
Vandaag even mijn maximum aan kaarten aangevraagd, kon het toch niet helemaal laten :@. Twee waren nog onderweg (Rusland en Finland), dus ik kon er zeven aanvragen. Helaas geen nieuwe landen, ze mogen naar Taiwan, Wit-Rusland, Duitsland, Amerika, China, Oekraïne en Polen.

Gelukkig zijn het allemaal stuk voor stuk hele leuke profielen waar ik echt mijn ei mee kwijt kan. Scheelt gelukkig weer :).
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 11:31:55 #300
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_114189038
Het waren overigens wel allemaal vrouwen...
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 11:32:11 #301
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_114189048
En stiekem heb ik gewoon zin om deze topic te sluiten :@
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')