abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113424177
Sinds kort heb ik een kleine mediaplayer voor in de slaapkamer die draadloos verbinding maakt met de NAS (Synology DS110j met mediaserver) waarop mijn dvd's staan. Over de draadloze verbinding via de matige Ziggo router had ik me zorgen gemaakt, maar dat gaat prima.

De mediaplayer voldoet alleen niet echt. Iso bestanden weigert hij (kan bestand niet afspelen) om te beginnen, terwijl die volgens de specs toch zouden moeten werken. Ik heb er meerdere geprobeerd en ze spelen allemaal wel op de mediaplayer in de woonkamer (mede8er 400X2).

Video_TS mappen speelt hij wel (al vind ik het al raar dat ik die map moet selecteren en niet de bovenliggende) maar het menu weergeven doet hij niet. Dat had ik al eerder gelezen, dus op zich niet erg. Maar ondertiteling aanzetten (knopje "subtitle") werkt niet.

Herkenbaar? Mankeert er iets aan de WD? Doe ik iets verkeerd?
Of kan ik 'm beter terugbrengen en een andere kopen?
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_113427065
Welke firmware gebruik je? En welk type wdtv live mediaspeler? Het is een super goede mediaspeler maar ik moet bekennen dat ik zelf eigenlijk alleen maar mkv, avi, mpg e.d. afspeel en geen iso of video_ts mapjes. Ik heb van al mijn films de mkv variant in 720p of 1080p gedownload. Ziet er mooier uit en werk vlotter.

Overigens op het officiele forum hebben ze vast tips voor je en ook op tweakers zitten er een aantal experts in het WDTV Live (2011 versie) topic. Mocht je de Hub versie hebben (die vrijwel identiek is behalve dat die 1TB harddisk heeft en geen WIFI en ik zelf heb) dan kun je in dit topic terecht.
pi_113427464
Hmm, meerdere versies inderdaad.
Ik heb de WD TV Live 2011, zonder harde schijf (hij moest zo klein mogelijk).

Ik gebruik de originele firmware (als je dat bedoelt tenminste), de laatste update (1.09?).
It was delicious.
pi_113468523
Ik heb het opgegeven. Het topic op Tweakers gaf geen nieuwe informatie (kende het topic al van toen ik zocht naar de beste oplossing).

Heb de WD teruggebracht en een tweede Mede8er 400X2 gehaald, met wifi-dongel. Alles formaten worden nu gewoon afgespeeld en ook nog met dvd-menu en ondertiteling.
It was delicious.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')