abonnement Unibet Coolblue
pi_113208337
Voor al je vragen over katten waar je geen apart topic voor aan wil maken.



Deel #14: Kattenvraagbaak #14
Catty on :)
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
pi_113208385
Mijn kater is weer helemaal het heertje :D
Nergens meer last van, gaat lekker zijn gang. Huid is (eindelijk helemaal) weer terug de kleur die het eerst was en de jeuk lijkt weg te zijn. Maar de Felix brokjes in gelei gaan de deur uit... :W
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
pi_113209151
Kan een buitenkat een binnenkat worden?
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
pi_113209240
quote:
5s.gif Op donderdag 21 juni 2012 21:39 schreef KapiteinGasthof het volgende:
Kan een buitenkat een binnenkat worden?
Sommigen wel, sommigen niet.

Veel afleiding binnenshuis kan helpen om de kat binnen ook tevreden te houden.
pi_113209367
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 21:40 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Sommigen wel, sommigen niet.

Veel afleiding binnenshuis kan helpen om de kat binnen ook tevreden te houden.
Ik heb er een die al meer binnen zat dan buiten, maar de andere was soms dagenlang weg om rond te zwerven. Nu klimt die kat al via het behang tot aan het plafond ;(
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
pi_113209461
quote:
10s.gif Op donderdag 21 juni 2012 21:42 schreef KapiteinGasthof het volgende:

[..]

Ik heb er een die al meer binnen zat dan buiten, maar de andere was soms dagenlang weg om rond te zwerven. Nu klimt die kat al via het behang tot aan het plafond ;(
Hij is wel gecastreerd neem ik aan ? En heeft hij ook veel legale klimgelegenheid ?
pi_113209564
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 21:44 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Hij is wel gecastreerd neem ik aan ? En heeft hij ook veel legale klimgelegenheid ?
Ja en ja. Gecastreerd op zes maanden (is nu 6 jaar). En drie krabpalen in huis waarvan 1 grote.

Edit: En een krabmat. En hij gebruikt ze allemaal.
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
pi_113213627
Wij hebben sinds 3 dagen een kitten in huis van 8 weken.
Sinds de eerste dag poepte ze gelijk netjes in de kattenbak, maar nu vanavond poepte ze ineens achter de tv.
Kan dit gewoon een keer gebeuren of zou er iets anders aan de hand zijn?
pi_113214010
We hebben hier een bejaarde licht dementerende poes die meer aandacht nodig heeft dan we haar kunnen geven. Die dementie hindert niet maar ze wil nu het liefst de hele dag knuffelen en dat gaat niet.

Nu wil iemand haar hebben die er meer tijd aan kan besteden. Wat zou voor zo'n versleten poesbeest zwaarder wegen: de extra aandacht, of het uit haar vertrouwde omgeving gehaald worden?

Ze woont hier trouwens ook pas 4 jaar. Het is niet dat ze haar hele leven hier gewoond heeft.
  donderdag 21 juni 2012 @ 22:49:01 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_113214112
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 22:47 schreef CafeRoker het volgende:
We hebben hier een bejaarde licht dementerende poes die meer aandacht nodig heeft dan we haar kunnen geven. Die dementie hindert niet maar ze wil nu het liefst de hele dag knuffelen en dat gaat niet.

Nu wil iemand haar hebben die er meer tijd aan kan besteden. Wat zou voor zo'n versleten poesbeest zwaarder wegen: de extra aandacht, of het uit haar vertrouwde omgeving gehaald worden?

Ze woont hier trouwens ook pas 4 jaar. Het is niet dat ze haar hele leven hier gewoond heeft.
Is het een optie om het uit te proberen?
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 21 juni 2012 @ 22:50:59 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_113214244
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 22:42 schreef DaKKiE1984 het volgende:
Wij hebben sinds 3 dagen een kitten in huis van 8 weken.
Sinds de eerste dag poepte ze gelijk netjes in de kattenbak, maar nu vanavond poepte ze ineens achter de tv.
Kan dit gewoon een keer gebeuren of zou er iets anders aan de hand zijn?
Kan gewoon een vergissing zijn.

Zorg wel dat de bak goed schoon is en goed bereikbaar. Niet straffen als het fout gaat, wel prijzen als het goed gaat. En zo af en toe liefdevol op de bak zetten om de kat er weer even aan te herinneren.
The love you take is equal to the love you make.
pi_113214394
quote:
Is het een optie om het uit te proberen?
Mwoah, ik verwacht niet dat het direct goed gaat. Dus ze zal toch wel een weekje ofzo uit haar hum zijn. Het lastige punt is dan hoelang je het moet uitproberen. Maar nog veel belangrijker: of je het haar aan moet doen om het uit te proberen.

Zelfs dat laatste kan ik al niet inschatten. Misschien is er ook wel helemaal niets aan de hand. Ik hoopte iemand dat hier beter dan ik kon :)
pi_113214504
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2012 22:50 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Kan gewoon een vergissing zijn.

Zorg wel dat de bak goed schoon is en goed bereikbaar. Niet straffen als het fout gaat, wel prijzen als het goed gaat. En zo af en toe liefdevol op de bak zetten om de kat er weer even aan te herinneren.
Dankje Lienekien, wel viel het ons op dat haar ontlasting erg dun was.
Vanmiddag hebben we een dosis voor haar gewicht anti-wormpasta door haar eten gedaan, zou dat daarmee te maken hebben?
Wat ze al in de kattenbak heeft gedaan is gewoon normale ontlasting.
Verder lijkt ze totaal niet ziek, is ontzettend speels en levendig.
pi_113222689
anti-wormpasta -> dunne poep heb de laatste tijd vaker voorbij zien komen
  vrijdag 22 juni 2012 @ 08:01:23 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_113222738
Ja, ik ook.

Ik zou trouwens met een kitten wel naar de dierenarts gaan, voor een vlotte check-up, de benodigde inentingen, ontwormen en ontvlooien. Ik zou niet zo snel op eigen inschatting antiwormen- of antivlooienmiddelen gaan toedienen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_113222791
Mijn kat laat ontzettend veel haren achter. Veel meer dan een maand geleden. Ze is nu een jaar oud. Is daar iets tegen te doen of moeten we wachten tot het overgaat omdat het een periode is?
pi_113223173
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 08:07 schreef Afhaalchinees het volgende:
Mijn kat laat ontzettend veel haren achter. Veel meer dan een maand geleden. Ze is nu een jaar oud. Is daar iets tegen te doen of moeten we wachten tot het overgaat omdat het een periode is?
katten verliezen altijd haar, maar in bepaalde periodes is het erger omdat ze hun dikkere wintervacht kwijtraken.
ik heb zo'n soort borstel/hark waarmee ik mijn kat help die haren zo snel mogelijk kwijt te raken
pi_113223859
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 08:37 schreef computergirl het volgende:

[..]

katten verliezen altijd haar, maar in bepaalde periodes is het erger omdat ze hun dikkere wintervacht kwijtraken.
ik heb zo'n soort borstel/hark waarmee ik mijn kat help die haren zo snel mogelijk kwijt te raken
[ afbeelding ]
wij gebruiken een gewone kam, maar je blijft kammen :') werkt zo'n ding beter?
pi_113223961
blijft bij mijn dikkerd best veel pluis achter in ieder geval

Zo'n soort kam werkt nog beter:

http://www.zooplus.nl/sho(...)ging/borstels/293512
pi_113244222
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 22:47 schreef CafeRoker het volgende:
We hebben hier een bejaarde licht dementerende poes die meer aandacht nodig heeft dan we haar kunnen geven. Die dementie hindert niet maar ze wil nu het liefst de hele dag knuffelen en dat gaat niet.

Nu wil iemand haar hebben die er meer tijd aan kan besteden. Wat zou voor zo'n versleten poesbeest zwaarder wegen: de extra aandacht, of het uit haar vertrouwde omgeving gehaald worden?

Ze woont hier trouwens ook pas 4 jaar. Het is niet dat ze haar hele leven hier gewoond heeft.
Lastige vraag. Is ze erg gehecht aan één persoon bij jullie, of is het meer een allemansvriend?
En waarom kunnen jullie haar de aandacht niet geven? Zijn jullie lange dagen van huis weg?

Mijn kat werd ook steeds aanhankelijker, en wilde zoveel mogelijk bij me zijn. Ik werk wel veel thuis, maar soms is het lastig, een poezenbeest op je laptop. Wat dan wel eens hielp was een kleedje naast mijn laptop leggen, zodat ze naast me kon zitten. Af en toe even een knuffel, en dan was het goed. En als ze om aandacht bleef vragen. negeerde ik haar eventjes of zette ik haar zachtjes aan de kant. Totdat ze ergens rustig ging liggen (vaak naast de laptop), en ik haar dan na een tijdje even een lekkere kroelknuffel gaf. Dat ging eigenlijk prima.

Als je echt lange dagen van huis bent en ze niet aan een bepaald iemand gehecht is, kan een nieuw huisje misschien wel een mogelijkheid zijn. Maar als het even kan zou ik niet teveel grote veranderingen doorvoeren in haar leven. 't Is natuurlijk al een oudje.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 23 juni 2012 @ 12:53:33 #21
54593 crew  Olga
Cheese
pi_113271784
Jonkie is mijn kat. Het is een lieverd ook al komt ze alleen bij mij als er wat te halen valt ;)

Ze is een binnenkat. Ze komt wel dagelijks buiten, maar gaat bijna nooit de tuin uit en als ze dat doet is ze vrij snel weer terug en gaat ze in de tuin liggen of onder de eettafel.

Gisteravond was ze echter een paar uur weg en uit bovenstaande blijkt dus dat dat nooit voorkomt. Ik was al bang dat ze een ongeluk had gehad maar uiteindelijk kwam ze tegen tienen geloof ik alsnog binnen. Ze wilde echter gelijk naar de kattenkamer toe (ging er miauwend naar toe). Enfin, ik dacht dat alles opgelost was.

Vanmorgen is ze even naar buiten gegaan, kwam toen weer binnen en wilde even later weer naar de kattenkamer waar ze nu ook is. Ik ben bang dat ze gisteravond of ergens is vastgehouden of haar iets is aangedaan. Het is echt duidelijk dat ze bang is...

Wat kan ik het beste doen? Haar gewoon met rust laten?
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
pi_113286827
Wij hebben een kater van bijna 1 jaar en nu hebben we een klein kitten katertje van 9 weken erbij genomen.

Alleen de grote kater valt steeds kleintje teminste hij doet heel erg ruw met hem.
Het kleintje heeft geen rust.
Is dit normaal??
ROAR!!!!
pi_113287199
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 21:02 schreef -o0tijgertjuh0o- het volgende:
Wij hebben een kater van bijna 1 jaar en nu hebben we een klein kitten katertje van 9 weken erbij genomen.

Alleen de grote kater valt steeds kleintje teminste hij doet heel erg ruw met hem.
Het kleintje heeft geen rust.
Is dit normaal??
Volkomen normaal :Y opeens een indringer in huis, logisch dat hij dat eerst even wil onderzoeken. Zo lang ze elkaar geen pijn doen/je geen bloed ziet lekker laten gaan. Niet telkens ingrijpen, want dan zullen ze op een ander moment alsnog moeten uitvechten wie de baas is.
pi_113287872
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 21:09 schreef Oognip het volgende:

[..]

Volkomen normaal :Y opeens een indringer in huis, logisch dat hij dat eerst even wil onderzoeken. Zo lang ze elkaar geen pijn doen/je geen bloed ziet lekker laten gaan. Niet telkens ingrijpen, want dan zullen ze op een ander moment alsnog moeten uitvechten wie de baas is.
Het is niet echt onderzoeken. De grote springt op de kleine houd hem in een houdgreep en trappelt hem en bijt hem gaat best ruw aan toe oortjes naar achter etc. Vandaar mijn vraag
ROAR!!!!
pi_113288831
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 21:24 schreef -o0tijgertjuh0o- het volgende:

[..]

Het is niet echt onderzoeken. De grote springt op de kleine houd hem in een houdgreep en trappelt hem en bijt hem gaat best ruw aan toe oortjes naar achter etc. Vandaar mijn vraag
En dat is volkomen normaal ;) Even uitmaken wie de baas is.
pi_113351702
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 21:44 schreef Oognip het volgende:

[..]

En dat is volkomen normaal ;) Even uitmaken wie de baas is.
Het gaat idd nu al een stuk beter maar de grote is nog steeds erg ruw. We hebben de kleine in een apart kamertje s nachts en als we weg zijn. Voor de zekerheid en kunnen ze rustig aan elkaar wennen.
ROAR!!!!
pi_113351986
quote:
5s.gif Op donderdag 21 juni 2012 21:39 schreef KapiteinGasthof het volgende:
Kan een buitenkat een binnenkat worden?
Ja. Onze Rooie is(was?) een buitenkat. Zo'n kat die als 6-8-maanden oude kitten door z'n "baasje" op straat is gezet (met z'n broertje). Hij was een maand of 10-12 toen wij hem liefdevol opgenomen hebben. Hij heeft zeker 4 maanden bij m'n schoonouders rond gezworven. En hij weet heel goed hoe hij z'n eten bij elkaar moet scharrelen (gezien de duiveneieren die ik soms zie liggen en de konijnenoortjes die ik bij de achterdeur vond). Maar nu vindt hij het absoluut niet erg om de hele dag binnen te zitten (als ik hem naar buiten schop om een frisse neus te halen, is hij meestal ook weer na een minuut of 10 binnen en gaat hij lekker in z'n mand liggen (of op bed als hij de kans krijgt...) Onze andere kat (een jaar of 3 ouder) is een irritant rot beest als hij niet naar buiten mag.

Dus het hangt helemaal van de kat af. Hoe reageert hij als hij een paar dagen niet naar buiten mag?

quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 22:47 schreef CafeRoker het volgende:
We hebben hier een bejaarde licht dementerende poes die meer aandacht nodig heeft dan we haar kunnen geven. Die dementie hindert niet maar ze wil nu het liefst de hele dag knuffelen en dat gaat niet.

Nu wil iemand haar hebben die er meer tijd aan kan besteden. Wat zou voor zo'n versleten poesbeest zwaarder wegen: de extra aandacht, of het uit haar vertrouwde omgeving gehaald worden?

Ze woont hier trouwens ook pas 4 jaar. Het is niet dat ze haar hele leven hier gewoond heeft.
Lastig. Zo zijn wij ook aan onze eerste kat gekomen. Mijn moeder was continue weg (dagen achtereen) en haar kat zat dan alleen thuis (mijn broer woonde naast haar dus de kat was wel goed verzorgd, alleen de liefde kreeg hij niet echt). Wij hebben hem toen "overgenomen". Het heeft een week of 2-3 geduurd, maar toen was hij helemaal thuis bij ons. En onze tweede kat (Kleintje) was binnen een dag thuis...

Je zou het gewoon eens moeten proberen. Kijken of het klikt.
pi_113374306
Valéry kwijlt als ik hem aai... Is dat normaal?
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 25 juni 2012 @ 17:55:24 #29
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_113374448
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 17:51 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Valéry kwijlt als ik hem aai... Is dat normaal?
Ja, dat doen wel meer katten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_113389515
quote:
7s.gif Op maandag 25 juni 2012 17:55 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, dat doen wel meer katten.
Oh gelukkig :) was al bang dat hij iets mankeerde ofzo.
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 26 juni 2012 @ 06:13:57 #31
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_113398930
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2012 22:35 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Oh gelukkig :) was al bang dat hij iets mankeerde ofzo.
Als hij het op andere momenten ook doet, toch even naar zijn bek laten kijken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_113405385
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 06:13 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als hij het op andere momenten ook doet, toch even naar zijn bek laten kijken.
Nee alleen als ik hem een poosje aai :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_113406609
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 12:01 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Nee alleen als ik hem een poosje aai :)
Wees gerust, die van mij produceert dan voldoende speeksel om je kleren te wassen :P Dat beest kan zo vreselijk genieten van het kroelen (Ik wist ook niet wat het was, toen ik het voor het eerst waarnam...) En dan schudt hij zich maar even uit... en hoef je niet meer onder de douche :P
  dinsdag 26 juni 2012 @ 13:19:23 #34
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_113408968
Ik had een kwijlpoes waarbij je een tissue in de buurt moest houden.
The love you take is equal to the love you make.
pi_113410341
Gisteren lag hij boven op mijn lijf en op mijn shirt zat echt een enorme vlek. Maja voortaan tissues bij de hand houden
I solemnly swear i'm up to no good
pi_113493626
Hoeveel zal het ongeveer kosten om een kater te laten castreren?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_113493676
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 00:03 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hoeveel zal het ongeveer kosten om een kater te laten castreren?
Meestal rond de 40 euro, maar het hangt van de dierenarts af.
pi_113494296
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 00:04 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Meestal rond de 40 euro, maar het hangt van de dierenarts af.
Bel morgen wel even haha beetje dom om te vragen ook haha. Vrees dat Valery de sjaak is
I solemnly swear i'm up to no good
pi_113494675
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2012 00:17 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Bel morgen wel even haha beetje dom om te vragen ook haha. Vrees dat Valery de sjaak is
Is een beetje z'n eigen schuld waarschijnlijk ? Ik had gelezen in je andere topic dat hij gesproeid had, dan is de boel eraf zeker niet onverstandig nee.
pi_113494871
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 00:26 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Is een beetje z'n eigen schuld waarschijnlijk ? Ik had gelezen in je andere topic dat hij gesproeid had, dan is de boel eraf zeker niet onverstandig nee.
En het bleef niet bij een keer. Dus tja jammer voor hem. Maar m 'n spullen zijn me iets te duur om te laten verzieken verder is het wel m 'n favo van de 2 hoor. Slecht eigenlijk om een favoriet te hebben he :@
I solemnly swear i'm up to no good
pi_113510083
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2012 00:31 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

En het bleef niet bij een keer. Dus tja jammer voor hem. Maar m 'n spullen zijn me iets te duur om te laten verzieken verder is het wel m 'n favo van de 2 hoor. Slecht eigenlijk om een favoriet te hebben he :@
Is het niet zo dat ze blijven sproeien als ze eenmaal gesproeid hebben? Mijn katten sproeien ook nog steeds (alleen buiten) en die zijn beide gecastreerd.
pi_113515410
Kom ik net thuis na college, zie ik mijn katertje helemaal rustig in een hoekje zitten.
Normaal begint hij heel enthousiast te mauwen en naar me toe te rennen als ik binnenkom.
Loop ik naar hem toe, staat hij op en zie ik dat hij erg mank loopt! Ik schrik me dood!
Zijn linkerachterpootje zet hij geen kracht op, die probeert hij op te tillen als hij loopt.
Als ik het pootje heel voorzichtig probeer te strekken laat hij ook een beetje merken dat het pijn doet.
Direct even met de DA gebeld, die zegt dat ik even vandaag af moet wachten, als het morgen nog zo is dat ik even langs moet komen. Ik hoop dat het niks ernstigs is voor hem. Het arme beestje :'(
Iemand die ooit iets dergelijks heeft meegemaakt?
  Moderator / Miss SHO donderdag 28 juni 2012 @ 16:22:42 #43
22592 crew  Ole
pi_113516197
Mijn oude kater liep vorige week ineens mank. Hij steunde nog wel een beetje op het manke pootje, dus heb het een paar dagen aangekeken. Ineens liep hij weer normaal.

Grote kans dat hij zijn pootje verzwikt heeft. Mijn jonge katertjes maken ook ongelooflijke sprongen. Maar zeker jonkies zijn wel flexibel hoor!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO donderdag 28 juni 2012 @ 16:24:14 #44
22592 crew  Ole
pi_113516274
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 00:04 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Meestal rond de 40 euro, maar het hangt van de dierenarts af.
Hier is het 70 :{
Volgende week gaan mijn twee kereltjes onder het mes ~O>

-edit- Ik zie net dat het deze maand 62,.50 is
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_113517268
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 16:22 schreef Ole het volgende:
Mijn oude kater liep vorige week ineens mank. Hij steunde nog wel een beetje op het manke pootje, dus heb het een paar dagen aangekeken. Ineens liep hij weer normaal.

Grote kans dat hij zijn pootje verzwikt heeft. Mijn jonge katertjes maken ook ongelooflijke sprongen. Maar zeker jonkies zijn wel flexibel hoor!
Oke, toch is het wel even schrikken. Hij is een 4/5 maand oud inmiddels.
Ik heb afgesproken met de assistente van de DA dat ik morgenvroeg bel voor een afspraak mocht hij dan nog mank lopen (al lijkt het me stug dat zoiets zich binnen een dag helemaal oplost?)
Hij komt nu verder eigenlijk niet van zijn plek, blijft gewoon in zijn mand liggen.
Als ik hem aai begint hij wel gewoon volop te spinnen, al zegt dat natuurlijk niet zo veel.
Hij heeft een eigen slaapkamer (ja dat lees je goed) waar ik hem even lekker met rust laat zodat hij niet te veel zal bewegen en zijn pootje rust geeft. Af en toe even ga kijken.... Ik hoop dat het niks ernstig is.
pi_113519825
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 14:13 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Is het niet zo dat ze blijven sproeien als ze eenmaal gesproeid hebben? Mijn katten sproeien ook nog steeds (alleen buiten) en die zijn beide gecastreerd.
Gelukkig meestal niet. Ongecastreerde katers sproeien vooral onder invloed van hun hormonen. Worden die weggenomen dan stopt het gedrag meestal wel.
Wanneer het sproeien al lang aan de gang is kan het soms wel een gewoonte geworden zijn.

Gecastreerde katten kunnen ook sproeien vanwege iets wat ze van de wijs brengt, buiten bv om een signaal af te geven aan vervelende buurkatten.
pi_113523714
Ik snap er niks van, hele middag is hij enorm aan het hinken, zie ik hem ineens net op de vensterbank zitten!
Die is serieus hier 1,5m hoog, hoe hij daar nu op komt met zijn manke pootje?? Het is mij een raadsel.
Verder doet het 4e pootje nog steeds niet mee met lopen, hij heeft er zeker nog last van.

Het lijkt me niet dat een kat met een gebroken pootje op een hoge vensterbank kan/gaat springen?
Ik heb trouwens het idee dat zijn ene voetje dikker is dan de ander, dus niet zijn hele pootje maar op de plek van de zijn tenen zeg maar.

[ Bericht 2% gewijzigd door steeez op 28-06-2012 20:09:05 ]
pi_113529154
Is hij misschien gestoken in zijn voetje?
Of ergens in klem gezeten.
Ik zou het zekere voor t onzekere nemen en toch even laten kijken bij de DA.
pi_113529729
56 hier. Maar hij is al gecastreerd...
I solemnly swear i'm up to no good
pi_113529744
Misschien gebruikt hij zijn poot niet? Dat deed onze kat ook; die sprong en trok daarbij haar manke poot op.

En weet iemand of er in omgeving Utrecht - IJsselstein/Benschop een organisatie is die (zwerf)katten vangt, 'helpt' en weer terugzet?
Ik ga zelf ook nog wel op zoek hoor, maar als iemand toevallig iets weet; graag! :)
pi_113544938
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 16:07 schreef steeez het volgende:
Kom ik net thuis na college, zie ik mijn katertje helemaal rustig in een hoekje zitten.
Normaal begint hij heel enthousiast te mauwen en naar me toe te rennen als ik binnenkom.
Loop ik naar hem toe, staat hij op en zie ik dat hij erg mank loopt! Ik schrik me dood!
Zijn linkerachterpootje zet hij geen kracht op, die probeert hij op te tillen als hij loopt.
Als ik het pootje heel voorzichtig probeer te strekken laat hij ook een beetje merken dat het pijn doet.
Direct even met de DA gebeld, die zegt dat ik even vandaag af moet wachten, als het morgen nog zo is dat ik even langs moet komen. Ik hoop dat het niks ernstigs is voor hem. Het arme beestje :'(
Iemand die ooit iets dergelijks heeft meegemaakt?
Ja hoor. Vaak zat. Heeft hij verkeerd gesprongen, loopt hij twee dagen te zeuren en dan is het ineens weer over.

quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 17:45 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Gecastreerde katten kunnen ook sproeien vanwege iets wat ze van de wijs brengt, buiten bv om een signaal af te geven aan vervelende buurkatten.
Tja, er lopen hier natuurlijk meerdere katten rond (onze katten en de katten van de buren lopen continue bij elkaar in de tuin :P)

quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 19:27 schreef steeez het volgende:
Ik snap er niks van, hele middag is hij enorm aan het hinken, zie ik hem ineens net op de vensterbank zitten!
Die is serieus hier 1,5m hoog, hoe hij daar nu op komt met zijn manke pootje?? Het is mij een raadsel.
Verder doet het 4e pootje nog steeds niet mee met lopen, hij heeft er zeker nog last van.

Het lijkt me niet dat een kat met een gebroken pootje op een hoge vensterbank kan/gaat springen?
Ik heb trouwens het idee dat zijn ene voetje dikker is dan de ander, dus niet zijn hele pootje maar op de plek van de zijn tenen zeg maar.
Je kunt heel goed voelen of een pootje gebroken is. Knijp eens in z'n voetje. Als hij niets voelt (en dus z'n voetje terugtrekt) kun je maar beter naar de dierenarts gaan.

En mijn kat springt ook gewoon op z'n bed dat anderhalve meter hoog is. En dat terwijl hij 10 minuten daarvoor zo vreselijk zielig heeft zitten doen vanwege dat zere pootje :P

En heb je z'n kussentjes eens bekeken? Misschien zit er een doorntje ofzo in.
pi_113546202
Ik wil niemand bangmaken, maar onze Midas liep vorig jaar ook ineens op 3 pootjes (soms een stapte op 4) waarvan zelfs de dierenarts dacht dat het vanzelf wel weer over zou gaan... Na een week toch maar naar een andere dierenarts gegaan toen bleek dat hij een afgescheurde pees had bij zijn schouder en omdat dat niet op de fotos van de eerste arts te zien was (fotos waren te laag gemaakt) konden ze zijn pees niet meer vastzetten omdat dat binnen 24u moet gebeuren.. nu heeft hij een kunstpees :P er was niks te voelen, je kon gewoon aan zijn pootje trekken en in knijpen zonder dat midas lelijk deed..
Dus als je fotos laat maken en ze zien niks laat dan ook even het gedeelte schouder/
nek/ romp op de foto zetten..
pi_113569501
Bedankt voor jullie reacties!
Hij rent en springt inmiddels weer vrolijk door het huis, hij loopt niet meer mank, maar hij leek vanochtend nog soms nog héél lichtjes te trekken met zijn pootje. Hier kan ik inmiddels ook niks meer van terugzien.
Ik heb in overleg met de DA toch vast een afspraak voor maandag gemaakt. De DA zei dat mocht hij in de tussentijd weer compleet hersteld zijn dat ik de afspraak af kan zeggen. Mocht het dan nog niet 100% zijn ga ik natuurlijk foto's laten maken.
Even afwachten en tot die tijd houd ik hem goed in de gaten!
  vrijdag 29 juni 2012 @ 23:15:38 #54
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_113578357
Dana is gisteren gesteriliseerd. Bijna feest dus, want ze mag binnenkort zelfstandig naar buiten. *O*
Nu vraag ik me wel af hoe ik dat het beste aan moet pakken. Onze katten zijn alleen gewend om in de tuin te komen. Soms zijn ze iets verder gegaan, maar ze kennen de buurt niet erg goed. Kan ik ze eigenlijk gewoon zo naar buiten laten? Hoe zorg ik ervoor dat ze weer naar binnen komen?

We hebben overigens een kattenluik waar de katten gebruik van leren te maken. Ook staat inmiddels de kattenbak in de bijkeuken (dat is bij ons een halfaanbouw tussen keuken en schuur in ;) ) Van de dierenarts moest Dana 7 dagen binnen blijven en daarna mocht ze naar buiten. Dus aan jullie de vraag of jullie tips hebben? Hoe deden jullie dat met jullie katten? :+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_113580869
Wij hebben een gedeelte van de tuin afgezet zodat ze niet verder kunnen.
De overkapping waar wij zelf ook zitten met kattennet dichtgemaakt (wat ook makkelijk eraf kan als we bv verjaardag of bbq hebben)
Onze buren houden helemaal niet van katten dus hou ik ze liever gewoon thuis.
En ik moet toegeven ik ben te bezorgd dat er iets zou gebeuren, ze rijden hier nogal als gekken.

Dus verder heb ik geen tips over hoe je dat het beste kan aanpakken, behalve de tuin afzetten.
Misschien tijdelijk zodat ze doorheeft okay dit is mijn terrein.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 00:30:25 #56
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_113581661
Ze mogen best de tuin uit, dat is het punt niet. Hier heeft zowat iedereen minstens 1 kat. Dana blijft gelukkig meestal wel binnen de tuingrenzen, het is vooral onze andere kat Gustaw die graag op bezoek gaat bij andere kattentuinen :+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_113593628
Volgens mij kan je ze gewoon naar buiten laten en kijken hoe het gaat?! Ze wonen al een tijd bij je toch? Dan kennen ze de geur goed en kunnen ze de weg terug vinden.
Be someone that makes you happy
  zaterdag 30 juni 2012 @ 15:47:28 #58
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_113595328
Na de verhuizing heb ik gewoon een paar rondjes om het het huis gelopen met poes op mn schouder/in mijn armen en toen in de tuin gezet met de deur open :Y
  zaterdag 30 juni 2012 @ 16:43:59 #59
377220 lievedraak
Human = unique massproduction
pi_113597239
Ik heb 2 katten. 1 van de 2 plaste een tijdje geleden steeds in bed ipv op de kattenbak (heb het vermoeden dat het m'n kleine meid was). Dus heb ik de deksels van de kattenbakken afgehaald, en ik haal elke ochtend mijn dekbed van het bed af en nu gaat het wel goed. Heeft iemand een idee waarom ze dat ineens deed? Ze plast al jaren gewoon in die kattenbakken, ook geen ander grit gehaald ofzo...

Probleem nr. 2: Mijn andere kat is nogal een graver. Dus toen de deksels van de bakken af gingen, lag er meer kattengrit naast de bak dan erin. Nu heb ik nieuwe bakken gehaald, met zo'n opstaande rand, maar meneer zet gewoon zijn voorpoten in de bak, zijn achterpoten op de rand en graaft dan alsof hij mijn huidige vloer niet mooi genoeg vindt. Hoe los ik dit op?
Soms lief, soms een draak, maar altijd mezelf.
Ik heb het lef niet zo laf te zijn.
"Rare as is true love, true friendship is rarer." Jean de la Fontaine
pi_113597398
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 16:43 schreef lievedraak het volgende:
Ik heb 2 katten. 1 van de 2 plaste een tijdje geleden steeds in bed ipv op de kattenbak (heb het vermoeden dat het m'n kleine meid was). Dus heb ik de deksels van de kattenbakken afgehaald, en ik haal elke ochtend mijn dekbed van het bed af en nu gaat het wel goed. Heeft iemand een idee waarom ze dat ineens deed? Ze plast al jaren gewoon in die kattenbakken, ook geen ander grit gehaald ofzo...

Probleem nr. 2: Mijn andere kat is nogal een graver. Dus toen de deksels van de bakken af gingen, lag er meer kattengrit naast de bak dan erin. Nu heb ik nieuwe bakken gehaald, met zo'n opstaande rand, maar meneer zet gewoon zijn voorpoten in de bak, zijn achterpoten op de rand en graaft dan alsof hij mijn huidige vloer niet mooi genoeg vindt. Hoe los ik dit op?
Ik vraag me af of je dat graven af kan leren. Ons kereltje graaft minstens 7 kuiltjes voor hij de perfecte heeft gevonden (gaat ook boven elk kuiltje even hangen om te testen) :') . Mevrouw is achteraf de graver, die graaft echt 5 minuten door, tot de hele bak doorgewoeld is.
Het lijkt me heel lastig om ze dat af te leren.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 17:37:50 #61
377220 lievedraak
Human = unique massproduction
pi_113599105
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 16:48 schreef mootie het volgende:

[..]

Ik vraag me af of je dat graven af kan leren. Ons kereltje graaft minstens 7 kuiltjes voor hij de perfecte heeft gevonden (gaat ook boven elk kuiltje even hangen om te testen) :') . Mevrouw is achteraf de graver, die graaft echt 5 minuten door, tot de hele bak doorgewoeld is.
Het lijkt me heel lastig om ze dat af te leren.
Ik heb ook weleens in mijn handen geklapt, dan schrikt meneer en gaat hij maar snel zitten plassen.. tis net alsof hij zoiets heeft van: 'oh, oh! Betrapt! Ik doe niks, ik zit gewoon te plassen!' }:|
Maar ben er maar snel weer mee opgehouden, vond het zielig en hij heeft kleine nieren, dus kan hem beter gewoon rustig laten plassen..
Soms lief, soms een draak, maar altijd mezelf.
Ik heb het lef niet zo laf te zijn.
"Rare as is true love, true friendship is rarer." Jean de la Fontaine
pi_113661739
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 23:15 schreef monsterd. het volgende:
Dana is gisteren gesteriliseerd. Bijna feest dus, want ze mag binnenkort zelfstandig naar buiten. *O*
Nu vraag ik me wel af hoe ik dat het beste aan moet pakken. Onze katten zijn alleen gewend om in de tuin te komen. Soms zijn ze iets verder gegaan, maar ze kennen de buurt niet erg goed. Kan ik ze eigenlijk gewoon zo naar buiten laten? Hoe zorg ik ervoor dat ze weer naar binnen komen?

We hebben overigens een kattenluik waar de katten gebruik van leren te maken. Ook staat inmiddels de kattenbak in de bijkeuken (dat is bij ons een halfaanbouw tussen keuken en schuur in ;) ) Van de dierenarts moest Dana 7 dagen binnen blijven en daarna mocht ze naar buiten. Dus aan jullie de vraag of jullie tips hebben? Hoe deden jullie dat met jullie katten? :+
Ik heb onze eerste kat (nadat hij bij ons is komen wonen) eerst een hele tijd binnen gehad en toen het zomer werd gewoon de deur open gezet. Dus kon hij zonder problemen naar buiten en snel weer naar binnen. Eerst kwam hij niet verder dan de deur, en na 2 weken had hij de 10 meter naar de achterkant van de tuin overbrugt.

Na onze verhuizing heb ik hem eerst aan een lijntje even de tuin laten zien (die wel groter is dan 5x10) en ook daarna gewoon de deur open gezet en gelaten. Was wel komisch. Hij liep pal langs het huis, naar de schuur, tegen de schuur aan, naar de heg, tegen de heg aan en dan was hij aan de overkant van de tuin. Het heeft een paar maanden geduurd voordat hij de directe route (over het gras) aan durfde :P
  maandag 9 juli 2012 @ 09:04:41 #63
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_113958696
Vanmiddag ga ik twee kittens ophalen :D ik zal hier vast nog wel eens te vinden zijn dus ;) .

Heb krabpaal, voer en bakjes, kattenbak met vulling en speeltjes al in huis.

Mac: Klik (zwart met bruine)
en
Tosh: Klik

Foto's genomen toen ik vrijdag ben wezen kijken bij ze.

Ongevraagde adviezen die jullie nu al hebben voor me zijn ook welkom :) .

uitgebreide tvp
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_113958809
Macintosh :P
  maandag 9 juli 2012 @ 09:53:10 #65
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_113959373
Je weet dat Mac een vrouwtje is?
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator maandag 9 juli 2012 @ 10:24:49 #66
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_113960058
Ja :D Een dametje idd. Maar goed, ik heb een ook een dame die ET heet dus alles kan :P
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  maandag 9 juli 2012 @ 15:36:00 #67
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_113970072
quote:
6s.gif Op maandag 9 juli 2012 09:53 schreef Lienekien het volgende:
Je weet dat Mac een vrouwtje is?
Ik wel :P , maar ben nu wel nieuwsgierig hoe jij dat weet :D .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  maandag 9 juli 2012 @ 15:38:00 #68
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_113970164
Ik heb 4 katten waarvan 2 katers, een van de katers heeft een steekje los geloof ik. Maar die beste jongen heeft wel es de neiging om int huis te pissen (altijd vaste plekjes). Is daar iets voor behalve aluminiumfolie om hem af te schrikken?
pi_113970559
quote:
17s.gif Op maandag 9 juli 2012 15:36 schreef DaMook het volgende:

[..]

Ik wel :P , maar ben nu wel nieuwsgierig hoe jij dat weet :D .
Lapjeskatten zijn altijd - of vrijwel altijd - meisjes. Net zoals rode katten zo goed als altijd meneertjes zijn. :)

Geniale namen trouwens :D
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
  maandag 9 juli 2012 @ 16:04:13 #70
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_113971235
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 15:47 schreef skunkasaur het volgende:

[..]

Lapjeskatten zijn altijd - of vrijwel altijd - meisjes. Net zoals rode katten zo goed als altijd meneertjes zijn. :)

Geniale namen trouwens :D
wij krijgen anders een rood vrouwtje met witte pootjes O+ haar over-over-overgrootmoeder is de poes van mijn schoonvader, die is ook rood, net als jaar dochter, en een achterkleinkind van haar is de rode vader van onze rode Flo (floddertje)!

Floddertje is rood, net als jaar zusje en broertje (broertje is meer lichtroze) en nog een grijzig-zwart broertje of zusje (weet ik niet, wordt denk ik een schildpadje net als moeder). Vader is een rode kater, moeder een schildpad met weinig rood.


Kwak
  maandag 9 juli 2012 @ 16:37:09 #71
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_113972747
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 15:47 schreef skunkasaur het volgende:

[..]

Lapjeskatten zijn altijd - of vrijwel altijd - meisjes. Net zoals rode katten zo goed als altijd meneertjes zijn. :)

Geniale namen trouwens :D
Ja op het eerste, nee op het tweede. Dat is echt een fabeltje. Ik ken genoeg rode poezen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_113973632
quote:
7s.gif Op maandag 9 juli 2012 16:37 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja op het eerste, nee op het tweede. Dat is echt een fabeltje. Ik ken genoeg rode poezen.
Check. Ff nagezocht: zo'n 70% van de rode katten is mannelijk. Komt inderdaad vaker voor dan ik dacht. :)
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
  maandag 9 juli 2012 @ 21:54:29 #73
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_113988350
Zo rond half 6 kwam ik thuis met mac en Tosh, maar sindsdien hebben ze nog niet veel gedaan. Eerste anderhalf uur Tosh achter en Mac onder een stoel. Heb ze een voor een opgepakt en wat geaaid en daarna de kattenbak laten zien en nog wat later het voer. Mac heeft wat gegeten maar van Tosh weet ik het niet. Daarna zijn ze onder de eettafel gaan zitten. Daar zitten ze nog steeds. Tosh was net wel Mac aan het wassen.
Is het normaal dat ze niet rondlopen, maar (nu samen) stil blijven zitten? Tosh miauwt wel regelmatig en zie nu dat mac het water gevonden heeft. Tosh kijkt toe.

Misschien is deze post wat voorbarig aangezien ze nu het wat donkerder is en ik met mijn rug naar ze toe zit ze wel wat in beweging lijken te komen. Maar vind het spannend en wil alles goed doen :P .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  maandag 9 juli 2012 @ 21:56:28 #74
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_113988441
Geduld is een schone zaak en laat ze ook maar een beetje hun gang gaan. Praat je ook lief tegen ze? En je kunt kijken of ze op een speeltje af willen komen. Nog maar even kalm doen met oppakken en aaien.
The love you take is equal to the love you make.
pi_113988464
quote:
17s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:54 schreef DaMook het volgende:
Zo rond half 6 kwam ik thuis met mac en Tosh, maar sindsdien hebben ze nog niet veel gedaan. Eerste anderhalf uur Tosh achter en Mac onder een stoel. Heb ze een voor een opgepakt en wat geaaid en daarna de kattenbak laten zien en nog wat later het voer. Mac heeft wat gegeten maar van Tosh weet ik het niet. Daarna zijn ze onder de eettafel gaan zitten. Daar zitten ze nog steeds. Tosh was net wel Mac aan het wassen.
Is het normaal dat ze niet rondlopen, maar (nu samen) stil blijven zitten? Tosh miauwt wel regelmatig en zie nu dat mac het water gevonden heeft. Tosh kijkt toe.

Misschien is deze post wat voorbarig aangezien ze nu het wat donkerder is en ik met mijn rug naar ze toe zit ze wel wat in beweging lijken te komen. Maar vind het spannend en wil alles goed doen :P .
Dat is wel normaal :Y het is erg spannend voor ze om opeens in een nieuw huisje te wonen en daar moeten ze aan wennen. Bij het ene kitten duurt de wenperiode wat langer dan de ander, maar met de dag zal je zien dat het beter gaat. Probeer iig niets te forceren en laat ze lekker hun gang gaan. Grote kans dat ze vannacht (als je er niet bij bent) lekker rond gaan wandelen en de boel gaan verkennen.
  Moderator maandag 9 juli 2012 @ 21:59:36 #76
184769 crew  Deisyy
pi_113988590
quote:
17s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:54 schreef DaMook het volgende:
Zo rond half 6 kwam ik thuis met mac en Tosh, maar sindsdien hebben ze nog niet veel gedaan. Eerste anderhalf uur Tosh achter en Mac onder een stoel. Heb ze een voor een opgepakt en wat geaaid en daarna de kattenbak laten zien en nog wat later het voer. Mac heeft wat gegeten maar van Tosh weet ik het niet. Daarna zijn ze onder de eettafel gaan zitten. Daar zitten ze nog steeds. Tosh was net wel Mac aan het wassen.
Is het normaal dat ze niet rondlopen, maar (nu samen) stil blijven zitten? Tosh miauwt wel regelmatig en zie nu dat mac het water gevonden heeft. Tosh kijkt toe.

Misschien is deze post wat voorbarig aangezien ze nu het wat donkerder is en ik met mijn rug naar ze toe zit ze wel wat in beweging lijken te komen. Maar vind het spannend en wil alles goed doen :P .
Nee hoor, dat is heel normaal. Het is ook nogal een verandering om ineens in een vreemd huis te komen. Praat regelmatig tegen ze, laat een radio aan als ze alleen zijn en ga af en toe bij ze op de grond zitten als ze eten, terwijl je rustig tegen ze praat.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  maandag 9 juli 2012 @ 21:59:40 #77
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_113988598
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:56 schreef Oognip het volgende:

[..]

Dat is wel normaal :Y het is erg spannend voor ze om opeens in een nieuw huisje te wonen en daar moeten ze aan wennen. Bij het ene kitten duurt de wenperiode wat langer dan de ander, maar met de dag zal je zien dat het beter gaat. Probeer iig niets te forceren en laat ze lekker hun gang gaan. Grote kans dat ze vannacht (als je er niet bij bent) lekker rond gaan wandelen en de boel gaan verkennen.
Ok dank je :) . Had ook niet verwacht dat ze meteen op schoot zouden kruipen (wel gehoopt :P ), maar dacht wel dat ze wat op verkenning zouden gaan.

Ze gebruikte daarstraks ook de kattenbak als mand ipv de mand, kan dat kwaad ?
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_113988698
Het is wle handig om de bak op een makkelijk bereikbare plek te zetten met een kattenbakvulling die voor hun bekend is. Stop ze daar allebei een keertje in en laat ze zelf de weg terug vinden vanaf daar naar hun mandje of waar ze ook heen willen. Misschien dat het nog een keer mis gaat, maar katten zijn van zichzelf schone dieren en zullen de gang naar de kattenbak snel vinden als je ze maar even erop gezet hebt zodat ze de geurtjes kennen. Als ze ergens anders poepen kun je de eerste keer ook dat drolletje zelf in de kattenbak leggen zodat er een 'eigen' geurtje inkom. (en na het volgende drolletje er gewoon uitscheppen hoor).
I had a signature once. It was awful.
pi_113989163
Hoe leer je katten (nouja 1 eigenlijk) om 's nachts gewoon te slapen ipv te etteren :{ We hebben er 2 en 1 vindt het heerlijk om bij je te liggen de hele nacht en te kroelen O+ Maar dan gaat de deur dus open en onze meneerkat vindt het fantastisch om zoveel mogelijk te vervelen. Naar je wiebelende voeten onder het dekbed springen, 10 keer per uur van bureau/vensterbank af (BAF), rommeltjes op het nachtkastje eraf meppen etc :') Vind het zo gezellig dat ons meiske zo lekker komt knuffelen maar nu moeten we ze beiden buiten sluiten willen we een beetje slapen :{
  maandag 9 juli 2012 @ 22:20:02 #80
377220 lievedraak
Human = unique massproduction
pi_113989567
Doet 1 van mij ook... zij springt 's nachts (niet overdag, want ze weet best dat het niet mag) op het aanrecht, om er vervolgens alles af te meppen wat een beetje lekker ruikt. Of ze speelt met het waterbakje (keramiek op tegels, heen en weer, heen en weer) of ze grijpt idd naar mijn voeten onder het dekbed.

Oplossing voor het dekbed: terug'vechten'. Als hij naar je voeten grijpt, je voeten (incl. dekbed) omhoog doen en iets over hem heen. Zodat hij merkt dat deze 'tegenstander' te groot is voor hem (werkt bij mijn kat ;) )

Verder heb ik zo'n speelding gekocht, waar een balletje inzit die alle kanten opkan, behalve eruit.
Als mevrouw in een speelbui is, geef ik een tik tegen dat balletje, en dan gaat ze daar mee spelen tot ze gaat slapen. Dat hoor ik dan wel, maar ik kon wel snel aan dat geluid wennen, en het is niet onverwacht als die BAFfen steeds op de vensterbank..
Soms lief, soms een draak, maar altijd mezelf.
Ik heb het lef niet zo laf te zijn.
"Rare as is true love, true friendship is rarer." Jean de la Fontaine
  maandag 9 juli 2012 @ 22:51:34 #81
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_113991492
Miauw miauw miauw. Ze komen los en beginnen nu ook rond te lopen. Zit nu te computeren met mijn rug naar ze toe. Mijn vraag was dus idd voorbarig :P , moet ze gewoon 'negeren'. Ze begonnen net met spelen met een kattenbak korrel en Mac heeft het mandje gevonden en de krabpaal onderzocht. Tosh loopt ook rond te miauwen en kijken. Zit nu langs het mandje te kijken waar Mac in ligt O+ . En maar miauwen :D .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  maandag 9 juli 2012 @ 23:23:33 #82
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_113993512
Ahhh O+ fijn dat ze het goed doen Mac & Tosh.

Ik heb vandaag weer iets gevonden. Mijn katten houden helemaal niet van borstelen, maar in deze tijd van rui wil ik er nog wel eens met de kattenkam overheen gaan. Vanmorgen ontdekte ik bij toeval dat Cosmo een mensenborstel wel fijn vind. Dus heb vandaag een eigen borstel voor hem gekocht en hij ligt nu flink te kroelen terwijl ik kam. Het vangt wel niet zoveel haren op maar hij vind het heerlijk O+
pi_113993798
quote:
17s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:59 schreef DaMook het volgende:

[..]

Ok dank je :) . Had ook niet verwacht dat ze meteen op schoot zouden kruipen (wel gehoopt :P ), maar dacht wel dat ze wat op verkenning zouden gaan.

Ze gebruikte daarstraks ook de kattenbak als mand ipv de mand, kan dat kwaad ?
Nee dat kan geen kwaad, maar echt fris is het niet :P Doe je niks aan, dat is waarschijnlijk het plekje waar ze zich nu veilig in voelen :)
  dinsdag 10 juli 2012 @ 01:49:44 #84
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_113998656
Ze zitten er ondertussen langs en ze liggen ook al af en toe samen in het mandje. Eten samen gaat ook goed en volgens mij zijn ze al op de kattenbak geweest om te doen waar ie voor bedoeld is. Tosh miauwt iig graag nu en ik miauw terug :D . Aaien laat Mac soms al gewoon toe, Tosh deinst nog terug :( .

Mac zit op dit moment wat te drinken :) .

Ik ga ze rustig en voorzichtig benaderen vanaf morgen en dan komt het wel goed denk ik zo :) .

Ze gedragen zich iig steeds meer zoals ik had verwacht. Ik zelf was wrs teveel vanavond ;) .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  dinsdag 10 juli 2012 @ 01:52:10 #85
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_113998699


Zo lagen ze er een uur geleden ongeveer bij :) .

Ondertussen zijn ze alweer op pad en miauwen en eten en kattenbak enzo.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  dinsdag 10 juli 2012 @ 10:36:16 #86
246608 T_Killer
Rochelle, Rochelle
pi_114003163
Wellicht dat deze vraag in een van de vorige 14 delen al is gesteld, maar geen zin om alles terug te lezen.

Wat kun je doen tegen een kat die er sinds een paar dagen een hobby van heeft gemaakt om 's nachts aan kabels te knagen. En zodanig dat de kabels helemaal doormidden gaan. Gelukkig zijn t kabeltjes waar heel weinig stroom doorheen gaat, maar toch is t iets dat ik dr af wil leren.
"A young girl's strange erotic journey from Milan to Minsk"
  dinsdag 10 juli 2012 @ 10:37:42 #87
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_114003202
Ik ken het probleem zelf niet, maar ik zou de kabels zo veel mogelijk wegwerken. Iets eromheen doen, bijv.
The love you take is equal to the love you make.
pi_114016085
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 10:36 schreef T_Killer het volgende:
Wellicht dat deze vraag in een van de vorige 14 delen al is gesteld, maar geen zin om alles terug te lezen.

Wat kun je doen tegen een kat die er sinds een paar dagen een hobby van heeft gemaakt om 's nachts aan kabels te knagen. En zodanig dat de kabels helemaal doormidden gaan. Gelukkig zijn t kabeltjes waar heel weinig stroom doorheen gaat, maar toch is t iets dat ik dr af wil leren.
Smeer er vicks vaporub op :+
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
  dinsdag 10 juli 2012 @ 19:23:26 #89
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_114026271
vast een n00b vraag, morgen mogen wij onze 2 mannetjes ophalen *O* maar we we weten eigenlijk niet hoe vol de kattenbak moet met de vulling (we hebben trouwens houtkorrels omdat ze dat gewend zijn van bij het gast gezin, voor het geval dat wat uitmaakt)
  dinsdag 10 juli 2012 @ 19:31:13 #90
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_114026716
Kijk daar even wat ze gewend zijn.

Het komt niet heel precies.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 19:37:11 #91
377220 lievedraak
Human = unique massproduction
pi_114027017
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 19:23 schreef GimmeGore het volgende:
vast een n00b vraag, morgen mogen wij onze 2 mannetjes ophalen *O* maar we we weten eigenlijk niet hoe vol de kattenbak moet met de vulling (we hebben trouwens houtkorrels omdat ze dat gewend zijn van bij het gast gezin, voor het geval dat wat uitmaakt)
Staat als het goed is op de zak... ik dacht een laagje van ongeveer 7cm bij houtkorrels?
Soms lief, soms een draak, maar altijd mezelf.
Ik heb het lef niet zo laf te zijn.
"Rare as is true love, true friendship is rarer." Jean de la Fontaine
  dinsdag 10 juli 2012 @ 20:06:01 #92
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_114028684
Ow man, ik kijk scheel, ik heb net de hele achterkant van de zak 3x over gelezen, blijkt er op de zijkant ook nog tekst te staan :')

Thanks!
  dinsdag 10 juli 2012 @ 20:12:35 #93
377220 lievedraak
Human = unique massproduction
pi_114029092
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 20:06 schreef GimmeGore het volgende:
Ow man, ik kijk scheel, ik heb net de hele achterkant van de zak 3x over gelezen, blijkt er op de zijkant ook nog tekst te staan :')

Thanks!
:*
Soms lief, soms een draak, maar altijd mezelf.
Ik heb het lef niet zo laf te zijn.
"Rare as is true love, true friendship is rarer." Jean de la Fontaine
pi_114045180
Weten jullie hoe dat komt dat mijn kat altijd me volgt?

Als ik naar boven ga om iets te doen komt de kat mee naar boven. Niet meteen maar na zo'n 2 minuten.

Ook s'nachts gaat de kat naar boven haar dutje doen, niet in me bed maar gewoon fier naast me op de mat. Ik heb best veel liefde van me kat.

Als ik op de bank lig komt ze gewoon op me benen liggen :D

Maar betekend dat iets? is dat een teken van liefde t.o.v mij?
pi_114045403
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 22:11 schreef heaven7 het volgende:
Hoe leer je katten (nouja 1 eigenlijk) om 's nachts gewoon te slapen ipv te etteren :{ We hebben er 2 en 1 vindt het heerlijk om bij je te liggen de hele nacht en te kroelen O+ Maar dan gaat de deur dus open en onze meneerkat vindt het fantastisch om zoveel mogelijk te vervelen. Naar je wiebelende voeten onder het dekbed springen, 10 keer per uur van bureau/vensterbank af (BAF), rommeltjes op het nachtkastje eraf meppen etc :') Vind het zo gezellig dat ons meiske zo lekker komt knuffelen maar nu moeten we ze beiden buiten sluiten willen we een beetje slapen :{
Slaapkamerdeur dichthouden :?
pi_114045508
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 01:02 schreef capuchon_jongen het volgende:
Weten jullie hoe dat komt dat mijn kat altijd me volgt?

Als ik naar boven ga om iets te doen komt de kat mee naar boven. Niet meteen maar na zo'n 2 minuten.

Ook s'nachts gaat de kat naar boven haar dutje doen, niet in me bed maar gewoon fier naast me op de mat. Ik heb best veel liefde van me kat.

Als ik op de bank lig komt ze gewoon op me benen liggen :D

Maar betekend dat iets? is dat een teken van liefde t.o.v mij?
Ik kan niet naar de wc zonder dat ik gevolgd wordt :') 's nachts liggen ze ook altijd wel in de buurt.
Ze is gewoon graag bij je denk ik ;)
pi_114045548
Het klinkt vreemd, maar je kan best heel veel liefde krijgen van een kat. Ook al doet de kat het onbewust
pi_114052082
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 01:10 schreef KwadeAfdronk het volgende:

[..]

Slaapkamerdeur dichthouden :?
Anders lees je even |:(
pi_114054608
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 01:02 schreef capuchon_jongen het volgende:
Weten jullie hoe dat komt dat mijn kat altijd me volgt?

Als ik naar boven ga om iets te doen komt de kat mee naar boven. Niet meteen maar na zo'n 2 minuten.

Ook s'nachts gaat de kat naar boven haar dutje doen, niet in me bed maar gewoon fier naast me op de mat. Ik heb best veel liefde van me kat.

Als ik op de bank lig komt ze gewoon op me benen liggen :D

Maar betekend dat iets? is dat een teken van liefde t.o.v mij?
Ik heb ook twee van die katten die denken dat ze hond zijn... Waar ik ook ga, er ligt altijd wel een kat. Niet altijd op mij, maar wel altijd in de buurt. Daarom heb ik twee kattenmandjes op m'n bureau, naast m'n PC.

quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2012 01:13 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

Ik kan niet naar de wc zonder dat ik gevolgd wordt :') 's nachts liggen ze ook altijd wel in de buurt.
Ze is gewoon graag bij je denk ik ;)
WC, badkamer... Als ik de WC deur dicht doe, krijg ik gezeur...
pi_114279795
Wij hebben sinds half mei 3 jonge katjes, ze zijn half februari geboren.
Het leek aardig te lukken om ze bepaalde dingen af te leren maar het lijkt wel alsof ze een beetje in de puberteit zijn beland. Wanneer we niet kijken rennen ze toch over de eettafel, sindskort ook het aanrecht en over het bureau. De bewijzen zien we achteraf wel. Soms betrappen we ze en dan krijgen ze op hun lazer. Toch blijven ze het achter ons rug doen.
Wie kent er trucs om deze dingen af te leren?
pi_114279911
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2012 18:28 schreef vencodark het volgende:
Wij hebben sinds half mei 3 jonge katjes, ze zijn half februari geboren.
Het leek aardig te lukken om ze bepaalde dingen af te leren maar het lijkt wel alsof ze een beetje in de puberteit zijn beland. Wanneer we niet kijken rennen ze toch over de eettafel, sindskort ook het aanrecht en over het bureau. De bewijzen zien we achteraf wel. Soms betrappen we ze en dan krijgen ze op hun lazer. Toch blijven ze het achter ons rug doen.
Wie kent er trucs om deze dingen af te leren?
Volgens mij is dat normaal kittengedrag en zijn ze gewoon speels. Dat is juist leuk O+ Dat je ze niet op het aanrecht wil, ok, maar het voorkomen dat ze over alle andere dingen heendraven, ga je niet voorkomen. Dan had je oudere katten moeten nemen denk ik, geen 3 kittens.. :P
pi_114280030
quote:
7s.gif Op maandag 16 juli 2012 18:31 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Volgens mij is dat normaal kittengedrag en zijn ze gewoon speels. Dat is juist leuk O+ Dat je ze niet op het aanrecht wil, ok, maar het voorkomen dat ze over alle andere dingen heendraven, ga je niet voorkomen. Dan had je oudere katten moeten nemen denk ik, geen 3 kittens.. :P
Kittens kan je ook dingen af -en aanleren/opvoeden. Misschien moeten we ook gewoon meer geduld hebben maar misschien dat er toch vrij effectieve methoden zijn. ;)
  maandag 16 juli 2012 @ 18:55:29 #103
377220 lievedraak
Human = unique massproduction
pi_114280758
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2012 18:35 schreef vencodark het volgende:

[..]

Kittens kan je ook dingen af -en aanleren/opvoeden. Misschien moeten we ook gewoon meer geduld hebben maar misschien dat er toch vrij effectieve methoden zijn. ;)
Mijn kat luistert heel goed naar me.. 1x haar naam zeggen en met mijn vingers knippen, en ze haalt al mekkerend haar voorpootjes van het keukenkastje af (stond ze tegenaan om te kijken of ze op het aanrecht kon komen). 'Keuken uit' en een wijsvinger naar de woonkamer werkt ook, bij 2 katten tegelijkertijd zelfs O+

Maar 's nachts... dan is het een dondersteen.. springt ze toch op het aanrecht ;(
Zorgen dat er niks te halen valt is volgens mij de beste oplossing :P
Soms lief, soms een draak, maar altijd mezelf.
Ik heb het lef niet zo laf te zijn.
"Rare as is true love, true friendship is rarer." Jean de la Fontaine
pi_114282027
ik las laatst over aluminium folie over het aanrecht heen leggen. wanneer een kat dan op het aanrecht springt geeft dit een lawaai waardoor ze schrikken.
door het schrikeffect leren ze het af.
  maandag 16 juli 2012 @ 19:26:43 #105
377220 lievedraak
Human = unique massproduction
pi_114282084
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 19:25 schreef firefly90 het volgende:
ik las laatst over aluminium folie over het aanrecht heen leggen. wanneer een kat dan op het aanrecht springt geeft dit een lawaai waardoor ze schrikken.
door het schrikeffect leren ze het af.
Klopt :Y Maar je moet er geen balletjes van maken, die vinden ze veels te leuk :P
Oh, en je bent elke dag bezig met alufolie erop - alufolie eraf..
Soms lief, soms een draak, maar altijd mezelf.
Ik heb het lef niet zo laf te zijn.
"Rare as is true love, true friendship is rarer." Jean de la Fontaine
pi_114282259
alles van balletjes zijn leuk :)

als je thuis bent kan je de katten zelf corrigeren. als je weg bent/slaapt kan het folie gewoon blijven liggen.
pi_114285026
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 19:25 schreef firefly90 het volgende:
ik las laatst over aluminium folie over het aanrecht heen leggen. wanneer een kat dan op het aanrecht springt geeft dit een lawaai waardoor ze schrikken.
door het schrikeffect leren ze het af.
Hm, valt wel te proberen ja. Zulke tips kan ik dus wel gebruiken, thx!
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 18:55 schreef lievedraak het volgende:

[..]

Mijn kat luistert heel goed naar me.. 1x haar naam zeggen en met mijn vingers knippen, en ze haalt al mekkerend haar voorpootjes van het keukenkastje af (stond ze tegenaan om te kijken of ze op het aanrecht kon komen). 'Keuken uit' en een wijsvinger naar de woonkamer werkt ook, bij 2 katten tegelijkertijd zelfs O+

Maar 's nachts... dan is het een dondersteen.. springt ze toch op het aanrecht ;(
Zorgen dat er niks te halen valt is volgens mij de beste oplossing :P
Dat eerste zou wel ideaal zijn ja. ;) Overdag gaat wel het, mits we het op tijd zien. Met een harde en scherpe 'PSSST!' springen ze er ook vaak wel af. Of als je hard komt aangelopen.
  maandag 16 juli 2012 @ 21:43:21 #108
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_114290118
De mijne kunnen via de bank en de bar de keuken in. Plantenspuit werkt iig en tegenwoordig hoef ik me alleen nog maar om te draaien op de bureaustoel :) . 's Nachts gaan ze er alsnog op, maar dat gaat ook wel over denk ik. Al vind ik dat alluminium folie wel een goede om te proberen.

Kattenbak verschonen moet ik wel echt aan wennen, wat kan ik slecht tegen die lucht zeg :X .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_114290357
quote:
17s.gif Op maandag 16 juli 2012 21:43 schreef DaMook het volgende:
De mijne kunnen via de bank en de bar de keuken in. Plantenspuit werkt iig en tegenwoordig hoef ik me alleen nog maar om te draaien op de bureaustoel :) . 's Nachts gaan ze er alsnog op, maar dat gaat ook wel over denk ik. Al vind ik dat alluminium folie wel een goede om te proberen.

Kattenbak verschonen moet ik wel echt aan wennen, wat kan ik slecht tegen die lucht zeg :X .
Nadeel van plantenspuit is dat je er ook naast kan spuiten en dan mag je zelf de spetters weer verwijderen. :P

Kan het trouwens niet dat die katten na 1 keer aluminiumfolie daar al aan wennen en niet meer schrikken? Onze katten zijn namelijk niet echt bang aangelegd.
pi_114294221
quote:
17s.gif Op maandag 16 juli 2012 21:43 schreef DaMook het volgende:
De mijne kunnen via de bank en de bar de keuken in. Plantenspuit werkt iig en tegenwoordig hoef ik me alleen nog maar om te draaien op de bureaustoel :) . 's Nachts gaan ze er alsnog op, maar dat gaat ook wel over denk ik. Al vind ik dat alluminium folie wel een goede om te proberen.

Kattenbak verschonen moet ik wel echt aan wennen, wat kan ik slecht tegen die lucht zeg :X .
Ik ruik mijn kattenbakken amper, ook tijdens het verschonen :) het ligt aan het voer dat je ze geeft hoe hard ze stinken en aan de kattenbaksteentjes natuurlijk :)
pi_114294454
quote:
17s.gif Op maandag 16 juli 2012 21:43 schreef DaMook het volgende:
De mijne kunnen via de bank en de bar de keuken in. Plantenspuit werkt iig en tegenwoordig hoef ik me alleen nog maar om te draaien op de bureaustoel :) . 's Nachts gaan ze er alsnog op, maar dat gaat ook wel over denk ik. Al vind ik dat alluminium folie wel een goede om te proberen.

Kattenbak verschonen moet ik wel echt aan wennen, wat kan ik slecht tegen die lucht zeg :X .
Welk grit gebruik je! Ik heb tegenwoordig catsan en dat bevalt me heel goed wat geurtjes betreft
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 16 juli 2012 @ 22:52:51 #112
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_114295000
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2012 22:45 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Welk grit gebruik je! Ik heb tegenwoordig catsan en dat bevalt me heel goed wat geurtjes betreft
Silicia korrels en whiskas junior voer.

De korrels werken ook wel, maar ik kan zelf gewoon heel slecht ertegen ;) , kan ook alleen al het idee zijn, of net dat ene drolletje dat nog wel vers is en nog niet uitgehard..
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_114295505
quote:
17s.gif Op maandag 16 juli 2012 22:52 schreef DaMook het volgende:

[..]

Silicia korrels en whiskas junior voer.

De korrels werken ook wel, maar ik kan zelf gewoon heel slecht ertegen ;) , kan ook alleen al het idee zijn, of net dat ene drolletje dat nog wel vers is en nog niet uitgehard..
Whiskas poep vind ik zo veel meer stinken dan royal canin poep.
pi_114296221
quote:
17s.gif Op maandag 16 juli 2012 22:52 schreef DaMook het volgende:

[..]

Silicia korrels en whiskas junior voer.

De korrels werken ook wel, maar ik kan zelf gewoon heel slecht ertegen ;) , kan ook alleen al het idee zijn, of net dat ene drolletje dat nog wel vers is en nog niet uitgehard..
Ik kamp zelf met een zware allergie en ook kattenbak lucht ruik ik meteen en voel het aan m'n luchtwegen. Maar met vaak verschonen en catsan is dat stukje iig in toom te houden :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_114305510
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 22:41 schreef Oognip het volgende:

[..]

Ik ruik mijn kattenbakken amper, ook tijdens het verschonen :) het ligt aan het voer dat je ze geeft hoe hard ze stinken en aan de kattenbaksteentjes natuurlijk :)
Wij hebben Biocat korrels en het voer is momenteel nog van alles door elkaar. Felix, Whiskas, Kittekat, Purina One. Van Whiskas lieten ze windjes en Purina deed ons katertje steeds spugen. Dus nu gaat het beetje letterlijk door elkaar in hun bakjes. Gaat prima voorlopig,
Bij ons ruik je het wel een beetje wanneer je de kattenbakken verschoond maar niet heel erg. Eventueel een net verse drol maar dat voorkom je denk ik niet. Gewoon net je neus de andere kant op richten. :)

Trouwens, we hebben vannacht gelijk die tip geprobeerd van aluminiumfolie op het aanrecht en de eettafel. Nou, ik geloof niet dat ze er bang voor zijn. :') Gister keken ze ons al zo aan van: "Denk je nu echt dat wij van zulk prul bang zijn?" :{w Vanmorgen hadden ze (gelukkig maar) 1 velletje van de eettafel geplukt en die lag in stukjes verspreid over de huiskamer en de gang.
Ik vond het eigenlijk wel schattig. O+
Maar het lost ons 'probleem' niet op. :N
pi_114339346
Waarschijnlijk een vreemde vraag, maar kunnen katten verliefd worden op een paar schoenen? Valéry is niet weg te slaan bij de bergschoenen van m'n vriend.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_114340131
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 22:59 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Waarschijnlijk een vreemde vraag, maar kunnen katten verliefd worden op een paar schoenen? Valéry is niet weg te slaan bij de bergschoenen van m'n vriend.
Ja hoor, mijn dame heeft een sterke voorkeur voor de schoenen van mijn moeder. 2 paar schoenen van mijn vriend zijn echt from hell, daar schrikt ze zich telkens kapot van. :o
  dinsdag 17 juli 2012 @ 23:11:54 #118
377220 lievedraak
Human = unique massproduction
pi_114340143
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 22:59 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Waarschijnlijk een vreemde vraag, maar kunnen katten verliefd worden op een paar schoenen? Valéry is niet weg te slaan bij de bergschoenen van m'n vriend.
:Y of op sokken... of je oksels...
Soms lief, soms een draak, maar altijd mezelf.
Ik heb het lef niet zo laf te zijn.
"Rare as is true love, true friendship is rarer." Jean de la Fontaine
pi_114340811
Het is een heer trouwens. En hij wordt boos op mij als ik ze weg wil zetten... Echt ??? Haha raar figuur.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_114425654
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 09:20 schreef vencodark het volgende:

[..]

Wij hebben Biocat korrels en het voer is momenteel nog van alles door elkaar. Felix, Whiskas, Kittekat, Purina One. Van Whiskas lieten ze windjes en Purina deed ons katertje steeds spugen. Dus nu gaat het beetje letterlijk door elkaar in hun bakjes. Gaat prima voorlopig,
Bij ons ruik je het wel een beetje wanneer je de kattenbakken verschoond maar niet heel erg. Eventueel een net verse drol maar dat voorkom je denk ik niet. Gewoon net je neus de andere kant op richten. :)

Trouwens, we hebben vannacht gelijk die tip geprobeerd van aluminiumfolie op het aanrecht en de eettafel. Nou, ik geloof niet dat ze er bang voor zijn. :') Gister keken ze ons al zo aan van: "Denk je nu echt dat wij van zulk prul bang zijn?" :{w Vanmorgen hadden ze (gelukkig maar) 1 velletje van de eettafel geplukt en die lag in stukjes verspreid over de huiskamer en de gang.
Ik vond het eigenlijk wel schattig. O+
Maar het lost ons 'probleem' niet op. :N
Een sprayfles dettol... Ze komen daar toch wel als jij er niet bent... Even sprayen doekje er over en schoooooon. Beste op lossing, ik heb het na een maand opgegeven en nu ben ik er aan gewend. Zorg ook dat je aanrecht gewoon zo leeg mogelijk is (pannen,borden ect) of doe overal deksels op.
pi_114440252
Onze Pinky heeft een ontstoken pootje,
Ze hadden een nieuw krabpaal en krabton gekregen.
En in de ton zaten aan de binnenkant gewoon krammetjes er door heen(erg scherp).
Daar heeft ze der pootje aan opengehaald.

(Dus krabton bezitters voel even of je aan de binnenkant op de boden geen scherpe uitsteeksels vind).

Het was vandaag helemaal dik en stonk naar ontsteking dus gelijk naar de DA(ik heb het gister avond pas opgemerkt).

Ze heeft 2 prikjes gehad en moet een kuurtje antibiotica Amoxoral en Novacam meloxicam.

En ik moet minimaal 2x per dag 10 minuten in soda of biotex weken.
Maar daar gaat mijn vraag over hoe doen jullie zoiets?

Ik heb het eerst met een plastic bekertje biotex water gedaan,
En zo haar pootje in te dippen.
Maar dat laat ze maar heel even toe.
pi_114440439
Haha volgens mij heeft die dierenarts niet veel praktische ervaring met katten _O-
  donderdag 19 juli 2012 @ 23:13:56 #123
377220 lievedraak
Human = unique massproduction
pi_114440539
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 23:09 schreef ausweiss het volgende:
Onze Pinky heeft een ontstoken pootje,
Ze hadden een nieuw krabpaal en krabton gekregen.
En in de ton zaten aan de binnenkant gewoon krammetjes er door heen(erg scherp).
Daar heeft ze der pootje aan opengehaald.

(Dus krabton bezitters voel even of je aan de binnenkant op de boden geen scherpe uitsteeksels vind).

Het was vandaag helemaal dik en stonk naar ontsteking dus gelijk naar de DA(ik heb het gister avond pas opgemerkt).

Ze heeft 2 prikjes gehad en moet een kuurtje antibiotica Amoxoral en Novacam meloxicam.

En ik moet minimaal 2x per dag 10 minuten in soda of biotex weken.
Maar daar gaat mijn vraag over hoe doen jullie zoiets?

Ik heb het eerst met een plastic bekertje biotex water gedaan,
En zo haar pootje in te dippen.
Maar dat laat ze maar heel even toe.
Vreemd.. toen mijn kat haar pootje ontstoken had, kreeg ze anti-biotica pilletjes (kuur van 6 dagen dacht ik).
Je kunt misschien een watje doordrenken met soda of biotex en dat tegen de ontsteking houden.
Dat is wss minder erg dan dat haar hele pootje nat wordt..
En ondertussen aaien/ kroelen/ zeggen dat ze het zo goed doet (op een baby-toontje).

Als dat ook niet werkt: extra paar handen regelen :P
Soms lief, soms een draak, maar altijd mezelf.
Ik heb het lef niet zo laf te zijn.
"Rare as is true love, true friendship is rarer." Jean de la Fontaine
pi_114440658
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 23:09 schreef ausweiss het volgende:
Onze Pinky heeft een ontstoken pootje,
Ze hadden een nieuw krabpaal en krabton gekregen.
En in de ton zaten aan de binnenkant gewoon krammetjes er door heen(erg scherp).
Daar heeft ze der pootje aan opengehaald.

(Dus krabton bezitters voel even of je aan de binnenkant op de boden geen scherpe uitsteeksels vind).

Het was vandaag helemaal dik en stonk naar ontsteking dus gelijk naar de DA(ik heb het gister avond pas opgemerkt).

Ze heeft 2 prikjes gehad en moet een kuurtje antibiotica Amoxoral en Novacam meloxicam.

En ik moet minimaal 2x per dag 10 minuten in soda of biotex weken.
Maar daar gaat mijn vraag over hoe doen jullie zoiets?

Ik heb het eerst met een plastic bekertje biotex water gedaan,
En zo haar pootje in te dippen.
Maar dat laat ze maar heel even toe.
Tja, hier zouden ze dat ook echt niet toelaten! Laatst is Hero in een emmer water gesprongen(hihi sukkeltje) en toen vond hij het ook niet echt leuk dat zn hele poot nat was. Misschien beter een goed nat doekje ertegenaan houden als ze dat wel goed vind?
pi_114440831
Bedankt voor de tips.
Ik ga het straks met een nat doekje proberen.

In het ergste geval doe ik een klein laagje biotex water op de douchevloer,
(ze vind het wel altijd leuk om in de natte douche te spelen,tot ze zeik nat is) O+
  vrijdag 20 juli 2012 @ 02:20:49 #126
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_114447572
Vraag me af he, de mijne eten gezellig samen uit een bakje. Maaar, tosh gaat over een maand ongeveer gecastreerd worden. Kunnen ze dan nog steeds hetzelfde eten ? Want ik lees dingen over speciaal voer voor na castratie. Ik zou niet weten hoe ik dat scheiden dan voor elkaar moet krijgen. Dit overigens ook voor als ze ooit antibiotica ofzo moeten krijgen, of iets anders apart..
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  vrijdag 20 juli 2012 @ 08:29:03 #127
377220 lievedraak
Human = unique massproduction
pi_114449055
quote:
17s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 02:20 schreef DaMook het volgende:
Vraag me af he, de mijne eten gezellig samen uit een bakje. Maaar, tosh gaat over een maand ongeveer gecastreerd worden. Kunnen ze dan nog steeds hetzelfde eten ? Want ik lees dingen over speciaal voer voor na castratie. Ik zou niet weten hoe ik dat scheiden dan voor elkaar moet krijgen. Dit overigens ook voor als ze ooit antibiotica ofzo moeten krijgen, of iets anders apart..
Dat voer wordt aangeraden, maar is niet noodzakelijk. Je kunt ze gewoon op hetzelfde voer houden dat ze nu hebben. Als ze een keer iets van antibiotica nodig hebben, kun je ze eventueel in verschillende kamers eten geven, met een dichte deur ertussen tot het eten op is.
Soms lief, soms een draak, maar altijd mezelf.
Ik heb het lef niet zo laf te zijn.
"Rare as is true love, true friendship is rarer." Jean de la Fontaine
  vrijdag 20 juli 2012 @ 15:24:59 #128
300082 roos85
JUICHEN!
pi_114463923
Iemand ervaringen met Sanabelle Dental en/of RC oral care?
een van mijn katten heeft erg last van tandsteen, binnenkort moet er onder narcose iig een kies (en misschien nog 1) getrokken worden en tandsteen wordt dan weggehaald.
De dierenarts heeft geadviseerd op speciaal voer over te stappen, ik ben me nu aan het oriënteren qua voer,
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_114490250
Ik ga vanmiddag twee kittens ophalen, een broertje en zusje. *O*

Vanaf welke leeftijd kan ik de kater castreren?
pi_114490658
Vanaf twaalf weken kun je castreren :) dat is met mijn mannetje ook gebeurd en dat is echt ideaal!
I had a signature once. It was awful.
pi_114491780
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 10:27 schreef Irrem het volgende:
Ik ga vanmiddag twee kittens ophalen, een broertje en zusje. *O*

Vanaf welke leeftijd kan ik de kater castreren?
en waarom niet ook zusje steriliseren?
  zaterdag 21 juli 2012 @ 11:59:50 #132
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_114492163
Ik wilde even mededelen dat de asiels op dit moment úitpuilen.
Dus iedereen die nog aan de kat wil: ga er eens kijken.

Het is schandalig hoeveel leuke, lieve dieren daar zitten te verpieteren.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_114492282
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 11:59 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik wilde even mededelen dat de asiels op dit moment úitpuilen.
Dus iedereen die nog aan de kat wil: ga er eens kijken.

Het is schandalig hoeveel leuke, lieve dieren daar zitten te verpieteren.
Wij wilden aanvankelijk ook een asielkat, maar hebben daar uiteindelijk vanaf gezien omdat we er alleen maar zielige probleemdieren vonden die veel rust en regelmaat nodig hadden (of een tuin). Als jong stel met kinderplannen konden we dat niet bieden, dus we hebben uiteindelijk een volwassen kater overgenomen via Marktplaats.
pi_114494439
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:05 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Wij wilden aanvankelijk ook een asielkat, maar hebben daar uiteindelijk vanaf gezien omdat we er alleen maar zielige probleemdieren vonden die veel rust en regelmaat nodig hadden (of een tuin). Als jong stel met kinderplannen konden we dat niet bieden, dus we hebben uiteindelijk een volwassen kater overgenomen via Marktplaats.
Dan ben ik heel benieuwd bij wat voor asiel jij bent gaan kijken. De asiels puilen uit met 'normale' dieren die weg zijn gedaan door scheiding/overlijden/allergie.
pi_114497313
Wij hebben een paar maanden geleden ook een hele lieve poes uit het asiel gehaald. En je kunt echt merken dat ze het hier enorm veel beter naar haar zin heeft dan daar. Voor m'n gevoel is ze echt opgebloeid. Dat geeft wel een fijn gevoel :) . Het asiel is ook een heel goeie mogelijkheid om een wat oudere kat te vinden, die bijvoorbeeld goed alleen thuis kan zijn, en niet naar buiten hoeft. Je kunt bij een asiel een kat ook uitzoeken naar het karakter, iets wat bij een jong katje lastiger is.
[i]Sometimes we live
no particular way
but our own[/i]
  zaterdag 21 juli 2012 @ 15:09:46 #136
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_114497626
Ons zielige probleemdier ligt hier nu in de zon te rollen en is de liefste, leukste kat die we ons kunnen wensen. En dat had wel even twee weken geduld nodig van onze kant, maar een dier is nu eenmaal geen meubelstuk dat meteen mooi gaat zitten wezen. Je zal maar verhuizen en een hele nieuwe familie krijgen. Zou ik ook wel even wat tijd voor nodig hebben denk ik.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_114497710
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:05 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Wij wilden aanvankelijk ook een asielkat, maar hebben daar uiteindelijk vanaf gezien omdat we er alleen maar zielige probleemdieren vonden die veel rust en regelmaat nodig hadden (of een tuin). Als jong stel met kinderplannen konden we dat niet bieden, dus we hebben uiteindelijk een volwassen kater overgenomen via Marktplaats.
Ja, van mensen die hem wegdeden omdat???? Waarschijnlijk heeft deze kat ergere problemen dan alle katten die je in het asiel gezien hebt (hoewel ik betwijfel hoeveel je er bekeken hebt), maar is dat er gewoon niet bij gezet/gezegd :{
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_114497790
En ik heb in een asiel gewerkt, maar NO WAY dat daar alleen probleemdieren zitten :N
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_114497956
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 15:12 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Ja, van mensen die hem wegdeden omdat???? Waarschijnlijk heeft deze kat ergere problemen dan alle katten die je in het asiel gezien hebt (hoewel ik betwijfel hoeveel je er bekeken hebt), maar is dat er gewoon niet bij gezet/gezegd :{
Hoho, niet zoveel aannemen. De vorige eigenaar was overleden en hij zat nu tijdelijk bij vrienden van de overleden eigenaar. We hebben hem nu bijna drie maanden en het is juist een modelkat, echt heel goed opgevoed en lief.
pi_114498069
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 15:19 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Hoho, niet zoveel aannemen. De vorige eigenaar was overleden en hij zat nu tijdelijk bij vrienden van de overleden eigenaar. We hebben hem nu bijna drie maanden en het is juist een modelkat, echt heel goed opgevoed en lief.
Jij neemt anders ook zomaar aan dat dat verhaal waar is :s)
En nogmaals; ik geloof NOOIT dat je veel tijd hebt gestoken in het kijken naar een asielkat, want dan had je gemerkt dat je opmerking over "alleen probleemdieren" nergens op slaat :{
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_114498482
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 15:22 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Jij neemt anders ook zomaar aan dat dat verhaal waar is :s)
We hebben zijn paspoort en chipdocumentatie meegekregen, de vorige eigenaar had nog een jaar verzekering vooruitbetaald, en we hebben contact gehad met zijn kleindochter (die tevens executeur van zijn testament was). Ik geloof dat we wel goed zitten. :)

Ik zeg trouwens niet dat mensen dus niet naar het asiel moeten, hoor. Alleen dat het voor ons niet zo geschikt was. En ik bedoel, als deze kat niet via Marktplaats geadopteerd was, had 'ie uiteindelijk ook naar het asiel gemoeten. Dan kun je die stap maar beter voor zijn, toch?
pi_114498690
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 15:35 schreef lunapuella het volgende:

[..]

We hebben zijn paspoort en chipdocumentatie meegekregen, de vorige eigenaar had nog een jaar verzekering vooruitbetaald, en we hebben contact gehad met zijn kleindochter (die tevens executeur van zijn testament was). Ik geloof dat we wel goed zitten. :)

Ik zeg trouwens niet dat mensen dus niet naar het asiel moeten, hoor. Alleen dat het voor ons niet zo geschikt was. En ik bedoel, als deze kat niet via Marktplaats geadopteerd was, had 'ie uiteindelijk ook naar het asiel gemoeten. Dan kun je die stap maar beter voor zijn, toch?
En hoeveel asielkatten heb jij bekeken dan?

Hoe het ook zij; paspoort en documentatie zeggen niets over het gedrag van een kat. Voor het zelfde geld blijkt het een monster te zijn als er kinderen komen :s)

En als deze kat naar het asiel was gegaan was het ineens een probleemdier geworden zeker? :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_114499895
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 10:54 schreef zoeperzazke het volgende:
Vanaf twaalf weken kun je castreren :) dat is met mijn mannetje ook gebeurd en dat is echt ideaal!
pi_114502238
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 10:54 schreef zoeperzazke het volgende:
Vanaf twaalf weken kun je castreren :) dat is met mijn mannetje ook gebeurd en dat is echt ideaal!
In welke zin is dat ideaal?
Ons was aangeraden te wachten met castratie tot ze ongeveer een half jaar zijn. Ze zijn nu bijna 5 maanden dus ons mannetje zou rond aug wel gecastreerd moeten worden.
pi_114502997
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 17:19 schreef vencodark het volgende:

[..]

In welke zin is dat ideaal?
Ons was aangeraden te wachten met castratie tot ze ongeveer een half jaar zijn. Ze zijn nu bijna 5 maanden dus ons mannetje zou rond aug wel gecastreerd moeten worden.
Ideaal, omdat hij al gecastreerd was voordat hij hier kwam - het scheelde me heel wat zorgen omdat ik nog niet aan het beestje gehecht was. Ook ideaal, omdat als ze zo jong zijn, ze veel veerkrachtiger zijn, en eigenlijk een uur na de ingreep alweer als vanouds meehoppen, terwijl een oudere kater er een dag dronken van is. En het is heerlijk dat onze Budgie daardoor niet zo dominant geworden is tegen mijn andere kater, en al helemaal niet is gaan sproeien, omdat je er zo op tijd bij bent.

Veel dierenartsen zijn nog van de oude stempel en spreken over urinebuisvernauwingen etc, maar dat is al lang aangetoond dat het geen invloed heeft. De hoofdreden is vooral dat dierenartsen meer moeten priegelen en daar geen zin in hebben....

En het scheelt dat ik vanuit de caviawereld weet dat je zelfs cavia's van 3 weken/200gram kunt vroegcastreren, dan is een katertje van een dikke kilo ook niet zo bijzonder meer ;)
I had a signature once. It was awful.
pi_114506678
Ik werk nu zo'n 11 jaar in een dierenasiel.
In deze tijd zitten er vooral heeeeeeeel erg veel kittens.

Maar ik vind niet dat mensen op deze manier aangesproken moeten worden als ze een kat buiten een asiel om adopteren.
Dat is toch ook een tweede kans kat, nou, dat is er dan dus een die straks niet een plek in het asiel in moet nemen.
Ook goed toch?

Er zitten inderdaad allerlei soorten katten, moeilijke en "normale" (maar wat is normaal, ik hou van eigenwijze dikke katers met een flinke eigen mening, sommige mensen vinden dat moeilijk, sommige mensen vinden allee een schootkat normaal....het is voor iedereen anders)

Een voordeel van een asiel is iig wel dat je eerlijke info krijgt over karakter, gezondheid, wat de kat nodig heeft/of die bij je past of niet, meestal al gesteriliseerd en gechipt is en een gezondheidscheck heeft gehad. Op marktplaats of briefjes in de supermarkt weet je het nooit zeker.

't Belangrijkste is dat de beesjes een goede plek krijgen, of dat nou via een asiel is of via een stichting of advertentie.
pi_114508883
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 19:48 schreef Czarina het volgende:
Ik werk nu zo'n 11 jaar in een dierenasiel.
In deze tijd zitten er vooral heeeeeeeel erg veel kittens.

Maar ik vind niet dat mensen op deze manier aangesproken moeten worden als ze een kat buiten een asiel om adopteren.
Dat is toch ook een tweede kans kat, nou, dat is er dan dus een die straks niet een plek in het asiel in moet nemen.
Ook goed toch?

Er zitten inderdaad allerlei soorten katten, moeilijke en "normale" (maar wat is normaal, ik hou van eigenwijze dikke katers met een flinke eigen mening, sommige mensen vinden dat moeilijk, sommige mensen vinden allee een schootkat normaal....het is voor iedereen anders)

Een voordeel van een asiel is iig wel dat je eerlijke info krijgt over karakter, gezondheid, wat de kat nodig heeft/of die bij je past of niet, meestal al gesteriliseerd en gechipt is en een gezondheidscheck heeft gehad. Op marktplaats of briefjes in de supermarkt weet je het nooit zeker.

't Belangrijkste is dat de beesjes een goede plek krijgen, of dat nou via een asiel is of via een stichting of advertentie.
Ik denk niet dat het erom ging dat iemand een kat buiten het asiel om adopteerde, maar dat diegene zei dat alle asielkatten die zij gezien had probleemkatten waren.
En dat riep vragen op over de tijd die zij in het asielbezoek had gestoken omdat er in het asiel heel veel prima plaatsbare, lieve, leuke en sociale katten zitten.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_114509207
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 19:48 schreef Czarina het volgende:
Ik werk nu zo'n 11 jaar in een dierenasiel.
In deze tijd zitten er vooral heeeeeeeel erg veel kittens.

Maar ik vind niet dat mensen op deze manier aangesproken moeten worden als ze een kat buiten een asiel om adopteren.
Dat is toch ook een tweede kans kat, nou, dat is er dan dus een die straks niet een plek in het asiel in moet nemen.
Ook goed toch?

Er zitten inderdaad allerlei soorten katten, moeilijke en "normale" (maar wat is normaal, ik hou van eigenwijze dikke katers met een flinke eigen mening, sommige mensen vinden dat moeilijk, sommige mensen vinden allee een schootkat normaal....het is voor iedereen anders)

Een voordeel van een asiel is iig wel dat je eerlijke info krijgt over karakter, gezondheid, wat de kat nodig heeft/of die bij je past of niet, meestal al gesteriliseerd en gechipt is en een gezondheidscheck heeft gehad. Op marktplaats of briefjes in de supermarkt weet je het nooit zeker.

't Belangrijkste is dat de beesjes een goede plek krijgen, of dat nou via een asiel is of via een stichting of advertentie.
Het gaat mij er niet om of ze een kat uit het asiel haalt, het gaat er om dat ze beweert dat er geen normale katten in het asiel zaten. En dat geloof ik gewoon niet :s)

-edit- en dan rijst mij mij het rare/nare gevoel dat het meer een geldkwestie was. Kan ik fout hebben, maar ik hou er niet van als mensen dan een andere reden verzinnen :)


[ Bericht 3% gewijzigd door tombolafan op 21-07-2012 21:22:19 ]
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zaterdag 21 juli 2012 @ 21:21:28 #149
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_114509389
Bestaan er uberhaupt normale katten? :+

Mocht hier oooooooit nog weer es kat bij komen, dan wordt het zeker weer aan asielkat of eentje via een stichting als waar Cat en Oognip vrijwilliger voor zijn.
Zo zijn wij bijna aan al ons grut gekomen en ze hebben allemaal hun eigen eigenaardigheden, maar mijn hemel, wat zijn ze me lief :D O+
En onze stamboomdurepoesbijfokker-Brit heeft ook zo z'n eigenaardigheden....niets meer of minder dan een "geen asielkat" :)
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_114509483
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 21:21 schreef Ingetje79 het volgende:
Bestaan er uberhaupt normale katten? :+
Ik gok van niet _O-
quote:
Mocht hier oooooooit nog weer es kat bij komen, dan wordt het zeker weer aan asielkat of eentje via een stichting als waar Cat en Oognip vrijwilliger voor zijn.
Zo zijn wij bijna aan al ons grut gekomen en ze hebben allemaal hun eigen eigenaardigheden, maar mijn hemel, wat zijn ze me lief :D O+
En onze stamboomdurepoesbijfokker-Brit heeft ook zo z'n eigenaardigheden....niets meer of minder dan een "geen asielkat" :)
fixed :7

Ik heb juist vooral "probleemkatten" gehad, zo stonden ze in elk geval te boek, maar dat viel altijd mee O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zaterdag 21 juli 2012 @ 21:25:42 #151
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_114509518
Ja, dat bedoelde ik idd :')

Ach ja, het is gewoon een apart slag huisdier, zou niet meer zonder dat spul willen.
Katten O+ O+ O+
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_114509862
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 21:14 schreef tombolafan het volgende:

[..]

-edit- en dan rijst mij mij het rare/nare gevoel dat het meer een geldkwestie was. Kan ik fout hebben, maar ik hou er niet van als mensen dan een andere reden verzinnen :)

Ik snap absoluut dat je dat gevoel krijgt en dat zal vast bij veel mensen een issue zijn, maar ik kan je verzekeren dat dat hier niet het geval was. We waren helemaal voorbereid op de kosten en vonden het juist een goede deal, aangezien katten in het asiel zeker alle benodigde inentingen krijgen enzo - we zijn pas op Marktplaats gaan kijken toen we in het asiel geen kat konden vinden die ons aansprak/bij onze situatie paste.
pi_114510174
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 21:25 schreef Ingetje79 het volgende:
Ja, dat bedoelde ik idd :')

Ach ja, het is gewoon een apart slag huisdier, zou niet meer zonder dat spul willen.
Katten O+ O+ O+
Katten. O+
In huis plassend, behang krabbend, schijnzwanger of wat dan ook... katten O+ O+ O+

En ga jij ooit nog een kind van mij adopteren? *O* O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_114514375
Lunapuella zei geloof ik ook dat er in dat betreffende asiel dus geen katten waren op dat moment die bij hun situatie pasten.
(op advies van het asiel neem ik aan, want die bepalen of een kat al dan niet mee gaat met iemand, ik weet dat wij iig heel goed kijken naar gezinssituatie, huis, toekomstplannen, wat iemand verwacht, en dan kijken of er op dat moment katten zijn die daarbij passen)

Maarja, weer een kat een goed thuis, iedereen blij :-)

Hier ook alleen maar "moeilijke katten", dat krijg je als je er werkt haha.
En ik val gewoon op de stoute katers en zielige stumpers.
Hier 3 katers en een poes (een vechtkater, naar mensen toe, is hier geen probleem meer nu maar hij heeft een sterke eigen wil hehe, een chronische snotterkater, een ouwe dove pittige kater en een ex zwerfpoes die met een vangkooi is gevangen met haar kittens, kittens waren geplaatst toen hebben wij de boze mama meegenomen...is helemaal goedgekomen met wat tijd)
Twee zijn er helaas niet meer, was een schuwe kater en een gehandicapte schuwe poes (door aanrijding en hersenschade)
  zondag 22 juli 2012 @ 00:55:29 #155
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_114517636
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 19:48 schreef Czarina het volgende:
Ik werk nu zo'n 11 jaar in een dierenasiel.
In deze tijd zitten er vooral heeeeeeeel erg veel kittens.

Maar ik vind niet dat mensen op deze manier aangesproken moeten worden als ze een kat buiten een asiel om adopteren.
Dat is toch ook een tweede kans kat, nou, dat is er dan dus een die straks niet een plek in het asiel in moet nemen.
Ook goed toch?

Er zitten inderdaad allerlei soorten katten, moeilijke en "normale" (maar wat is normaal, ik hou van eigenwijze dikke katers met een flinke eigen mening, sommige mensen vinden dat moeilijk, sommige mensen vinden allee een schootkat normaal....het is voor iedereen anders)

Een voordeel van een asiel is iig wel dat je eerlijke info krijgt over karakter, gezondheid, wat de kat nodig heeft/of die bij je past of niet, meestal al gesteriliseerd en gechipt is en een gezondheidscheck heeft gehad. Op marktplaats of briefjes in de supermarkt weet je het nooit zeker.

't Belangrijkste is dat de beesjes een goede plek krijgen, of dat nou via een asiel is of via een stichting of advertentie.
:D O+
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 22 juli 2012 @ 10:41:09 #156
377220 lievedraak
Human = unique massproduction
pi_114523582
Ik heb hier 2 asielkatten: 1 is idd een probleemkat, wat gezondheid betreft (lekkende hartklep, nierproblemen, ontstoken tanden en een verfrommeld oortje), de ander is kerngezond.
Allebei superlief O+

Feit blijft wel dat van de problemen die kat 1 heeft, ik alleen wist dat hij -uit voorzorg- op nierdieet zat, en dat hij een verfrommeld oortje had. De rest heeft mijn eigen dierenarts gevonden, toen de kat al was aangekocht. Dus asiel heeft toch niet helemaal goed opgelet, en dat vind ik jammer.
Ik ben hierdoor toch voorzichtiger geworden met het asiel.
Soms lief, soms een draak, maar altijd mezelf.
Ik heb het lef niet zo laf te zijn.
"Rare as is true love, true friendship is rarer." Jean de la Fontaine
pi_114558826
Onze katten zijn zo stout hè. :( Zeker als alleen ik in de buurt ben. Een 'psst' of iets helpt wel even om ze bijvoorbeeld van de kast te halen want ze weten dondersgoed dat ze dat niet mogen maar afleren, ho maar! Bij mijn vriend in de buurt doen ze dit zelden want van hem zijn ze banger dan van mij. Zijn stem is harder en hij is ook groter/dreigender als hij naar ze toekomt.
Anyway, waar zouden ze bij mij nou goed van kunnen schrikken? In een flits dacht ik aan een soort klappertjespistool maar dat is misschien wel een belachelijk idee. :')
  dinsdag 24 juli 2012 @ 22:23:30 #158
377220 lievedraak
Human = unique massproduction
pi_114620444
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 10:36 schreef vencodark het volgende:
Onze katten zijn zo stout hè. :( Zeker als alleen ik in de buurt ben. Een 'psst' of iets helpt wel even om ze bijvoorbeeld van de kast te halen want ze weten dondersgoed dat ze dat niet mogen maar afleren, ho maar! Bij mijn vriend in de buurt doen ze dit zelden want van hem zijn ze banger dan van mij. Zijn stem is harder en hij is ook groter/dreigender als hij naar ze toekomt.
Anyway, waar zouden ze bij mij nou goed van kunnen schrikken? In een flits dacht ik aan een soort klappertjespistool maar dat is misschien wel een belachelijk idee. :')
Klappertjespistool kan, ik klap gewoon in mijn handen en zeg daar streng de naam van de desbetreffende kat bij. Is dat niet genoeg, dan sta ik op en stopt de kat ook direct waar hij/ zij mee bezig is :P
Soms lief, soms een draak, maar altijd mezelf.
Ik heb het lef niet zo laf te zijn.
"Rare as is true love, true friendship is rarer." Jean de la Fontaine
  dinsdag 24 juli 2012 @ 23:46:33 #159
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_114625712
Jeeeeeeeej, Mac kwam een half uur geleden ofzo aangelopen, kon dr eigenlijk erg makkelijk oppakken tegenover normaal. Nu ligt ze nog steeds op schoot :D al ruim een half uur :D . Zelfs als ik geen aandacht aan dr geef blijft ze liggen :D . Dit is wat ik al bijna 2 weken op wacht :D .

Tosh ligt trouwens alweer te slapen op de krabpaal.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  woensdag 25 juli 2012 @ 00:13:03 #160
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_114627269
quote:
17s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 23:46 schreef DaMook het volgende:
Jeeeeeeeej, Mac kwam een half uur geleden ofzo aangelopen, kon dr eigenlijk erg makkelijk oppakken tegenover normaal. Nu ligt ze nog steeds op schoot :D al ruim een half uur :D . Zelfs als ik geen aandacht aan dr geef blijft ze liggen :D . Dit is wat ik al bijna 2 weken op wacht :D .

Tosh ligt trouwens alweer te slapen op de krabpaal.
^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_114633854
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 22:23 schreef lievedraak het volgende:

[..]

Klappertjespistool kan, ik klap gewoon in mijn handen en zeg daar streng de naam van de desbetreffende kat bij. Is dat niet genoeg, dan sta ik op en stopt de kat ook direct waar hij/ zij mee bezig is :P
Inmiddels gemerkt dat een klap in mijn handen inderdaad soms werkt. :P
Bij aanstalten om op te staan houden ze ook wel op maar we willen bepaalde dingen zo graag afleren. Ik ben inmiddels als de dood dat de tv omvalt of een bepaalde dure lamp doormidden ligt.
:') Ik trof een kat laatst vast in die lamp nadat hij er op 1 of andere manier ingeklommen was.
pi_114672645
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2012 09:19 schreef vencodark het volgende:

[..]

Inmiddels gemerkt dat een klap in mijn handen inderdaad soms werkt. :P
Bij aanstalten om op te staan houden ze ook wel op maar we willen bepaalde dingen zo graag afleren. Ik ben inmiddels als de dood dat de tv omvalt of een bepaalde dure lamp doormidden ligt.
:') Ik trof een kat laatst vast in die lamp nadat hij er op 1 of andere manier ingeklommen was.
Ik denk dat het lastig of niet af te leren is.

En wat dure spullen betreft dat heb je met huisdieren het risico dat het stuk gaat.
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 26 juli 2012 @ 09:41:23 #163
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_114672777
Het motto van mijn katten is: alles kan kapot ole ole ;)
pi_114673008
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2012 09:19 schreef vencodark het volgende:

[..]

Inmiddels gemerkt dat een klap in mijn handen inderdaad soms werkt. :P
Bij aanstalten om op te staan houden ze ook wel op maar we willen bepaalde dingen zo graag afleren. Ik ben inmiddels als de dood dat de tv omvalt of een bepaalde dure lamp doormidden ligt.
:') Ik trof een kat laatst vast in die lamp nadat hij er op 1 of andere manier ingeklommen was.
Wij hebben geen planten op de vensterbank staan, want die liggen op de grond (hey, ik wil daar zitten!) Voor de rest, er staat nergens iet op een rand. Alles staat zo ver mogelijk richting de muur. Ze kunnen (en zitten) gewoon vlak voor de TV langs en er absoluut niet achter langs, bijvoorbeeld. 's Avonds en overdag als wij weg zijn, is de woonkamer deur dicht. De rest van het huis mogen ze gewoon komen, alleen niet in de woonkamer.

quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:05 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Wij wilden aanvankelijk ook een asielkat, maar hebben daar uiteindelijk vanaf gezien omdat we er alleen maar zielige probleemdieren vonden die veel rust en regelmaat nodig hadden (of een tuin). Als jong stel met kinderplannen konden we dat niet bieden, dus we hebben uiteindelijk een volwassen kater overgenomen via Marktplaats.
Wij zijn juist naar het asiel gegaan omdat we daar de katten konden bekijken. We wilden een tweede kat (wilden geen poes, maar een (ex) kater) en we hebben heel veel lieve katten gezien. Hij moest wel actief zijn (aangezien we buiten wonen en we hem ook als muizenvanger gebruiken). En er waren genoeg hele lieve poezen en katers, maar die waren of loners (we hadden al een kat, dus dat schoot niet op) of binnen katten (en dat schiet ook niet op...) Uiteindelijk hebben we een kat gevonden die een week tevoren binnen was gebracht (mager, zat vol met wormen!). Hij moest alleen nog een week wachten (minimaal 2 weken voordat ze ter adoptie aangeboden worden) en nog gecastreerd worden (ongeveer 3 jaar).

Hij is een schat, zeer goed opgevoed, luistert (hij is alleen soms Oost-Indisch doof...) en een ongelooflijke knuffel.

Nadat onze eerste kat overleden was, hebben we een nieuwe kat opgenomen, en deze kwam uit "het wild" (uit de auto geschopt als 10-maanden oude kitten aan het begin van de zomer) en deze moesten we gewoon nog laten wennen aan liefde (schiet nog steeds een brok in m'n keel als ik terug denk aan die tijd dat hij al helemaal in elkaar dook als je hem op z'n kopje wilde krabben...) Hij is de meest knuffelige kat die je kunt voorstellen, nu.

Ik zou het zo weer doen (ik hoop natuurlijk dat onze monsters nog heeeeeeeeeeeeeeeel lang bij ons blijven!)
pi_114683137
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2012 09:34 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik denk dat het lastig of niet af te leren is.

En wat dure spullen betreft dat heb je met huisdieren het risico dat het stuk gaat.
Ja, dat laatste weet ik ook wel. Maar wat we kunnen afleren, willen we toch proberen wel te doen. :)
pi_114684087
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2012 15:38 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ja, dat laatste weet ik ook wel. Maar wat we kunnen afleren, willen we toch proberen wel te doen. :)
Als je weet hoe mag je het me laten weten.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_114684111
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2012 16:05 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Als je weet hoe mag je het me laten weten.
Muizenvallen! >:)

Overigens zijn de katten bij mijn ouders thuis een stuk braver eigenlijk. Juist toen ze ook een kitten waren.
pi_114698890
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2012 15:38 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ja, dat laatste weet ik ook wel. Maar wat we kunnen afleren, willen we toch proberen wel te doen. :)
Plantenspuit gebruiken iedere keer dat ze iets doen wat je niet wilt. Dan leren ze het zo af. Althans de mijne wel. :P
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  vrijdag 27 juli 2012 @ 00:28:26 #169
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_114704138
Gesloopt hebben ze hier nog nietss. Behalve dan krassen op mijn lederen meubels, maar dat wist ik vantevoren.

Nieuwe dingen verkennen ze heel rustig. Ben alleen nog steeds bang voor knabbelen aan kabels, maar iig als ik thuis ben kijken ze daar zelfs amper naar om, als ik weg ben of slaap weet ik niet, maar vertrouw er maar op :P .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  Moderator vrijdag 27 juli 2012 @ 00:30:54 #170
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_114704244
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 09:41 schreef Miriampje het volgende:
Het motto van mijn katten is: alles kan kapot ole ole ;)
Hier eigenlijk alleen de planten..oh nee en de luxaflex :')
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  vrijdag 27 juli 2012 @ 00:36:21 #171
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_114704422
Ik heb twee katten, een vrij oude van 12 jaar, en sinds kort een kitten, die is nu iets meer dan 5 maanden.
De oude is echt een buitenkat en dat is bijna altijd goed gegaan. Nu zit de kitten altijd met een tuigje in de tuin, dat vind ze heerlijk :) maar ze wil graag zonder.
Dat hebben we geprobeerd: ze vindt het huis terug, is aardig mensenschuw, maar klimt ook in bomen, waar ze dan niet meer uitkan. Overigens volg ik haar meestal om te kijken waar ze ongeveer is en wat ze doet. Maar goed, ze klom dus in een vrij hoge boom met dikke takken, en kon er niet meer uit. Na een minuut of vijf viel ze eruit :O
Gelukkig kon ik haar opvangen. ( overigens was het niet een heel spannende boom, vrij hoog maar ze had er zelf uitgekund)

Is mijn kat gewoon te jong om naar buiten te kunnen? Ik dacht dat het met 4 maanden wel kon. Of is het gewoon een avontuurlijke kat en moet ik haar haar gang laten gaan? Of moet ik het bij het tuigje houden?
  Moderator vrijdag 27 juli 2012 @ 00:41:01 #172
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_114704605
Ik heb er voor gekozen om mijn katten in de tuin te houden, die is afgezet. Ik zou dus niet weten hoe oud de gemiddelde kat is als ze naar buiten gelaten worden :@ Maar vier maanden klinkt nog best jong :@
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  vrijdag 27 juli 2012 @ 08:43:46 #173
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_114709695
Wij hebben op aanraden van het gastgezin in eerste instantie gekozen voor van die houten "pilletjes" als kattenbakvulling gekocht, omdat de kittens er nog wel eens mee rond zouden lopen.
Maar stiekem willen we over naar wat anders, we hebben ze er nog nooit mee zien lopen of spelen.
Is dat een goede indicatie dat we veilig wat anders kunnen gaan testen?
pi_114709972
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 00:41 schreef senesta het volgende:
Ik heb er voor gekozen om mijn katten in de tuin te houden, die is afgezet. Ik zou dus niet weten hoe oud de gemiddelde kat is als ze naar buiten gelaten worden :@ Maar vier maanden klinkt nog best jong :@
De katten van mijn ouders waren destijds gewoon met 8 weken al buiten. 's Avonds hielden we ze toen nog een tijdje binnen of iig voor het slapen gaan. Onze laatste aanwinst was wel na een paar dagen al 's nachts buiten gebleven en de volgende dag zat ze heel lief gewoon weer voor de deur. O+
Het kan dus best, denk ik. :)
pi_114710007
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 22:41 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Plantenspuit gebruiken iedere keer dat ze iets doen wat je niet wilt. Dan leren ze het zo af. Althans de mijne wel. :P
Ja leuk en dan steeds overal water weer afvegen. :P Trouwens, het zijn sphynxjes, die gaan al regelmatig in bad dus betwijfel of hun straaltje water ze afschrikt. ;)
  vrijdag 27 juli 2012 @ 12:13:11 #176
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_114715100
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 09:03 schreef vencodark het volgende:

[..]

De katten van mijn ouders waren destijds gewoon met 8 weken al buiten. 's Avonds hielden we ze toen nog een tijdje binnen of iig voor het slapen gaan. Onze laatste aanwinst was wel na een paar dagen al 's nachts buiten gebleven en de volgende dag zat ze heel lief gewoon weer voor de deur. O+
Het kan dus best, denk ik. :)
Ze is nu 5 maanden, maar het probleem is dus dat ze in bomen klimt en er niet meer uit kan. Ze leert wat dat betreft ook niets, want dan flikkert ze uit de boom gaat ze er doodleuk weer in :')
Je kan toch ook niet elke dag de brandweer bellen omdat je kat hardleers is?
  Moderator vrijdag 27 juli 2012 @ 14:52:30 #177
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_114720719
Ik krijg eerlijk waar al pijn in mijn buik bij het idee, zo'n klein hummeltje alleen buiten :@ Met vier maanden waren ze hier net drie weken bij hun moeder weg :@
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_114721599
Ik zou mijn katten eerst laten castreren (ja, een poes ook) voordat ik ze naar buiten zou laten.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 00:17:49 #179
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_114747475
Ik wilde jullie nog even mijn zielige probleemkat laten zien. :'(



O+
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 28 juli 2012 @ 08:42:40 #180
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_114756111
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 08:43 schreef GimmeGore het volgende:
Wij hebben op aanraden van het gastgezin in eerste instantie gekozen voor van die houten "pilletjes" als kattenbakvulling gekocht, omdat de kittens er nog wel eens mee rond zouden lopen.
Maar stiekem willen we over naar wat anders, we hebben ze er nog nooit mee zien lopen of spelen.
Is dat een goede indicatie dat we veilig wat anders kunnen gaan testen?
De mijne hebben van die silica korrels. Het spul opzich werkt erg goed tegen geuren enzo, maar ik overweeg nu wel een dichte kattenbak aangezien ze er toch redelijk wat mee uit slepen na de behoefte (of eruitgooien tijdens het graven). Ermee spelen doen ze helaas wel erg graag (hoe groter de silica korrel hoe interessanter). Denk dat ik met een dichte bak daar al minder last van heb (ze graven flink voor en na de behoefte).
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_114756343
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 14:52 schreef senesta het volgende:
Ik krijg eerlijk waar al pijn in mijn buik bij het idee, zo'n klein hummeltje alleen buiten :@ Met vier maanden waren ze hier net drie weken bij hun moeder weg :@
Helemaal mee eens, maar dat had ik ook een beetje bij het klapperpistooltje. Uitstekend idee om je kat helemaal panisch te krijgen bij harde geluiden :X

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 00:17 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik wilde jullie nog even mijn zielige probleemkat laten zien. :'(

[ afbeelding ]

O+
O+ O+
pi_114756564
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 08:43 schreef GimmeGore het volgende:
Wij hebben op aanraden van het gastgezin in eerste instantie gekozen voor van die houten "pilletjes" als kattenbakvulling gekocht, omdat de kittens er nog wel eens mee rond zouden lopen.
Maar stiekem willen we over naar wat anders, we hebben ze er nog nooit mee zien lopen of spelen.
Is dat een goede indicatie dat we veilig wat anders kunnen gaan testen?
Mijn gastkittens krijgen vanuit het asiel gewoon van dat standaard grijze grit (niet klontvormend), nooit problemen mee gehad. Ze lopen het wel iets meer uit denk ik, maar een matje bij de kattenbak lost al veel op :) Dus ik zou gewoon wisselen naar wat je wil, eerst even wat mengen kan wel helpen als ze niks anders gewend zijn.
pi_114756592
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 15:15 schreef Oognip het volgende:
Ik zou mijn katten eerst laten castreren (ja, een poes ook) voordat ik ze naar buiten zou laten.
En dit dus!

Duderinnetje, wat een leuke foto O+
pi_114757188
Mijn katten krijgen catsan maar dat. Lopen ze ook flink uit en heb toch dichte Kattenbakken
I solemnly swear i'm up to no good
  zaterdag 28 juli 2012 @ 12:50:33 #185
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_114760541
M'n kitten van 10 weken zit vaak als je met je gezicht z'n buurt komt aan m'n oogleden en de mond te likken.
Nu voelt zo'n rasptong over je ooglid niet echt fijn en een kat "tongen" zit ik ook niet echt op te wachten, waarom doet ie dit?
Is dit nog kittengedrag? Of heeft ie mij geaccepteert en probeert ie me te wassen zoals andere katten elkaar ook wassen?
  Moderator / Miss SHO zaterdag 28 juli 2012 @ 14:21:12 #186
22592 crew  Ole
pi_114763587
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 12:50 schreef SiGNe het volgende:
M'n kitten van 10 weken zit vaak als je met je gezicht z'n buurt komt aan m'n oogleden en de mond te likken.
Nu voelt zo'n rasptong over je ooglid niet echt fijn en een kat "tongen" zit ik ook niet echt op te wachten, waarom doet ie dit?
Is dit nog kittengedrag? Of heeft ie mij geaccepteert en probeert ie me te wassen zoals andere katten elkaar ook wassen?
Ik denk kittengedrag. Deed één van mijn kittens ook in het begin. Gaat vanzelf over.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zaterdag 28 juli 2012 @ 15:09:17 #187
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_114765161
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 14:21 schreef Ole het volgende:

[..]

Ik denk kittengedrag. Deed één van mijn kittens ook in het begin. Gaat vanzelf over.
Laten we het hopen.. kopjes geven doet ie ook nog niet echt (begint wel een beetje te komen) dus misschien is het zijn manier om te laten merken dat hij mij ook lief vindt :)

Dit is de boef trouwens:
  Moderator zaterdag 28 juli 2012 @ 16:07:05 #188
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_114767081
Ooooh hoe cute, volgens mij vind hij je gewoon lief hoor.

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 14:21 schreef Ole het volgende:

[..]

Ik denk kittengedrag. Deed één van mijn kittens ook in het begin. Gaat vanzelf over.
ET wil nog steeds graag mijn ogen en voorhoofd likken :') En mijn haar wassen maar die blijken haar dan uiteindelijk toch te lang dus dan haakt ze af _O-
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_114768314
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 09:19 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, maar dat had ik ook een beetje bij het klapperpistooltje. Uitstekend idee om je kat helemaal panisch te krijgen bij harde geluiden :X

[..]

O+ O+
Gaat dit over mijn klapperpistooltje-idee? Ik weet niet eens hoe hard zo'n ding is dus zo uitgeschreven was dat idee heus niet. ;)
De kittens van mijn ouders waren destijds ook onder toezicht buiten. Gewoon om te laten wennen. De derde kitten is denk ik toen uit het toeziend oog de boel gaan ontdekken dus die kwam 's avonds niet binnen. En wat ik zei, de volgende dag zat ze heel lief voor de deur te miauwen. Denk dat ze een maand of 2 was.
Onze huidige katten komen niet buiten. We zitten op 2 hoog en we zijn toch benauwd dat ze op de balkonrand springen en naar beneden lazeren.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 16:40:12 #190
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_114768616
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 16:34 schreef vencodark het volgende:

[..]

Gaat dit over mijn klapperpistooltje-idee? Ik weet niet eens hoe hard zo'n ding is dus zo uitgeschreven was dat idee heus niet. ;)
De kittens van mijn ouders waren destijds ook onder toezicht buiten. Gewoon om te laten wennen. De derde kitten is denk ik toen uit het toeziend oog de boel gaan ontdekken dus die kwam 's avonds niet binnen. En wat ik zei, de volgende dag zat ze heel lief voor de deur te miauwen. Denk dat ze een maand of 2 was.
Onze huidige katten komen niet buiten. We zitten op 2 hoog en we zijn toch benauwd dat ze op de balkonrand springen en naar beneden lazeren.
Ik denk ook wel dat ze terugkomt maar ook dat ze halverwege vastzit in een boom... Het is een noorse boskat (half) en die schijnen van klimmen te houden...
pi_114770052
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 16:40 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Ik denk ook wel dat ze terugkomt maar ook dat ze halverwege vastzit in een boom... Het is een noorse boskat (half) en die schijnen van klimmen te houden...
Onze noorse boskat zit het liefste bovenin de krabpaal dus houd zeker van klimmen! Springen kan hij alleen niet goed :')
Als ze er zelf in kan komen kan ze er vast ook wel weer uit komen ;)
  zaterdag 28 juli 2012 @ 17:50:44 #192
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_114771628
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 17:11 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

Onze noorse boskat zit het liefste bovenin de krabpaal dus houd zeker van klimmen! Springen kan hij alleen niet goed :')
Als ze er zelf in kan komen kan ze er vast ook wel weer uit komen ;)
Ja dat dacht ik ook, maar bij de eerste boom duurde het drie kwartier en moesten we helpen, en dat was nog niet eens een heel hoge boom.
En bij de tweede boom viel ze eruit :o
  zondag 29 juli 2012 @ 10:29:24 #193
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_114794519
Ik ga zo slapen (nachtdienst) en twijfel of ik mac meeneem naar bed, ze knuffelt wel al erg veel, maar tosh vlucht nog als ik hem wil aaien. Mac meenemen en deur dicht (kan ze dus ook niet bij de kattenbak en eten en drinken) of toch maar niet ?

Of deuren openlaten en hopen dat ze onder het bed niet als nieuw fijn plekje ontdekken?
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_114795513
Ik zou ze niet apart zetten, helemaal als Mac dan geen bak enzo heeft. Ik zou of de deur dichtlaten (en genieten van je rust :P) of de deur open voor allebei. Mocht het dan niet goed blijken te gaan, met wat voer of een speeltje ze later weer weglokken en dan weer de deur dichthouden voor 'n tijdje.
  zondag 29 juli 2012 @ 12:42:41 #195
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_114798033
Sowieso altijd toegang tot de bak geven, anders loop je het risico dat ie op je bed gaat pissen..
pi_114806244
Mijn poes komt nooit bij me zitten, maar wel komt hij bij me liggen s nachts op bed.. Heb er zelf geen problemen mee..

Ik heb hem vanaf dat die bij de fokker wegkwam altijd goed op gepast met haar gespeeld, maar komt nooit bij me zitten, wat ik jammet vind me vorige kat die overleden is was zo brutaal om op elk plekje waar ik ook zat bij mij op.schoot te komen en deze kwam haast nooit bij me liggen in bed, heel af en toe onder de dekens..
  maandag 30 juli 2012 @ 23:43:27 #197
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_114876587
woehoe, Mac is uit zichzelf bij me komen liggen :D , ze is voor het eerst gewoon tegen mijn been opgeklommen om te komen liggen terwijl ik aan het computeren ben *O*.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  maandag 30 juli 2012 @ 23:45:53 #198
377220 lievedraak
Human = unique massproduction
pi_114876696
quote:
17s.gif Op maandag 30 juli 2012 23:43 schreef DaMook het volgende:
woehoe, Mac is uit zichzelf bij me komen liggen :D , ze is voor het eerst gewoon tegen mijn been opgeklommen om te komen liggen terwijl ik aan het computeren ben *O*.
^O^
Soms lief, soms een draak, maar altijd mezelf.
Ik heb het lef niet zo laf te zijn.
"Rare as is true love, true friendship is rarer." Jean de la Fontaine
pi_114936007
Vraagje, ik wil voor mijn 5 katten thuis ander droogvoer aanschaffen.
Ze eten al vanaf jongs af aande brokjes van c1000, we hebben toen een test gedaan met verschillende merken wat zij het lekkerste vonden, hoe de ontlasting eruit zag en wat het met hun postuur en vacht deed.. daar kwamen die brokjes het beste bij uit.
Nu is de oudste 8, twee van 6 en twee van 5 jaar oud en ik merk dat ze het afgelopen halfjaar dikker zijn geworden.
Het zijn binnenkatten en mogen meerdere malen per week een aantal uren buitenspelen als wij ook thuis zijn.
Ik weet dat ik hoe dan ook, meer ga betalen per kilo voer maar ik zit niet te wachten op een tientje per kilo :P
Welk voer is het beste qua prijs-kwaliteit?
We hebben geen vaste voertijden, ze eten door de dag heen steeds een hapje.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 09:47:53 #200
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_114936099
Hoe ga je met ander droogvoer het probleem van overgewicht oplossen?
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 12:49:44 #201
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_114942588
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 09:44 schreef deadly_kiss het volgende:
Vraagje, ik wil voor mijn 5 katten thuis ander droogvoer aanschaffen.
Ze eten al vanaf jongs af aande brokjes van c1000, we hebben toen een test gedaan met verschillende merken wat zij het lekkerste vonden, hoe de ontlasting eruit zag en wat het met hun postuur en vacht deed.. daar kwamen die brokjes het beste bij uit.
Nu is de oudste 8, twee van 6 en twee van 5 jaar oud en ik merk dat ze het afgelopen halfjaar dikker zijn geworden.
Het zijn binnenkatten en mogen meerdere malen per week een aantal uren buitenspelen als wij ook thuis zijn.
Ik weet dat ik hoe dan ook, meer ga betalen per kilo voer maar ik zit niet te wachten op een tientje per kilo :P
Welk voer is het beste qua prijs-kwaliteit?
We hebben geen vaste voertijden, ze eten door de dag heen steeds een hapje.
Zelf geef ik Smilla brokjes, te koop bij Zooplus
http://www.zooplus.nl/shop/katten/kattenvoer_droog/smilla
Kwalitatief net zo goed als Royal Canin en Iams maar dan een stuk goedkoper.
pi_114942815
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 09:47 schreef Lienekien het volgende:
Hoe ga je met ander droogvoer het probleem van overgewicht oplossen?
omdat ik nu geen gericht voer heb voor binnenkatten.
Ik praat niet over hele kilo's overgewicht ofzo..
Ik hoef ook geen streng dieetvoer, maar gewoon wat meer gericht op de levenswijze van mijn katten.
pi_114943233
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 09:44 schreef deadly_kiss het volgende:
Vraagje, ik wil voor mijn 5 katten thuis ander droogvoer aanschaffen.
Ze eten al vanaf jongs af aande brokjes van c1000, we hebben toen een test gedaan met verschillende merken wat zij het lekkerste vonden, hoe de ontlasting eruit zag en wat het met hun postuur en vacht deed.. daar kwamen die brokjes het beste bij uit.
Nu is de oudste 8, twee van 6 en twee van 5 jaar oud en ik merk dat ze het afgelopen halfjaar dikker zijn geworden.
Het zijn binnenkatten en mogen meerdere malen per week een aantal uren buitenspelen als wij ook thuis zijn.
Ik weet dat ik hoe dan ook, meer ga betalen per kilo voer maar ik zit niet te wachten op een tientje per kilo :P
Welk voer is het beste qua prijs-kwaliteit?
We hebben geen vaste voertijden, ze eten door de dag heen steeds een hapje.
Als je je kat op dieet wil zetten zou ik gewoon minder voer geven. Niet meer de hele dag voer hebben staan, maar 2 of 3 keer per dag een afgemeten hoeveelheid. Als je ze ander voer gaat geven en het de hele dag laat staan los je het probleem van het overgewicht niet op.
pi_114943440
Oh onze poezedame kreeg echt ENORME stinkpoep van Smilla :D
pi_114944077
Dat gaat niet werken, wij hebben heel onregelmatige werktijden dus vaste voedertijden lukt niet.
Ze eten ook niet te veel, maar ik heb het idee dat het komt omdat ze allemaal volwassen zijn nu en anders reageren op de brokken.
Ik zoek gewoon alleen gerichter voer voor binnenkatten :)
pi_114945592
Ik zou gewoon kijken naar voer speciaal voor binnenkatten. Deze van Sanabelle bijvoorbeeld. Is ook niet zo duur.
Ik ben zelf ook weer aan het kijken naar ander voer. Ik had eerst een hele tijd graanvrij vanwege stikpoep. Nu al een tijdje hypoallergeen van Royal Canin en Almo. De kat zit weer mooi in zijn vacht, maar de stinkpoep is weer terug :(
Nu ga ik waarschijnlijk weer naar Porta 21 Sensible graanvrij. Is ook voor allergische en gevoelige katten volgens Zooplus én is graanvrij :D Op de kittenbrokjes die er ook staan heeft hij tot nu toe gelukkig geen rare reacties, dus hopelijk gaat dit ook helemaal goed. Of misschien toch Sanabelle Sensitive? 8)7
  woensdag 1 augustus 2012 @ 13:58:17 #207
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_114945848
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 13:08 schreef heaven7 het volgende:
Oh onze poezedame kreeg echt ENORME stinkpoep van Smilla :D
Bij Jiro ook wel al ruikt het maar een minuutje of 5 flink, daarna wordt het een stuk minder.
Ik ben zelf ook veel thuis dus ik kan vrij snel de poep uit de bak scheppen en in de plee gooien.

En je hebt evt ook nog de Litter Kwitter.. trainingssysteem om je kat op het gewone toilet te laten poepen en plassen.
Ik ben zelf alleen bang dat Jiro bij het trainen in de plee zal vallen omdat ie nog te klein is.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 14:08:37 #208
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_114946397
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 13:25 schreef deadly_kiss het volgende:
Dat gaat niet werken, wij hebben heel onregelmatige werktijden dus vaste voedertijden lukt niet.
Ze eten ook niet te veel, maar ik heb het idee dat het komt omdat ze allemaal volwassen zijn nu en anders reageren op de brokken.
Ik zoek gewoon alleen gerichter voer voor binnenkatten :)
Als ze te zwaar zijn, dan eten ze dus wel te veel.

Royal Canin heeft wel varianten voor binnenkatten. Maar dat gaat ook niet werken als je dat niet mindert.
The love you take is equal to the love you make.
pi_114946614
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 13:25 schreef deadly_kiss het volgende:
Dat gaat niet werken, wij hebben heel onregelmatige werktijden dus vaste voedertijden lukt niet.
Ze eten ook niet te veel, maar ik heb het idee dat het komt omdat ze allemaal volwassen zijn nu en anders reageren op de brokken.
Ik zoek gewoon alleen gerichter voer voor binnenkatten :)
Dan geef je ze op onregelmatige tijden, dat maakt op zich niet uit. Als ik een vroege dienst heb zou ik ze eten geven om 6:30, 16:30 en 22:00. Heb ik de volgende dag een late dienst krijgen ze om 11:00, 14:00 en 23:30. Het is niet ideaal, maar als je katten te zwaar zijn moet je wat.
Als je voor voer gaat dat speciaal is voor binnenkatten en ze kunnen er de hele dag van eten vallen ze niet af.
pi_114947436
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 14:12 schreef Oognip het volgende:

[..]

Dan geef je ze op onregelmatige tijden, dat maakt op zich niet uit. Als ik een vroege dienst heb zou ik ze eten geven om 6:30, 16:30 en 22:00. Heb ik de volgende dag een late dienst krijgen ze om 11:00, 14:00 en 23:30. Het is niet ideaal, maar als je katten te zwaar zijn moet je wat.
Als je voor voer gaat dat speciaal is voor binnenkatten en ze kunnen er de hele dag van eten vallen ze niet af.
Ja, dat doe ik ook. En als ik merk dat ze te dik worden krijgen ze gewoon minder per voeding. Vaak is een week minder al voldoende om ze weer netjes op gewicht te krijgen.
pi_114947968
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 14:28 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Ja, dat doe ik ook. En als ik merk dat ze te dik worden krijgen ze gewoon minder per voeding. Vaak is een week minder al voldoende om ze weer netjes op gewicht te krijgen.
Je zei toch net dat je de hele dag brokken hebt staan en dat niet wil veranderen vanwege jullie werktijden?

En 1 week is genoeg om ze netjes op gewicht te krijgen? Hoeveel wil je ze af laten vallen dan? De kunst is om ze geleidelijk af te laten vallen en niet te jojoën (wat je blijkbaar doet want ze zijn al vaker te dik geweest).
  woensdag 1 augustus 2012 @ 14:42:43 #212
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_114948173
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 13:25 schreef deadly_kiss het volgende:
Dat gaat niet werken, wij hebben heel onregelmatige werktijden dus vaste voedertijden lukt niet.
Ze eten ook niet te veel, maar ik heb het idee dat het komt omdat ze allemaal volwassen zijn nu en anders reageren op de brokken.
Ik zoek gewoon alleen gerichter voer voor binnenkatten :)
Hoeveel wegen ze eigenlijk?

Een vriendin van me heeft een cat-activityboard gekocht, daar gooi je het voer over en dan moeten de katten moeite doen om bij hun eten te komen.
Ze eten daardoor langzamer, zijn actief tijdens het eten en ze eten ook nog eens minder.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 14:49:57 #213
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_114948487
Dierenarts zei altijd tegen mij dat ik beter de droge brokjes kon minderen en wat meer natvoer kon geven. Zo blijft het al een paar jaar op peil.
The love you take is equal to the love you make.
pi_114949109
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 14:42 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Hoeveel wegen ze eigenlijk?

Een vriendin van me heeft een cat-activityboard gekocht, daar gooi je het voer over en dan moeten de katten moeite doen om bij hun eten te komen.
Ze eten daardoor langzamer, zijn actief tijdens het eten en ze eten ook nog eens minder.
Ik heb ook zo'n bord gekocht, maar de mijne doen er echt geen moeite voor :')
pi_114949744
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 14:12 schreef Oognip het volgende:

[..]

Dan geef je ze op onregelmatige tijden, dat maakt op zich niet uit. Als ik een vroege dienst heb zou ik ze eten geven om 6:30, 16:30 en 22:00. Heb ik de volgende dag een late dienst krijgen ze om 11:00, 14:00 en 23:30. Het is niet ideaal, maar als je katten te zwaar zijn moet je wat.
Als je voor voer gaat dat speciaal is voor binnenkatten en ze kunnen er de hele dag van eten vallen ze niet af.
Wij werken soms 16uur of langer op een dag dus daarom staan de brokken er altijd
Maar hoe kan het dan als er jaren niks aan de hoeveelheid en tijd is veranderd dat ze wat boller zijn?
In de zomer spelen ze veel vaker buiten en meestal komen ze vanzelf weer in vorm na de winter maar dat is nu een beetje achtergebleven.
Ze worden nu niet steeds dikker ze blijven op hetzelfde gewicht maar ik wil net bij allemaal dat kleine beetje weer weg hebben.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 15:22:25 #216
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_114949851
De stofwisseling wordt wat trager, met het klimmen der jaren, denk ik.

Wel eens gedacht aan zo'n automatische voedersilodinggedoetje?
The love you take is equal to the love you make.
pi_114949940
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 14:49 schreef Lienekien het volgende:
Dierenarts zei altijd tegen mij dat ik beter de droge brokjes kon minderen en wat meer natvoer kon geven. Zo blijft het al een paar jaar op peil.
ik heb juist het idee dat ze van natvoer juist sneller dik worden... Natvoer vinden ze ook veel lekkerder! Moet ik ze dan vaker natvoer geven en de brokjes dan een dagdeel weghouden?
pi_114950006
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 15:22 schreef Lienekien het volgende:
De stofwisseling wordt wat trager, met het klimmen der jaren, denk ik.

Wel eens gedacht aan zo'n automatische voedersilodinggedoetje?
Ja maar daar kunnen geen 5 katten van eten of valt de grootte wel mee? Dan zou ik er meerdere aan moeten schaffen.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 15:27:39 #219
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_114950077
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 15:24 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]

ik heb juist het idee dat ze van natvoer juist sneller dik worden... Natvoer vinden ze ook veel lekkerder! Moet ik ze dan vaker natvoer geven en de brokjes dan een dagdeel weghouden?
Ik zou niet te veel veranderen, eigenlijk. Dus eerst maar eens kijken wat ander voer doet en wat minder voer geven.
The love you take is equal to the love you make.
pi_114950598
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 14:38 schreef Oognip het volgende:

[..]

Je zei toch net dat je de hele dag brokken hebt staan en dat niet wil veranderen vanwege jullie werktijden?

En 1 week is genoeg om ze netjes op gewicht te krijgen? Hoeveel wil je ze af laten vallen dan? De kunst is om ze geleidelijk af te laten vallen en niet te jojoën (wat je blijkbaar doet want ze zijn al vaker te dik geweest).
Mijn katten hebben zeker niet een volle bak staan de hele dag! Dat was deadly_kiss :D Als ik dat zou doen zou ik een paar moddervette katten krijgen, ben ik bang....

Mijn katten zijn eigenlijk ook nooit te dik. Het gebeurt wel eens (vooral als het een paar weken gewoon slecht weer is geweest in de zomer) dat ze wat dikker worden. Hebben ze gewoon niet genoeg beweging (want met slecht weer mogen ze niet naar buiten). En dan kan de standaard hoeveelheid voedsel wel eens teveel worden. En als we in vakanties thuis zijn, willen we ze nog wel eens teveel verwennen (of eigenlijk: afkopen...) Op werkdagen kunnen ze wel zeuren, maar is er niemand die ze hoort :P
pi_114951303
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 15:41 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Mijn katten hebben zeker niet een volle bak staan de hele dag! Dat was deadly_kiss :D Als ik dat zou doen zou ik een paar moddervette katten krijgen, ben ik bang....

Mijn katten zijn eigenlijk ook nooit te dik. Het gebeurt wel eens (vooral als het een paar weken gewoon slecht weer is geweest in de zomer) dat ze wat dikker worden. Hebben ze gewoon niet genoeg beweging (want met slecht weer mogen ze niet naar buiten). En dan kan de standaard hoeveelheid voedsel wel eens teveel worden. En als we in vakanties thuis zijn, willen we ze nog wel eens teveel verwennen (of eigenlijk: afkopen...) Op werkdagen kunnen ze wel zeuren, maar is er niemand die ze hoort :P
Oh haha sorry :@ Verkeerde gequote! Was wel tegen deadly_kiss bedoelt :D
  Moderator / Miss SHO woensdag 1 augustus 2012 @ 16:50:32 #222
22592 crew  Ole
pi_114953775
Gek is dat, heb hier vrijwel continu eten staan (nat en droog) Heb nu een jaar of 20 katten en nog nooit eentje met overgewicht gehad (wel ondergewicht, vandaar ook altijd voer )

Maar ja, heb er nu 2 kittens. Zijn vorige maand gecastreerd dus moet opletten. Tot nu toe gaat het prima! Scheelt denk ik ook wel dat ze veel samen spelen en naar buiten kunnen. Dus genoeg beweging lijkt me.

Misschien in dit geval juist omdat het er altijd staat, ze geen drang voelen om veel tegelijk te eten..
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  woensdag 1 augustus 2012 @ 16:53:10 #223
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_114953964
Wat is hun achtergrond? Die van mij kwam als zwerver in het asiel en die vrat alles wat je neerzette. Had ik met eerdere katten ook nooit.
The love you take is equal to the love you make.
pi_114953985
Hier stond eerst altijd een bakje voer klaar... tot ik mijn kater haast met de schoenlepel door het katteluik moest peuteren. :')
Nu staan ze op een regime van 2 maal eten per dag en blijven ze mooi op gewciht. En altijd blij als ik thuiskom, extra bonus. :+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator / Miss SHO woensdag 1 augustus 2012 @ 17:29:25 #225
22592 crew  Ole
pi_114955494
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 16:53 schreef Cat22 het volgende:
Hier stond eerst altijd een bakje voer klaar... tot ik mijn kater haast met de schoenlepel door het katteluik moest peuteren. :')
Nu staan ze op een regime van 2 maal eten per dag en blijven ze mooi op gewciht. En altijd blij als ik thuiskom, extra bonus. :+
Ik let wel op hoeveel er doorheen gaat hoor! Met 3 katers nu ong 1,5 blik per dag en wat droogvoer. Alleen heb ik hier een buurkat die nog wel eens mee-eet. Dat scheelt dan ineens een blik :o Die zie ik nu wel met de dag dikker worden. Lukt me niet altijd hem buiten te houden
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_114955526
Huh, mijn katten zijn nooit eerder 'dik' geweest hoor :P
Misschien dat dat verhaal over Midas ging (kat op mn werk) die heeft altijd 8,5 kilo gewogen door de prooien die hij opvrat :)
pi_114955644
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 16:53 schreef Lienekien het volgende:
Wat is hun achtergrond? Die van mij kwam als zwerver in het asiel en die vrat alles wat je neerzette. Had ik met eerdere katten ook nooit.
Das wel een goede vraag.

Mijn kater weet niet hoe snel 'ie z'n vlees weg moet werken, één ker per dag. Brokjes daarentegen staan er de hele dag en daar knabbelt hij af en toe wat van.

Zou het geen aanleg kunnen zijn? Net zoals je dikke en dunne mensen hebt.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 23:09:46 #228
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_114972848
Bedankt voor het vorige antwoord, nog even een kattenbakvraagje hoor

Wij hebben hier 1 bak staan (die 2x per dag verschoond wordt) voor 2 katten. Nou begon er net op een ander forum een halve hetze over dat dat zielig zou zijn voor onze katten en dat we minstens 3 (!) kattenbakken zouden moeten hebben staan. Maar volgens mij hebben onze mannekes geen probleem met de bak delen en gaat alles prima. Heck, ik zou geen eens 3 plekken in huis weten voor de bak. Ik hoef er niet eentje in de woonkamer, slaapkamer of keuken (in de keuken is niet eens ruimte, klein keukentje)
pi_114972975
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 23:09 schreef GimmeGore het volgende:
Bedankt voor het vorige antwoord, nog even een kattenbakvraagje hoor

Wij hebben hier 1 bak staan (die 2x per dag verschoond wordt) voor 2 katten. Nou begon er net op een ander forum een halve hetze over dat dat zielig zou zijn voor onze katten en dat we minstens 3 (!) kattenbakken zouden moeten hebben staan. Maar volgens mij hebben onze mannekes geen probleem met de bak delen en gaat alles prima. Heck, ik zou geen eens 3 plekken in huis weten voor de bak. Ik hoef er niet eentje in de woonkamer, slaapkamer of keuken (in de keuken is niet eens ruimte, klein keukentje)
Zolang ze er zelf geen problemen mee hebben zie ik geen probleem.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_114973273
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 23:09 schreef GimmeGore het volgende:
Bedankt voor het vorige antwoord, nog even een kattenbakvraagje hoor

Wij hebben hier 1 bak staan (die 2x per dag verschoond wordt) voor 2 katten. Nou begon er net op een ander forum een halve hetze over dat dat zielig zou zijn voor onze katten en dat we minstens 3 (!) kattenbakken zouden moeten hebben staan. Maar volgens mij hebben onze mannekes geen probleem met de bak delen en gaat alles prima. Heck, ik zou geen eens 3 plekken in huis weten voor de bak. Ik hoef er niet eentje in de woonkamer, slaapkamer of keuken (in de keuken is niet eens ruimte, klein keukentje)
Mijn katten zijn ook uitermate tevreden met 1 bak. Die kunnen ze heel braaf delen.

Zolang ze er netjes gebruik van maken hebben ze er echt geen probleem mee hoor.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 23:17:57 #231
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_114973344
Ik zie ook geen probleem.. Als de katten niet beter weten. En als de katten uiteindelijk toch moeilijk gaan doen is er zo een extra bak bijgehaald.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 23:19:42 #232
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_114973469
Op dit moment gaan ze zelfs nog samen op de bak :')

Maar dan hoef ik me in ieder geval geen dierenbeul te voelen ofzo :P
pi_114973944
Ik heb er ook maar 1. Dan wel een extra grote omdat het ook grotere katten zijn.
Ik weet ook geen andere plek waar ik er eentje kwijt zou moeten..
pi_114973962
Hier 2 katten en 2 bakken, gaat prima hoor :)
Mijn diva plast op de ene bak en poept op de andere :')
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_114974040
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 23:19 schreef GimmeGore het volgende:
Op dit moment gaan ze zelfs nog samen op de bak :')

Maar dan hoef ik me in ieder geval geen dierenbeul te voelen ofzo :P
Welnee, als de buurkat zich weer in de deur vergist, maken 3 katten gebruik van onze eenzame bak. :P
pi_114983669
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 23:09 schreef GimmeGore het volgende:
Bedankt voor het vorige antwoord, nog even een kattenbakvraagje hoor

Wij hebben hier 1 bak staan (die 2x per dag verschoond wordt) voor 2 katten. Nou begon er net op een ander forum een halve hetze over dat dat zielig zou zijn voor onze katten en dat we minstens 3 (!) kattenbakken zouden moeten hebben staan. Maar volgens mij hebben onze mannekes geen probleem met de bak delen en gaat alles prima. Heck, ik zou geen eens 3 plekken in huis weten voor de bak. Ik hoef er niet eentje in de woonkamer, slaapkamer of keuken (in de keuken is niet eens ruimte, klein keukentje)
Wij hebben twee katten en twee bakken. Waarvan ik de ene eigenlijk nooit schoonmaak (want daar wordt praktisch nooit op gezeten). De andere wordt door de beide heren goed gebruikt.

quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 16:53 schreef Lienekien het volgende:
Wat is hun achtergrond? Die van mij kwam als zwerver in het asiel en die vrat alles wat je neerzette. Had ik met eerdere katten ook nooit.
Onze eerste kat kon ik gewoon 's morgens de bak vullen en dan was hij tegen de avond half leeg. Bij onze huidige katten moet ik dat zeker niet doen, want die bak gaat leeg! Hoewel, het neemt nu wel iets af, vooral de Kleine eet z'n bakje niet meer helemaal ineens leeg, hij eet een paar happen en wil dan naar buiten om een half uur later de rest op te peuzelen.
pi_114986663
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 23:09 schreef GimmeGore het volgende:
Bedankt voor het vorige antwoord, nog even een kattenbakvraagje hoor

Wij hebben hier 1 bak staan (die 2x per dag verschoond wordt) voor 2 katten. Nou begon er net op een ander forum een halve hetze over dat dat zielig zou zijn voor onze katten en dat we minstens 3 (!) kattenbakken zouden moeten hebben staan. Maar volgens mij hebben onze mannekes geen probleem met de bak delen en gaat alles prima. Heck, ik zou geen eens 3 plekken in huis weten voor de bak. Ik hoef er niet eentje in de woonkamer, slaapkamer of keuken (in de keuken is niet eens ruimte, klein keukentje)
Die 3 bakken komen van een advies wat ik vrij vaak hoor, 1 per kat +1. Sommige katten geven de voorkeur aan 1 bak voor de ontlasting en 1 voor de plas, sommige katten delen liever niet of gebruiken de bak ook om af te bakenen. Ik heb zelf 3 katten en 4 bakken, waarvan sommige minder gebruikt worden, maar als ik minder bakken geef dan wil er eentje nog wel 'ns wat buiten de bak doen. Gelukkig heb ik de ruimte en staan ze niet in de weg :)
Mocht er 'n keer wat buiten de bak gedaan worden dan zou ik dus als eerste er een bak bijzetten, maar als de katten er zelf geen probleem mee lijken te hebben en je houdt 'm goed schoon, dan zie ik het probleem ook niet zo.
pi_114986884
quote:
2s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 17:33 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Das wel een goede vraag.

Mijn kater weet niet hoe snel 'ie z'n vlees weg moet werken, één ker per dag. Brokjes daarentegen staan er de hele dag en daar knabbelt hij af en toe wat van.

Zou het geen aanleg kunnen zijn? Net zoals je dikke en dunne mensen hebt.
Ik geloof wel dat aanleg ook erbij zit, heb zelf 3 geholpen katten, de jongste (kater) is keurig op gewicht, de oudste is op dit moment te dik (sinds kort nieuw dieetvoer ivm kater, da's wel calorie-arm maar er toch flink ingeslagen bij d'r, iets op verzinnen dus) en de middelste was als kitten al een klein propje. Die heeft al allerlei dieetvoer gehad, inclusief voorverpakte porties, maar niks heeft geholpen. Dan viel ze even af, stabiliseerde en kwam weer aan op hetzelfde voer :{ Mijn DA zei ook dat sommige katten nou eenmaal aanleg hebben en dat het soms heel lastig kan zijn om ze dan af te laten vallen. Ze speelt weinig, heeft ze ook nooit veel gedaan, en ze eet ook weinig (snoepjes en 9 van de 10 (nat)voer soorten hoeft mevrouw niet). Dus bij haar heb ik me er inmiddels maar bij neergelegd, als ze er verder geen last van heeft en gezond is, ben ik daar maar gewoon blij mee.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 10:53:33 #239
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_114987116
quote:
2s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 17:33 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Das wel een goede vraag.

Mijn kater weet niet hoe snel 'ie z'n vlees weg moet werken, één ker per dag. Brokjes daarentegen staan er de hele dag en daar knabbelt hij af en toe wat van.

Zou het geen aanleg kunnen zijn? Net zoals je dikke en dunne mensen hebt.
In het geval van onze kat zou ik dus denken dat het door haar zwerversverleden kwam. Dan is het maar afwachten wanneer er gegeten kan worden, dus als er dan een bak voor je neus staat is het aanvallen.

Ze is gevangen om haar te castreren en daarna weer op straat gezet omdat ze niet geschikt leek als huisdier. Maar ze was wel zo kien dat ze terugkwam bij het asiel, want daar kreeg ze eten!

En toen bleek dat ze toch mensen wel kon waarderen, is ze alsnog voor adoptie beschikbaar gesteld. O+

(Mijn idee is dat ze ooit wel is begonnen met een liefdevol huisje, want ze laat zich enorm gewillig aaien, ook op de buik. Maar of ze is weggelopen of ze is het huis uit gezet en heeft slechte ervaring gehad met schoppende mannen, want ze blies de eerste jaren tegen elke man en was doodsbang als je in een ruimte als de gang langs haar wilde lopen. En ze heeft waarschijnlijk ook wel de nodige nestjes gehad.)
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 12:15:28 #240
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_115044259
Meh, Jiro is zojuist in de plee gevallen toen ie op de bril wilde springen.. iets te nieuwsgierig voor een katje van 11 weken. }:|

Nu is een plee, hoe schoon je 'm ook maakt nou niet echt bacterievrij, kan dat veel kwaad, pleewater binnenkrijgen (via wassen enzo, hij moet weer schoon en droog worden immers.)?
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 12:16:49 #241
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115044308
Ik zou hem een paar keer flink afvegen met een natte washand, dan afdrogen met een handdoek.

Ik weet niet of je geschikte shampoo in huis hebt?
The love you take is equal to the love you make.
pi_115044785
Hero hangt ook weleens in de plee en is laatst in het water gevallen met zijn achterpoot toen hij weer eruit wilde springen.. :P Eigenlijk nooit over nagedacht dat het kwaad zou kunnen. Ik heb hem toen wel een beetje droog gemaakt want hij was echt zeiknat.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 13:03:10 #243
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_115046504
Ik heb 'm even onder een lauwe kraan gehouden, vond ie opzich niet zo heel leuk maar nat was ie toch al.
daarna met toiletpapier en een halve Easy-pull rol zoveel mogelijk drooggemaakt, ging ook wat lastig omdat ie dat weer als spelletje zag. :D
Voortaan beter opletten dat ik de klep van de plee dicht doe, ik had dit namelijk al verwacht en deed de klep al dicht, slechts 1 keer vergeten met dit dus als resultaat
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 15:59:56 #244
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_115054316
Mijn kat liep in het begin altijd door haar eigen poep heen, in de kattenbak. Genoeg ruimte hoor, maar toch regelmatig vieze poten. Dan moest ze 'in bad', gewoon onder de lauwe kraan. Vond ze helemaal niet erg.
Gelukkig is ze er mee opgehouden :)
pi_115092450
Ik had nog een vraagje over onze toekomstige kat:
Wij passen nu twee weken op haar en haar broertje en zusje en we merken dat ze, Abby, nog steeds geen brokjes eet. Alleen als we de brokjes door een beetje (griekse) yoghurt mengen eet ze ervan alsof ze omkomt van de honger. We zetten haar dan ook even apart zodat ze rustig kan eten.

Kan het kwaad als ze elke dag een beetje griekse yoghurt krijgt bij haar brokjes?
pi_115093573
Waarom geen kittenmelk?
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 14:19:11 #247
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_115094294
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:30 schreef Wild_Snake het volgende:
Ik had nog een vraagje over onze toekomstige kat:
Wij passen nu twee weken op haar en haar broertje en zusje en we merken dat ze, Abby, nog steeds geen brokjes eet. Alleen als we de brokjes door een beetje (griekse) yoghurt mengen eet ze ervan alsof ze omkomt van de honger. We zetten haar dan ook even apart zodat ze rustig kan eten.

Kan het kwaad als ze elke dag een beetje griekse yoghurt krijgt bij haar brokjes?
Probeer de hoeveelheid yoghurt dan wel steeds te verminderen, katten zijn in principe lactose-intolerant en kunnen dus helemaal niet tegen (koeien-)melk.
Als ze jong (kitten) zijn kan het nog maar als ze ouder worden kan het problemen opleveren (diaree bijv.)

En in principe kunnen katten ook prima een dagje zonder eten.
Zelf zou ik de yoghurt dus laten zitten en alleen brokjes neerzetten, op een gegeven moment krijg ze wel honger en zal ze "dan maar" droge brokjes eten.
pi_115095294
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:30 schreef Wild_Snake het volgende:
Ik had nog een vraagje over onze toekomstige kat:
Wij passen nu twee weken op haar en haar broertje en zusje en we merken dat ze, Abby, nog steeds geen brokjes eet. Alleen als we de brokjes door een beetje (griekse) yoghurt mengen eet ze ervan alsof ze omkomt van de honger. We zetten haar dan ook even apart zodat ze rustig kan eten.

Kan het kwaad als ze elke dag een beetje griekse yoghurt krijgt bij haar brokjes?
Hoe oud is ze ? Is er een moeder bij ? Krijgt ze wel natvoer of versvleesvoeding als brokken eten nog zo moeizaam gaat ?
pi_115097749
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:30 schreef Wild_Snake het volgende:
Ik had nog een vraagje over onze toekomstige kat:
Wij passen nu twee weken op haar en haar broertje en zusje en we merken dat ze, Abby, nog steeds geen brokjes eet. Alleen als we de brokjes door een beetje (griekse) yoghurt mengen eet ze ervan alsof ze omkomt van de honger. We zetten haar dan ook even apart zodat ze rustig kan eten.

Kan het kwaad als ze elke dag een beetje griekse yoghurt krijgt bij haar brokjes?
Hoe oud is ze? Is er een moederpoes bij?
pi_115097757
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 14:46 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Hoe oud is ze ? Is er een moeder bij ? Krijgt ze wel natvoer of versvleesvoeding als brokken eten nog zo moeizaam gaat ?
Dit dus :P
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 16:43:39 #251
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_115099351
Royal Canin brokjes voor kittens zijn vrij kleine brokjes, daar hoeft niet op gekauwd te worden, kan misschien ook helpen...
pi_115102311
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 16:43 schreef SiGNe het volgende:
Royal Canin brokjes voor kittens zijn vrij kleine brokjes, daar hoeft niet op gekauwd te worden, kan misschien ook helpen...
Daar hoeft niet op gekauwd te worden? Daar denken ik en mijn kittens toch heel anders over. Het zijn kleine brokjes maar het zijn ook kleine kittens. Voor een goede spijsvertering moeten ze daar wel op kauwen hoor.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 18:16:29 #253
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_115102480
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 18:11 schreef Oognip het volgende:

[..]

Daar hoeft niet op gekauwd te worden? Daar denken ik en mijn kittens toch heel anders over. Het zijn kleine brokjes maar het zijn ook kleine kittens. Voor een goede spijsvertering moeten ze daar wel op kauwen hoor.
Katten hoeven in principe niet te kauwen.
Als ze vlees (vogels/muizen) eten knippen ze het vlees in stukken met hun kiezen en slikken redelijk grote brokken door.
Dat is ook een reden waarom katten zoveel slapen (16-18 uur per dag is redelijk normaal), ze zijn dan hun voedsel aan het verteren.
pi_115103558
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 18:16 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Katten hoeven in principe niet te kauwen.
Als ze vlees (vogels/muizen) eten knippen ze het vlees in stukken met hun kiezen en slikken redelijk grote brokken door.
Dat is ook een reden waarom katten zoveel slapen (16-18 uur per dag is redelijk normaal), ze zijn dan hun voedsel aan het verteren.
Ohhh dus ze zijn nuttig bezig :o
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 19:14:59 #255
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_115104560
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 18:49 schreef computergirl het volgende:

[..]

Ohhh dus ze zijn nuttig bezig :o
:Y keihard aan het werk! :D
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 19:28:50 #256
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_115105057
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 19:14 schreef SiGNe het volgende:

[..]

:Y keihard aan het werk! :D
Dat vind ik ook wel grappig om te weten, mijn kat gaat altijd meteen slapen na het eten :P
pi_115106187
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 14:46 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Hoe oud is ze ? Is er een moeder bij ? Krijgt ze wel natvoer of versvleesvoeding als brokken eten nog zo moeizaam gaat ?
Ze is nu 16weken. Er is gewoon een moederpoes bij, alleen de afgelopen week niet, want de moeder zit tijdelijk bij de fokster omdat ze een baarmoederontsteking heeft.

Ze heeft al een week lang alleen doorvoer en natvoer gehad, maar wij vonden haar erg mager, dus het trucje met de yoghurt geprobeerd, en daar valt ze op aan alsof ze weken niet gegeten heeft.
We geven haar dan 4 eetlepels brokken met een theelepeltje yoghurt, en die zijn binnen 5 min. op. En dat 2x per dag. En soms eet ze ook al het natvoer nog op, en dat is genoeg voor 3 kittens.

Toch maar proberen zonder yoghurtmengsel, of haar apart laten eten?

Ps: ze krijgt nu RC kitten 36. Hills kitten eet ze ook niet zover ik weet.
pi_115106641
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 18:16 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Katten hoeven in principe niet te kauwen.
Als ze vlees (vogels/muizen) eten knippen ze het vlees in stukken met hun kiezen en slikken redelijk grote brokken door.
Dat is ook een reden waarom katten zoveel slapen (16-18 uur per dag is redelijk normaal), ze zijn dan hun voedsel aan het verteren.
Als mijn katten hun brokken niet kauwen (net zo groot als kittenbrokken) kotsen ze alles weer uit.
pi_115106748
Je moet echt heel gauw stoppen met die yoghurt hoor! Dat is ten eerste niet goed voor de kat en ten tweede kan ze er aan wennen en wil ze haar gewone brokken/vlees niet meer. Gewoon normale brokken en vlees geven dat geschikt is voor katten.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 22:48:42 #260
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_115114495
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 20:11 schreef Oognip het volgende:

[..]

Als mijn katten hun brokken niet kauwen (net zo groot als kittenbrokken) kotsen ze alles weer uit.
Dat eten ze waarschijnlijk redelijk wat en gaan daarna drinken..
In vocht zetten de brokjes uit.
overigens is dat ook een goede manier om moeilijke katten aan het eten te krijgen bedenk ik me net: de brokjes nat maken met water, dan krijgen ze het ook makkelijker naar binnen.

Als je trouwens een kat hebt die normaal wel brokjes eet maar opeens niet meer dan hebben ze vaak problemen met de tanden, eten doet dan pijn.
pi_115123150
Probeer die yoghurt eens te vervangen door kattenmelk, ik koop het af en toe bij de Jumbo, ligt bij het dieren-voedsel - dat is lactose-vrij namelijk en daarvan raakt je kat niet aan de slingerschijterij.
pi_115123430
Nu heb ik een schoonvader die lactose intolerant is. En die heeft van dat alpro soja. Mogen katten dat dan wel hebben?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_115128488
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 01:36 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Nu heb ik een schoonvader die lactose intolerant is. En die heeft van dat alpro soja. Mogen katten dat dan wel hebben?
Daar zitten vaak toegevoegde suikers in, in de yoghurt in elk geval, dus dat zou ik niet doen.
Be someone that makes you happy
pi_115128770
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2012 09:34 schreef Nallie het volgende:

[..]

Daar zitten vaak toegevoegde suikers in, in de yoghurt in elk geval, dus dat zou ik niet doen.
Ah oke, najah het was maar een idee haha
I solemnly swear i'm up to no good
  zondag 5 augustus 2012 @ 20:08:57 #265
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_115151871
Als je 2 poezen die altijd binnen hebben gewoond verhuist naar een huis waar al 2 katten wonen die altijd buiten spelen, gaan die binnenpoezen dan aan het buitenleven wennen of worden ze dan erg ongelukkig?
Prrrrr
  zondag 5 augustus 2012 @ 20:09:51 #266
377220 lievedraak
Human = unique massproduction
pi_115151915
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 20:08 schreef mrspoeZ het volgende:
Als je 2 poezen die altijd binnen hebben gewoond verhuist naar een huis waar al 2 katten wonen die altijd buiten spelen, gaan die binnenpoezen dan aan het buitenleven wennen of worden ze dan erg ongelukkig?
Daar wennen ze vast wel aan, ik denk dat het makkelijker is dan wanneer de buitenkatten aan een binnenleven moeten wennen.
Willen ze echt niet naar buiten, dan blijven ze vanzelf op je bank liggen ;)
Soms lief, soms een draak, maar altijd mezelf.
Ik heb het lef niet zo laf te zijn.
"Rare as is true love, true friendship is rarer." Jean de la Fontaine
pi_115151965
Een buitenpoes in een nw huis binnen houden geeft problemen, andersom lijkt me niet. Ze zijn toch niet verplicht om naar buiten te gaan?
  zondag 5 augustus 2012 @ 20:11:49 #268
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_115152023
Ik dacht ook wel zoiets, maar wilde even checken met de experts hier he ;).
Prrrrr
  zondag 5 augustus 2012 @ 20:28:04 #269
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_115152876
Een kat geeft zelf wel aan of die naar buiten wil of niet.
Een vriendin van me heeft ooit een zwerfkat in huis genomen (daarna meteen ook 4 kittens erbij), die katten zitten nu al 6 jaar binnen en de moeder die ooit zwerfde (zworf?) wil opzich nog wel naar buiten...tot de deur open staat, dan durft ze niet meer :D

Mijn vorige kat was binnen niet te houden, die liet al heel snel merken dat die graag ook naar buiten wilde, die heb ik toen eerst aangelijnd naar buiten gelaten tot ik zeker wist dat hij wist waar zijn huis was en hoe hij het kattenluikje kon gebruiken.

Met de kitten die ik nu heb (11 weken) merk ik ook dat die heel nieuwsgierig is naar wat erbuiten m'n huis te vinden is.
Hij kijkt zeer geïnteresseerd naar m'n balkonrand (als ie wat groter is dus uitkijken dat ie er niet opspringt en 1 verdieping naar beneden valt) en hij is al een paar keer de voordeur uitgeglipt.
Die wil dus ook graag meer van de wereld zien.
Over 10 dagen krijgt ie een chip maar ook dan mag ie nog niet m'n huis uit, dat mag pas als ie groter is.

Katers hebben trouwens sneller de neiging om naar buiten te gaan, poezen willen dat vrijwel alleen als ze krols zijn.
  zondag 5 augustus 2012 @ 20:33:12 #270
377220 lievedraak
Human = unique massproduction
pi_115153151
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 20:28 schreef SiGNe het volgende:

Hij kijkt zeer geïnteresseerd naar m'n balkonrand (als ie wat groter is dus uitkijken dat ie er niet opspringt en 1 verdieping naar beneden valt) en hij is al een paar keer de voordeur uitgeglipt.

Ik heb een net gespannen van de reling tot het plafond, just to be save ;)
Soms lief, soms een draak, maar altijd mezelf.
Ik heb het lef niet zo laf te zijn.
"Rare as is true love, true friendship is rarer." Jean de la Fontaine
  zondag 5 augustus 2012 @ 20:35:52 #271
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_115153292
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 20:33 schreef lievedraak het volgende:

[..]

Ik heb een net gespannen van de reling tot het plafond, just to be save ;)
Moet ik ook maar eens doen inderdaad, oof fijner voor m'n bonsai die af en toe bij harde wind nog weleens van m'n balkon geblazen worden.
Ook al is het tijdelijk.

Morgan is weleens van m'n balkon gesprongen, die schrok ergens van en sprong zo vanaf de vloer over de rand heen, 4 meter naar beneden.
Gelukkig had die toen verder niks gebroken en had ook geen interne bloedingen maar dat had wel gekund.
  zondag 5 augustus 2012 @ 20:37:27 #272
377220 lievedraak
Human = unique massproduction
pi_115153364
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 20:35 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Moet ik ook maar eens doen inderdaad, oof fijner voor m'n bonsai die af en toe bij harde wind nog weleens van m'n balkon geblazen worden.
Ook al is het tijdelijk.

Morgan is weleens van m'n balkon gesprongen, die schrok ergens van en sprong zo vanaf de vloer over de rand heen, 4 meter naar beneden.
Gelukkig had die toen verder niks gebroken en had ook geen interne bloedingen maar dat had wel gekund.
Heb die van mij bij zooplus besteld, prima ding.
Gelukkig dat er niks met je kat is gebeurd... ik wilde het risico gewoon niet lopen, zit hier 5 hoog..
Soms lief, soms een draak, maar altijd mezelf.
Ik heb het lef niet zo laf te zijn.
"Rare as is true love, true friendship is rarer." Jean de la Fontaine
  zondag 5 augustus 2012 @ 20:41:34 #273
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_115153595
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 20:37 schreef lievedraak het volgende:

[..]

Heb die van mij bij zooplus besteld, prima ding.
Gelukkig dat er niks met je kat is gebeurd... ik wilde het risico gewoon niet lopen, zit hier 5 hoog..
Alleen jammer dat Morgan maar anderhalf is geworden, hij had een lekkende hartklep en toen ik dat opmerkte (moeilijk ademen, snel uitgeput, etc) was het eigenlijk al te laat voor medicatie.
Een week later moest ik 'm al in laten slapen... :'(

Maar daardoor ben ik ook wel extra oplettend met Jiro, nog een keer zo'n klap kan ik niet aan denk ik.
En met 5 hoog kan ik me voorstellen dat je geen enkel risico wil lopen, dan zijn die 9 levens in een klap voorbij..letterlijk :{
  zondag 5 augustus 2012 @ 20:45:39 #274
377220 lievedraak
Human = unique massproduction
pi_115153876
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 20:41 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Alleen jammer dat Morgan maar anderhalf is geworden, hij had een lekkende hartklep en toen ik dat opmerkte (moeilijk ademen, snel uitgeput, etc) was het eigenlijk al te laat voor medicatie.
Een week later moest ik 'm al in laten slapen... :'(

Maar daardoor ben ik ook wel extra oplettend met Jiro, nog een keer zo'n klap kan ik niet aan denk ik.
En met 5 hoog kan ik me voorstellen dat je geen enkel risico wil lopen, dan zijn die 9 levens in een klap voorbij..letterlijk :{
Oei.. lekkende hartklep.. das naar. Mijn kat heeft dat ook, maar ik heb geluk met mijn dierenarts.. die hoorde het 2 jaar geleden al tijdens een geheel onderzoek. Kat heeft net weer een hartecho gehad, so far so good..

Naar dat je kat eraan overleden is, ik weet hoe het is om je kat te verliezen, ik verloor ze beiden in 2 weken :'(
Nu 2 andere katten, ik ben een overbezorgd baasje :P
Soms lief, soms een draak, maar altijd mezelf.
Ik heb het lef niet zo laf te zijn.
"Rare as is true love, true friendship is rarer." Jean de la Fontaine
  zondag 5 augustus 2012 @ 20:57:29 #275
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_115154701
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 20:45 schreef lievedraak het volgende:

[..]

Oei.. lekkende hartklep.. das naar. Mijn kat heeft dat ook, maar ik heb geluk met mijn dierenarts.. die hoorde het 2 jaar geleden al tijdens een geheel onderzoek. Kat heeft net weer een hartecho gehad, so far so good..

Naar dat je kat eraan overleden is, ik weet hoe het is om je kat te verliezen, ik verloor ze beiden in 2 weken :'(
Nu 2 andere katten, ik ben een overbezorgd baasje :P
Dat laatste kan ik me goed voorstellen, ik ben was het al redelijk maar nu helemaal natuurlijk.
Toen ik Jiro 2 weken geleden op ging halen is ie de volgende dag ook meteen naar de dierenarts geweest voor een complete check-up en inentingen, hij is hartstikke gezond en groeit goed (al is z'n neusje wat vuil door mogelijk een heel lichte oogontsteking, in de ogen is niets te zien in elk geval)
Over 10 dagen dus weer naar de DA, moest ie toch al voor z'n 2e inentingen.
  maandag 6 augustus 2012 @ 00:10:51 #276
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_115166912
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 20:33 schreef lievedraak het volgende:

[..]

Ik heb een net gespannen van de reling tot het plafond, just to be save ;)
Die heb ik idd ook een liggen, binnenkort eens ophangen, kunnen ze iig een beetje van buiten genieten zonder dat ik bang moet zijn dat ze van het balkon af gaan (1 hoog) en niet meer terug kunnen :) .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  maandag 6 augustus 2012 @ 01:01:31 #277
377220 lievedraak
Human = unique massproduction
pi_115169276
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 20:57 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Dat laatste kan ik me goed voorstellen, ik ben was het al redelijk maar nu helemaal natuurlijk.
Toen ik Jiro 2 weken geleden op ging halen is ie de volgende dag ook meteen naar de dierenarts geweest voor een complete check-up en inentingen, hij is hartstikke gezond en groeit goed (al is z'n neusje wat vuil door mogelijk een heel lichte oogontsteking, in de ogen is niets te zien in elk geval)
Over 10 dagen dus weer naar de DA, moest ie toch al voor z'n 2e inentingen.
Die van mij ook.. kat opgehaald, week daarna naar de dierenarts.
2e kat opgehaald, week daarna naar de dierenarts :P
Beide zijn verzekerd, beide krijgen het meest luxueuze voer (Royal Canin), ook al zou ik zelf alleen brood kunnen eten, zij krijgen Royal Canin :P
Soms lief, soms een draak, maar altijd mezelf.
Ik heb het lef niet zo laf te zijn.
"Rare as is true love, true friendship is rarer." Jean de la Fontaine
  maandag 6 augustus 2012 @ 01:02:35 #278
377220 lievedraak
Human = unique massproduction
pi_115169316
quote:
17s.gif Op maandag 6 augustus 2012 00:10 schreef DaMook het volgende:

[..]

Die heb ik idd ook een liggen, binnenkort eens ophangen, kunnen ze iig een beetje van buiten genieten zonder dat ik bang moet zijn dat ze van het balkon af gaan (1 hoog) en niet meer terug kunnen :) .
Goed idee.. zelfs al zou het nooit nodig zijn (bij mij -nog- niet), het is iig fijn voor je eigen gevoel ;)
Soms lief, soms een draak, maar altijd mezelf.
Ik heb het lef niet zo laf te zijn.
"Rare as is true love, true friendship is rarer." Jean de la Fontaine
pi_115173138
Er even aan gedacht een topic te openen, maar misschien kan ik hier terecht.

Sinds Vrijdag hebben wij een kitten poesje in huis. Ook hadden wij al een kater, van een jaar of 4. Nu blaast die kater de hele tijd naar de kitten. Dit was natuurlijk te verwachten.

Nu vroeg ik mij af:

-Hebben jullie tips om deze 2 aan elkaar te laten wennen?
-Hoe lang duurt het gemiddeld voor 2 katten aan elkaar gewend zijn?

Kitten doet niks trouwens als de kater blaast.
  maandag 6 augustus 2012 @ 06:37:49 #280
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115173181
Het devies is dat je het de katten zelf moet laten 'uitvechten'. Dus als mens moet je niet je kater straffen voor zijn gedrag, want dan kom je ertussen en krijgt hij alleen maar meer het gevoel dat hij zijn plek moet bevechten.

Wat je wel kunt doen, is de 'oudgediende' vooral genoeg aandacht geven, ook apart van de kitten. Hij heeft eigenlijk het meeste te verliezen bij de nieuwe situatie, want waarom zou hij een indringer toe moeten laten?

En kijk of je met ze samen kunt spelen of ze samen wat lekkers kunt geven, zodat ze elkaars gezelschap ook met leuke dingen gaan associëren.
The love you take is equal to the love you make.
pi_115173214
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2012 06:37 schreef Lienekien het volgende:
Het devies is dat je het de katten zelf moet laten 'uitvechten'. Dus als mens moet je niet je kater straffen voor zijn gedrag, want dan kom je ertussen en krijgt hij alleen maar meer het gevoel dat hij zijn plek moet bevechten.

Wat je wel kunt doen, is de 'oudgediende' vooral genoeg aandacht geven, ook apart van de kitten. Hij heeft eigenlijk het meeste te verliezen bij de nieuwe situatie, want waarom zou hij een indringer toe moeten laten?

En kijk of je met ze samen kunt spelen of ze samen wat lekkers kunt geven, zodat ze elkaars gezelschap ook met leuke dingen gaan associëren.
Het probleem is alleen dat de kater wegvlucht zo gauw hij de kitten ziet. Net probeerde ik ze met elkaar kennis te laten maken d.m.v. kitten in reisbens en ik met de kater er voor kijken. Dit resulteerde in een bange kater, en 2 krassen op mijn arm.

Kater lijkt heel ongelukkig, en dat is natuurlijk iets wat ik niet wil.
  maandag 6 augustus 2012 @ 06:51:23 #282
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115173244
Ik snap je goede bedoelingen, toch zou ik hem niet op die manier dwingen tot contact. Laat het toch wat meer vanzelf gaan en trek een trukendoos open om hem op een positieve manier te paaien.

Het is nog maar kort, hè. Hij heeft nog alle tijd om te wennen.

Ik snap dat gevoel trouwens heel goed. Ik heb ook één keer een kitten bij een volwassen kat gezet en ik vond het eigenlijk vreselijk om dat de volwassen poes aan te doen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_115174457
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 19:28 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Dat vind ik ook wel grappig om te weten, mijn kat gaat altijd meteen slapen na het eten :P
Hmm, die van mij eet twee hapjes, en wil dan naar buiten (of hij mag, hangt van het weer af :P) Na een minuut of 30 komt hij dan weer terug, eet de rest op en vertrekt weer. En na een uur komt hij binnen, gaat hij liggen en valt in een diepe slaap :P

De andere eet, gaat liggen en doet alsof de wereld niet meer bestaat...
  maandag 6 augustus 2012 @ 10:36:52 #284
377220 lievedraak
Human = unique massproduction
pi_115176246
quote:
7s.gif Op maandag 6 augustus 2012 06:24 schreef PatriQue89 het volgende:
Er even aan gedacht een topic te openen, maar misschien kan ik hier terecht.

Sinds Vrijdag hebben wij een kitten poesje in huis. Ook hadden wij al een kater, van een jaar of 4. Nu blaast die kater de hele tijd naar de kitten. Dit was natuurlijk te verwachten.

Nu vroeg ik mij af:

-Hebben jullie tips om deze 2 aan elkaar te laten wennen?
-Hoe lang duurt het gemiddeld voor 2 katten aan elkaar gewend zijn?

Kitten doet niks trouwens als de kater blaast.
Ik had een poes van ongeveer 1 jaar oud, Daisy, daar heb ik een kater van 3 bij gezet, Horas.
Vond mevrouw niet leuk. Horas zat achter de plant (moest nog wennen natuurlijk), ik lag op de grond bij de plant om hem aan mijn hand te laten ruiken, en Daisy.... tja die zat boven op mij, te blazen naar Horas.

Nog aardig wat weken gehad dat Daisy blies naar Horas, en als hij te dicht bij kwam, kreeg hij een mep. Bloedende krasjes waren normaal. Nu kunnen ze rustig tegen elkaar aan liggen slapen, en rennen ze alleen achter elkaar aan als ze aan het spelen zijn.

Het wennen kan wel een jaar duren, belangrijk is om ze te laten begaan. Uiteraard tot op zekere hoogte, als het echt mis gaat zou ik toch ingrijpen ;)
Soms lief, soms een draak, maar altijd mezelf.
Ik heb het lef niet zo laf te zijn.
"Rare as is true love, true friendship is rarer." Jean de la Fontaine
pi_115178417
Inderdaad lekker laten uitvechten Patrique (niet tot bloedens toe uiteraard).
Ik ben gastgezin voor kittens en zet dus geregeld nieuwe kittens bij mijn katten. Ze komen allemaal bij de kittens kijken en ze geven allemaal een klap op de kittens en dan is het meestal goed. Nog een beetje blazen van beide kanten en na een week is het meestal weer goed. Niks forceren. Je kater komt vanzelf wel weer kijken.
Ik zou ze 's nachts als ik jou was wel scheiden zodat beide dieren rust hebben. Tot het goed gaat natuurlijk, dan gewoon samen 's nachts.
  maandag 6 augustus 2012 @ 12:41:12 #286
298937 phusician
wees wijs dan doe je goed
pi_115180681
mijn kater heeft last van "roos" vooral aan het achterste deel van zijn vacht. Weet iemand daar een oplossing voor?
pi_115181111
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 12:41 schreef phusician het volgende:
mijn kater heeft last van "roos" vooral aan het achterste deel van zijn vacht. Weet iemand daar een oplossing voor?
Ander voer kan goed helpen! Een van mijn katten heeft het al van jongs af aan, die hoef ik geen goedkoop voer meer te geven, dan is het meteen raak. Maar als het lang aanhoudt of vanuit het niets ineens erg is, dan kan een bezoekje aan de DA ook geen kwaad :)
  maandag 6 augustus 2012 @ 13:00:42 #288
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115181448
Ik denk aan een havermoutbad!

Als je niet een goede instructie kunt googelen, dan moet ik mijn kattengezondheidsboekje er even bijpakken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_115181796
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2012 13:00 schreef Lienekien het volgende:
Ik denk aan een havermoutbad!

Als je niet een goede instructie kunt googelen, dan moet ik mijn kattengezondheidsboekje er even bijpakken.
havermoutbad? Hoe moet ik me dat voorstellen? Je dompelt de kat dan in een bad met havermout?

(die van mij vindt het al vreselijk als ik een handdoek nat maak en z'n poten daarmee schoon maak... maar hij vindt het niet erg om nat gespetterd of geregend te worden...)
  maandag 6 augustus 2012 @ 14:05:47 #290
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115184270
Droge havermout in de vacht wrijven en dan weer uitborstelen. Absorbeert e.e.a.
The love you take is equal to the love you make.
pi_115184573
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2012 14:05 schreef Lienekien het volgende:
Droge havermout in de vacht wrijven en dan weer uitborstelen. Absorbeert e.e.a.
Scheelt een paar opengekrabde armen en handen...
  maandag 6 augustus 2012 @ 14:18:28 #292
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_115184893
quote:
7s.gif Op maandag 6 augustus 2012 06:45 schreef PatriQue89 het volgende:

[..]

Het probleem is alleen dat de kater wegvlucht zo gauw hij de kitten ziet. Net probeerde ik ze met elkaar kennis te laten maken d.m.v. kitten in reisbens en ik met de kater er voor kijken. Dit resulteerde in een bange kater, en 2 krassen op mijn arm.

Kater lijkt heel ongelukkig, en dat is natuurlijk iets wat ik niet wil.
Met z'n tweeën "opsluiten" in de badkamer, dan moeten ze wel in contact met elkaar komen.
In principe kan het in een dag al goed komen en over een weekje of 2 kan het zo zijn dat ze elkaar wassen en bij elkaar slapen.

quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 12:41 schreef phusician het volgende:
mijn kater heeft last van "roos" vooral aan het achterste deel van zijn vacht. Weet iemand daar een oplossing voor?
Welk voer geef je nu?
  maandag 6 augustus 2012 @ 14:19:49 #293
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115184957
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 14:18 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Met z'n tweeën "opsluiten" in de badkamer, dan moeten ze wel in contact met elkaar komen.
In principe kan het in een dag al goed komen en over een weekje of 2 kan het zo zijn dat ze elkaar wassen en bij elkaar slapen.
Dat van die badkamer snap ik echt niet als advies. Ik denk niet dat ze bij elkaar opsluiten in een ruimte waar ze geen kant op kunnen bevorderlijk is voor een goede relatie.
The love you take is equal to the love you make.
pi_115185031
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 14:18 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Met z'n tweeën "opsluiten" in de badkamer, dan moeten ze wel in contact met elkaar komen.
In principe kan het in een dag al goed komen en over een weekje of 2 kan het zo zijn dat ze elkaar wassen en bij elkaar slapen.

[..]

Welk voer geef je nu?
Waarom dwingen? Als je ze even de tijd geeft komt het ook prima in orde. (zelf ondervonden)
  maandag 6 augustus 2012 @ 14:21:13 #295
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_115185049
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2012 14:19 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat van die badkamer snap ik echt niet als advies. Ik denk niet dat ze bij elkaar opsluiten in een ruimte waar ze geen kant op kunnen bevorderlijk is voor een goede relatie.
Je sluit ze ook niet lang op, half uurtje ofzo.
Maar op die manier kunnen ze elkaar niet ontwijken en moeten ze elkaar wel aankijken enzo.
  maandag 6 augustus 2012 @ 14:22:09 #296
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115185103
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 14:21 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Je sluit ze ook niet lang op, half uurtje ofzo.
Maar op die manier kunnen ze elkaar niet ontwijken en moeten ze elkaar wel aankijken enzo.
En dat gaat helpen?
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 6 augustus 2012 @ 14:37:41 #297
298937 phusician
wees wijs dan doe je goed
pi_115186022
speciaal voer: Royal Canin Fibre Response, speciaal voor zijn ontlasting, dat ging nogal moeilijk, maar voor het gebruik hiervan had hij het ook al
  maandag 6 augustus 2012 @ 14:50:07 #298
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_115186536
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 14:37 schreef phusician het volgende:
speciaal voer: Royal Canin Fibre Response, speciaal voor zijn ontlasting, dat ging nogal moeilijk, maar voor het gebruik hiervan had hij het ook al
Diaree-kat? Heb ik ook gehad, de mijne kon alleen tegen Pro-plan Sensible.
Hij had wel een mooie vacht, is dus misschien een optie?

quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2012 14:22 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En dat gaat helpen?
Het kan helpen.
Katten moeten even duidelijk maken wie er de baas in huis is en zo'n hyper-kitten is natuurlijk eng.
Even een half uurtje zorgen dat ze samen zijn kan het scherpe randje eraf halen en ervoor zorgen dat ze elkaar tolereren.
Ik zou er wel in de buurt blijven (niet in de badkamer maar wel luisteren of er niet te ruw gevochten wordt)
  maandag 6 augustus 2012 @ 14:58:30 #299
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115186868
Ik denk echt dat het averechts gaat werken, dat je met zo'n actie meer schade toebrengt dan dat het goed doet. Het druist ook in tegen het hele principe dat ze het zelf met elkaar uit moeten vechten.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 6 augustus 2012 @ 15:11:50 #300
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_115187458
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2012 14:58 schreef Lienekien het volgende:
Ik denk echt dat het averechts gaat werken, dat je met zo'n actie meer schade toebrengt dan dat het goed doet. Het druist ook in tegen het hele principe dat ze het zelf met elkaar uit moeten vechten.
Dat is ook eigenlijk de beste manier, de katten het zelf laten uitzoeken.
Maar als een van de katten constant wegvlucht van de ander dan werkt dat niet echt en kan je beter even wat forceren.
  maandag 6 augustus 2012 @ 15:20:25 #301
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115187843
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 15:11 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Dat is ook eigenlijk de beste manier, de katten het zelf laten uitzoeken.
Maar als een van de katten constant wegvlucht van de ander dan werkt dat niet echt en kan je beter even wat forceren.
Forceren met zachte hand. Dus ze bij elkaar in een kamer zetten, waar je als mens met een speeltje aan een hengeltje de aandacht wat afleidt.
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')