abonnement Unibet Coolblue
pi_113179604
En hier weer verder snuffelen naar leuke tips en vergapen aan mooie kamertjes!

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 14:12 schreef ChilllayD het volgende:
Misschien dat ik hier ook even kan vragen.......

We willen een bedje kopen wat 70cm heeft als binnenmaat (met lage opstaande randen, waar het matrasje dus in komt te vallen) en ons matrasje is ook 70cm.
Past deze beveiliging daar dan wel tussen?
http://www.baby-dump.nl/s(...)25-cm-vrijstaand.jpg

(gewoon flink proppen tussen de rand van het bed en het matras?)
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 22:36 schreef _Bar_ het volgende:
hier is de verf besteld :D Groene verf en blauwe.
Gordijnenstof is in huis, moet ze alleen nog gaan maken
het kamertje is zo goed als leeg, en het geen wat er nog staat kan pas van zijn plek zodra we beginnen.
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 11:24 schreef Sandous het volgende:
Dank jullie voor de lampeninspiratie, zo lief!!!
Ik heb echt rotkamers. Overal zit er wel een deur of raam, waardoor je zo beperkt bent met schuiven.

Keshet, hier dus ook een babyjommen en een peutermaisje. Ik heb al zoveel frutsels verzameld (koffertjes, letter voor op de muur, postcard in lijstjes) Alleen muur kleur ben ik gewoon niet uit, en lamp en kleed...
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 14:25 schreef Sam1993 het volgende:
Sandous. Misschien een optie om gewoon mooi baby roze met baby blauw te combineren. dat heeft onze peuter hier ook en zit er echt wel heel leuk uit. we hebben gewoon 2 muren roze en twee blauw gedaan en aangekleed met leuke schilderijtjes (winnie the pooh maar kan ook met andere neutrale dingen) wij hebben hier op de babykamer een witte plafon lamp van de ikea met wolkjes erop kost twintig euro en geeft voldoende ligt het is een meisje maar zou ook goed voor een jongetje kunnen. hij ziet er in de verpakking groot en lomp uit maar eenmaal hangend is het helemaal niet verkeerd.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40149933/

ze hebben er ook leuke wandlampjes van hellaas bleven die hier niet hangen met onze zachte muren.
pi_113179758
In E dr kamertje hangt inmiddels een rolgordijntje.
Ook heb ik plankjes opgehangen (helemaal zelluf!) maar nu wil ik nog iets leuks voor boven haar bedje.. Iemand een idee? (Of vinden jullie het dan te druk worden?)
Baal wel dat ik geen ruimte heb voor een lekkere stoel.. Was wel ideaal geweest voor het voeden!

Zo is het nu:



Sorry voor de vage foto's, lens was vies :')
  donderdag 21 juni 2012 @ 10:48:49 #3
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_113179811
Ik zie naast de kast twee deurtjes staan? Spiegel op de muur en de deurtjes er voor O+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_113179984
Nee dat zijn meer simpele luikjes :p Kan je niet veel mee, behalve ophangen. Maar ze zijn iets te lomp, er zit geen haakje aan dus durf ze niet boven haar bed te hangen. En dan wordt alles wel heel erg wit!
Spiegels ben ik niet zo'n fan van :P
pi_113194777
Voor de vintage behang fans, ik kwam net nog een website tegen met heeeeel veeeeeel: hier!
pi_113195448
Van Funda gejat, maar kijk nou, als ik een meisje had dan wist ik het wel: dit behang!

* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  donderdag 21 juni 2012 @ 17:42:18 #7
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_113196786
Sannne op deze site, kun je ontzettend veel schilderijtjes voor kinderen vinden. Zitten echt super leuke tussen! Misschien is dat een idee voor boven t bedje?
pi_113197235
even mijn vraag in de herhaling:

quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 15:06 schreef kaatjejannie het volgende:
Wat voor lampjes zitten er in die cotton balls? Gewone kerstlampjes of led? Die gewone lampjes worden toch heel heet?
*poef* nu is het weg
pi_113197258
Sannne of een ixxi met deze

of deze
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_113224503
Mocht iemand hier toevallig lezen en gauw een reactie kunnen geven:bedankt!
Ik ga zo naar Ikea, bij welke afdeling daar kan ik die eh ''latjes'' vinden waar je boeken op kan zetten? Geen idee waar ik kijken moet daarvoor

We gaan trouwens als hoofddoel voor een witte kledingkast voor Wolf, nu dan echt zn grote jongetjes kamer afmaken! O+
Ik wil denk ik de Hemnes kast
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_113224544
Bij de fotolijsten!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_113224631
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 09:43 schreef MeNicole2 het volgende:
Bij de fotolijsten!!
Heel erg bedankt! Daar was ik dus echt nooit gaan kijken voor zoiets :o
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_113224725
Bij de schilderijtjes en lijsten enzo :)

Edit: spuit 11
pi_113224748
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 09:46 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Heel erg bedankt! Daar was ik dus echt nooit gaan kijken voor zoiets :o
Tis eigenlijk om fotolijstje op te zetten. Daarom liggen ze daar bij!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_113224983
Volgens mij heten die dingen "Ribba" :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  vrijdag 22 juni 2012 @ 10:18:12 #16
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_113225602
Klopt Marjolijntje!

Ik weet teveel van Ikea. :')

Sandous, heb je al foto's van jullie kamertje? :)
A grand adventure has begun.
pi_113229402
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 17:53 schreef kaatjejannie het volgende:
even mijn vraag in de herhaling:

[..]

http://cottonballlights.com/index.php/losse-light-strings.html

Ik kan het zo gauw niet vinden, maar misschien kijk ik erover heen. Dit is in elk geval de site die meimeltje postte!

Edit: gevonden:
Cotton Balls
Cotton Balls zijn gemaakt van katoengaren en hebben een omtrek van 20,5 cm
In iedere Cotton Ball zit een gaatje van ongeveer 3mm

Verlichting, CE, intern gebruik, Europese netstekker

Dit product alleen binnen in een droge ruimte gebruiken.
Deze verlichting niet aansluiten zolang deze zich nog in de verpakking bevindt.
In alle lamphouders dient een lampje te zitten.
Indien de elektrische kring beschadigd is, het product niet proberen te herstellen, maar vernietigen.
Het lichtsnoer nooit aansluiten op een ander lichtsnoer.

Vervangen van een lampje
Haal eerst de stekker uit het stopcontact.
Vervang het lampje alleen door een lampje met exact hetzelfde voltage/wattage.
Trek het defecte lampje uit de houder zonder het te draaien!

20 Minilampjes
Lampjes: 12V 0,84W
Stekker: 230V 50Hz
  zaterdag 23 juni 2012 @ 13:14:26 #18
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113272446
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 17:42 schreef Fee-nix het volgende:
Sannne op deze site, kun je ontzettend veel schilderijtjes voor kinderen vinden. Zitten echt super leuke tussen! Misschien is dat een idee voor boven t bedje?
was daar even een half jaar eerder mee gekomen o|O
pi_113340727
ik zoek een leuke stoere hanglamp voor lars' kamer, rood/blauw/wit, ruitjes mag, sterren weetikveul.... help?

zoiets als deze

maar die kost 79¤....auw
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zondag 24 juni 2012 @ 23:56:45 #20
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_113344920
Leen Bakker heeft vast wel zoiets.
pi_113346071
Ik heb een lichtblauw geruite hanglamp met een rood randje te koop. Weet alleen niet of je 'm stoer genoeg vind. Morgen kan ik 'm op de foto zetten.
pi_113351327
Ik kijk even met je mee karin, ik vind die lamp ook erg mooi. Past wel een beetje bij wat nu mijn plannen voor caspers kamer zijn.
*poef* nu is het weg
pi_113371219
Foto lukt even niet op de één of andere manier, maar in elk geval is het deze lamp:

pi_113372937
Wij hebben hier hanglamp star blue gekocht. Hij staat heel leuk:

http://www.jutenjuul-webw(...)-hang-en-wandlampen/

Beetje hetzelfde idee, alleen wat prijzig dan misschien. Dan voor de inspiratie :)
pi_113373514
Die zijn idd leuk katy. Maar die prijs..
*poef* nu is het weg
pi_113386752
Cantare, ik vind hem mooi, maar te lieflijk. Niet stoer genoeg.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  donderdag 12 juli 2012 @ 10:51:49 #27
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_114099816
Even een kickje voor dit topic!

Ik ben nu bijna 16 weken zwanger en we zijn heel hard aan het nadenken over hoe we e.e.a. met de kinderkamertjes gaan oplossen, maar we komen er niet echt uit qua waar we de babykamer willen gaan maken. In eerste instantie komt de baby bij ons op de kamer, maar we willen graag een kamertje klaarhebben voor wanneer het tijd is om de baby over te leggen.

Ons huis is echter ingedeeld met 2 slaapkamers op de 1e en 1 slaapkamer op de 2e verdieping. Op het moment hebben wij de ene slaapkamer op de 1e en Stef de andere. Onze kamer willen we niet elders maken, dus zijn er een paar opties over:

- Stef in zijn eigen kamer houden en de baby naar zolder,
- Stef naar de zolder en de baby naar Stef's kamer,
- Beide kindjes in Stef's kamer tot we het tijd vinden worden om ze 'uit elkaar te halen'.

Welke optie zou jullie voorkeur hebben, als jullie in onze schoenen stonden?

Ik vind het eigenlijk geen prettig idee om de baby op de zolder te leggen, dan zit er altijd minimaal één (en als wij in de woonkamer zijn 2) verdieping tussen ons en de kleine als hij/zij slaapt. Ik vind het echter ook niet echt eerlijk om Stef zijn kamer 'af te pakken' en hem dan maar op de zolder te leggen. De zolderkamer is niet klein, maar wel kleiner als zijn huidige kamer en ik vind het gewoon een beetje sneu, ofzo. Alsof hij dan maar wegmoet ofzo.

De laatste optie weet ik alleen ook niet zo goed: is dat nu echt te prefereren als je voldoende ruimte hebt om beide kindertjes een eigen kamer te geven? Stef's kamer is zo ingedeeld dat als de baby bij hem zou komen te slapen, er niet echt plek is voor een roomdivider ofzo.

Kortom: halp!
3!
pi_114099985
Wij hebben/hadden soort gelijk probleem. We hebben 3 slaapkamers op de eerste en 1 op de tweede. Mikael en Leander liggen nu op 1 kamer, Matthias heeft een eigen kamer en de baby komt ook op die verdieping. Betekend wel dat wij op de tweede verdieping liggen. We durfden Mikael en Leander niet op zolder te doen ivm open balustrade daar. Bang dat ze gaan klimmen. Voor Matthias en de baby vind ik de kamer daar te open. Hele grote ruimte, te open. Als straks de baby door slaapt dan gaan we allemaal weer veranderen van kamer want Mikael wil heel graag alleen slapen. Dus die krijgt dat de zolder, hij is dan bijna 7 dus kan wel, dan gaan de 2 jongste bij elkaar op, als dit een jochie word, en krijgt Leander een eigen kamer en wij ook op die verdieping!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_114100315
Incantrix, ik ben van de winter (S bijna 4 en R net 2) overgegaan naar de zolder. De kindjes liggen op twee kamertjes naast elkaar op de eerste verdieping. Ik had natuurlijk zin in een mooie sjieke eigen zolderkamer, maar ik zag er ook tegenop om op een andere verdieping te liggen dan de kidnjes. Toch is het me alles meegevallen. de kindjes vinden het heerlijk dat ze 's ochtends stiekem naar elkaars kamer kunnen en ik kan alles letterlijk horen ;-). De deuren van de kinderkamers staan wel open en ik heb geen deur, dus er is toch een vrij directe verbinding (klein huisje ook ;-p).

Als het een optie is de baby wat langer dan een paar maanden op jullie kamer te laten, dan zouden jullie daarna zelf naar de zolder kunnen misschien?
pi_114100372
Ik denk trouwens ook dat als je een supermooie kamer voor 'grote Stef' maakt op zolder, een heeeeeeel aantrekkelijke kamer zeg maar, dat het dan geen probleem is hoor. S ging met 19 mnd naar een nieuwe kamer omdat haar oude kamertje R's babykamer zou zijn. Vanaf de allereerste nacht heeft ze niet meer omgekeken naar haar oude kamer. Ze vond haar nieuwe peuterkamer veel mooier ;-).
pi_114100402
Ja als je Stef nu al over zou doen snapt hij niet dat ie plaats moet maken voor de baby. Hij krijgt gewoon een grote jongens kamer!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_114100423
Ja precies. S ging ook een maand voor de geboorte van R al over naar haar nieuwe kamer. Voor haar gevoel heeft ze echt geen plaats gemaakt voor de baby.
pi_114100671
Hoe oud is Stef, is hij 's nachts zindelijk en kan hij zelf een verdieping lager naar de wc? Zo ja, dan zou ik op zolder een hele mooie kamer voor hem maken. En anders zou ik ze een tijdje de kamer laten delen. :)
pi_114100890
Wij hebben zowel op de eerste als op de tweede verdieping geen wc. En wel twee zindelijke kinderen. -O-
pi_114100894
Incantrix, ik zou de baby als het kan zo'n half jaar of langer bij jullie in de kamer houden. Tegen die tij dan besluiten of je kids een kamer gaan delen of jullie ruimte maken voor de baby.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_114101052
Ik vond het een beetje eng, de jongens bij elkaar op de kamer. M. die lief wil zijn voor zijn broertje en het bedje volstopt met knuffels, of hem (om te helpen) er alvast uitpakt als hij huilt.

Nu S. er daadwerkelijk is en ik zie hoe lief M. voor S. is en hoe goed hij luistert denk ik dat mijn beren op de weg wat overdreven waren, maar toch zou met zijn tweeen op de kamer mijn keuze niet zijn voor het eerste jaar.

S. slaapt voorlopig bij ons op de kamer, M. gaat als hij wat ouder is (4-5) naar zolder. Dat is tenminste nu het plan, wijzigingen voorbehouden. Misschien dat S. een tijdje naar zolder gaat als we steeds wakker van hem worden (of hij van ons), of dat wij uiteindelijk naar zolder gaan. We'll see.

S 's hoekje:
  Moderator donderdag 12 juli 2012 @ 11:33:55 #37
5428 crew  miss_sly
pi_114101069
Je kunt ook altijd een potje of zo'n plasding (weet niet hoe het heet, mijn neefje heeft er ook een op zijn zolderkamer) op zijn kamer zetten voor de nacht als hij eenmaal 's nachts zindelijk is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 12 juli 2012 @ 11:34:21 #38
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_114101083
Ik denk dat samen op de kamer best lastig is voor Stef, maar het ligt er ook wel aan hoe lang je je kindje op jullie eigen kamer wil houden. Noortje kwam tot bijna anderhalf voor een nachtvoeding en dat lijkt me best lastig voor het kindje dat ook op dezelfde kamer ligt.

Een mooie kamer voor Stef boven is natuurlijk wel tof voor hem!
pi_114101106
Hier ook een emmer met deksel. Voldoet prima ;-).
pi_114101136
Wat een lief hoekje Bodpa O+
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_114101163
heel schattig Bodpa. Mijn dochter had trouwens als jongen tot de 20weken echo dezelfde naam gehad als jouw tweede zoon <3.
  donderdag 12 juli 2012 @ 11:37:44 #42
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_114101198
Hebben jullie je peuter trouwens mee laten denken over de nieuwe slaapkamer? Noortje gaat denk ik zo na onze vakantie een keer over naar nieuwe kamer. Vent wil een meisjeskamer, ik een stoere dus dat wordt nog leuk. Maar hoe komen we tot een beslissing, door haar ook inspraak te laten hebben? En hoe dan?
Noortje is niet echt een meisje meisje zeg maar.
pi_114101212
Wat grappig Groof! Er zijn trouwens ook meisjes die zo heten.
pi_114101274
Het was toen nog L is of S il. Vond ik geinig :o .

Later is het pas S tella geworden. ;-) Stond al jaren op de heel misschien lijst maar heeft een nogal overdreven alliteratie met onze achternaam, dus heel lang over getwijfeld.
  donderdag 12 juli 2012 @ 11:44:05 #45
123578 AartBakkebaard
Divine Moments of Truth
pi_114101402
De schildering op onze babykamer is ook af, dit is het resultaat:











De wijzers van de klok van het witte konijn komen te staan op de tijd dat onze dochter geboren wordt.
Er komt ook nog een naambordje van echt hout met daarop de naam van onze dochter in de boom te hangen.
We hebben er voor gekozen om het bij deze figuren te houden aangezien er ook nog meubels etc geplaatst moeten worden en het niet te druk moet worden.
He has one dreadlock, that's in honour of Shiva... I ask "then why don't you have dreadlocks all over?"
He said "because, you know I'm uh... pupupupu ap tepepep un nenenenn umndibdibdib dsedsedse de ann ktsingngngng to have dreadlocks all over".
pi_114101437
Alice O+ Wat ontzettend leuk!
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  donderdag 12 juli 2012 @ 11:46:38 #47
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_114101480
heel leuk! Gaat ze ook Alice heten?? :P
  donderdag 12 juli 2012 @ 11:49:21 #48
123578 AartBakkebaard
Divine Moments of Truth
pi_114101570
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 11:46 schreef becky27 het volgende:
heel leuk! Gaat ze ook Alice heten?? :P
Haha ik heb het voorgesteld aan mijn vriendin maar helaas wordt de naam geen Alice.
He has one dreadlock, that's in honour of Shiva... I ask "then why don't you have dreadlocks all over?"
He said "because, you know I'm uh... pupupupu ap tepepep un nenenenn umndibdibdib dsedsedse de ann ktsingngngng to have dreadlocks all over".
pi_114101634
Hier slaapt Floris op zolder. De baby komt.ook op zolder.
Oorspronkelijk had de eerste verdieping 3 slaapkamers. Wij hebben van 2 kamers 1 grote kamer.gemaakt, onze slaapkamer.
De andere kamer.is de werkkamer.
De zolder moest hoe dan ook verbouwd worden toen ik zwanger was van Floris. We hebben er toen voor gekozen daar de babykamer te maken. Anders hadden we de werkkamer ook helemaal leeg moeten halen en opknappen enzo. Wel met.het idee als we het toch niks vinden dan kunnen we de boel altijd nog omgooien.
Uiteindelijk heb ik er eigenlijk nooit problemen mee.gehad dat Floris op zolder lag. Nou ja de eerste nacht, toen ie na een nachtvoeding (in ons bed) niet meer in zn eigen bed wilde. Maar denk,dat dat vooral door t gesleep met hem kwam. Dus een stoel gekocht.voor t voeden.
Bsbyfoon heb ik nu niet eens meer aanstaan sinds een paar maanden.
Plus dat ik m ook hoor als.ie wakker is. Ook als.k slaap met 2 deuren dicht.
pi_114101677
Wat ontzettend leuk Aart!
  donderdag 12 juli 2012 @ 11:52:41 #51
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_114101686
Icantrix; wij hebben zelfs beide dames op de 2e etage liggen... wij slapen zelf ook op de 1ste. Als de meiden op bed liggen staat de babyfoon aan. (hoewel we dat bij Evie al een poos niet meer deden). En als we op bed gaan kan die prima uit, want dan hoor je het wel.
(en de eerste maanden slaapt de baby op jullie slaapkamer denk ik?)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_114101702
Bodpa wat een lief hoekje O+

Aart, wat gaaf die muurschildering! Mooi!
  donderdag 12 juli 2012 @ 12:12:34 #53
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_114102387
Aart, gewéldig O+

Bodpa, echt superleuk ook :)

En thnx voor het meedenken mensen! Fijn dat jullie het niet ervaren als een probleem om op een andere verdieping te slapen :) Wat ik er moeilijk aan vind om Stef te verhuizen is dat hij dan een 'mindere' kamer krijgt tov wat hij nu heeft (minder groot en de zolder is de enige plek in het huis waar het heel warm wordt als het buiten warm is) en door persoonlijke ervaring (mijn kleine broertje werd voorgetrokken thuis) ben ik heel bang één van mijn kinderen, wie dan ook, het gevoel te geven dat hij minder is als de ander. Wat wel cool is aan de zolderkamer is dat er aan één kant van zijn kamer een schuin dak is, waar we een bedstee zouden kunnen maken. Zoiets zeg maar:



Wijzelf naar zolder gaat niet echt iets worden, de zolderkamer is erg lang, maar ook erg smal waardoor er geen tweepersoons bed past. Het klinkt overigens wel echt heel erg leuk, Groofs O+ Nu wil ik dat ook, haha!

Stef is nog niet zindelijk trouwens (hij is 2,5) maar we hopen hem wel zo ver te hebben voor de baby er is.

Misschien moet ik mezelf gewoon over het idee heenzetten dat het zielig is voor Stef als hij naar boven gaat en niet zo moeilijk doen, zoals jullie erover vertellen is het idd heul niet erg ;)
3!
  donderdag 12 juli 2012 @ 12:14:33 #54
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_114102455
Evie is ook van kamer gewisseld toen Liene kwam, het grote voordeel is; dat je dan wel echt een kamer voor STEF kan maken. Net als wij voor Evie een echte stoere meidenkamer hebben gemaakt. Kan je hem er mooi bij betrekken, en ws vind hij het dan alleen maar leuk, naar zijn eigen kamer!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  donderdag 12 juli 2012 @ 12:15:17 #55
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_114102483
Stef heeft trouwens iets van 4 maanden bij ons geslapen, toen werd het wiegje al krap en begon hij heel onrustig te slapen. Als we hem overdag in zijn ledikant in zijn eigen kamertje legden glunderde hij van oor tot oor, dus hij leek er eigenlijk gewoon wel klaar voor te zijn en hebben we hem overgelegd. Híj vond het fantastisch, ik miste hem vreselijk :') De baby die we op komst hebben willen we ook zo 'natuurlijk' mogelijk overleggen, dus ik weet niet precies hoe lang hij/zij bij ons zal slapen :)
3!
  donderdag 12 juli 2012 @ 12:16:51 #56
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_114102533
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 12:14 schreef Beessie-Jen het volgende:
Evie is ook van kamer gewisseld toen Liene kwam, het grote voordeel is; dat je dan wel echt een kamer voor STEF kan maken. Net als wij voor Evie een echte stoere meidenkamer hebben gemaakt. Kan je hem er mooi bij betrekken, en ws vind hij het dan alleen maar leuk, naar zijn eigen kamer!
Dat is wel, zoiets hadden wij ook bedacht idd :) Dan mag hij zelf ook dingetjes uitzoeken enzo.. Hebben jullie haar in hetzelfde bedje verhuisd? Als we een bedstee zouden maken krijgt hij tegelijk met het verhuizen naar boven ook een nieuw bed, zou dat teveel van het goede zijn?
3!
pi_114102597
Oh wat een enorm leuk en netjes hoekje heeft S. Bodpa! O+ O+
Superoplossing lijkt me! KD had toen ook zo'n enorm leuk hoekje voor Lex op de ouderslaapkamer

Ik ga mee in de optie om Stef een zolderslaapkamer te geven, wat anderen ook al zeggen; al redelijk snel mee beginnen met hem te vertellen, dan heeft hij zeer ws ook niet het gevoel dat hij zn plek moet afstaan aan de baby.
Ik vond trouwens dat Mario kamertje van Stef echt cool :D
Leuk dat plaatje van dat bedje onder de schuine wand O+
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_114102629
S ging met het verhuizen naar de nieuwe kamer ook naar haar peuterbed. R kreeg haar oude bedje, maar die heb ik wel van kleur veranderd. Al denk ik echt dat het haar ging bal had uitgemaakt. Ze keek er echt niet meer naar om.

Zo'n zolderkamer is toch superstoer juist en zo'n bed! O+
Wat in jouw ogen achteruitgang is, is ws alleen de grootte en de warmte. Maar als je de kamer gewoon heel tof maakt (ideeén opdoen op internet enzo), dan is dat in Stefs beleving denk ik heel anders. Enne, een ventilator aanschaffen ;-). Is ook stoer en maakt alle verschil!
pi_114102692
wat een mooi hoekje voor Sil <3
  donderdag 12 juli 2012 @ 12:22:55 #60
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_114102705
Hoewel ik de baby naar boven ook nog steeds een goede optie vind, maar daar denk ik wellicht anders over als baby2 niet zo snel doorslaapt als Stef deed ;) Uiteindelijk is Stef naar boven wel veruit het meest practisch jah.

Poppejans, thnx :) Het plan is Mario te laten zitten als de baby er is, hoogstens wat meer Princess Peach op de muur als het een meisje is ;)

Groofs, kijk, hele waardevolle info voor mij, dankjewel :* En ventillatoren hebben we nog wel staan van ons oude huis, haha!
3!
pi_114102764
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 12:22 schreef Incantrix het volgende:
Hoewel ik de baby naar boven ook nog steeds een goede optie vind, maar daar denk ik wellicht anders over als baby2 niet zo snel doorslaapt als Stef deed ;) Uiteindelijk is Stef naar boven wel veruit het meest practisch jah.

Poppejans, thnx :) Het plan is Mario te laten zitten als de baby er is, hoogstens wat meer Princess Peach op de muur als het een meisje is ;)

Groofs, kijk, hele waardevolle info voor mij, dankjewel :* En ventillatoren hebben we nog wel staan van ons oude huis, haha!
Haha vet cool!!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  donderdag 12 juli 2012 @ 12:25:23 #62
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_114102823
(en dan dit bordje aan de muur met de Wheelybug eronder)

3!
  donderdag 12 juli 2012 @ 12:25:29 #63
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_114102826
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 12:16 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Dat is wel, zoiets hadden wij ook bedacht idd :) Dan mag hij zelf ook dingetjes uitzoeken enzo.. Hebben jullie haar in hetzelfde bedje verhuisd? Als we een bedstee zouden maken krijgt hij tegelijk met het verhuizen naar boven ook een nieuw bed, zou dat teveel van het goede zijn?
Evie ging wel in een ander bed, maar dat bleef een ledikant, ze was toen net 1,5... Hier ging de overgang van ledikant naar bed overigens vrij makkelijk.... en ook op vakantie sliep ze zo in een andere kamer in een stapelbed.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_114104246
Mijn kind is vreemd :')
Die wil dus echt niet in zn peuterbed. Hebben t ledikant uit zn kamer gehaald (draaaaaama, echt heel erg, uur bezig geweest daarna tot ie weer rustig was...).
Nu lees k m iedere avond voor in zn peuterbed en vraag,waar ie wil slapen.
Nou hebben we t ledikant voorlopig nog.niet echt nodig.gelukkig, maar vind t wel typisch dat ie er zoveel problemen mee heeft. Had k niet verwacht. Neefje.en nichtje gingen beiden zonder problemen over namelijk. En hij slaapt normaal overal zonder problemen (in campingbed dan wel).
Nou ja ooit.zal ie.vast wel willen :P
  woensdag 18 juli 2012 @ 17:44:19 #65
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_114373098
Waarom heb ik nog niemand over t nieuwe kinder/babykamer spul van de H&M gehoord?
gaan jullie je schamen :{w

die opbergboomstammen zijn té leuk.
  woensdag 18 juli 2012 @ 17:52:36 #66
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_114373493
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 17:44 schreef SacreCoeur het volgende:
Waarom heb ik nog niemand over t nieuwe kinder/babykamer spul van de H&M gehoord?
gaan jullie je schamen :{w

die opbergboomstammen zijn té leuk.
Dat ja! Ik zag het ook ineens vanmiddag :o O+
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_114380763
Oh, ik zit er al heel lang op te wachten! *O* Even kijken.

Ik ben bezig inspiratie voor Lena's peuterkamer op te doen. Ik heb nog een half jaar. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_114381866
Willen jullie mij helpen? Ik zoek een kapstokachtig wandmeubel voor op de babykamer, in wit, met een horizontale lat waaraan de kleertjes aan hangertjes opgehangen kunnen worden.

Zoiets, maar dan zonder de haakjes:



Ik heb alleen geen idee hoe zoiets heet. Deze afbeelding heb ik gevonden door te zoeken op "brocante kapstok kast". Ikea, Babypark en Leen Bakker bijv. schijnen niets vergelijkbaars in hun assortiment te hebben.

Waar zou ik zoiets kunnen vinden?
pi_114381951
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 17:44 schreef SacreCoeur het volgende:
Waarom heb ik nog niemand over t nieuwe kinder/babykamer spul van de H&M gehoord?
gaan jullie je schamen :{w

die opbergboomstammen zijn té leuk.
Oeh leuk spul zeg!! Ik zou dat sterretjes-dekbedovertreksetje wel willen hebben voor mn meiden O+ en zo'n sprei.
En ze verkopen nu bijna zo'n zelfde hoeslaken als die ik zelf gemaakt had voor mini toen ik nog zwanger was :D <3
:)
pi_114382891
Ik vind dat spul van de H&M net niks geloof ik :N

Maar goed ik heb toch geen kamertje om in te richten -O-
Al hebben we morgen eindelijk een kijker :X
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_114382978
Mangostine, wil je per se zonder haken en per se brocant? Basic Label heeft deze voor 29,95 euro:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 18 juli 2012 @ 20:58:25 #72
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_114383195


Ik heb deze, van Leenbakker. Toen Lientje net geboren was hingen er pakjes aan, maar na verloop van tijd staat dat niet zo leuk meer, nu hangt er een meetlatje aan de haakjes en een vestje en haar verjaardagsjurkje en gebruik ik die dwarslat dus eigenlijk niet meer.

Dit ter info. ;)
pi_114383668
Claudia, niet per se brocante, maar wel graag zonder haakjes. Anders komen de kleertjes in de war met de haakjes. Jouw suggestie komt wel in de buurt.

Thanks Juud, dwarslat heet dat. Toch nog es verder googlen.
pi_114383744
Ja, of 'roede'.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 18 juli 2012 @ 21:24:28 #75
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_114384844
ik heb er 1 zonder haakjes, drama met zoeken omdat bijna alles haakjes of knopjes heeft.
Uiteindelijk gevind bij de kringloop en incl. afdingen voor 7.50 ofzo gekocht.
  woensdag 18 juli 2012 @ 21:25:59 #76
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_114384931
Ik zag dat de wehkamp een leuk nieuw bed heeft

pi_114385018
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 21:24 schreef SacreCoeur het volgende:
ik heb er 1 zonder haakjes, drama met zoeken omdat bijna alles haakjes of knopjes heeft.
Uiteindelijk gevind bij de kringloop en incl. afdingen voor 7.50 ofzo gekocht.
verkoop je die toevallig? :P
  woensdag 18 juli 2012 @ 21:28:20 #78
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_114385080
Haha nee sorry ik ben er echt helemaal verliefd op :P
  woensdag 18 juli 2012 @ 21:29:55 #79
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_114385168
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 21:07 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, of 'roede'.
Dank u, ik kwam dr even niet op. :+
  woensdag 18 juli 2012 @ 21:30:58 #80
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_114385220
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 21:25 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik zag dat de wehkamp een leuk nieuw bed heeft

[ afbeelding ]

Ik vind dat soort bedden haske leuk, maar wie gaat dat opmaken iedere week en wat als je kind gaat overgeven in bed? :X
pi_114385303
Brandweer auto bij de wehkamp is geweldig O+
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 18 juli 2012 @ 21:32:53 #82
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_114385336
ik heb de lengte van een kind :P geen probleem dat opmaken
pi_114385694
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 21:25 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik zag dat de wehkamp een leuk nieuw bed heeft

[ afbeelding ]

Weet je nog iets leuks in dat genre? Maar dan zo min mogelijk zonder thema.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 18 juli 2012 @ 21:43:21 #84
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_114385933
pipobed, laag boomhuisbed, strandhutbed, bedstee :P

of je het thema maakt ligt aan de rest.
Pipobed kan heel leuk zijn bijvoorbeeld.

bedstee is natuurlijk tijdloos.
  woensdag 18 juli 2012 @ 21:48:25 #85
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_114386258
dit is zo'n mooi wiegje

  woensdag 18 juli 2012 @ 21:49:41 #86
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_114386328
Hier claudia:

themaloos poppenhuis/bed



kan ook in andere kleuren
pi_114386600
Wat gaaf!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_114386801
Ik zag afgelopen weekend dit bedje, nu ben ik flieft en moet ik een baby voor erin O+
  woensdag 18 juli 2012 @ 21:58:26 #89
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_114386893
Lijnloos, wow!! O+
Wel duur, maar wat mooi!
pi_114387021
Ja, hij is wel wat duur (+ ticket naar Barcelona want daar stond ie :+ ) maar hij is zoooo mooi!
pi_114388568
De H&M babyspulletjes vind ik niet leuk, maar oehhh die beer en wolf :P O+ dingetjes.. moet,hebben!!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  woensdag 18 juli 2012 @ 22:24:23 #92
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_114388769
Lijnloos wat een geweldig bedje O+
pi_114390727
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 21:49 schreef SacreCoeur het volgende:
Hier claudia:

themaloos poppenhuis/bed

[ afbeelding ]

kan ook in andere kleuren
súpergaaf! O+ O+
die kleur ook <3

neem deze claudia! ah toeeee? :+
:)
pi_114391002
Dat gele bed is echt geweldig!!! O+
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_114391147
H&M











mierzoet O+ ik hou dr van :P
:)
pi_114391367
Ik heb t grijze wollen dekentje vanmiddag voor mijn zwangere schoonzusje besteld. Die wil een kamertje met een steigerhouten wand enzo, ik zag m er al helemaal op een bedje liggen O+
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  woensdag 18 juli 2012 @ 23:06:34 #97
100412 mefke79
komt goed!
pi_114391814
Ik heb bij H&M ook al wat dingen gezien voor de jongenskamers. Die van Tienus mag wel wat stoerder en die van Driekus is sowieso nog wat leeg. En voor die prijzen van de H&M kan je het er wel op wagen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_114392299
Ik mis de spulletjes die jij laatst postte Mefke, dat bosthema. Dat was toch ook H&M of heb ik dat verkeerd onthouden?
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  woensdag 18 juli 2012 @ 23:16:14 #99
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_114392375
dat rood/roze schreeuwt Evie ;) past allemaal perfect in dr kamertje.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  woensdag 18 juli 2012 @ 23:24:07 #100
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_114392848
Meteen deze besteld. Komt in de decembermaand vast wel weer van pas

  woensdag 18 juli 2012 @ 23:31:28 #101
260253 Sandous
*+*+*+*+*+
pi_114393314
ooow dat grijze dekentje en die eronder. wil er best wel weer een beebie voor bakken. Maar mn grote baby kan het nu ook gebruiken :o

H&M even kijken gaat!!
pi_114393374
oohw, ik vind deze muursticker leuk

Ze hebben hem natuurlijk niet bij de h&m, ik heb al gekeken op google, iemand een idee waar ik iets in deze richting kan vinden?

hmmz, plaatje doet t niet.

Hij staat hier
*poef* nu is het weg
  donderdag 19 juli 2012 @ 07:23:39 #103
100412 mefke79
komt goed!
pi_114401491
poppedein het staat er wel bij, maar je moet goed zoeken op de site, beetje raar ingedeeld.
Edit: klik maar op link kj hierboven!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  donderdag 19 juli 2012 @ 08:44:34 #104
35189 Troel
scherp en bot
pi_114402557
LOL, met dank aan het linkje naar de H&M, nu waren er ineens wel jongenskleren in de sale :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_114403130
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 21:32 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Brandweer auto bij de wehkamp is geweldig O+
Die heeft Leander ook!! Is echt heel super en heel mooi. In het echt nog mooier dan op het plaatje!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_114403282
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 23:32 schreef kaatjejannie het volgende:
oohw, ik vind deze muursticker leuk

Ze hebben hem natuurlijk niet bij de h&m, ik heb al gekeken op google, iemand een idee waar ik iets in deze richting kan vinden?

hmmz, plaatje doet t niet.

Hij staat hier
Deze komt nog t meest dichtbij geloof ik...
http://www.rightonthewalls.com/pine-tree-vinyl-wall-decal.html

Of deze?
http://www.vinyldecals.co(...)-wall-art-decal.html

Maar volgens mij kun je die nog t beste en supermakkelijk zelf maken van behang
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_114406183
Deze gekocht, lang leve de H&M kortingscodes!


Deze 2x


En voor komende vakantie
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_114512617
Ik heb een tijdje terug zo'n soort kubus gezien die je aan de muur kan hangen voor op de kinderkamer, voor bijvoorbeeld boeken enzo...weet iemand wat ik bedoel? :@ waar kan ik die kopen?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_114512685
Volgens mij zijn ze uit het assortiment -O-
MP wellicht nog maar daar vond ik ze vrij prijzig laatst.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_114512797
Ow jammer! weet je welke zoekwoorden ik kan gebruiken op MP? kubus? of heeft het een bepaalde naam?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_114513557
Ze zijn bij karwei nog steeds te koop
http://www.karwei.nl/asso(...)s/kubus-set-3-delig/

En xenos heeft ze ook, staan in de huidige folder
Kinderkamerfoto- en inspiratie-topic deel 44

[ Bericht 30% gewijzigd door Poppedein op 21-07-2012 23:24:00 ]
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_114513962
Ik zocht de witte met afgeronde hoeken. Waren die van Ikea?
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_114514214
Poppedein bedankt!! ze zijn ook onbehandeld dus ik kan ze verven! ^O^

DML ik heb ze bij ikea niet gezien op de website :N
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_114514504
Bitterend bedoel je zoiets: http://www.hippemamas.nl/(...)in-de-babykamer.html

Praxis heeft zoiets ook, met afgeronde en echte hoeken, alleen in minder kleuren maar dan wel goedkoper dan hier.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_114514625
Ja zoiets bedoelde ik! 137 euro's is best prijzig. Ik ga morgen even bij de praxis langs lijkt me ook leuk om ze zelf te verven :Y
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_114516167
Bitterend als ik het me goed herinner heeft de Praxis ze in wit, zwart en eikenhout. Je kunt de eikenhouten idd eventueel verven als je een andere kleur wilt dan wit of zwart en ze kwamen in een setje.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_114530386
de kast is af!

die is van Lex
pi_114530932
Erg mooi geworden KD!! En die handdoek hebben we hier ook. Net als de overtrekjes natuurlijk ;)

PJ, leuke spulletjes voor Wolf zijn kamer! Heb ook meteen gespiekt, maar helaas allemaal andere stijl dan onze kamers :)
pi_114531651
en elins kast moet nog 1 laag:



+ lekker hysterisch



en Meimel:

;)
  zondag 22 juli 2012 @ 15:45:42 #120
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_114531793
Leuk kleurdoos! O+
  zondag 22 juli 2012 @ 15:53:22 #121
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_114532046
Ik zou Elins kast geen extra laag geven ik vind m zo juist heeeeeel mooi!
En hysterisch is mn bijnaam, dus daar hou ik wel van :P
  zondag 22 juli 2012 @ 15:55:26 #122
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_114532121
dat wilde ik ook net zeggen SC! ik vind het wel een heel mooi effect zo.... O+
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_114532583
Ik vind de kast er zo ook erg mooi uit zien, maar misschien dat het in het echie wel duidelijk nog een laagje erover moet?

KD, Dyon stond verbaasd te kijken bij de foto. Hij miste zijn eigen knuffels :D
  zondag 22 juli 2012 @ 16:47:00 #124
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_114533839
Ik heb trouwens dat ruitjes behang gevonden.
Iemand nog weten? Claudia misschien? :P
  zondag 22 juli 2012 @ 17:25:05 #125
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_114535269
Supermooi KD O+

Ik heb net bouwtekeningen van een bedstee gevonden, die we aan willen passen voor onze zolder. We hebben definitief besloten dat Stef naar boven gaat en we gaan ons best doen op een mooi kamertje :)
3!
pi_114537346
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 16:11 schreef Meimeltje het volgende:
Ik vind de kast er zo ook erg mooi uit zien, maar misschien dat het in het echie wel duidelijk nog een laagje erover moet?

KD, Dyon stond verbaasd te kijken bij de foto. Hij miste zijn eigen knuffels :D
hahah, ja lex heeft 2 ratten :')
pi_114537593
super gaaf die kasten!! *jaloers*!!
pi_114540415
Mooi KD!!

Weet iemand misschien hoe ik prenten uit een sprookjesboek op hout kan overplaatsen??
Zag een tijd terug die techniek op pinterest maar kan hem niet meer terugvinden.

Ben er nog niet precies over uit maar wil eens kijken of ik zo misschien een mooie meetlat kan maken voor haar kamertje
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_114540473
transferpapier
pi_114540681
Die vond ik ja... maar dan moet je nog printen...
Maar het gaat juist om een prentenboek, en dus niet iets wat ik digitaal heb... iets met een soort lijm begreep ik...
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  zondag 22 juli 2012 @ 20:04:58 #131
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_114540704
Op pinterest zie ik men altijd met een bepaalde lijm in de weer. Maar echt Amerikaans spul is dat helaas.

KD ik vind ze beiden echt AWESOME O+
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_114541697
Ik heb wel eens iets gedaan met servetten op dienbladen enzo, was een bepaalde soort lijm voor... Ik denkn dat je dat bedoeld? Zal even kijken of ik die pot nog heb staan..
pi_114541859
Mod podge ofzo bedoel je denk ik? Dat was in NL ook te krijgen toch? Alleen hier heet het anders geloof ik. Ik heb zelfs begrepen dat mensen kinderlijm ervoor gebruikten, of dat hetzelfde resultaat heeft weet ik niet...
:)
pi_114541942
Ik heb hier Mod Podge liggen iinderdaad..
pi_114541987
http://lekkerzelfdoen.wordpress.com/tag/mod-podge-alternatief/

http://www.babblingsandmore.com/2011/10/homemade-mod-podge.html

witte alleslijm mengen met water, that's all blijkbaar. Volgens heul veul weblogs.
50/50 verhouding en goed schudden.
:)
  zondag 22 juli 2012 @ 20:41:57 #136
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_114542177
Oeh bedankt! Eens uitproberen!
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_114542913
Jah! Kijk :D Tnxs Mignonne!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  zondag 22 juli 2012 @ 21:03:37 #138
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_114543165
KD, je kasten, prachtig!!
pi_114543586
dank O+
  zondag 22 juli 2012 @ 21:13:41 #140
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_114543626
Heb je ze bij de kringloop vandaan en zelf opgeknapt?
pi_114546494
Kd super leuk die kasten en sowieso ook de meidenkamer voor je peuter.

Bitterend heb je nog gekeken, is het gelukt?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_114546822
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 21:13 schreef becky27 het volgende:
Heb je ze bij de kringloop vandaan en zelf opgeknapt?
jep, lex zijn kinderkamer (commode, kast, boekenkastje (voor aan de muur) + bed = 60 euro :D ) en elins kast heb ik al lang, die was ook iets van 50 euro, die is al wit en blauw geweest)
pi_114548962
Ja, SC! Al kan ik me niet herinneren dat ik op zoek was naar ruitjes?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_114549117
KD, wat heb je het weer goed voor elkaar!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 22 juli 2012 @ 23:58:34 #145
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_114551632
Zoek op type Nova Dawn van het merk Isak en je weet denk ik wel weer welke het is :P
Gewoon google afbeeldingen.

Schijnt dus van dat zweedse merk te zijn die ook dat pinguin en ijsbeertjes behang verkopen.
  maandag 23 juli 2012 @ 07:21:55 #146
185640 vrouwtje-theelepel
Vrouwtje-theelepel
pi_114556711
Ik zag trouwens dat praxis ook behang heeft met dezelfde print als dit behang van fermliving . ze hebben het in ieder geval in zacht roze met wit
http://fermliving.blogspot.nl/2011/08/pinterest-round-up.html?m=1
pi_114556928
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 23:58 schreef SacreCoeur het volgende:
Zoek op type Nova Dawn van het merk Isak en je weet denk ik wel weer welke het is :P
Gewoon google afbeeldingen.

Schijnt dus van dat zweedse merk te zijn die ook dat pinguin en ijsbeertjes behang verkopen.
Ik was op zoek naar dit behang:



Maar Nova Dawn is erg gaaf! Meteen even gepind. De pinguins kende ik al wel.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_114560073
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 23:24 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik zocht de witte met afgeronde hoeken. Waren die van Ikea?
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90177198/
Dat is het enige type wat ze bij ikea hebben..
  maandag 23 juli 2012 @ 17:59:57 #149
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_114571603
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 08:06 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik was op zoek naar dit behang:

[ afbeelding ]

Maar Nova Dawn is erg gaaf! Meteen even gepind. De pinguins kende ik al wel.
Ik zou alle eijffinger boeken uitpluizen, Ikea gebruikt vrijwel alleen eijffinger behang is me opgevallen.
pi_114583227
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 17:59 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ik zou alle eijffinger boeken uitpluizen, Ikea gebruikt vrijwel alleen eijffinger behang is me opgevallen.
Oeh, dank voor de tip!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_114583364
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 18:35 schreef Kwisted het volgende:
super gaaf die kasten!! *jaloers*!!
Dit!
Echt mooooi KD! O+
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_114584799
Hm, (nog) niet gevonden. Maar ik heb wel andere opties bij Eijffinger gevonden die de sfeer waar ik naar op zoek ben benaderen (maar het net niet helemaal zijn):











Ik vind dat onderste wel héél gaaf. O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_114585041
Heel mooi Claudia! die 3de vind ik echt prachtig...

Lena heeft ook een klein kamertje toch?
Wij zijn weer een nieuwe brainstorm ronde aan het doen.... Denken dat ze bijna toe is aan een peuterbedje...
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_114585459
Die derde vind ik ook het mooist! Maar de kleur groen lijkt me zo donker. Ik ben heel precies wat kleuren betreft. Oké, ook wat motieven betreft. Eigenlijk wat alles betreft. :+ Ik zoek een beetje naar de combinatie stoer-romantisch. Dus wel bloemetjes, maar dan niet te roze of te zoetsappig.

En ja, Lena's kamer is heel klein. Ik ben nog steeds aan het brainstormen over een zelf ontworpen bed. Maar daar twijfel ik over.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_114585566
Leuke behangetjes Claudia!
Ik vind die 2e en 4e helemaal niks voor jou :D maar ze zijn wel tof!
pi_114585614
Juist! Hij zou net een tintje lichter mogen inderdaad...

Welke afmetingen hebben jullie?
Hier is nu de afweging of we de complete babykamer eruit gaan halen straks....Maar ik ben bang de commode te missen.. We gaan morgen eens proberen of ons 10 cm lager dressoir op onze slaapkamer ook dienst kan doen zo lang..

En dan weer afwegen of we heel ruim in de toekomst gaan kijken en zorgen dat er een 1 persoons bed gaat passen ooit... of dat we daar lekker niet over nadenken en nu een mooie peuterkamer maken en over 4/5 jaar opnieuw met het bijltje hakken... (al is het dan een veel lastiger bijltje)
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_114585827
Lena's kamer is slaapkamer 3:



Het leek me zo leuk om een bedstee/hoogslaper-achtig iets voor haar kamer te laten maken. Maar ik twijfel of ik zoiets massiefs wil. Ook is ze nu nog wel jong daarvoor, aangezien de hoogte in interessant wordt vanaf een bepaalde leeftijd. Bovendien ben ik verliefd geworden op dit bed:



Wat de commode betreft: die staat hier al een tijdje niet meer op de slaapkamers van de kindjes. We hebben de commode in onze slaapkamer gezet. Het werkt prima, met één maar. Als een van ons wil uitslapen en de ander de kindjes wil verschonen, dan verpest dat de uitslaapsfeer. Op zich zouden we ook beneden een verschoningskussen extra kunnen leggen. Dat hebben we geprobeerd maar vonden we helemaal niet handig.

Ik ga Lena's kledingkast ook wegdoen. Voor haar kleding wil ik iets véél kleiners.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_114586189
;) iets kleiners als kledingkast is hier geen optie... This nu al enorm proppen...

Oona's kamertje is net een fractie kleiner... 180x310... en op de korte kant een flink schuin stuk met een veluxraam... Helaas past er dus geen 1 persoonsbed in de breedte...
We zitten nu te kijken of we meteen voor een grote gardarobe kast gaan waar alles van de commode bij past... maar dan zou de kast en later een 1 persoons bed niet meer op die 2.10m passen samen.. en dus een evt nieuwe kast ook maar 4/5 jaar meegaan.. das opzich dus weer zonde..

Helaas past de commode niet op onze slaapkamer erbij... maar de ladekast die er staat zou wellicht wel dienst kunnen doen zolang het nog nodig is... Gaan we even uitproberen..

Dat bedje is trouwens echt super ook!
Wij gaan ws voor de sundvik van Ikea... haar meubeltjes nu zijn wit, maar de houtkleurige vind ik veel mooier...

[ Bericht 4% gewijzigd door Lamb29 op 24-07-2012 01:23:54 ]
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_114586350
Ik weet niet wat voor kast jullie nu hebben, maar het zal je verbazen hoeveel kleding er in een paar slimme lades gaan. Misschien is het toch zinvol om na te denken over alternatieve manieren van opbergen? De Ikea is wat dat betreft een ideale inspiratiebron.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_114586399
Oh, en wat ik ook nog wou zeggen: het lijkt me niet zo nodig om nu al over een eenpersoonsbed na te denken. Ivan heeft het Kritterbedje van de Ikea en daar kan ik zelfs nog in slapen als dat moet.

Ik vind de Sundvik leuk! Stond hier ook op het lijstje.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_114586488
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 23:13 schreef Sonnetje85 het volgende:
Leuke behangetjes Claudia!
Ik vind die 2e en 4e helemaal niks voor jou :D maar ze zijn wel tof!
Hehe, klopt. De tweede heb ik erbij gedaan vanwege de combinatie groen-roze. Daar houd ik erg van. Van dat 4e behang vind ik de kleuren fijn. Maar ze zijn allebei iets te zoetsappig voor me. Al heeft Lena wel een zoetsappige lamp! Eens kijken of ik daar een foto van heb.

-Edit- Gevonden!

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_114587448
Helaas zit het probleem hem meer in te veel kleding dan nog beter kunnen opbergen ;)

Vriend kwam net nog met een mooie oplossing.... Nu een grote gardarobekast op haar kamer ipv haar kledingkast en commode.. En later wanneer ze over zou gaan naar een 1 persoons bed die kast naar onze kamer verplaatsen... (ter vervanging van t dressoir dat er nu staat).... Wij krijgen dan wel een soort van inloopkast met een bed erin ;) maar als dat betekend dat Oona wanneer ze ouder is een mooi eigen plekje heeft... prima!

Deze dus.... foto wil niet plaatsen
Helaas is deze er niet in de 3deurs... Vind deze deuren wel mooi..
Evt een mooi behangetje in de panelen maken..
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_114587538
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 23:56 schreef Lamb29 het volgende:
Helaas zit het probleem hem meer in te veel kleding dan nog beter kunnen opbergen ;)
Welnee. Hoe meer spullen je hebt, hoe slimmer je op moet bergen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_114587589
;) Kom je op de koffie? Tips zijn altijd welkom haha
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_114587898
Oh jee. :D

De Ikea heeft dekenlades voor onder peuterbedjes. Die lijken me wel handig:



Zoiets leek me ook wel handig, maar dan voor in de wat verdere toekomst:



Of zoiets:



Van die andere foto vind ik dat verticale wandje geniaal, zowel voor een grote als kleine ruimte. Dat moet niet al te moeilijk te doen zijn zelf! Kijk nou:



O+

Of een deel van de kleding aan een roede aan de wand. Het is praktisch en leukt een muur op:



Heb je elders in huis opbergruimte? Ik merk dat ik best veel kleding (al dan niet in dozen) heb die Lena net niet of niet meer past en toch nog in haar kast hangt of ligt. Ik zou die elders kunnen opbergen tot ik besluit wat ermee te doen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_114588088
Wij werken al aardig op de ikeamanier...
Onder ons bed staan al bakken en bij Oona komen ze ook, in onze kast hangen kledingverdelers voor loze ruimtes, in het schuine gedeelte heeft de vorige bewoner al prachtige deurtjes gemaakt om 'zolderspul' op te kunnen bergen, kisten boven op de kast.. Ook in de woonkamer verschillende hoekjes en loze ruimtes extra benut..

:) en mooi om te zien... meerdere van die foto's heb ik ook op pinterest erbij gezet voor ideeën
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_114588115
Maar dan met allemaal kleren erin. :+

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_114588140
Ik vind die hoofdeindes met opbergruimte van de Ikea ook wel slim, maar ik heb geen idee hoeveel daar nou ingaat en of dat praktisch is.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_114588387
Heel weinig helaas... teminste degene waar wij naar gekeken hebben.
Bijkomend puntje hier is dat we ook met afgesloten ruimte moetn werken ivm stof... ben zelf behoorlijk allergisch voor huisstofmijt..

Maar die laatste is wel erg tof :D
Dat zou nog een serieuze optie kunnen zijn.. alleen missen we wel dan het deel rechtsboven gezien daar dus de schuine wand loopt..
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_114588457
En dan maak je er allemaal kleine deurtjes in, ook hartstikke tof. O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_114588545
Voor nu is dit de meest logische optie...




een van deze 2... vind de kleur van de 2de wel echt het mooist...
En dan het Sundvik bedje erbij... of wit.. of dat mooie bruin

Ene is breder.. ander is hoger...
En dan dus de commode eruit...
Kunnen we de andere wand helemaal leuk inrichten...
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_114588599
Waar denk jij voor de wand aan?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_114588713
We hebben nu 1 paars/leem achtige muur en de rest is wit...
Afhankelijk van de kleur kast... wit dan blijft de muur in kleur... gekleurde kasten dan wordt hij ws weer wit

En aan de andere kant zit ik te denken aan boekenrekjes, leuke prentjes, mooie haakjes voor kleding, tasjes enz..
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_114589267
Ik zou t sundvik bedje in t bruin doen lamb :+
(kan je erg fijn op voorlezen :') hoe t slaapt weet ik niet *lol*)
Wij hebben er een hemnes ladekast bij. Hoewel die eigenlijk net iets te klein is voor alle kleren en overige zooi. Waarschijnlijk gaan we een kast-iets maken op de overloop.
pi_114590104


Vind dit sfeertje erg fijn...
Klopt ook wel met Oona's kamertje..
Bed dan onder het schuine gedeelte dwars, gardarobekast links ernaast....
En zo'n plankje aan de kant vanaf waar de foto is genomen... dat kastje op die plek vind ik ook geweldig... Daar zit de radiator, maar die staat nooit aan... Daar zou mooi zoiets voor kunnen
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_114598211
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 23:11 schreef Claudia_x het volgende:
Die derde vind ik ook het mooist! Maar de kleur groen lijkt me zo donker. Ik ben heel precies wat kleuren betreft. Oké, ook wat motieven betreft. Eigenlijk wat alles betreft. :+ Ik zoek een beetje naar de combinatie stoer-romantisch. Dus wel bloemetjes, maar dan niet te roze of te zoetsappig.

En ja, Lena's kamer is heel klein. Ik ben nog steeds aan het brainstormen over een zelf ontworpen bed. Maar daar twijfel ik over.
en roze in combi met grijsblauw? dat maakt het gelijk weer een heel stuk stoerer O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Kleurdoos op 24-07-2012 11:58:36 ]
pi_114598659
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 01:11 schreef Lamb29 het volgende:
[ afbeelding ]

Vind dit sfeertje erg fijn...
Klopt ook wel met Oona's kamertje..
Bed dan onder het schuine gedeelte dwars, gardarobekast links ernaast....
En zo'n plankje aan de kant vanaf waar de foto is genomen... dat kastje op die plek vind ik ook geweldig... Daar zit de radiator, maar die staat nooit aan... Daar zou mooi zoiets voor kunnen
MOET.ZO'N.SFEERTJE.MAKEN!! :o *;
tnx voor de inspiratie :D geweldig!
:)
pi_114599116
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 11:14 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

en roze in combi met grijsblauw? dat makt het gelijk weer een heel stuk stoerer O+
Heb je een voorbeeld?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_114599131
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 11:31 schreef mignonne het volgende:

[..]

MOET.ZO'N.SFEERTJE.MAKEN!! :o *;
tnx voor de inspiratie :D geweldig!
Nou, dat dus! Geweldig!

Wat is je Pinterestaccount, Lamb?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_114599224
Alle kleertjes van mijn oudste gaan overigens in dit achterste kastje:



Dat is inclusief het beddengoed en ondergoed enzo.
Het is een kwestie van goed proppen, een aantal dingen zoals jurkjes aan de muur hangen, en alleen datgene in de maat die ze draagt in de kast leggen. De rest kan elders opgeborgen worden. Als ik een lade onder haar bed zou maken hadden we nog veel meer bergruimte. Een grote kast is echt niet direct noodzakelijk, als de ruimte heel klein is zou ik eerder gaan voor een lage kleine kast en een lade onder het bed of bijvoorbeeld klepvakjes boven het bed (zoals in een caravan :D ) dan voor een grote kollosale kast in de kamer.
:)
pi_114599592
mignonne, heb je die paddestoelenlamp van de blokker ook? ik ben er zo verliefd op, heb er nu alleen nog geen goed plaatsje voor ;( (en goedkoop!!)
pi_114599683
kijk Clau,

de kleur van t bedje maakt het wat killer en minder snoepig in combi met het roze <3
pi_114599705
Ja, mooi!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_114599774
ik ben nu zelf bezig met een project op zolder, boven bureau 1 komt dit :


en boven t naaitafeltje:

pi_114599790
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 12:01 schreef Kleurdoos het volgende:
mignonne, heb je die paddestoelenlamp van de blokker ook? ik ben er zo verliefd op, heb er nu alleen nog geen goed plaatsje voor ;( (en goedkoop!!)
nee heb k niet? Geen idee ook welke je bedoelt eigk :o
maar hier in dit kamertje heb ik er ook niet direct plek voor en er zijn lampjes genoeg :P misschien onthouden voor t volgende huis.
:)
pi_114599819
Leuk ja!
Van die kistjes staan al een hele tijd op mn wensenlijstje voor de nieuwe meidenkamertjes straks O+
:)
pi_114599848
Die tak met die hangertjes eraan, leuk!
pi_114600166
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 12:09 schreef Cantare het volgende:
Die tak met die hangertjes eraan, leuk!
Ja, ik vind dat soort ideeën heel tof. Zou ik zelf nooit op komen. Maar ze geven een kil kamertje - en wij zitten in een nieuwbouwhuis met een strakke vloer en witte meubels - wat meer warmte.

Voor Lena's kamer heb ik de tak met stoffen vogeltjes al. O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_114600317
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 12:07 schreef mignonne het volgende:

[..]

nee heb k niet? Geen idee ook welke je bedoelt eigk :o
maar hier in dit kamertje heb ik er ook niet direct plek voor en er zijn lampjes genoeg :P misschien onthouden voor t volgende huis.
o men hij is zo leuk, helemaal van glas, ik zal m zo eens op de foto zetten!
pi_114600332
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 11:46 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nou, dat dus! Geweldig!

Wat is je Pinterestaccount, Lamb?
Ja ik vind het echt heel leuk.
Het is kleurrijk en vrolijk en echt een kinderkamertje, zonder schreeuwerig en fel en overheersend te zijn. De basis blijft licht. Ondanks dat het een heel klein kamertje is zo oogt het toch ruim.
:)
pi_114600346
Leuk al die plaatjes! Ben druk bezig met J. haar kamertje maar weet ook niet zo goed wat ik er mee wil/moet. Ik denk dat ik in iedergeval de commode niet meer terug ga zetten maar gewoon op de grond verschoon..
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_114600529
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 12:27 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja ik vind het echt heel leuk.
Het is kleurrijk en vrolijk en echt een kinderkamertje, zonder schreeuwerig en fel en overheersend te zijn. De basis blijft licht. Ondanks dat het een heel klein kamertje is zo oogt het toch ruim.
Het ziet er zo makkelijk uit, maar de samenstelling van de kleuren is echt heel goed gedaan. Dat stoeltje in hoek, dat groen van het kastje erbij. Heel tof. O+ Ik houd ook erg van dat soort kleuren die meer naar pastel neigen. Da's iets van de laatste jaren, want vroeger was ik vooral van fel feller felst. En soms kan ik het nog steeds niet laten (zie Lena's kamermuur).

Ik vind het bed ook heel gaaf.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_114600541
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 12:08 schreef mignonne het volgende:
Leuk ja!
Van die kistjes staan al een hele tijd op mn wensenlijstje voor de nieuwe meidenkamertjes straks O+
ja O+ je kan er alle kanten mee op, en je moet niet te netjes willen, gewoon lekker zooi door elkaar

ik wil ook nog een antfarm maken voor Elin O+
pi_114600781
wij hebben het nu in de woonkamer, ik ben dol op de combi hout/steen/wit nu in combi met veel taupe en grijs en als accentkleur gaan we voor Sage.
deze muursticker komt onze kant op!


(boven onze bank O+)
pi_114600795
Ik heb nu dit bankje. Die komt tegen de lange muur, en dan in het hoekje wat boekenplankjes.




Zoiets als dit.

Maar hoe dan verder? De muren zijn nu wit en eigenlijk wil ik die zo laten. Maar toch wil ik wel wat kleur. Hoe doe ik dat?
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_114600835
Heb je een foto van de kamer? Een plattegrond?

Dat bankje is geweldig. O+ Waarvandaan?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_114600873
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 12:45 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Ik heb nu dit bankje. Die komt tegen de lange muur, en dan in het hoekje wat boekenplankjes.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Zoiets als dit.

Maar hoe dan verder? De muren zijn nu wit en eigenlijk wil ik die zo laten. Maar toch wil ik wel wat kleur. Hoe doe ik dat?
schilderijtjes, boekenplankjes, een gekleurd kastje een geschilderde stip op de muur, muursticker... behangrandje..
pi_114600991
Leuk dat bankje!
Kun je een matraskussen maken voor op het bankje in een kleurtje? En dan eventueel met een extra kussentje erbij in een kleur, of gewoon twee kussentjes erop leggen ofzo.

En die plankjes doen al een hoop hoor qua kleur, als je je mooiste boekjes uitzoekt om op de bovenste plankjes te zetten, dan is dat best decoratief O+
Ik heb er ook een puzzle bij staan die ik ooit kreeg als kraamcadeau voor oudste. Bosthema enzo, doet het heel leuk als decoratie :D

Toffe sprei over het bedje doet ook veel qua aankleding, zorgen dat het qua kleurstelling aansluit bij je kussentjes of gordijntjes zodat het een geheel blijft? Hoeft niet dezelfde kleur te zijn maar dat het wel bij elkaar past zeg maar.

Lief lampje boven t bedje. Met maskingtape (polaroid!)foto's van jullie gezin/familie/huis ophangen boven haar bedje. Maskingtape kun je tegenwoordig bij Hema kopen in gezellige blommen of sterren of roze met witte stipjes enzo.
:)
pi_114600995
en als ik toch ooit eens idioot rijk word.


pfff.
pi_114601013
Basiclabel maar ik zie nu dat ie bij loods5 een tientje goedkoper is.

Ik zal manlief vragen vanavond ff een plattegrondje te maken (die heeft dat zo gedaan en bij mij duurt het waarschijnlijk tot vanavond :p)

KD, ik heb nu fotolijstjes waar ik verschillende pip behangetjes in heb gedaan maar vind dat nu eigenlijk maar standaard. :p En ik heb zo'n soort lief letterbak gekocht waar wat prulletjes in kunnen.

Even gezocht op maskingtape, dat is mooi! Daar ga ik wat mee knutselen.
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_114601070
ik word trouwens alleen maar zenuwachtig van pinterest, zoveel inspiratie, zo weinig ruimte :D en dan een keuze maken. argh.

ik zoek nog wel leuke overtrekjes voor Lex.. iemand tips? alles is in blauw/grijsblauw/wit/lichtblauw/mosgroen.
pi_114601115
je kan ook op etsy kijken voor leuke afbeeldingen, koop of print je een serie kaarten uit en die hang je in verschillende lijstjes..
pi_114601153
Of snuffel even bij psikhouvanjou.nl. O+ Zoveel leuks daar!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_114601179
Ik.moet ook nog aankleding voor de babykamer :')
Heb een paar leuke kapstokknopjes en een decoratieslinger achtig iets. Maar weet niet zo goed wat k op de muren wil.
Lastige nu is ook dat er nog geen bedje staat, dus kwa indeling moet k nog even kijken wat t handigste is...
Weet niet of k weer afbeeldingen van t geboortekaartje als.muursticker wil.
Moet eigenlijk s op zoek gaan naar inspiratie..
pi_114601193
dille & kamille hebben ook vaak leuke ansichtkaartjes staan bij de kassa!
:)
pi_114601206
gewoon reggen bij pinterest,
  dinsdag 24 juli 2012 @ 12:59:32 #207
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_114601226
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 12:03 schreef Kleurdoos het volgende:
kijk Clau, [ afbeelding ]

de kleur van t bedje maakt het wat killer en minder snoepig in combi met het roze <3
ik hou er van! O+ O+
pi_114601416
De Hema heeft ook regelmatig leuke dingen:

- dit blikje
- deze mand
- dit dekbedovertrek (multicolor, of die met hartjes)
- dit kapstokje
- dit kussen (heeft Lena ook)
- deze kledinghangers
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_114601446
ik heb van de hema t sterrenspul voor lex! en ook blauw en roze maskingtape
pi_114601638
ik zoek nog 1 behangetje voor elins poppenhuis (achterkant van een halve expeditkast)

tips?
eze bijv. maar dan grijs, blauw of roze
  dinsdag 24 juli 2012 @ 13:15:55 #211
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_114601781


Denk dat Noortjes kamer toch weer met paars wordt, is toch meisjesachtiger dan grijs :)
Bovenstaande boom is ook verkrijgbaar in paars met roze vlinders, ik vind het wel leuk.

KD waar haal jij je prachtige muurstickers vandaan?
pi_114601819
Blik! O+ ik ben dol op blik!
pi_114601841
http://www.whatisblik.com/

de pinguinpiano komt op zolder boven de piano van mijn vriend O+ :D

pi_114601871
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 13:15 schreef becky27 het volgende:
[ afbeelding ]

Denk dat Noortjes kamer toch weer met paars wordt, is toch meisjesachtiger dan grijs :)
Bovenstaande boom is ook verkrijgbaar in paars met roze vlinders, ik vind het wel leuk.

KD waar haal jij je prachtige muurstickers vandaan?
Die is leuk!
pi_114601969
over deze is er nog twijfel.. weten niet of Lex t los zal peuteren want t is een priegelaar :P

voor boven zijn bed
pi_114602050
Cute!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_114602335
He Claudia, wat ook leuk is: petrol met roze! Heeft mijn nichtje van acht en het is een verrassend leuke combinatie, ook stoer. Alleen kan ik geen enkel mooi plaatje er van vinden.

@Mignonne: hoe hang je ansichtkaarten dan op? Ik wil ook nog ergens in huis kaarten op hangen, maar van kneedgum komt na verloop van tijd de verf van de muur af. Is dat niet zo met masking tape? Ik twijfel namelijk over masking tape, het past niet zo bij de kaarten en de kamer (te 'slordig'). Het is dan wel niet voor een kinderkamer maar misschien heeft iemand anders er nog wat aan O-)
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_114602428
ik heb hier kaarten in een fotolijstje gehangen in de kamertjes, of met punaises in de muur of idd met van dat buddies spul van pritt. Ze hangen hier nog niet met maskingtape maar dat is wel mijn intentie. Over de muurverf kan ik geen garantie geven, bij ons hangen de tekeningen van de kinderen met maskingtape aan het geschilderde houtwerk en dat gaat prima, het laat geen plekken achter.

Masking tape heb je ook in effen kleuren, is dat wat? Ik hou juist wel van dat rommelige effect maar ik ben met je eens dat als je echt voor strak gaat dat het dan niet helemaal werkt.
:)
pi_114602472
KD, wat een goeie tip! Ik zit naar de pattern wall tiles te kijken. Ik begrijp nog niet helemaal hoe ze werken, maar wow! Da's een mooi alternatief voor behangen.

Deze:


O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_114602588
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 13:32 schreef Lot_1 het volgende:
He Claudia, wat ook leuk is: petrol met roze! Heeft mijn nichtje van acht en het is een verrassend leuke combinatie, ook stoer. Alleen kan ik geen enkel mooi plaatje er van vinden.

@Mignonne: hoe hang je ansichtkaarten dan op? Ik wil ook nog ergens in huis kaarten op hangen, maar van kneedgum komt na verloop van tijd de verf van de muur af. Is dat niet zo met masking tape? Ik twijfel namelijk over masking tape, het past niet zo bij de kaarten en de kamer (te 'slordig'). Het is dan wel niet voor een kinderkamer maar misschien heeft iemand anders er nog wat aan O-)
Dank voor de tip!

Ik heb masking tape gebruikt om kaarten op te hangen. Ze hangen nu al een half jaar. In het begin vielen ze er wel eens af, maar de oplossing was vrij simpel, namelijk meer masking tape gebruiken. De muur raakt er niet door beschadigd, geloof ik, maar ik zou het nog eens kunnen checken.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_114602635
Oh, en ik heb masking tape ook gebruikt om een soort lijst te maken:



De kleuren komen totaal niet over op de foto, maar het werkt in ieder geval wel. De volgende keer moet ik alleen ervoor zorgen dat er geen stukjes overlappen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_114603163
leuk~!
:)
pi_114603904
wat leuk dat uiltje <3
pi_114604983
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 13:32 schreef Lot_1 het volgende:
He Claudia, wat ook leuk is: petrol met roze! Heeft mijn nichtje van acht en het is een verrassend leuke combinatie, ook stoer. Alleen kan ik geen enkel mooi plaatje er van vinden.

@Mignonne: hoe hang je ansichtkaarten dan op? Ik wil ook nog ergens in huis kaarten op hangen, maar van kneedgum komt na verloop van tijd de verf van de muur af. Is dat niet zo met masking tape? Ik twijfel namelijk over masking tape, het past niet zo bij de kaarten en de kamer (te 'slordig'). Het is dan wel niet voor een kinderkamer maar misschien heeft iemand anders er nog wat aan O-)
Je kunt ook de schilderij lijstjes gebruiken, die je hier eerder zag of iets dergelijks om de kaartjes op te zetten of een of meerdere houten kubusjes.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_114605979
Mooi idd die babykamer KD!
Die sticker is ook tof...

Vind het alleen lastig om straks een grote muur in te delen zonder dat het een chaotisch geheel gaat worden...

Foto gevonden waarbij beide kanten zichbaar zijn.... Dit is dus duidelijk nog voor in gebruik name van het kamertje ;) Vandaar hij nog zo lekker steriel oogt... das nu zeker niet meer het geval
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vind dit dus nu way te zoetsappig worden...
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_114606063
Ohhhh die pinguin piano is geweldig!

En dat dekbedovertrekje heb ik toevallig gisteren gekocht Claudia... erg leuk is die..
(Heb net jou behangetje gerepind...... Das mijn account dus)

[ Bericht 20% gewijzigd door Lamb29 op 24-07-2012 16:31:55 ]
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_114608329
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 12:58 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ik.moet ook nog aankleding voor de babykamer :')
Heb een paar leuke kapstokknopjes en een decoratieslinger achtig iets. Maar weet niet zo goed wat k op de muren wil.
Lastige nu is ook dat er nog geen bedje staat, dus kwa indeling moet k nog even kijken wat t handigste is...
Weet niet of k weer afbeeldingen van t geboortekaartje als.muursticker wil.
Moet eigenlijk s op zoek gaan naar inspiratie..
ik heb op beide kinderkamers twee spijkers in de muur geslagen (vond lief niet zo leuk, maar goed), daar tussen een lintje gespannen en met mini knijpertjes de leukste geboorte felicitatiekaartjes opgehangen. Staat erg leuk moet ik zeggen!
pi_114608400
Oh das een leuk idee!
Die ga k onthouden, de ruimte is namelijk ook heel hoog, dus kan best leuk zijn! Even kijken of dat mag van lief (ook net gestuct haha). ;)
pi_114608587
dat ziet er dan zo uit (zie links). En weg...

Ja haha ook gestucte muren hier :P

[ Bericht 33% gewijzigd door loeszie op 24-07-2012 20:24:33 ]
pi_114608620
en deze kastjes zijn altijd leuk. Ik geloof dat ze bij de Praxis vandaan kwamen! En weg....

[ Bericht 42% gewijzigd door loeszie op 24-07-2012 20:25:20 (Foto weg) ]
pi_114614775
Geweldige behang :D ^O^ Ja zo staat ze inderdaad erg leuk! :Y
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_114615743
Ziet er idd leuk uit! Sowieso kan je er een hele hoop mee

Die.kastjes zijn ook leuk idd. Maar zou niet zo goed weten waar k ze zou moeten hangen bij ons.
Hoewel k nog niks voor boven de comode heb. De.plank die erbij hoort kan nog wel in Floris kamer blijven hmmm.
pi_114616133
Vast een hele domme vraag,maar dames, ik snap dat masking tape niet. Als ik er op google zie ik allemaal kleurtjes en printjes en als ik dan naar de foto van Claudia kijk,zie ik heul geen tape. Maak je er cirkels van en plak je dat in de vier hoeken en dan op de muur? Net als je met gewoon plakband doet? Wat is dan het voordeel van het tape?
pi_114616398
Haha Bodpa, ik zat me net hetzelfde af te vragen! :D
Dat zou ik dan gewoon met schilderstape doen, veel goedkoper. Je bedoelt die dierenkaarten toch?
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_114616588
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 20:43 schreef bodpa09 het volgende:
Vast een hele domme vraag,maar dames, ik snap dat masking tape niet. Als ik er op google zie ik allemaal kleurtjes en printjes en als ik dan naar de foto van Claudia kijk,zie ik heul geen tape. Maak je er cirkels van en plak je dat in de vier hoeken en dan op de muur? Net als je met gewoon plakband doet? Wat is dan het voordeel van het tape?
ik denk dat claudia dat ook gedaan heeft ja, maar dat was niet wat ik bedoelde :D ik bedoelde eigenlijk meer dat wat ze bij dat uiltje heeft gedaan. Of dat je bijvoorbeeld zoals een scrap-foto zo de hoekjes vastplakt.
:)
pi_114616693
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 22:17 schreef Tinuviel het volgende:
Kd super leuk die kasten en sowieso ook de meidenkamer voor je peuter.

Bitterend heb je nog gekeken, is het gelukt?
Sorry helemaal gemist!! nee nog niet gaan kijken geen tijd gehad! doen we in de vakantie over 2 weken!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_114616946
Was hier niet ooit een OP met leuke linkjes trouwens?

Of welke sites hebben leuke spulletjes enzo?
pi_114617516
Wat staan hier toch geweldige plaatjes tussen. Als ik hier de baby in mijn armen heb dan zal ik ook wat plaatjes van de babykamer plaatsen. Nu kan het nog niet ivm met de naam ;) het is in elk geval knalgroen met knalroze!

Ik weet niet hoe jullie zitten met ruimtes boven deuren, maar ik heb -waar mogelijk- de ruimte boven de deuren opgevuld met 'besta' kastjes van ikea. Je hebt ze in 64 en 38 cm hoog. Bij mij had ik precies ruimte voor die van 38 cm. Ideaal voor spulletjes die je niet dagelijks nodig hebt!
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the heart. - Helen Keller
[btfl]* portfolio
pi_114617679
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 20:50 schreef oeke het volgende:
Haha Bodpa, ik zat me net hetzelfde af te vragen! :D
Dat zou ik dan gewoon met schilderstape doen, veel goedkoper. Je bedoelt die dierenkaarten toch?
Ja, die bedoel ik. Fijn dat jij het ook niet snapte, voel me meteen minder een kluns. Je staat nogal hoog op mijn 'creatieve mensen die alles weten van dingen die je met je handen doet' lijstje :-)

Ah Mignonne! Bedoelde je t zo!
pi_114617913
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 14:55 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Je kunt ook de schilderij lijstjes gebruiken, die je hier eerder zag of iets dergelijks om de kaartjes op te zetten of een of meerdere houten kubusjes.
Oh, dat zijn ook leuke ideeën! Ik zal er eens over denken. Bedankt in ieder geval.

En Claudia, dank voor de foto's! Leuk, die tweede met dat uiltje ook. Misschien geeft dat ook wel een mooi effect.
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_114633825
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 20:50 schreef oeke het volgende:
Haha Bodpa, ik zat me net hetzelfde af te vragen! :D
Dat zou ik dan gewoon met schilderstape doen, veel goedkoper. Je bedoelt die dierenkaarten toch?
Trek je met schilderstape dan geen verf eraf?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 14:56:19 #242
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_114764795
Ik kwam deze tegen op FB. ^O^

pi_114764993
Wat leuk gedaan O+
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_114767405
ooooohhhhh O+
pi_114768642
ik heb eigenlijk nog nauwelijks foto's gemaakt van ons kamertje.
Maar het begon bij de lampen

wandlamp voor bij de commode

hanglamp

En toen heb ik geruit stof gekocht waarvan mijn moeder gordijntjes, lakentjes en n kussentje voor in de schommelstoel heeft gemaakt.


Witte meubeltjes dus met hard rose en zacht rose geruite accessoires
Goede foto komt nog wel als het helemaal af is.
pi_114794107
Ik wil toch ook echt deze zomer onze babykamer wat gezelliger maken. Dan moet er wel eerst nog een gigantische linnenkast uit, maar dat zit in de planning. Het is best een grote kamer (4,58 x 2,71), en met die kleine babymeubeltjes vind ik dat wel lastig, merk ik. Er staat dan alleen een bedje, commode (Hemnes ladekast met 3 lades) en een Billy.

Ik vind van die behangdieren leuk, en zie dat ze die ook maken in precies het behang dat al op één van de muren zit. Zou dat leuk zijn, of zou ik juist beter een ander motief / andere kleur kunnen kiezen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, en deze lamp hangt er, die blijft in elk geval ook:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Plaatjes even achter spoiler, want groot, en ik krijg ze niet kleiner.
pi_114794817
Bleie, ik denk dat met het behang is afhankelijk van de grootte van de muur waar al behang op zit en waar je de behangdieren plaatst. Misschien dat wij met een fototjevan het huidige kamertje beter kunnen adviseren. Maar ik denk dat als je het behang van bovengenoemd dier op een muur hebt en je plaatst op een aangrenzende of tegenovergestelde witte muur zo een dier, dat dat best leuk is.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_114796082
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 14:56 schreef Juud79 het volgende:
Ik kwam deze tegen op FB. ^O^

[ afbeelding ]
Wat leuk! O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_114796162
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 16:40 schreef Kwisted het volgende:
ik heb eigenlijk nog nauwelijks foto's gemaakt van ons kamertje.
Maar het begon bij de lampen
[ afbeelding ]
wandlamp voor bij de commode
[ afbeelding ]
hanglamp

En toen heb ik geruit stof gekocht waarvan mijn moeder gordijntjes, lakentjes en n kussentje voor in de schommelstoel heeft gemaakt.
[ afbeelding ]

Witte meubeltjes dus met hard rose en zacht rose geruite accessoires
Goede foto komt nog wel als het helemaal af is.
Zoiets wilde ik ook op ons kamertje, maar ik vond ze zo duur... Dus voorlopig nog maar een Ikea-lampje, wie weet later alsnog.

Bleie, ik zou het dan idd op de muur tegenover of naast de muur met hetzelfde behang doen, dan lijkt het me erg leuk met het terugkomende motiefje! Mits die muur gewoon effen behang of verf heeft. En ook al zo'n mooie lamp O+!

Nu onze dakkapel geplaatst is, wordt er druk geklust in de babykamer. Hopelijk is het over een week of 2 echt klaar, kan ik ook eindelijk iets showen!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_114796540
De andere muren zijn wit (nou ja, net niet, ral 9010). Ik heb even geen foto's, en Pietje ligt nu te slapen, dus kan ze ook niet maken. Behangdier zou of op de muur tegenover de behangen muur komen, of haaks erop.
pi_114796800
Da's logisch, tenzij je een 5- of 6-hoekige kamer hebt. :+
pi_114799814
:@ oh ja...

Foto's!





Die bruine kast gaat er dus uit, stoel denk ik ook.

Het bedje staat met de korte kant tegen een witte muur.
pi_114801494
De muur waar de kast staat, datis de muur tegenover het behang, toch?

Ik denk, dat daar het behangdier, die giraf leuk zou staan, misschien met een kleiner witte kast, ladekastje of witte billy. Ga je dan een andere kast of ladekastjes neerzetten voor de kleding en/ of boeken, speeltjes etc? Wij hebben de expedit klein kastje in de peuterkamer. Daarin kun je dan maanden uit stof of plastic zetten met het speelgoed erin. Dat is echt perfect.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_114801780
Die kast! :o O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_114801954
Bleie die commode kun je ook laten staan natuurlijk en gewoon wat anders leuks erbovenop zetten. Ofwil je hem per se uit de kamer?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_114802625
De commode blijft ook Tinu, maar die hebben we gewoon nog nodig als commode. De kast die weggaat, is dat gigantische ding (ja, hij is prachtig, maar ook echt te groot, en niet leuk voor in een kinderkamer).

Ik wil denk ik het bedje meer richting raam zetten, en dan inderdaad op die lange muur een behangdier.
pi_114809710
Maar je houdt de kast toch wel, Bleie?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_114809737
Ik zou trouwens eerst even met Floorplanner een plattegrondje van je ideale indeling maken en dan bepalen wat je met een behangdier zou willen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_114809751
Of, en wat is de lamp leuk!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 29 juli 2012 @ 17:18:26 #260
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_114810309
wat ik zou doen, is die kast verven en absoluut houden. Juist voor in een kinderkamer! daar heb je toch alleen maar plezier van? zoveel opbergruimte! en hij is gewoon prachtig (in een andere kleur :P)

wat ik zou doen en dan ben ik eerlijk is die zwart/bruine kast eruit want dat trekt de rest zo naar beneden qua kleur en model. Gewoon plankjes ophangen boven de commode of een mooi kastje. En dan de grote kast gebruiken voor de opbergruimte. Maakt zoveel ruimte. (lange gordijnen helpen trouwens ook hoogte & ruimte te maken)

Ik zou aan 1 kant die kast plaatsen en schuins een lekkere stoel oid.
Aan de kant van de commode (die laten staan die staat mooi) en daarnaast ipv die boekenkast het ledikantje in de lengte.
pi_114812210
De kast gaat echt weg. Verven kan niet. De kast is gefineerd, en bovendien eigenlijk niet van mij, maar van mijn oom (hij komt uit de inboedel van mijn grootouders, maar niemand had er plek voor), en het is dus echt een bakbeest van bijna 3 m lang, ik denk iets van 60-70 diep en 2.60 hoog. Hij kan op geen enkele andere kamer staan, en ik vind hem dus echt niet geschikt voor een kinderkamer.

Er ligt bovendien van alles van ons in (wat dus ergens anders heen moet Ja, dat kan natuurlijk ook zonder de kast weg te doen, zoals handdoeken, beddengoed, 'het mooie servies'), en ik had als kind ook zo'n kast van mijn ouders op mijn kamer staan, en dat vond ik vreselijk. Daardoor was het echt minder mijn kamer.

Die zwarte Billy is trouwens vrij eenvoudig te vervangen door een witte, die hebben we nog wel op zolder staan. En ik heb ook nog een plank liggen die ik ooit boven de commode wilde ophangen.

Ben wel met Floorplanner in de weer trouwens, maar ik ben daar niet handig mee. Krijg het bedje bijv. niet in de goede kleur...

Ik zou ook nog kunnen proberen het thema van de lamp (huisjes e.d.) door te voeren op de muur. Dan zou ik alleen moeten uitvogelen hoe ik dat dan kan doen.
  zondag 29 juli 2012 @ 18:18:40 #262
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_114812534
ja ik vind zelf die kasten van billy gewoon niet mooi, dat zal het wel zijn :P
En ze lijken me zo onpraktisch (behalve voor boeken) omdat ze niet heel diep zijn.

Je kunt ook 1 muur gewoon alleen bergruimte maken met billy kasten (ipv eentje)
pi_114812693
Ik hou er ook niet zo van, maar we hebben deze nou eenmaal, en we hebben niet zo veel geld op het moment. Voor babyspulletjes zijn ze ook nog wel te doen. En bij B. (daar staat er ook één) doet-ie ook dienst als boekenkast inderdaad.
  zondag 29 juli 2012 @ 18:37:39 #264
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_114813114
Is bijvoorbeeld 'Kilby' van ikea dan niet voordeliger voor jullie? en qua kleur ook wat leuker.
En meer diepte geloof ik.
pi_114841611
Ik vind de diepte van een kledingkast vaak juist zo overbodig. Heb je er wel deurtjes bij, Bleie?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_114842803
Nee, geen deurtjes, t is een ouderwetse van 60 cm breed, dus kan die ook niet bijkopen. Ooit komt er wel iets mooiers.
pi_114843308
Ik vind een diepe kast juist prettig... Heb nu dubbele stapels liggen...
Vooraan wat ze past... achteraan wat nog niet past..
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_114843732
Zoals Lamb doe ik het hier ook. Soms doe ik ook 2 stapels, een met korte mouw/ pijp en een met lange naast of achter elkaar.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_114843802
Hier ook allemaal dubbele stapels.

Ik vind die lamp die Bleie post zo leuk! Maar ook zo duur.. We moeten alles nog voor de babykamer. We hebben alleen gordijnen liggen.
*poef* nu is het weg
pi_114844995
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 13:20 schreef Lamb29 het volgende:
Ik vind een diepe kast juist prettig... Heb nu dubbele stapels liggen...
Vooraan wat ze past... achteraan wat nog niet past..
Daar houd ik niet van. Ik vind het onduidelijk, onpraktisch en rommelig. Kleding die ze nog niet passen heb ik in een aparte doos zitten en bij de eerste klein zittende kleding duik ik daar weer in.

In onze slaapkamer hebben we een ondiepe Pax-kast. Ideaal! Het enige nadeel is dat de kleding anders moet hangen en dat de plank erboven daardoor wat door gaat buigen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_114845996
He Bleie, bij een grotere kamer werkt het goed wanneer je meubels meer midden in de kamer plaats in plaats van tegen de wand aan. Je hebt nu bijvoorbeeld het ledikantje tegen de muur aan staan met de langste zijde, maar de kamer zal beter gevuld eruit zien wanneer je het bedje met het hoofdeinde tegen de muur plaatst of schuin in een hoek. Google-voorbeeldjes (verder niet per se mijn smaak):


Hoewel ik schuin niet altijd heel mooi vind, zie je wel dat het een veel gevulder kamertje oplevert.

Ik kan niet zo goed zien wat voor vloerbedekking de kamer heeft, maar een mooi kleed op de vloer zorgt er ook voor dat het wat meer gevuld lijkt. Verder zie ik dat ikea vaak een tafeltje met stoeltjes midden in de kamer plaatst, maar Pietje lijkt me daar nog wat te klein voor.

Met de floorplanner een indeling maken lijkt mij ook erg handig in dit geval :)
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_114847853
Inderdaad, Lot_1. Daarom ook mijn suggestie om een plattegrond in Floorplanner te maken. Grote ruimtes zijn vaak juist lastig in te richten!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_114850052
Oh, en een grote kamer leent zich er uitstekend voor om mooi groot speelgoed in de kamer te zetten zoals een mooi hobbelpaard of een loopwagen oid.
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_114850407
Die lamp was inderdaad duur, maar omdat we verder voor deze tweede bijna geen uitgaven hadden, en hij ook echt wel lang mee kan gaan, 'mocht' het van mezelf :P .

Verder dank voor de indelingstips. Bedje met de korte kant de kamer in lijkt me een goed plan. Schuin hou ik niet zo van. Er licht nu (licht) laminaat op de vloer, misschien is een kleed ook wel een idee inderdaad. En als hij wat groter is, kan er makkelijk wat meer speelgoed e.d. staan, maar mijn ervaring is dat kleine kinderen nog nauwelijks op hun kamer spelen. B. doet dat nu heel af en toe een beetje, als er een vriendinnetje is. Ik wil haar kamer daar ook wel wat geschikter voor maken, maar dat is veel makkelijker, want die is kleiner (en heeft bovendien een ontzettend leuk nisje, dat gewoon schreeuwt om een bureautje).

Ik heb trouwens wel nog de legerhutkoffer van mijn vader die op zolder staat te verstoffen, misschien is die wel leuk op zo'n jongenskamer.
pi_114851022
He, maar ik bedoel ook geen speelgoed om mee te spelen he, maar een vintage hobbelpaard ofzo, iets wat er gewoon mooi kan staan te zijn :P
freedom is just another word for nothing left to lose
  dinsdag 31 juli 2012 @ 17:24:32 #276
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_114903341
Wij zijn vanmiddag eens langs de ikea en prenatal geweest en helemaal verliefd op de stokke wandelspullen maar zonder bewust daar naar te zoeken ook op de kinderkamer, we gaan straks voor de witte uitvoering. Qua aankleding heb ik nog geen idee eigenlijk dus even leuk terugscrollen O+




En dan met een witte Ikea hemnes ladekast



Dat zal dan de basis worden, samen met witte muren, donkere parketvloer en witte lange gordijnen.

[ Bericht 15% gewijzigd door Logician78 op 31-07-2012 17:29:36 ]
Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
pi_114904221
Logican, vind het een super leuk bedje, maar houd je er wel rekening mee dat het misschien niet makkelijk is de bekleding aan te schaffen en ze er ook niet lang in zal kunnen? daarbij de bekleding langs de rand mag vaak niet van de kraamzorg vanwege wiegedood enzo. zou je eens na moeten vragen:)
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  dinsdag 31 juli 2012 @ 17:53:29 #278
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_114904613
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 17:45 schreef Sam1993 het volgende:
Logican, vind het een super leuk bedje, maar houd je er wel rekening mee dat het misschien niet makkelijk is de bekleding aan te schaffen en ze er ook niet lang in zal kunnen? daarbij de bekleding langs de rand mag vaak niet van de kraamzorg vanwege wiegedood enzo. zou je eens na moeten vragen:)
De rand bekleding zit er niet standaard bij, maar dat zal ik eens navragen, thx!
Je we halen dan meteen de hele uitbreiding zet (20% korting op grote bedragen bij Prenatal) en je hebt veel speciaal spul wat er bij past en ik heb een erg handige stiefmoeder dus dat scheelt :)
Maar idd wel over nagedacht. Het leuke is dat met die uitbreiding het bedje tot een jaar of 6 wel mee gaat (10 op zich maar denk dat een kindje wel eerder gaat zeuren om een hoogslaper oid). Maar dan kan je er weer stoelen van maken, en van het verschoontafeltje kan je een bureau maken :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 18:10:24 #279
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_114905284
Wij hebben het ledikant van Stokke, maar er passen normale hoeslakentjes om hoor. Ik heb er een alleen een hemeltje & dekentje bij van Stokke, das wel fijn, maar normale dekentjes en lakentjes passen ook prima, die gebruik ik dus ook. Ik vind het een super fijn bedje, de wieltjes zijn ook erg handig!

Plaatje bij het praatje.....wat was ze daar nog klein. O+
  dinsdag 31 juli 2012 @ 18:16:29 #280
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_114905510
Awwww O+

Wat fijn om te horen dat dat gewoon past :)
Wij vonden het idee bij de mini leuk dat je deze gewoon de woonkamer in kan rollen zonder de enorme ruimte van een box de eerste paar mnd :) En we vonden deze set er echt zooo knus uitzien O+
Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 18:24:01 #281
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_114905784
Ja, wij vonden de mini set overbodig, want ook al een aparte wieg en een rieten mandje aanwezig. En uiteindelijk lag ze de eerste maanden overdag in het rieten mandje, dat stond in haar grote bed en verder bij ons in de co-sleeper of in ons bed.

De wieg heeft ze eigenlijk nooit ingelegen...zo zonde. Bij een volgend kind zet ik die denk ik in de woonkamer voor de eerste paar weken en daarna pas de box.

Lakentje had ik ook nog, zie ik nu... :@


[ Bericht 25% gewijzigd door Juud79 op 31-07-2012 18:29:26 ]
  dinsdag 31 juli 2012 @ 18:29:28 #282
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_114906006
Ja ons idee was in het begin bij ons op de kamer in een co-sleeper, (geweldige uitvinding ook trouwens O+ ) box op de slaapkamer en dan de mini in de woonkamer. Daarna mini uitbouwen op slaapkamer en box in de woonkamer. :+

De foto O+ !!!
Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 18:30:49 #283
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_114906056
*Rammelderammel* :D
  dinsdag 31 juli 2012 @ 18:32:36 #284
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_114906124
ssttt :D
Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
pi_114906756
Oh O+
O. keek mee, en riept hoogst verontwaardigd: POP!! :D Haar blauwe knuffeltje hangt erbij haha

Mochten we nog voor een 2de gaan komt er hier ook zeker een co-sleeper...
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  dinsdag 31 juli 2012 @ 18:50:12 #286
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_114906927
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 18:46 schreef Lamb29 het volgende:
Oh O+
O. keek mee, en riept hoogst verontwaardigd: POP!! :D Haar blauwe knuffeltje hangt erbij haha

Mochten we nog voor een 2de gaan komt er hier ook zeker een co-sleeper...
:D how cute

Wij vinden deze erg mooi:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
pi_114911771
Een co-sleeper kan je ook zelf maken met een ikea ledikantje.
Als je voor de stokke gaat gebruik je dat ledikantje dan niet meer maar wel goedkoper ;) Misschien kan het ledikantje daarna nog naar opa&oma of zo?
Een ledikantje als co-sleeper past je kindje ook wat langer in mocht het erg bevallen dat samen slapen.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 31 juli 2012 @ 20:24:58 #288
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_114912042
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 20:20 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Een co-sleeper kan je ook zelf maken met een ikea ledikantje.
Als je voor de stokke gaat gebruik je dat ledikantje dan niet meer maar wel goedkoper ;) Misschien kan het ledikantje daarna nog naar opa&oma of zo?
Een ledikantje als co-sleeper past je kindje ook wat langer in mocht het erg bevallen dat samen slapen.
Ik wil ze graag dubbel :@ onze slaapkamer is op de 2e verdieping, de babykamer op de 1e en beneden wil ik dan de stokke mini voor overdag om te slapen en boven de co-slaper op onze kamer. Ik ga er wel vanuit dat de co-slaper zal blijven staan zolang het past :D
Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
pi_114912123
Dan zou ik een ikea ledikantje ombouwen.
Zo hebben de meesten van ons hier het gedaan. Die co-sleepers zoals jouw plaatje gaan eigenlijk maar vrij kort mee meestal.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 31 juli 2012 @ 20:28:11 #290
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_114912218
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 20:26 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Dan zou ik een ikea ledikantje ombouwen.
Zo hebben de meesten van ons hier het gedaan. Die co-sleepers zoals jouw plaatje gaan eigenlijk maar vrij kort mee meestal.
Misschien wel een idee idd, zal eens kijken of mijn vriend voor het gemak of het zelf klussen gaat (vermoed het eerste) maar het klinkt als een goede optie :Y
Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
pi_114912344
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 31 juli 2012 @ 20:34:08 #292
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_114912635
quote:
Thx! Ga het direct doorlinken naar meneer :D
Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
pi_114913921
S heeft maar 6weken in de stokke bounce and sleep geslapen. Daarna was ze te groot -O- Verder wel een fijn ding. In de wieg en stokke kinderwagen passen gewoon kleine matrashoesjes voor de wieg. (die speciaal voor stokke zijn 40euro voor 2stuks ofzo)

Logi
Ik kreeg bij 'wij ouders' een blad met allemaal kortingscodes en er staat bij dat je een giftcard van 200euro krijgt als je voor 800euro aan meubels besteld bij prenatal. Ook kortingscodes voor een box, babyfoon,matrassen,positielingerie enz. Wil de codes wel voor je uittypen als je ze nodig hebt.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 21:01:45 #294
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_114914536
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 20:53 schreef Zoë23 het volgende:
S heeft maar 6weken in de stokke bounce and sleep geslapen. Daarna was ze te groot -O- Verder wel een fijn ding. In de wieg en stokke kinderwagen passen gewoon kleine matrashoesjes voor de wieg. (die speciaal voor stokke zijn 40euro voor 2stuks ofzo)

Logi
Ik kreeg bij 'wij ouders' een blad met allemaal kortingscodes en er staat bij dat je een giftcard van 200euro krijgt als je voor 800euro aan meubels besteld bij prenatal. Ook kortingscodes voor een box, babyfoon,matrassen,positielingerie enz. Wil de codes wel voor je uittypen als je ze nodig hebt.
Hoi Zoë, wat ontzettend lief! We zitten te denken om dat winkelen op afspraak te doen, dan krijg je als het goed is 20% korting als je over de 1250e gaat dus hadden zoiets van dan moeten we misschien daar maar helemaal los gaan qua xplory en babykamer en uitzet :')
Alleen zeiden ze dat je geen korting over korting kreeg, maar mochten we toch besluiten dit niet te doen dan zouden die codes enorm welkom zijn!

ps: Die bounce leek ons ook leuk met dat wipstoeltje maar die ga ik dan toch maar niet halen, thx :)
Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
pi_114914981
Ik bewaar de codes wel (ook voor dekentjes zie ik net) dan kun je me altijd pm'en mocht je ze nodig hebben :)

De bounce is ook erg leuk O+ zo jammer dat ze er niet langer in kon. Wel een fijn wiegje verder, heel licht dus ik schoof dr altijd naast me (kon ik makkelijk in en uit bed) en je kunt m wiegen O+ maar het is wel veel te duur voor zo'n korte periode.

[ Bericht 2% gewijzigd door Zoë23 op 31-07-2012 21:14:15 ]
  dinsdag 31 juli 2012 @ 21:13:54 #296
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_114915269
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 21:09 schreef Zoë23 het volgende:
Ik bewaar de codes wel (ook voor dekentjes zie ik net) dan kun je me altijd pm'en mocht je ze nodig hebben :)

De bounce is ook erg leuk O+ zo jammer dat ze er niet langer in kon. Wel een fijn wiegje verder, heel licht dus ik schoof dr altijd naast me (kon ik makkelijk in en uit bed) en je kunt m wiegen O+ maar het is wel veel te duur voor zo'n korte periode.
Dank je, echt super! :*

Wij hebben de keuze gemaakt dat als het kan we gewoon voor wat we echt mooi vinden gaan qua aankopen, maar dat is idd wel erg kort aangezien ik ook graag de stokke mini beneden wil hebben, dus fijn om te weten! :)
Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
pi_114915465
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 21:13 schreef Logician78 het volgende:

[..]

Dank je, echt super! :*

Wij hebben de keuze gemaakt dat als het kan we gewoon voor wat mooi gaan qua aankopen, maar dat is idd wel erg kort aangezien ik ook graag de stokke mini beneden wil hebben, dus fijn om te weten! :)
Tot 19aug zijn ze geldig trouwens:)

Kun je dat geld gebruiken voor nog meer leuks :)
  dinsdag 31 juli 2012 @ 21:29:33 #298
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_114916284
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 21:16 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Tot 19aug zijn ze geldig trouwens:)

Kun je dat geld gebruiken voor nog meer leuks :)
Ik heb het voor de zekerheid ook even genoteerd, nogmaals dank je O+

En nu slapen :O
Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
pi_115046381
Morgen gaan wij kijken voor een nieuwe slaapkamer voor Mart.
Alles van zijn babykamer gaat eruit. En dan gaan we kiezen voor cremé kleurige meubels.

Ik zal morgen of zondag hier een foto plaatsen. Ik heb nog geen goede ideeen om het 'knus' te maken, dus wellicht dat jullie dan even mee kunnen kijken.

Het gaat een peuterbed worden, met kledingkast en nachtkastje.
Zijn kamer is redelijk groot, dus ergens wil ik een knus hoekje maken met boeken, kleed/kussens etc.
pi_115051515
Logician, ze hebben bij www.naturebabies.nl ook hele mooie (grote) Co-sleepers, misschien is dat nog iets voor jullie
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 15:39:51 #301
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_115053276
Thx voor de link!
Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')