abonnement Unibet Coolblue
pi_113142920
Panorama foto van de Reichstag, klikbaar

Berlijn is de hoofdstad van Duitsland en als stadsstaat een deelstaat van dat land. Het is een metropool en de grootste stad van het land, met 3,5 miljoen inwoners. Het is tevens een van de grootste steden van de Europese Unie. Ook geldt het in Europa als een van de grootste culturele, politieke en wetenschappelijke centra. De stad is ook bekend voor het hoog-ontwikkelde culturele leven (festivals, nachtleven, musea, kunsttentoonstellingen enz.) en de liberale levensstijl, moderne tijdgeest en de lage kosten. Bovendien is Berlijn is een van de groenste steden van Europa: 18% van Berlijn bestaat uit natuur en parken en 7% uit meren, rivieren en kanalen.

De stad ligt in het noordoosten van het land, aan de rivier de Spree en wordt omsloten door de deelstaat Brandenburg, waarvan ze sinds 1920 geen deel meer uitmaakt.


Vorige delen: Berlijn Berlijn (deel 2) Berlijn (deel 3) Berlijn(deel 5)

Leuke/nuttige websites over Berlijn: Berlijn website en blog, met nieuwtjes, tips en weetjes over Berlijn, gemaakt door Leinonlein, gebaseerd op eigen ervaringen. Berlijnforum.nl

5.gif Reis en verblijf

Hoe je er het goedkoopst / op welke manier kunt komen, kun je vragen in Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #4 Met de trein is goedkoop en snel (www.bahn.de of www.nsinternationaal.nl), voor 58 euro heb je een retour vanaf Amsterdam via Hengelo, mits je minimaal 2 weken van te voren boekt. Meer informatie over reizen met de trein naar Berlijn. Met het vliegtuig is soms goedkoper en sneller vanaf Schiphol (www.airberlin.com of www.transavia.com). Prijzen ook vanaf 58 euro voor ee retourtje incl. tax. Er tijden ook bussen (Eurolines) van Nederland naar Berlijn en ook liften is een optie (www.mitfahrzentrale.de)

Voor goedkoop lastminutes hotels in Duitsland kijk je op http://www.freehotels.info/, op Booking.comof soms aanbiedingen op www.nstravel.nl



Een plattegrondje van de metro, S-Bahn en U-bahn, voor meer OV-info: http://www.bvg.de/

6.gif Bezienswaardigheden

Een rijtje + Reichstag + Brandenburger Tor + Vorderasiatisch Museum (Pergamon Museum) + Checkpoint Charlie + Pariser Platz + Synagoge + Hamburger Bahnhof: vroeger station, nu museum voor hedendaagse kunst + Joods Museum + Kufurstendam + Friedrichstrasse + (Restaurant) Tacheles + Siegessaule + East Side Gallery + de Kaiser Wilhelm Ged�chtniskirche + Prenzlauer Berg + Stasi-Zentrale + Fernsehturm + Alexanderplatz + Hackesche Hofe + Het Olympisch Stadion + Berliner Unterwelten Even buiten Berlijn: + Sachsenhausen concentratiekamp + Potsdam (Hollandische Viertel en Schloss Sanssouci +...

East side Gallery

3.giftips

quote:
eventjes iets anders, wij willen in die dagen een dagje naar Sachsenhausen. we hebben geen auto bij ons, dus doen dat met het OV. als we dan een ABC kaartje kopen, kunnen we naar S-Oranienburg, en vandaar uit moeten we met de bus 804. mag je met het ABC kaartje dan ook in die bus? en heeft iemand t al eerder gedaan, met t OV daarnaartoe?
Die bus kun je ook met het ABC kaartje doen. Wat ik toen heb gedaan is met de New Berlin Tours meegegaan, kost je 9 euro dacht ik en dan krijg je daar een rondleiding, ben je de hele dag zoet, en je hoort ook nog wat over het terrein!

quote:
Onveiligere wijken zijn Marzahn, Lichtenberg en Hohenschonhausen, allen in het oosten.
Eten en drinken

+ Berliner Weisse | en natuurlijk alle Duitse bieren + Currywurst | de beste van heel Duitsland! + Bratwurst | al vanaf 1 euro! + D�ner Kebab | goedkopen EN beter dan in Nederland + koffie | op iedere straathoek kun je koffie kopen!

4.gifUitgaans & vermaak tips: + New Berlin Pub Crawl | met een group touristen onder begeleiding een kroegentocht doen + Solar Club | restaurant / loungebar op de 17 etage, heel tof! + Cascade | Club in de buurt van Kudamm + 90 Grad | Exclusieve club met veel feesten + Felix | Club/restaurant onder Hotel Adlon + Tresor | techno, electro, tech-house, house club + Kulturbrauerei | Groot complex met diverse clubs, galerieen en concertzalen + Club Kalkscheune | Niet alleen maar optredens, ook fijne feesten en culturele avonden. + Maria am Ostbahnhof | T.Raumschmiere is kind aan huis in deze bunker. + Club Magnet | Optredens van emo en indiebands, ook wave/punk/madchester/britpop avonden. + K-17 | Metal en punk optredens en parties + Knaack Club | + Silverwings | + Cinestar | Internationale bisocoop in Sony Center op Potsdammer platz + Autokino | Een autobioscoop zoals bij de Flintstones!

6.gif Enkele foto's


















Heb je zelf wat te melden over Berlijn, ga je er binnenkort naartoe en heb je nog vragen of wil laten weten hoe het is geweest, dan ben je welkom om dat hier met anderen te delen.

Is het topic vol? Haal deze OP dan van de Fok wiki

4.gif TVP\\\'s met anderen delen doen we dus niet aan

</pre>
  woensdag 20 juni 2012 @ 15:01:39 #2
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_113144149
Over 2,5 week ga ik weer voor twee daagjes!
Gourmetten of steengrillen?
  woensdag 20 juni 2012 @ 16:16:06 #3
67174 Dos37
Come on Twente
pi_113147621
Ik ook 8-)
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_113151085
Ik over 4 weken voor 5 dagen! :)
pi_113154966
Ik ga ook half juli, hopen dat het niet te warm is.
  woensdag 20 juni 2012 @ 19:34:19 #6
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_113156096
Als het warm is, kan ik een rondvaart over de Spree aanraden. Het is natuurlijk erg toeristisch, maar als je zorgt dat je op een boot zit met een lange rondvaart waar je nog een biertje kan drinken ook, is het prima uit te houden op de rivier.

Vorig jaar ook een dag met 30 graden in Berlijn geweest. Een terras aan de oever van de rivier was al aangenaam, maar eenmaal op de boot had ik ook best 3 rondjes willen doen.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_113156701
Dat heb ik al wel eens gedaan en dat is inderdaad een leuke manier om de stad te zien.
  woensdag 20 juni 2012 @ 23:53:11 #8
258349 mr-green
gewoonomdathetkan
pi_113170265
Berlijn is een van de tofste steden :)

Mijn hotspots met uitgaan:
-Tresor (techno)
-Lido (bands)
-Golden Gate (techno en meer voor locals)
-Kroegen

Oja en Weissbier _O_

en ben geweigerd bij Berghain met nog 6 andere... Dat is echt puur geluk hebben. Totaal geen selectie criteria...
pi_113172718
Met een groep van 7 ben je bij voorbaat kansloos.
  donderdag 21 juni 2012 @ 08:46:17 #10
258349 mr-green
gewoonomdathetkan
pi_113176696
quote:
14s.gif Op donderdag 21 juni 2012 00:43 schreef Kwalberto het volgende:
Met een groep van 7 ben je bij voorbaat kansloos.
We probeerden in de rij wel zoveel mogelijk in twee talletjes te blijven :P
Persoonlijk vond ik het ook niet erg want had toen een hele toffe avond elders.
pi_113177055
Als het warm is moet je lekker gaan zwemmen bij het badenshif of hoe je dat ook spelt!
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_113190787
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 09:08 schreef rhubarbje het volgende:
Als het warm is moet je lekker gaan zwemmen bij het badenshif of hoe je dat ook spelt!
:') !!
pi_113243389
Heerlijke stad O+

Club Weekend ergens in het oosten is ook erg nice, oude kantoorflat waar je in lift naar 12e verdieping gaat en dan uitstapt in een donkere club waar je uitzicht hebt over de stad plus zonsopgang als je het laat (vroeg :P ) maakt _O_

Wat me ook opviel is dat de stations erg goedkoop zijn, overal voor 1 euro koffie en voor 80 cent een halve liter bier die je overal mag drinken _O_ Heerlijk pauper :P
pi_113792976
Met een beetje geluk rij ik met iemand mee voor ¤25 (mitfahrgelegenheit) ergens in de komende weken, echt ontzettend veel zin in.

Heeft iemand nog tips voor vintage/tweedehands kleding? Ik ben al van plan om naar de Humana Store te gaan
pi_113809025
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 02:48 schreef YellowSubmarine het volgende:
Met een beetje geluk rij ik met iemand mee voor ¤25 (mitfahrgelegenheit) ergens in de komende weken, echt ontzettend veel zin in.

Heeft iemand nog tips voor vintage/tweedehands kleding? Ik ben al van plan om naar de Humana Store te gaan
Bergmannstrasse zit nog wel wat denk ik, dat is in Kreuzberg (U6/U7 Mehringdamm of U7 Gneisenaustrasse)
pi_113811504
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 02:48 schreef YellowSubmarine het volgende:
Met een beetje geluk rij ik met iemand mee voor ¤25 (mitfahrgelegenheit) ergens in de komende weken, echt ontzettend veel zin in.

Heeft iemand nog tips voor vintage/tweedehands kleding? Ik ben al van plan om naar de Humana Store te gaan
Kastanienallee en oderberger strasse zit wel het eea.
pi_113814432
quote:
14s.gif Op donderdag 5 juli 2012 16:34 schreef Kwalberto het volgende:

[..]

Kastanienallee en oderberger strasse zit wel het eea.
Plus omliggende straten en de markt op zondag in het Mauerpark natuurlijk. :Y
  vrijdag 6 juli 2012 @ 18:11:26 #18
358463 Umbra69
Freedom and Destiny
pi_113860591
Ik vroeg mij af wat een goede spot is in Berlijn om terug te liften naar Nederland. Ik neem snelweg 115 richting 2 naar het westen. Bepaalde tankstations of plekken?
I bathe in basslines, rinse in riffs, dry in drums.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 11:40:26 #19
354436 Mieron
Luctor et Emergo
pi_113886181
Ik ga de 29e voor zes dagen naar Berlijn. :P
pi_114119768
Ik heb een overzichtje van wat toffe plekken in Berlijn op Google Maps gezet. Check 't hier:

https://maps.google.nl/ma(...)032e20df03da44&msa=0

Ik zoek altijd nieuwe plekken, dus als jullie wat aanbevelingen hebben hoor ik 't graag. Ik zoek vooral nog wat mooie plekjes om gewoon te relaxen met een boekje, dus bijv. een parkje of een mooie straat. Er schijnen bijv. ook heel veel hofjes te zijn in Berlijn maar ik kon er niks van vinden op het internet. Misschien weten jullie iets meer?
  donderdag 12 juli 2012 @ 19:05:57 #21
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_114120193
Handig linkje!
Hier trouwens een kleine fotoreportage van mijn stedentrip in Berlijn:
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_114120247
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 18:53 schreef baculaat het volgende:
Ik heb een overzichtje van wat toffe plekken in Berlijn op Google Maps gezet. Check 't hier:

https://maps.google.nl/ma(...)032e20df03da44&msa=0

Ik zoek altijd nieuwe plekken, dus als jullie wat aanbevelingen hebben hoor ik 't graag. Ik zoek vooral nog wat mooie plekjes om gewoon te relaxen met een boekje, dus bijv. een parkje of een mooie straat. Er schijnen bijv. ook heel veel hofjes te zijn in Berlijn maar ik kon er niks van vinden op het internet. Misschien weten jullie iets meer?
Ik mis Watergate, Salon zur wilden Renate en Kater Holzig. Heinz minki is niet meer, wordt vervangen door Chalet, een club gerund door de eigenaren van wijlen Bar25.

Edit: Badeschiff mag er ook wel bij :P
pi_114120444
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 19:07 schreef Kwalberto het volgende:

[..]

Ik mis Watergate, Salon zur wilden Renate en Kater Holzig. Heinz minki is niet meer, wordt vervangen door Chalet, een club gerund door de eigenaren van wijlen Bar25.

Edit: Badeschiff mag er ook wel bij :P
zie je wel! Badeschiff is cool!

iemand hier lachte me uit ;(
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_114120483
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 19:12 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

zie je wel! Badeschiff is cool!

iemand hier lachte me uit ;(
Je weet toch, dat was ik :D
pi_114120535
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 19:12 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

zie je wel! Badeschiff is cool!

iemand hier lachte me uit ;(
Ik heb me er iig een prima middagje vermaakt.

Edit: heb je Watergate er nou snel bijgezet of zag ik hem net gewoon over het hoofd :P?
pi_114120576
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 19:13 schreef MCH het volgende:

[..]

Je weet toch, dat was ik :D
oooh dan heb ik niks gezegd
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_114120619
Ik zit over 2,5 week weer in Berlijn *O*

16. Internationales Berliner Bierfestival c_/ :9~

En de eerste competitiewedstrijd van Hertha van het nieuwe seizoen ~O> :P
pi_114120693
quote:
14s.gif Op donderdag 12 juli 2012 19:14 schreef Kwalberto het volgende:

[..]

Ik heb me er iig een prima middagje vermaakt.

Edit: heb je Watergate er nou snel bijgezet of zag ik hem net gewoon over het hoofd :P?
Ik ben vrij snel. Dat zwembad probeerde ik er ook bij te zetten (5x nu al) maar ik beland steeds in Oostenrijk
pi_114277791
Groetjes vanuit Berlijn! :)

Wat een ge-wel-di-ge stad is dit! Ben er nu 24 uur, zit in een lekker apparatement, vanmiddag in een Tranbi wezen rijden. Ervaring om nooit meer te vergeten.

Mede doordat we maar met 2 wagens waren en de andere auto ook gevuld was met Nederlanders. De gast die de rondleiding deed was ook heel relaxed. :)

Ontbijten kan hier ook op elke straathoek, vanmorgen heerlijk gegeten ergens, straks weer een leuk restaurantje zoeken! :)
  maandag 16 juli 2012 @ 20:46:13 #30
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_114286296
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 19:16 schreef MCH het volgende:
Ik zit over 2,5 week weer in Berlijn *O*

16. Internationales Berliner Bierfestival c_/ :9~

En de eerste competitiewedstrijd van Hertha van het nieuwe seizoen ~O> :P
Oeh wanneer is die? En wat kosten de kaarten eigenlijk nu ze gedegradeerd zijn? :P
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  maandag 16 juli 2012 @ 20:57:37 #31
351760 Adrenalini
Amazing Adrenalini Brothers
pi_114287007
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 19:16 schreef MCH het volgende:
Ik zit over 2,5 week weer in Berlijn *O*

16. Internationales Berliner Bierfestival c_/ :9~

En de eerste competitiewedstrijd van Hertha van het nieuwe seizoen ~O> :P
Fc Union! Helaas spelen ze uit wanneer ik in Berlijn ben (weekje later).

En een bierfestival is altijd goed natuurlijk ^O^
pi_114297855
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 20:46 schreef Flurry het volgende:

[..]

Oeh wanneer is die? En wat kosten de kaarten eigenlijk nu ze gedegradeerd zijn? :P
Vrijdagavond 3 augustus maar ik lees net dat er maar 22.500 thuissupporters mogen komen omdat ze zich zo hebben misdragen aan het einde van het vorige seizoen. Dus dat gaat nog lastig worden.
pi_114297940
Even buiten Berlijn maar gewoon met de s-bahn te bereiken is nog een derde profclub uitkomende in de 3. Liga

*O* SV Babelsberg 03 *O*

Misschien daar dan maar een kijkje nemen.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 14:04:44 #34
353165 Muisraket
Yankee Hotel Foxtrot
pi_114460554
-- Laat maar, snap het al. ;) --
Ik weet niet wat ik in jouw plaats zou doen, of wat je zegt als iemand weg wil gaan. Ik heb geen mening over motorcross, hollywood, poloshirts of hoe de winkel loopt, ik zeg: 'hé, ik wil alleen maar zwemmen'. - Spinvis
  zaterdag 21 juli 2012 @ 17:37:52 #35
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_114503060
Ben van plan om rond het nieuwjaar naar Berlijn te gaan met een groep vrienden.

De vorige keer zaten we een weekendje voor zo'n 10-15 euro p.p. in een enorm appartement op minuten van het centrum, maar een weekend is te kort om zo'n stad te ontdekken.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_115982118
Ik reageer toch!

Even op en neer geweest dit keer.... ik voel me er zo thuis! O+
Altijd en overal.. wat is dat toch?
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_116031073
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 17:37 schreef VeX- het volgende:
Ben van plan om rond het nieuwjaar naar Berlijn te gaan met een groep vrienden.

De vorige keer zaten we een weekendje voor zo'n 10-15 euro p.p. in een enorm appartement op minuten van het centrum, maar een weekend is te kort om zo'n stad te ontdekken.
Zsm mogelijk boeken voor O&N, dat is echt de drukste periode voor Berlijn qua toeristenbezoek.
pi_116130851
Eind september ga ik weer! Iemand nog tips voor de meer ervaren Berlijn ganger?
pi_116138016
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 23:30 schreef Opgezwollenlever het volgende:
Eind september ga ik weer! Iemand nog tips voor de meer ervaren Berlijn ganger?
Radiohead?
Ik ga ook weer ;).
pi_116861122
Zal daar eens over nadenken :) iemand nog tips voor een goed hostel voor met bijvoorbeeld een driepersoons kamer?
pi_116861566
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 20:05 schreef Opgezwollenlever het volgende:
Zal daar eens over nadenken :) iemand nog tips voor een goed hostel voor met bijvoorbeeld een driepersoons kamer?
radiohead is al uitverkocht gok ik
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_116863026
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 20:12 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

radiohead is al uitverkocht gok ik
Verkeerd gegokt, beide dagen gewoon nog kaarten beschikbaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2012 20:33:04 ]
pi_116867948
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 20:30 schreef MCH het volgende:

[..]

Verkeerd gegokt, beide dagen gewoon nog kaarten beschikbaar.
:o wat bizar
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_116870062
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 21:31 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

:o wat bizar
Ik heb zo'n vermoeden dat veel mensen van veraf zouden komen en niet een tweede keer een dure reis + verblijf gaan betalen.
pi_116871102
Yup wij gingen eerst met zijn 3en maar nu kon 1 iemand niet dus 2 dagen geannuleerd.
pi_117016443
Voor Berlijn rond oud en nieuw maar zo vroeg mogelijk boeken denk ik hé? Vorig jaar ook geweest en toen vrij vroeg geboekt, hadden we wel een ok prijs. Toch wel wat duurder dan normaal.

Wordt de 5e keer *O* Dit keer wat langer, denk een dag of 10.
pi_117149949
Ik wil waarschijnlijk met een vriendin naar Berlijn gaan in de kerstvakantie. Nu ben ik een beetje aan het rondkijken voor een hotel, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Het hoeft geen superdeluxe hotel te zijn, want we zijn ook maar (net afgestudeerde) studenten. Iemand tips? :)
pi_117150774
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 14:50 schreef Vinniiee het volgende:
Ik wil waarschijnlijk met een vriendin naar Berlijn gaan in de kerstvakantie. Nu ben ik een beetje aan het rondkijken voor een hotel, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Het hoeft geen superdeluxe hotel te zijn, want we zijn ook maar (net afgestudeerde) studenten. Iemand tips? :)
Q Damm Apartments, kun je vinden op booking.com
pi_117150835
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 15:11 schreef Mandéra het volgende:

[..]

Q Damm Apartments, kun je vinden op booking.com
Thanks, ik zal even kijken.
pi_117161660
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 14:50 schreef Vinniiee het volgende:
Ik wil waarschijnlijk met een vriendin naar Berlijn gaan in de kerstvakantie. Nu ben ik een beetje aan het rondkijken voor een hotel, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Het hoeft geen superdeluxe hotel te zijn, want we zijn ook maar (net afgestudeerde) studenten. Iemand tips? :)
Een eigen kamer in one80 Hostel wellicht? :) Is mij heel goed bevallen: eigen douche/wc, prima bedden.
pi_117161811
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 18:53 schreef Maravilla het volgende:

[..]

Een eigen kamer in one80 Hostel wellicht? :) Is mij heel goed bevallen: eigen douche/wc, prima bedden.
Ook daar zal ik even naar kijken, dankje :)
pi_117162235
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 18:56 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Ook daar zal ik even naar kijken, dankje :)
Ik ben zelf kind aan huis bij Winters Hotel am Checkpoint Charlie, vlakbij checkpoint charlie dus. Modern hotel, aardige mensen, goeie ligging en het kost naar verhouding geen drol.

Over twee maandjes ga ik weer naar Berlijn O+ Dit keer in het Michelberger hotel, we wilden weer eens ergens anders in de stad zitten na al die keren in Winters ;)
pi_117162280
quote:
14s.gif Op zondag 23 september 2012 19:07 schreef WHATSHESAID het volgende:

[..]

Ik ben zelf kind aan huis bij Winters Hotel am Checkpoint Charlie, vlakbij checkpoint charlie dus. Modern hotel, aardige mensen, goeie ligging en het kost naar verhouding geen drol.

Over twee maandjes ga ik weer naar Berlijn O+ Dit keer in het Michelberger hotel, we wilden weer eens ergens anders in de stad zitten na al die keren in Winters ;)
Thanks, ik ga wederom even Googlen ;)
pi_117164297
Net met twee vrienden geboekt voor vier dagjes Berlijn . Van woensdag 31 oktober tem zondag 4 november. Verblijven in grand hostel Berlin, heeft mooie quoteringen op booking.com en hostelbookers.

Tips voor must sees, must do's en must party's zijn welkom. Alleszins eens zo een pub crawl doen met de hostel :)
pi_117166259
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2012 19:50 schreef BramKVO het volgende:
Net met twee vrienden geboekt voor vier dagjes Berlijn . Van woensdag 31 oktober tem zondag 4 november. Verblijven in grand hostel Berlin, heeft mooie quoteringen op booking.com en hostelbookers.

Tips voor must sees, must do's en must party's zijn welkom. Alleszins eens zo een pub crawl doen met de hostel :)
Trabant scheuren!
pi_117314978
Hoi BramKVO!

Leuk dat je een kort weekje naar Berlijn komt. Het hotel ken ik wel en gaat je zeker bevallen.

Als je een paar daagjes de toerist hebt uitgehangen en een dagje je energie kwijt bent heb ik nog wel twee tips voor je.

Ik heb me laatst super goed vermaakt bij Beachmitte bij Nordbahnhof. Je kan daar Beachvolleyballen en er zijn twee barretjes die een typische strandsetting hebben. Kost geen zak en ik had er een paar uur veel plezier.

Ook kun je iets verder vanaf het centrum een golfbaan vinden waar je voor 8 euro per persoon zo lang als je wilt kunt golfen op drie oefen-baantjes. Ik ben ook geen golftype maar had daar met een biertje in mijn hand wel een mooie middag. Dat heet Golf Resort Berlin Pankow.

Ik heb over beide ook een artikel geschreven op mijn blog (http://www.enjoy-berlin.nl). Misschien vind je daar nog wel wat meer tips.

Qua stappen is dat weekend "Waap" in Ritter Butzke maar ik weet niet van welke muziek jullie houden. De meeste clubs in Berlijn zijn heel chill maar je komt niet overal even makkelijk binnen als je met alleen jongens bent.

Veel plezier en als je nog wat wil weten hoor ik het wel!
pi_117315205
Ben je nu niet gewoon ordinair aan het spammen?
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_117316807
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 15:53 schreef Berlin90 het volgende:
Hoi BramKVO!

Leuk dat je een kort weekje naar Berlijn komt. Het hotel ken ik wel en gaat je zeker bevallen.

Als je een paar daagjes de toerist hebt uitgehangen en een dagje je energie kwijt bent heb ik nog wel twee tips voor je.

Ik heb me laatst super goed vermaakt bij Beachmitte bij Nordbahnhof. Je kan daar Beachvolleyballen en er zijn twee barretjes die een typische strandsetting hebben. Kost geen zak en ik had er een paar uur veel plezier.

Ook kun je iets verder vanaf het centrum een golfbaan vinden waar je voor 8 euro per persoon zo lang als je wilt kunt golfen op drie oefen-baantjes. Ik ben ook geen golftype maar had daar met een biertje in mijn hand wel een mooie middag. Dat heet Golf Resort Berlin Pankow.

Ik heb over beide ook een artikel geschreven op mijn blog (http://www.enjoy-berlin.nl). Misschien vind je daar nog wel wat meer tips.

Qua stappen is dat weekend "Waap" in Ritter Butzke maar ik weet niet van welke muziek jullie houden. De meeste clubs in Berlijn zijn heel chill maar je komt niet overal even makkelijk binnen als je met alleen jongens bent.

Veel plezier en als je nog wat wil weten hoor ik het wel!
:')
pi_117329267
quote:
14s.gif Op zondag 23 september 2012 19:07 schreef WHATSHESAID het volgende:

[..]

Ik ben zelf kind aan huis bij Winters Hotel am Checkpoint Charlie, vlakbij checkpoint charlie dus. Modern hotel, aardige mensen, goeie ligging en het kost naar verhouding geen drol.

Over twee maandjes ga ik weer naar Berlijn O+ Dit keer in het Michelberger hotel, we wilden weer eens ergens anders in de stad zitten na al die keren in Winters ;)
Michelberger is echt een aanrader, ontzettend tof hotel :)!
Let me occupy your mind
As you do mine
pi_117329317
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 21:10 schreef WasMachinator het volgende:

[..]

Michelberger is echt een aanrader, ontzettend tof hotel :)!
Goede locatie ook.
pi_117332415
quote:
14s.gif Op donderdag 27 september 2012 21:11 schreef Kwalberto het volgende:

[..]

Goede locatie ook.
dat zeer zeker ook!
alhoewel we bij het terugkomen van t uitgaan toch nog over oa de metro lijn hebben gelopen met onze zatte kop omdat de metro 1 halte voor de halte van michelberger stopte :X ..

maar verder zijn de voorzieningen heel goed, toffe algemene ruimte, leuk personeel en The Big Lebowski ohne ende op tv :D
Let me occupy your mind
As you do mine
pi_117339095


De kenners zullen dit wel herkennen :P
pi_117346337
Tresorkelder?
She said she wanna be dentist really badly
She's in school paying
For tuition doing porn in the valley
At least you working
pi_117346394
Een uitgewoondestorven darkroom?
pi_117348413
Ik wil dit jaar oud&nieuw in Berlijn vieren.

Alweer een tijdje geleden had ik ergens gelezen dat in Berlijn op oud&nieuw, een feestje in een (bier)kelder/bunker wordt gehouden dat echt onder de grond ligt. Die plek was volgensmij ook slechts aantal keer per jaar open.

Weet iemand de naam? Of heb ik dit gedroomd :P
pi_117352898
quote:
11s.gif Op vrijdag 28 september 2012 11:44 schreef TripleP het volgende:
Tresorkelder?
Ja :P
pi_117355609
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 14:44 schreef Kwalberto het volgende:

[..]

Ja :P
Ich bin ein Berliner
She said she wanna be dentist really badly
She's in school paying
For tuition doing porn in the valley
At least you working
pi_117362191
quote:
6s.gif Op vrijdag 28 september 2012 15:57 schreef TripleP het volgende:

[..]

Ich bin ein Berliner
Dat blijkt. :{
pi_117362339
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 18:39 schreef MCH het volgende:

[..]

Dat blijkt. :{
snap je hem serieus niet?

Hilarisch! Altijd zo hoog van de toren blazen hahaha
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_117362391
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2012 18:43 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

snap je hem serieus niet?

Hilarisch! Altijd zo hoog van de toren blazen hahaha
Leg eens uit dan?
pi_117362615
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Ich_bin_ein_Berliner#section_3

een van de beroemdste uitspraken ooit
vooral met betrekking tot berlijn
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_117362783
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 18:51 schreef rhubarbje het volgende:
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Ich_bin_ein_Berliner#section_3

een van de beroemdste uitspraken ooit
vooral met betrekking tot berlijn
Dankuwel
She said she wanna be dentist really badly
She's in school paying
For tuition doing porn in the valley
At least you working
pi_117362867
Ja, die kende ik nog niet zeg. :') _O-

Der Sage nach habe der grammatikalisch korrekte Satz „Ich bin Berliner“ heißen müssen (ohne unbestimmten Artikel), und Kennedys Wendung sei von den Berlinern als „Ich bin ein Berliner (Pfannkuchen)“ verstanden worden, worauf großes Gelächter ausbrach. Obwohl diese Behauptung nicht stimmt, erfreut sie sich in den USA immer noch großer Beliebtheit und wird mit großer Regelmäßigkeit meist als „I am a jelly[-filled] doughnut“ zitiert.
pi_117362968
Jaja hier red jw je niet meer uit kerel :P
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_117362982
Maar ik neem aan dat TripleP ook gewoon over de eetbare variant sprak. :+
pi_117363055
Het was een grapje kerel
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_117363295
En sowieso is het wel erg bot om iemand op een niet-erg-riante taalfout (van een taal die niet echt moedertaal is) af proberen te branden.
She said she wanna be dentist really badly
She's in school paying
For tuition doing porn in the valley
At least you working
pi_117363462
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 september 2012 19:09 schreef TripleP het volgende:
En sowieso is het wel erg bot om iemand op een niet-erg-riante taalfout (van een taal die niet echt moedertaal is) af proberen te branden.
Inderdaad heel flauw. -O-
pi_117363541
Ik hoor gewoon de laatste tijd weinig leuke nieuwe dingen uit Berlijn. Wie heeft er recentelijk nog een leuk nieuw hipsteravontuur beleefd in Berlijn?
pi_117365933
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 19:14 schreef MCH het volgende:
Ik hoor gewoon de laatste tijd weinig leuke nieuwe dingen uit Berlijn. Wie heeft er recentelijk nog een leuk nieuw hipsteravontuur beleefd in Berlijn?
Die houd ik liever voor mijzelf :@
pi_117367225
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 20:10 schreef Kwalberto het volgende:

[..]

Die houd ik liever voor mijzelf :@
Hallo, keep the topic alive :{w
pi_117544145
Weet iemand een kroeg in Berlijn die Eredivisie Live heeft?
  woensdag 3 oktober 2012 @ 13:52:01 #84
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_117544831
Voor de mensen die nog plannen hebben, met transavia kan je voor 69 euro heen en weer vliegen.
Tijdelijk in de uitverkoop. ;)

[ Bericht 40% gewijzigd door ondeugend op 03-10-2012 14:36:39 ]
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_117545086
Heb al geboekt, binnenkort weekendje met maten die kant op. Al vaker geweest, dus vooral beetje chillen, bier drinken en clubben.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_117545298
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:35 schreef Erasmusch het volgende:
Weet iemand een kroeg in Berlijn die Eredivisie Live heeft?
Misschien op dit adres, die doen wel aan voetbal tijdens een EK of WK.

Cafe ‘MOKUM’
Danziger Strasse 56
10435 Berlin
www.myspace.com/bar_mokum_berlin
pi_117655040
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 14:04 schreef MCH het volgende:

[..]

Misschien op dit adres, die doen wel aan voetbal tijdens een EK of WK.

Cafe ‘MOKUM’
Danziger Strasse 56
10435 Berlin
www.myspace.com/bar_mokum_berlin
Danke. Wel een hele foute naam, maar zal er binnenkort eens langs gaan.
pi_117737591
Straks een lang weekend Berlijn boeken. *O*
Met een groep vrienden daar feesten met oud en nieuw. Nu alweer zin in.
pi_117825618
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 12:14 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Danke. Wel een hele foute naam, maar zal er binnenkort eens langs gaan.
:D
  maandag 15 oktober 2012 @ 14:02:13 #90
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_117996431
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 12:14 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Danke. Wel een hele foute naam, maar zal er binnenkort eens langs gaan.
Prima naam, ben er komend weekend ook dus hopelijk kan ik daar Ajax kijken. :P
Gourmetten of steengrillen?
pi_117997983
Vertellen jullie dan even of je er daadwerkelijk (Nederlands) voetbal kan kijken. Ben er zelf alleen langsgereden met de tram. :P
pi_118010359
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 14:02 schreef Silenus het volgende:

[..]

Prima naam, ben er komend weekend ook dus hopelijk kan ik daar Ajax kijken. :P
Ik wacht je op, jonguh!

Wsl kom je voor niks, ben er langs gegaan en ze wist niet eens welke zenders ze hadden. Op zondagmiddag hebben ze altijd tafeltennis toernooitjes en dat kon niet zo maar verplaatst worden :'). Ze zenden wel CL uit, maar daar heb ik weinig aan...
  maandag 15 oktober 2012 @ 20:00:47 #93
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_118010506
quote:
9s.gif Op maandag 15 oktober 2012 19:57 schreef Erasmusch het volgende:
Op zondagmiddag hebben ze altijd tafeltennis toernooitjes en dat kon niet zo maar verplaatst worden :').
Wat dacht je, dat ze voor jou wel even de planning om zouden gooien, zodat jij voetbal kan kijken?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_118010828
quote:
10s.gif Op maandag 15 oktober 2012 20:00 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Wat dacht je, dat ze voor jou wel even de planning om zouden gooien, zodat jij voetbal kan kijken?
Ik ging er vanuit dat ik in bar Mokum met een Nederlandse eigenaar die adverteert met live football wel de Klassieker kon zien als ik dat bijna 1 maand vantevoren kom checken, ja.
  maandag 15 oktober 2012 @ 20:58:01 #95
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_118013708
Wanneer je dat gaat vragen is niet belangrijk. Als er verder weinig of geen interesse voor is, is het niet meer dan logisch dat de eigenaar gewoon een tafeltennistoernooi organiseert waar allicht goed aan verdiend wordt.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_118026521
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 20:58 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Wanneer je dat gaat vragen is niet belangrijk. Als er verder weinig of geen interesse voor is, is het niet meer dan logisch dat de eigenaar gewoon een tafeltennistoernooi organiseert waar allicht goed aan verdiend wordt.
Tja dan moet hij daar mee adverteren en niet met live football.

Anywayz, dit weekend met een groep van 20 man in Berlijn. Niet echt een goeie club waar we geheid binnen komen heh? :')
Anders dus in kleine groepjes naar binnen proberen te komen, maar welke clubs (liefst techno) zou dat wellicht kunnen? Panoramabar?
pi_118026586
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 01:43 schreef TN-FR het volgende:

[..]

Tja dan moet hij daar mee adverteren en niet met live football.

Anywayz, dit weekend met een groep van 20 man in Berlijn. Niet echt een goeie club waar we geheid binnen komen heh? :')
Anders dus in kleine groepjes naar binnen proberen te komen, maar welke clubs (liefst techno) zou dat wellicht kunnen? Panoramabar?
Panoramabar kan zeer streng zijn, kans is zeer klein dat jullie allemaal binnenkomen. Ik zou daarom Tresor eens proberen, daar moet het wel lukken.
pi_118026596
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 01:54 schreef Kwalberto het volgende:

[..]

Panoramabar kan zeer streng zijn, kans is zeer klein dat jullie allemaal binnenkomen. Ik zou daarom Tresor eens proberen, daar moet het wel lukken.
Danke.

Panoramabar ben ik toen een keer geweest met 5 vrienden en toen zijn we verspreid binnen gekomen en vond ik wel vet. Tresor zal ik dan onthouden voor dit weekend.
pi_118026632
Over Tresor gesproken, voor de liefhebbers is er dit weekend een Tresor feestje in Amsterdam: http://www.facebook.com/events/353499418061176/ :9

Edit: ook een Watergate feestje trouwens: http://www.facebook.com/events/352033998208174/
pi_118028086
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 01:56 schreef TN-FR het volgende:

[..]

Danke.

Panoramabar ben ik toen een keer geweest met 5 vrienden en toen zijn we verspreid binnen gekomen en vond ik wel vet. Tresor zal ik dan onthouden voor dit weekend.
Laat even weten of t is gelukt is bij Tresor. Ik ben volgende week met 8 man in Berlijn en wij willen ook graag hierheen.
Hoe is t deurbeleid bij Matrix eigenlijk?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')