abonnement Unibet Coolblue
pi_114034224
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 21:42 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

[
quote][ afbeelding ] Op dinsdag 10 juli 2012 18:35 schreef JayHovah het volgende:

[..]

Dit topic vraagt om recensies, niet om cijfers!
Nee joh een cijfer hoeft dan weer niet volgens die gast boven je

///
[/quote]
Hij had wat netter op je kunnen reageren, maar vind je niet dat je zelf nu ook een beetje overdreven reageert?
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
pi_114034292
quote:
3s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 21:43 schreef DragonFodder het volgende:

[..]

Nee joh een cijfer hoeft dan weer niet volgens die gast boven je

///
Hij had wat netter op je kunnen reageren, maar vind je niet dat je zelf nu ook een beetje overdreven reageert?
[/quote]

doet hij toch ook :')

ja ho maar weer

On topic graag
  dinsdag 10 juli 2012 @ 21:46:18 #253
165633 eriksd
The grand facade...
pi_114034396
Kap eens.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 21:48:22 #254
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_114034536
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 21:33 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Dit meisje acteert trouwens zeer goed, maar dit terzijde.

No offense, maar het enige deel van je review wat echt een mening is, noem je 'terzijde'. Daar gaat het juist om, wat jij van de acteerprestaties, muziek, beelden, enz vindt.
De rest wat je hebt geschreven, is geen mening, maar één grote spoiler. Ik kende de film niet, zal eens op IMDB kijken...
  dinsdag 10 juli 2012 @ 21:49:54 #255
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_114034624
Net Chronicle gezien, cijfer IMDB is terecht 7,1.
Simpele film, zeg maar een SF versie van Blair witch project met wat echte actie. Niet al teveel diepgang, maar kijkt lekker weg
!!! Go 49-ers !!!
pi_114034786
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 21:48 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

No offense, maar het enige deel van je review wat echt een mening is, noem je 'terzijde'. Daar gaat het juist om, wat jij van de acteerprestaties, muziek, beelden, enz vindt.
De rest wat je hebt geschreven, is geen mening, maar één grote spoiler. Ik kende de film niet, zal eens op IMDB kijken...
ja zeg ik ben geen professionele recensent.
pi_114034848
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 21:33 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Nou zeg, kan het wat vriendelijker?
Mijn mening is dat het een goed verhaal is een man die baalt van al die egoistische lompe
mensen om hem heen, hij wordt onslagen, krijgt te horen dat hij kanker heeft, wil
zelfmoord plegen en terwijl hij naar een programma op t.v. kijkt waar één of ander
verwend kind loopt te janken dat ze niet de juiste auto van haar rijke Pa heeft gekregen
denkt hij, goed oké maar eerst moet dat rotkind dood, die verdiend het om dood te gaan.
Dan komt hij een meisje tegen en die overtuigd hem ervan dat er nog veel meer mensen
het ''verdienden'' om dood te gaan en dat hij dus geen zelfmoord moet plegen.
Dit meisje acteert trouwens zeer goed, maar dit terzijde.
Het meisje weet niet dat hij de diagnose van kanker te horen heeft gekregen.
Samen gaan ze dus op pad om de wereld te ontdoen van zoveel mogelijk egoistische
nare lompe mensen. Ik heb regelmatig moeten lachen om dat meisje trouwens,

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zie je wel dat je het kan?

Misschien had ik het subtieler kunnen melden, daarvoor mijn excuses. En met die laatste spoiler ben ik het helemaal eens!
pi_114034893
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 21:53 schreef JayHovah het volgende:

[..]

Zie je wel dat je het kan?

Misschien had ik het subtieler kunnen melden, daarvoor mijn excuses. En met die laatste spoiler ben ik het helemaal eens!
:P
  dinsdag 10 juli 2012 @ 21:54:31 #259
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_114034930
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 21:52 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

ja zeg ik ben geen professionele recensent.
Ok, prima. Als je maar niet spoilert de volgende keer ;)
pi_114035027
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 21:54 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ok, prima. Als je maar niet spoilert de volgende keer ;)
oke ;)
  woensdag 11 juli 2012 @ 00:04:36 #261
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_114042824
Vanavond dan ein-de-lijk gezien (gelukkig in 2D):

Prometheus
Dit was één van de films waar ik deze zomer het meest naar uit keek, nu kon ik `m dan eindelijk zien. Maar na afloop blijf ik toch met een gemixed gevoel achter, het is een beetje hinken op twee gedachten.
Aan de ene kant: het idee erachter en de vragen die gesteld worden zijn interessant (waar komen we vandaan?) en dat kan naast een goede actie film ook een interessante, diepere laag opleveren.
Aan de andere kant: als daar vervolgens niets (of veel te weinig) mee wordt gedaan dan is het een gemiste kans. Hierdoor blijft slechts een met goede actie scenes gevulde actie film met een aantal plotgaten over die meer vragen oproept dan dat er worden beantwoord.
Jammer maar helaas, hier had ik toch echt meer van verwacht.

IMDB Cijfer: 7,6/10
Mijn Cijfer: 7,0/10
  woensdag 11 juli 2012 @ 00:21:55 #262
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_114043512
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 21:33 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Nou zeg, kan het wat vriendelijker?
Mijn mening is dat het een goed verhaal is een man die baalt van al die egoistische lompe
mensen om hem heen, hij wordt onslagen, krijgt te horen dat hij kanker heeft, wil
zelfmoord plegen en terwijl hij naar een programma op t.v. kijkt waar één of ander
verwend kind loopt te janken dat ze niet de juiste auto van haar rijke Pa heeft gekregen
denkt hij, goed oké maar eerst moet dat rotkind dood, die verdiend het om dood te gaan.
Dan komt hij een meisje tegen en die overtuigd hem ervan dat er nog veel meer mensen
het ''verdienden'' om dood te gaan en dat hij dus geen zelfmoord moet plegen.
Dit meisje acteert trouwens zeer goed, maar dit terzijde.
Het meisje weet niet dat hij de diagnose van kanker te horen heeft gekregen.
Samen gaan ze dus op pad om de wereld te ontdoen van zoveel mogelijk egoistische
nare lompe mensen. Ik heb regelmatig moeten lachen om dat meisje trouwens,

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die heb ik ook pas gezien!
Volgens mij vond ik hem toen best ziek en beetje weird, maar ook wel lachen.
Het einde was wel tof.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_114043777
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 00:04 schreef Timo20 het volgende:
Vanavond dan ein-de-lijk gezien (gelukkig in 2D):

Prometheus
Dit was één van de films waar ik deze zomer het meest naar uit keek, nu kon ik `m dan eindelijk zien. Maar na afloop blijf ik toch met een gemixed gevoel achter, het is een beetje hinken op twee gedachten.
Aan de ene kant: het idee erachter en de vragen die gesteld worden zijn interessant (waar komen we vandaan?) en dat kan naast een goede actie film ook een interessante, diepere laag opleveren.
Aan de andere kant: als daar vervolgens niets (of veel te weinig) mee wordt gedaan dan is het een gemiste kans. Hierdoor blijft slechts een met goede actie scenes gevulde actie film met een aantal plotgaten over die meer vragen oproept dan dat er worden beantwoord.
Jammer maar helaas, hier had ik toch echt meer van verwacht.

IMDB Cijfer: 7,6/10
Mijn Cijfer: 7,0/10
_O_ Goeie review. Alleen vanwege de teleurstelling gaf ik een puntje lager.

Tegenvaller.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_114047832
American Pie: American Reunion


17 jaar was ik toen American Pie voor het eerst uitkwam en ik weet nog precies dat ik deze film voor het eerst zag bij een vriend op een stoffig zolderkamertje. Hij had de film op, ja ja, Video CD! Het was de eerste film van de nieuwere generatie 'college movies' en daarna volgde nog meerdere partjes van de American Pie (waar één voor één de originele castmembers afhaakte en het niveau daalde).Nu, 13 jaar later, komen ze allemaal weer terug voor de reunie.

De film begint met het aanhalen van de herinneringen van de eerste film(s), op zich niet erg maar na een kwartier was dat wel weer teveel van het goede. Daarna gaat de film verder met z'n verhaal en voornamelijk het thema 'we-zijn-volwassen-geworden-maar-ook-weer-niet'. Spannend of bijzonder wordt het allemaal niet echt.

Ik kan begrijpen dat de gen-pop (kluitjesvolk) die nog nooit eerder een American Pie hebben gezien dit een leuke film vinden maar voor mij is de magie van de eerste delen ondertussen verdwenen en kabbelt de film door als een gewone film (ondanks dat echt alle originele acteurs van het eerste deel langskomen). Om in het thema van de film te blijven; het mooiste meisje van de klas blijkt na 13 jaar ook maar een gewone huisvrouw geworden te zijn...

IMDB: 7.1
Mijn cijfer: 6
  woensdag 11 juli 2012 @ 09:15:31 #265
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_114049464
Ik sluit mij aan bij jou review. Als enig pluspuntje wil ik Sean William Scott en Jims dad aandragen. Persoonlijk vond ik dat hun er met kop en schouders boven uitstaken. Beide zaten ook in de meest grappige scenes en kwamen het best over op mij.
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
  woensdag 11 juli 2012 @ 10:59:29 #266
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_114052403
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 12:30 schreef davako het volgende:
Zoals een reviewer via imdb al zei:
"Thinking of going to see Wrath of the Titans? In 3d? Save yourself some pocket money and do the following instead: lie on the ground and pour a mixture of soil and skittles slowly into your eyes whilst mumbling the names of Greek Gods. This will have the same entertainment value as the film, and a considerably better plot."

Lol, geniaal! w/
pi_114052823


La piel que habito (The Skin I Live In) (2011)

Intrigerende film van Pedro Almodóvar, o.a. van Talk to Her (2002), Volver (2006).

Almodóvar is in dit werk heer en meester in het waarschijnlijk maken van het onwaarschijnlijke. In het kort gaat het over een uitermate bekwame plastische chirurg, gespeeld door Antonio Banderas (bewerkstelligd met een knappe production design) met een dusdanige beroepsdeformatie en onverwerkt verlies dat die hem duur komen te staan.

De narratie steekt qua structuur prima in elkaar, en is goed te volgen. Juist vanwege de informatie die Almadóvar het publiek wil geven werkt het shoqmechanisme zó sterk, en wordt dit naar behoeven uitgesmeerd vanaf de laatste helft van de film. Vragen en onduidelijkheden die werden ogeroepen worden allemaal ingelost. Ongelooflijk hoe de maker het voor elkaar krijgt om anders naar een beeldschone vrouw zoals Elena Anaya te kunnen kijken, met name in dit segment. De castings zijn hierbij dus ook goed verzorgd.

IMDb: 7,6
8,0
pi_114054475
We need to talk about Kevin

Beetje overdreven neergezet hoe een verkeerde houding kan leiden tot wandaden. Je zag van ver aankomen dat het fout zou gaan en alles was super voorspelbaar. Als je goed oplet, weet je eigenlijk de hele film al wat er gaat gebeuren (want je ziet stukjes van vroeger en later door elkaar heen).

Ook was het allemaal een beetje zo gebracht van, oh kijk wat een dramatische film, nee deze film faalde op bijna alle punten, was het allemaal net niet. Ook altijd dat zoontje doet iets, moeder heeft gelijk, vader gelooft er niks van blegh... vind die Ezra Miller trouwens wel een toffe acteur, vond hem ook vet in City Island.

Matige 7.
pi_114056356
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 18:31 schreef El_Matador het volgende:
Malice in Wonderland (2009)
Erg grappig en trippy, deze parodie op "Alice". Het verhaal is op een gegeven moment wat vaag en de mooie actrice die Alice speelt, mag nog wat lesjes hebben, maar al met al een lekkere film die je het beste stoned kan kijken, lijkt me.

De 5,8 op IMDB vind ik bizar laag.
8,0/10 (IMDB: 5,8/10)
thx voor d etip!!
  woensdag 11 juli 2012 @ 13:48:02 #270
8369 speknek
Another day another slay
pi_114059290
Tropa de Elite (2007, imdb 8.0)



Competent gemaakte Braziliaanse actie film over Roberto (Beto) Nascimento die bij Rio de Janeiro's elite-eenheid van de militaire politie zit, genaamd BOPE. BOPE zijn de bad-asses die je laat komen als de poep aan is, en de poep is altijd aan in Rio. Zijn vrouw is zwanger en hij zoekt naar een competente, rechtvaardige opvolger en dat is niet gemakkelijk binnen het door en door corrupte Braziliaanse politieorgaan. Uiteindelijk komen ze bovendrijven, gaan ze op trainingskamp en bevrijden ze de favelas van drugslords. Vette actie en goed acteerwerk kunnen niet echt verhullen dat het vooral een puberjongen-powerfantasy is en de BOPE mensen 2 dimensionale superhelden zijn. Een inderhaast bijgesleurde bad guy verhoogt de pay-off ook niet.

6.5/10

Tropa de Elite 2 - O Inimigo Agora É Outro (The enemy within, 2010, imdb 8.1)



Deel 2 pakt precies het probleem van deel 1 aan, het introduceert een tegenhanger die je doet twijfelen over de validiteit van BOPE, het corruptienet gaat dieper en wordt beter uitgewerkt, en overall is het allemaal een stuk intelligenter en minder cartoonesk. De hoofdpersoon krijgt rustigere momenten om meer karakterontwikkeling te tonen, maar er zit nog steeds genoeg dikke actie in.

8.5/10

Jin líng shí san chai (The Flowers of War, 2011, imdb 7.5)



Film van Yimou Zhang (de regisseur van Hero), met Christian Bale, over de 'rape of Nanking'. Christian Bale speelt een Westerse profiteur die te midden van het oorlogsgeweld in een meisjesklooster terecht komt. Aanvankelijk wil hij er niets mee te maken hebben, maar als de Japanners binnenstormen om de meisjes te pakken te nemen voelt hij zich geroepen iets te doen. Daarnaast zoeken twaalf prostituees onderdak in het klooster, wat uiteraard voor een opvallende juxtapositie zorgt met de kloostermeisjes. Zhang lijkt het toch niet verleerd, want er zitten weer een aantal prachtige stukje cinematografie en kleurenwerk in, en ook de vechtscenes doen niet onder voor Spielberg. Op een aantal situaties die er veel te dik op liggen en het soms wel erg houterige acteerwerk van de Chinezen na (maar Chinezen zijn nou eenmaal houterig, dus je zou het ook authentiek kunnen noemen), is het een mooie en aangrijpende film over de Japans/Chinese oorlog.

8.5/10

Mary and Max (2009, imdb 8.2)



Claymotion film over social misfits Max (een oude, dikke Jood uit New York) en Mary (een lelijk meisje uit Australie) die een penvriendschap onderhouden. Tragikomische film met een zeer aparte zwart/wit/bruin stijl die zowel voor als tegen zich werkt door charmant maar ook wat vervreemdend te zijn. Het verhaal gaat van leuk naar zeer somber naar een beetje saai en weer terug. Hoogtepunten zijn wanneer ze elkaar brieven schrijven, en de auteur(s) van de film zich uit kan leven in de excentrieke wereldvreemdheid van de karakters.

7.5/10
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 11 juli 2012 @ 13:53:54 #271
182073 invine
blablabla etc.
pi_114059609
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 06:30 schreef JayHovah het volgende:
American Pie: American Reunion
[ afbeelding ]

17 jaar was ik toen American Pie voor het eerst uitkwam en ik weet nog precies dat ik deze film voor het eerst zag bij een vriend op een stoffig zolderkamertje. Hij had de film op, ja ja, Video CD! Het was de eerste film van de nieuwere generatie 'college movies' en daarna volgde nog meerdere partjes van de American Pie (waar één voor één de originele castmembers afhaakte en het niveau daalde).Nu, 13 jaar later, komen ze allemaal weer terug voor de reunie.

De film begint met het aanhalen van de herinneringen van de eerste film(s), op zich niet erg maar na een kwartier was dat wel weer teveel van het goede. Daarna gaat de film verder met z'n verhaal en voornamelijk het thema 'we-zijn-volwassen-geworden-maar-ook-weer-niet'. Spannend of bijzonder wordt het allemaal niet echt.

Ik kan begrijpen dat de gen-pop (kluitjesvolk) die nog nooit eerder een American Pie hebben gezien dit een leuke film vinden maar voor mij is de magie van de eerste delen ondertussen verdwenen en kabbelt de film door als een gewone film (ondanks dat echt alle originele acteurs van het eerste deel langskomen). Om in het thema van de film te blijven; het mooiste meisje van de klas blijkt na 13 jaar ook maar een gewone huisvrouw geworden te zijn...

IMDB: 7.1
Mijn cijfer: 6
Ik vond hem juist erg geslaagd! Niet dat ik hem erg uitmuntend vond oid, maar hij slaat de plank niet mis en al het acteer werk is weer prima. Stiffler frustreerde mij af en toe wel met zijn gedrag, maar uiteindelijk maakt die het allemaal weer goed in het einde.

Ik ben het eens met het cijfer van imdb.
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_114059931
Drive

Had er al veel positieve verhalen over gelezen dus toch maar gekeken :)

Verhaal is een gast die parttime getaway driver is en steeds meer in de onderwereld verstrikt raakt terwijl hij dat niet wil. Ook krijgt ie een soort relatie met een buurvrouw en voor de rest rijdt ie alleen maar :P

Wát een brute actie zeg, gewoon keihard in beeld gebracht, echt niet verwacht omdat het begin namelijk zo sfeervol begint, met heerlijke muziek. De acteurs (vooral de driver zelf) is echt goed, hij spreekt weinig maar je weet dat je niet met m moet fucken. Maar verder is het een hele aardige jongen. Is alleen bikkelhard als het moet. En de shots zijn ook prachtig, gewoon mooi gefilmd.

Een van de betere films die ik dit jaar gezien heb.
Cijfer: 8,5
There are only 151 Pokémon.
  woensdag 11 juli 2012 @ 14:02:31 #273
8369 speknek
Another day another slay
pi_114060031
Ik vond American Reunion ook erg geslaagd, maar ik word gewoon erg nostalgisch van de American.. films (wat natuurlijk ook de bedoeling van de films is). Als iemand die ook in z'n examenjaar zat toen American Pie uitkwam (als nerd en hopeloze maagd), leeft mijn eigen leven parallel mee met de karakters (gaan studeren, trouwen, vrienden die met kinderen beginnen, etc.). Dan is het al snel goed natuurlijk.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 11 juli 2012 @ 14:03:50 #274
8369 speknek
Another day another slay
pi_114060089
Ik snap wel waarom mensen Drive goed vonden, maar ik vond het zelf teveel style over substance, Gosling blijft teveel een cipher, en de stijl van de film ook wat te onevenwichtig (specifiek vond ik het begin erg goed, maar heeft de rest van de film er weinig mee te maken).
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_114060524
ja dat begin vond ik een mooie intro, maar er wordt verder niets mee gedaan. wat gebeurde er bv met die twee overvallers die in de auto bleven terwijl de politie die garage binnenreed :?
There are only 151 Pokémon.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')