abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 5 juli 2012 @ 18:04:49 #126
348014 HouseFann
live, laugh, love
pi_113815251
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 17:55 schreef static het volgende:

[..]

Hangt meestal van de maatschappij af (en eventueel soort ticket) af, 23 is standaard maximaal, na bijbetaling (en dat is niet goedkoop) maximum 32. Meer dan 32 mag niet vanwege de CAO voor de bagageafhandelaars.
Zojuist gevonden hoe groot de bagage mag zijn na wat geneuzel!(:
pi_113815823
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 17:44 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Ach, met stampij maken bedoel ik niet echt stampij maken. Ik bedoel meer dat ik dan netjes even doorvraag en aangeef dat ik FF ben. Werkt bijna altijd, ik ga echt geen verdere energie verspillen aan ruzie schoppen.
FF-pasjes, en al helemaal platinum en hoger, doen inderdaad wonderen over het algemeen.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_113817727
Iemand weleens gevolgen met een buddy pass?

M'n tante werkt bij United.
Wij willen naar New York. We kunnen op haar buddy list, staan dan standby voor een vlucht.

Enig idee hoe het verder werkt?
  donderdag 5 juli 2012 @ 19:29:48 #129
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_113818171
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 17:16 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Als jij de vlucht niet meer kon halen, hoe haalden de koffers het dan? Verder herken in de situatie wel, maar dan liggen de koffers over het algemeen gewoon ergens in de bagage-afhandeling en hebben ze geen zin om die er voor je uit te halen, tenzij je stampij maakt.
Het was m'n eerste vlucht van de reis (van bijna iedereen overigens), en pas toen het vliegtuig eindelijk bij de gate stond mochten mensen met een bepaalde eindbestemming beslissen of ze wel of niet mee wilden omdat het al duidelijk was dat ze hun overstap niet meer konden halen.
Vervolgens liep die groep terug naar de incheckbalie, en gingen ze toen pas doorgeven welke koffers weer uit het vliegtuig moesten. En ze lagen er wel degelijk in want de vrouw naast mij kon de volgende dag d'r koffer vanaf NY weer verder meenemen, die van mij is er nog uitgehaald. En logisch ook dat ze er al inlagen, want we zijn 15 min. onderweg geweest naar de balie.
Nou goed, dit heb ik dus afgelopen jaar 2x meegemaakt (beide bij continental/united overigens).
  donderdag 5 juli 2012 @ 19:35:24 #130
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_113818443
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 17:31 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

dat vind ik gewoon triest, dat je gewoon verplicht bent, om voor die balie een enorm drama te moeten maken, en dan kunnen dingen wel. Terwijl als je netjes blijft, dan kun je naar elke vorm van service fluiten.
Ik vind dit gewoon in en in triest, of het kan wel, of het kan niet, en als het kan als je stampij maakt. In middels is het een sport van me geworden. Maar eigenlijk op het moment als "het wel blijkt te kunnen" dan wordt ik pas echt boos, en kan ik de tien managers die inmiddels zijn op getrommeld, een uur lang onder de ballen trappen. (indien ballen aanwezig)
Als je stampij maakt dan zijn ze vaak juist niet meer welwillend heb ik het idee. Maar dat ligt misschien maar net aan de persoon die achter de balie staat.
pi_113818628
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 19:35 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Als je stampij maakt dan zijn ze vaak juist niet meer welwillend heb ik het idee. Maar dat ligt misschien maar net aan de persoon die achter de balie staat.
Klopt. Hoewel het eraan ligt hoeveel "status" je hebt qua vluchten. Ik zie genoeg zakenlui stampij maken en nog hun zin krijgen ook, ik vind het zelf niet een prettige manier van omgaan met mensen. En ik krijg ook altijd wel m'n zin ;)
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  donderdag 5 juli 2012 @ 19:44:09 #132
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_113818860
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 19:38 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Klopt. Hoewel het eraan ligt hoeveel "status" je hebt qua vluchten. Ik zie genoeg zakenlui stampij maken en nog hun zin krijgen ook, ik vind het zelf niet een prettige manier van omgaan met mensen. En ik krijg ook altijd wel m'n zin ;)
Ik denk dat ze inderdaad op de aardige manier ook gewoon uiteindelijk wel hun zin hadden gekregen :P
  donderdag 5 juli 2012 @ 19:56:34 #133
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_113819461
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 19:44 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik denk dat ze inderdaad op de aardige manier ook gewoon uiteindelijk wel hun zin hadden gekregen :P
Dat betwijfel ik ten zeerste.

Bij Tap Air Portugal bijvoorbeeld heb ik heel veel mensen in dezelfde situatie als waar ik in verkeerde afgewimpeld zien worden, en deze mensen bleven aardig en vriendelijk.
Zo begin ik ook, zodra het gesprek de verkeerde kant uitgaat grijp ik in en zal een iets assertieve houding aannemen, en pas op dat moment merk je dat de persoon achter de balie voor een oplossing gaat kijken.

Nu begrijp ik ook dat door een incident mogelijk niet voor iedereen een oplossing kan worden gezorgd door dezelfde dag door te vliegen, maar recht op verzorging is er altijd, zodra je daarmee aankomt en laat blijken dat je de regels kent dan blijkt er vaak net wat meer mogelijk dan wat is aangegeven.
Zo ook met KLM die een vlucht naar Bangkok annuleerde om 23:00 uur 's avonds en aangaf dat er voor de Nederlandse passagiers geen hotel geregeld werd, die konden gewoon naar huis gaan. 1 uur later zat mijn familie gewoon in een hotel nadat de mevrouw bij een andere balie, weg van de meute, begreep dat als je niet meer gewoon naar huis kunt de hotel oplossing echt de goedkoopste zou gaan worden voor de KLM. Meer dan de helft van de mensen heeft het er bij laten zitten nadat ze in eerste instantie zijn afgewimpeld. Een maatschappij weet dit nu eenmaal en kan op deze manier een hoop kosten besparen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 5 juli 2012 @ 20:06:47 #134
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_113819959
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 19:29 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Het was m'n eerste vlucht van de reis (van bijna iedereen overigens), en pas toen het vliegtuig eindelijk bij de gate stond mochten mensen met een bepaalde eindbestemming beslissen of ze wel of niet mee wilden omdat het al duidelijk was dat ze hun overstap niet meer konden halen.
Vervolgens liep die groep terug naar de incheckbalie, en gingen ze toen pas doorgeven welke koffers weer uit het vliegtuig moesten. En ze lagen er wel degelijk in want de vrouw naast mij kon de volgende dag d'r koffer vanaf NY weer verder meenemen, die van mij is er nog uitgehaald. En logisch ook dat ze er al inlagen, want we zijn 15 min. onderweg geweest naar de balie.
Nou goed, dit heb ik dus afgelopen jaar 2x meegemaakt (beide bij continental/united overigens).
Nu heb ik helaas weinig informatie over Continental of United met vertrek uit Amsterdam, maar ze vallen wel onder de USA vluchten, de bagage op deze vluchten krijgt normaliter wel een extra controle waardoor mogelijke gevaarlijke zaken opgemerkt kunnen worden.

Toch kan ik mij niet voorstellen dat een Amerikaanse maatschappij een dergelijke risico wil nemen, juist deze maatschappijen zijn als de dood voor een terroristische aanslag en staan daarnaast door de TSA (Wat je ook van deze kneuzen mag vinden) onder controle, en wordt de lijst met bagage echt vergeleken met de passagiers welke aan boord zijn, wanneer dat niet klopt heeft de maatschappij simpelweg een probleem.
De verantwoordelijk ligt volledig bij de maatschappij, en er is heel goed controle mogelijk, ook achteraf wanneer een vlucht allang uitgevoerd is. Wanneer het uitkomt dat dit moedwillig gebeurd staan ze zo onder verscherpte controle en zal de vlucht uitvoering grote vertragingen gaan oplopen omdat dan bij vertrek vliegtuigen gecontroleerd gaat worden.

That said, mijn koffer welke ik heb ingechecked in Hong Kong voor een vlucht naar Amsterdam kon uiteindelijk ook de route Hong Kong - Bangkok - Helsinki - London - Amsterdam afleggen, Finnair heeft mijn koffer een compleet toeristische route laten vliegen, als was ik daar niet van op de hoogte.... (Ticket geboekt vanuit een UK Travel Agent zette Finnair na het zoekraken van de bagage ongetwijfeld op het verkeerde been).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 5 juli 2012 @ 20:35:01 #135
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_113821316
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 20:06 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Nu heb ik helaas weinig informatie over Continental of United met vertrek uit Amsterdam, maar ze vallen wel onder de USA vluchten, de bagage op deze vluchten krijgt normaliter wel een extra controle waardoor mogelijke gevaarlijke zaken opgemerkt kunnen worden.

Toch kan ik mij niet voorstellen dat een Amerikaanse maatschappij een dergelijke risico wil nemen, juist deze maatschappijen zijn als de dood voor een terroristische aanslag en staan daarnaast door de TSA (Wat je ook van deze kneuzen mag vinden) onder controle, en wordt de lijst met bagage echt vergeleken met de passagiers welke aan boord zijn, wanneer dat niet klopt heeft de maatschappij simpelweg een probleem.
De verantwoordelijk ligt volledig bij de maatschappij, en er is heel goed controle mogelijk, ook achteraf wanneer een vlucht allang uitgevoerd is. Wanneer het uitkomt dat dit moedwillig gebeurd staan ze zo onder verscherpte controle en zal de vlucht uitvoering grote vertragingen gaan oplopen omdat dan bij vertrek vliegtuigen gecontroleerd gaat worden.

That said, mijn koffer welke ik heb ingechecked in Hong Kong voor een vlucht naar Amsterdam kon uiteindelijk ook de route Hong Kong - Bangkok - Helsinki - London - Amsterdam afleggen, Finnair heeft mijn koffer een compleet toeristische route laten vliegen, als was ik daar niet van op de hoogte.... (Ticket geboekt vanuit een UK Travel Agent zette Finnair na het zoekraken van de bagage ongetwijfeld op het verkeerde been).
Ik heb verder geen idee hoe het achter de schermen werkt. Maar ik nam altijd aan dat dit soort keuzes vooral gemaakt werden om niet nóg meer vertraging op te lopen, want tijd = geld natuurlijk.

Overigens is het vooral hun eigen schuld, want je kunt er donder op zeggen dat die specifieke vlucht te laat is.... (RDU - EWR - AMS). En dan komt daar bovenop dat de overstaptijd tussen die en de aansluitende vluchten naar Europa sowieso al krap is.
Het mooie is dat ie al jaren zo gepland staat, en nog steeds is dat schema niet een keer omgegooid (of het moet in de laatste maanden wel gebeurd zijn) maar dat snap ik dus echt niet :N Dit kost hun toch ook klauwen met geld; elke keer mensen die uren vertraging hebben, omgeboekt worden, of de vlucht gratis annuleren.
pi_113825463
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 19:18 schreef nelisb het volgende:
Iemand weleens gevolgen met een buddy pass?

M'n tante werkt bij United.
Wij willen naar New York. We kunnen op haar buddy list, staan dan standby voor een vlucht.

Enig idee hoe het verder werkt?
Afhankelijk van de bezetting van de vlucht krijg je al bij de checkin een stoel toegewezen. Is de vlucht vol/overboekt dan krijg je vaak een boardingpass met STBY erop waarmee je tot aan de gate kunt komen. Heeft uiteindelijk niet iedereen ingecheckt of de vlucht gehaald dan krijg je bij de gate een stoel toegewezen, is de vlucht vol heb je pech en kan je je laten listen voor de volgende vlucht om het daar weer te proberen.

Varieert dus heel erg, beste is vooraf enkele keren erachter proberen te komen hoe de bezetting op de vlucht is. Ikzelf heb 1x pas in de slurf een stoel toegewezen gekregen (mochten op jumpseat maar op het laatste moment 2 noshows), verder eigenlijk vrijwel altijd bij de checkin al gerust gesteld met een stoel :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  donderdag 5 juli 2012 @ 22:41:48 #137
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_113827423
Ik moet overstappen op vliegveld Istanbul. Hoe gaat dat in zijn werk? Hoe doe ik dit het snelst?
Ik heb 1u05 de tijd om mijn volgende vlucht te halen. :)
  donderdag 5 juli 2012 @ 22:52:28 #138
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_113827974
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 22:41 schreef leolinedance het volgende:
Ik moet overstappen op vliegveld Istanbul. Hoe gaat dat in zijn werk? Hoe doe ik dit het snelst?
Ik heb 1u05 de tijd om mijn volgende vlucht te halen. :)
In ieder geval zo ver mogelijk vooraan in het vliegtuig gaan zitten ;)
pi_113829375
Iemand enig idee?

Vliegtickets.nl Brussel naar New York, via Amsterdam met klm.
Ams - NYC 693 euro
Bru - AMS - NYC 589 euro.

Brussel - Amsterdam met de trein.
Let op, deze vlucht vertrekt vanaf Brussel,Midi Rail Station! Traject vanaf Brussel, Midi Rail Station uitgevoerd per trein.

Kan ik de trein overslaan?
  donderdag 5 juli 2012 @ 23:37:55 #140
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_113830563
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 23:17 schreef nelisb het volgende:

Kan ik de trein overslaan?
Volgens KLM niet en moet je flink bijdokken, volgens gespecialiseerde advocaten niet want dat is een onzinnige overeenkomst.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_113830768
Maar hoe weten ze of ik met de trein vanuit Brussel ben gekomen?
Ik veronderstel dat ze geen incheck/bagage drop off balie voor het vliegtuig hebben op het trein station van Brussel?
  vrijdag 6 juli 2012 @ 00:10:37 #142
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_113832490
Treinkaartje.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_113833027
Goeie!

Ga morgen maar eens bellen, hoewel ik het antwoord eigenlijk wel weet.
pi_113833074
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 23:17 schreef nelisb het volgende:
Kan ik de trein overslaan?
Als je in Brussel start, er is een AF/KLM in check bali op Brussel Midi, dus nee. van af Antwerpen valt er wel wat te schipperen, maar achterlijk zijn ze niet.
de goedkopere optie is bedoelt om passagiers te trekken van de concurrentie, van uit Brussel.
pi_113838441
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 19:35 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Als je stampij maakt dan zijn ze vaak juist niet meer welwillend heb ik het idee. Maar dat ligt misschien maar net aan de persoon die achter de balie staat.
Er zijn denk ik twee manieren om 'boos' te worden.

Sommige reizigers verliezen de kontrole over hun emoties. Ze mengen dan redelijke klachten met onredelijke klachten, beweren dingen die niet waar zijn en eisen het onmogelijke. Dit wekt irritatie bij het balie personeel dat een defensieve houding aanneemt of simpelweg wegloopt.

De tweede categorie wordt 'functioneel boos'. De sleutel is waarschijnlijk om ondanks stemverheffing bij de feiten te blijven en een redelijke eis neer te leggen, maar ik zou graag eens een complete handleiding voor deze vorm willen lezen.
pi_113838716
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 17:44 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Ach, met stampij maken bedoel ik niet echt stampij maken. Ik bedoel meer dat ik dan netjes even doorvraag en aangeef dat ik FF ben. Werkt bijna altijd, ik ga echt geen verdere energie verspillen aan ruzie schoppen.
ik bedoelde dus niet voor rotte vis uit maken, maar als je niet je gelijk krijgt, dan is het de truck om gewoon voor de balie te blijven staan en drama maken om de balie medewerker het gevoel te geven "als ik niet toe geef, gaat die niet weg" of je nu frequent flyer bent of niet.
Ik ben van me zelf iemand die zich heel goed kan inleven in een ander persoon, en begrip er voor heeft dat iemand geen ijzer met handen breken kan. Ik ben zelf technicus, en ik ben zelf ook vaak in de situatie dat ik de natuurkundige wetten niet kan veranderen, geen materialen toveren, of me zelf naar twee plaatsen tegelijk beamen.
Maar als je met die instelling voor een balie staat waar een luchtvaart maatschappij een fout heeft gemaakt. dan kom je er bekaaid van af.

Vertraging van vier uur, ze schepen je zo af met een tegoed bon van 7,50 te besteden op het vliegveld waar je net een flesje cola er voor krijgt.
Vlucht gecanceld, ze zetten je gewoon de volgende dag op de volgende vlucht.

Een keer een vertraging gehad met AF in Johannesburg, de crew had niet genoeg rust gehad, gepland vertrek was 20 uur, was verzet naar 2 uur in de nacht, Krijg je een hotel aangeboden, waar je geen ruk aan hebt, en de aansluitende vlucht in Parijs naar Keulen, kon ik dan 8 uur op wachten in Parijs. Met vriendelijk vragen en proberen te onderhandelen niets bereikt..
Dat was dus de laatste keer dat ik mijn fatsoen heb gehouden. Betekend niet dat ik nu als een Tokkie voor de balie sta, maar ik weet zeker dat de persoon achter de balie het niet leuk vind.
pi_113838744
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 00:21 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

Als je in Brussel start, er is een AF/KLM in check bali op Brussel Midi, dus nee. van af Antwerpen valt er wel wat te schipperen, maar achterlijk zijn ze niet.
de goedkopere optie is bedoelt om passagiers te trekken van de concurrentie, van uit Brussel.
Thanks! Dan is het niet anders.
En de trein terug niet nemen kan dat ook?
pi_113838765
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 07:40 schreef nelisb het volgende:

[..]

Thanks! Dan is het niet anders.
En de trein terug niet nemen kan dat ook?
de trein terug, kun je gewoon skippen
pi_113838770
Kan ik dat nog doen.
Opstappen in Brussel en vanaf Amsterdam gewoon naar huis.
Wel omslachtig maar scheelt toch 200¤.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 07:55:34 #150
103111 Its-Jojo-4you
gone fishin'
pi_113838828
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 07:46 schreef nelisb het volgende:
Kan ik dat nog doen.
Opstappen in Brussel en vanaf Amsterdam gewoon naar huis.
Wel omslachtig maar scheelt toch 200¤.
dat is inderdaad de manier :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')