Zojuist gevonden hoe groot de bagage mag zijn na wat geneuzel!(:quote:Op donderdag 5 juli 2012 17:55 schreef static het volgende:
[..]
Hangt meestal van de maatschappij af (en eventueel soort ticket) af, 23 is standaard maximaal, na bijbetaling (en dat is niet goedkoop) maximum 32. Meer dan 32 mag niet vanwege de CAO voor de bagageafhandelaars.
FF-pasjes, en al helemaal platinum en hoger, doen inderdaad wonderen over het algemeen.quote:Op donderdag 5 juli 2012 17:44 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Ach, met stampij maken bedoel ik niet echt stampij maken. Ik bedoel meer dat ik dan netjes even doorvraag en aangeef dat ik FF ben. Werkt bijna altijd, ik ga echt geen verdere energie verspillen aan ruzie schoppen.
Het was m'n eerste vlucht van de reis (van bijna iedereen overigens), en pas toen het vliegtuig eindelijk bij de gate stond mochten mensen met een bepaalde eindbestemming beslissen of ze wel of niet mee wilden omdat het al duidelijk was dat ze hun overstap niet meer konden halen.quote:Op donderdag 5 juli 2012 17:16 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Als jij de vlucht niet meer kon halen, hoe haalden de koffers het dan? Verder herken in de situatie wel, maar dan liggen de koffers over het algemeen gewoon ergens in de bagage-afhandeling en hebben ze geen zin om die er voor je uit te halen, tenzij je stampij maakt.
Als je stampij maakt dan zijn ze vaak juist niet meer welwillend heb ik het idee. Maar dat ligt misschien maar net aan de persoon die achter de balie staat.quote:Op donderdag 5 juli 2012 17:31 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
dat vind ik gewoon triest, dat je gewoon verplicht bent, om voor die balie een enorm drama te moeten maken, en dan kunnen dingen wel. Terwijl als je netjes blijft, dan kun je naar elke vorm van service fluiten.
Ik vind dit gewoon in en in triest, of het kan wel, of het kan niet, en als het kan als je stampij maakt. In middels is het een sport van me geworden. Maar eigenlijk op het moment als "het wel blijkt te kunnen" dan wordt ik pas echt boos, en kan ik de tien managers die inmiddels zijn op getrommeld, een uur lang onder de ballen trappen. (indien ballen aanwezig)
Klopt. Hoewel het eraan ligt hoeveel "status" je hebt qua vluchten. Ik zie genoeg zakenlui stampij maken en nog hun zin krijgen ook, ik vind het zelf niet een prettige manier van omgaan met mensen. En ik krijg ook altijd wel m'n zinquote:Op donderdag 5 juli 2012 19:35 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Als je stampij maakt dan zijn ze vaak juist niet meer welwillend heb ik het idee. Maar dat ligt misschien maar net aan de persoon die achter de balie staat.
Ik denk dat ze inderdaad op de aardige manier ook gewoon uiteindelijk wel hun zin hadden gekregenquote:Op donderdag 5 juli 2012 19:38 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Klopt. Hoewel het eraan ligt hoeveel "status" je hebt qua vluchten. Ik zie genoeg zakenlui stampij maken en nog hun zin krijgen ook, ik vind het zelf niet een prettige manier van omgaan met mensen. En ik krijg ook altijd wel m'n zin
Dat betwijfel ik ten zeerste.quote:Op donderdag 5 juli 2012 19:44 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik denk dat ze inderdaad op de aardige manier ook gewoon uiteindelijk wel hun zin hadden gekregen
Nu heb ik helaas weinig informatie over Continental of United met vertrek uit Amsterdam, maar ze vallen wel onder de USA vluchten, de bagage op deze vluchten krijgt normaliter wel een extra controle waardoor mogelijke gevaarlijke zaken opgemerkt kunnen worden.quote:Op donderdag 5 juli 2012 19:29 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Het was m'n eerste vlucht van de reis (van bijna iedereen overigens), en pas toen het vliegtuig eindelijk bij de gate stond mochten mensen met een bepaalde eindbestemming beslissen of ze wel of niet mee wilden omdat het al duidelijk was dat ze hun overstap niet meer konden halen.
Vervolgens liep die groep terug naar de incheckbalie, en gingen ze toen pas doorgeven welke koffers weer uit het vliegtuig moesten. En ze lagen er wel degelijk in want de vrouw naast mij kon de volgende dag d'r koffer vanaf NY weer verder meenemen, die van mij is er nog uitgehaald. En logisch ook dat ze er al inlagen, want we zijn 15 min. onderweg geweest naar de balie.
Nou goed, dit heb ik dus afgelopen jaar 2x meegemaakt (beide bij continental/united overigens).
Ik heb verder geen idee hoe het achter de schermen werkt. Maar ik nam altijd aan dat dit soort keuzes vooral gemaakt werden om niet nóg meer vertraging op te lopen, want tijd = geld natuurlijk.quote:Op donderdag 5 juli 2012 20:06 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Nu heb ik helaas weinig informatie over Continental of United met vertrek uit Amsterdam, maar ze vallen wel onder de USA vluchten, de bagage op deze vluchten krijgt normaliter wel een extra controle waardoor mogelijke gevaarlijke zaken opgemerkt kunnen worden.
Toch kan ik mij niet voorstellen dat een Amerikaanse maatschappij een dergelijke risico wil nemen, juist deze maatschappijen zijn als de dood voor een terroristische aanslag en staan daarnaast door de TSA (Wat je ook van deze kneuzen mag vinden) onder controle, en wordt de lijst met bagage echt vergeleken met de passagiers welke aan boord zijn, wanneer dat niet klopt heeft de maatschappij simpelweg een probleem.
De verantwoordelijk ligt volledig bij de maatschappij, en er is heel goed controle mogelijk, ook achteraf wanneer een vlucht allang uitgevoerd is. Wanneer het uitkomt dat dit moedwillig gebeurd staan ze zo onder verscherpte controle en zal de vlucht uitvoering grote vertragingen gaan oplopen omdat dan bij vertrek vliegtuigen gecontroleerd gaat worden.
That said, mijn koffer welke ik heb ingechecked in Hong Kong voor een vlucht naar Amsterdam kon uiteindelijk ook de route Hong Kong - Bangkok - Helsinki - London - Amsterdam afleggen, Finnair heeft mijn koffer een compleet toeristische route laten vliegen, als was ik daar niet van op de hoogte.... (Ticket geboekt vanuit een UK Travel Agent zette Finnair na het zoekraken van de bagage ongetwijfeld op het verkeerde been).
Afhankelijk van de bezetting van de vlucht krijg je al bij de checkin een stoel toegewezen. Is de vlucht vol/overboekt dan krijg je vaak een boardingpass met STBY erop waarmee je tot aan de gate kunt komen. Heeft uiteindelijk niet iedereen ingecheckt of de vlucht gehaald dan krijg je bij de gate een stoel toegewezen, is de vlucht vol heb je pech en kan je je laten listen voor de volgende vlucht om het daar weer te proberen.quote:Op donderdag 5 juli 2012 19:18 schreef nelisb het volgende:
Iemand weleens gevolgen met een buddy pass?
M'n tante werkt bij United.
Wij willen naar New York. We kunnen op haar buddy list, staan dan standby voor een vlucht.
Enig idee hoe het verder werkt?
In ieder geval zo ver mogelijk vooraan in het vliegtuig gaan zittenquote:Op donderdag 5 juli 2012 22:41 schreef leolinedance het volgende:
Ik moet overstappen op vliegveld Istanbul. Hoe gaat dat in zijn werk? Hoe doe ik dit het snelst?
Ik heb 1u05 de tijd om mijn volgende vlucht te halen.
Volgens KLM niet en moet je flink bijdokken, volgens gespecialiseerde advocaten niet want dat is een onzinnige overeenkomst.quote:
Als je in Brussel start, er is een AF/KLM in check bali op Brussel Midi, dus nee. van af Antwerpen valt er wel wat te schipperen, maar achterlijk zijn ze niet.quote:
Er zijn denk ik twee manieren om 'boos' te worden.quote:Op donderdag 5 juli 2012 19:35 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Als je stampij maakt dan zijn ze vaak juist niet meer welwillend heb ik het idee. Maar dat ligt misschien maar net aan de persoon die achter de balie staat.
ik bedoelde dus niet voor rotte vis uit maken, maar als je niet je gelijk krijgt, dan is het de truck om gewoon voor de balie te blijven staan en drama maken om de balie medewerker het gevoel te geven "als ik niet toe geef, gaat die niet weg" of je nu frequent flyer bent of niet.quote:Op donderdag 5 juli 2012 17:44 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Ach, met stampij maken bedoel ik niet echt stampij maken. Ik bedoel meer dat ik dan netjes even doorvraag en aangeef dat ik FF ben. Werkt bijna altijd, ik ga echt geen verdere energie verspillen aan ruzie schoppen.
Thanks! Dan is het niet anders.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 00:21 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
Als je in Brussel start, er is een AF/KLM in check bali op Brussel Midi, dus nee. van af Antwerpen valt er wel wat te schipperen, maar achterlijk zijn ze niet.
de goedkopere optie is bedoelt om passagiers te trekken van de concurrentie, van uit Brussel.
de trein terug, kun je gewoon skippenquote:Op vrijdag 6 juli 2012 07:40 schreef nelisb het volgende:
[..]
Thanks! Dan is het niet anders.
En de trein terug niet nemen kan dat ook?
dat is inderdaad de manierquote:Op vrijdag 6 juli 2012 07:46 schreef nelisb het volgende:
Kan ik dat nog doen.
Opstappen in Brussel en vanaf Amsterdam gewoon naar huis.
Wel omslachtig maar scheelt toch 200¤.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |