Ah oke. Misschien ook veel zakenreizigers waarvan bedrijven standaard bij klm boeken.quote:Op donderdag 21 juni 2012 00:51 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Vaak gebrek aan keuze in mijn geval, en altijd voor werk.
nee, dat klopt niet, bij de KLM kun je ze kopen, volgens mij krijgen bepaalde status leden de stoel voor niets.quote:Op woensdag 20 juni 2012 23:33 schreef static het volgende:
[..]
Totdat er een frequent flyer op het laatste moment gaat mekkeren, ben je ze zo weer kwijt.
en niet een beetje. maar daarna heb ik ook echt besloten dat KLM niet meer mijn voorkeurs- maatschappij is. Was al zonder meer voor me een drama om van uit Limburg op schiphol te komen, met het openbaar vervoer, zeker als je een vroege vlucht hebt, of laat aan komt.quote:Op woensdag 20 juni 2012 23:51 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Nou dan zou ze van mij toch echt de tering mogen krijgen
Bulkhead, daar wordt je gelukkig van, het lijkt of je meer plaats hebt, maar doordat je, je tenen niet onder de stoel voor je kan schuiven heb je eigenlijk nog minder plaats.quote:Op donderdag 21 juni 2012 00:35 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Geen idee, ik vlieg nooit met KLM. Althans niet vrijwillig Heb dit bij anderen nog nooit gezien in ieder geval. Hoogstens bulk head seats die je kon kiezen.
Dat ligt een beetje aan de route, richting VS, Zuid Amerika en bepaalde bestemmingen in Afrika, zijn ze meestal goedkoper. Of als je via een luchthaven in Duitsland of België vliegt, zijn ze vaak 100,- goedkoper als de rechtstreekse vlucht van uit Amsterdam.quote:Op donderdag 21 juni 2012 00:49 schreef kwiwi het volgende:
Soms vraag ik me wel eens af hoe het toch kan dat KLM zulke relatief hoge prijzen kan vragen en dat mensen er nog steeds boeken. Want je boekt daar niet voor de uitstekende service o.i.d.
Waar moet je overstappen? En geen zorgen, alles staat duidelijk aangegeven, je komt vanzelf weer "departure" schermen tegen waar je volgende vlucht + gate op staat Eigenlijk net zoals op grote stations ja.quote:Op donderdag 21 juni 2012 08:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Nou, over een goede week voor het eerst een vlucht met overstap en vind het toch wel een beetje spannend Vooral ook omdat we niet zo veel tijd hebben daar.
Heb al een beetje opgezocht maar kan nog niet exact vinden waar we naartoe moeten. Worden we daar op gewezen bij het inchecken of uitstappen? Hangt er een groot bord zoals op een station? Je moet niet opnieuw door de douane toch?
Moskou sheremetyevo. Klinkt alsof het dan wel moet lukkenquote:Op donderdag 21 juni 2012 09:11 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Waar moet je overstappen? En geen zorgen, alles staat duidelijk aangegeven, je komt vanzelf weer "departure" schermen tegen waar je volgende vlucht + gate op staat Eigenlijk net zoals op grote stations ja.
Ongetwijfeld. Ik mag zelf gelukkig bepalen wat en waar ik boek, maar KLM ontkom ik ook niet altijd aan, ook al werk ik in Londen. Veel stukje Londen-A'dam en dan neem je gewoon de vlucht die qua tijd het gunstigst is. Of Stockholm-Amsterdam, dan is de keuze SAS of KLM en dan kies ik zelfs voor KLM...quote:Op donderdag 21 juni 2012 00:53 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ah oke. Misschien ook veel zakenreizigers waarvan bedrijven standaard bij klm boeken.
Maar je moet wel door de douane ga ik vanuit, hoewel dat verder niet lang hoeft te duren. Ik heb bijv. in Praag vaak maar (max.) 30 minuten de tijd om over te stappen, inclusief douane, en dat red ik ook prima.quote:Op donderdag 21 juni 2012 09:17 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Moskou sheremetyevo. Klinkt alsof het dan wel moet lukken
In Rusland zou ik er juist van uitgaan dat je niet door de douane moet, want daar kom je zonder visum niet eens doorheen?quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:05 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Maar je moet wel door de douane ga ik vanuit, hoewel dat verder niet lang hoeft te duren. Ik heb bijv. in Praag vaak maar (max.) 30 minuten de tijd om over te stappen, inclusief douane, en dat red ik ook prima.
Hij haalt beveiliging en douane door elkaar. En jij haalt douane en immigratie door elkaar.quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:08 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
In Rusland zou ik er juist van uitgaan dat je niet door de douane moet, want daar kom je zonder visum niet eens doorheen?
Wat is het verschil tussen douane en immigratie???quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:10 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Hij haalt beveiliging en douane door elkaar. En jij haalt douane en immigratie door elkaar.
Douane en immigratie is (ook al gebruikt iedereen de woorden door elkaar) toch een verschil tussen goederen en mensen?quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:10 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Hij haalt beveiliging en douane door elkaar. En jij haalt douane en immigratie door elkaar.
Douane doet goederen en hebben dus niks met je visum te maken. Immigratie ( in Nederland de Marechaussee) gaat over de personen (paspoorten en visa etc).quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:21 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen douane en immigratie???
Daar heet het passport control op de borden.quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:35 schreef Bajskorv het volgende:
En toch wordt douane ook gewoon op de borden bij Schiphol gebruikt, dus dat verschil is er in de praktijk al jaren niet.
Eigenlijk passeer je op schiphol dus de douane wanneer je door de (nothing to) declare gang loopt.quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:35 schreef Bajskorv het volgende:
En toch wordt douane ook gewoon op de borden bij Schiphol gebruikt, dus dat verschil is er in de praktijk al jaren niet.
Nederland ook hoor, dan kom je eerst langs de Marechaussee, daarna haal je je koffer van de band en loop je inderdaad langs de bekende nothing to declare-lane bij de douane.quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:39 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Eigenlijk passeer je op schiphol dus de douane wanneer je door de (nothing to) declare gang loopt.
In de VS zie je het verschil ook nog wel, eerst ga je door immigration en dan passeer je inderdaad direct daarna (pas) de douane waarbij je je customs formuliertje afgeeft. Maar echte controle is het doorgaans niet waardoor je niet eens in de gaten hebt dat je door de douane gaat.
Het is zeker voor iemand met een Europees paspoort inderdaad vrij gemoedelijk om de grens over te gaan, tegenwoordig merk ik dat het wel meer standaard is om het paspoortnummer ook daadwerkelijk in te voeren of er iets open staat, want vroeger kon je wel eens zo doorlopen met alleen de paspoortpagina open, maar die tijd is wel voorbij.quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:50 schreef bunnahabhain het volgende:
in Nederland noemen we Imigrations gewoon paspoort controle en wordt uitgevoerd door de Marechaussee. Maar daar maken we niet zo'n drama van als in de VS en landen die de VS na willen doen.
god zij dank
Iedereen die in dit geval een keus heeft kiest dan voor KLM, want KLM is niet fantastisch, maar SAS heeft helemaal niet begrepen hoe het in de luchtvaart werkt, daarom is Norwegian in de noordelijke regionen zo'n bedreiging, zeker ook op kwaliteit.quote:Op donderdag 21 juni 2012 09:57 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. Ik mag zelf gelukkig bepalen wat en waar ik boek, maar KLM ontkom ik ook niet altijd aan, ook al werk ik in Londen. Veel stukje Londen-A'dam en dan neem je gewoon de vlucht die qua tijd het gunstigst is. Of Stockholm-Amsterdam, dan is de keuze SAS of KLM en dan kies ik zelfs voor KLM...
De douane kan de koffer welke je bij aankomst van de band hebt gehaald controleren op diverse zaken, en in sommige gevallen ook bij vertrek aan de gate, in het laatste geval gaat het dan vooral om economische delicten zoals het meenemen van meer dan 10.000 euro, vooral populair op vluchten naar Chinese / Oosterse en Turkse bestemmingen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:27 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Douane en immigratie is (ook al gebruikt iedereen de woorden door elkaar) toch een verschil tussen goederen en mensen?
Maar als we het hier hebben over douane hebben we het volgens mij altijd over het passeren van de grens als persoon.
Oke, thanks. Het is trouwens vanaf Warschauquote:Dat zal vast wel goedkomen. Sowieso is dit LOT vanaf Amsterdam neem ik aan, die hebben vast niet tien vluchten per uur die van daar vertrekken, dus zo veel mensen zullen niet voor ze in de rij staan bij de balie.
In dat geval is het nog makkelijker. Warschau is de thuisbasis van LOT. Er zullen dus veel balies open zijn gedurende de hele dag. Ik denk dat inchecken 3 of 2,5 uur voor de vlucht geen probleem zal zijn.quote:Op donderdag 21 juni 2012 21:06 schreef tomatenrood het volgende:
[..]
Oke, thanks. Het is trouwens vanaf Warschau
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |