abonnement Unibet Coolblue
  FOK!fotograaf zaterdag 23 juni 2012 @ 20:45:00 #51
287763 SP22
pi_113286024
1.5 kaartje van 8 GB.. 12 GB dus.. Geen 15 :D

En schiet in RAW dus tikt lekker aan. Stuk of 500 foto's. Heb van elk shot 3 of 4 versies ivm langslopende mensen enzo
pi_113304606
Gisteren wat geoefend met mijn broer. We hadden geen modellen dus mijn broer en ik wisselden elkaar af. Hier een foto van mijn broer die ik echt geweldig vind.

pi_113320234
even voor mijn noob kennis.... hoe bereik je dit effect? want te donker voor flitser, maar te licht om zonder flits te hebben gedaan toch?! vertel :)
everyone's a critic...
even you ! !
pi_113324518
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 20:45 schreef SP22 het volgende:
1.5 kaartje van 8 GB.. 12 GB dus.. Geen 15 :D

En schiet in RAW dus tikt lekker aan. Stuk of 500 foto's. Heb van elk shot 3 of 4 versies ivm langslopende mensen enzo
ah oke :P op vakantie ken ik dat wel ja, maar bij gewoon een evenement oid geef ik er weinig om :P
pi_113327428
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 17:18 schreef the_critic het volgende:
even voor mijn noob kennis.... hoe bereik je dit effect? want te donker voor flitser, maar te licht om zonder flits te hebben gedaan toch?! vertel :)
De ruimte waar we waren was erg donker. Er kwam een klein beetje licht door een gat in de muur, maar dat was te weinig voor wat voor foto dan ook. We hebben een opstelling gemaakt met 2 flitsers, waar 1 van de flitsers de achtergrond verlichtte. Deze stond wel een paar stappen teruggeschroefd om de achtergrond niet te veel te belichten, maar wel genoeg om de structuur van de muur te kunnen zien. Uiteindelijk is de foto bewerkt in Lightroom om de foto nog spannender te maken.
  zondag 24 juni 2012 @ 20:10:11 #56
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_113327813
When all else fails, you always have delusion.
pi_113328123
ontwikkel je de positieve als negatief?
pi_113330656
Pas geleden met een GoPro gaan spelen. Maakt ook leuke plaatjes heb ik ontdekt!


Hoi ik heb een nieuwe website. www.robinvanderploeg.nl
  zondag 24 juni 2012 @ 21:17:15 #59
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_113331888
quote:
7s.gif Op zondag 24 juni 2012 20:16 schreef andreas612 het volgende:
ontwikkel je de positieve als negatief?
Wat bedoel je? Het zijn lomorolletjes ja, maar ze worden ontwikkeld met normale processing technieken bij de Hema. Vanwege de prijs en het gemak doe ik het daar. Het inscannen van de negatieven lukte echter niet met hun automatische scanner (die vond ze overbelicht), dus dat moest bij een fotowinkel gedaan worden, en die hadden er ook moeite mee en deden het handmatig.
When all else fails, you always have delusion.
pi_113334188
ah oke
pi_113334442
Lomografie vind ik ook erg leuk O+ Laatst een serie ('Little Indian Prince') gemaakt waar ik erg blij mee ben! Een paar shots daaruit:






Ik laat tegenwoordig mijn negatieven ontwikkelen bij een winkeltje hier in de buurt en ik heb een canon9000f aangeschaft om te scannen O+ Echt super relaxed en scheelt me klauwen met geld!
pi_113334831
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 21:49 schreef bl0emetjE het volgende:
Lomografie vind ik ook erg leuk O+ Laatst een serie ('Little Indian Prince') gemaakt waar ik erg blij mee ben! Een paar shots daaruit:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik laat tegenwoordig mijn negatieven ontwikkelen bij een winkeltje hier in de buurt en ik heb een canon9000f aangeschaft om te scannen O+ Echt super relaxed en scheelt me klauwen met geld!
Erg leuke serie, fijn om naar te kijken!

Ik ben wel benieuwd waarom je voor lomografie hebt gekozen, en niet (bijvoorbeeld) wat nabewerking doet? Zelf nogal lui, dus lijkt mij veel moeite en geld kosten om telkens alles te laten ontwikkelen en drukken!
Hoi ik heb een nieuwe website. www.robinvanderploeg.nl
pi_113335670
Leuke lomografie foto's! heb zelf een Holga staan en een Spinner
Zeker leuk om af en toe mee te klooien
Doei.
pi_113335683
Dankjewel :)
Digitaal foto's maken en nabewerken doe ik ook, ik ben door de jaren heen een behoorlijke photoshop expert al zeg ik het zelf ;) Maar de reden waarom ik daarnaast voor lomografie heb gekozen is sfeer. De sfeer die in de foto terecht komt, die digitaal eigenlijk bijna nooit te evenaren is, maar ook de sfeer van het fotograferen zelf bijvoorbeeld. Het is een hele andere manier van fotograferen, heel goed van te voren bepalen wat je in beeld wilt en hoe, want je kunt niet even 'proberen' en meteen zien of het werkt. Je ziet pas na een poosje het resultaat, dat maakt het extra spannend. En in het geval van lomografie weet je eigenlijk nooit van te voren wat er precies uit gaat komen, dus extra verrassing als je de foto's voor het eerst ziet! Ik houd daar wel van, maar kan me ook voorstellen dat het voor sommige mensen (te)veel geduld vergt bijvoorbeeld, of dat je het gemak van digitaal vele malen relaxter vindt. Maar ik vind analoog wel heel erg leuk om te doen zelf!
  zondag 24 juni 2012 @ 22:44:41 #65
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_113338947
Ik vind het digitaal nabewerken niet zo leuk. Ik kan van alles doen met een foto, het heeft geen vaste resultaat. Ik heb er geen voldoening bij. Da's de grootste reden dat DSLRs me niet aantrekken. Ik wil een creatief plafond, en dat plafond is het rolletje die opgaat en een definitieve foto geeft die me geld kost :)

Neemt niet weg dat ik vaak alsnog veel belichtingen verpest met ongeduld :') En soms edit ik wat DSLR foto's als ik via stage of iets een camera leen :)
When all else fails, you always have delusion.
pi_113403583
Ik heb geen ervaring met lomo fotografie, maar vind de stijl wel erg leuk. De sfeer van die foto's hou ik wel van. Echter denk ik wel dat een boel mensen misleid worden door de sfeer die het uitstraalt en daardoor niet meer naar de foto zelf kijken.
Om even een voorbeeld te geven. De foto van Mirel van de bomen: door de lomo techniek straalt de foto wel "iets" uit, maar is de foto zonder lomo niet echt bijzonder.
Ik kan goed naar lomo foto's kijken, maar wil ook wel dat de foto op zichzelf ook al iets zeggen en het niet enkel om het lomo effect gaat.

Ontopic: uit dezelfde serie als mijn vorige ditmaal een zelfportret :P
pi_113430671
Mooie foto EvilMotion! Door de donkere achtergrond/ondergrond lijkt hij wel te zweven. Mooi licht ook, blijf er naar kijken!
pi_113449474
Thnx bl0emetjE, normaal sta ik altijd achter de camera, maar we hadden gewoon een model nodig dus ik moest er wel even voor duiken.
  woensdag 27 juni 2012 @ 11:08:59 #69
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_113451359
Maar is het wel een zelfportret, of heeft je broer afgedrukt?
Hoe dan ook, wel een mooie foto. De belichting hadden jullie goed verzorgd!

Ik had, nav commentaar op Flickr, een nieuwe versie van het dak van het Scheepvaart gemaakt. Vierkant dit keer. Grappig dat ik bij de nieuwe bewerking gekozen heb voor een veel verzadigder blauw en dat de oude nu enorm flets lijkt. Toch blijf ik denk ik de rechthoekige versie mooier vinden qua compositie.

Square geometry by Gilles 1972, on Flickr
Life is what you make it.
  woensdag 27 juni 2012 @ 11:15:25 #70
40566 Ericr
Livewrong
pi_113451600


Een berggorilla in Oeganda, ik was in de gelukkige omstandigheid dat we de gorilla's in de ochtend aantroffen en het licht dus nog niet te hard was.
  woensdag 27 juni 2012 @ 12:36:38 #71
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_113454743
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:15 schreef Ericr het volgende:
[ afbeelding ]

Een berggorilla in Oeganda, ik was in de gelukkige omstandigheid dat we de gorilla's in de ochtend aantroffen en het licht dus nog niet te hard was.
Dat moet een mooie herinnering zijn. Het onscherpe blad linksbeneden stoort me wel wat. Dat zou je eventueel weg kunnen croppen.
Life is what you make it.
  woensdag 27 juni 2012 @ 13:00:30 #72
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_113455562
quote:
14s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:08 schreef Schanulleke het volgende:
Maar is het wel een zelfportret, of heeft je broer afgedrukt?
Hoe dan ook, wel een mooie foto. De belichting hadden jullie goed verzorgd!

Ik had, nav commentaar op Flickr, een nieuwe versie van het dak van het Scheepvaart gemaakt. Vierkant dit keer. Grappig dat ik bij de nieuwe bewerking gekozen heb voor een veel verzadigder blauw en dat de oude nu enorm flets lijkt. Toch blijf ik denk ik de rechthoekige versie mooier vinden qua compositie.
[ link | afbeelding ]
Square geometry by Gilles 1972, on Flickr
Vet, ik ben daar gisteravond voor het eerst geweest, prachtig geworden!
  woensdag 27 juni 2012 @ 15:01:50 #73
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_113460987
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:15 schreef Ericr het volgende:
[ afbeelding ]

Een berggorilla in Oeganda, ik was in de gelukkige omstandigheid dat we de gorilla's in de ochtend aantroffen en het licht dus nog niet te hard was.
Oeganda O+ Helaas zijn we niet bij de gorilla's geweest vorig jaar vanwege de kosten... Wel een hele mooie foto dit, de aap is mooi scherp, alleen inderdaad dat blad linksonder in beeld stoort een beetje.
Don't let my username fool you...
  donderdag 28 juni 2012 @ 08:17:16 #74
236125 33
the exploding psychology
pi_113498041
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:15 schreef Ericr het volgende:
[ afbeelding ]

Een berggorilla in Oeganda, ik was in de gelukkige omstandigheid dat we de gorilla's in de ochtend aantroffen en het licht dus nog niet te hard was.
Wow! Daar ben ik ook geweest! Once in a lifetime experience! _O_
Niet meer aanwezig in dit forum.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')