abonnement Unibet Coolblue
pi_112991937
Topic zegt het al.

Wat is voor jullie een gothic, of hoe ben je zelf als gothic je levensstijl is.
  zondag 17 juni 2012 @ 01:30:44 #2
347764 Barbapapamama
Waar is het toilet hier?
pi_112991967
kansloze mensen die lekker alternatief willen zijn en denken er iets mee te bereiken

gr gr
pi_112991974
Zelfmoordneigingen.
pi_112992060
Mensen met de volgende kenmerken bij elkaar:

Zwarte haren, piercings, veel zwarte make up, snijden zichzelf en mensen met zelfmoordneigingen die daarna trots zijn om ze te delen met andere gothics
Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.
pi_112992222
Ik heb er geen last van.

quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 01:30 schreef Barbapapamama het volgende:
kansloze mensen die lekker alternatief willen zijn en denken er iets mee te bereiken

gr gr
Alsof je hier iets mee kan bereiken.

Ô mon citoyens vous serez unis.
  zondag 17 juni 2012 @ 01:44:54 #6
351717 Compoantje
Elke 2 weken een pizza Inferno
pi_112992364
Haha. Ik ken er heel veel in mijn vriendenkring, maar meestal zij het mensen met een sociale achterstand of weinig zelfvertrouwen.

Eigenlijk netzoiets als de gemiddelde fokker.
pi_112993831
Hier wil ik dus nog wel ff op reageren ..

Gothic is in mijn ogen een religie ,
Een goth zijn is niet de kleding wat je draagt of hoe je er uit ziet.
Net als bij christendom , t gaat om t geloof en niet om de kleding.

Het geloof in wicca / hekserij, spirituele dingen . En er zelf ook actief in zijn.

Het gaat er niet om of je snijd of drugs gebruikt. Dat is het verkeerde beeld van Goths . Past eerder bij satanisten denk ik.
pi_112994106
Een spelling- en stijlfout in 1 TT. Chapeau, TS _O_
pi_112994162
Goedenacht :P tijd om te gaan slapen.. Ben over alles al de hele dag opgefokt .. Kwaad. Verdrietig , en soms seconde van blij .. Ik voel me kloten(ik ben er niet op gaan zitten)

Trusten
pi_112995978
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 02:38 schreef therock1987 het volgende:
Hier wil ik dus nog wel ff op reageren ..

Gothic is in mijn ogen een religie ,
Een goth zijn is niet de kleding wat je draagt of hoe je er uit ziet.
Net als bij christendom , t gaat om t geloof en niet om de kleding.


Het geloof in wicca / hekserij, spirituele dingen . En er zelf ook actief in zijn.

Het gaat er niet om of je snijd of drugs gebruikt. Dat is het verkeerde beeld van Goths . Past eerder bij satanisten denk ik.

Wat is deze? :')
  zondag 17 juni 2012 @ 09:40:23 #11
13250 Lod
Sapere aude!
pi_112996055
Sneue mensen die denken dat ze door het dragen van afwijkende kleren denken dat ze opeens wel interessant zijn.
GNU Terry Pratchett
pi_112996154
Als zij zich nu zo willen kleden oké, maar vaak nemen ze het gewoon véél te serieus... zoals een vriendin van mij. Dan is dat nog "Victoriaanse" gothic... (Ja, dat bestaat...) ;( ;(
  zondag 17 juni 2012 @ 10:02:25 #13
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_112996311
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 02:56 schreef therock1987 het volgende:
Goedenacht :P tijd om te gaan slapen.. Ben over alles al de hele dag opgefokt .. Kwaad. Verdrietig , en soms seconde van blij .. Ik voel me kloten(ik ben er niet op gaan zitten)

Trusten
Je klinkt meer emo dan gothic. :')
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_112998064
Emo is slap gelul .. Tegenwoordig ben je geen gothic meer maar heet het ineens emo ..
  zondag 17 juni 2012 @ 12:28:17 #15
351717 Compoantje
Elke 2 weken een pizza Inferno
pi_112999300
Maar jij bent emo inderdaad. Of beter gezegd, je doet je voor als een emo. "oh huilie huilie, i feel so sad and shit... ;( "

En daar komt bij dat het gothisme geen geloof is, maar gewoon een subcultuur. Dus mensen die zich apart kleden, aparte muziek luisteren, en etc.
Er zullen vast wel mensen bij zijn die ook daadwerkelijk in geloven, maar dat heb je ook met emo's, nudisten, hippies, etc.

Wat ik al eerder zei: Alternatieve mensen zijn meestal mensen met weinig zelfvertrouwen of een bepaalde achterstand en kleden zich daarom anders. Ik kan het weten want ik heb veel van dit soort figuren in m'n vriendenkring.
pi_112999872
Wat is Gothic ?
Het antwoord op deze vraag kan niet beknopt of in één zin worden geformuleerd, er zijn dan ook honderden websites over die allemaal anders zijn. Gothic is waarschijnlijk niet wat je er van denkt. Gothic is meer dan het oog prijs geeft, Gothic is een levenstijl. Die zo complex is, dat het nooit perfect tot de detail beschreven kan worden. Want levensstijlen zijn ook persoonlijk, voor iedereen anders. Allereerst wil ik het misverstand uit de wereld halen, dat Gothic alleen gaat over zwarte kleding, muziek. Mensen die van Gothic-muziek houden, hoeven niet perse Gothic te zijn. Omdat je in zwarte kleding loopt, hoeft niet te betekenen dat je Gothic bent.

Wat betekent Gothic en waar komt het vandaan?
Het woord Gothic is al eeuwen oud, het kan zelfs teruggevonden worden in de Renaissance. Maar we kunnen het terugleiden naar een Duitse stam, genaamd de Goths (Goten in het Nederlands).

Die ooit Italië binnenvielen om het toenmalige Romeinse rijk op te splitsen. Het woord Gothic heeft verschillende betekenissen; Een gebouw, zoals bijvoorbeeld een kathedraal, is gebouwd op een architecturale wijze die opvalt omdat er hoge pilaren, hoge plafonds en wijzende hoeken.
Gothic kan ook gebruikt worden in verhalen van fantasie aard. (Denk aan verlaten, donkere kastelen en kerkers)
Gothic is ook een lettertype, gebruikt om te schrijven en te printen. De letters hebben verschillende sierlijke krullen.
Tijdens de Romantische periode, rond 1800, voelden veel mensen zich aangetrokken door het verleden en het overleven van de gotiek en oudere dingen kwamen terug in de mode.
Zij gebruikten allerlei wegen om hun doel te bereiken. Sommigen keken terug in het verleden, en anderen zochten het in de religie en het bovennatuurlijke. En weer anderen zochten het in de natuur. Tijdens de Romantische periode, werd Gothic gekoppeld aan het donkere, het vreemde en het bizarre. Veel symbolen en onderwerpen in de Romantische kunst hadden veel gemeen met de Gotische subcultuur. Romantische schrijvers als Byron, Shelley, Baudelaire en Verlaine waren geïnteresseerd in de donkere werelden van het menselijke bewustzijn en ervaringen.

Gothic vandaag de dag :
Mensen die zich bezig houden met de Gothic levenstijl, noemen wij Gothics of Goths. Een gemiddelde Gothic wordt al snel duister, gevaarlijk en depressief genoemd, vanwege zijn stijl van kleden en manier van uiten. Maar dat is een vooroordeel, gebaseerd op de publieke angst of onvermogen om er mee om te gaan. Eind jaren negentig, werd de Gothiccultuur weer populair onder jongeren, wereldwijd.
Maar mensen die van Gothic houden, zijn gewone mensen, zoals jij en ik! Omdat je Gothic bent, betekent niet dat je altijd in zwarte kleding met je gezicht onder de make-up rondloopt. Er zijn een hoop Gothic-fans, die dat niet doen, omdat ze er geen behoefte aan hebben. Maar zoals bij iedere levenstijl, zijn er altijd uitzonderingen. Zo zijn er ook Gothics die aandacht er mee willen vragen of graag willen opvallen. Maar een grote meerheid van de Gothic houden zich daar niet mee bezig. Gothics respecteren het leven, houden van de natuur en zijn veel bezig met filosofische/psychologische aspecten van het leven.
Satanisme en Dood?
Gothics zijn geen aanhangers van satan. Gothics zijn ook geen demonen. Satanisme wordt door een grote meerheid afgekeurd. Satanisme of iets met de duivel hebben, is iets waar de meeste Gothics niet te maken mee willen hebben.
Gothic wordt ook meestal gekoppeld aan de dood. Het is inderdaad, dat vele songteksten gaan over dood, het kwade en bijbehorende onderwerpen. Maar het maakt niet, dat ze daar hele dagen mee bezighouden. Het hoeft ook niet perse negatief te zijn. Zo snijden ze aantal onderwerpen aan, die vele muziekculturen juist proberen te ontwijken, zoals zelfmoord, automutilatie en de dood. Gothic zijn betekent niet, dat je het directe doorkiesnummer hebt naar Satan of Magere hein.

Conclusie:
Gothic is een manier van leven, een levensstijl.
Die levensstijl is te merken aan de manier hoe je je gedraagt, hoe je je kleed… Maar vooral aan hoe je in het leven staat.
Er zijn geen regels waar je je aan moet houden om je goth te mogen noemen. Goth zijn gaat voornamelijk om jezelf zijn. En je persoonlijkheid uiten op een originele, creatieve manier.
Goths besteden veel tijd aan:
Creativiteit; zoals creativiteit in kleding (zelf ontwerpen/samenstellen).
Kunst; zoals schilderen, tekenen, beeldhouwden.
Literatuur; zoals gedichten (over dingen die ze bezig houden en meemaken), verhalen.
Talent; zoals muziek maken, toneel.
Goths vinden respect heel belangrijk. Ze hebben waardering voor het bestaan en alles wat daarbij hoort.
Ze baseren hun mening over mensen op hoe ze zijn en niet hoe ze eruit zien.
Goths kunnen er vaak niet tegen als dat respect niet wederzijds is.

Vooroordelen:

Je hoort ook vaak vooroordelen als:
- goth's drinken altijd bloed
- goth's aanbidden satan
- goth's zijn altijd depressief
- goth's zijn homo of lesbisch
- goth's hebben geen vrienden
Dit is niet waar. Nogmaals: sommige goth's kiezen hier voor, maar andere niet. Net als iedereen. Gothic word ook als 'eng' beschouwd, terwijl dat nergens voor nodig is want goth's zijn ook mensen.

Wat wel bij gothic hoort is de kleur zwart. Dat vind je overal in terug. Vooral in de kleding, die vaak erg apart en stijlvol is. Maar goths zijn niet altijd gekleed in zwart! Andere kleuren van Gothic zijn bijv. ook bordeaux-rood, blauw, donkerpaars, groen en soms zelfs wit of geel. Veel goths hebben een eigen, zelf samengestelde stijl die niet bij een bepaalde stijl is in te delen. De zes meest voorkomende stijlen zijn: - antiquity (Mooie, gedetailleerde kleding. Lijkt op kleding uit de middeleeuwen.) - cyberpunk / industrial (Kleding gericht op de toekomst. Futuristische of space-achtige details.) - glitter goth / fairy goth (Sprookjes/Elfjes-achtige kleding.) - fetish (Uitdagende kleding, veel leer.) - punk goth (Kledingcombinatie van gothic en punk.) - spice goth (Glamour, meisjesachtige kleding.) De gothic kleding geeft uiting aan een bepaald gevoel. Het dragen van gothic kleding is geen verplichting. Gothic is een levensstijl, geen kledingswijze
pi_113000086
Sommige gothmeisjes zijn wel nice :9 . Al is steampunk beter.
  zondag 17 juni 2012 @ 13:45:25 #18
351717 Compoantje
Elke 2 weken een pizza Inferno
pi_113001556
Nouja. TS is in ieder geval wannabe emo.

Geen zorgen TS, het gaat na een paar jaar weer over, als je je realiseerd dat het best wel sneu is wanneer je wat ouder en wijzer bent.
pi_113002269
Ik ben geen emo ..
  zondag 17 juni 2012 @ 14:11:59 #20
351717 Compoantje
Elke 2 weken een pizza Inferno
pi_113002805
Zo klink je anders wel...
pi_113004842
Want??
  zondag 17 juni 2012 @ 15:12:17 #22
330677 Internepper
Malafide paardenhandelaar
pi_113005333
uit de buurt blijven betekent dat.
040
pi_113011646
??
pi_113012060
Mij maakt het niet zoveel uit iedereen moet doen waar hij of zei zich lekker bij voelt. ^O^
pi_113012209
Ach wij spelen allemaal dagelijks een rol met de kleding die we aantrekken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')