abonnement Unibet Coolblue
pi_112979625
Ik zie door de bomen het bos niet. Na jaren lui geweest te zijn wil ik weer sporten. Fitnessen om precies te zijn. Het nike pakje is al aangeschaft, de schoenen ook en het abonnement is afgesloten. Maar waar moet ik beginnen?

Ik ben zo'n 1.62 m. lang, en ik weeg rond de 50 kilo. Thuis even wegen om zeker te weten. Ik hoef niet echt af te vallen, maar ik wil een gespierde buik, en stevigere billen en armen. Ook wil ik weer net zo lenig worden als vroeger O+ maar dat is geen must.

Waar moet ik beginnen? Zijn er fitness experts die een mooi schematje hebben? Ik wil zo'n drie keer per week gaan sporten.
pi_112979814
Squatten is altijd goed voor de billetjes.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 20:54:19 #3
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_112979887
Als je een abonnement hebt afgesloten zou ik eens beginnen met daar wat vragen te stellen. Ik mag toch aannemen dat ze daar wel een mooi A4tje schema hebben voor de daar aanwezige apparaten.
censuur :O
  zaterdag 16 juni 2012 @ 21:08:39 #4
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_112980477
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 20:54 schreef RemcoDelft het volgende:
Als je een abonnement hebt afgesloten zou ik eens beginnen met daar wat vragen te stellen. Ik mag toch aannemen dat ze daar wel een mooi A4tje schema hebben voor de daar aanwezige apparaten.
Dit.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_112980549
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 20:54 schreef RemcoDelft het volgende:
Als je een abonnement hebt afgesloten zou ik eens beginnen met daar wat vragen te stellen. Ik mag toch aannemen dat ze daar wel een mooi A4tje schema hebben voor de daar aanwezige apparaten.
Sowieso zoveel mogelijk weg blijven van apparaten.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_112980574
Maandag
Squat
Shoulder Press
Power Clean

Sprint Interval

Woensdag
Squat
Shoulder Press
Power Clean

Sprint Interval

Vrijdag
Squat
Shoulder Press
Power Clean

Sprint Interval


Graag gedaan.
pi_112980589
Squatten, deadliften, military press en bench press.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 21:15:39 #8
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_112980785
Starting Strength van Mark Rippetoe. En blijf zo ver mogelijk bij de instructeurtjes en hun standaard beginnersschema's vandaan. :)
pi_112981018
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 21:15 schreef BigSmurf het volgende:
Mark Rippetoe. Instructeurtje met zijn standaard beginnersschema's.
En dan GOMAD voor strakke billen zeker. :')
pi_112981066
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 21:20 schreef EenKoudKonijn het volgende:

[..]

En dan GOMAD voor strakke billen zeker. :')
:')
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_112981793
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 21:11 schreef EenKoudKonijn het volgende:
Maandag
Squat
Shoulder Press
Power Clean

Sprint Interval

Woensdag
Squat
Shoulder Press
Power Clean

Sprint Interval

Vrijdag
Squat
Shoulder Press
Power Clean

Sprint Interval


Graag gedaan.
En tijden?

Ik vraag het ook wel even aan een instructeur daar. Uitzoeken wat het beste is voor mij.
pi_112982782
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 21:35 schreef Goodluck_Charm het volgende:

[..]

En tijden?

Ik vraag het ook wel even aan een instructeur daar. Uitzoeken wat het beste is voor mij.
Ik zou gewoon lekker op gevoel trainen. Je kunt er vele kanten mee op. Door lichtere gewichten te kiezen en meer herhalingen kun je het accent naar conditietraining verschuiven. In ieder geval kun je hiermee alle grote spiergroepen van je lichaam trainen. Zo behoud je in ieder geval je spiermassa en dat is nodig om een strak lichaam te krijgen.

Verder kan ik je aanraden om niet langer dan een uur te trainen, maar binnen dat uur wel zo hard mogelijk te werken. Als je maandag fris bent, kun je bijvoorbeeld 5x5 proberen met zware gewichten. Heb je woensdag even een rustmomentje nodig, dan kun je 3x3 proberen, of lichtere gewichten. Vrijdag kun je dan weer wat zwaarder trainen om in het weekend lekker te herstellen, of je maakt er een conditietraining van met 3x15.

Verder is het misschien beter als je het sprinten niet direct voor of na de training doet. Sta 's morgens bijvoorbeeld wat vroeger op, ga 20 minuten los en doe 's avonds de gewichten. Zo heb je nog de hele dag een naverbrandingseffect van het sprinten terwijl je op je kont zit.

Tenslotte heeft iedereen een andere mening over hoe je moet eten, trainen en bewegen. Kijk voor jezelf wat handig is.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 22:01:55 #13
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_112983073
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 21:20 schreef EenKoudKonijn het volgende:

[..]

En dan GOMAD voor strakke billen zeker. :')
:')

Nee.
  zondag 17 juni 2012 @ 11:52:01 #14
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_112998402
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 21:15 schreef BigSmurf het volgende:
Starting Strength van Mark Rippetoe. En blijf zo ver mogelijk bij de instructeurtjes en hun standaard beginnersschema's vandaan. :)
Als vrouwelijke beginner gewoon lekker wel luisteren naar de mensen die daar rondlopen en hun schemas gebruiken.

Als ze eenmaal later de smaak te pakken heeft kan je verbeteringen gaan doorvoeren, echter eerst maar eens lekker relaxed beginnen.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_113011440
Dit is wel een handige site voor schema's en tips.

http://www.acti-vita.nl/fitness-oefeningen-voor-vrouwen.html

Succes!
pi_113011670
quote:
2s.gif Op zondag 17 juni 2012 11:52 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Als vrouwelijke beginner gewoon lekker wel luisteren naar de mensen die daar rondlopen en hun schemas gebruiken.

Als ze eenmaal later de smaak te pakken heeft kan je verbeteringen gaan doorvoeren, echter eerst maar eens lekker relaxed beginnen.
Yup, en dan voor jezelf uitmaken hoe serieus je bezig wilt gaan.
  zondag 17 juni 2012 @ 18:11:24 #17
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_113011721
ga voor uithoudingsvermogen/conditie sporten (of oefeningen, als je toch perse in de sportschool wilt zijn).
  zondag 17 juni 2012 @ 18:12:38 #18
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_113011755
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 21:55 schreef EenKoudKonijn het volgende:

[..]

Ik zou gewoon lekker op gevoel trainen. Je kunt er vele kanten mee op. Door lichtere gewichten te kiezen en meer herhalingen kun je het accent naar conditietraining verschuiven. In ieder geval kun je hiermee alle grote spiergroepen van je lichaam trainen. Zo behoud je in ieder geval je spiermassa en dat is nodig om een strak lichaam te krijgen.

Verder kan ik je aanraden om niet langer dan een uur te trainen, maar binnen dat uur wel zo hard mogelijk te werken. Als je maandag fris bent, kun je bijvoorbeeld 5x5 proberen met zware gewichten. Heb je woensdag even een rustmomentje nodig, dan kun je 3x3 proberen, of lichtere gewichten. Vrijdag kun je dan weer wat zwaarder trainen om in het weekend lekker te herstellen, of je maakt er een conditietraining van met 3x15.

Verder is het misschien beter als je het sprinten niet direct voor of na de training doet. Sta 's morgens bijvoorbeeld wat vroeger op, ga 20 minuten los en doe 's avonds de gewichten. Zo heb je nog de hele dag een naverbrandingseffect van het sprinten terwijl je op je kont zit.

Tenslotte heeft iedereen een andere mening over hoe je moet eten, trainen en bewegen. Kijk voor jezelf wat handig is.

ts is vrouw hoor, dan wil je echt geen spieren maar gewoon minder vet :')
  zondag 17 juni 2012 @ 23:17:27 #19
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_113030367
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 18:12 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

ts is vrouw hoor, dan wil je echt geen spieren maar gewoon minder vet :')
Ja een vrouw wordt idd erg makkelijk heel breed...


http://forum.dutchbodybui(...)wen-belangrijk-8535/
Godfather Bodybuilding topic reeks
  maandag 18 juni 2012 @ 09:04:46 #20
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_113039744
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 21:10 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Sowieso zoveel mogelijk weg blijven van apparaten.
Waarom dat?
Ik wil naast hardlopen en volleybal ook gaan fitnessen voor krachttraining, maar ik zou juist voor die aparaten gaan omdat ik met losse gewichten bang zou zijn dat ik de beweging verkeerd maak en juist meer verkeerd doe dan dat ik er mee win
pi_113040946
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 20:47 schreef Goodluck_Charm het volgende:
Ik zie door de bomen het bos niet. Na jaren lui geweest te zijn wil ik weer sporten. Fitnessen om precies te zijn. Het nike pakje is al aangeschaft, de schoenen ook en het abonnement is afgesloten. Maar waar moet ik beginnen?

Ik ben zo'n 1.62 m. lang, en ik weeg rond de 50 kilo. Thuis even wegen om zeker te weten. Ik hoef niet echt af te vallen, maar ik wil een gespierde buik, en stevigere billen en armen. Ook wil ik weer net zo lenig worden als vroeger O+ maar dat is geen must.

Waar moet ik beginnen? Zijn er fitness experts die een mooi schematje hebben? Ik wil zo'n drie keer per week gaan sporten.
schema's zijn eigenlijk nietszeggend.. mijn broer traint veelal zo'n 3 keer per week zonder schema maar puur omdat ie het leuk vind en weet wat ie wilt en is in enkele maanden tijd gigantisch vooruit gegaan. Ik gebruikte alleen schema's in het begin om het verband te snappen maar nu een jaar later doe ik dat ook niet meer, omdat ik weet hoeveel sets, reps en welke bewegingen ik moet doen voor mijn doel. maar even je post erbij halen

* waarom een nike pakje, wat is er mis met een lekker los shirt, korte broek of joggingsbroek en fijne schoenen die je al hebt? ik vind het soms wel komisch als mensen helemaal in de outfit zijn (incl. hoofdzweetband :') ) of in een heel fietstenue op de apparaten springen maar geen enkele vooruitgang boeken. veel betalen aan merken om vervolgens 2 keer te trainen en een maand afwezig te zijn..

* gespierde buik denken de meesten aan situps en andere buikoefeningen. deels waar, bij mij werkt crunchen en met een stok in mn nek en dan mn bovenlichaam half rond draaien en genoeg fruit en water al snel voor mn buik om die strak te krijgen. het is niet mijn einddoel (tis leuk maar blokjes hebben geen functie als je het mij vraagt.. liever een sterke gezonde buik dan een <3% vet buikje omdat je anders geen blokjes heb)

* sterke armen krijg je meestal met isolatie oefeningen, beter zijn de compounds omdat je dan evenwicht houd in je lichaam. superarmen zijn leuk maar als je smal en dun bent ziet het er niet uit.. rugoefeningen en borst oefeningen erbij doen houd het allemaal op 1 lijn, al kun je af en toe wat lits doen met een dumbell om je armen wat strakker te maken

* stevige billen zoals de rest zegt: squatten. daarbij zou ik ook fietsen, lekker doorstappen tijdens het wandelen.

wat ook een goede tip is vind ik zelf, is bodypump (als ze dit aanbieden). zijn lessen van net geen uur en speciaal gericht op het strakker maken van je lichaam. Ik heb dit zelf lange tijd gedaan en kan iedereen dit aanraden. ze werken met een licht gewicht- langzame sets- veel reps principe, waardoor je niet breed / gespierd van wordt maar wel strak. tenzij je dikke spieren wilt is dit dus prettig om je spieren meer definitie te geven

resultaat komt niet alleen van trainen, meer van goed eten en rust. niet calorien tellen en 1 uur naar bed, maar 6 kleine maaltijden en tussendoor goed rusten (bijv als je thuis komt, net na het eten even een dutje doen enz enz) en gewoon genoeg slapen.

op den duur zou ik wel voor losse gewichten gaan. apparaten willen je beweging wel eens blokkeren en met losse gewichten krijg je meer stabiliteit. wat ik altijd doe is als ik chest flys doe mn benen in een hoek van 90 graden houden en mn borst trainen, zodat mn buik voor stabiliteit moet verzorgen

daarnaast zei je dat je leniger wilt worden. af en toe een yoga lesje kan geen kwaad :)
Anytime you have a dream and you think you're great at something, go do it and find out if you suck.
pi_113041025
In ieder geval niet meedoen aan buikspierkwartier en dat soort onzin. Gewoon squats doen en een krachttrainings-schema volgen.

Vrouwen worden niet.gespierd, die vrouwelijke bodybuilders zijn niet natuurlijk en dat bereik je niet zelf in de gym.
pi_113041075
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 10:09 schreef Sapstengel het volgende:
In ieder geval niet meedoen aan buikspierkwartier en dat soort onzin. Gewoon squats doen en een krachttrainings-schema volgen.

Vrouwen worden niet.gespierd, die vrouwelijke bodybuilders zijn niet natuurlijk en dat bereik je niet zelf in de gym.
klopt, die slikken hormonen als de neten. als vrouw wordt je hoogstens strak en krijg je een beetje spierballetjes in de armen maar niet extreem.
Anytime you have a dream and you think you're great at something, go do it and find out if you suck.
pi_113043043
Starting Strength van Mark Rippetoe.
pi_113043136
dubbel
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')