abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 13 juli 2012 @ 19:33:14 #201
6941 APK
Factual, I think.
pi_114167084
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 11:26 schreef LePoo het volgende:
Nog 11 dagen en ik ben ook weg hier :) Even 3,5 week niks, reizen en genieten.

Wat ik me nu af vraag, want hoe ijdel ik ook ben, hoe zit 't met de zon in deze tijden?
Ik kom in Chiang Mai, Pattaya, Koh Tao, Koh Pangan en Bangkok...
Is 't echt wat ik lees, met een enkele (fikse) bui waarna de hemel weer open trekt en de zon weer gaat schijnen?
Oftewel; kan ik bruin thuis komen van vakantie? :D
Kijk maar uit dat je niet verbrandt.
Met een beetje pech heb je twee of drie dagen achter elkaar rotweer, maar meestal is het af en toe een bui en genoeg zon.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  vrijdag 13 juli 2012 @ 20:20:57 #202
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_114169265
Wát een kutweer was het vorig jaar in de regentijd! Songkran was natter door de regen dan door de waterpistolen ;)
Maar dat was aan de westkust, de andere kust schijnt vele maken droger te zijn.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 23:14:01 #203
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_114177396
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 20:20 schreef Lemans24 het volgende:
Wát een kutweer was het vorig jaar in de regentijd! Songkran was natter door de regen dan door de waterpistolen ;)
Maar dat was aan de westkust, de andere kust schijnt vele maken droger te zijn.
Ik was toen op Koh Chang. Uitstekend weer daar tijdens Songkran. Niets te klagen gehad. Overdag een beetje aan het zwembad hangen totdat die gekken klaar waren met dat water ballet.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zaterdag 14 juli 2012 @ 13:33:57 #204
362446 Massief
VI HOOLIGANS
pi_114192402
Langzaam de koffer een beetje vol aan het gooien, morgen vertrekken richting Bangkok!!
Koekoek
pi_114229428
Voor de 3e x in 2 maanden in Bangkok aangekomen vandaag. Wat blijft KHao San Road toch iets fascinerends. Heb steeds het gevoel van walking down memory lane wanneer ik er loop.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_114233427
31 juli gaan we *O*. Heb vandaag een rugzak gekocht en ben de laatste dingetjes aan het regelen. We hebben ook alvast een ticket geboekt van Bangkok naar Chiang Rai. Tips wat betreft die omgeving?
  zondag 15 juli 2012 @ 19:45:21 #207
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_114240371
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 15:07 schreef kalinhos het volgende:
Voor de 3e x in 2 maanden in Bangkok aangekomen vandaag. Wat blijft KHao San Road toch iets fascinerends. Heb steeds het gevoel van walking down memory lane wanneer ik er loop.
Wil je nu echt zeggen dat Khao San Road in Thailand ligt. Ik weiger er ooit nog te komen. Ben er zeggen en schrijven 2 keer geweest in meer dan 20 X verblijf in Bangkok. Maar dat geldt voor mij ook voor Sukhumvit Road. Hooguit dat ik me eens een keertje voor een goed Italiaans restaurant of de rooftop bar an Le Fenix in Soi 11 laat droppen, maar anders mij niet gezien in die toeristische "hotspots".

Maar vermaak je, ik ben er over drie weken weer met Qatar Airways in C.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_114246507
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 19:45 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Wil je nu echt zeggen dat Khao San Road in Thailand ligt. Ik weiger er ooit nog te komen. Ben er zeggen en schrijven 2 keer geweest in meer dan 20 X verblijf in Bangkok. Maar dat geldt voor mij ook voor Sukhumvit Road. Hooguit dat ik me eens een keertje voor een goed Italiaans restaurant of de rooftop bar an Le Fenix in Soi 11 laat droppen, maar anders mij niet gezien in die toeristische "hotspots".

Maar vermaak je, ik ben er over drie weken weer met Qatar Airways in C.
Waar zit jij meestal dan in Bangkok?
  zondag 15 juli 2012 @ 21:51:55 #209
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_114246816
Lad Phrao, Bankapi
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 15 juli 2012 @ 22:22:56 #210
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_114248650
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 15:07 schreef kalinhos het volgende:
Voor de 3e x in 2 maanden in Bangkok aangekomen vandaag. Wat blijft KHao San Road toch iets fascinerends. Heb steeds het gevoel van walking down memory lane wanneer ik er loop.
Ik heb het bij mijn enige bezoek aan Bangkok vermeden en kreeg van vrijwel iedereen te horen dat dat een prima keuze was. Maar goed, het heeft blijkbaar z'n fans, voornamelijk 18-20 jarigen.
  zondag 15 juli 2012 @ 22:25:49 #211
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_114248804
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 19:45 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Wil je nu echt zeggen dat Khao San Road in Thailand ligt. Ik weiger er ooit nog te komen. Ben er zeggen en schrijven 2 keer geweest in meer dan 20 X verblijf in Bangkok. Maar dat geldt voor mij ook voor Sukhumvit Road. Hooguit dat ik me eens een keertje voor een goed Italiaans restaurant of de rooftop bar an Le Fenix in Soi 11 laat droppen, maar anders mij niet gezien in die toeristische "hotspots".

Maar vermaak je, ik ben er over drie weken weer met Qatar Airways in C.
KSR is misschien niet het echte Thailand, maar voor (jongere backpack) toeristen toch wel interessant. Er zijn veel restaurantjes / drinkgelegenheden voor deze doelgroep, en je kan medereizigers eenvoudig ontmoeten, en dat is toch ook wel een belangrijk onderdeel van de reiservaring.

Voor mij persoonlijk biedt KSR niet zoveel, maar mijn familie vond dit toch wel een leuke plek en waren erg blij een avond geweest te zijn.
Naast de andere mooie plekken waar je in Thailand heen kan gaan is het in mijn ogen helemaal niet verkeerd om ook toeristische plekken aan te doen, zeker omdat ook juist daar e.e.a. echt voor de doelgroep is opgezet.

Je kan dan wel als een zuurpruim lopen roepen dat het niet het echte Thailand is, maar wat is het echte Thailand? En is dat toegankelijk voor de toerist welke nog geen ervaring heeft met reizen in Thailand of Azië?
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 15 juli 2012 @ 22:34:53 #212
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_114249313
Begrijp me niet verkeerd. Ik vind het prima dat hele hordes naar Khao San Road gaan. Maar kom niet bij mij aan met wat een geweldige Thaise sfeer er daar hangt. Het komt bij mij altijd net zo over als zeggen dat je naar Pattaya gaat voor de Thaise cultuur. Nou is die er misschien wel maar dan anders.

Ik denk dan altijd, ach mensen neem eens een vlucht van een klein uurtje en ga b.v. eens naar Udon Thani en Nong Kai, en sla Pai eens over als je nog niet misselijk bent van de busreis en reis eens door naar Mae Hong Song. Of bezoek in het noorden eens Chiang Rai en zie met een lokale bus eens Mae Salong te bereiken. Ik kan nog wel even doorgaan maar in deze plaatsen zal ook de 1e x Thailand bezoeker zich niet van god en alle mensen verlaten voelen.

[ Bericht 44% gewijzigd door buzz1291 op 15-07-2012 22:40:42 ]
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_114250640
Ik vond Khao San Road toch wel leuk voor een avondje rondhangen. Paar biertjes doen, nog wat eten, onzinnige dingen kopen. Toen ik na twee maanden reizen weer terugkwam en daar liep voelde ik me wel een beetje 'experiencied' tussen alle beginnende reizigers.. :P
pi_114259600
Khao San Road is opzich wel leuk voor een paar dagen acclimatiseren in de 'beschaving' na een paar weken jungle, of nog even street-side cocktails lurken voordat je verder trekt maar dan heb je het ook wel gezien daar. Voor de echte 'Thaise sfeer' hoef je daar niet naartoe inderdaad.
Afgelopen lente/zomer als laatste weekje geweest, en dat was toch wel leuk :)

Vanaf halverwege december zit ik er weer, eerste paar dagen Bangkok, dan een paar dagen Chiang Mai/Rai en daarna de kerst, oud en nieuw, en end-of-the-world vieren op een van de eilanden in het zuiden denk ik. Precieze plannen zijn er nog niet, vorige keer dat we er waren was low-season, dat zal dit keer wel anders zijn.. :+

Tips anyone?
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  maandag 16 juli 2012 @ 10:32:20 #215
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_114261269
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 22:34 schreef buzz1291 het volgende:
Begrijp me niet verkeerd. Ik vind het prima dat hele hordes naar Khao San Road gaan. Maar kom niet bij mij aan met wat een geweldige Thaise sfeer er daar hangt. Het komt bij mij altijd net zo over als zeggen dat je naar Pattaya gaat voor de Thaise cultuur. Nou is die er misschien wel maar dan anders.

Ik denk dan altijd, ach mensen neem eens een vlucht van een klein uurtje en ga b.v. eens naar Udon Thani en Nong Kai, en sla Pai eens over als je nog niet misselijk bent van de busreis en reis eens door naar Mae Hong Song. Of bezoek in het noorden eens Chiang Rai en zie met een lokale bus eens Mae Salong te bereiken. Ik kan nog wel even doorgaan maar in deze plaatsen zal ook de 1e x Thailand bezoeker zich niet van god en alle mensen verlaten voelen.
Nok Air vliegt op Udon Thani en Roi Et, he?

Wat is de hoofdstad daar ??
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_114261845
Ik ben tot nu toe nog nooit in Kao San geweest en zo te lezen mis ik niks :D

Pai wel, en daar zaten me te veel hippies :')
pi_114266641
Hallo Thailand kenners ;)

Eind oktober (26 okt-3 nov) ga ik een weekje naar Phuket, nu kwam ik erachter dat het dan het einde van het regenseizoen is (ik heb de reis gewonnen, vandaar dat ik gebonden ben aan de datum). Is dat iets waar ik me druk om moet maken? En hebben jullie tips wat ik zeker moet doen als ik daar ben?

Bedankt :Y
pi_114266766
Phuket? zo snel mogelijk doorreizen naar een leukere locatie :+ Regen zou ik me niet druk om maken..

Maar check de 'big buddha' op de berg, en de ska/reggae bar eens op Kata Beach :)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_114266910
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 13:26 schreef Ener-G het volgende:
Phuket? zo snel mogelijk doorreizen naar een leukere locatie :+
Lol, ja ik heb inderdaad gelezen dat het bij veel mensen niet de favoriete plek (meer) van Thailand is maar zoals gezegd, ik heb het gewonnen en ben er maar een weekje dus ben op zoek naar tips om het toch zo aangenaam mogelijk te maken :P
pi_114266922
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 13:22 schreef Trusten het volgende:
Hallo Thailand kenners ;)

Eind oktober (26 okt-3 nov) ga ik een weekje naar Phuket, nu kwam ik erachter dat het dan het einde van het regenseizoen is (ik heb de reis gewonnen, vandaar dat ik gebonden ben aan de datum). Is dat iets waar ik me druk om moet maken? En hebben jullie tips wat ik zeker moet doen als ik daar ben?

Bedankt :Y
Het einde van het regenseizoen? Als in; het gaat minder vaak regenen? :P Nks om je zorgen over te maken en sowieso dat regenseizoen :D Soms wat plensbuien, verder heb ik er in al die jaren niks van gemerkt tbh.
pi_114267000
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 13:30 schreef Flammie het volgende:
Het einde van het regenseizoen? Als in; het gaat minder vaak regenen? :P
Het einde van het regenseizoen als in "Het regenseizoen duurt van mei tot eind oktober. De beste reistijd voor Thailand is dan ook de periode november tot en met april"
pi_114267128
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 13:32 schreef Trusten het volgende:

[..]

Het einde van het regenseizoen als in "Het regenseizoen duurt van mei tot eind oktober. De beste reistijd voor Thailand is dan ook de periode november tot en met april"
Elk jaar heb ik rond april barstende koppijn als ik alleen al buiten kom. Ik zou me niet te druk maken over dat regenseizoen tbh :D
pi_114267191
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 13:35 schreef Flammie het volgende:
Elk jaar heb ik rond april barstende koppijn als ik alleen al buiten kom. Ik zou me niet te druk maken over dat regenseizoen tbh :D
Ok thnx!
pi_114319968
Kak.. zondag vliegtickets aangevraagd voor december via Fox/EVA, zitten al vol. Nu op zoek naar een andere manier om enigzins voordelig naar Bangkok te vliegen :(
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  dinsdag 17 juli 2012 @ 19:17:07 #225
6941 APK
Factual, I think.
pi_114327311
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 16:00 schreef Ener-G het volgende:
Kak.. zondag vliegtickets aangevraagd voor december via Fox/EVA, zitten al vol. Nu op zoek naar een andere manier om enigzins voordelig naar Bangkok te vliegen :(
Volgens mij wordt het vanaf 12 december echt duur voor een rechtstreekse vlucht.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')