abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_112913013
Jupiler Pro League 2012/2013



Vorig seizoen
Kampioen: RSC Anderlecht
Vice-kampioen: Club Brugge
Bekerwinnaar: Lokeren
Tospcorer: Jeremy Perbet (Bergen)
Doelman van het jaar: Silvio Proto (RSC Anderlecht)
Trainer van het jaar: Hein Vanhaezebrouck (KV Kortrijk)
Profvoetballer van het jaar: Matias Suarez (RSC Anderlecht)

Europees
3Q CL: Anderlecht
3Q CL: Club Brugge
4Q EL: Lokeren
3Q EL: KRC Genk
2Q EL: KAA Gent

Aantredende teams
Anderlecht
Club Brugge
KRC Genk
KAA Gent
KV Kortrijk
Standard
KV Mechelen
Cercle Brugge
Zulte Waregem
Beerschot AC
Lierse SK
Bergen
Lokeren
OH Leuven
Charleroi
Waasland - Beveren

Stijgers
Charleroi (kampioen EXQI League)
Waasland - Beveren (winnaar eindronde)

Dalers
Westerlo
STVV

Anderlecht


gesticht: 1908
stadion: Constant Vanden Stock-stadion (23.560)
voorzitter: Roger Vanden Stock
trainer: John Van den Brom
belangrijke pionnen: Proto, Biglia, Suarez

Anderlecht heeft een vrij goed seizoen afgesloten met een 31e titel, ondanks de vele interne strubbelingen. Het won vorig seizoen zowat alle prijzen en was rechtstreeks geplaatst voor de poulefases van de Champions League, ware het niet dat Chelsea hier een stokje voor stak. Letterlijk en figuurlijk een streep door de rekening van heel Anderlecht. Opnieuw champagnevoetbal, de poules van de Champions League en een 32e landstitel, met minder is het kritische Brusselse publiek niet tevreden.

Club Brugge

gesticht: 1891
stadion: Jan Breydelstadion (29.000)
voorzitter: Bart Verhaeghe
trainer: Georges Leekens
Belangrijke pionnen: Hoefkens, Odjidja, Vazqueq

Club Brugge snoepte in het tussenseizoen Leekens weg bij de nationale ploeg. Verwacht wordt dat hij met nog meer defensieve stabiliteit gaat uitpakken. Vorig jaar deed het al een flinke inspanning om hun heimelijke ambitie, een nieuwe titel te behalen. De Club-fans wachten ondertussen al 8 jaar op een nieuw kampioenschap.

KRC Genk

gesticht: 1988
stadion: Cristal Arena (25.000)
voorzitter: Herman Houben
trainer: Mario Been
Belangrijke pionnen: Anele, Buffel, Vossen

Racing Genk moet eindelijk bevestigen na een seizoen met ups en downs. Dat deed het in het in de reguliere competitie allerminst. In de play offs sloeg de motor wel aan onder impuls van een weergaloze Kevin De Bruyne. Heel wat spelers hebben ondertussen de club verlaten waardoor Genk nu met een grote spaarpot maar ook een grote leemte zit. Kan men een nieuwe witte merel halen of komt er een verrassing uit de jeugd?

KAA Gent

gesticht: 1891
stadion: Jules Ottenstadion (12.000)
voorzitter: Ivan De Witte
trainer: Trond Sollied
Belangrijke pionnen: Padt, Mareval, El Ghanassy,

AA Gent haalde in extremis europees voetbal na een mooie affiche tegen Cercle. Gent is ondertussen stevig aan het bouwen aan zijn nieuwe voetbaltempel en hoopt hiermee een nieuwe weg in te slaan, namelijk, er staan op de belangrijke momenten.


Standard de Liége


gesticht: 1898
stadion: Sclessin (30.000)
voorzitter: Roland Duchatelet
trainer: Ron Jans
Belangrijke pionnen: Bolat, Gonzalez, Cyriac

Standard is opnieuw op zoek naar zichzelf. Na twee opeenvolgende titels trad er verzadiging op en was het vet een beetje van de soep. Voorzitter Duchatelet legt niet te veel druk op zijn nieuwe club en wil rustig bouwen aan een nieuwe ploeg. Vraag is hoelang de supporters nog geduld hebben.


Kortrijk


gesticht: 1901
stadion: Guldensporenstadion (9.399)
voorzitter: Joseph Allijns
trainer: Hein Vanhaezebrouck
Belangrijke pionnen: Martin, Capon, Chavarria

Kortrijk heeft al jarenlang een ijzersterke thuisprestatie en doet het vooral met geleende spelers. Kan de ploeg van Hein Vanhaezebrouck die afgelopen seizoen trainer van het jaar werd een rol van betekenis spelen dit seizoen?

KV Mechelen

gesticht: 1904
stadion: Achter de Kazerne (13.213)
voorzitter: Johan Timmermans
trainer: Harm van Veldhoven
Belangrijke pionnen: Cordaro, Diabang

KV Mechelen haalde een oude bekende terug als trainer. Vanveldhoven staat voor aanvallend, fris en positief voetbal. Toch zijn er ook dit seizoen weer hoge verwachtingen Achter de Kazerne, zal Malinois eindelijk eens play off 1 behalen?

Cercle Brugge

gesticht: 1899
stadion: Jan Breydelstadion (29.000)
voorzitter: Frans Schotte
trainer: Bob Peeters
Belangrijke pionnen: Boi, Evens, Iachtchouk

Cercle wil terug meedingen voor een plaats in play off 1. Met minder zal ook trainer Bob Peeters niet tevreden zijn. Afwachten of het kleine broertje van Club hen het vuur aan de schenen kan leggen.

Zulte-Waregem

gesticht: 1950
stadion: Regenboogstadion (9.746)
voorzitter: Willy Naessens
trainer: Francky Dury
Belangrijke pionnen: Hamalainen, Delaplace, Naessens

Zulte Waregem draaide een tegenvallend seizoen. Kalezic beloofde aanvallend voetbal en dat kregen ze ook. Derhalve waren er de defensieve blunders die hen parten speelden. De trainerswissel bracht voorlopig nog niet veel zoden aan de dijk. Kan Essevee opnieuw de schrik van de groten worden?

Beerschot AC

gesticht: 1999
stadion: Het Kiel (12.771)
voorzitter: Patrick Vanoppen
trainer: Adrie Koster
Belangrijke pionnen: Stijnen, Losada, MacDonald

Beerschot Antwerpen, een volledig nieuwe naam voor de club van het Kiel. Nieuwe sterke man Vanoppen liet meteen een nieuwe wind waaien door de club. Het bestuur is bezig met heel wat namen naar het Kiel te trekken, waaronder kopstuk Koster die het probeert bij een club die strijd om een plek in play off 1. Dit jaar opnieuw carnaval op het Kiel?

Lierse SK

gesticht: 1906
stadion: Het Lisp (15.500)
voorzitter: Maged Samy
trainer: Chris Janssens
Belangrijke pionnen: Kawashima, El-Gabas, Claasen

Lierse gaat in zijn 3de seizoen opnieuw in eerste op zoek naar een vaste plaats in de Jupiler Pro League. De trots van Maged Samy had vorig seizoen een vrij rustig parcours en wil dit graag overdoen. Vraag is wat er van in en uitgaande transfers is, aangezien Lierse daar de afgelopen jaren de koploper in was.

Sporting Lokeren

gesticht: 1970
stadion: Daknamstadion (10.200)
voorzitter: Roger Lambrecht
trainer: Peter Maes
Belangrijke pionnen: Copa, Taravel, Persoons

Lokeren kon zijn kunstje van het eerdere seizoen niet meer herhalen en belande na een goede start in de grijze middenmoot, met af en toe een uitschieter. Kan Peter Maes opnieuw vuur brengen op Daknam?

RAEC Bergen

gesticht: 1910
stadion: Charles Tondreau (13.000)
voorzitter: Dominique Leone
trainer: Enzo Scifo
Belangrijke pionnen: Berthelin, Bourabia, Matthys

Bergen scheerde geen hoge toppen, maar was wel een constante in het seizoen. Hoe verteert men het vertrek van enkele pionnen? Kan Enzo Scifo zijn trainerscarriere een boost geven?

OH Leuven

gesticht: 2002
stadion: Den Dreef (8.000)
voorzitter: Jan Callewaert
trainer: Ronny Van Geneugden
Belangrijke pionnen: Hayen, Remacle, Ruytinkx

OH Leuven degradatiekandidaat nummer 1, handhaafde zich zonder veel moeite. Opvallendste speler daarbij was Bjorn Ruytinckx. Voor de rest teerde het vooral op eerder ‘afgeschreven’ spelers zoals Hayen, Remacle die het voortreffelijk deden. Van hen wordt opnieuw verwacht zich te kunnen handhaven gedurende het seizoen. Het plukte ook Buyens weg bij het gedegradeerde STVV.

Charleroi

gesticht: 1904
stadion: Mambourg (22.000)
voorzitter: Abbas Bayat
trainer: onbekend
Belangrijke pionnen: Baguette, Gueye, Milicevic

Charleroi komt na 1 jaar op het tweede niveau terug onder de mensen, vooral het publiek is een aanwinst voor de Jupiler Pro League. Speelden feilloos kampioen en hopen terug aan te sluiten bij de middenmoot in eerste klasse.


Waasland /Beveren


gesticht: 2010
stadion: Freethiel (13.290)
voorzitter: Melchior Roosens
trainer: Dirk Geeraerd
Belangrijke pionnen: Radzinski, Snelders, Cavens

Waasland - Beveren was de sterkste in de eindronde. 4 jaar na de dramatische degradatie naar tweede richten ze zich op de Freethiel weer met opgeheven hoofd op. Het kan teren op een ervaren ploeg. Kan degradatiekandidaat nummer 1 de critici de mond snoeren?
pi_112915204
Wanneer is de beslissende eindronde tussen Waasland en Beveren?
pi_112940015
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 07:50 schreef Afhaalchinees het volgende:
Wanneer is de beslissende eindronde tussen Waasland en Beveren?
Waasland-Beveren is 1 ploeg :p

En wat , Lokeren speelt pas de laatste voorronde van EL? Die gaan zwaar ingemaakt worden :o
sd
pi_112943882
Wat vinden jullie van play-offs? Ik vind het een pure competitievervalsing.
  Forum Admin vrijdag 15 juni 2012 @ 20:03:21 #5
35723 crew  GGMM
pi_112943953
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 20:01 schreef daniela_007 het volgende:
Wat vinden jullie van play-offs? Ik vind het een pure competitievervalsing.
Dat vind ik niet, vind het wel typisch iets Mickey Mouse-liga hebben.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_112967695
de play -offs is niet geliefd bij het publiek, en het ergste is dat de bond dit niet door heeft.
pi_112968112
BeNe-liga ^O^
Uitvinder van de biersmiley.
pi_112971227
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 14:40 schreef dimmak het volgende:
BeNe-liga ^O^
:N
  zaterdag 16 juni 2012 @ 17:49:38 #9
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_112973788
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 14:40 schreef dimmak het volgende:
BeNe-liga ^O^
Nederlandse clubs hebben daar zowel sportief als economisch niets mee te winnen. Niet doen dus!
  zaterdag 16 juni 2012 @ 18:13:23 #10
376361 bojan
Het is friet
pi_112974473
Ik als belg ben ook niet echt voor een beneliga. Als je met nederlanders in zee gaat ben je meestal de dupe. :')

Laten we het maar gescheiden houden. Er zou ook vaak commotie zijn over als een belg een nederlandse ploeg benadeeld en omgekeerd, denk ik.

Mijn ploeg Beerschot heeft zich al serieus versterkt afgelopen weken. Den beer is back. _O_
"BeNeLiga moet er komen, wie dat niet ziet is idioot"
  zaterdag 16 juni 2012 @ 18:15:21 #11
376361 bojan
Het is friet
pi_112974522
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 17:49 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Nederlandse clubs hebben daar zowel sportief als economisch niets mee te winnen. Niet doen dus!
Dat denk ik eerlijk gezegd wel hoor. Het niveau zou omhoog gaan en er is een grotere afzetmarkt.
"BeNeLiga moet er komen, wie dat niet ziet is idioot"
pi_112974542
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 18:15 schreef bojan het volgende:

[..]

Dat denk ik eerlijk gezegd wel hoor. Het niveau zou omhoog gaan en er is een grotere afzetmarkt.
Welke Belgische ploeg is er nou beter dan een Ajax/PSV/AZ/Feyenoord? :P
Brutal. Fucking. Metal.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 18:22:53 #13
376361 bojan
Het is friet
pi_112974721
quote:
19s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 18:16 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Welke Belgische ploeg is er nou beter dan een Ajax/PSV/AZ/Feyenoord? :P
Ajax en PSV zullen er inderdaad wel boven uitsteken maar ik denk niet dat Club Brugge, Anderlecht en Standard moeten onderdoen voor AZ, Feyenoord en Twente hoor. De top in België is ongeveer gelijk aan de subtop in Nederland.

In België wordt elk stadiondossier gewoonweg tegengewerkt, daardoor zijn onze budgetten kleiner en zijn onze stadions echt verouderd.

Maar zeggen dat een Beneliga alleen goed is voor België is onzin. Vervang de laatste 7 ploegen in Nederland door de beste Belgische 7 (Anderlecht, Club Brugge, Standard, KRC Genk, AA Gent, Beerschot en KV Mechelen) en je krijgt een nog leukere competitie. Zowel sportief als financieel.
"BeNeLiga moet er komen, wie dat niet ziet is idioot"
pi_112974898
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 18:22 schreef bojan het volgende:

[..]

Ajax en PSV zullen er inderdaad wel boven uitsteken maar ik denk niet dat Club Brugge, Anderlecht en Standard moeten onderdoen voor AZ, Feyenoord en Twente hoor. De top in België is ongeveer gelijk aan de subtop in Nederland.

In België wordt elk stadiondossier gewoonweg tegengewerkt, daardoor zijn onze budgetten kleiner en zijn onze stadions echt verouderd.

Maar zeggen dat een Beneliga alleen goed is voor België is onzin. Vervang de laatste 7 ploegen in Nederland door de beste Belgische 7 (Anderlecht, Club Brugge, Standard, KRC Genk, AA Gent, Beerschot en KV Mechelen) en je krijgt een nog leukere competitie. Zowel sportief als financieel.
Feyenoord is wel beter dan PSV hoor :{w
* Verwijderd *
  zaterdag 16 juni 2012 @ 18:28:41 #15
376361 bojan
Het is friet
pi_112974919
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 18:27 schreef zoekeenleven het volgende:

[..]

Feyenoord is wel beter dan PSV hoor :{w
Het laatste jaar misschien maar ik oordeel over de voorbije jaren.
"BeNeLiga moet er komen, wie dat niet ziet is idioot"
pi_112974953
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 18:28 schreef bojan het volgende:

[..]

Het laatste jaar misschien maar ik oordeel over de voorbije jaren.
Mwoah, Feyenoord hoort ongeveer zo te eindigen als het laatste seizoen. PSV en Feyenoord zijn qua niveau geloof ik aardig aan elkaar gewaagd.
Brutal. Fucking. Metal.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 18:34:15 #17
376361 bojan
Het is friet
pi_112975065
quote:
19s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 18:29 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Mwoah, Feyenoord hoort ongeveer zo te eindigen als het laatste seizoen. PSV en Feyenoord zijn qua niveau geloof ik aardig aan elkaar gewaagd.
Ik heb ze zien spelen tegen AA Gent enkele jaren terug. Het was toen 2-0 voor Gent. Toen waren ze alleszins niet indrukwekkend, hun supporters wel. :9~

Dit jaar is er trouwens een Nederlandse trainersinvasie aan de gang in België

Standard --> Ron Jans
Anderlecht --> John Van den Brom
Genk --> Mario Been
Beerschot --> Adrie Koster
Charleroi --> Dennis Van Wijck
KV Mechelen --> Harm van Veldhoven.
"BeNeLiga moet er komen, wie dat niet ziet is idioot"
pi_112975162
Zijn ze volgens mij niet heel blij mee in Belgie.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 18:41:00 #19
376361 bojan
Het is friet
pi_112975248
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 18:37 schreef Paul-89 het volgende:
Zijn ze volgens mij niet heel blij mee in Belgie.
Wie? De belgische coaches bedoel je dan? Die niet, neen. :+

Maar de supporters wel hoor, nederlandse coaches hebben nu eenmaal een beter imago dan onze belgische trainers.
"BeNeLiga moet er komen, wie dat niet ziet is idioot"
  zaterdag 16 juni 2012 @ 18:41:33 #20
376361 bojan
Het is friet
pi_112975260
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 18:41 schreef bojan het volgende:

[..]

Wie? De belgische coaches bedoel je dan? Die niet, neen. :+

Maar de supporters wel hoor, nederlandse coaches hebben nu eenmaal een beter imago dan onze belgische trainers, al dan niet terecht.
"BeNeLiga moet er komen, wie dat niet ziet is idioot"
  zaterdag 16 juni 2012 @ 18:42:37 #21
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_112975292
Nu, Harm Van Veldhoven en Dennis Van Wijck gaan hier al zolang mee dat ze niet echt meer als "Nederlander" aanzien worden (en zelfs de Belgische nationaliteit hebben, dacht ik) , maar toch ...

Tis opvallend dat vooral de topclubs en wanna-be topclubs voor die coaches kiezen. Je vraagt je af of wat pakweg Van den Brom met Vitesse neerzette dan zoveel meer indrukwekkend is dan wat bv de opkomende Belgische trainers zoals Bob Peeters met Cercle of Hein Vanhaezebrouck met Kortrijk de laatste seizoenen deden ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_112975409
Ik verwacht eigenlijk ook nog altijd wat van De Boeck.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 18:55:42 #23
376361 bojan
Het is friet
pi_112975670
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 18:46 schreef Paul-89 het volgende:
Ik verwacht eigenlijk ook nog altijd wat van De Boeck.
De Boeck _O- _O-

Was bij Cercle goed en mislukt bij Beerschot en VVV.
"BeNeLiga moet er komen, wie dat niet ziet is idioot"
pi_112975798
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 18:55 schreef bojan het volgende:

[..]

De Boeck _O- _O-

Was bij Cercle goed en mislukt bij Beerschot en VVV.
Ja daar staar ik me niet zo op blind, waren destijds ook wat vervelende randzaken.

Trainer met een duidelijk plan, tikje eigenwijs, goed in de media en ik heb hem ook op de training aan het werk gezien en hij maakte op mij echt een goede indruk. Ik zie die best nog slagen in de voetbalwereld.
  zondag 17 juni 2012 @ 10:15:29 #25
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_112996476
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 19:00 schreef Paul-89 het volgende:

[..]

Ja daar staar ik me niet zo op blind, waren destijds ook wat vervelende randzaken.

Trainer met een duidelijk plan, tikje eigenwijs, goed in de media en ik heb hem ook op de training aan het werk gezien en hij maakte op mij echt een goede indruk. Ik zie die best nog slagen in de voetbalwereld.
Aan de andere kant heeft die zelfs bij Cercle toch ook wel een puinhoop achtergelaten hoor ... Als veldtrainer wel geschikt , maar als manager naar Engels model gaat die elke ploeg met een financiële kater achterlaten ...
En los daarvan is dat op contractueel vlak net zo'n onbetrouwbaar sujet als een Leekens ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zondag 17 juni 2012 @ 10:40:47 #26
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_112996839
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 18:15 schreef bojan het volgende:

[..]

Dat denk ik eerlijk gezegd wel hoor. Het niveau zou omhoog gaan en er is een grotere afzetmarkt.
Wat een onzin. We hebben in de wedstrijden tussen AZ en Anderlecht gezien dat de Nederlandse subtop beter dan de Belgische top is. Het is niet omdat de arrogante Belgen brulden dat ze over AZ zouden heen lopen, dat het ook wat voorstelt.
  zondag 17 juni 2012 @ 10:54:10 #27
376361 bojan
Het is friet
pi_112997071
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 10:40 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Wat een onzin. We hebben in de wedstrijden tussen AZ en Anderlecht gezien dat de Nederlandse subtop beter dan de Belgische top is. Het is niet omdat de arrogante Belgen brulden dat ze over AZ zouden heen lopen, dat het ook wat voorstelt.
_O-

Wat een debiele reactie. Dat zijn momentopnames, vriend. AA Gent heeft ook met 2-0 gewonnen van Feyenoord. Is Gent daarom beter? Neen.

Standard schakelde onlangs ook AZ uit in de europa league.

Zo kan je bij alles beginnen hé.

Sportief is de kloof tussen België en Nederland echt niet meer zo groot hoor. Denk maar aan Vleminckx die in Nederland bv topschutter wordt maar hier in België geen deuk in een pakje boter trapt. De beste spelers uit de Jupiler Pro League van de afgelopen jaren (Witsel, Defour, Fellaini, Courtois, De Bruyne, Lukaku, Suarez, Mbokani enzovoort) zijn voor de top in Nederland ook niet langer haalbaar. Dat was enkele jaren geleden toch wel even anders.

Qua infrastructuur loopt Nederland dan wel weer mijlenver voor op België. Op dat gebied is het hier in België een echte rotzooi. Club Brugge, AA Gent, Anderlecht, Beerschot, Antwerp, Standard, Waregem.... allemaal proberen ze al 5-10 jaar een nieuw stadion te bouwen maar voorlopig alleen bij AA Gent zijn ze bezig aan een nieuw stadion. Bij de andere ploegen worden ze allemaal tegengewerkt door buurtbewoners, politici enzovoort. |:( |:(
"BeNeLiga moet er komen, wie dat niet ziet is idioot"
  zondag 17 juni 2012 @ 11:01:51 #28
373877 Bieks
zeker wel
pi_112997224
Belgie :')

Belgisch voetbal :') :')

Ik weet nog wel dat ik met vrienden eens naar de samenvattingen van de jupiler league ging kijken. Wij de hele tijd grappen maken over het niveau. Maakt zo'n speler een overtreding waar 'ie geel voor krijgt, blijft ie vervolgens 2 minuten lang zeuren totdat hij ook zijn tweede geel krijgt en mag vertrekken. Goeie indruk maakte dat wel.
  zondag 17 juni 2012 @ 11:14:22 #29
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_112997491
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 10:54 schreef bojan het volgende:

[..]
Sportief is de kloof tussen België en Nederland echt niet meer zo groot hoor. Denk maar aan Vleminckx die in Nederland bv topschutter wordt maar hier in België geen deuk in een pakje boter trapt. De beste spelers uit de Jupiler Pro League van de afgelopen jaren (Witsel, Defour, Fellaini, Courtois, De Bruyne, Lukaku, Suarez, Mbokani enzovoort) zijn voor de top in Nederland ook niet langer haalbaar. Dat was enkele jaren geleden toch wel even anders.
Toch scoort Nederland ieder jaar meer punten in UEFA-coëfficiënt. In tegenstelling tot jullie Belgen brullen we tenminste niet ieder jaar dat we de EL gaan winnen. Bij jullie is het ieder jaar hetzelfde liedje. In de herfst winnen jullie van een paar obscure oostblokploegen en daarna kan de EL jullie niet meer ontgaan. :')

Wat mij betreft laten we het gewoon zoals het is!
  zondag 17 juni 2012 @ 11:20:09 #30
376361 bojan
Het is friet
pi_112997647
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 11:14 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Toch scoort Nederland ieder jaar meer punten in UEFA-coëfficiënt. In tegenstelling tot jullie Belgen brullen we tenminste niet ieder jaar dat we de EL gaan winnen. Bij jullie is het ieder jaar hetzelfde liedje. In de herfst winnen jullie van een paar obscure oostblokploegen en daarna kan de EL jullie niet meer ontgaan. :')

Wat mij betreft laten we het gewoon zoals het is!
Dafuq :o

Ik denk niet dat iemand in België dat roept hoor, zelfs niet die lui van Anderlecht. :')
"BeNeLiga moet er komen, wie dat niet ziet is idioot"
  zondag 17 juni 2012 @ 11:33:23 #31
376361 bojan
Het is friet
pi_112997987
Ik zal hier enkele sfeerbeelden geven van de Jupiler Pro League.


Dit is een oefenmatch tussen Antwerp en Beerschot


Dit zijn de fans van KV Mechelen na de promotie op Kortrijk


De match Charleroi - Standard die wat uit de hand loopt. :')


Standard met "aux armes"


Genk fans in Leverkusen

Zeker de moeite eens om te bekijken allemaal! :Y :Y
"BeNeLiga moet er komen, wie dat niet ziet is idioot"
  zondag 17 juni 2012 @ 11:52:14 #32
376361 bojan
Het is friet
pi_112998406

En dat is mijn ploeg, Beerschot. _O_

Eventjes Anderlecht uitlachen na hun uitschakeling in de voorrondes van de CL tegen Bate Borisov. _O-
"BeNeLiga moet er komen, wie dat niet ziet is idioot"
  dinsdag 19 juni 2012 @ 10:58:08 #33
376361 bojan
Het is friet
pi_113089608
Het Jupiler Pro League-seizoen zit er al een tijdje op en bij de meeste clubs gaan de nieuwe seizoensabonnementen alweer als zoete broodjes over de toonbank. Maar wie bracht nu vorig seizoen eigenlijk het meeste fans op de been?

Een blik op de toeschouwersaantallen van Belgian Soccer Database leert ons dat Standard het meeste fans in het stadion kreeg. De Luikse furie verzamelde tijdens de reguliere competitie gemiddeld zo'n 1000 fans meer dan Club Brugge. De laatste twee landskampioenen, RSC Anderlecht en KRC Genk, volgden al op respectabele afstand. Onderin was promovendus RAEC Mons de ploeg die het minste volk kon boeien, Lokeren en Westerlo vervolledigden de top drie.

De wedstrijd die het meeste volk naar het stadion lokte was (niet geheel onlogisch) Club Brugge - RSC Anderlecht. 28.100 Fans bevolkten toen in de tribunes van Jan Breydel. Bij Lokeren - Mons gingen amper 2.100 tickets de deur op, een seizoens(diepte)record. Buiten de 'grote vijf' was KV Mechelen de enige club die gemiddeld meer dan 10.000 fans op de been kreeg.

PLOEG TOTAAL GEM.
1 Standard Luik 384.500 25.633
2 Club Brugge 367.700 24.513
3 RSC Anderlecht 337.480 22.499
4 KRC Genk 329.640 21.976
5 KAA Gent 166.300 11.087
6 KV Mechelen 160.780 10.719
7 Cercle Brugge 132.780 8.852
8 Beerschot AC 126.100 8.407
9 STVV 123.300 8.220
10 Lierse SK 120.100 8.007
11 Zulte Waregem 115.020 7.668
12 Oud-Heverlee Leuven 110.070 7.338
13 KV Kortrijk 105.070 7.005
14 KVC Westerlo 85.500 5.700
15 Sporting Lokeren 76.900 5.127
16 RAEC Mons 74.330 4.955

Opvallend is dat Standard het minste aantal fans naar Sclessin lokte tijdens de topper tegen KAA Gent. Slechts 22.000 fans vonden bij die match de weg naar het stadion.
"BeNeLiga moet er komen, wie dat niet ziet is idioot"
  donderdag 28 juni 2012 @ 17:04:14 #34
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_113518067
De Jupiler League wordt momenteel overspoeld met Ollandse trainers. Kunnen jullie dat wel aan, al die Ollanders met hun recht voor zijn raap mentaliteit?

Maar allez mijn Vlaamse vrienden, wat is beter: een trainer die tegen de voorzitter recht in zijn gezicht zegt wat er mis gaat in de organisatie of een trainer die slijmt tegen de voorzitter maar in de pers anoniem de vuile was buiten hangt?

Of anders gezegd, wat is jullie voorkeur: eerlijkheid of achterbaksheid?

Of weer anders gezegd, wat is jullie voorkeur: de Hollandse of Vlaamse aanpak?

Ik voorzie een clash of cultures.

:')
  donderdag 28 juni 2012 @ 17:07:44 #35
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_113518185
...

[ Bericht 99% gewijzigd door Oldie57 op 28-06-2012 17:18:19 ]
  donderdag 28 juni 2012 @ 17:12:22 #36
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_113518355
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 11:33 schreef bojan het volgende:
Ik zal hier enkele sfeerbeelden geven van de Jupiler Pro League.


Dit is een oefenmatch tussen Antwerp en Beerschot


Dit zijn de fans van KV Mechelen na de promotie op Kortrijk


De match Charleroi - Standard die wat uit de hand loopt. :')


Standard met "aux armes"


Genk fans in Leverkusen

Zeker de moeite eens om te bekijken allemaal! :Y :Y
Wat een heikneuter-sfeertje daar. Geef mij maar het machtige Feyenoord:

  donderdag 28 juni 2012 @ 18:33:03 #37
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_113521747
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 11:52 schreef bojan het volgende:

En dat is mijn ploeg, Beerschot. _O_

Eventjes Anderlecht uitlachen na hun uitschakeling in de voorrondes van de CL tegen Bate Borisov. _O-
Vies tuig dat kinderen en gehandicapten in elkaar slaat. Wees er maar trots op.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 29 juni 2012 @ 00:23:28 #38
376361 bojan
Het is friet
pi_113540827
quote:
14s.gif Op donderdag 28 juni 2012 18:33 schreef Caland het volgende:

[..]

Vies tuig dat kinderen en gehandicapten in elkaar slaat. Wees er maar trots op.
Marginalen zijn er overal. :W
"BeNeLiga moet er komen, wie dat niet ziet is idioot"
  vrijdag 29 juni 2012 @ 00:26:54 #39
376361 bojan
Het is friet
pi_113540984
Beerschot heeft trouwens 3 spelers van PSV reeds overgenomen deze tranfserperiode

Funso Ojo, Stijn Wuytens en nu ook Stefano Marzo. Versterkingen voor een middenmotor (hopelijk dit jaar subtopper) in België?
"BeNeLiga moet er komen, wie dat niet ziet is idioot"
  vrijdag 29 juni 2012 @ 00:28:37 #40
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_113541048
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 00:23 schreef bojan het volgende:

[..]

Marginalen zijn er overal. :W
Vooral bij dat clubje van je eigenlijk. Laf volk.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_113543160
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 00:26 schreef bojan het volgende:
Beerschot heeft trouwens 3 spelers van PSV reeds overgenomen deze tranfserperiode

Funso Ojo, Stijn Wuytens en nu ook Stefano Marzo. Versterkingen voor een middenmotor (hopelijk dit jaar subtopper) in België?
Wuytens wel denk ik. Ojo en Marzo ken ik niet goed, volgens mij had Ojo in de jeugd van PSV wat problemen met de discipline.
Op donderdag 8 november 2012 20:51 schreef Dj_Day-V het volgende:
Door PSV spelen jullie nu CL :') !
  vrijdag 29 juni 2012 @ 21:35:20 #42
376361 bojan
Het is friet
pi_113573559
@ Oldie57

Veel respect voor de Feyenoord fans ja.

Ik vind dit van Standard toch ook best wel machtig. :') Moeten toch niet onderdoen voor Feyenoord qua support imo

"BeNeLiga moet er komen, wie dat niet ziet is idioot"
  zaterdag 30 juni 2012 @ 19:18:39 #43
376361 bojan
Het is friet
pi_113602041
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 21:35 schreef bojan het volgende:
@ Oldie57

Veel respect voor de Feyenoord fans ja.

Ik vind dit van Standard toch ook best wel machtig. :') Moeten toch niet onderdoen voor Feyenoord qua support imo

Heftig toch. :D :D
"BeNeLiga moet er komen, wie dat niet ziet is idioot"
  zaterdag 30 juni 2012 @ 19:31:21 #44
373877 Bieks
zeker wel
pi_113602502
d'r mist nog een :') in de TT aan het eind
  zaterdag 30 juni 2012 @ 19:48:43 #45
376361 bojan
Het is friet
pi_113603152
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 19:31 schreef Bieks het volgende:
d'r mist nog een :') in de TT aan het eind
:W
"BeNeLiga moet er komen, wie dat niet ziet is idioot"
  maandag 2 juli 2012 @ 16:19:11 #46
376361 bojan
Het is friet
pi_113676311
Beveren en Charleroi worden mogelijk uitgesloten van de pro league aangezien ze hun tv rechten niet aan telenet willen verkopen maar aan belgacom. Dus dan zakken ze terug naar tweede klasse.

zijn er hier trouwens nog mensen uit België?
"BeNeLiga moet er komen, wie dat niet ziet is idioot"
  maandag 2 juli 2012 @ 18:19:26 #47
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_113681233
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 16:19 schreef bojan het volgende:
zijn er hier trouwens nog mensen uit België?
Die zijn er zeker. Ik niet, ik woon in Sweet Lake City nabij Den Haag.
  zondag 8 juli 2012 @ 19:29:01 #48
376361 bojan
Het is friet
pi_113937922
Salzburg 2-0 Anderlecht

Wat een FOKking club is me dat, RSC* _O-
"BeNeLiga moet er komen, wie dat niet ziet is idioot"
  zondag 8 juli 2012 @ 19:30:52 #49
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_113938011
Salzburg zou in januari al kampioen worden in Belgenland.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 8 juli 2012 @ 19:44:32 #50
376361 bojan
Het is friet
pi_113938650
Betwijfel ik toch sterk hoor. Standard had die er 2 of 3 jaar geleden europees uitgekegeld dacht ik. :s)

Bazel 0-1 Standard trouwens, ook vandaag gespeeld
"BeNeLiga moet er komen, wie dat niet ziet is idioot"
pi_113941353
Net als de Eredivisie is dit niet interessant, gewoon Premier League en La Liga volgen, af en toe eens een op papier goede wedstrijd uit de Serie A, Bundesliga of Ligue 1 en dat is het wel.
pi_113941554
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 20:36 schreef Nober het volgende:
Net als de Eredivisie is dit niet interessant, gewoon Premier League en La Liga volgen, af en toe eens een op papier goede wedstrijd uit de Serie A, Bundesliga of Ligue 1 en dat is het wel.
Je pikt toch sowieso de leuke wedstrijdjes eruit of niet? Dan kijk ik eerlijk gezegd liever Anderlecht-Genk of Brugge-Standard dan Wolverhampton Wandereres-Wigan Athletic of Granada-Getafe. Buiten de topploegen is de Premier League en La Liga ook totaal slaapverwekkend.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
  zondag 8 juli 2012 @ 22:09:43 #53
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_113946714
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 20:40 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]

Je pikt toch sowieso de leuke wedstrijdjes eruit of niet? Dan kijk ik eerlijk gezegd liever Anderlecht-Genk of Brugge-Standard dan Wolverhampton Wandereres-Wigan Athletic of Granada-Getafe. Buiten de topploegen is de Premier League en La Liga ook totaal slaapverwekkend.
Volkomen mee eens. In Engeland heb je 5-6 interessante ploegen, de rest is bagger. Ik kijk 1000x liever naar Feyenoord-Ajax dan naar Wigan-Swansea. In Spanje is het helemaal hopeloos: 2 ploegen die daar de hoogste competitie terroriseren met ieder een schuld van bijna 1 miljard euro. :')
pi_128341497
Duizenden Standard-fans betogen tegen Duchâtelet



Vanavond hebben duizenden Standard-supporters betoogd tegen het beleid van voorzitter Roland Duchâtelet. Die gaf op hetzelfde moment uitleg over zijn beleid tijdens de traditionele Raad van Bestuur op Sclessin, waar onder meer het nieuwe shirt werd voorgesteld.

Volgens de organisatoren waren er 5.000 demonstranten. Andere bronnen hielden het op 2.000.

De Standard-fans trokken in colonne door Luik, richting het stadion. De organisatoren hadden vooraf gezegd dat het om een geweldloze protestmars zou gaan. De supporters ontvouwden een spandoek met het opschrift "RD, non tu ne tueras pas notre Standard" (Roland Duchâtelet, je zal Standard niet kapot krijgen). Er werd geroepen en met rookbommen gegooid. Fysiek geweld bleef, zoals aangekondigd, achterwege.

Een delegatie van de Standard-fans kreeg overigens toegang tot de business meeting. Ze overhandigden de leiding "een brief met beweegredenen."

http://www.hln.be/hln/nl/(...)gen-Duchatelet.dhtml

Hij heeft het verkorven bij de fans
pi_128348407
Hier de beelden: http://sporza.be/cm/sporza/voetbal/1.1663997

Een club als Standard moet altijd voor de titel gaan, ik begrijp de Standard fans wel

Anderlecht, Club Brugge en Standard moeten altijd voor de titel gaan ieder seizoen
(kan je vergelijken met Ajax, Feyenoord en PSV in Nederland)
pi_128354244

Respect voor de Standard fans

Duchatelet is bij STVV gewoon om te doen wat hij wil zonder al te veel protest, maar een volksclub als Standard laat zijn club niet kapot maken door zo'n paljas !!

Ofwel investeren of oprotten, respect voor Standard fans !!
pi_128359088
Officieel: Mario Been blijft tot 2016 bij RC Genk



UPDATE Mario Been blijft bij RC Genk tot 2016. Uit goede bron vernam Het Laatste Nieuws dat de Nederlandse trainer een vergelijk vond met de sportieve bazen van Genk om zijn contract, dat nog één seizoen liep, met twee jaar te verlengen. Vanmiddag bevestigde de Limburgse fusieclub de deal. Dat Been zijn handtekening zet, wijst erop dat RC Genk hem financieel tegemoetkomt. Been wilde boter bij de vis na zijn sterke seizoen.

Eerder deze week leken de onderhandelingen tussen RC Genk en Mario Been nog muurvast te zitten. Genk wou zeker doorgaan met zijn Nederlandse coach, die afgelopen seizoen met de eerste Europese overwintering van Genk ooit en de bekertrofee als toetje serieuze adelbrieven verzamelde. Ook Been liet meermaals uitschijnen graag bij Genk te willen blijven, maar hij wilde zijn resultaten gehonoreerd zien in een verbeterd financieel contract.

Koelkast
Genk leek de financiële eisen van Been niet zomaar te willen inlossen. Omdat er geen akkoord bereikt was, lieten beide partijen maandag nog uitschijnen dat de onderhandelingen over het contract voor zes maanden de koelkast in zouden gaan. Maar het seizoen beginnen met een spanningsveld tussen trainer en bestuurstop leek evenmin een gezonde basis om op voort te bouwen. Wellicht speelde ook die overweging mee om Been tegemoet te komen.

Jubileum
Nu er wel een overeenkomst is, kan Genk zich concentreren op de versterking van de ploeg. De Limburgse fusieclub wil haar jubileum - op 1 juli bestaat Genk 25 jaar - opluisteren met grote ambities voor volgend seizoen. Beter doen dan de vijfde plaats in de competitie is een must. "Om een rol van betekenis te spelen, moet er zeker nog wat bijkomen", had Been al laten optekenen.

Fijn project
"Ik ben blij dat we tot een overeenkomst zijn gekomen en dat ik mijn werk bij deze club kan voortzetten", aldus Been. "Bij KRC Genk werken we met zijn allen aan een fijn en ambitieus sportief project. Daar blijf ik met veel plezier actief deel van uitmaken."

Toptrainer
Ook algemeen directeur Dirk Degraen is blij dat Been langer blijft. "Bij KRC Genk zijn we opgetogen dat we een toptrainer als Mario voor langere tijd aan ons kunnen binden", zegt Degraen. "De sportieve resultaten van het verleden doen enkel maar het beste vermoeden voor de toekomst. En dat is toch wat we voor deze club willen: een trainer die perfect past in onze strategie om de rol van stabiele topclub langzaam maar zeker in te nemen."

http://www.hln.be/hln/nl/(...)16-bij-RC-Genk.dhtml
  vrijdag 28 juni 2013 @ 14:12:32 #58
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_128359106
HopHop Mario de beste trainer vd wereld.
pi_128360854
Hij zou wel nog iets meer jeugd de kans mogen geven.
sd
pi_128362108
Nicklas Pedersen (KVM) kiest voor AA Gent

KV Mechelen-aanvaller Nicklas Pedersen heeft voor AA Gent gekozen. De Deense aanvaller heeft al een persoonlijk akkoord met de club uit Oost-Vlaanderen. Het is voorlopig enkel nog wachten tot beide clubs een akkoord bereiken.

Pedersen zou vandaag vrijdag de medische tests afleggen bij de Gentenaars. Door een clausule in het contract van de goaltjesdief, zal Gent twee miljoen euro op tafel moeten leggen voor de 25-jarige aanvaller. Met de komst van Pedersen anticipeert Gent op het vertrek van sterspeler Ilombé Mboyo.

Volgens manager Michel Louwagie deed Gent Mechelen al een schriftelijk voorstel. Het afronden van de transfer lijkt dus enkel een kwestie van tijd. Ook José Barkero lijkt ondertussen zo goed als zeker van een overgang naar Gent.

HLN
pi_128362154
Goede transfer voor KV Mechelen, gekocht voor 300.000 en een jaar later doorverkopen voor 2 miljoen, voor een club als Mechelen is dit toch behoorlijk wat geld

en ook voor AA Gent goed indien hij fit blijft
pi_128362939
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 15:47 schreef vladesk het volgende:
Nicklas Pedersen (KVM) kiest voor AA Gent

KV Mechelen-aanvaller Nicklas Pedersen heeft voor AA Gent gekozen. De Deense aanvaller heeft al een persoonlijk akkoord met de club uit Oost-Vlaanderen. Het is voorlopig enkel nog wachten tot beide clubs een akkoord bereiken.

Pedersen zou vandaag vrijdag de medische tests afleggen bij de Gentenaars. Door een clausule in het contract van de goaltjesdief, zal Gent twee miljoen euro op tafel moeten leggen voor de 25-jarige aanvaller. Met de komst van Pedersen anticipeert Gent op het vertrek van sterspeler Ilombé Mboyo.

Volgens manager Michel Louwagie deed Gent Mechelen al een schriftelijk voorstel. Het afronden van de transfer lijkt dus enkel een kwestie van tijd. Ook José Barkero lijkt ondertussen zo goed als zeker van een overgang naar Gent.

HLN
AA Gent heeft toch altijd kut transfers. Kopen altijd middelmatige spelers van PO2 clubs. En dan meestal aan te hoge prijs.
Vorig jaar ook Remacle , Messoudi en Mareval.
sd
pi_128363237
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 16:09 schreef sausagin het volgende:

[..]

AA Gent heeft toch altijd kut transfers. Kopen altijd middelmatige spelers van PO2 clubs. En dan meestal aan te hoge prijs.
Vorig jaar ook Remacle , Messoudi en Mareval.
Klopt, maar ik zie Pedersen het niveau wel aankunnen , was toch duidelijk een niveautje te hoog voor KV Mechelen
pi_128417880
quote:
Standard schrapt fandag door aanhoudend protest

Standard organiseert dit jaar geen fandag, zo melden de Rouches op hun website. De eersteklasser heeft beslist de fandag, voorzien op 21 juli, te schrappen aangezien supportersvereniging 'La Famille des Rouches' de organisatie niet meer wil mee ondersteunen. 'La Famille des Rouches' protesteert al weken tegen het beleid van het bestuur en vraagt het vertrek van voorzitter Roland Duchâtelet.

http://www.hln.be/hln/nl/(...)oudend-protest.dhtml
pi_128531221
Malanda verbreekt eenzijdig contract

Junior Malanda heeft eenzijdig zijn contract verbroken bij Zulte Waregem. Dat zou hij de club hebben laten weten via een aangetekende brief. Gisteren was hij al niet komen opdagen op training bij Zulte Waregem.

Her en der werd al gefluisterd dat de jongeling de wet van ’78 zou gebruiken om te vertrekken bij Essevee. De nummer twee van afgelopen seizoen reageerde gisteren nog verwonderd, toen Junior Malanda niet kwam opdagen op training. Het is nog niet duidelijk of Malanda effectief de wet van '78 heeft gebruikt, dan wel dat hij gewoon zijn contract heeft opgezegd.

De verdedigende middenvelder zou wel sowieso al zijn sleutels van auto en appartement hebben terug bezorgd aan de club, waardoor er geen weg terug lijkt. Ook in januari was er al veel interesse voor de youngster, onder andere van Club Brugge en enkele clubs uit de Premier League. Everton en Fulham zouden ook nu weer uitkijken voor de Belg.

http://www.voetbalkrant.c(...)t-eenzijdig-contract

LOL, dit was het goudhaantje van Zulte Waregem, moest zeker zo'n 6 miljoen euro opbrengen. Spelers hebben echt geen respect meer voor hun clubs. Ik hoop dat deze nooit wordt opgeroepen voor de rode duivels want dan supporter ik tegen belgie
pi_128552052
quote:
Tom De Sutter bijna van Club Brugge

Tom De Sutter zit momenteel met Anderlecht op stage in Nederland. De spits wil echter meer speelkansen en denkt die te kunnen krijgen bij Club Brugge. Anderlecht zou nu toch water bij de wijn willen doen en de aanvaller zijn beloofde transfer gunnen.

Tom De Sutter was vorig seizoen ontevreden over het aantal speelminuten dat hij kreeg bij Anderlecht. De spits moest Dieumerci Mbokani voor zich dulden en daar heeft trainer John van den Brom nooit een geheim van gemaakt.

Club Brugge heeft serieuze interesse in de spits van Anderlecht maar is niet bereid de gevraagde som van 3,5 miljoen euro te betalen. Anderlecht wou De Sutter aanvankelijk niet voor minder laten gaan naar de eeuwige rivaal. Nu gaan er geruchten de ronde dat Anderlecht toch bereid is om de prijs te laten zakken. Een akkoord tussen Anderlecht en Club Brugge zou dus niet veraf zijn.

http://www.voetbalkrant.c(...)ijna-van-club-brugge
Blij :)
pi_128554322
In de veronderstelling dat Bacca weg gaat wordt het voor mij

---------------------Ryan-----------------
Meunier--Duarte--Larsen--De Bock
----Simons/Blondel--------Odjidja-------
-------------------Vazquez--------------------
--Lestienne------------------------Refaelov
--------------------De Sutter

Verdedigend moet er wel nog wat bij (na het vertrek van Donk)
pi_128573432
quote:
Club stuurt Sevilla wandelen



De Spaanse subtopper Sevilla bracht een bod uit van zes miljoen euro op Carlos Bacca. Veel te weinig voor Club dat minstens 10 miljoen wil vangen.

Club Brugge wil absoluut de volle pot ontvangen voor Carlos Bacca. Blauw-zwart wil het bod van zes miljoen euro niet bevestigen, maar wel dat er een bod is geweest. "We kunnen dat bedrag niet bevestigen. Maar we kunnen wel zeggen dat het bod van Sevilla voorlopig ver onder de vraagprijs ligt", aldus Club.

Het Brugse bestuur hoopt op 10 miljoen euro voor de Colombiaan. Volgens HLN zal Sevilla in de komende dagen een nieuw bod uitbrengen. Bacca zelf staat niet weigerachtig tegenover een transfer naar Spanje. De spits is momenteel nog op vakantie in zijn thuisland.

Het gaat Club Brugge blijkbaar financieel voor de wind. Eerder kreeg CSKA Moskou een njet te horen. Moskou had ongeveer 11 miljoen euro over voor goudhaantje Maxime Lestienne.

sport.be.msn.com/nl/jupil(...)ml?Article_ID=649610
pi_128576057
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 20:42 schreef vladesk het volgende:
In de veronderstelling dat Bacca weg gaat wordt het voor mij

---------------------Ryan-----------------
Meunier--Duarte--Larsen--De Bock
----Simons/Blondel--------Odjidja-------
-------------------Vazquez--------------------
--Lestienne------------------------Refaelov
--------------------De Sutter

Verdedigend moet er wel nog wat bij (na het vertrek van Donk)
De Sutter :')
Beter haal je Ezekiel of Sordell ofzo
pi_128627950
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 12:40 schreef RetRy32 het volgende:

[..]

De Sutter :')
Beter haal je Ezekiel of Sordell ofzo
Ik denk niet dat Standard Ezekiel laat gaan

Verder weet je prima wat je hebt aan De Sutter

Hij is 2 dagen geleden 28 geworden, dus kan nog gemakkelijk 5-6 jaar mee bij Brugge. Tevens een echte Club speler.

Hadden ze beter al vroeger gaan halen, in plaats van 3,3 miljoen euro te geven voor Bjorn Vleminckx :|W
pi_128627999
quote:
De Zeeuw wordt nog een jaartje gehuurd van Spartak

Demy de Zeeuw speelt ook volgend seizoen voor Anderlecht. De Nederlandse middenvelder wordt nog een jaartje gehuurd van Spartak Moskou. En dat is toch opmerkelijk...

Anderlecht heeft een akkoord bereikt met Spartak Moskou om De Zeeuw nog een jaartje te huren. Opmerkelijk, want de Nederlander zit in zijn laatste contractjaar en is volgend seizoen dus transfervrij. De Zeeuw werd vorig seizoen al een half jaar gehuurd van de Russische eersteklasser.

Nu 29-jarige De Zeeuw zich weer bij Anderlecht voegt, kunnen de pijlen gericht worden op een vervanger voor Lucas Biglia. John van den Brom bevestigde gisteren immers dat de komst van De Zeeuw geen invloed heeft op het aantrekken van een extra middenvelder.

"Vorig seizoen kwam ik aan met een conditionele achterstand, maar dit seizoen wil ik me bewijzen en kampioen worden. In de Champions League ambieer ik een ronde verder te gaan", verklaarde De Zeeuw.

http://www.voetbalkrant.c(...)-gehuurd-van-spartak
pi_128761274
quote:
Van den Brom: "Kouyaté waarschijnlijk weg"

Biglia, Mbokani, Jovanovic, de uittocht deze zomer bij de landskampioen is indrukwekkend. Volgens John van den Brom zal ook Cheikhou Kouyaté dat lijstje vervoegen. Dat zei de coach van Anderlecht in Sport/Voetbalmagazine.

Door al die vertrekken moet er nog wat bijkomen bij Anderlecht. "De uitdaging is nu veel groter dan een jaar geleden, omdat we een compleet nieuwe ploeg moeten neerzetten", aldus van den Brom in Sport/Voetbalmagazine.

"Vorig jaar kwam ik binnen in een bestaand geheel. Ik haalde er maar één speler bij, Bram Nuytinck. Nu is de situatie totaal anders. Lucas Biglia, Dieumerci Mbokani en Milan Jovanovic zijn vertrokken. En daar komt waarschijnlijk nog Cheikhou Kouyaté bij. Ook in de breedte zijn we aardig wat spelers kwijt. Er staat ons een hoop te doen, zeker vier à vijf directe basisspelers moeten erbij komen."

Van den Brom leerde uit de dip van Anderlecht in de play-offs en gaat de dingen anders aanpakken. "Dit seizoen zal ik dingen anders doen. De dertig reguliere competitieduels zijn helemaal niet zo belangrijk. Het is beter later te pieken. Al kun je dat natuurlijk niet precies plannen. Maar ik denk dat ik spelers vaker rust ga geven."

http://www.voetbalkrant.c(...)e-waarschijnlijk-weg
pi_128794882
Stam is in beeld bij Standard (tekent normaal vandaag of morgen) is hij goed?
pi_128801167
http://www.voetbalkrant.c(...)etekend-bij-standard

De Camargo getekend voor 3 jaar + 1 jaar optie, vanavond of morgen wordt Ron Stam voorgesteld (is hij goed?)

Momenteel is Standard de enige club van de G5 die versterkt uit de transferperiode komt, al zijn sterkhouders behouden ze + deze 2 transfers en er komt normaal nog een keeper bij en wie weet nog wat

en dan toch de enige club waar het naast het veld rommelt, de ironie ;( ;(
pi_128867665
Grootverdieners in de JPL: Mati Suarez voert top 10 aan



Met Mbokani, Jovanovic en Biglia zijn de drie grootste verdieners vertrokken uit de Jupiler Pro League. Dankzij z'n nieuwe contract is Matias Suarez nu de best verdienende speler op de Belgische velden.

Het Nieuwsblad brengt vrijdag een interview met Mati Suarez, waarin ondermeer z'n loonsverhoging ter sprake komt. De Argentijn zag z'n salaris immers net niet verdubbelen van 800.000 tot 1,4 miljoen euro per jaar.

De krant lijstte meteen ook de andere grootverdieners uit de JPL op. Het zal wel niet verbazen dat die allemaal uit de G4 komen. Standard trekt het lijstje met vier spelers in de top 10, dan volgt Anderlecht met drie, Club met twee en Racing Genk met één.

Na Suarez volgen Proto (1,25); De Camargo (1,2); Tchite (1,2); Vainqueur en De Sutter (1,1); Jelle Van Damme, Odjidja en Vossen (1 miljoen) en Batsuayi (950.000).

http://www.nr10.be/eerste(...)utm_campaign=vrijdag

Maar ik vermoed dat Anderlecht nog wel wat transfers zal doen want met het vertrek van Mbokani (1.6) Jovanovic (1.5) en Biglia (1.3) hebben ze nu veel extra ruimte in hun budget
  vrijdag 12 juli 2013 @ 18:40:56 #76
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_128881609
Duchatelet pakt die verkoop toch wel iets anders aan dan de heethoofden in Luik gehoopt hadden wellicht ...

Ook de paar louche Waalse zakenmannen die aan hun zijde opdoken en dachten een koopje te doen zullen wel snel weer verdwijnen ...
quote:
Doorverkoop Standard niet voor dit jaar

De doorverkoop van voetbalclub Standard zal niet voltrokken worden voor februari 2014. Dat maakte de Luikse klup op zijn website bekend. Standard-topman Roland Duchâtelet voorziet een procedure van zeven maanden, waarbij het personeel, de sponsors en de supporters betrokken zullen worden.

Duchâtelet maakte vrijdag het stappenplan bekend voor de doorverkoop. Daarbij wordt de verkoopwaarde van zowel het onroerend- als het voetbalgedeelte bepaald. De prijsvork wordt ten laatste in oktober vrijgegeven. In de eerste drie maanden zijn verschillende initiatieven gepland om de waarde van de klup te bepalen. Zo wordt er tijd vrijgemaakt voor een audit en worden gegevens verzameld in een ‘data room’.

Het consultancybureau, dat in de maand juli door Standard wordt aangesteld, zal de aanbesteding uitschrijven in de loop van de maand oktober. In dit stadium worden zowel het personeel, de sponsors en de supporters betrokken. Er wordt in deze fase duidelijk uitgelegd hoe de transactie zal verlopen. De potentiële kopers worden in het laatste trimester van 2013 ontvangen. Ze kunnen dan hun bod uitbrengen en eerste gesprekken over een eventuele overname voeren.

In het voorjaar van 2014 start men de onderhandelingen met de door het consultancybureau geselecteerde kopers. Ze worden voorgesteld aan een panel bestaande uit personeel, sponsors en supporters, die inspraak krijgen bij de selectie van de beste kandidaat. De definitieve transactie wordt verwacht in februari 2014.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_128939020
Tegen nieuwjaar staan de Standard supporters met een boeketje bloemen en excuses aan de bureau van Duchatelet
pi_128971416
quote:
Thorgan Hazard weer verhuurd aan Zulte Waregem



Thorgan Hazard (20) speelt ook volgend seizoen op huurbasis voor Zulte Waregem. Best verrassend want de middenvelder en kersverse Rode Duivel, eigendom van Chelsea FC, stond hoog op het verlanglijstje van Anderlecht en Racing Genk. Dat meldt Het Laatste Nieuws. (later meer)

http://www.hln.be/hln/nl/(...)-Zulte-Waregem.dhtml
Das wel opmerkelijk, ik had Genk de ideale club gevonden voor hem.
pi_128991860
Er zijn al enkele interessante matchen deze week

17 juli: KAA Gent - VfB Stuttgart om 20.30u (openingsmatch nieuwe stadion)
18 juli: KR - Standard (Europa League)
19 juli: Club Brugge - Wolfsburg (Brugse Metten) om 20.30u
21 juli: Anderlecht - Racing Genk (supercup) om 16u
25 juli: Standard - KR (Europa League)

En dan in het weekend van 26-28ste is er al de eerste speeldag

26.07.2013
20:30 Club Brugge ... - ... Sporting Charleroi
27.07.2013
20:00 KRC Genk ... - ... KV Oostende
20:00 KV Kortrijk ... - ... OH Leuven
20:00 Lierse ... - ... Zulte Waregem
20:00 Bergen ... - ... Cercle Brugge
20:00 Waasland-Beveren ... - ... KAA Gent
28.07.2013
18:00 RSC Anderlecht ... - ... Sporting Lokeren
20:30 KV Mechelen ... - ... Standard
pi_128994379


vind ik toch knap, ben er jaloers op als Club supporter
niet omdat het groot is maar ze hebben het toch maar mooi verwezenlijkt. Naar de toekomst toe is het ook mogelijk om te vergroten van 20.000 --> 30.000 door naar beneden bij te bouwen en dan was het iets met het veld dat lager ging zijn ofzo.

Club Brugge heeft ook zo een nodig, maar dan van zo'n 40.000 - 45.000 plaatsen, dan kunnen we misschien nog eens wat doen Europees
  woensdag 17 juli 2013 @ 00:38:36 #82
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_129030738
C-c-c-combobreaker
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 17 juli 2013 @ 01:51:48 #83
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_129032462
Niemand geeft een neuk om die kutbelgen, vladesk.
Oh.
pi_129032485
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 01:51 schreef JR-Style-93 het volgende:
Niemand geeft een neuk om die kutbelgen, vladesk.
Oprotten kk racist
  woensdag 17 juli 2013 @ 01:57:41 #85
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_129032589
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 01:52 schreef vladesk het volgende:

[..]

Oprotten kk racist
Ga zelf naar een Belgenforum.
Oh.
pi_129032682
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 01:57 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ga zelf naar een Belgenforum.
Ik heb dit topic niet geopend
  woensdag 17 juli 2013 @ 02:03:28 #87
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_129032704
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 02:02 schreef vladesk het volgende:

[..]

Ik heb dit topic niet geopend
Dat is ook een Belg. Éen pot nat.
Oh.
pi_129048560
Vandaag is de opening van de Ghelamco Arena in Gent in een galawedstrijd tegen Stuttgart. Het is meteen voor de eerste keer uitverkocht

Abonnees mogen gratis binnen.

om 20u30 live op http://sports-livez.com/
pi_129070893




Nieuwe zittribune voor OHL?

Oud-Heverlee Leuven start dit seizoen aan zijn derde seizoen in eerste klasse. Deze zomer kwamen er met onder meer Mohammed Messoudi en Marvin Ogunjimi enkele bekende namen de club versterken. Aan Den Dreef klinken ze dan ook ambitieus.

"We willen dit seizoen weer ons klassieke stapje vooruit zetten", zei Van Geneugden onlangs in Sportwereld. "Vorig seizoen was plaats 10 tot 12 ons doel, nu is dat plaats 8 tot 10. Je kunt het ook mikken op de middenmoot noemen."

Het bestuur beaamt dat. "Het is de bedoeling dat Leuven ook dit seizoen weer een stap voorwaarts zet, op sportief maar ook op extrasportief vlak", vertelt gedelegeerd bestuurder Paul Van Der Schueren in Het Laatste Nieuws.

"Met een verdere professionalisering waarin de aanwerving van een commercieel manager past, en de plannen voor de bouw van een nieuwe zittribune. Wat het sportieve betreft, trachten wij binnen de budgettaire ruimte een zo sterk mogelijke spelerskern te vormen die nog betere resultaten haalt dan in het goede vorige seizoen, toen we tiende eindigden en de finale van Play-Off II speelden. Anderzijds blijft onze jeugdwerking een prioriteit", besluit Van Der Schueren.

-------------------

Wordt dan toch een deftig stadion, naar Belgische normen. Doet wat denken aan het vroegere stadion van Gent

met het nieuwe stadion in Gent, de huidige werken in STVV, de plannen in Brugge, Waregem, Lommel, Mechelen, Leuven, Anderlecht zien ze toch duidelijk in dat er werk aan de winkel is
pi_129104843
KR Reykjavik 1 - 3 Standard Liege

1-0 Finnbogason
1-1 Kanu
1-2 Batshuayi
1-3 Mpoku

Goed resultaat dus
pi_129115666
quote:
België eerste competitie met videotechnologie?



De raad van bestuur van de Pro League heeft een aanvraag ingediend bij de FIFA om als eerste competitie wereldwijd videotechnologie te gebruiken om de scheidsrechters bij te staan. Dat meldt de Franstalige krant 'L'Avenir'. Het nieuws werd bevestigd door Ludwig Sneyers, algemeen directeur van de Pro League.

"We hebben samen gezeten met de Belgische bond en de Centrale Scheidsrechterscommissie om de arbitrage te verbeteren. Alle partijen zijn akkoord om videotechnologie te gebruiken. Begin juli hebben we die wens dan ook overgemaakt aan de FIFA", verduidelijkte Sneyers.

"We stellen vast dat het al gebruikt wordt in andere sporten, dus waarom zou het niet kunnen in de voetbalwereld? We willen de arbitrage verbeteren en videotechnologie is daartoe uiterst geschikt. We wachten nu op antwoord van de FIFA." Als de FIFA het plan goedkeurt, zou de videotechnologie ten vroegste in het seizoen 2014-2015 gebruikt worden.

http://www.hln.be/hln/nl/(...)deotechnologie.dhtml
pi_129116538
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 11:32 schreef vladesk het volgende:

[..]

Leuke foto, Van Damme en Proto trappen elkaar in de maag ofzo lol...
On:
Zou wel awesome zijn, videotech.
pi_129138986
Nog acht spelers wachten op transfer

Nu ook Dalibor Veselinovic (zo goed als zeker) een nieuwe club gevonden heeft, wachten nog acht spelers van Anderlecht op een transfer. Het gaat om Molins, Marecek, Bouhna, Aoulad, Kabasele, Seck, Tarfi en Diandy.

Behalve voor Ablaye Seck, die de voorbije twee jaar amper gespeeld heeft, zou het voor geen van deze spelers een probleem mogen vormen om een club te vinden. Maar ze zullen dan wel financieel moeten inbinden. Kleinere clubs zijn niet in staat de lonen te betalen die ze bij Anderlecht verdienen.

Voor Molins en Marecek hoopt Anderlecht nog een euro mee te pikken. Voor de rest zal een verhuur met koopoptie waarschijnlijk het hoogst haalbare zijn. Voor Medhi Tarfi en Nathan Kabasele is er interesse van diverse clubs uit de Belgische eerste en tweede klasse.

Als al deze spelers een nieuwe club vinden, ziet Anderlecht deze zomer liefst dertig spelers vertrekken.

La Dernière Heure
pi_129162871
Verslag: Antwerp speelt gelijk in Engeland

Naar jaarlijkse gewoonte reisde Antwerp af naar Engeland voor een oefenwedstrijd. Tegenstander was ditmaal Nottingham Forest, een club met traditie. De opkomst vanuit Antwerpen was ook groot. Met meer dan duizend reisden ze af om de match bij te wonen.

De stadionomroeper had het zelfs over "the best away fans ever", de beste bezoekende supporters ooit. Met maar liefst 1066 waren ze
, de supporters van de oudste club van het land. Ze zagen hun ploeg al snel op achterstand komen. Matt Derbyshire zette een strafschop feilloos om.

Tot aan de rust bleef die 1-0 op het bord. Derbyshire trof nog de lat met een kopbal en ook Antwerp had enkele kansen. Na de rust kon Antwerp gelijkmaken via Faucher. Hij rondde een snelle counter af. Bakkenes bracht Antwerp enkele minuten later zelfs op voorsprong.

Toch kon Jamie Patterson nog gelijkmaken voor de Engelse tweedeklasser. Antwerp haalde een mooi gelijkspel op bezoek bij de traditieclub, maar zal toch teleurgesteld zijn dat het de voorsprong niet kon vasthouden.

http://www.voetbalkrant.c(...)t-gelijk-in-engeland

Met 1066 voor een oefenmatch in Engeland, Antwerp _O_ _O_

Dit jaar komen ze terug. :(
pi_129168265
Tumult op fandag Bergen

Bergen organiseerde vandaag haar Fandag en had het Franse Lille te gast voor een galawedstrijd. In de tribunes ontstonden er echter ongeregeldheden tussen de supporters van beide clubs.

De wedstrijd was nog niet lang onderweg toen een supporter van Lille op het terrein kwam gelopen. Hij kon uiteindelijk worden weggedragen, maar het voorval zorgde er wel voor dat de sfeer erg gespannen was. Gedurende de hele match daagden de fans van beide teams elkaar uit en riepen ze elkaar verwensingen toe.

Lille won het treffen met 1-2 en dat was het signaal voor de Franse supporters om nog een stapje verder te gaan. Ze zongen en dansten en wierpen ook rookbommetjes in de tribune van Bergen. De supporters van de Draken reageerden woest en probeerden over de hekkens te klimmen tot bij de bezoekende fans. Bekertjes bier vlogen heen en weer.

De stewards en de politie hadden enige tijd nodig om de orde opnieuw te herstellen. Niemand raakte gewond, maar zulke zaken horen niet, en al zeker niet in het bijzijn van zoveel kinderen.

http://www.voetbalkrant.c(...)ult-op-fandag-bergen

Triest dat een galamatch ontsierd wordt door enkele randdebielen, gisteren ook al bij Lierse - Vitesse
pi_129198424
Dit is mijn ideale competitie in België. met volgende 10 clubs (gebaseerd op aanhang en potentieel van de club)

Anderlecht
Club Brugge
Standard
KRC Genk
KAA Gent
Antwerp FC
Charleroi
KV Mechelen
OH Leuven
STVV

Met deze 10 clubs kan je een aardige competitie vormen _O_ _O_

Zouden verder nog in aanmerking kunnen komen

Beerschot
Fusieclub tussen Zulte Waregem en KV Kortrijk
Fusieclub tussen Waasland Beveren en Lokeren
RAEC Mons
  zondag 21 juli 2013 @ 21:51:46 #99
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_129199029
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 21:38 schreef vladesk het volgende:
Dit is mijn ideale competitie in België. met volgende 10 clubs (gebaseerd op aanhang en potentieel van de club)

Anderlecht
Club Brugge
Standard
KRC Genk
KAA Gent
Antwerp FC
Charleroi
KV Mechelen
OH Leuven
STVV

Met deze 10 clubs kan je een aardige competitie vormen _O_ _O_

Zouden verder nog in aanmerking kunnen komen

Beerschot
Fusieclub tussen Zulte Waregem en KV Kortrijk
Fusieclub tussen Waasland Beveren en Lokeren
RAEC Mons
Antwerp is een 2de klasser , Beerschot is failliet , Waregem en Kortrijk gaan nooit fuseren , en Beveren en Lokeren zijn waarschijnlijk al 3x in Lokeren opgegaan , maar ze blijven in Beveren die ploeg maar heroprichten ...
En het verdwijnen van pakweg Cercle gaat Club ook geen stap vooruit helpen. Die mikken alle twee op een zo danig verschillend publiek dat die perfect naast elkaar leefbaar blijken ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zondag 21 juli 2013 @ 21:52:33 #100
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_129199078
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 21:51 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Antwerp is een 2de klasser , Beerschot is failliet , Waregem en Kortrijk gaan nooit fuseren , en Beveren en Lokeren zijn waarschijnlijk al 3x in Lokeren opgegaan , maar ze blijven in Beveren die ploeg maar heroprichten ...
En het verdwijnen van pakweg Cercle gaat Club ook geen stap vooruit helpen. Die mikken alle twee op een zo danig verschillend publiek dat die perfect naast elkaar leefbaar blijken ...
Vladesk moet je niet zo serieus nemen. Die heeft wel vaker van die gekke hersenkronkels.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_129199090
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 21:51 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Antwerp is een 2de klasser , Beerschot is failliet , Waregem en Kortrijk gaan nooit fuseren , en Beveren en Lokeren zijn waarschijnlijk al 3x in Lokeren opgegaan , maar ze blijven in Beveren die ploeg maar heroprichten ...
En het verdwijnen van pakweg Cercle gaat Club ook geen stap vooruit helpen. Die mikken alle twee op een zo danig verschillend publiek dat die perfect naast elkaar leefbaar blijken ...
Alsof Cercle iets te zoeken heeft in een competitie met 10 clubs?

Ik weet wel dat Antwerp een 2de klasser is maar daar hou ik geen rekening mee. Ik hou enkel rekening met aanhang en potentieel
pi_129199165
En Antwerp heeft nu eenmaal het potentieel om een club te hebben als Brugge, Anderlecht of Standard te hebben in z'n stad...

iets wat bij clubs als Zulte, Lokeren of Cercle helemaal niet kan
pi_129199311
Antwerp en Charleroi zijn slapende reuzen... net zoals Gent er een was 10 jaar geleden maar deze is ondertussen al ontwaakt

Hopelijk Antwerp en Charleroi ook de komende jaren
  zondag 21 juli 2013 @ 22:01:48 #104
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_129199598
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 21:53 schreef vladesk het volgende:
En Antwerp heeft nu eenmaal het potentieel om een club te hebben als Brugge, Anderlecht of Standard te hebben in z'n stad...

iets wat bij clubs als Zulte, Lokeren of Cercle helemaal niet kan
Antwerp heeft dat potentieel helemaal niet. Dat heeft de geschiedenis van het Antwerpse voetbal al vele keren bewezen. Eerste klassers in Antwerpen zullen gewoon altijd failliet gaan. Als ze er 1 euro in kas hebben en ze zien dat Anderlecht of Club er 2 euro uitgeven dan gaan ze er zelf opeens 3 gaan uitgeven ...

Overigens, waarom een competitie met 10 eerste klassers die 4x tegen elkaar sjotten een meerwaarde zou bieden boven 16 of 18 die 2x tegen elkaar sjotten is mij een volslagen raadsel.

Ook al zeker in België. Mensen willen graag supporteren voor een ploeg uit hun streek. Club en Anderlecht zijn daar de uitzonderingen op omdat ze elk mikken op een doelgroep die overal voorkomt. (Club mikt op de sociale onderlaag van de maatschappij , Anderlecht op de "dikke nekken")
Voor de rest zit je met allemaal verschillende streken. Het is nu eenmaal zo in België dat een Oostendenaar zich niet met Brugge identificeert en daar dus ook niks gaat zoeken. Net zoals een Kortrijkzaan nooit naar een evenement in Waregem zal gaan. Voor iemand van Lokeren zijn die van "Gent" de de mannen van de stad. Enzovoort. Schaf je daar een ploeg af , dan win je geen supporters bij een andere ploeg , maar verlies je er 5000 die niet meer naar eerste klasse voetbal gaan kijken. Die gaan niet naar een andere ploeg gaan kijken , Die gaan dan wel ergens de koers volgen ofzo ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zondag 21 juli 2013 @ 22:04:58 #105
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_129199799
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:01 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Antwerp heeft dat potentieel helemaal niet. Dat heeft de geschiedenis van het Antwerpse voetbal al vele keren bewezen. Eerste klassers in Antwerpen zullen gewoon altijd failliet gaan. Als ze er 1 euro in kas hebben en ze zien dat Anderlecht of Club er 2 euro uitgeven dan gaan ze er zelf opeens 3 gaan uitgeven ...

Overigens, waarom een competitie met 10 eerste klassers die 4x tegen elkaar sjotten een meerwaarde zou bieden boven 16 of 18 die 2x tegen elkaar sjotten is mij een volslagen raadsel.

Ook al zeker in België. Mensen willen graag supporteren voor een ploeg uit hun streek. Club en Anderlecht zijn daar de uitzonderingen op omdat ze elk mikken op een doelgroep die overal voorkomt. (Club mikt op de sociale onderlaag van de maatschappij , Anderlecht op de "dikke nekken")
Voor de rest zit je met allemaal verschillende streken. Het is nu eenmaal zo in België dat een Oostendenaar zich niet met Brugge identificeert en daar dus ook niks gaat zoeken. Net zoals een Kortrijkzaan nooit naar een evenement in Waregem zal gaan. Voor iemand van Lokeren zijn die van "Gent" de de mannen van de stad. Enzovoort. Schaf je daar een ploeg af , dan win je geen supporters bij een andere ploeg , maar verlies je er 5000 die niet meer naar eerste klasse voetbal gaan kijken. Die gaan niet naar een andere ploeg gaan kijken , Die gaan dan wel ergens de koers volgen ofzo ...
Ik heb je nog zo gewaarschuwd.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_129200378
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:01 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Antwerp heeft dat potentieel helemaal niet. Dat heeft de geschiedenis van het Antwerpse voetbal al vele keren bewezen. Eerste klassers in Antwerpen zullen gewoon altijd failliet gaan. Als ze er 1 euro in kas hebben en ze zien dat Anderlecht of Club er 2 euro uitgeven dan gaan ze er zelf opeens 3 gaan uitgeven ...
Natuurlijk heeft Antwerp dat potentieel wel. De laatste keer dat er in België een match voor meer dan 30.000 gespeeld werd (buiten de bekerfinales) was Antwerp.

Als Antwerp een gewone middenmotor is in het huidige bosuilstadion zullen ze uiteraard geen club als Brugge, Anderlecht of Standard worden maar maak van Antwerp een subtopper in België met een stadion zoals in Gent en dat stadion zit gewoon altijd vol hoor.

Wat in Gent mogelijk is, is ook in Antwerpen mogelijk.

Het is niet omdat in het verleden veel fouten gemaakt zijn, dat ze daaruit niet kunnen leren

quote:
Overigens, waarom een competitie met 10 eerste klassers die 4x tegen elkaar sjotten een meerwaarde zou bieden boven 16 of 18 die 2x tegen elkaar sjotten is mij een volslagen raadsel.
In Oostenrijk en Zwitserland - 2 landen vergelijkbaar met België - hebben ze ook maar 10 clubs in eerste klasse.

Bij 16 of 18 clubs zit er teveel brol (afval) bij. Als je kijkt naar Lokeren dat die matchen in play off 1 voor 6000 man spelen, dan moet je je afvragen waar je mee bezig bent. Lokeren is een club zonder potentieel die enkel in leven gehouden wordt door een voorzitter met geld teveel. Bovendien met het mooiste stadion van België (Gent) nu op zo'n 20 km afstand beseft Lambrecht ook wel dat het binnenkort gedaan is met zijn club.

Bovendien voor de tv rechten is het natuurlijk ook veel interessanter, 2x Club - Anderlecht is interessanter dan 1x Club - Anderlecht en 1x Club - Oostende bv



quote:
Ook al zeker in België. Mensen willen graag supporteren voor een ploeg uit hun streek. Club en Anderlecht zijn daar de uitzonderingen op omdat ze elk mikken op een doelgroep die overal voorkomt. (Club mikt op de sociale onderlaag van de maatschappij , Anderlecht op de "dikke nekken")
Voor de rest zit je met allemaal verschillende streken. Het is nu eenmaal zo in België dat een Oostendenaar zich niet met Brugge identificeert en daar dus ook niks gaat zoeken. Net zoals een Kortrijkzaan nooit naar een evenement in Waregem zal gaan. Voor iemand van Lokeren zijn die van "Gent" de de mannen van de stad. Enzovoort. Schaf je daar een ploeg af , dan win je geen supporters bij een andere ploeg , maar verlies je er 5000 die niet meer naar eerste klasse voetbal gaan kijken. Die gaan niet naar een andere ploeg gaan kijken , Die gaan dan wel ergens de koers volgen ofzo ...
Er zijn genoeg Oostendenaars die naar Brugge gaan kijken hoor... Allemaal goed en wel die kleine ploegen, maar minder clubs in 1ste klasse betekent dat de supportersvijver, sponsorvijver uitgebreid wordt. Momenteel zijn er teveel clubs op een hoopje. 5 eersteklassers momenteel in West-Vlaanderen, dat is niet leefbaar
pi_129441568
Anderlecht begint lekker met het seizoen :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_129454546
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:01 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]


Voor de rest zit je met allemaal verschillende streken. Het is nu eenmaal zo in België dat een Oostendenaar zich niet met Brugge identificeert en daar dus ook niks gaat zoeken.
Jammer genoeg moet ik je hier ongelijk geven, er zijn (te) veel oostendenaars die de makkelijke weg kiezen en supporter van club Brugge zijn ipv het lokale KVO te supporten.
  maandag 29 juli 2013 @ 00:44:26 #109
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_129455634
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2013 00:15 schreef BramKVO het volgende:

[..]

Jammer genoeg moet ik je hier ongelijk geven, er zijn (te) veel oostendenaars die de makkelijke weg kiezen en supporter van club Brugge zijn ipv het lokale KVO te supporten.
Ik bedoel dat algemeen , zoals ik dus ook zei , je hebt in België twee ploegen die in het hele land supporters halen omdat ze elk een bepaald soort "volk" aantrekken. Club Brugge trekt uit het hele land wat zei n nederland de "Tokkies" zouden noemen aan en Anderlecht trekt de successupporters uit het hele land aan. Zo trekt Club ook veel supporters uit pak-em-beet Limburg (Genk !) aan. Maar op die twee ploegen na zit de regionale inkleding er écht sterk in. Genk mag nog 6x op rij kampioen spelen , er zal nog geen West-Vlaming naartoe gaan.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_129455693
Heeft ook veel met historie te maken natuurlijk. Standard trekt ook wel uit het hele land aan, 1 op 4 toeschouwers daar zijn zelfs Vlamingen.
  maandag 29 juli 2013 @ 00:53:20 #111
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_129455934
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 00:46 schreef BramKVO het volgende:
Heeft ook veel met historie te maken natuurlijk. Standard trekt ook wel uit het hele land aan, 1 op 4 toeschouwers daar zijn zelfs Vlamingen.
Standard heeft veel Vlaamse supporters, maar die komen toch voornamelijk uit Limburg. Tongeren bv is zelfs maar 25 km van Luik verwijderd ...

En dat heeft natuurlijk met historie te maken. Dat bedoel ik ook. Die historie kun je niet zomaar wissen. Men spreekt al 40 jaar van een "Zuid-West Vlaamse fusie" en hoeveel keer men nog met elkaar zal fuseren , evenveel keer zal men de andere ploeg wel ergens op een manier heroprichten. Idem voor Antwerpen, Idem voor het Waasland, ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_129456733
Dat Beerschot - Wilrijk gedrocht is opnieuw een schande natuurlijk. Eerst maakten die dikkenekken Ekeren kapot en nu zullen ze maar even hetzelfde doen met Wilrijk.
pi_129462000
Brugge, Standard en Anderlecht zijn de enige die over het hele land supporters trekken

Brugge = volksclub van Vlaanderen
Standard = volksclub van Wallonië (+ ook heel wat Vlaamse fans van bij de grens)
Anderlecht = trekt van beide landsgedeelten
pi_129463842
valt me trouwens op dat veel clubs naar jeugd terug grijpen en das goed, reguliere competitie is daar in feite ideaal voor aangezien ze toch minder belangrijk is dan de play off. Ideaal om jeugd kansen te geven

Tielemans, Praet, Bruno, Mbemba, Cissé, Ezekiel, Batshuayi, Mpoku, Bia, Mechele, De Bock, Lestienne (dat is alleen nog maar van anderlecht, brugge en standard dit weekend)

En dan het debuut van Vanaken bij Lokeren mocht gezien worden, Hazard die weer een goede partij speelde bij Zulte, Raman die weer enkele flitsen toont van Kortrijk

Jeugd is de toekomst!
pi_129463884
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 11:39 schreef alalali het volgende:
valt me trouwens op dat veel clubs naar jeugd terug grijpen en das goed, reguliere competitie is daar in feite ideaal voor aangezien ze toch minder belangrijk is dan de play off. Ideaal om jeugd kansen te geven

Tielemans, Praet, Bruno, Mbemba, Cissé, Ezekiel, Batshuayi, Mpoku, Bia, Mechele, De Bock, Lestienne (dat is alleen nog maar van anderlecht, brugge en standard dit weekend)

En dan het debuut van Vanaken bij Lokeren mocht gezien worden, Hazard die weer een goede partij speelde bij Zulte, Raman die weer enkele flitsen toont van Kortrijk

Jeugd is de toekomst!
PSV nadoen
pi_129493426
.

[ Bericht 51% gewijzigd door alalali op 31-07-2013 00:36:00 ]
pi_129530585
Belgisch voetbal heeft hervormingen nodig

10 clubs in 1ste en 2de klasse is meer dan genoeg

Zit teveel afval tussen waardoor het niveau omlaag gaat, en ook gewoon teveel clubs op een hoopje

1ste klasse
RSC Anderlecht
Club Brugge
Standard de Liège
KRC Genk
KAA Gent
KV Mechelen
Sporting Lokeren
Zulte Waregem
KV Kortrijk
RAEC Mons

2de klasse
Charleroi
Beveren
Cercle Brugge
KV Oostende
Lierse
OH Leuven
Antwerp
Moeskroen
STVV
Westerlo

Gewoon dit. Zo stijgt het niveau in 1ste klasse. In Oostenrijk en Zwitserland is het ook zo.
  Redactie Sport woensdag 31 juli 2013 @ 00:58:27 #118
274204 crew  Mexicanobakker
pi_129531067
Zulte Waregem zou nog van FC Utrecht verliezen
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 31 juli 2013 @ 01:04:36 #119
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_129531229
En Oostenrijk en Zwitserland zijn het voorbeeld qua aantrekkelijke competitie? :o
Vijf keer op rij maakt mij pas blij!
pi_129531369
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 00:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zulte Waregem zou nog van FC Utrecht verliezen
Alsof dat zo'n schande zou zijn

zijn gewoon beide sterke middenmotors/subtoppers in hun landen
pi_129531390
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 01:04 schreef Prik0 het volgende:
En Oostenrijk en Zwitserland zijn het voorbeeld qua aantrekkelijke competitie? :o
neeh, maar das België ook niet

Denk dat 10 clubs beter is! Hoger niveau...
  Redactie Sport woensdag 31 juli 2013 @ 01:12:07 #122
274204 crew  Mexicanobakker
pi_129531403
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 01:10 schreef alalali het volgende:

[..]

Alsof dat zo'n schande zou zijn

zijn gewoon beide sterke middenmotors/subtoppers in hun landen
Utrecht is een sterke middenmoter/subtopper? Mwah.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_129531644
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 01:12 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Utrecht is een sterke middenmoter/subtopper? Mwah.
hebben wel 2x europees gespeeld de laatste 5 jaar

zulte maar 1x O+
pi_129535859
Op zaterdag 20 april 2013 ben ik even in Stadion De Bosuil wezen kijken. Dit is de thuisbasis van de Belgische club Royal Antwerp FC die uitkomt in de Belgacom League. En ik moet zeggen wat is dat toch een heerlijk stadion op die nieuwe tribune na. :)
pi_129541197
quote:




Wordt dit nieuwe stadion binnenkort het nieuwe pronkstuk van voetbalclub Antwerp? De kans is klein, maar een Antwerps architectenbureau maakte alvast de oefening voor de tweedeklasser. 'We willen de grandeur van de Bosuil laten herleven', vertelt architect Kristiaan Van Weert van VIVA Architecture.
De huidige Bosuil is een samenraapsel van verschillende elementen en bouwperiodes. Sommige delen dateren uit 1923, de recentste stukken zijn tien jaar oud. En hoe sfeervol ook, het comfort laat veel te wensen over. 'De Bosuil vandaag is helaas een ruine, charmant en een thuis voor de Antwerpsupporter, maar het voldoet helaas niet meer aan de normen van een hedendaags, laat staan toekomstgericht, stadion', aldus Antwerpfan Van Weert. 'Met ons project wilden we de grandeur van wat de Bosuil ooit was laten herleven, en dit in een vooruitstrevend architecturaal ontwerp. In het buitenland bewijzen tal van moderne stadia echte architecturale trekpleisters te zijn.'

Stadion met huid

De nieuwe Bosuil zou plaats bieden aan 23.000 fans. Delen van het huidige stadion zouden blijven staan, met name de business seats en tribune 3 (achter de doelen). De andere tribunes zouden in de stijl van tribune 3 worden opgetrokken. Over het stadion zou een 'huid' worden geweven, die parametrisch ontworpen is. Concreet: het ontwerp van de huid kan nog worden aangepast naargelang de behoeften van de club.
Gaat niet gebeuren, maar het zou heerlijk zijn in ieder geval. Volgens mij maakt Antwerp een goede kans op promotie dit jaar.
pi_129558729
01/08/2013 20:30 Xanthi - Standard
01/08/2013 20:45 Slask Wroclaw - Club Brugge

08/08/2013 Club Brugge - Slask Wroclaw
08/08/2013 Standard - Xanthi

Dit moet toch een 2/2 worden. Al valt die Poolse club niet te onderschatten, is de laatste jaren een topclub in Polen
pi_129599103
Xanthi - Standard Luik 1-2

Slask Wroclaw - Club Brugge 1-0 :') _O-
Verliezen van een matige club uit Polen dat derde werd met een doelsaldo van +2 :D
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 03:23:50 #128
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_129601301
België _O-
pi_129601411
Slask Wroclaw mag je niet onderschatten. Altijd lastig in het Stadion Miejski.
pi_129601584
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 03:35 schreef Cavaliers het volgende:
Slask Wroclaw mag je niet onderschatten. Altijd lastig in het Stadion Miejski.
De begroting van Club Brugge is zes keer zo groot, het niveau van de Poolse competitie is nog lager dan de Jupiler League in Nederland.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 05:02:52 #131
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_129601858
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 04:04 schreef Shreyas het volgende:

[..]

De begroting van Club Brugge is zes keer zo groot, het niveau van de Poolse competitie is nog lager dan de Jupiler League in Nederland.
In tegenstelling tot PSV - Zulte , waar hetzelfde van toepassing was , viel van dat verschil in begroting toch niet teveel te merken ... Club kwam met 1-0 nog vrij goed weg eigenlijk ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_129601873
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 05:02 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

In tegenstelling tot PSV - Zulte , waar hetzelfde van toepassing was , viel van dat verschil in begroting toch niet teveel te merken ... Club kwam met 1-0 nog vrij goed weg eigenlijk ...
Jawel man, PSV speelde Zulte Waregem bij vlagen helemaal van het veld
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 05:20:58 #133
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_129601901
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 05:09 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Jawel man, PSV speelde Zulte Waregem bij vlagen helemaal van het veld
Welja dat zeg ik toch ? PSV dat een veelvoud van het budget van Waregem heeft speelde ze helemaal van het veld. Club dat een veelvoud van het budget van Wroclaw heeft verloor er ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_129601905
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 05:20 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Welja dat zeg ik toch ? PSV dat een veelvoud van het budget van Waregem heeft speelde ze helemaal van het veld. Club dat een veelvoud van het budget van Wroclaw heeft verloor er ...
Ja ik ben het ook met je eens. Je moet je alleen afvragen waarom het Belgisch voetbal zo ongelofelijk slecht is momenteel
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 05:26:20 #135
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_129601915
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 05:22 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Ja ik ben het ook met je eens. Je moet je alleen afvragen waarom het Belgisch voetbal zo ongelofelijk slecht is momenteel
Het grote probleem van het Belgische voetbal is dat de jeugd momenteel eigenlijk zo danig goed is dat ze niet in België te houden zijn. De broertjes Hazard trokken al piepjong voor de vele Euro's naar Rijsel , Bakkali idem bij PSV, Ekamenge , Januzaj !!!! en Vermijl zijn nog geen 17 en komen al aan de deur van het eerste van Manchester U kloppen, ...

Het is eigenlijk héél erg dat bv Anderlecht , toch de grootste naam hier, zo'n Januzaj moet laten gaan naar Manchester en dan een of andere 2de keus uit Montenegro moet kopen als middenvelder ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_129601918
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 05:26 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Het grote probleem van het Belgische voetbal is dat de jeugd momenteel eigenlijk zo danig goed is dat ze niet in België te houden zijn. De broertjes Hazard trokken al piepjong voor de vele Euro's naar Rijsel , Bakkali idem bij PSV, Ekamenge , Januzaj !!!! en Vermijl zijn nog geen 17 en komen al aan de deur van het eerste van Manchester U kloppen, ...
De zogenaamd talentvolle lichting van België is zwaar overschat, het zou me niets verbazen als ze er na de groepsfase al uit liggen komend WK (als ze zich überhaupt kwalificeren)
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_129601919
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 05:26 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Het grote probleem van het Belgische voetbal is dat de jeugd momenteel eigenlijk zo danig goed is dat ze niet in België te houden zijn. De broertjes Hazard trokken al piepjong voor de vele Euro's naar Rijsel , Bakkali idem bij PSV, Ekamenge , Januzaj !!!! en Vermijl zijn nog geen 17 en komen al aan de deur van het eerste van Manchester U kloppen, ...
En vergeet Andreas Pereira niet.
Winnaar FOK! Rounders MLB Fantasy Baseball League 2013
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 05:29:52 #138
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_129601925
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 05:27 schreef Shreyas het volgende:

[..]

De zogenaamd talentvolle lichting van België is zwaar overschat, het zou me niets verbazen als ze er na de groepsfase al uit liggen komend WK (als ze zich überhaupt kwalificeren)
Over het WK heb ik het niet eens, dat is nog een ander niveau ... Maar momenteel zie je dus dat bv Anderlecht zo'n Januzaj waar ze toch jaren in geinvesteerd hebben in de jeugdopleiding moet laten gaan naar Manchester (is minderjarig , ouders zien daar meer kapitaal opduiken enzovoort) en dan een Montenegrijnse middenvelder moet halen ...

Overschat of niet, het grote probleem van de Belgische competitie is dat de eigen "topjeugd" (hoe goed of niet goed ze dan ook zijn) niet eens meer de eigen competitie haalt. Die worden momenteel al weggepikt voor ze 18 zijn ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_129601935
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 05:29 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Over het WK heb ik het niet eens, dat is nog een ander niveau ... Maar momenteel zie je dus dat bv Anderlecht zo'n Januzaj waar ze toch jaren in geinvesteerd hebben in de jeugdopleiding moet laten gaan naar Manchester (is minderjarig , ouders zien daar meer kapitaal opduiken enzovoort) en dan een Montenegrijnse middenvelder moet halen ...

Overschat of niet, het grote probleem van de Belgische competitie is dat de eigen "topjeugd" (hoe goed of niet goed ze dan ook zijn) niet eens meer de eigen competitie haalt. Die worden momenteel al weggepikt voor ze 18 zijn ...
Ik denk niet dat enkel met geld te maken heeft maar meer met het feit dat ze zeer weinig mogelijkheden hebt om zich als talent in België verder te ontwikkelen. Geen niveau, geen uitdaging, geen ervaren trainers aan het roer, de beste trainers in België komen uit Nederland, dat is ook al veelzeggend. Elk talent dat een beetje een toekomst wilt hebben en echt beter wilt worden doet er goed aan zo snel mogelijk België te verlaten.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 05:38:27 #140
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_129601948
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 05:33 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Ik denk niet dat enkel met geld te maken heeft maar meer met het feit dat ze zeer weinig mogelijkheden hebt om zich als talent in België verder te ontwikkelen. Geen niveau, geen uitdaging, geen ervaren trainers aan het roer, de beste trainers in België komen uit Nederland, dat is ook al veelzeggend. Elk talent dat een beetje een toekomst wilt hebben en echt beter wilt worden doet er goed aan zo snel mogelijk België te verlaten.
Dat is pure onzin. Pakweg Kevin De Bruyne bewijst het tegendeel , Chelsea zou ook Thorgan Hazard niet bij Waregem stallen als ze niet zouden geloven dat de trainer daar , Franky Dury , een echte vakman is die hem beter gaat maken ...

Het verschil is gewoon geld. Waarom speelt Bakkali voor PSV ? Omdat PSV een huis gekocht heeft voor z'n ouders. Niks meer of minder ... Dat is puur een geldkwestie ... Niet omdat hij bij Standard een slechtere opleiding of minder kansen zou gekregen hebben. Andere daar opgeleide spelers als Fellaini, Witsel, Defour, Carcela , ... spelen immers ook op het allerhoogste niveau ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 05:41:44 #141
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_129601957
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 05:27 schreef Chase_Utley het volgende:
Andreas Pereira
Dat is ook zo'n voorbeeld. Die gaat vanuit België naar PSV voor "meer geld" , die gaat van PSV naar Man U voor "Meer geld" en die is nog niet eens 18 ...

Was hij bij PSV gebleven stond hij ook in de ploeg momenteel hé ... Maar zijn ouders gokken op directe poen en een waterkansje bij Man U ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 05:46:45 #142
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_129601970
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 05:33 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Ik denk niet dat enkel met geld te maken heeft maar meer met het feit dat ze zeer weinig mogelijkheden hebt om zich als talent in België verder te ontwikkelen. Geen niveau, geen uitdaging, geen ervaren trainers aan het roer, de beste trainers in België komen uit Nederland, dat is ook al veelzeggend. Elk talent dat een beetje een toekomst wilt hebben en echt beter wilt worden doet er goed aan zo snel mogelijk België te verlaten.
Waarom ? De Bruyne speelde tot vorig jaar bij Genk , Kompany doorliep zijn volledige opleiding bij Anderlecht , idem voor Witsel of Fellaini bij Standard, ...

Imo zijn de jongens die tot hun 18-19 jaar hier bleven en bij hun opleidingsploeg meestreden voor de landstitel véél beter dan degene die al vroeg verkasten naar een zogenaamde "topclub" en op die leeftijd pas met mondjesmaat van eerste elftal voetbal kunnen proeven ...

Zo'n Kompany die nu met Man C voor de landstitel in Engeland gaat strijden merkt wellicht psychologisch weinig verschil met toen hij op z'n 17de bij Anderlecht in het eerste elftal voor de Belgische landstitel moest vechten ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 07:44:33 #143
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_129602370
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 03:23 schreef TweeGrolsch het volgende:
België _O-
Ja balen, ze eten alle Zeeuwse mosselen op.

Enfin, van mij mag de Bene-liga er komen. Hoe eerder, hoe beter.
pi_129602954
Utrecht verliest anders ook gewoon van een stel Luxemburgse bakkers en beenhouwers toch ?
pi_129604195
Zo slecht waren die Polen toch niet? Wat is hun budget?

Spelen volgens mij plaats 6-7 in België

Belooft nog een spannend avondje te worden in Jan Breydel volgende week

En wat een stadion hebben die mannen, kunnen we hier in België enkel van dromen

  vrijdag 2 augustus 2013 @ 16:12:04 #146
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_129617687
quote:
"Spelersgroep Zulte-Waregem woedend door nieuwe kapitein Hazard"

UPDATE Thorgan Hazard is voortaan de kapitein van Zulte Waregem. Dat deelde de eersteklasser mee. De 20-jarige offensieve middenvelder neemt de aanvoerdersband over van Davy De Fauw, maar dat zou nu niet in goede aarde gevallen zijn bij de spelersgroep. Dat meldt Sportmagazine.

"Ik heb in samenspraak met de klup en in het belang van de club besloten de aanvoerdersband door te geven aan Hazard", verklaarde De Fauw. "Wij zijn erbij gebaat dat Zulte Waregem Thorgan Hazard nog minimum een jaar langer aan zich kan binden. Dit kan helpen bij zijn ontwikkeling. Uiteraard zal ik de rol die ik de laatste twee jaar vervulde binnen de club blijven vertolken."

"Hiermee willen we Thorgan Hazard zich verder laten ontwikkelen op en naast het veld en hem meer verantwoordelijkheid laten nemen", stelde gedelegeerd bestuurder Patrick Decuyper. "Wij respecteren en appreciëren het besluit van Davy en zijn enorm opgetogen dat hij het belang van onze club zo hoog in het vaandel draagt. Hij blijft de leidersfiguur binnen de spelersgroep."
Toch is niet iedereen tevreden met die beslissing volgens Sportmagazine. Zo zou Patrick Decuyper net voor aanvang van de wedstrijd op PSV het nieuws overgebracht hebben. Een reden waarom Zulte Waregem met De Fauw voorop op PSV een van zijn slechtste wedstrijden in jaren speelde?

Laatste dagen voor Leye?
Ook Mbaye Leye zou ontstemd zijn door de beslissing van Decuyper. De Senegalees zou zelfs door coach Francky Dury, die zelf ook niet tevreden is met de beslissing, overtuigd geweest zijn om toch nog te komen trainen. De aanvaller zou gedreigd hebben met een boycot en lijkt nu echt aan te sturen op een transfer. Via zijn twitteraccount liet hij weten aan zijn laatste dagen bezig te zijn bij Essevee. "Aan je laatste dagen bezig zijn bij de club van je hart doet pijn. Morgen speel ik voor alle supporters van Zulte Waregem, bedankt", tweette de aanvaller.

Ook de terugkeer van Malanda, die na eerder zelf zijn contract op te zeggen nu toch nog een halfjaar op uitleenbasis terug zou keren naar Essevee, zou bij de spelerskern héél slecht ontvangen zijn.

De beslissing om Hazard kapitein te maken, zou opgelegd geweest zijn door Chelsea. Het was een van de voorwaarden om Thorgan opnieuw een jaartje aan de Gaverbeek te stallen.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_129618060
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 08:41 schreef BramKVO het volgende:
Utrecht verliest anders ook gewoon van een stel Luxemburgse bakkers en beenhouwers toch ?
Blijkt gewoon een topploeg te zijn, hielden het gisteren bij het machtige Tromsø ook beperkt tot een 1-0 nederlaag.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_129618187
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 16:22 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]

Blijkt gewoon een topploeg te zijn, hielden het gisteren bij het machtige Tromsø ook beperkt tot een 1-0 nederlaag.
En Vitesse haalt ook maar een gelijkspel tegen Petrolul , klein roemeens clubje
sd
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 17:11:21 #149
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_129619631
quote:
Ruzie over Hazard escaleert: Dury stuurt kat naar persconferentie

Het zit er bovenarms op bij Zulte Waregem. Bij de West-Vlaamse fusieploeg, die afgelopen dinsdag werd weggespeeld door PSV Eindhoven, is er een flinke ruzie over de beslissing om Thorgan Hazard tot nieuwe aanvoerder te benoemen. Mbaye Leye maakt duidelijk dat hij aan zijn laatste matchen bezig is aan de Gaverbeek. Francky Dury stuurde vrijdagmiddag zijn kat naar de persconferentie. De spelers reageerden wel en staan pal achter De fauw.

'Thorgan Hazard is voortaan de kapitein van Zulte Waregem.' Dat bericht deelde Zulte Waregem gisterenavond laat mee. Dat de 20-jarige offensieve middenvelder aanvoerdersband overneemt van Davy De fauw is opmerkelijk. 'Ik heb in samenspraak met de club en in het belang van de club besloten de aanvoerdersband door te geven aan Hazard', verklaarde De fauw. 'Wij respecteren en appreciëren het besluit van Davy en zijn enorm opgetogen dat hij het belang van onze club zo hoog in het vaandel draagt. Hij blijft de leidersfiguur binnen de spelersgroep', vertelde bestuurder Patrick Decuyper.

Davy De fauw leek dus zijn aanvoerdersband vrijwillig af te staan, maar dat is enkel schijn. De beslissing om Hazard kapitein te maken komt van Chelsea, die de jonge Thorgan verder wil laten groeien als leider bij Zulte Waregem. Het was een van de voorwaarden van de Londense club om Hazard nog een jaartje uit te lenen aan Essevee.

Leye: 'Laatste dagen bij Zulte Waregem'

Het is niet zo dat Thorgan Hazard slecht in de groep ligt, maar de manier waarop de beslissing over de aanvoerdersband van bovenaf opgelegd werd deed de spelers steigeren. Vooral dan bij Mbaye Leye. De Senegalees had vorig jaar een groot aandeel in de tweede plaats van Zulte Waregem, maar wil nu absoluut vertrekken uit onvrede met de gang van zaken. Trainer Dury heeft de afgelopen dagen naar verluidt stevig moeten inpraten op Leye om de match tegen Kortrijk dit weekend niet te boycotten. 'De laatste dagen spelen bij de club van je hart is altijd moeilijk. Morgen zal ik voor alle supporters van Essevee spelen', stuurde Leye de wereld in via twitter.

Een niet mis te verstane boodschap naar het bestuur. Leye staat flink in de belangstelling van het Turkse Elazigspor, getraind door Trond Sollied. Elazigspor vindt voorlopig de vraagprijs van 1 miljoen euro nog te duur.

Dury stuurt kat naar persconferentie

Er lijkt iets gebroken in de spelersgroep bij Zulte Waregem. Na de euforie na de fantastische tweede plaats van vorig seizoen volgende enkele woelige maanden waarin de club enkel negatief in het nieuws kwam. Eerst ontstond er flink wat heibel rond de fusieploeg toen gedelegeerd bestuurder Patrick Decuyper leurde met het stamnummer bij Beerschot AC. Nadien was er het hele gedoe rond het verbroken contract van Junior Malanda en nu is er dus de ruzie over de aanvoerdersband van Hazard. Trainer Francky Dury leidde vanmiddag de laatste training - met Malanda - voor de competitiewedstrijd tegen Kortrijk zaterdag, maar stuurde even later zijn kat naar de persconferentie. De succescoach maakt er geen geheim van dat zijn relatie met Decuyper vertroebeld is na het stamnummerincident.

Benieuwd of Zulte Waregem morgen iedereen van antwoord kan dienen op het veld.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_129865269
Gunstige lotingen voor Belgische clubs

Zulte Waregem-APOEL FC (CYP)

FH (IJS) - KRC Genk

FC Minsk (WRU) - Standard

Voor Genk en Standard zijn er geen excuses, voor Zulte Waregem zijn er mogelijkheden...

Jammer dat Brugge eruit ligt tegen wat Poolse kneuzen, maarjah Brugge is in verval... beetje als Feyenoord in Nederland

Soit, ik verwacht: Anderlecht groepsfase CL (is al een feit)

Genk en Standard groepsfase EL

Over Zulte durf ik me niet uit te spreken al geef ik ze een behoorlijke kans (40-50 ofzo, ik ken niet veel van Cypriotisch voetbal)

De schade blijft dus wellicht beperkt
pi_129902732
quote:
Anderlecht trekt zijn bod op Mitrovic in

Aleksandar Mitrovic (r) met Partizan in actie tijdens de CL-voorronde. © epa.

Anderlecht heeft zijn bod van 5 miljoen euro op Aleksandar Mitrovic (18) ingetrokken bij Partizan Belgrado. Dat wordt aan onze sportredactie verzekerd door goeie Servische bronnen. De transfer van Mitrovic sleept al weken aan, blijkbaar té lang naar de zin van Anderlecht.

Drukkingsmiddel?
Het is mogelijk dat de Belgische landskampioen op deze manier een laatste drukkingsmiddel op Partizan gebruikt, in de hoop dat het bestuur van de Servische club alsnog mee gaat werken aan een snelle overgang, maar in de wandelgangen wordt ons gegarandeerd dat Anderlecht op dit moment al twee alternatieve pistes voor de positie van diepe spits achter de hand heeft. Aleksandar Mitrovic en zijn manager Nenad Jestrovic hebben steeds benadrukt dat de speler naar Anderlecht wil komen, maar dat is geen enkele garantie. Eerder was er ook al een akkoord tussen Anderlecht en Mboyo, maar finaal blies Anderlecht ook die piste op.

http://www.hln.be/hln/nl/(...)op-Mitrovic-in.dhtml
  zondag 11 augustus 2013 @ 00:19:28 #152
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_129920627
Rode Duivels A:


Rode Duivels B:


Eng hoor, behalve de verdediging van het B-elftal.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_129923371
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 00:19 schreef Asskicker14 het volgende:
Rode Duivels A:
[ afbeelding ]

Rode Duivels B:
[ afbeelding ]

Eng hoor, behalve de verdediging van het B-elftal.
Dat A-elftal is zo uitgebalanceerd, niet normaal!
Als een bazentrainer dat aan de praat krijgt... Omg.

PS: Bakalli kiest voor NL.
Wie kiest nou voor België :')

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2013 01:31:35 ]
  Redactie Sport zondag 11 augustus 2013 @ 01:28:52 #154
274204 crew  Mexicanobakker
pi_129923550
Bakkali wordt topscorer in brazilië
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_129923711
Zegt genoeg dat jongens als Proto, Lestienne of Bruno er niet bij zijn

5 jaar geleden zouden dat nog sterkhouders geweest zijn bij de rode duivels, nu zitten ze niet eens in de selectie. :') ____

en Musonda Junior en Januzaj zijn ook 2 toekomstige toppers. Beide jeugdproducten van Anderlecht maar weggeplukt door respectievelijk Chelsea en Manchester United. Alleen hebben ze wel een dubbele nationaliteit. Musonda Gambiaan denk ik ofzoiets en Januzaj Albanees.
pi_129923820
oja en dan vergeet ik Tielemans nog van Anderlecht, dat is ook een topper. 16 jaar 2 maand en speelt nu al De Zeeuw uit de ploeg _O_ (en net als januzaj en musonda liep heel europa er achter, maar hij wil eerst bij anderlecht doorbreken)
pi_129931698
11.08.2013
14:30 Club Brugge ... - ... Zulte Waregem

Twee gewonde dieren tegen elkaar. Club europees eruit tegen een hoopje polen, Zulte 2x toch behoorlijk afgegaan (vooral eerste match) tegen PSV. Mijn prono: gelijkspel.

18:00 RSC Anderlecht ... - ... KAA Gent

Gent is hun beste speler (Mboyo) kwijt aan Genk... Wordt dus heel moeilijk. Ik zie Anderlecht deze klus wel klaren. Mijn prono: winst Anderlecht

20:30 KRC Genk ... - ... Standard

2 titelkandidaten, allebei 6 op 6. Kan echt alle kanten uit gaan dus een prono is zo goed als onmogelijk. Toch proberen, mijn prono: gelijkspel
pi_129931887
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 12:45 schreef zwaaien het volgende:
11.08.2013
14:30 Club Brugge ... - ... Zulte Waregem

Twee gewonde dieren tegen elkaar. Club europees eruit tegen een hoopje polen, Zulte 2x toch behoorlijk afgegaan (vooral eerste match) tegen PSV. Mijn prono: gelijkspel.

18:00 RSC Anderlecht ... - ... KAA Gent

Gent is hun beste speler (Mboyo) kwijt aan Genk... Wordt dus heel moeilijk. Ik zie Anderlecht deze klus wel klaren. Mijn prono: winst Anderlecht

20:30 KRC Genk ... - ... Standard

2 titelkandidaten, allebei 6 op 6. Kan echt alle kanten uit gaan dus een prono is zo goed als onmogelijk. Toch proberen, mijn prono: gelijkspel
Toch kut dat ik geen sporting Telenet meer heb :(
pi_129932713
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 00:19 schreef Asskicker14 het volgende:
Rode Duivels A:
[ afbeelding ]

Rode Duivels B:
[ afbeelding ]

Eng hoor, behalve de verdediging van het B-elftal.
Mertens :') :') :') Is niet goed genoeg voor basis , ik denk dat hij zelfs de WK selectie zal mislopen. Er zijn veel getalenteerde flankspelers in België die zijn plaats kunnen afpakken : Bruno , Lestienne, T.Hazard , Ferreira-Carrasco , Bakkali , ... Mertens kan enkel van nut zijn als supersub , basis stelt hij altijd teleur. Ik zou Mirallas basis zetten ipv Mertens

Dembele verkies ik trouwens boven Fellaini. En Benteke ook boven Lukaku



B-elftal :



[ Bericht 2% gewijzigd door sausagin op 11-08-2013 13:26:14 ]
sd
pi_129933644
Opstelling Club: Ryan- Hogli, Mechele, Engels, De Bock- Adu, Simons, Refaelov- Lestienne, De Sutter, Wang

Wat een stel losers is dat eigenlijk geworden. Denken ze nu echt hiermee voor de titel te kunnen strijden? En ok ja ze missen Blondel, Odjidja, Larssen, Meunier momenteel maar het blijft gewoon een te zwakke kern om voor de titel mee te doen. Zelfs in België.

3 titelkandidaten dit jaar: Anderlecht, Standard en Genk
  zondag 11 augustus 2013 @ 13:55:31 #161
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_129934520
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 13:14 schreef sausagin het volgende:

[..]

Mertens :') :') :') Is niet goed genoeg voor basis , ik denk dat hij zelfs de WK selectie zal mislopen. Er zijn veel getalenteerde flankspelers in België die zijn plaats kunnen afpakken : Bruno , Lestienne, T.Hazard , Ferreira-Carrasco , Bakkali , ... Mertens kan enkel van nut zijn als supersub , basis stelt hij altijd teleur. Ik zou Mirallas basis zetten ipv Mertens

Dembele verkies ik trouwens boven Fellaini. En Benteke ook boven Lukaku

[ afbeelding ]

B-elftal :

[ afbeelding ]
Ze mogen wel eens een betere rechtsback zoeken dan Alderweireld. Dan nog liever Gillet, die stelt ook niet zoveel voor, maar die maakt af en toe nog eens een goal.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_129935137
quote:
2s.gif Op zondag 11 augustus 2013 13:55 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ze mogen wel eens een betere rechtsback zoeken dan Alderweireld. Dan nog liever Gillet, die stelt ook niet zoveel voor, maar die maakt af en toe nog eens een goal.
Toch nog liever Alderweireld. Gillet is ook geen rechtsback pur sang.

Het is wel de zwakke plek van het elftal
pi_129936389
quote:
2s.gif Op zondag 11 augustus 2013 13:55 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ze mogen wel eens een betere rechtsback zoeken dan Alderweireld. Dan nog liever Gillet, die stelt ook niet zoveel voor, maar die maakt af en toe nog eens een goal.
Inderdaad de slechtst bezette positie. Het is hopen op een doorbraak van Vermijl of Cavanda , maar vrees ervoor. Of misschien dat Boyata verrast , Pellegrini wilt Boyata gebruiken in de selectie. Toch wel jammer dat hij mislukt is bij Twente
sd
pi_129942622
Heist 2-7 Antwerp

Volgende week vollen bak terug op den bosuil *O*
  zondag 11 augustus 2013 @ 16:59:09 #165
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_129943286
Brugge - Zulte gelijk.

Brugge veel open kansen verprutst in 1ste helft. Wedstrijd had al lang op slot gemoeten.
Trotse Belg.
pi_129947203
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 16:45 schreef zwaaien het volgende:
Heist 2-7 Antwerp

Volgende week vollen bak terug op den bosuil *O*
Zal Antwerp eindelijk een goed seizoen draaien in 2de? Hoop echt dat ze kampioen worden
sd
pi_129963803
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 18:50 schreef sausagin het volgende:

[..]

Zal Antwerp eindelijk een goed seizoen draaien in 2de? Hoop echt dat ze kampioen worden
't Ziet er naar uit. Ze werken blijkbaar samen met een nieuwe investeerder waardoor er mogelijkheden waren om wat degelijke spelers aan te trekken. Titel zou te gek zijn, maar eindronde zou toch ook al mooi zijn wetende dat Antwerp de voorbije 2 jaren 2 keer een matige 10de plaats haalde

maar met Eupen, Westerlo, STVV en Moeskroen die ook graag kampioen willen worden is er zeker en vast nog een lange weg te gaan
pi_130004393
Welk team verkiezen jullie?

Anderlecht

---------------------------Proto
--Gillet-------Kouyaté-----Nuytinck-----------Deschacht
---------------Milivojevic------Kljestan
---------------------------Praet
--Suarez--------------------------------------------Bruno
--------------------------Mitrovic

Bank: Kaminski, Mbemba, Lukaku, Tielemans, De Zeeuw, Acheampong, Cyriac

Standard

------------------------Thuram
--Opare------Kanu---------Ciman--------Van Damme
---------------Buyens------Vainqueur
--Mpoku---------------------------------------Mujangi Bia
-----------------Ezekiel------Batshuayi

Bank: Kawashima, Stam, Ben Haim, Ozturk, Bulot, Biton, De Camargo

Dan heb je ook nog Genk dat een stevig team heeft, misschien iets minder individuele klasse maar daar is de druk dan weer minder dan in Anderlecht en Luik waardoor zij voor mij de 3de titelkandidaat zijn.
pi_130004456
Trouwens, zeg wat je wil en ik ben de eerste om toe te geven dat de eredivisie een niveau hoger is dan de jupiler pro league, maar de huidiges team van Standard en Anderlecht, en zelf Genk reken ik er ook bij, zijn zeker in staat om mee te concurreren voor de 3de plaats in de eredivisie. (ik zet ajax en psv dan op 1 en 2)

Dat zeg ik niet omdat ik Belg ben... dit zeg ik in alle objectiviteit. Twente, Feyenoord, AZ hebben niet meer kwaliteit
pi_130006400
De Camargo op de bank ??
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:08:01 #171
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_130008989
Ik denk dat Standard nog eens een grote kans maakt. Ploegje met veel loopvermogen en paar zeer goede voetballers.
Trotse Belg.
pi_130009043
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 06:20 schreef BramKVO het volgende:
De Camargo op de bank ??
Zat tegen Genk toch ook op de bank
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:37:53 #173
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_130009813
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 01:06 schreef zwaaien het volgende:
Trouwens, zeg wat je wil en ik ben de eerste om toe te geven dat de eredivisie een niveau hoger is dan de jupiler pro league, maar de huidiges team van Standard en Anderlecht, en zelf Genk reken ik er ook bij, zijn zeker in staat om mee te concurreren voor de 3de plaats in de eredivisie. (ik zet ajax en psv dan op 1 en 2)

Dat zeg ik niet omdat ik Belg ben... dit zeg ik in alle objectiviteit. Twente, Feyenoord, AZ hebben niet meer kwaliteit
't blijft toch vooral een andere competitie. Zo'n Armenteros raakt in Anderlecht niet van de bank , zelfs als hij zoals nu de enige echte spits van de kern is, maar scoorde in Nederland toch erg vlot. Idem voor Vleminckx , idem voor Bulyikin , ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_130011291
Selectie België - Israël (vandaag om 20u in Waregem)

Doelmannen: Coosemans, Kaminski

Verdedigers: Arslanagic, Cisse, De Bock, Godeau, J. Lukaku, Mechele, Ngawa, Vermijl, Vervoort

Middenvelders: T. Hazard, Malanda, Praet, Tielemans, Vanaken

Aanvallers: Batshuayi, Bruno, Ferreira-Carrasco, Lestienne, Mpoku, Vetokele

-------------------------Kaminski
--Cisse-----Arslanagic---------Godeau-------De Bock/Lukaku
----------------Malanda----------Tielemans
------------------------Praet/Bruno
--Hazard/Mpoku---------------------------------Lestienne
-------------------------Batshuayi

Verdediging is niet indrukwekkend, maar middenveld en aanval mag er wezen
pi_130027407
Newcastle zou achter Jelle Vossen aanzitten... wtf

Leuke speler voor een Belgische topclub maar die flopt toch grandioos in Engeland imo
  woensdag 14 augustus 2013 @ 11:17:59 #176
409865 mlievens
NSA-medewerker
pi_130051032
Hopen dat Vossen niet vertrekt! En idd, moest hij weggaan, toch meer iets voor Italië denk ik..
pi_130109492
Standard 3 9
Club Brugge 3 7
Sporting Lokeren 3 7
Zulte Waregem 3 7
RSC Anderlecht 3 6
KRC Genk 3 6
KV Kortrijk 3 4
Sporting Charleroi 3 4

KAA Gent 3 4
Waasland-Beveren 3 3
Cercle Brugge 3 2
Bergen 3 1
KV Mechelen 3 1
KV Oostende 3 1
Lierse 3 1
OH Leuven 3 1

17.08.2013
18:00 KV Mechelen ... - ... Club Brugge
20:00 KAA Gent ... - ... Lierse
20:00 Sporting Charleroi ... - ... KV Kortrijk
20:00 Zulte Waregem ... - ... Bergen
20:00 Sporting Lokeren ... - ... KRC Genk
20:00 Cercle Brugge ... - ... KV Oostende
18.08.2013
14:30 Standard ... - ... OH Leuven
18:00 Waasland-Beveren ... - ... RSC Anderlecht
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 18:50:28 #178
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_130171072
De Rode Duivels zijn voetbalreuzen geworden ...

Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_130202213
Gadver, wat was Standard slecht tegen OH Leuven. 12 corners voor Leuven, 5 voor Standard... zegt genoeg zeker. Maar toch 12/12 en eigenlijk nog maar één goede partij gespeeld (thuis tegen Lierse)

Straks interessante match: Beveren - Anderlecht
pi_130210344
Wat waren Anderlecht, Brugge en Standard slecht zeg dit weekend!! maar ze winnen wel alle 3
Terwijl Genk de betere was op Lokeren en zij verliezen!

22/08/2013 FC Minsk - Standard
22/08/2013 Hafnarfjördur - Racing Genk
22/08/2013 Zulte Waregem - Apoel Nicosia

Dit is het programma van donderdag voor de Europa League. Genk en Standard moeten door (anders kunnen we beter een andere sport gaan zoeken), bij Zulte geef ik 50-50 kans
pi_130225915
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 16:39 schreef zwaaien het volgende:
Gadver, wat was Standard slecht tegen OH Leuven. 12 corners voor Leuven, 5 voor Standard... zegt genoeg zeker. Maar toch 12/12 en eigenlijk nog maar één goede partij gespeeld (thuis tegen Lierse)

Straks interessante match: Beveren - Anderlecht
Tja, Oostende had het dubbel aantal hoekschoppen v cercle en club, maar als je er niets mee aanvangt ...
pi_130233058
.

[ Bericht 100% gewijzigd door zwaaien op 19-08-2013 12:53:17 ]
pi_130233151
Dit zou mijn jupiler pro league dreamteam zijn als ik zou mogen kiezen

-----------------Proto
--Anele---Kanu---Kouyaté---Tchimanga
------Vainqueur--Malanda
--Suarez-----Bruno---------Lestienne
----------------Mboyo

Coach: Francky Dury

Bank
GK: Ryan
DEF: Nuytinck
MID: Praet
ATT: Batshuayi

Serieuze vraag: hoeveelste zou dit team eindigen in de Premier League? Toch niet degraderen, ofwel?
pi_130275997
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 12:55 schreef zwaaien het volgende:
Dit zou mijn jupiler pro league dreamteam zijn als ik zou mogen kiezen

-----------------Proto
--Anele---Kanu---Kouyaté---Tchimanga
------Vainqueur--Malanda
--Suarez-----Bruno---------Lestienne
----------------Mboyo

Coach: Francky Dury

Bank
GK: Ryan
DEF: Nuytinck
MID: Praet
ATT: Batshuayi

Serieuze vraag: hoeveelste zou dit team eindigen in de Premier League? Toch niet degraderen, ofwel?
hmmmmmmmmmm een 15de-16de plaats zou er moeten inzitten maar waarschijnlijk zou een degradatie een feit zijn...
pi_130303923
Vorige week naar KRC Genk-Standaard Luik geweest. Wat een top sfeer en mooi stadion.
pi_130303962
Maar kan iemand mij vertellen, waarom dragen de beide coaches een rood soort aanvoerdersband?
  woensdag 21 augustus 2013 @ 09:39:13 #187
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_130304726
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 08:49 schreef Stiftjelinks het volgende:
Maar kan iemand mij vertellen, waarom dragen de beide coaches een rood soort aanvoerdersband?
Omdat in België er minstens één iemand met een Pro Licence Trainersdiploma op de bank moet zitten en dat kenbaar moet maken met een rode band. En normaal gesproken is dat altijd de hoofdcoach dus.

In eerste klasse lijkt dat belachelijk maar op lager niveau schijnt dat voor de scheidsrechters veel duidelijkheid te verschaffen
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_130306036
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 08:49 schreef Stiftjelinks het volgende:
Maar kan iemand mij vertellen, waarom dragen de beide coaches een rood soort aanvoerdersband?
Ik zag dat fenomeen voor het eerst in Portugal overigens. Dacht dat het aanstelleritus was, maar het heeft dus toch een procedurele reden.
BFF met GGMM
pi_130309966
Ah bedankt. Ik dacht al, wat doet Been populair dan..
pi_130361937
FT FC Minsk 0 - 2 Standard Liege
live 57' FH Hafnarfjordur 0 - 1 Genk
live 27' Zulte-Waregem 1 - 0 APOEL Nicosia

België boven! *O*
pi_130370782
Minsk 0 - 2 Standard Liege
Hafnarfjordur 0 - 2 Genk
Zulte-Waregem 1 - 1 APOEL Nicosia

Jammer van Zulte, misten een 100% kans en dan één minuut later vliegt hij binnen aan de overkant. Is een wereld van verschil, al kan het nog altijd natuurlijk

Maar wellicht dus Anderlecht CL, Genk en Standard EL
pi_130395080
pi_130438629
Topdag:

14:30 Club Brugge ? - ? KAA Gent
18:00 RSC Anderlecht ? - ? Sporting Charleroi
18:00 KRC Genk ? - ? Cercle Brugge
18:00 KV Oostende ? - ? SV Zulte-Waregem
20:30 RAEC Mons ? - ? Standard Liege
  zondag 25 augustus 2013 @ 12:45:07 #194
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_130439237
Op papier toch wel n lastige speeldag voor de "toppers" ... Club en Gent treffen elkaar , Charleroi maakt het Anderlecht dikwijls lastig en Cercle is voor Genk zowat hun grootste 'zwarte beest'. En Mons moet ook écht winnen van Standard willen ze niet zoals Cercle vorig seizoen helemaal achterin verzeild geraken ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_130465020
Standard 5 15
RSC Anderlecht 5 12
Club Brugge 5 11
Zulte Waregem 5 11
Sporting Lokeren 5 10
KRC Genk 5 9
KAA Gent 5 8
KV Kortrijk 5 7

Cercle Brugge 5 5
KV Mechelen 5 4
Lierse 5 4
OH Leuven 5 4
Sporting Charleroi 5 4
Waasland-Beveren 5 3
KV Oostende 5 2
Bergen 5 1

Speeldag 6 (30.08.2013 - 01.09.2013)
31.08.2013
18:00 KV Mechelen ... - ... Lierse
20:00 KAA Gent ... - ... Bergen
20:00 Sporting Lokeren ... - ... KV Oostende
20:00 Cercle Brugge ... - ... OH Leuven
01.09.2013
14:30 Standard ... - ... KV Kortrijk
18:00 Zulte Waregem ... - ... RSC Anderlecht
20:30 Sporting Charleroi ... - ... KRC Genk
20:30 Waasland-Beveren ... - ... Club Brugge
  maandag 26 augustus 2013 @ 18:12:08 #196
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_130484121
Leye waarschijnlijk voor de rest van het seizoen eruit. Dat wordt play-off 2 voor Zulte Waregem.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_130508467
Klopt, maar ik betwijfel of ze met Leye ook play off 1 gingen halen. En Malanda keert in januari terug naar Wolfsburg, dan blijft er niet al te veel meer over

Play off 1 wordt gewoon G5 + Lokeren volgens mij
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 13:14:16 #198
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_130510734
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 11:53 schreef zwaaien het volgende:
Klopt, maar ik betwijfel of ze met Leye ook play off 1 gingen halen. En Malanda keert in januari terug naar Wolfsburg, dan blijft er niet al te veel meer over

Play off 1 wordt gewoon G5 + Lokeren volgens mij
Lokeren was heel erg goed gestart , maar liet toch wel een onverwachte steek vallen dit weekend.

Voor de 6de PO I plek zal het tussen Zulte, Lokeren en Kortrijk gaan volgens mij. En heel misschien Mechelen ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_130604725
Benfica
PSG
Olympiakos
Anderlecht

3de plaats lijkt mogelijk.
pi_130609977
Apoel Nicosia 1-2 Zulte Waregem

Mooi :)
pi_130615819
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 20:19 schreef zwaaien het volgende:
Wat waren Anderlecht, Brugge en Standard slecht zeg dit weekend!! maar ze winnen wel alle 3
Terwijl Genk de betere was op Lokeren en zij verliezen!

22/08/2013 FC Minsk - Standard
22/08/2013 Hafnarfjördur - Racing Genk
22/08/2013 Zulte Waregem - Apoel Nicosia

Dit is het programma van donderdag voor de Europa League. Genk en Standard moeten door (anders kunnen we beter een andere sport gaan zoeken), bij Zulte geef ik 50-50 kans
Even Quoten want alle drie de ploegen stoten door _O_
pi_130618051
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 22:38 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

Even Quoten want alle drie de ploegen stoten door _O_
Moest Brugge nu eens deftig spelen hadden we 5 ploegen europees
pi_130634258
Group C
Standard Liège(BEL)
Salzburg(AUT)
Elfsborg(SWE)
Esbjerg(DEN)

Group D
Rubin(RUS)
Wigan(ENG)
Maribor(SVN)
Zulte Waregem(BEL)

Group G
Dynamo Kyiv(UKR)
Genk(BEL)
Rapid Wien(AUT)
Thun(SUI)

Makkelijke loting voor Standard
Genk iets moeilijker... ik zou Rapid Wien en Thun zeker niet onderschatten. Maar Genk is denk ik wel favoriet voor de 2de plaats. Kiev zal wel eerste worden, daar zit oa Lens (ex PSV) en Mbokani (ex Anderlecht)
Zulte moet proberen wat punten te sprokkelen voor de coëfficiënt
pi_130701105
01.09.2013
14:30 Standard ... - ... KV Kortrijk
18:00 Zulte Waregem ... - ... RSC Anderlecht
20:30 Sporting Charleroi ... - ... KRC Genk
20:30 Waasland-Beveren ... - ... Club Brugge

Kunnen wat verrassingen bijzitten vandaag
  zondag 1 september 2013 @ 18:13:48 #205
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_130711804
Meer toeschouwers vandaag in 1e provinciale bij Beerschot dan bij Lokeren-Oostende en Cercle-OHL.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_130727831
Die belg bij As Monaco doet het zo te zien niet slecht. Staat altijd basis.
sd
pi_130729660
quote:
14s.gif Op zondag 1 september 2013 18:13 schreef SaintOfKillers het volgende:
Meer toeschouwers vandaag in 1e provinciale bij Beerschot dan bij Lokeren-Oostende en Cercle-OHL.
Blijft hoe dan ook een schande. Staan ze daar 'Beerschot, beerschot' te zingen, walgelijk.
pi_130732479






Waar zitten de Standard fans nu? :P :P

Duchatelet _O_
pi_130739146
Misschien wat vroeg maar wat denken jullie over de gouden schoen?

Voor mij zijn Hazard en Lestienne de favorieten... (tenminste als ze nu geen inzakking meer krijgen)

Of vergeet ik nu iemand?
pi_130739393
Bruno ,maar idd nog veel te vroeg
sd
pi_130739571
Zijn 3 jonge Belgen in ieder geval... niet slecht

Bacca en Mbokani zouden er natuurlijk ook wel dicht zijn bij geweest als ze zouden gebleven zijn maar op een half seizoen winnen gaat moeilijk. Altijd al vreemd gevonden waarom ze dit doen in het midden van het seizoen en niet op het einde
pi_130768789
Fellaini naar Man U en we hebben dus minstens een belg bij elke top 6 ploeg in Engeland.
sd
pi_130771875
Standard krijgt 25% van de transfersom ==> 8 miljoen euro

Niet slecht 8-)

Edit: dit had ik van een of ander artikel, maar wellicht is het 25% op de meerwaarde, dan is het rond de 3 miljoen euro. Ook een leuk bedrag nog O+

Edit2: was dus idd 25% op meerwaarde

[ Bericht 23% gewijzigd door zwaaien op 03-09-2013 15:09:42 ]
pi_130835900
Voor de 3de keer op rij zaten meer dan 10.000 mensen op de Bosuil!

Moeskroen Peruwelz 4 10
Eupen 4 10
RWDM Brussels 4 10
Antwerp 4 8
Westerlo 4 8
STVV 4 8

Redelijke start voor Antwerp. 8 op 12

Wel 3 thuismatchen dus mocht misschien iets meer zijn... maar eindronde is het doel, niet de titel en daarvoor liggen ze perfect op schema (al zullen ze de titel wel grijpen als ze die kans zouden krijgen natuurlijk)

Nu zaterdag is er de topper Moeskroen - Antwerp.

Ik ken de kern niet al te goed van Moeskroen maar is blijkbaar een satellietploegje van Lille. Spelen enorm veel (talentvolle) jongeren van Lille daar. Ze trainen zelf in Lille.. waar is de identiteit dan van die club?
pi_130863765
als België wint van Schotland gaan ze over Nederland heen in de FIFA ranking.
pi_130863868
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 21:53 schreef OmniRocket het volgende:
als België wint van Schotland gaan ze over Nederland heen in de FIFA ranking.
Aangenomen dat Nederland dit weekend niets wint. :P
pi_130863932
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 21:55 schreef Tchock het volgende:

[..]

Aangenomen dat Nederland dit weekend niets wint. :P
nope, ongeacht het resultaat van Nederland
pi_130864020
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 21:56 schreef OmniRocket het volgende:

[..]

nope, ongeacht het resultaat van Nederland
Als Nederland wint van Turkije is dat meer punten waard dan wist op Schotland, dus hoe kan België Nederland dan inhalen?
pi_130864050
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 21:58 schreef Tchock het volgende:

[..]

Als Nederland wint van Turkije is dat meer punten waard dan wist op Schotland, dus hoe kan België Nederland dan inhalen?




http://www.fifa.com/worldranking/rankingtable/index.html

Op een team klikken op de ranking, kan je rechts onderin uitslagen invoeren.
pi_130864096
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 21:58 schreef OmniRocket het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

http://www.fifa.com/worldranking/rankingtable/index.html

Op een team klikken op de ranking, kan je rechts onderin uitslagen invoeren.
Oh, oke. Bijzonder.
pi_130864143
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 21:59 schreef Tchock het volgende:

[..]

Oh, oke. Bijzonder.
Doordat Andorra zo laag staat (203), verlies je als land gewoon punten door daar tegen te spelen.
pi_130871590
do 05/09/2013 - 22:53 Jong België heeft een prima zaak gedaan in de voorronde om het EK 2015. De garde van Johan Walem won in Italië met 1-3. Thorgan Hazard, Malanda en Ferreira-Carrasco maakten de goals.

Knap !
  vrijdag 6 september 2013 @ 02:30:20 #223
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_130872257
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 01:13 schreef zwaaien het volgende:
do 05/09/2013 - 22:53 Jong België heeft een prima zaak gedaan in de voorronde om het EK 2015. De garde van Johan Walem won in Italië met 1-3. Thorgan Hazard, Malanda en Ferreira-Carrasco maakten de goals.

Knap !
Het talent van de 2 komende generaties Belgische jeugdploegen is toch inderdaad echt ook niet min hoor ... Alleen zitten er veel jongeren met dubbele nationaliteit in die hopelijk definitief voor België kiezen later ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  vrijdag 6 september 2013 @ 12:39:14 #224
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_130879160
Arslanagic, Michele, Lukaku, Ntambwe, Bruno, Malanda, Ferreira-Carrasco, Mpoku, Batshuayi en Vetokele.

Gelukkig deden er nog mee die Vermijl en Coosemans heten. Ik heb geen problemen met wat exoten, maar ze moeten niet gaan overdrijven, straks zijn we bezig zoals Frankrijk (al zijn die er natuurlijk wel ver mee gekomen).
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_130879261
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 september 2013 12:39 schreef SaintOfKillers het volgende:
Arslanagic, Michele, Lukaku, Ntambwe, Bruno, Malanda, Ferreira-Carrasco, Mpoku, Batshuayi en Vetokele.

Gelukkig deden er nog mee die Vermijl en Coosemans heten. Ik heb geen problemen met wat exoten, maar ze moeten niet gaan overdrijven, straks zijn we bezig zoals Frankrijk (al zijn die er natuurlijk wel ver mee gekomen).
Wat is het probleem? Vind jij Lukaku, geboren en getogen Antwerpenaar, geen Belg?
  vrijdag 6 september 2013 @ 13:23:21 #226
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_130880285
quote:
15s.gif Op vrijdag 6 september 2013 12:43 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wat is het probleem? Vind jij Lukaku, geboren en getogen Antwerpenaar, geen Belg?
Een Belgische elftal waarbij geen enkele speler zit met Belgische ouders, dan zou ik toch opmerkelijk vinden.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_130889953
Michèle ? Dat is toch,gewoon Brandon Mechele van Club ?
  vrijdag 6 september 2013 @ 18:46:21 #228
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_130890891
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 september 2013 13:23 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Een Belgische elftal waarbij geen enkele speler zit met Belgische ouders, dan zou ik toch opmerkelijk vinden.
Maar wat is het probleem? Als ze in België zijn geboren/opgegroeid zijn dan zijn dat toch Belgen ongeacht welke nationaliteit de ouders hebben?
Trotse Belg.
  vrijdag 6 september 2013 @ 19:40:52 #229
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_130892913
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 september 2013 13:23 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Een Belgische elftal waarbij geen enkele speler zit met Belgische ouders, dan zou ik toch opmerkelijk vinden.
Doe niet zo racistisch joh. :r
pi_130892920
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 18:46 schreef Sasman het volgende:

[..]

Maar wat is het probleem? Als ze in België zijn geboren/opgegroeid zijn dan zijn dat toch Belgen ongeacht welke nationaliteit de ouders hebben?
tjah Als zo iemand dan een auto steelt en een bank overvalt dan is het een kut buitenlander
pi_130892953
Terug met 11 blanken voetballen

Welkom Wesley Sonck, Hans Cornelis en Timmy Simons _O_
  vrijdag 6 september 2013 @ 19:45:54 #232
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_130893121
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 19:42 schreef zwaaien het volgende:
Terug met 11 blanken voetballen

Welkom Wesley Sonck, Hans Cornelis en Timmy Simons _O_
Gert Verheyen was wel een baas
RED ONS HENNIEGOD
pi_130893206
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 19:42 schreef zwaaien het volgende:
Terug met 11 blanken voetballen

Welkom Wesley Sonck, Hans Cornelis en Timmy Simons _O_
Tom de Sutter niet vergeten :'(

Ik ga een opstelling wagen met alleen blanke Belgen:

---------------------------Courtois
Vermaelen - Van buyten - Lombaerts - Verthongen
---------------De Bruyne------ Defour-----????
Lestienne------------De Sutter--------????
pi_130893673
--------------------------------------Courtois
--Alderweireld-------Van Buyten---Vertonghen-----Vermaelen
-------------------------------Defour--------Buyens
--Hazard------------------------De Bruyne-----------------Hazard
-------------------------------------Mirallas

Bank: Mignolet, Gillet, Lombaerts, Ciman, Van Damme, Simons, Praet, Lestienne, Mertens, Vossen, De Sutter

Kompany, Witsel en Dembele zijn halve Belgen en hebben 1 allochtone ouder van respectievelijk Congo, Martinique en Mali
pi_130899123
0-1 Steven Defour _O_
  vrijdag 6 september 2013 @ 21:41:20 #236
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_130899205
Enigszins gevleid, het ging nogal moeizaam, maar er kwam een klasseflits.

Kortom hetzelfde als alle vorige wedstrijden.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_130901770
Servië 1-1 Kroatië momenteel

gogoooo
pi_130902384
De Servische goal kwam trouwens van Mitrovic, de nieuwe spits van Anderlecht
  vrijdag 6 september 2013 @ 22:35:54 #239
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_130902927
Even een bang moment toen ik dacht dat :X Ciman :X zou invallen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_130903979
Geplaatst indien:

- punt halen in Kroatië
- OF 3 punten thuishouden tegen Wales
- OF barragematch winnen tegen een andere 2de

^O^
  vrijdag 6 september 2013 @ 23:01:09 #241
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_130904108
Gewoon vol voor winst gaan in Kroatië.

Op zich wel een geruststelling dat toch wel vrij grote namen als Kompany, Vermaelen en Hazard probleemloos kunnen vervangen worden, je merkt niet echt dat ze niet meedoen (al zal dat tegen een sterkere tegenstander wel het geval zijn).
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_130904208
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 22:57 schreef zwaaien het volgende:
Geplaatst indien:

- punt halen in Kroatië
- OF 3 punten thuishouden tegen Wales
- OF barragematch winnen tegen een andere 2de

^O^
Op wat slaat dit nu ? Gewoon 1 op 6 halen, winst tegen Wales hoeft zelfs niet.
pi_130905050
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2013 23:03 schreef BramKVO het volgende:

[..]

Op wat slaat dit nu ? Gewoon 1 op 6 halen, winst tegen Wales hoeft zelfs niet.
Als je 0 punten haalt in Kroatië en 1 punt maar tegen Wales kunnen de Kroaten ons nog verslaan op basis van doelsaldo
pi_130905304
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 23:27 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Als je 0 punten haalt in Kroatië en 1 punt maar tegen Wales kunnen de Kroaten ons nog verslaan op basis van doelsaldo
Ja, als belgie in Kroatië met 5-0 ofzo verliest ...
pi_130905525
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2013 23:35 schreef BramKVO het volgende:

[..]

Ja, als belgie in Kroatië met 5-0 ofzo verliest ...
Of als Kroatië ruim gaat winnen in Schotland
pi_130906072
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 23:41 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Of als Kroatië ruim gaat winnen in Schotland
Kroatië moet in twee matchen zes of zeven goals overbruggen. Lijkt me straf.
pi_130906410
het blijft link want die laatste match kan verkocht worden....veel doelpunten bijvoorbeeld... DE duivels moeten toch 1 van de 2 wedstrijden winnen of gelijk op Kroatie. Ik vertrouw die Kroaten niet .Qualificatie gaat om veel geld en ze kunnen zo een gedeelte weggeven....het is vaker gebeurd en de FIFA doet niets.
En ze moeten nu zeker niet gaan feesten want dat is de goden verzoeken !!!!
pi_130918425
Heb net even de rode duivels bekeken die geboren zijn in 1990 of later (met andere woorden: max 23 jaar oud). Deze gaan als alles goed gaat nog zeker 10 jaar mee (tot het EK 2024)

Doelmannen, middenvelders en aanvallers zien er goed uit, maar wat een (enorm) zwakke generatie verdedigers komt er wel niet aan zeg... Spelen alle 8 nog in de Belgische competitie en daar blinken de meeste zelf niet uit.

-------------------Courtois
--Cissé--Arslanagic---Verboom---Vermijl
-----------Musonda-----Malanda
-Bakkali------De Bruyne-----Hazard
-------------------Benteke

Bank:

Reservedoelmannen: Casteels (Hoffenheim), Kaminski (Anderlecht)
Reserveverdedigers: Mechele (Club Brugge), De Bock (Club Brugge), Vervoort (Sporting Charleroi), Godeau (Zulte Waregem), Lukaku2 (Anderlecht)
Reservemiddenvelders: Januzaj (Manchester United), Hazard2 (Chelsea) Praet (Anderlecht), Bruno (Anderlecht), Lestienne (Club Brugge), Ozturk (Standard)
Reserveaanvallers: Lukaku (Chelsea), Batshuayi (Standard)

Kaminski, Arslanagic, Musonda, Bakkali, Januzaj, Bruno en Ozturk moeten wel nog hun keuze maken.

[ Bericht 1% gewijzigd door zwaaien op 07-09-2013 20:02:04 ]
  zaterdag 7 september 2013 @ 16:50:10 #249
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_130920247
Verdediging blijft het zwakste onderdeel, die namen zie ik niet meteen uitgroeien tot echte toppers (of toch minder dan de rest).
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_130924751
Echt hé =/

Middenveld en aanval zien er wel heerlijk uit, zeker als jongens als Januzaj, Musonda en Bakkali alle 3 zouden beslissen om voor België uit te komen

Dit samen met De Bruyne, de 2 Hazards en vooraan Lukaku en Benteke ==> top aanvallend
pi_130925799
Ben even Marnick Vermijl vergeten die nu door Manchester United uitgeleend wordt aan NEC, hopelijk wordt dat wat
pi_130942423
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 00:11 schreef generalbrain het volgende:
het blijft link want die laatste match kan verkocht worden....veel doelpunten bijvoorbeeld... DE duivels moeten toch 1 van de 2 wedstrijden winnen of gelijk op Kroatie. Ik vertrouw die Kroaten niet .Qualificatie gaat om veel geld en ze kunnen zo een gedeelte weggeven....het is vaker gebeurd en de FIFA doet niets.
En ze moeten nu zeker niet gaan feesten want dat is de goden verzoeken !!!!
Schotten zijn veel te eergevoelig om een match te gaan verkopen.
  zondag 8 september 2013 @ 13:05:29 #253
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_130944581
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 00:11 schreef generalbrain het volgende:
het blijft link want die laatste match kan verkocht worden....veel doelpunten bijvoorbeeld... DE duivels moeten toch 1 van de 2 wedstrijden winnen of gelijk op Kroatie. Ik vertrouw die Kroaten niet .Qualificatie gaat om veel geld en ze kunnen zo een gedeelte weggeven....het is vaker gebeurd en de FIFA doet niets.
En ze moeten nu zeker niet gaan feesten want dat is de goden verzoeken !!!!
Ach rot op man...We moeten gewoon winnen van Kroatië en al zeker van Wales.
Trotse Belg.
  Moderator zondag 8 september 2013 @ 21:13:59 #254
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_130963679
Niet echt een hoog niveau.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_130987817
Vanavond speelt de Belgische U21 in het stadion van OH Leuven het 3de kwalificatieduel tegen Noord-Ierland

Eerder wonnen ze van Cyprus met 2-0 en in Italië met 1-3
pi_131100695
quote:
Anderlecht heeft 150 miljoen veil voor stadion

Anderlecht zal normaal gezien mee verhuizen naar het nieuwe stadion op parking C van de Heizel. Paars-wit zou nu een groot deel van de kost op zich willen nemen. Maar liefst 150 miljoen wil de club in het project pompen, dat meldt La Libre Belgique.

Het project, met een kostprijs tussen 270 en 310 miljoen euro, moet namelijk volledig door de privé-sector gefinancierd worden. "Anderlecht wil wel niet bijbetalen voor de atletiekpiste", meldt een bron dicht bij het dossier aan La Libre Belgique. Door verschuifbare tribunes zouden de supporters toch dicht bij het veld kunnen plaatsnemen.

Gisteren gaf manager Herman Van Holsbeeck nog aan dat de plannen voor de uitbreiding van het eigen Constant Vanden Stock-stadion nog niet volledig van de baan zijn.

http://www.voetbalkrant.c(...)en-veil-voor-stadion
pi_131100760
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 18:00 schreef zwaaien het volgende:

[..]

ze hadden beter 150 miljoen gehouden om scgeidsrechters om te kopen...
pi_131101261
Duchatelet wil ook een nationaal stadion bouwen

quote:
Duchâtelet: "Ik maak met 20 miljoen rendabeler nationaal stadion"

Standard-voorzitter Roland Duchâtelet vindt het nieuwe Heizelstadion dat de Koninklijke Belgische Voetbalbond (KBVB) op Parking C wil bouwen onverantwoord duur. Het federale niveau, Brussel en Vlaanderen bereikten daarover gisteren een akkoord. Prijskaartje: 300 miljoen euro. "Geef me 20 miljoen euro en ik breid het stadion van Standard Luik uit van 30.000 naar 40.000 plaatsen, ik zet er een dak op en ik voldoe aan alle voorwaarden", zegt Duchâtelet met een kwinkslag in De Tijd.

"Voor alle duidelijkheid, ik ben geen vragende partij om het te doen. Ik wil enkel aantonen hoe in dit project waanzinnig met geld wordt omgesprongen", aldus de Standard-preses. Hij vindt dat de kostprijs het niet verantwoordt om in het stadion drie à vier wedstrijden per jaar te spelen en er een paar optredens te laten plaatsvinden.

Financieel risico

"Zonder zware overheidssteun kan een private partner het project nooit rendabel maken", vindt Duchâtelet. Bovendien draait de KBVB volgens hem een omzet van nog geen 20 miljoen euro en lopen de eersteklasseclubs van de Pro League het risico dat ze gaan moeten bijpassen wanneer het mis loopt. De Pro League liet al zijn ongenoegen uiten in een kwade brief.

http://www.hbvl.be/nieuws(...)erantwoord-duur.aspx
pi_131153892
Jupiler Pro League clubs op basis van facebook likes:

RSC Anderlecht 212.386
Standard Liège 117.037
Club Brugge 102.950
KRC Genk 35.162
KV Mechelen 27.064
KAA Gent 25.835
SK Lierse 15.227
Cercle Brugge 11.184
Zulte Waregem 9.841
OH Leuven 9.559
KV Kortrijk 7.291
Sporting Lokeren 5.883
Sporting Charleroi 4.890
Waasland Beveren 4.180
RAEC Mons 3.522
KV Oostende 1.746

In 2de klasse zijn er 2 clubs met meer dan 10.000 facebook fans:

Antwerp 20.083
STVV 11.400

Dan is er ook nog Beerschot in 1ste provinciale met 12.128
  zaterdag 14 september 2013 @ 03:41:56 #260
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_131154170
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 03:03 schreef zwaaien het volgende:
Jupiler Pro League clubs op basis van facebook likes:

RSC Anderlecht 212.386
Standard Liège 117.037
Club Brugge 102.950
KRC Genk 35.162
KV Mechelen 27.064
KAA Gent 25.835
SK Lierse 15.227
Cercle Brugge 11.184
Zulte Waregem 9.841
OH Leuven 9.559
KV Kortrijk 7.291
Sporting Lokeren 5.883
Sporting Charleroi 4.890
Waasland Beveren 4.180
RAEC Mons 3.522
KV Oostende 1.746

In 2de klasse zijn er 2 clubs met meer dan 10.000 facebook fans:

Antwerp 20.083
STVV 11.400

Dan is er ook nog Beerschot in 1ste provinciale met 12.128
Interessant om dat eens naast de effectieve gemiddelde toeschouwersaantallen van vorig seizoen te leggen bv :

1 Club Brugge KV 24942
2 Standard Luik 20457
3 Anderlecht 20353
4 Racing Genk 20207
5 AA Gent 10786
6 KV Mechelen YR 10361
7 Cercle Brugge KSV 8227
8 Oud-Heverlee Leuven 8047
9 Kortrijk KV 7673
10 Beerschot AC 7455
11 Zulte-Waregem SV 7345
12 Lierse SK 7084
13 Charleroi RSC 6305
14 Lokeren 6101
15 Waasland-Beveren 5765
16 Mons RAEC 4811
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_131156705
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 03:03 schreef zwaaien het volgende:
Jupiler Pro League clubs op basis van facebook likes:

RSC Anderlecht 212.386
Standard Liège 117.037
Club Brugge 102.950
KRC Genk 35.162
KV Mechelen 27.064
KAA Gent 25.835
SK Lierse 15.227
Cercle Brugge 11.184
Zulte Waregem 9.841
OH Leuven 9.559
KV Kortrijk 7.291
Sporting Lokeren 5.883
Sporting Charleroi 4.890
Waasland Beveren 4.180
RAEC Mons 3.522
KV Oostende 1.746

In 2de klasse zijn er 2 clubs met meer dan 10.000 facebook fans:

Antwerp 20.083
STVV 11.400

Dan is er ook nog Beerschot in 1ste provinciale met 12.128
Bij facebook likes mag je over een G3 spreken in plaats van een G5...

Wat een verschil tussen de derde en de vierde...

Heb je een lijst van alle Belgische clubs?
pi_131162225
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 10:51 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

Bij facebook likes mag je over een G3 spreken in plaats van een G5...

Wat een verschil tussen de derde en de vierde...

Heb je een lijst van alle Belgische clubs?
Heb 'k niet, maar khoop wel dat Antwerp en STVV stijgen. Antwerp traditieclub en STVV heeft een prachtig stadion en ook behoorlijk supporterspotentieel.
pi_131163022
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 14:19 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Heb 'k niet, maar khoop wel dat Antwerp en STVV stijgen. Antwerp traditieclub en STVV heeft een prachtig stadion en ook behoorlijk supporterspotentieel.
STVV en Antwerp zijn ploegen die zeker in eerste klasse horen....
pi_131170484
Anderlecht 4-0 KV Mechelen na 40 minuten

Mitrovic is een topper
  zaterdag 14 september 2013 @ 20:02:01 #265
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_131173353
Ze zien nu eindelijk in dat Nuytinck een hele matige verdediger is.
pi_131173623
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 20:02 schreef Van_Poppel het volgende:
Ze zien nu eindelijk in dat Nuytinck een hele matige verdediger is.
is wat uit vorm, vorig jaar was hij een zeer sterk duo met Kouyaté
  zaterdag 14 september 2013 @ 20:09:51 #267
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_131173686
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 20:08 schreef zwaaien het volgende:

[..]

is wat uit vorm, vorig jaar was hij een zeer sterk duo met Kouyaté
Heb hem altijd overroepen gevonden. Bij jong oranje was hij iedere keer de slechtste man op het veld.
pi_131173737
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 20:09 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Heb hem altijd overroepen gevonden. Bij jong oranje was hij iedere keer de slechtste man op het veld.
was daar wel altijd kapitein... (in de kwalificatievoorrondes)
  zaterdag 14 september 2013 @ 20:13:14 #269
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_131173821
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 20:10 schreef zwaaien het volgende:

[..]

was daar wel altijd kapitein... (in de kwalificatievoorrondes)
Bij het EK werd hij naar de bank verwezen. Dat zal ook wel een reden hebben. Bovendien is het een veeg teken dat Van Gaal hem niet 1 keer bij de voorselectie heeft gehaald.
pi_131173928
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 20:13 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Bij het EK werd hij naar de bank verwezen. Dat zal ook wel een reden hebben. Bovendien is het een veeg teken dat Van Gaal hem niet 1 keer bij de voorselectie heeft gehaald.
Dat was omdat bij het EK spelers kwamen meedoen van de gewone nationale ploeg
  zaterdag 14 september 2013 @ 21:12:14 #271
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_131176660
De hele verdediging van Anderlecht is gewoon matig. Ja, ja, voor de Belgische competitie gaat dat nog, maar in de Champions League is dat gewoon een ramp. Keeper, middenveld, aanval, die kunnen daar nog een beetje mee, maar Deschacht, Gillet, Nuytinck,... dat is gewoon niet goed genoeg. Ook Kouyaté is serieus overschat, het is geen toeval dat die niet is weggeraakt, die zit bij Anderlecht gewoon al aan zijn top.

En helaas voor Anderlecht zitten bij de jonge talenten (Bruno, Praet, Tielemans, Acheampong) en de aankopen (Mitrovic, Milivojevic, Vico) nauwelijks verdedigers. Misschien dat die N'Sakala nog wat wordt, maar die gaat het ook niet alleen redden.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_131191414
Ben benieuwd wat van den brom zal doen tegen Benfica, met Mbemba of Nuytinck

Die Mbemba komt uit de jeugd van Anderlecht en heeft 0 europese matchen en nog maar 3 matchen in belgie op de teller, zou vreemd zijn om hem dan meteen tegen Benfica op te stellen LOL
pi_131200521
Club Brugge was erg zwak gisteren, ondanks de gevleide 4-1. Anderlecht is te pakken in de verdediging. Ik ben benieuwd naar volgende zondag! Zou wel eens een doelpuntenfestival kunnen worden.
  zondag 15 september 2013 @ 18:09:03 #274
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_131204032
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 16:28 schreef KazimirMalevich het volgende:
Club Brugge was erg zwak gisteren, ondanks de gevleide 4-1. Anderlecht is te pakken in de verdediging. Ik ben benieuwd naar volgende zondag! Zou wel eens een doelpuntenfestival kunnen worden.
Of twee ploegen die achteruit kruipen waardoor je een troosteloze 0-0 krijgt ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_131206686
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 18:09 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Of twee ploegen die achteruit kruipen waardoor je een troosteloze 0-0 krijgt ...
Ik geloof dat geen van beiden de 0 kan houden. Als je het aanvallend geweld bij beiden bekijkt (Lestienne, Sobota, Suarez, Mitrovic, ...), dan moet dat wel spektakel opleveren.
pi_131209982
Uitslagen na speeldag 7:



Stand na speeldag 7:

pi_131210395
Aantal doelpunten: 31
Aantal thuisdoelpunten : 22
Aantal uitdoelpunten: 9

Aantal Rode kaarten: 1

Topscoorders:

pi_131212022
Champions League
17/09/2013 20:45 Benfica - Anderlecht

Europa League
19/09/2013 19:00 Zulte Waregem - Wigan Athletic
19/09/2013 19:00 Standard - Esbjerg
19/09/2013 21:05 Dinamo Kiev - KRC Genk

Standard moet winnen, de rest wordt moeilijk...
pi_131221740
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 20:58 schreef zwaaien het volgende:
Champions League
17/09/2013 20:45 Benfica - Anderlecht

Europa League
19/09/2013 19:00 Zulte Waregem - Wigan Athletic
19/09/2013 19:00 Standard - Esbjerg
19/09/2013 21:05 Dinamo Kiev - KRC Genk

Standard moet winnen, de rest wordt moeilijk...
Met enorme inzet moet een puntje voor Anderlecht wel kunnen.

Zulte Waregem moet minstens gelijkspelen, Het is immers geen PL club he... Al hoewel je de Engelse 2de klasse niet mag onderschatten.

Standard moeten die Denen wel kunnen verslaan, maar het Deens voetbal mag je echt niet onderschatten.

Genk lijkt kansloos, maar met een beetje geluk moeet het wel een puntje mee krijgen.
pi_131226243
Ik volg u

Standard moet winnen, geen excuses
Zulte Waregem moet in staat zijn een punt te pakken
Bij Genk en Anderlecht zou een punt pakken al een stunt zijn, dus ik hoop dat één van de twee een punt kan pakken

==> 5/12
  maandag 16 september 2013 @ 09:09:36 #281
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_131228333
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 20:32 schreef capuchon_jongen het volgende:
Aantal doelpunten: 31
Aantal thuisdoelpunten : 22
Aantal uitdoelpunten: 9

Aantal Rode kaarten: 1

Topscoorders:

[ afbeelding ]
Jezus, zelfs Teletekst is lelijk in België. :')
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_131232323
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:09 schreef TC03 het volgende:

[..]

Jezus, zelfs Teletekst is lelijk in België. :')




Nochtans verkies ik de Belgische als ik gewoon eerlijk ben. Maar heeft misschien met gewoonte te maken
  maandag 16 september 2013 @ 12:15:44 #283
383168 Mr.Smokey
Who else nigga
pi_131232922
stelt niks voor die belgische competitie
Ride Or Die Lalalalalalalala
pi_131233334
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 12:15 schreef Mr.Smokey het volgende:
stelt niks voor die belgische competitie
Gelukkig is de eredivisie van topkwaliteit
  maandag 16 september 2013 @ 12:52:38 #285
383168 Mr.Smokey
Who else nigga
pi_131234094
quote:
3s.gif Op maandag 16 september 2013 12:27 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Gelukkig is de eredivisie van topkwaliteit
on topic blijven homo
Ride Or Die Lalalalalalalala
pi_131234393
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 12:52 schreef Mr.Smokey het volgende:

[..]

on topic blijven homo
Als Feyenoord nog eens de titel kan pakken, mag je hier nog eens posten :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_131234423
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:09 schreef TC03 het volgende:

[..]

Jezus, zelfs Teletekst is lelijk in België. :')
Je moeder is ook lelijk, maar met een plastic zak was het me toch gelukt.
  maandag 16 september 2013 @ 15:04:08 #288
383168 Mr.Smokey
Who else nigga
pi_131239038
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 13:00 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

Als Feyenoord nog eens de titel kan pakken, mag je hier nog eens posten :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
niet biggie doen ik klap je gelijk.
Ride Or Die Lalalalalalalala
pi_131249508
Zowel Genk, Standard als Anderlecht hebben echt een goed duo voorin

Anderlecht: Suarez + Mitrovic
Standard: Ezekiel + Batshuayi
Genk: Mboyo + Vossen

Naar Belgische normen 3 zéér sterke duo's

Dit wordt dan ook de top 3.
  maandag 16 september 2013 @ 19:44:56 #290
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_131249862
Ja, heb Mbokani/Jovanovic altijd een overschat duo gevonden, 2 overbetaalde, volgevreten pseudo-vedetten die alleen wat moeite deden als ze er eens zin in hadden en sporadisch eens een klasse-flits hadden.

Dan lijken Suarez en Mitrovic veel betrouwbaarder.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_131257919
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 19:38 schreef zwaaien het volgende:
Zowel Genk, Standard als Anderlecht hebben echt een goed duo voorin

Anderlecht: Suarez + Mitrovic
Standard: Ezekiel + Batshuayi
Genk: Mboyo + Vossen

Naar Belgische normen 3 zéér sterke duo's

Dit wordt dan ook de top 3.
Volgens mij wordt Standard gewoon kampioen...
pi_131258072
Volgende week is het meteen al een klepper van formaat:

Lol, die plaatjes van teletekst veranderen automatisch :o

Speeldag 8:

pi_131266643
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 21:49 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

Volgens mij wordt Standard gewoon kampioen...
Ik weet het niet, hebben er zeker de kern voor maar die Luzon... Ondanks 13 gewonnen matchen op rij blijft het een onervaren coach die buiten wat Israëlische clubs geen ervaring heeft. Vind het toch maar een vreemde vogel al hoop ik dat hij slaagt. Liever Standard dan Anderlecht kampioen.
pi_131267285
Ze zijn altijd bezig dan John Vandenbrom moet kiezen tussen Mbemba of Nuytinck tegen Benfica maar ik zou gewoon ze allebei opstellen... en Kouyaté een rij naar voor. Extra zekerheid inbouwen kan echt geen kwaad anders krijg je er 5 binnen. Verdediging is het zwakke punt van Anderlecht en het sterke punt van Benfica

-----------------------Proto
--Gillet--Mbemba--Nuytinck--Deschacht
------------Kouyaté---Milivojevic
---------------------Bruno
--Suarez-------------------------Acheampong
--------------------Mitrovic

Met Kouyaté die dan echt vlak voor de defensie speelt en desnoods zelfs als 5de verdediger indien nodig. En misschien Bruno eruithalen en Kljestan erin zetten maar dan is er geen toevoer naar de spitsen. Dus toch maar met Bruno. Of misschien beter De Zeeuw want die heeft veel ervaring.

Alles minder dan 3-0 is een goed resultaat.
pi_131267360
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 01:03 schreef zwaaien het volgende:
Ze zijn altijd bezig dan John Vandenbrom moet kiezen tussen Mbemba of Nuytinck tegen Benfica maar ik zou gewoon ze allebei opstellen... en Kouyaté een rij naar voor. Extra zekerheid inbouwen kan echt geen kwaad anders krijg je er 5 binnen. Verdediging is het zwakke punt van Anderlecht en het sterke punt van Benfica

-----------------------Proto
--Gillet--Mbemba--Nuytinck--Deschacht
------------Kouyaté---Milivojevic
---------------------Bruno
--Suarez-------------------------Acheampong
--------------------Mitrovic

Met Kouyaté die dan echt vlak voor de defensie speelt en desnoods zelfs als 5de verdediger indien nodig. En misschien Bruno eruithalen en Kljestan erin zetten maar dan is er geen toevoer naar de spitsen. Dus toch maar met Bruno. Of misschien beter De Zeeuw want die heeft veel ervaring.

Alles minder dan 3-0 is een goed resultaat.
Lijkt op een 6-3-1 veel te defensief als ik die opstelling zie....
pi_131267400
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 01:07 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

Lijkt op een 6-3-1 veel te defensief als ik die opstelling zie....
Zou het eerder een 5-2-3 durven noemen (in balbezit) en 5-4-1 zonder

Milivojevic met een andere functie dan Kouyaté
pi_131267449
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 01:09 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Zou het eerder een 5-2-3 durven noemen (in balbezit) en 5-4-1 zonder
Bedoel je niet zoiets dan?

----------------Proto
--Gillet--Mbemba--Nuytinck--Deschacht
---------------------Kouyaté
-----------Bruno------------------Milivojevic
Suarez------Mitrovic-------Acheampong
pi_131267457
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 01:12 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

Bedoel je niet zoiets dan?

----------------Proto
--Gillet--Mbemba--Nuytinck--Deschacht
---------------------Kouyaté
-----------Bruno------------------Milivojevic
Suarez------Mitrovic-------Acheampong
wel ja zoiets is beter 8-)
pi_131267465
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 01:12 schreef zwaaien het volgende:

[..]

wel ja zoiets is beter 8-)
Denkt wel :P
pi_131267473
nog 2 :p
pi_131267477
1 post
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')