abonnement Unibet Coolblue
pi_113623832
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 10:15 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Wil dat bij mij lukken, moet ie er wel een grote bak geld in stoppen en een groot risico lopen.
Anders door middel van een (achtergestelde) lening.
Beneath the gold, the bitter steel
pi_113623959
Guidetti,

Let er op dat je niet twee keer betaalt. Ik bedoel hiermee het geval dat je voor het risico dat de financier loopt een hoge rente en/of een percentage van de winst betaalt. Als je dan tegelijkertijd persoonlijk borg gaat staan voor de lening, minimaliseer je hierdoor het risico van de financier waardoor je in principe gewoon een normaal rentepercentage had kunnen vragen (hoe risicovol je project ook is).

Voor je het weet ga je aan iedereen percentages van de winst weggeven; de financier (om hem over de streep te trekken), de leveranciers (om zo de investeringskosten te drukken) en je eventuele compagnons. Het komt uiteindelijk allemaal neer op onderhandelen. Laat je dus niet de kaas van het brood eten.

Het heeft trouwens wel voordelen om een percentage van de winst weg te geven, omdat je leveranciers en compagnons dan meer resultaatgericht werken, in plaats van puur uurtje factuurtje. Voor je financier zal dit minder gelden, tenzij hij bijvoorbeeld een netwerk in kan brengen.
  zondag 1 juli 2012 @ 12:58:14 #103
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_113625031
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 12:15 schreef Kirov het volgende:

[..]

Anders door middel van een (achtergestelde) lening.
Op een (achtergestelde) lening krijgt hij een (hogere) rente. Daar zit onder andere het risico in verdisconteerd.
Mogelijkheden genoeg om geen deel van je winst weg te geven waarvoor niet is gewerkt.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_113627025
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 13:24 schreef jwvdiermen het volgende:

[..]

Vistaprint is wel goedkoop, maar ze proberen je ontzettend veel troep aan te smeren.
Ik had ook zo'n 60¤ kortingcoupon, maar daar komt nog aardig wat verzendkosten bij. Uploaden van je ontwerp kost ook iets van 5 euro, of je moet het via de website ontwerpen wat niet bepaald professioneel is.

Had dus ook wat in m'n winkelwagen staan, maar door al die extra kosten toch maar niet gedaan. Zo'n 3 mails gehad over dat ik dingen in m'n winkelwagen had staan. :') Ik ga dus uit principe niet daar bestellen, genoeg alternatieven.

Geen slechte ervaringen met ze hoor, mag ze gewoon niet. ;)

Ik ga binnenkort m'n huisstijl laten drukken bij drukkert.nl. Geen ervaring mee, maar hun proefdrukken zijn gratis en zagen er netjes uit, prijs is ook wel goed.
Ik heb toevallig de flow van Vistaprint gezien hoe ze omgaan met hun mail proces, hoewel ik nooit zo voorstander van dat gepush ben kan ik zeggen dat dat ZEER professioneel in elkaar zit, mag er helaas vanwege geheimhoudingsplicht niet te veel over kwijt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_113627360
quote:
19s.gif Op donderdag 28 juni 2012 17:27 schreef Guidetti het volgende:
Ik zit best wel in een dubio. Ik heb naar mijn mening een goed concept in mijn hoofd zitten voor een webshop. Maar om onderscheidend te zijn met de rest vind ik dat het plaatje perfect moet kloppen. Ik heb een offerte op laten maken voor de webshop van een zeer hoog niveau (denk aan sites zoals Wehkamp.nl) en dat gaat me tussen de 18.000 en 22.000 euro kosten. Vinden jullie dit een groot risico? Ik denk dat ik alleen op die manier mezelf goed in de markt kan zetten en niet met een webshop die in elkaar is gezet door een beunhaas.

Graag jullie mening hierover!
De licentiekosten van de Wehkamp shop zijn al zo een factor 50 hoger ;)
Overigens zou ik gaan voor een hosted solution, kan vanaf een paar 100 euro, tot een model waar je een percentage van de inkomsten afstaat aan de solution provider, als ik je tip mag geven: doe het laatste, verkleint risico en ze hebben zelf belang bij een goed resultaat :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_113627465
@Guidetti, ik heb laatst wat tips opgesomt op andere website, doe er je voordeel mee ;)

-Een klein assortiment is beter
-Liever duurdere producten dan goedkope, dit ivm verzendkosten en de dus de concurrentie op “fysieke” winkels.
-Liefst een distributeur dichtbij, als je dagelijks je producten kan ophalen hoef je zelf geen voorraad aan te houden
-Voordat je start, google goed naar het product wat je wilt verkopen, wie worden je concurrenten, en kun je marge behalen ten opzichte van hen?
-Hou er rekening mee dat je shop 24/7 open is, mensen accepteren niet dat je even na een vakantie van 5 dagen de mail gaat beantwoorden.
-Besteed zoveel mogelijk diensten uit!
-Hou je investeringskosten laag en start klein, wanneer het niet lukt is er geen man over bord.
-Laat je adviseren over wet en regelgeving bijvoorbeeld door een branche organisatie.
-Zorg voor goede content op je website, bij voorkeur zelf geschreven of een copywriter, dit werkt beter dan allerlei vage SEO tips.
-Ga geen producten verkopen waar je zelf geen kennis of liefde voor hebt.
-Maak mensen enthousiast, vertel over je producten, geef instructies en tips op een eerlijke manier op de website, ook wanneer deze negatief is.
-Zoek eventueel een samenwerking met een bestaande fysieke winkel, bij voorkeur in de niche branche.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_113638969
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 13:58 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik heb toevallig de flow van Vistaprint gezien hoe ze omgaan met hun mail proces, hoewel ik nooit zo voorstander van dat gepush ben kan ik zeggen dat dat ZEER professioneel in elkaar zit, mag er helaas vanwege geheimhoudingsplicht niet te veel over kwijt.
Heb zelf goede ervaring met drukwerkdeal.nl Check maar is.
pi_113663269
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2012 19:19 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Heb zelf goede ervaring met drukwerkdeal.nl Check maar is.
Ik ben gewoon in loondienst ;)
Visitekaartjes kan ik dus gewoon bij marketing bestellen ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_113679258
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 16:34 schreef YoshiBignose het volgende:

Ja. Je weet hoe meer je uitbesteedt/indekt des te meer het je kost. Hetzelfde idee als verzekeren en als ondernemer weet je zelf vast wel dat een arbeidsongeschiktheidsverzekering echt belachelijk veel geld kost. Klant in de horeca van mij doet er niet aan, heeft misschien zo'n 5 tot 10 loonstrookjes per maand. De salarisadministratie uitbesteden en loonheffingen + salaris betalen is zoveel werk niet. Meeste werknemers hebben gewoon 0-uren of afroepcontract. Als je dat allemaal goed regelt, heb je echt niet zoveel risico's als werkgever.
0-uren of afroepcontract geeft werknemers toch redelijk wat zekerheden na 3 maanden. Als ik dan eentje krijg die in ene keer ziek en hem/haar 30 uur moet door blijven betalen ben ik als werkgever gewoon goed hard de lul.
pi_113683819
Tja dat ben je op zich altijd, maar meestal heb je werknemers in de horeca die niet heel veel uren maken per week, dan spreid je je risico een beetje. Als je alleen voor het risico dat iemand langdurig ziek kan worden dat payrolling gaat nemen... lijkt me geldverspilling wat het kost toch wat (zij moeten ook verdienen). Mijn motto is altijd zo min mogelijk indekken maar goed kan me wel voorstellen dat sommige mensen minder risico's willen nemen :P Volgens mij heb je ook als werkgever een verzekering die je af kan sluiten voor ziekte van je werknemers.
Facts don't care about your feelings
pi_113684119
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 19:17 schreef YoshiBignose het volgende:
Tja dat ben je op zich altijd, maar meestal heb je werknemers in de horeca die niet heel veel uren maken per week, dan spreid je je risico een beetje. Als je alleen voor het risico dat iemand langdurig ziek kan worden dat payrolling gaat nemen... lijkt me geldverspilling wat het kost toch wat (zij moeten ook verdienen). Mijn motto is altijd zo min mogelijk indekken maar goed kan me wel voorstellen dat sommige mensen minder risico's willen nemen :P Volgens mij heb je ook als werkgever een verzekering die je af kan sluiten voor ziekte van je werknemers.
Mogelijk langdurig verzuim is slechts 1 argument waarom ik eventueel voor Payroll zou gaan.

Dat de loonadminstratie inclusief premies en alles is afgedekt vind ik ook wel erg fijn. Ik zal zelf meer dan full-time moeten werken de eerste maanden. Als ik teveel tijd aan loonadministratie zou moeten gaan besteden zou ik overdag een regelmatig extra persoon nodig hebben voor de mice en place (voorbereidingen).

Maar ik ga alle cijfers nog een keer op een rijtje zetten, overweeg de kosten van zo'n verzekering. En dan word het een afweging tussen

-Financieel reserve proberen aan te houden voor dit soort dingen.
-Payroll.
-Verzekeren.

Tenslotte kan ik het risico nog beperken door vooral te werven via mijn sociale netwerk. Na 7-8 jaar werken in de horeca ken je toch nog redelijk wat mensen :+
pi_113684221
Het blijft trouwens ook redelijk idioot dat de werkgever voor sociale zekerheid van zijn werknemer moet zorgen. Ik vind zoiets meer een overheidstaak of dat van een (volks)verzekering.
pi_113684406
Tja :P ik heb ook een hekel aan werknemers eerlijk gezegd :')

Als je een goed netwerk heb dan zou ik zeker niet via payrolling werken. Gewoon een paar werknemers op afroep in je salarisadministratie en als je mensen nodig hebt bel je ze en plan je dat in je agenda in. Natuurlijk besteed je je salarisadministratie wel uit, maar dat kost tegenwoordig bijna niets meer (bij mij ¤10 per loonstrookje per maand, verder geen vaste kosten). Dan hoef je alleen nog aan het eind van de maand je aangifte te doen en je werknemers te betalen (en dat wordt opgestuurd door de sal.adm). EN natuurlijk goed de uren bij houden van je personeel :P
Facts don't care about your feelings
pi_113684608
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 19:30 schreef YoshiBignose het volgende:
Tja :P ik heb ook een hekel aan werknemers eerlijk gezegd :')

Als je een goed netwerk heb dan zou ik zeker niet via payrolling werken. Gewoon een paar werknemers op afroep in je salarisadministratie en als je mensen nodig hebt bel je ze en plan je dat in je agenda in. Natuurlijk besteed je je salarisadministratie wel uit, maar dat kost tegenwoordig bijna niets meer (bij mij ¤10 per loonstrookje per maand, verder geen vaste kosten). Dan hoef je alleen nog aan het eind van de maand je aangifte te doen en je werknemers te betalen (en dat wordt opgestuurd door de sal.adm). EN natuurlijk goed de uren bij houden van je personeel :P
Dingen als uren bijhouden, personeel minimaal inplannen, lukt allemaal wel. Ik moet dit ook doen in mijn huidige functie f&b-manager in hotel.

Maar daar gewoon slechte ervaringen gehad wat personeelsleden, vanaf de 25e lijkt het vooral met vrouwen vaak mis te gaan.

Maar ik denk inderdaad een beetje dezelfde kant op als jij, in het begin maar goed spitten in mijn sociale netwerk.
pi_113742167
Hoe zit dat met mensen die via paypal betalen en deze betaling later terug ontvangen maar geen paypal account hebben, bijv. Via creditcard?

Mijn klant betaald via paypal maar heeft geen paypal account. Ik stort het geld terug via paypal, want dan krijg ik de betaalkosten ook vergoed. Maar klant heeft geenaccount. Wordt het geld dan naar de bankrekening gestort?
pi_113743107
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 14:10 schreef raptorix het volgende:
@Guidetti, ik heb laatst wat tips opgesomt op andere website, doe er je voordeel mee ;)

-Een klein assortiment is beter
-Liever duurdere producten dan goedkope, dit ivm verzendkosten en de dus de concurrentie op “fysieke” winkels.
-Liefst een distributeur dichtbij, als je dagelijks je producten kan ophalen hoef je zelf geen voorraad aan te houden
-Voordat je start, google goed naar het product wat je wilt verkopen, wie worden je concurrenten, en kun je marge behalen ten opzichte van hen?
-Hou er rekening mee dat je shop 24/7 open is, mensen accepteren niet dat je even na een vakantie van 5 dagen de mail gaat beantwoorden.
-Besteed zoveel mogelijk diensten uit!
-Hou je investeringskosten laag en start klein, wanneer het niet lukt is er geen man over bord.
-Laat je adviseren over wet en regelgeving bijvoorbeeld door een branche organisatie.
-Zorg voor goede content op je website, bij voorkeur zelf geschreven of een copywriter, dit werkt beter dan allerlei vage SEO tips.
-Ga geen producten verkopen waar je zelf geen kennis of liefde voor hebt.
-Maak mensen enthousiast, vertel over je producten, geef instructies en tips op een eerlijke manier op de website, ook wanneer deze negatief is.
-Zoek eventueel een samenwerking met een bestaande fysieke winkel, bij voorkeur in de niche branche.
^O^
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_113826423
Mag je zomaar stickers op munten plakken? :P

Kwam namelijk muntstickers tegen op internet die je kan laten maken. Komt geloof ik in een hoop handen terecht en een vrij goedkope oplossing om enigszins je bedrijfsnaam bekend te maken.
  donderdag 5 juli 2012 @ 22:24:11 #118
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_113826545
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 23:50 schreef Snoepje5 het volgende:
Hoe zit dat met mensen die via paypal betalen en deze betaling later terug ontvangen maar geen paypal account hebben, bijv. Via creditcard?

Mijn klant betaald via paypal maar heeft geen paypal account. Ik stort het geld terug via paypal, want dan krijg ik de betaalkosten ook vergoed. Maar klant heeft geenaccount. Wordt het geld dan naar de bankrekening gestort?
Ja! Heb ik toevallig laatst ook aan de hand gehad en ik heb toen PayPal gebeld om het na te vragen. Zij zeiden dat het dan idd teruggeboekt wordt op de visa card.
KuikenGuppy
pi_113826976
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 22:21 schreef Snoepje5 het volgende:
Mag je zomaar stickers op munten plakken? :P

Kwam namelijk muntstickers tegen op internet die je kan laten maken. Komt geloof ik in een hoop handen terecht en een vrij goedkope oplossing om enigszins je bedrijfsnaam bekend te maken.
Nee ik denk dat het onder dezelfde wet valt als het beschadigen van een bankbiljet (scheuren). Mag niet :P Nou denk ik niet dat je er zo 1-2-3 gelul mee krijgt maar ja of het nou echt goeie reclame is??
Facts don't care about your feelings
pi_113827678
Vreemd datbedrijven ze dan in hondertallen, duizendtallen aanbieden als het niet zou mogen.
pi_113827992
Hoe vaak zie je nou een sticker op een munt. Zoiets maak je pas een probleem van als het een probleem wordt. Vraag me af of je nog een colaatje kan halen in een automaat daarmee. Als er een wet bestaat dat je briefgeld niet mag verscheuren zullen ze je ongetwijfeld een boete kunnen geven voor het "aanpassen" van munt geld. Of ze het doen is een tweede :P
Facts don't care about your feelings
pi_113965127
Enige tijd geleden had ik hier iets gevraagd over het verspreiding van flyers.
Dit heb ik dus gedaan afgelopen week en de response was super! Heb 10.000 flyers laten bezorgen in Apeldoorn en heb hierdoor 45 auto's gehad in de eerste week. Veel nieuwe klanten die niet bekend waren met mijn parkeerplaats. De meeste klanten waren erg tevreden dus er zullen genoeg terug komen.

Door de goede response heb ik er nog eens 20.000 besteld en die laat ik weer verspreiding. Zo heb ik 30.000 huishoudens gehad in Apeldoorn van de 48.000 huishoudens.

Heb gemerkt dat deze actie veel beter is dan adverteren en qua geld scheelt het niet eens zoveel. Als je adverteert is het bereik wel groter maar als je ergens achterin wordt neer gezet dan valt het veel minder snel op. Met verspreiding zijn de flyers ook veel groter. A5 formaat ipv een kleine advertentie.
pi_113965226
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 22:32 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Nee ik denk dat het onder dezelfde wet valt als het beschadigen van een bankbiljet (scheuren). Mag niet :P Nou denk ik niet dat je er zo 1-2-3 gelul mee krijgt maar ja of het nou echt goeie reclame is??
Het mag wel, http://www.rijksoverheid.(...)omunten-plakken.html
Beneath the gold, the bitter steel
pi_113965343
Ooooh oke, valt weer mee :)
Facts don't care about your feelings
pi_113965768
Leuk.
Enige probleem: hoe wil je duizenden stickers op een 1¤ munt plakken :P
Je kan moeilijk munten uit een pinautomaat halen..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')