Anders door middel van een (achtergestelde) lening.quote:Op zondag 1 juli 2012 10:15 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Wil dat bij mij lukken, moet ie er wel een grote bak geld in stoppen en een groot risico lopen.
Op een (achtergestelde) lening krijgt hij een (hogere) rente. Daar zit onder andere het risico in verdisconteerd.quote:Op zondag 1 juli 2012 12:15 schreef Kirov het volgende:
[..]
Anders door middel van een (achtergestelde) lening.
Ik heb toevallig de flow van Vistaprint gezien hoe ze omgaan met hun mail proces, hoewel ik nooit zo voorstander van dat gepush ben kan ik zeggen dat dat ZEER professioneel in elkaar zit, mag er helaas vanwege geheimhoudingsplicht niet te veel over kwijt.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 13:24 schreef jwvdiermen het volgende:
[..]
Vistaprint is wel goedkoop, maar ze proberen je ontzettend veel troep aan te smeren.
Ik had ook zo'n 60¤ kortingcoupon, maar daar komt nog aardig wat verzendkosten bij. Uploaden van je ontwerp kost ook iets van 5 euro, of je moet het via de website ontwerpen wat niet bepaald professioneel is.
Had dus ook wat in m'n winkelwagen staan, maar door al die extra kosten toch maar niet gedaan. Zo'n 3 mails gehad over dat ik dingen in m'n winkelwagen had staan. Ik ga dus uit principe niet daar bestellen, genoeg alternatieven.
Geen slechte ervaringen met ze hoor, mag ze gewoon niet.
Ik ga binnenkort m'n huisstijl laten drukken bij drukkert.nl. Geen ervaring mee, maar hun proefdrukken zijn gratis en zagen er netjes uit, prijs is ook wel goed.
De licentiekosten van de Wehkamp shop zijn al zo een factor 50 hogerquote:Op donderdag 28 juni 2012 17:27 schreef Guidetti het volgende:
Ik zit best wel in een dubio. Ik heb naar mijn mening een goed concept in mijn hoofd zitten voor een webshop. Maar om onderscheidend te zijn met de rest vind ik dat het plaatje perfect moet kloppen. Ik heb een offerte op laten maken voor de webshop van een zeer hoog niveau (denk aan sites zoals Wehkamp.nl) en dat gaat me tussen de 18.000 en 22.000 euro kosten. Vinden jullie dit een groot risico? Ik denk dat ik alleen op die manier mezelf goed in de markt kan zetten en niet met een webshop die in elkaar is gezet door een beunhaas.
Graag jullie mening hierover!
Heb zelf goede ervaring met drukwerkdeal.nl Check maar is.quote:Op zondag 1 juli 2012 13:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb toevallig de flow van Vistaprint gezien hoe ze omgaan met hun mail proces, hoewel ik nooit zo voorstander van dat gepush ben kan ik zeggen dat dat ZEER professioneel in elkaar zit, mag er helaas vanwege geheimhoudingsplicht niet te veel over kwijt.
Ik ben gewoon in loondienstquote:Op zondag 1 juli 2012 19:19 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Heb zelf goede ervaring met drukwerkdeal.nl Check maar is.
0-uren of afroepcontract geeft werknemers toch redelijk wat zekerheden na 3 maanden. Als ik dan eentje krijg die in ene keer ziek en hem/haar 30 uur moet door blijven betalen ben ik als werkgever gewoon goed hard de lul.quote:Op donderdag 28 juni 2012 16:34 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja. Je weet hoe meer je uitbesteedt/indekt des te meer het je kost. Hetzelfde idee als verzekeren en als ondernemer weet je zelf vast wel dat een arbeidsongeschiktheidsverzekering echt belachelijk veel geld kost. Klant in de horeca van mij doet er niet aan, heeft misschien zo'n 5 tot 10 loonstrookjes per maand. De salarisadministratie uitbesteden en loonheffingen + salaris betalen is zoveel werk niet. Meeste werknemers hebben gewoon 0-uren of afroepcontract. Als je dat allemaal goed regelt, heb je echt niet zoveel risico's als werkgever.
Mogelijk langdurig verzuim is slechts 1 argument waarom ik eventueel voor Payroll zou gaan.quote:Op maandag 2 juli 2012 19:17 schreef YoshiBignose het volgende:
Tja dat ben je op zich altijd, maar meestal heb je werknemers in de horeca die niet heel veel uren maken per week, dan spreid je je risico een beetje. Als je alleen voor het risico dat iemand langdurig ziek kan worden dat payrolling gaat nemen... lijkt me geldverspilling wat het kost toch wat (zij moeten ook verdienen). Mijn motto is altijd zo min mogelijk indekken maar goed kan me wel voorstellen dat sommige mensen minder risico's willen nemen Volgens mij heb je ook als werkgever een verzekering die je af kan sluiten voor ziekte van je werknemers.
Dingen als uren bijhouden, personeel minimaal inplannen, lukt allemaal wel. Ik moet dit ook doen in mijn huidige functie f&b-manager in hotel.quote:Op maandag 2 juli 2012 19:30 schreef YoshiBignose het volgende:
Tja ik heb ook een hekel aan werknemers eerlijk gezegd
Als je een goed netwerk heb dan zou ik zeker niet via payrolling werken. Gewoon een paar werknemers op afroep in je salarisadministratie en als je mensen nodig hebt bel je ze en plan je dat in je agenda in. Natuurlijk besteed je je salarisadministratie wel uit, maar dat kost tegenwoordig bijna niets meer (bij mij ¤10 per loonstrookje per maand, verder geen vaste kosten). Dan hoef je alleen nog aan het eind van de maand je aangifte te doen en je werknemers te betalen (en dat wordt opgestuurd door de sal.adm). EN natuurlijk goed de uren bij houden van je personeel
quote:Op zondag 1 juli 2012 14:10 schreef raptorix het volgende:
@Guidetti, ik heb laatst wat tips opgesomt op andere website, doe er je voordeel mee
-Een klein assortiment is beter
-Liever duurdere producten dan goedkope, dit ivm verzendkosten en de dus de concurrentie op “fysieke” winkels.
-Liefst een distributeur dichtbij, als je dagelijks je producten kan ophalen hoef je zelf geen voorraad aan te houden
-Voordat je start, google goed naar het product wat je wilt verkopen, wie worden je concurrenten, en kun je marge behalen ten opzichte van hen?
-Hou er rekening mee dat je shop 24/7 open is, mensen accepteren niet dat je even na een vakantie van 5 dagen de mail gaat beantwoorden.
-Besteed zoveel mogelijk diensten uit!
-Hou je investeringskosten laag en start klein, wanneer het niet lukt is er geen man over bord.
-Laat je adviseren over wet en regelgeving bijvoorbeeld door een branche organisatie.
-Zorg voor goede content op je website, bij voorkeur zelf geschreven of een copywriter, dit werkt beter dan allerlei vage SEO tips.
-Ga geen producten verkopen waar je zelf geen kennis of liefde voor hebt.
-Maak mensen enthousiast, vertel over je producten, geef instructies en tips op een eerlijke manier op de website, ook wanneer deze negatief is.
-Zoek eventueel een samenwerking met een bestaande fysieke winkel, bij voorkeur in de niche branche.
Ja! Heb ik toevallig laatst ook aan de hand gehad en ik heb toen PayPal gebeld om het na te vragen. Zij zeiden dat het dan idd teruggeboekt wordt op de visa card.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 23:50 schreef Snoepje5 het volgende:
Hoe zit dat met mensen die via paypal betalen en deze betaling later terug ontvangen maar geen paypal account hebben, bijv. Via creditcard?
Mijn klant betaald via paypal maar heeft geen paypal account. Ik stort het geld terug via paypal, want dan krijg ik de betaalkosten ook vergoed. Maar klant heeft geenaccount. Wordt het geld dan naar de bankrekening gestort?
Nee ik denk dat het onder dezelfde wet valt als het beschadigen van een bankbiljet (scheuren). Mag niet Nou denk ik niet dat je er zo 1-2-3 gelul mee krijgt maar ja of het nou echt goeie reclame is??quote:Op donderdag 5 juli 2012 22:21 schreef Snoepje5 het volgende:
Mag je zomaar stickers op munten plakken?
Kwam namelijk muntstickers tegen op internet die je kan laten maken. Komt geloof ik in een hoop handen terecht en een vrij goedkope oplossing om enigszins je bedrijfsnaam bekend te maken.
Het mag wel, http://www.rijksoverheid.(...)omunten-plakken.htmlquote:Op donderdag 5 juli 2012 22:32 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Nee ik denk dat het onder dezelfde wet valt als het beschadigen van een bankbiljet (scheuren). Mag niet Nou denk ik niet dat je er zo 1-2-3 gelul mee krijgt maar ja of het nou echt goeie reclame is??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |