Dat vraag ik me dus ook af.quote:Op donderdag 14 juni 2012 11:22 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik hoor jou wel heel vaak over problemen met klanten. Verkoop je gewoon troep, of komen er alleen sloebers bij jou spullen kopen? Hoe kan je nou niet zien of je product werkend of kapot is...
Idem dito hier, 100% tevreden klanten.quote:Op donderdag 14 juni 2012 11:50 schreef flipsen het volgende:
Duur grapje of niet, volgens mij kan je maar beter zorgen dat klanten 120% tevreden zijn. Dus als er eens iets retour komt, ga geen extra kosten rekenen maar neem je verlies. Dan heb je een zeer tevreden klant die wellich terugkomt of tegen anderen zal zeggen dat de service van jouw bedrijf top is. Er is aardig wat concurrentie, voor jou vast een paar anderen dus ik zou het risico niet nemen Zeker niet als de producten aan de prijs zijn!
Voor mijn reisorganisatie stel ik werkelijk álles in het werk om een tevreden klant te hebben. In de 6 jaar dat ik nu bezig ben heb ik dan ook nog geen enkele negatieve ´beoordeling´ gekregen van klanten en daar ben ik niet alleen trots op, het geeft je bedrijf ook een goede naam. Wat heel wat moeilijker is dan een slechte naam te krijgen vanwegen een zeikerd.
Dat is dus mijn situatie ook.quote:Op donderdag 14 juni 2012 12:30 schreef YoshiBignose het volgende:
Bij de meeste sites waar ik een RMA aanvraag zou doen staat altijd dat als je een product terugstuurt dat NIET defect blijkt te zijn, je zelfs voor de kosten opdraait en vaak nog een soort boete ook voor het verspillen van hun tijd.
misschien niet het antwoord op je vraag, maar waarom haalt de gemeente zomaar de verwijsborden weg en kun je niet beter even naar de gemeente toestappen?quote:Op donderdag 14 juni 2012 21:10 schreef stoeltafel het volgende:
Hebben hier ondernemers ervaring met folders huis aan huis bezorgen?
De verwijsborden voor mijn parkeerplaats zijn weg gehaald door de gemeente. Nu moet ik andere manieren vinden om klanten te trekken. Afgelopen twee weken ging gelukkig beter dan verwacht. Het meerendeel is vaste klant die de parkeerplaats weet te vinden.
Nu heb ik vorige week een advertentie gehad in een weekblad wat redelijk wat response opleverde.
Nu wil ik het eens proberen via een huis aan huis blad.
Weet iemand een goed bedrijf hiervoor? Het gaat voor de omgeving Apeldoorn
Ik doe er altijd 5 flyers bij, die ik met een pen vastklip aan de factuur, levert best wat extra klanten op.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 07:19 schreef Snoepje5 het volgende:
#2 Wat doen jullie bij je bestellingen?
Een pen klinkt heel stom wellicht, maar het is iets dat je eigenlijk niet weggooit en altijd gebruikt, toch?
Ik heb hier een pen van 123 inkt liggen oid die toch best fijn schrijft!
Visitekaartjes zijn ook zo afgezaagd.
Een korte flyer lijkt mij ook niet geheel een goede optie.
Een kortingscode coupon voor een volgende bestelling wellicht iets? Heb dit in het begin gedaan maar dat leverde geen herhalingsaankopen op.
Of toch een pen?
Als onderneming mag je alleen reclame maken op je eigen terrein. De verwijsborden mocht ik plaatsen totdat andere bedrijven gingen klagen. Dat moment was helaas vorige week. De gemeente em qpark hebben wel verwijsborden maar zij zijn veel groter en 24/7 open. Nu heb ik een heel klein Verwijsbordje gehad van de gemeente.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 01:01 schreef Shispeed het volgende:
[..]
misschien niet het antwoord op je vraag, maar waarom haalt de gemeente zomaar de verwijsborden weg en kun je niet beter even naar de gemeente toestappen?
Vind je dat niet zonde van het geld?quote:Op vrijdag 15 juni 2012 08:01 schreef Teeno het volgende:
[..]
Ik doe er altijd 5 flyers bij, die ik met een pen vastklip aan de factuur, levert best wat extra klanten op.
Een kaartje en een flyer.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 07:19 schreef Snoepje5 het volgende:
#2 Wat doen jullie bij je bestellingen?
Een pen klinkt heel stom wellicht, maar het is iets dat je eigenlijk niet weggooit en altijd gebruikt, toch?
Ik heb hier een pen van 123 inkt liggen oid die toch best fijn schrijft!
Visitekaartjes zijn ook zo afgezaagd.
Een korte flyer lijkt mij ook niet geheel een goede optie.
Een kortingscode coupon voor een volgende bestelling wellicht iets? Heb dit in het begin gedaan maar dat leverde geen herhalingsaankopen op.
Of toch een pen?
Vistaprint is wel goedkoop, maar ze proberen je ontzettend veel troep aan te smeren.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 12:56 schreef Snoepje5 het volgende:
Is vistaprint iets om dat te laten maken of is dit ook weer zo'n afgezaagd bureau?
Die 60¤ kortingcoupons wekken namelijk niet veel vertrouwen..
Waar laten jullie dit drukken?
Ik denk toch dat een pen wellicht langer meegaat dan een flyer en kaartje. Maar dat kost uiteraard ook weer meer..
Joh, ik denk altijd maar zo: die mensen balen er ook gewoon van.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 14:59 schreef Snoepje5 het volgende:
Mensen die klagen dat de bestelling niet de volgende dag is geleverd terwijl toch duidelijk via track en trace te zien is dat deze de volgende dag is bezorgd en de zelfde dag van bestellen nog is verzonden.
Erg jammer!
Men moet onderhand toch ook eens realiseren dat als iets verzonden is, je afhankelijk bent van de vervoerder?
Maar dan de winkel de schuld er van geven vind ik echt not done..quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:27 schreef Burdie het volgende:
[..]
Joh, ik denk altijd maar zo: die mensen balen er ook gewoon van.
Maar toekomstperspectief i.r.t. een opleiding en eigen ondernemerschap staan natuurlijk enigszins los van elkaar.quote:Op maandag 18 juni 2012 16:20 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Deze week sluiten we onze College Company af, vandaag hebben we het project geëvalueerd en ik heb een ondernemers certificaat mogen ontvangen van Jong Ondernemen. Erg leuk!
Welke bacherlor opleiding aan het HBO raden jullie erg aan voor ondernemers? Ik wil zelf graag International Business and Management gaan doen omdat het Engels is en het mij erg aanspreekt, echter blijkt volgens sommige dat deze opleiding niet zoveel toekomstperspectieven bied. Na wat zoeken kwam ik ook op de opleiding Small Retail & Business Management terecht, klinkt ook erg goed, meer praktisch gericht.
http://saxion.nl/studeren(...)nt%20studies_vt_ens/
http://saxion.nl/studeren(...)agement_vt_enschede/
Uiteindelijk wil ik gewoon mijn eigen ding doen en niet voor iemand werken.
MBO Internationale Groothandel niveau 4.quote:Op maandag 18 juni 2012 16:42 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Maar toekomstperspectief i.r.t. een opleiding en eigen ondernemerschap staan natuurlijk enigszins los van elkaar.
Mag ik zo vrij zijn te vragen wat je vooropleiding is?
Ja praktijk gericht lijkt mij ook het beste om echt wat te leren. Net zoals bij dit project wat we afgerond hebben, heb ik meer geleerd dan in al die jaren theorie. Ben nog niet klaar overigens, bijna.quote:Op maandag 18 juni 2012 17:07 schreef Snoepje5 het volgende:
Kan het niet zo snel vinden.
Ik zou als ik jou was voor de praktijk gaan. Die Engelstalige studie lijkt me een hoop theorie waar je uiteindelijk nog niet veel mee opschiet.
Het is echt lastig, ik word er een beetje simpel van.quote:Op maandag 18 juni 2012 17:59 schreef YoshiBignose het volgende:
Meestal ben je ergens goed (door jezelf, of een opleiding) en maak je daar een onderneming van. Ik weet niet of het zo slim is om te gaan start op basis van een opleiding over ondernemen, want uiteindelijk weet je misschien wel alle aspecten, maar heb je geen kennis van een bepaald vakgebied
Ik ben ondernemer en doe de opleiding Small Business en zou jet echt niet aanraden. Zou kiezen voor een standaard opleiding zoals CE. Vind de opleiding te vrij. Je moet je eigen boeken kiezen, heb nog nooit college gehad. De vrijheid past niet zo goed bij mij. Heb hierdoor dikke vertraging opgelopen. Gelukkig nu bezig met mijn scriptie.quote:Op maandag 18 juni 2012 16:20 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Deze week sluiten we onze College Company af, vandaag hebben we het project geëvalueerd en ik heb een ondernemers certificaat mogen ontvangen van Jong Ondernemen. Erg leuk!
Welke bacherlor opleiding aan het HBO raden jullie erg aan voor ondernemers? Ik wil zelf graag International Business and Management gaan doen omdat het Engels is en het mij erg aanspreekt, echter blijkt volgens sommige dat deze opleiding niet zoveel toekomstperspectieven bied. Na wat zoeken kwam ik ook op de opleiding Small Retail & Business Management terecht, klinkt ook erg goed, meer praktisch gericht.
http://saxion.nl/studeren(...)nt%20studies_vt_ens/
http://saxion.nl/studeren(...)agement_vt_enschede/
Uiteindelijk wil ik gewoon mijn eigen ding doen en niet voor iemand werken.
Je hebt geen ondernemingsdiploma nodig om ondernemer te worden.quote:Op maandag 18 juni 2012 18:04 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Het is echt lastig, ik word er een beetje simpel van.
Ondernemen zit sowieso in mijn bloed maar ja, ik weet het niet. Anders moet je maar even die beschrijvingen van die opleidingen doorlezen.
Ik vind marketing wel een erg leuk aspect van een bedrijf en daar heb ik dan ook wel veel kennis van, maarja ik zit ook niet te wachten op bergen theorie.
In België welquote:Op dinsdag 19 juni 2012 03:06 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Je hebt geen ondernemingsdiploma nodig om ondernemer te worden.
Misschien lees je niet zo goed maar ik geef aan dat ik een studie wil volgen voor ten eerste een zekerheid en ten tweede voor de ondergrond. Extra kennis is nooit verkeerd.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 03:06 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Je hebt geen ondernemingsdiploma nodig om ondernemer te worden.
Ja en ja. Zo werkt het. Het punt is dat er vanuit school nul druk is. En ik ben nogal lui dus dat werkt niet echt. Terwijl het mijn met bedrijf toch anders is. Daar is de motivatie veel groter.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 00:45 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Inderdaad, die vrijheid zou voor mij enigszins wel ideaal zijn aangezien je zelf je toetsen kan inplannen voor wanneer jij denkt dat je er klaar voor bent, toch?
Ik denk dat jij misschien te 'lui' bent geweest waardoor je vertraging opgelopen hebt?
Laat me even weten hoe de response was, ben wel benieuwd naar de effectiviteit van flyers in de hedendaagse maatschappij i.t.t. tot vele jaren terug.quote:Op woensdag 20 juni 2012 00:45 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Ja en ja. Zo werkt het. Het punt is dat er vanuit school nul druk is. En ik ben nogal lui dus dat werkt niet echt. Terwijl het mijn met bedrijf toch anders is. Daar is de motivatie veel groter.
Nu leuke flyer gemaakt voor 10.000 huishoudens in Apeldoorn. Ben benieuwd naar de response. Als deze goed is verstuur ik er volgende week nog eens 30.000
Parkeerplaatsenquote:Op woensdag 20 juni 2012 00:59 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Laat me even weten hoe de response was, ben wel benieuwd naar de effectiviteit van flyers in de hedendaagse maatschappij i.t.t. tot vele jaren terug.
Wat voor bedrijf is het? Hoeft niet specifiek, branche is ook goed.
Parkeren Ik pacht twee parkeerplaatsen in het centrum van Apeldoorn. De flyer gaat over de grootste parkeerplaats. Deze heeft 200 plaatsen. Het gaat lekker alleen mag ik geen verwijsborden meer plaatsen van de gemeente dus vandaar de flyer actie. Heb bewust laag ingezet. Hierdoor levert het qua saldo minder op maar als de klanten terug komen is hèt zo terug verdiend.quote:Op woensdag 20 juni 2012 00:59 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Laat me even weten hoe de response was, ben wel benieuwd naar de effectiviteit van flyers in de hedendaagse maatschappij i.t.t. tot vele jaren terug.
Wat voor bedrijf is het? Hoeft niet specifiek, branche is ook goed.
Ja OK deze dan http://www.minorentrepreneurship.com/quote:Op woensdag 20 juni 2012 15:04 schreef RanTheMan het volgende:
1 nee - ja
2 uva 2007-2008
3 Niet per definitie
Over prijzen kan ik niet praten. In het begin was ik begonnen met de grote parkeerplaats. De openingstijden zijn op donderdag avond, zaterdag en koopzondag. Meer een bijbaantje dus.quote:Op woensdag 20 juni 2012 14:41 schreef Snoepje5 het volgende:
Wat kost die parkeerplaats jou eigenlijk als ik vragen mag? (per maand/jaar)
Daarnaast ben je daar ook dagelijks aanwezig? Kost ook een hoop tijd lijkt me.
Net sample box van drukland binnen. Leuk om alle mogelijkheden te zien. Binnenkort eens wat bestellen.
3 - Nou het hangt er natuurlijk volledig van af wat je doet, als je een seo bedrijfje hebt, dan hoef je geen geld in Marketing te steken, want als het goed is los je het adan anders op. Doe je iets online dan heb je per definitie veel minder kapitaal nodig dan wanneer je iets fysieks hebt. Doe je iets waarbij een voorraad aanwezig moet zijn, dan zijnd e kosten weer hoger dan wanneer je consultant bent oid..quote:Op woensdag 20 juni 2012 15:08 schreef jakosi het volgende:
[..]
Ja OK deze dan http://www.minorentrepreneurship.com/
Vriend van me heeft er leuke dingen mee bereikt tot nu toe!
3. Kun je niet per definitie uitleggen?
Tsja, de grote vraag is natuurlijk hoe een persoon een parkeerplek selecteert en/of vindt.quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:09 schreef stoeltafel het volgende:
Hebben jullie wel eens een marketing Campagna laten organiseren via een extern bedrijf??
Zoals sommige weten exploiteer ik twee parkeerterreinen. Zelf heb ik twee medewerkers in dienst die wekelijk flyeren op verschillende plekken. Dit levert goede resultaten op. Volgende week krijgen 10.000 huishoudens een flyer dus ik ben druk bezig. Over de bezettingsgraad mag ik niet klagen maar het kan altijd beter. Als ik bijvoorbeeld kijk dat de grootste garage om 12 uur in de middag al vol zit dan is er nog genoeg te winnen. Deze garage heeft 600 parkeerplaatsen en ik heb er bijna 200. In de krant heb ik al een paar geadverteerd met een redelijke response.
Nu zit ik erover t denken om een grote campagne op te zetten met het resultaat dat ik wekelijks vol zit.
Echter hoe is jullie ervaring met een campagne?
Nog even terug naar mijn bedrijf. Bijna alle nieuwe klanten blijven terug komen echter veel mensen weten het nog niet is mijn ervaring dus via een grote campagne probeer ik veel nieuwe mensen te bereiken.
1. Hangt echt af van wat je wilt doen, het hoeft niet per se 40 uur of meer per week te kosten.. Zeker als je freelance iets doet.quote:Op woensdag 20 juni 2012 15:00 schreef jakosi het volgende:
Hebben jullie het idee dat:
1)-Ondernemen heel veel tijd gaat kosten indien je een serieuze onderneming wilt beginnen, waardoor dit dus ten koste van bijvoorbeeld studie/bijbaantjes gaat? Of dat je dit helemaal zelf gradueel op kan voeren hoeveel tijd je erin wilt steken?
2) -Ik heb wat research gedaan over minors, deze is erg populair op de UvA: zal dit wat zijn? http://studiegids.uva.nl/web/uva/2007_2008/nl/p/923.html
3) Dat iemand met veel startkapitaal veel meer kansen heeft in ondernemersland, en sneller kan groeien?
Mijn eerste fietsen waren uit het kanaal gevistquote:Op woensdag 27 juni 2012 16:39 schreef El_Liberaliste het volgende:
3. Iedere lul kan met startkapitaal een onderneming starten, iedere handige donder kan dat ook zonder startkapitaal. Toen ik 15 was had ik al een florerende handel in tweedehands fietsen met 50 euro startkapitaal
Ligt sowieso aan wat voor onderneming je wil. Sommige ondernemingen zijn heel winstgevend maar hebben veel minder startkapitaal nodig.quote:Op woensdag 20 juni 2012 15:00 schreef jakosi het volgende:
Hebben jullie het idee dat:
1)-Ondernemen heel veel tijd gaat kosten indien je een serieuze onderneming wilt beginnen, waardoor dit dus ten koste van bijvoorbeeld studie/bijbaantjes gaat? Of dat je dit helemaal zelf gradueel op kan voeren hoeveel tijd je erin wilt steken?
2) -Ik heb wat research gedaan over minors, deze is erg populair op de UvA: zal dit wat zijn? http://studiegids.uva.nl/web/uva/2007_2008/nl/p/923.html
3) Dat iemand met veel startkapitaal veel meer kansen heeft in ondernemersland, en sneller kan groeien?
zeker zou het kunnen...quote:
Boven 450 euro dacht ik krijg je te maken met afschrijvingen, dan kan het weer niet denk ik.quote:
Sorry mister bigstar.quote:Op woensdag 27 juni 2012 18:46 schreef YoshiBignose het volgende:
Nee, je lult gewoon slap, ga wat nuttigs doen
Doe nou maar niet zo dom. Je mag best dingen zeggen en je kan niet alles weten maar doe niet of je gelijk hebt terwijl je geen idee hebt waar je het over hebt.quote:Op woensdag 27 juni 2012 18:55 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
Sorry mister bigstar.
Ik zal voortaan eerst aan jou vragen wat ik mag zeggen.
Er zijn ook regels voor wat je wel en niet mag aftrekken en opvoeren als kosten .quote:Op woensdag 27 juni 2012 19:17 schreef Snoepje5 het volgende:
Ik heb mijn iPad ook opgegeven voor de btw. Scheelt een euro of 80-90.
Tja, in hoeverre ik mijn iPad zakelijk gebruik.. Om mijn e-mail te checken wanneer ik niet thuis ben en dus klanten te beantwoorden. Af en toe om orders te checken via de backoffice via het internet..
Zal me een worst wezen om eerlijk te zijn
En als ik een MacBook zou kopen, ga ik dat toch ook zeker doen. Bespaart je 20%, lekker toch.
Zo moeilijk is het niet om hard te maken dat je een laptop zakelijk gebruikt. Immers heb je internet nodig om je zaak te runnen en dat internet zit op een macbook.
Een TV? Tuurlijk. Ik moet toch teletekst kunnen kijken om op de hoogte te blijven van ontwikkelingen binnen mijn branche.
Goed.. wellicht overdrijf ik nu een beetje..
Dat is wel iets anders dan een tv (op je werklocatie) een ipad (voor zakelijk gebruik onderweg) en een laptop (ook voor zakelijk gebruik onderweg).quote:Op woensdag 27 juni 2012 22:46 schreef Burdie het volgende:
[..]
Er zijn ook regels voor wat je wel en niet mag aftrekken en opvoeren als kosten .
Als jij vindt dat je een privé jacht nodig hebt, mag je dat toch echt uit je eigen zak betalen en niet op kosten van de zaak zetten.
Een TV in de kantine voor de pauzes mag je wel aftrekkenquote:Op donderdag 28 juni 2012 11:48 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Dat is wel iets anders dan een tv (op je werklocatie) een ipad (voor zakelijk gebruik onderweg) en een laptop (ook voor zakelijk gebruik onderweg).
Een boot is geloof ik ook een registergoed zoals een auto? Daar gelden hele andere regels voor.
Neem bijvoorbeeld een radio station. Die hebben tv schermen hangen om teletekst te kijken ter behoefte van de zaak, want zij publiceren dit nieuws. Die tv's mogen toch echt wel worden aangemerkt om btw van af te trekken. En dat hoeft dan echt niet alleen voor een radio station te gelden.
En dat de kantine savonds en in het weekend je woonkamer is, maakt het allemaal een stuk prettigerquote:Op donderdag 28 juni 2012 11:58 schreef Kirov het volgende:
[..]
Een TV in de kantine voor de pauzes mag je wel aftrekken
Een skybox mag je ook aftrekken, waarom een boot om met potentiële klanten te borrelen niet? Zolang je hem niet privé gebruikt is er niets aan de handquote:Op donderdag 28 juni 2012 12:15 schreef YoshiBignose het volgende:
Een boot mag nooit zakelijk geboekt worden tenzij je een botenverhuur bedrijf hebt bijv. of je hebt een party boot. Als er omzet uit voortvloeit dan is het in de meeste gevallen een zakelijk goed. Een boot zakelijk boeken die je gebruikt om rondjes te varen met (potentiële) klanten natuurlijk niet. Ook al plak je hem helemaal vol met logo's van je bedrijf
Dat word al een stuk lastigerquote:Op donderdag 28 juni 2012 12:05 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
En dat de kantine savonds en in het weekend je woonkamer is, maakt het allemaal een stuk prettiger
Ach, ze kunnen controleren wat ze willen maar sommige dingen blijven sowieso uit het zicht. Ben zelf werkzaam in de Horeca. En heel veel flesjes dure wijn zullen nimmer de boekhouding verschijnen, geen haan die er naar kraait.quote:Op donderdag 28 juni 2012 13:31 schreef YoshiBignose het volgende:
Precies Nou moet ik toegeven dat laatst bij een boekingscontrole bij een klant, dat ze best milt zijn, maar ik heb ook genoeg verhalen gehoord waar je een verkeerde inspecteur treft die elk bonnetje uitgebreid na loopt.
Maar de meeste ondernemers stellen de verkeerde prioriteiten, ze zijn net begonnen of maken nauwelijks winst en willen dan al sjoemelen of min mogelijk belasting betalen. Niet alleen is het effect dan ook stukken minder, je moet je daar helemaal geen zorgen over maken. Eerst je bedrijf goed runnen en veel winst maken. Pas als je in die 52% schijf zit en alles goed loopt is het gunstig om zoveel mogelijk kosten te boeken.
Maar de fiscus is ook niet gek gisteren nog in het nieuws: http://www.accountancynie(...)tvoeren.112959.lynkx
Dan kijk je ergens overheen, het staat altijd ruim op tijd al er tussen. Bij mij en diverse klanten staat de aangifte voor deze maand er ook al tussen, maar ja je kan het sowieso niet indienen als de maand nog niet voorbij is lijkt mequote:Op donderdag 28 juni 2012 14:01 schreef GeorgeMichael het volgende:
Net een aangiftebrief omzetbelasting ontvangen, maar als ik inlog kan ik niks aangeven. Moet ik wachten tot de maande voorbij is? Of kijk ik er over heen?
Joh natuurlijk kan dat heb ook een klant in de horeca en natuurlijk worden er altijd dingen buiten de boekhouding gehouden. Wil niet zeggen dat dat MAG, daar hebben we het nu toch over of niet? Belastingdienst weet dat natuurlijk ook wel, daarom werken ze met marges om zo globaal te berekenen of inkoop matched met de omzet en dus de 6%/19% btw. Natuurlijk als je producten buiten de inkoop en verkoop houdt, zullen ze er niet snel achter komen. Wil nog niet zeggen dat het mag.quote:Op donderdag 28 juni 2012 14:04 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ach, ze kunnen controleren wat ze willen maar sommige dingen blijven sowieso uit het zicht. Ben zelf werkzaam in de Horeca. En heel veel flesjes dure wijn zullen nimmer de boekhouding verschijnen, geen haan die er naar kraait.
Ik kan nog wel wat voorbeelden noemen, maar das het geheim van de barman .
Ja. Je weet hoe meer je uitbesteedt/indekt des te meer het je kost. Hetzelfde idee als verzekeren en als ondernemer weet je zelf vast wel dat een arbeidsongeschiktheidsverzekering echt belachelijk veel geld kost. Klant in de horeca van mij doet er niet aan, heeft misschien zo'n 5 tot 10 loonstrookjes per maand. De salarisadministratie uitbesteden en loonheffingen + salaris betalen is zoveel werk niet. Meeste werknemers hebben gewoon 0-uren of afroepcontract. Als je dat allemaal goed regelt, heb je echt niet zoveel risico's als werkgever.quote:Op donderdag 28 juni 2012 15:59 schreef Kandijfijn het volgende:
Iemand hier die personeel in dienst heeft (gehad)?
Voor mijn restaurant zal ik wel personeel moeten aannemen zodra het start, maar ik zit Payroll te overwegen om zo werkgevers risico's af te dekken.
Man het mooie van webshops is dat je super simpel kan beginnen en van de conversies en bijbehorende inkomsten kan uitbreiden.. Leuk een mooie website, maar vergeet niet dat je bezoekers en een online reputatie nodig hebt - en zo geweldig is whekamp nu ook weer nietquote:Op donderdag 28 juni 2012 17:27 schreef Guidetti het volgende:
Ik zit best wel in een dubio. Ik heb naar mijn mening een goed concept in mijn hoofd zitten voor een webshop. Maar om onderscheidend te zijn met de rest vind ik dat het plaatje perfect moet kloppen. Ik heb een offerte op laten maken voor de webshop van een zeer hoog niveau (denk aan sites zoals Wehkamp.nl) en dat gaat me tussen de 18.000 en 22.000 euro kosten. Vinden jullie dit een groot risico? Ik denk dat ik alleen op die manier mezelf goed in de markt kan zetten en niet met een webshop die in elkaar is gezet door een beunhaas.
Graag jullie mening hierover!
Bedankt voor jullie feedback!quote:Op donderdag 28 juni 2012 18:00 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja tenzij je echt heel veel functies erin wilt hebben ofzo, voor 1000 tot 2000 heb je volgens mij toch ook al een vrij professionele webshop. Het lastigste is bezoekers krijgen, als je dat via adsense enzo wilt doen gaat dat ook nog eens geld kosten. Reclame maken is duur
Ik neem aan dat je een CV als rechtsvorm neemt, lijkt mij gewoon fifty/fifty.quote:Op zondag 1 juli 2012 08:41 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Bedankt voor jullie feedback!
Ik heb inmiddels een familielid gevonden die eventueel wel wil investeren zodat ik niet bij de bank aan hoef te kloppen. Een investeerder stop natuurlijk niet gratis ergens z'n geld in en wil ook zijn graantje meepikken. Op basis van wat keer je hem een bedrag uit? Ik neem aan een bepaald percentage van de winst? Maar wat is nou een gangbaar percentage?
Waarom neem jij een percentage van de winst aan? Als je bij een bank leent betaal je een percentage aan rente. Waarom leen je niet bij je familielid in plaats dat hij moet participeren?quote:Op zondag 1 juli 2012 08:41 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Bedankt voor jullie feedback!
Ik heb inmiddels een familielid gevonden die eventueel wel wil investeren zodat ik niet bij de bank aan hoef te kloppen. Een investeerder stop natuurlijk niet gratis ergens z'n geld in en wil ook zijn graantje meepikken. Op basis van wat keer je hem een bedrag uit? Ik neem aan een bepaald percentage van de winst? Maar wat is nou een gangbaar percentage?
Wil dat bij mij lukken, moet ie er wel een grote bak geld in stoppen en een groot risico lopen.quote:Op zondag 1 juli 2012 10:06 schreef Kirov het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je een CV als rechtsvorm neemt, lijkt mij gewoon fifty/fifty.
Anders door middel van een (achtergestelde) lening.quote:Op zondag 1 juli 2012 10:15 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Wil dat bij mij lukken, moet ie er wel een grote bak geld in stoppen en een groot risico lopen.
Op een (achtergestelde) lening krijgt hij een (hogere) rente. Daar zit onder andere het risico in verdisconteerd.quote:Op zondag 1 juli 2012 12:15 schreef Kirov het volgende:
[..]
Anders door middel van een (achtergestelde) lening.
Ik heb toevallig de flow van Vistaprint gezien hoe ze omgaan met hun mail proces, hoewel ik nooit zo voorstander van dat gepush ben kan ik zeggen dat dat ZEER professioneel in elkaar zit, mag er helaas vanwege geheimhoudingsplicht niet te veel over kwijt.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 13:24 schreef jwvdiermen het volgende:
[..]
Vistaprint is wel goedkoop, maar ze proberen je ontzettend veel troep aan te smeren.
Ik had ook zo'n 60¤ kortingcoupon, maar daar komt nog aardig wat verzendkosten bij. Uploaden van je ontwerp kost ook iets van 5 euro, of je moet het via de website ontwerpen wat niet bepaald professioneel is.
Had dus ook wat in m'n winkelwagen staan, maar door al die extra kosten toch maar niet gedaan. Zo'n 3 mails gehad over dat ik dingen in m'n winkelwagen had staan. Ik ga dus uit principe niet daar bestellen, genoeg alternatieven.
Geen slechte ervaringen met ze hoor, mag ze gewoon niet.
Ik ga binnenkort m'n huisstijl laten drukken bij drukkert.nl. Geen ervaring mee, maar hun proefdrukken zijn gratis en zagen er netjes uit, prijs is ook wel goed.
De licentiekosten van de Wehkamp shop zijn al zo een factor 50 hogerquote:Op donderdag 28 juni 2012 17:27 schreef Guidetti het volgende:
Ik zit best wel in een dubio. Ik heb naar mijn mening een goed concept in mijn hoofd zitten voor een webshop. Maar om onderscheidend te zijn met de rest vind ik dat het plaatje perfect moet kloppen. Ik heb een offerte op laten maken voor de webshop van een zeer hoog niveau (denk aan sites zoals Wehkamp.nl) en dat gaat me tussen de 18.000 en 22.000 euro kosten. Vinden jullie dit een groot risico? Ik denk dat ik alleen op die manier mezelf goed in de markt kan zetten en niet met een webshop die in elkaar is gezet door een beunhaas.
Graag jullie mening hierover!
Heb zelf goede ervaring met drukwerkdeal.nl Check maar is.quote:Op zondag 1 juli 2012 13:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb toevallig de flow van Vistaprint gezien hoe ze omgaan met hun mail proces, hoewel ik nooit zo voorstander van dat gepush ben kan ik zeggen dat dat ZEER professioneel in elkaar zit, mag er helaas vanwege geheimhoudingsplicht niet te veel over kwijt.
Ik ben gewoon in loondienstquote:Op zondag 1 juli 2012 19:19 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Heb zelf goede ervaring met drukwerkdeal.nl Check maar is.
0-uren of afroepcontract geeft werknemers toch redelijk wat zekerheden na 3 maanden. Als ik dan eentje krijg die in ene keer ziek en hem/haar 30 uur moet door blijven betalen ben ik als werkgever gewoon goed hard de lul.quote:Op donderdag 28 juni 2012 16:34 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja. Je weet hoe meer je uitbesteedt/indekt des te meer het je kost. Hetzelfde idee als verzekeren en als ondernemer weet je zelf vast wel dat een arbeidsongeschiktheidsverzekering echt belachelijk veel geld kost. Klant in de horeca van mij doet er niet aan, heeft misschien zo'n 5 tot 10 loonstrookjes per maand. De salarisadministratie uitbesteden en loonheffingen + salaris betalen is zoveel werk niet. Meeste werknemers hebben gewoon 0-uren of afroepcontract. Als je dat allemaal goed regelt, heb je echt niet zoveel risico's als werkgever.
Mogelijk langdurig verzuim is slechts 1 argument waarom ik eventueel voor Payroll zou gaan.quote:Op maandag 2 juli 2012 19:17 schreef YoshiBignose het volgende:
Tja dat ben je op zich altijd, maar meestal heb je werknemers in de horeca die niet heel veel uren maken per week, dan spreid je je risico een beetje. Als je alleen voor het risico dat iemand langdurig ziek kan worden dat payrolling gaat nemen... lijkt me geldverspilling wat het kost toch wat (zij moeten ook verdienen). Mijn motto is altijd zo min mogelijk indekken maar goed kan me wel voorstellen dat sommige mensen minder risico's willen nemen Volgens mij heb je ook als werkgever een verzekering die je af kan sluiten voor ziekte van je werknemers.
Dingen als uren bijhouden, personeel minimaal inplannen, lukt allemaal wel. Ik moet dit ook doen in mijn huidige functie f&b-manager in hotel.quote:Op maandag 2 juli 2012 19:30 schreef YoshiBignose het volgende:
Tja ik heb ook een hekel aan werknemers eerlijk gezegd
Als je een goed netwerk heb dan zou ik zeker niet via payrolling werken. Gewoon een paar werknemers op afroep in je salarisadministratie en als je mensen nodig hebt bel je ze en plan je dat in je agenda in. Natuurlijk besteed je je salarisadministratie wel uit, maar dat kost tegenwoordig bijna niets meer (bij mij ¤10 per loonstrookje per maand, verder geen vaste kosten). Dan hoef je alleen nog aan het eind van de maand je aangifte te doen en je werknemers te betalen (en dat wordt opgestuurd door de sal.adm). EN natuurlijk goed de uren bij houden van je personeel
quote:Op zondag 1 juli 2012 14:10 schreef raptorix het volgende:
@Guidetti, ik heb laatst wat tips opgesomt op andere website, doe er je voordeel mee
-Een klein assortiment is beter
-Liever duurdere producten dan goedkope, dit ivm verzendkosten en de dus de concurrentie op “fysieke” winkels.
-Liefst een distributeur dichtbij, als je dagelijks je producten kan ophalen hoef je zelf geen voorraad aan te houden
-Voordat je start, google goed naar het product wat je wilt verkopen, wie worden je concurrenten, en kun je marge behalen ten opzichte van hen?
-Hou er rekening mee dat je shop 24/7 open is, mensen accepteren niet dat je even na een vakantie van 5 dagen de mail gaat beantwoorden.
-Besteed zoveel mogelijk diensten uit!
-Hou je investeringskosten laag en start klein, wanneer het niet lukt is er geen man over bord.
-Laat je adviseren over wet en regelgeving bijvoorbeeld door een branche organisatie.
-Zorg voor goede content op je website, bij voorkeur zelf geschreven of een copywriter, dit werkt beter dan allerlei vage SEO tips.
-Ga geen producten verkopen waar je zelf geen kennis of liefde voor hebt.
-Maak mensen enthousiast, vertel over je producten, geef instructies en tips op een eerlijke manier op de website, ook wanneer deze negatief is.
-Zoek eventueel een samenwerking met een bestaande fysieke winkel, bij voorkeur in de niche branche.
Ja! Heb ik toevallig laatst ook aan de hand gehad en ik heb toen PayPal gebeld om het na te vragen. Zij zeiden dat het dan idd teruggeboekt wordt op de visa card.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 23:50 schreef Snoepje5 het volgende:
Hoe zit dat met mensen die via paypal betalen en deze betaling later terug ontvangen maar geen paypal account hebben, bijv. Via creditcard?
Mijn klant betaald via paypal maar heeft geen paypal account. Ik stort het geld terug via paypal, want dan krijg ik de betaalkosten ook vergoed. Maar klant heeft geenaccount. Wordt het geld dan naar de bankrekening gestort?
Nee ik denk dat het onder dezelfde wet valt als het beschadigen van een bankbiljet (scheuren). Mag niet Nou denk ik niet dat je er zo 1-2-3 gelul mee krijgt maar ja of het nou echt goeie reclame is??quote:Op donderdag 5 juli 2012 22:21 schreef Snoepje5 het volgende:
Mag je zomaar stickers op munten plakken?
Kwam namelijk muntstickers tegen op internet die je kan laten maken. Komt geloof ik in een hoop handen terecht en een vrij goedkope oplossing om enigszins je bedrijfsnaam bekend te maken.
Het mag wel, http://www.rijksoverheid.(...)omunten-plakken.htmlquote:Op donderdag 5 juli 2012 22:32 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Nee ik denk dat het onder dezelfde wet valt als het beschadigen van een bankbiljet (scheuren). Mag niet Nou denk ik niet dat je er zo 1-2-3 gelul mee krijgt maar ja of het nou echt goeie reclame is??
Nee inderdaad, want als ik ze ooit eens heb, moet ik altijd kijken welke munt het nou is En dat is nog best lastig..quote:Op maandag 9 juli 2012 13:45 schreef YoshiBignose het volgende:
Je kan gewoon die muntrollen kopen net als horeca vaak doen. Lijkt me verder geen goede manier van reclame maken maar ja.
Bij de rabobank heb je een muntautomaat.quote:Op maandag 9 juli 2012 13:40 schreef Snoepje5 het volgende:
Leuk.
Enige probleem: hoe wil je duizenden stickers op een 1¤ munt plakken
Je kan moeilijk munten uit een pinautomaat halen..
Dit ja. WordPress icm WooCommerce en je kan een heel eind komen voor nop (premium template erbij van plusminus 40 euro).quote:Op maandag 9 juli 2012 23:00 schreef YoshiBignose het volgende:
Hoeveel kan je zelf? Hoe origineel wil je het hebben en hoeveel speciale functies heb je nodig?
Als je beetje websites kan maken kan je met een nette template van een paar tientjes en dan even een logo designen al heel ver komen. Zo doe ik het meestal. Als je een bedrijf een webshop laat maken dan moet je inderdaad aan zulke bedragen denken. Dan is het vaak wel origineel, maar ik vind dat het niet waard. iDEAL implementeren etc. is wel wat werken maar allemaal haalbaar
Ik vind OpenCart wel goed werken.
Het gros begint met het 'leasen' van een webshop.quote:Op maandag 9 juli 2012 22:39 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Bij de rabobank heb je een muntautomaat.
Vraagje over een webshop
Ik heb een idee voor een webshop. Naar welke software kan ik het beste kijken? Zijn er mensen die een pakket leasen? Of koopt iedereen direct een shop? Maken hoeft anno 2012 toch niet meer? Aan hoeveel geld moet je denken voor een goede webshop? 2000 à 3000 euro?
Ik maak zelf gebruik van http://www.3dcart.com , voor custom design was ik ongeveer 1500 USD kwijt, implementatie van een niet standaard ondersteunde payment provider kost 800 USD. Vooral de gestroomlijnde en veelzijdige backoffice biedt veel waar voor het geld.quote:Op maandag 9 juli 2012 22:39 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Bij de rabobank heb je een muntautomaat.
Vraagje over een webshop
Ik heb een idee voor een webshop. Naar welke software kan ik het beste kijken? Zijn er mensen die een pakket leasen? Of koopt iedereen direct een shop? Maken hoeft anno 2012 toch niet meer? Aan hoeveel geld moet je denken voor een goede webshop? 2000 à 3000 euro?
Hoe heb je die flyers laten verspreiden? En wat kostte dit ongeveer als ik vragen mag? Zit met hetzelfde idee.quote:Op maandag 9 juli 2012 13:19 schreef stoeltafel het volgende:
Enige tijd geleden had ik hier iets gevraagd over het verspreiding van flyers.
Dit heb ik dus gedaan afgelopen week en de response was super! Heb 10.000 flyers laten bezorgen in Apeldoorn en heb hierdoor 45 auto's gehad in de eerste week. Veel nieuwe klanten die niet bekend waren met mijn parkeerplaats. De meeste klanten waren erg tevreden dus er zullen genoeg terug komen.
Door de goede response heb ik er nog eens 20.000 besteld en die laat ik weer verspreiding. Zo heb ik 30.000 huishoudens gehad in Apeldoorn van de 48.000 huishoudens.
Heb gemerkt dat deze actie veel beter is dan adverteren en qua geld scheelt het niet eens zoveel. Als je adverteert is het bereik wel groter maar als je ergens achterin wordt neer gezet dan valt het veel minder snel op. Met verspreiding zijn de flyers ook veel groter. A5 formaat ipv een kleine advertentie.
Via All inn verspreiding. Betaal 18.50 euro per 1000 stuks.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 08:46 schreef Teeno het volgende:
[..]
Hoe heb je die flyers laten verspreiden? En wat kostte dit ongeveer als ik vragen mag? Zit met hetzelfde idee.
Sorry, ik vertaal alleen naar NL.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 09:01 schreef Skv het volgende:
Zitten hier vertalers NL - EN?
Liefst native speakers. Wil mijn boekje wellicht laten vertalen!
Je bent eigenaar van de H&M online shop?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 16:44 schreef Snoepje5 het volgende:
Wat is er nou godsamme moeilijk aan het openen van een plastic verpakking?!
Stel je voor. Je hebt een plastic verpakking waar een product in zit. De plastic verpakking zit gewoon met vouwen dicht aan de boven- en onderkant. Niet eens met een sticker oid.
Een klant krijgt het voor elkaar om de verpakking aan de zijkant open te knippen.
Ja sorry, maar daar zakt mijn broek echt van af. Je ziet toch wel dat het gewoon aan de boven en onderkant geopend kan worden?
Nee, vanwaar het verband?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 16:45 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Je bent eigenaar van de H&M online shop?
Daar zitten zakjes bij die je met geen mogelijkheid normaal open kunt krijgen, plakstrip of nietquote:Op dinsdag 10 juli 2012 16:47 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Nee, vanwaar het verband?
Het gaat om vrij stevig plastic. Je moet gewoon kunnen zien dat dat open zit aan de boven- en onderkant.. verpakking van 5 x10 x 1.5 cm oid.
En dan krijgt iemand het voor elkaar om de verpakking open te knippen. En dan de volgende dag zelfs retour te sturen!
Denk dat ik dat ga doen inderdaad.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 19:02 schreef YoshiBignose het volgende:
Of in de voorwaarden: u mag hier niets bestellen met een iq onder de 80
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overigens heb ik niet gezegd dat ik deze retour heb geaccepteerd Voorwaarden zijn van keurmerk.info.
Elders op de site staat nog duidelijk vermeld wat uitgesloten is van retouren. Waar dit ook onder valt. Toch jammer dat men het probeert, want het kost niet alleen mij extra geld, ook hun.
Maar zo las ik laatst iemand die met een groot oranje blok op de site had gezet (op iedere pagina nota bene) dat ze met vakantie waren en er geen orders werden verwerkt. Toch blijken er van die mensen tussen te zitten die dat niet opvalt en die dan toch gaan klagen waar de bestelling blijft.
quote:Op dinsdag 10 juli 2012 20:18 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja je hoort verhalen dat je denkt zo dom kan iemand niet zijn, maar blijkbaar zijn die er wel. Jij hebt wel het stomste volk dat bij jouw webshop langskomt als ik al je verhalen hoor geen idee hoe dat kan, maar misschien verkoop je een product dat slimme mensen niet nodig hebben ofzo
quote:Op dinsdag 10 juli 2012 22:44 schreef AthCom het volgende:
Oké, nieuwe 'eenmanszaakondernemer' hier. Vertaal- en correctiebureautje. Ik heb nog niet veel gedaan, omdat de mailing nog uit de deur moet. Maar goed, het begin is er. Website, logo, letterhead en zo.
Nu nog klanten werven ...
quote:Op dinsdag 10 juli 2012 09:01 schreef Skv het volgende:
Zitten hier vertalers NL - EN?
Liefst native speakers. Wil mijn boekje wellicht laten vertalen!
Ik zie dat de laatste tijd vaak, vertalers, tekstschrijvers etc. Is daar dan zoveel vraag naarquote:Op dinsdag 10 juli 2012 22:44 schreef AthCom het volgende:
Oké, nieuwe 'eenmanszaakondernemer' hier. Vertaal- en correctiebureautje. Ik heb nog niet veel gedaan, omdat de mailing nog uit de deur moet. Maar goed, het begin is er. Website, logo, letterhead en zo.
Nu nog klanten werven ...
Ik heb al wel wat opdrachtjes gehad, ja. In de tekstjes die ik bijvoorbeeld moest corrigeren stonden toch heel wat fouten in. Blijkbaar wel dus.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 23:07 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik zie dat de laatste tijd vaak, vertalers, tekstschrijvers etc. Is daar dan zoveel vraag naar
Hm. Ik ben meer van vertalingen voor bedrijfjes, daar verhalen vaak woordgrappen e.d. bevatten en je meer gebruik moet maken van 'creative licence', zeg maar.quote:
quote:Op dinsdag 10 juli 2012 19:20 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Denk dat ik dat ga doen inderdaad.
Maar zou dat geen discriminatie zijn?Op webwinkelforum had iemand een groot blok bovenaan de webwinkel geplaatst met een code voor 5% korting. Na 40 bestellingen hadden maar 2 mensen de code gebruikt. Zo goed lezen mensenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overigens heb ik niet gezegd dat ik deze retour heb geaccepteerd Voorwaarden zijn van keurmerk.info.
Elders op de site staat nog duidelijk vermeld wat uitgesloten is van retouren. Waar dit ook onder valt. Toch jammer dat men het probeert, want het kost niet alleen mij extra geld, ook hun.
Maar zo las ik laatst iemand die met een groot oranje blok op de site had gezet (op iedere pagina nota bene) dat ze met vakantie waren en er geen orders werden verwerkt. Toch blijken er van die mensen tussen te zitten die dat niet opvalt en die dan toch gaan klagen waar de bestelling blijft.
Had het inderdaad gelezen, ben daar ook actiefquote:Op woensdag 11 juli 2012 06:58 schreef PeterPastoor het volgende:
[..]
Op webwinkelforum had iemand een groot blok bovenaan de webwinkel geplaatst met een code voor 5% korting. Na 40 bestellingen hadden maar 2 mensen de code gebruikt. Zo goed lezen mensen
Ik ben zelf nog bezig met een HBO Vertaler Engels en wellicht (ik denk van wel) dat ik daarna nog doorleer, maar mijn Engels is meer dan behoorlijk.quote:Op donderdag 12 juli 2012 10:14 schreef Skv het volgende:
AthCom en CherryLips, jullie vertalen beiden blijkbaar. Welke certificaten hebben jullie hiervoor gehaald?
Ik heb zelf mijn English CEF-C1 en schrijf (voor mijn studie) onderzoeken en papers en dergelijke in het Engels. Heb ook wat octrooivertalingen gedaan in het verleden (EN-NL). Maar ben nu op zoek naar iemand die mijn spellenboekje om kan zetten in Engels dat aansluit bij het taalgebruik van jongeren. Ik verzand te snel in academisch Engels en dat gaat niemand lezen.
Welke heb je al vertaald?quote:Op donderdag 12 juli 2012 11:02 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb Engels gestudeerd met een Master Vertaalwetenschappen. Vertaal nu voornamelijk videogames.
Is gewoon slechte implementatie maarja..quote:Op woensdag 11 juli 2012 06:58 schreef PeterPastoor het volgende:
[..]
Op webwinkelforum had iemand een groot blok bovenaan de webwinkel geplaatst met een code voor 5% korting. Na 40 bestellingen hadden maar 2 mensen de code gebruikt. Zo goed lezen mensen
Dat mag ik helaas niet zeggenquote:
Sowieso Assassins Creed.quote:Op zondag 15 juli 2012 16:50 schreef CherryLips het volgende:
Daar heb ik contracten voor ondertekend.
Tsjah, wat is je meer waard? Je principe's of reputatie, dat is helaas het nadeel van internet. Complete minderwaardige randmongolen waar ze eigenlijk alsnog abortus op zouden moeten plegen hebben ook een platform om hun gal te spuwen.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 20:25 schreef Snoepje5 het volgende:
Mijn berichtje op de vorige pagina nog te herinneren? Klant die een product met verpakking niet conform de daarvoor gestelde eisen heeft geretourneerd en mee is omgegaan.
Inmiddels is het zover dat de klant alle websites gaat volspammen met recensies. Tenminste, ermee dreigt.
Iemand anders waar het weleens is overkomen?
Uiteraard gaan we zodra dit plaatsvindt aangifte doen van smaad en laster.
@Yoshi, niet weer beginnen dat mijn doelgroep het IQ van een hond heeft
Je moet er ook wel plezier in hebben.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:34 schreef Kandijfijn het volgende:
Daarom ben ik persoonlijk dus nooit een webshop begonnen
zorgen dat er voldoende positieve recensies tegenover staan.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 20:25 schreef Snoepje5 het volgende:
Mijn berichtje op de vorige pagina nog te herinneren? Klant die een product met verpakking niet conform de daarvoor gestelde eisen heeft geretourneerd en mee is omgegaan.
Inmiddels is het zover dat de klant alle websites gaat volspammen met recensies. Tenminste, ermee dreigt.
Iemand anders waar het weleens is overkomen?
Uiteraard gaan we zodra dit plaatsvindt aangifte doen van smaad en laster.
@Yoshi, niet weer beginnen dat mijn doelgroep het IQ van een hond heeft
Het is in zo'n geval wel degelijk van toepassing. Of er uiteindelijk iets mee wordt gedaan zien we dan wel. Maar je hebt ervaring??quote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:56 schreef Maanvis het volgende:
[..]
zorgen dat er voldoende positieve recensies tegenover staan.
Aangifte doen van smaad en laster heeft geen zin, dan weet je niet waarover je praat .
Wat wou je doen dan, naar de rechtzaal voor zoiets futiels? Sta er toch boven ipv meteen in je broek te doen als je een keer een negatieve recensie krijgt.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 23:03 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Het is in zo'n geval wel degelijk van toepassing. Of er uiteindelijk iets mee wordt gedaan zien we dan wel. Maar je hebt ervaring??
Afhankelijk van hoe ernstig het wordt, dan kun je daar best voor naar de rechtzaal. Mits je er (ernstige) schade van ondervindt.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 23:05 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Wat wou je doen dan, naar de rechtzaal voor zoiets futiels? Sta er toch boven ipv meteen in je broek te doen als je een keer een negatieve recensie krijgt.
je overdrijft nu echt, hoeveel schade kun je in godesnaam lijden doordat 1 persoon op internet zegt dat jij een verpakking open hebt gemaakt en vervolgens een product niet terugnam?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 23:08 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Afhankelijk van hoe ernstig het wordt, dan kun je daar best voor naar de rechtzaal. Mits je er (ernstige) schade van ondervindt.
Tevens lijkt het me een handig middel om te laten merken dat het niet gewaardeerd wordt en dat het tevens niet toegestaan is wat de persoon is kwestie suggereert.
Ik overdrijf, heb je gelijk inquote:Op dinsdag 17 juli 2012 23:12 schreef Maanvis het volgende:
[..]
je overdrijft nu echt, hoeveel schade kun je in godesnaam lijden doordat 1 persoon op internet zegt dat jij een verpakking open hebt gemaakt en vervolgens een product niet terugnam?
Ja het kan, maar wil je er echt die moeite in steken? Kijk eens op rechtspraak.nl naar soortgelijke geallen. Staat er echt niet vol mee.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 23:14 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Ik overdrijf, heb je gelijk in
Ik laat me een beetje gaan.
Maar het kan wel degelijk. Alhoewel je je dan wellicht ook kan afvragen of het geen reclame is die je alleen maar meer naamsbekendheid geeft in een positieve zin ( wie geloofd die ene onbenul nou ).
Waarom word je het niet? Onderzoek of je die producten aan verschillende winkels kwijt kan :pquote:Op woensdag 18 juli 2012 10:33 schreef Snoepje5 het volgende:
Toen straks belletje van een onbekende leverancier uit china, blablabla je bent een mooie distributeur wil je wat samples hebben?
Na wat op die site te hebben gekeken erg onder de indruk van de producten, maar ik ben geen distributeur, heb ik me ook weer lekker ingewerkt zeg.. (1e instantie niet over nagedacht..)
Geen slecht idee!quote:Op woensdag 18 juli 2012 12:33 schreef PeterPastoor het volgende:
[..]
Waarom wordt je het niet? Onderzoek of je die producten aan verschillende winkels kwijt kan :p
e-mailacquisitie? Je bedoelt spam?quote:Op woensdag 18 juli 2012 12:52 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Geen slecht idee!
Hoe zou jij dat aanpakken? E-mail acquisitie wordt toch niet meer gewaardeerd tegenwoordig of toch wel?
Is dat niet verzekerd door TNT?quote:Op donderdag 19 juli 2012 12:32 schreef Snoepje5 het volgende:
Toch maar geld terug gegeven en verlies genomen.
Bleek/blijkt dat de verpakking tijdens de verzending gewoon kapot is gegaan. Tja, zijn risico maargoed..
Volgens mij is de naam, activiteit e.d. veranderen voldoende, je moet dit dan ook aan de belastingdienst doorgeven.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 17:00 schreef Anno2012 het volgende:
Iemand ervaring met het volgende?
Ik heb nu 2 jaar een bedrijf, daar ga ik mee stoppen. Ik wil een ander bedrijf gaan beginnen.
Momenteel sta ik ingeschreven als eenmanszaak. Dat wil ik voorlopig zo houden.
Wat moet ik nu doen. Uitschrijven bij de KVK en dan opnieuw inschrijven? Of alles veranderen bij de KVK ?
Kan dit ivm belastingen,etc?
Ok, Thanksquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 17:20 schreef highender het volgende:
[..]
Volgens mij is de naam, activiteit e.d. veranderen voldoende, je moet dit dan ook aan de belastingdienst doorgeven.
omdat je dan "mogelijk"later kan betalen dan het moment waarop je het artikel nodig hebtquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 12:23 schreef Snoepje5 het volgende:
Wat ik toch frappant blijf vinden is het volgende:
Mensen die zoeken naar '' product xx met acceptgiro ''
Waarbij product xx nooit meer dan 20 euro kan zijn.
Waarom betaal je voor 20 euro met acceptgiro?
Ja, logisch.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 13:14 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
omdat je dan "mogelijk"later kan betalen dan het moment waarop je het artikel nodig hebt
ik ga je vraag beantwoorden met een wedervraag.. Waarom hebben mensen schulden en zitten er zoveel mensen in de schuldhulp verlening.. Daarnaast is 20 euro al snel rond de 2,5% van een bijstandsuitkeringquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 13:22 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Ja, logisch.
Maar voor 20 euro?
Waarom zou iemand geen 20 euro hebben?
Ik doe dat ook wel eens/vaak als ik mijn bankgegevens of telefoon niet bij de hand heb.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 13:22 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Ja, logisch.
Maar voor 20 euro?
Waarom zou iemand geen 20 euro hebben?
In dat geval inderdaad een handige optie inderdaad.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:03 schreef Kirov het volgende:
[..]
Ik doe dat ook wel eens/vaak als ik mijn bankgegevens of telefoon niet bij de hand heb.
Volgens mij was er laatst op de radio dat je de mensen die schulden hebben niet moet zien als de boosdoeners omdat ze er vaak niets tegen kunnen doen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:02 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
ik ga je vraag beantwoorden met een wedervraag.. Waarom hebben mensen schulden en zitten er zoveel mensen in de schuldhulp verlening.. Daarnaast is 20 euro al snel rond de 2,5% van een bijstandsuitkering
Haha..quote:
Geen idee. Ik kijk zo nu en dan even naar de verzendingen en vaak is de handtekening niet aanwezig. Als een klant claimt de verzending niet te hebben ontvangen en ik kan dat niet controleren dmv een handtekening die wel aanwezig zou moeten zijn is dat erg vervelend.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 18:02 schreef YoshiBignose het volgende:
Waarom wordt de handtekening dan niet gevraagd? En hoe weet jij of dat niet gevraagd wordt? En hoe kan je dat claimen?
Per pakketje.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 18:06 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja precies, ik weet verder ook niet hoe dat systeem werkt hoor, maar ik kan me niet voorstellen dat als er een handtekening wordt gevraagd, ze het gewoon uit luiheid niet doen. Krijgen ze niet betaald per uur bij TNT?
Jup.. Vandaar dat ze er ook alles aan doen om het toch nog af te leveren, want ze krijgen niet extra betaald wanneer ze het pakketje opnieuw moeten aanbieden.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 19:03 schreef YoshiBignose het volgende:
Hmmmm apart inderdaad. Vandaar dat ze altijd zo zeuren als ze dat briefje in moeten vullen met dat je niet thuis bent. Een keertje zat ik op het toilet dus ik deed heel laat open en toen was hij dat formulier een het schrijven en werd ie heel boos dat ik zo laat open deed
Geen idee of dit nog relevant is maar ik zou je misschien kunnen helpen? 17 jaar en Engels op C2.quote:Op donderdag 12 juli 2012 10:14 schreef Skv het volgende:
AthCom en CherryLips, jullie vertalen beiden blijkbaar. Welke certificaten hebben jullie hiervoor gehaald?
Ik heb zelf mijn English CEF-C1 en schrijf (voor mijn studie) onderzoeken en papers en dergelijke in het Engels. Heb ook wat octrooivertalingen gedaan in het verleden (EN-NL). Maar ben nu op zoek naar iemand die mijn spellenboekje om kan zetten in Engels dat aansluit bij het taalgebruik van jongeren. Ik verzand te snel in academisch Engels en dat gaat niemand lezen.
Ben je een native speaker?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 22:19 schreef Neraice het volgende:
[..]
Geen idee of dit nog relevant is maar ik zou je misschien kunnen helpen? 17 jaar en Engels op C2.
Nee, dat niet. Wel een jongerequote:
Beter laat dan nooit, maar misschien heb je er wat aan: Mijn ouders zijn van de generatie jaren '50, opgegroeid met weinig en altijd geleerd om te sparen. Verder is het vaak boter bij de vis. Nu we in de 21e eeuw helemaal los gaan met internetaankopen, moeten die mensen een hele mentale stap maken, want nu maken ze geld over naar een winkel waar ze niet binnen kunnen lopen, waar ze de eigenaar niet van kennen en waarvan ze dus helemaal niet weten of ze wel te vertrouwen zijn. Mijn ouders vragen dan ook standaard op elke site waar dat mogelijk is een acceptgiro aan, want dan zijn ze tenminste zeker dat ze het product krijgen zonder dat ze geflest worden.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 12:23 schreef Snoepje5 het volgende:
Wat ik toch frappant blijf vinden is het volgende:
Mensen die zoeken naar '' product xx met acceptgiro ''
Waarbij product xx nooit meer dan 20 euro kan zijn.
Waarom betaal je voor 20 euro met acceptgiro?
Ik weet niet meer of ik dat ooit gezegd heb maar detailhadel wil niet meteen zeggen dat er spraken is van een fysieke winkel.quote:Op donderdag 6 september 2012 19:45 schreef YoshiBignose het volgende:
Daar kan je wel wat mee want volgens mij had ik ooit gelezen dat een webwinkel als detailhandel geldt en je dat dus niet zomaar overal mag uitvoeren. Maar ja ALS jouw woonadres als detailhandel toegepast mag worden is nog maar de vraag of dat het wel waard is
succes ermee!quote:Op zondag 16 september 2012 14:56 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik heb een geweldig idee en ga de komende maanden het businessplan schrijven. Hebben jullie nog tips aan welke punten ik extra extra extra aandacht moet besteden?
Ik gebruik deze als voorbeeld: http://www.imk-projecten.nl/download/IMK_ondernemersplan.pdf
En deze voor het marketingplan: http://www.youngstartup.n(...)-in-dertien-stappen/
Helaas heb ik geen eigen vermogen opgebouwd, maar daar laat ik mij niet door tegen houden.
Lastig. Het ligt voor een deel in de ICT-branche en voor een deel in de E-commerce branche. Het is iets wat al bestaat alleen dan gewoon veel beter. Een website dus.quote:Op zondag 16 september 2012 15:39 schreef Shispeed het volgende:
[..]
succes ermee!
ik snap dat je je idee natuurlijk niet prijs wilt geven, maar in wat van soort richting/branche moeten we denken?
TransactiesLeveringen die voor 1 oktober plaats vinden vallen onder 19% en vanaf 1 oktober onder 21%.quote:Op zondag 30 september 2012 20:06 schreef boem-dikkie het volgende:
Als we nu BTW aangifte doen wordt toch gewoon die 19% berekent over het derde kwartaal?
nee je hoeft niet te wachten. http://hallo.kvk.nl/hallo(...)/144076/t/16665.aspxquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 16:35 schreef Anno2012 het volgende:
Ik sta op dit moment nog niet ingschreven bij de KVK, zal volgende week gebeuren.
Maar ik wil wel al mijn domeinnamen kopen omdat ik bang ben dat ze anders misschien worden ingenomen.
Kan ik dit nu op persoonlijke titel kopen,en daarna de factuur in mijn bedrijfsadministratie doen, zodat ik toch de btw kan terugvragen in het 4de kwartaal?
Of moet ik echt eerst wachten op een zakelijke rekening,inschrijving kvk,belasting nr?
BTW kan je niet terugvragen. Je kunt de kosten wel onder aanloopkosten aftrekken van de winst.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 16:35 schreef Anno2012 het volgende:
Ik sta op dit moment nog niet ingschreven bij de KVK, zal volgende week gebeuren.
Maar ik wil wel al mijn domeinnamen kopen omdat ik bang ben dat ze anders misschien worden ingenomen.
Kan ik dit nu op persoonlijke titel kopen,en daarna de factuur in mijn bedrijfsadministratie doen, zodat ik toch de btw kan terugvragen in het 4de kwartaal?
Of moet ik echt eerst wachten op een zakelijke rekening,inschrijving kvk,belasting nr?
ok, thanks !quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 16:38 schreef groggy het volgende:
[..]
nee je hoeft niet te wachten. http://hallo.kvk.nl/hallo(...)/144076/t/16665.aspx
Omdat je nog niet in het handelsregister staat en dus nog niet bekend ben bij de belastingdienst.quote:
quote:Als wij u eenmaal als ondernemer beschouwen, kunt u onder bepaalde voorwaarden de btw die u hebt betaald als voorbelasting aftrekken in uw aangifte omzetbelasting.
Hetgeen hier genoemd wordt, zijn de kosten die vallen onder art. 3.10 Wet IB.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 18:13 schreef Kirov het volgende:
[..]
Omdat je nog niet in het handelsregister staat en dus nog niet bekend ben bij de belastingdienst.
Ik zoek de bron wel even op
Edit:
http://www.ondernemerssup(...)enbelasting-btw-niet
quote:Artikel 3.10. Verliezen uit de aanloopfase van een onderneming
Bij ministeriële regeling kunnen regels worden gesteld volgens welke, onder te stellen voorwaarden, de ondernemer bij het bepalen van de winst de per saldo resterende kosten en lasten in aftrek kan brengen die zijn gemaakt in de vijf kalenderjaren die onmiddellijk voorafgaan aan het eerste kalenderjaar als ondernemer, verband houden met het starten van de onderneming en niet ten laste van het belastbaar inkomen uit werk en woning kunnen of konden worden gebracht.
Hoe is jou omzetaangifte? Doe je het zelf?quote:Op zondag 30 september 2012 20:06 schreef boem-dikkie het volgende:
Als we nu BTW aangifte doen wordt toch gewoon die 19% berekent over het derde kwartaal?
De BTW is toch niet aftrekbaar. Daarnaast zal het onder de beperkt aftrekbare kosten vallen omdat hier een privé voordeel aan zit. Zonder zaak had je deze kosten immers ook gehad zodat een deel van de kosten voor aftrek zorgt.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 20:44 schreef stoeltafel het volgende:
Declareren jullie veel? Vergeet het gewoon bijna altijd of het is de moeite niet. Als ik werk eet ik wel wekelijks iets van 15 a 20e alleen zit hier maar 6% btw op.
Je gaat me toch niet vertellen dat je overweegt om overbodige kosten te maken om zo het resultaat te drukken?quote:Zou het wel eventueel kunnen declareren zodat ik het verder kan aftrekken. Maar qua kosten heb ik zo weinig facturen. Af en toe een keer de accountant, een pc eens per drie jaar en dat is het dan.
En ook dan zal je accountant (of is het een boekhouder) rekening moeten houden met de periode waarin de dienst is geleverd of betrekking op heeft.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 20:46 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Hoe is jou omzetaangifte? Doe je het zelf?
Werk tegenwoordig met een bankboek en een kasboek. Vul dit eens per drie maanden in en stuur het naar mijn accountant.
Ik overweeg helemaal niks. Was gewoon nieuwsgierig naar het declareer gedrag van de ondernemers hier. Zit net even te kijken naar mijn bonnetjes van dit jaar maar dat zijn er ook weinig. Werk ook niet zoveel en heb gelukkig weinig kosten.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 20:50 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
De BTW is toch niet aftrekbaar. Daarnaast zal het onder de beperkt aftrekbare kosten vallen omdat hier een privé voordeel aan zit. Zonder zaak had je deze kosten immers ook gehad zodat een deel van de kosten voor aftrek zorgt.
[..]
Je gaat me toch niet vertellen dat je overweegt om overbodige kosten te maken om zo het resultaat te drukken?
Ohw, OK.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 20:54 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Ik overweeg helemaal niks. Was gewoon nieuwsgierig naar het declareer gedrag van de ondernemers hier. Zit net even te kijken naar mijn bonnetjes van dit jaar maar dat zijn er ook weinig. Werk ook niet zoveel en heb gelukkig weinig kosten.
Pas maar op dat het voor je medewerker niet al een vorm van loon in natura is.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 22:44 schreef stoeltafel het volgende:
Dat laatste moet ik maar is consequent gaan doen per direct. Eet denk ik wekelijk voor rond de 20e voor mij en mijn medewerker. Is toch een redelijk bedrag per jaar als je het bij elkaar optelt.
Nou lees ik zaken als ' brand ' 'computer kapot ' etc.quote:Is er sprake van een ernstige calamiteit waardoor u de BTW-aangifte niet op tijd kunt indienen? Neem dan contact op met uw belastingkantoor.
Ja.quote:
En dan daarna een correctie indienen?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 16:07 schreef YoshiBignose het volgende:
Dan schat je toch gewoon wat of doe je een 0-aangifte?
Je kan het in ieder geval proberen,..quote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:49 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Nou lees ik zaken als ' brand ' 'computer kapot ' etc.
Zou het mogelijk zijn om uitstel te vragen omdat je simpelweg geen tijd hebt? Maar dan ook echt geen tijd..
reden: maand druk bezig met mijn studie (tentamens) en daarnaast kwam er deze week nog een aanklacht binnen van een advocaat.. Al met al gaat het mij echt niet lukken om die honderden orders nog te verwerken..
Is dit een té slappe reden?
Ik houd die 100 euro per uur (of iets er onder) toch liever in mijn eigen zak.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 21:19 schreef _Arthur het volgende:
Misschien een goed moment om te bekijken of je uberhaupt nog wel zelf de gehele boekhouding en bijbehorende aangiftes wenst te doen? Scheelt je een boel tijd, tijd die je vermoedelijk liever steekt in het ondernemen (en/of studie).
100 euro per uur voor een boekhouder? Dure boekhouder.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 22:28 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Ik houd die 100 euro per uur (of iets er onder) toch liever in mijn eigen zak.
Helemaal mee eens. K betaal ongeveer 80e per kwartaal voor de btw aangifte. Scheelt een hoop gezeur en erfenissen. Door een goede boekhouder krijg je ook minder controles.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 22:33 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
100 euro per uur voor een boekhouder? Dure boekhouder.
Daarnaast moet je ook op een andere manier denken de kans is groot dat hij 2-3 keer zo snel als jou is.
-Waarschijnlijk heeft hij meer specifieke kennis en vaardigheden met de juiste software dan jij
-Hij kan sneller werken omdat hij/zij het 40 uur per week doet, terwijl jij het er maar bij doet.
X uur die je per je uitbesteed kan je nu gebruiken om zelf geld te verdienen.
En ze zijn er vast nog goedkoper.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 07:19 schreef Snoepje5 het volgende:
Ja heb je ook wel weer gelijk in.
Heb er ook nog helemaal geen aandacht aan besteed moet ik zeggen, met het zoeken van een boekhouder bijv.
80 euro per kwartaal is wel een koopje...
Mijn boekhouder (dus geen accountant) rekent iets van 52,50 per uur. Op jaarbasis was ik (met mijn eenmanszaak) globaal 500euro kwijt aan: het inboeken van de bonnetjes, kwartaal BTW aangifte en jaar aangifte (voor eenmanszaak gecombineerd persoonlijk/zakelijk).quote:Op donderdag 18 oktober 2012 22:28 schreef Snoepje5 het volgende:
Ik houd die 100 euro per uur (of iets er onder) toch liever in mijn eigen zak.
Kun je niet genoeg van hebben.quote:
Ligt natuurlijk aan de omvang van de administratie. Ik heb ook klanten die ik voor ¤ 500,- per jaar kan verwerken. Maar ik heb ze ook die meer dan het dubbele betalen. En het zijn beide eenmanszaken.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 09:19 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Mijn boekhouder (dus geen accountant) rekent iets van 52,50 per uur. Op jaarbasis was ik (met mijn eenmanszaak) globaal 500euro kwijt aan: het inboeken van de bonnetjes, kwartaal BTW aangifte en jaar aangifte (voor eenmanszaak gecombineerd persoonlijk/zakelijk).
Snap ik, maar wilde meer aangeven dat 100euro/uur voor een boekhouder wel heel erg veel is en de mogelijk 'echte' kosten voor Snoepie echt een heel stuk lager is dan ze denkt.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 09:28 schreef ManAtWork het volgende:
Ligt natuurlijk aan de omvang van de administratie. Ik heb ook klanten die ik voor ¤ 500,- per jaar kan verwerken. Maar ik heb ze ook die meer dan het dubbele betalen. En het zijn beide eenmanszaken.
Je kan er toch gewoon ff een gooi naar doen en het volgende kwartaal corrigeren?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:13 schreef Snoepje5 het volgende:
Ik boek alle orders per order in..
Maar waar ik natuurlijk aan dacht is: kan ik ook niet gewoon alle orders op 1 hoop gooien?
Dat ik in de boekhouding aangeef order xxxx t/m order xxxxx = ¤xxxxx ipv order xxxx= ¤xx en order xxxx=¤ xx want dan ben ik in principe zo klaar
alles is gewoon 19% btw.
Ja, maar als ik alle orders op 1 hoop mag gooien ipv apart in te boeken dan kan ik het ook wel zonder toekomstige correctiequote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:20 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Je kan er toch gewoon ff een gooi naar doen en het volgende kwartaal corrigeren?
Is in elk geval beter dan te laat aangifte doen
Thanks, ik tel het gewoon op!quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:45 schreef YoshiBignose het volgende:
Kan me niet voorstellen dat dat zoveel verschil maakt. Heb je 1000 facturen ofzo?? Als je de totaal telling van al je facturen al weet dan kan je net zo goed schatten. Alles in 1x boeken zou best kunnen, als je daarnaast bijv. een specificatie van die stapel facturen hebt maar ja, dan moet je alsnog een keer alles hebben opgeteld. Volgens mij alle tijd die je hier hebt getypt had je allang die hele zooi kunnen inboeken
Jij hebt toch een webwinkel toch? Waarom moet er uberhaupt nog een menselijke handeling aan te pas komen?quote:
Is me inmiddels duidelijkquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:54 schreef YoshiBignose het volgende:
Oh jij had een webwinkel, ja dan zou ik gewoon uit je webshop de totaaltelling van de orders in een kwartaal opvragen en op basis daarvan 1 grote factuur maken voor in je administratie. Die boek je dan in.
GMTAquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:54 schreef YoshiBignose het volgende:
Oh jij had een webwinkel, ja dan zou ik gewoon uit je webshop de totaaltelling van de orders in een kwartaal opvragen en op basis daarvan 1 grote factuur maken voor in je administratie. Die boek je dan in.
Toch moet je, officieel, er wel voor zorgen dat die order die iedere klant krijgt wel aan de factuurvoorwaarden voldoen hé. Sommige webwinkelsoftware hebben hele simpele en rare orderformulieren.
Nerd ,...quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 12:05 schreef YoshiBignose het volgende:
Klopt, maar dan kom ik te slim over
Ik ben zelf sinds mijn 17e werkzaam in de horeca maar altijd een buitengewone interesse gehad in alle aspecten van de horeca.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 13:53 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik geloof je. Wat doe jij dan precies aangezien je er zoveel vanaf weet?
Office Visio, heel basic maar zou je vooruit kunnen helpen.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 14:00 schreef De-Hamster het volgende:
Niemand die me kan helpen met een eenvoudig programma om winkelplattegronden te tekenen? Beetje de schapindeling op schaal kunnen maken.
Alleen jammer dat de gemeente Emmen zo hard mogelijk op (jonge) ondernemers probeert te scheiten. Ze willen blijkbaar liever een restaurant met bijbehorende banen in Groningen, Zwolle, Assen ofzo.quote:
Enige wat ik me kan bedenken is autocad of google sketchup, maar die zijn niet heel eenvoudig.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 14:00 schreef De-Hamster het volgende:
Niemand die me kan helpen met een eenvoudig programma om winkelplattegronden te tekenen? Beetje de schapindeling op schaal kunnen maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |