abonnement Unibet Coolblue
pi_112868391

quote:
Dubstep is een muziekgenre dat rond 2001 is ontstaan in Engeland. Kenmerkend voor dubstep zijn de baslijnen en het hoge tempo (rond 140 bpm); de drums zitten vaak op de helft daarvan. Dubstep is nauw verwant aan Grime. Het is een vrij jonge, elektronische muziekstroming die in Engeland sinds enkele jaren langzaam maar zeker aan het uitgroeien is tot een gestabiliseerd genre. De eerder genoemde baslijnen zijn sterk geïnspireerd door de veelgebruikte typerende baslijnen van drum & bass. Onder kenners ook wel bekend als de Reese Bass of Wobble Bass.

Dubstep onderscheid zich ook binnen de elektronische muziek door een vaak duidelijk aanwezig accent op de 3e tel, waar andere elektronische genres genres ofwel ook een accent op de 1e tel hebben, ofwel een accent op iedere tel.

In 2009 verscheen de Skream-remix van In For The Kill (La Roux), die ertoe heeft bijgedragen dat dubstep ook buiten Engeland steeds populairder werd. Zo begon het genre in België en Nederland ook buiten de underground aan populariteit te winnen. Het was echter reeds in 2006-2007 dat dubstep in de Belgische underground veel volk begon te trekken, voornamelijk bij evenementen in het Brusselse. In Vlaanderen speelden even later vooral Brugge[1] en Antwerpen[2] een voortrekkersrol in de dubstepwereld.

Dubstep wordt voornamelijk in eigen huis door Londense artiesten op een pc, eventueel verbonden met synthesizers gemaakt. Dubstep is vaak instrumentaal. Wanneer er vocalen gebruikt worden zijn dit samples of zang die geïnspireerd is door hiphop en reggae.
Dubstep-dj's maken vaak gebruik van rewinds en worden vaak ondersteund door MC's.

Op dit moment is Dubstep vooral populair in Europa en in mindere mate in Californië.
Voor meer informatie, specificaties en de evolutie van dubstep wordt verwezen naar: http://en.wikipedia.org/wiki/Dubstep

Documentaires:

Bass Weight: Eenvoudig te vinden op google

dBstep (Vlaamse dubstep-documentaire): Volledig te bekijken op: www.dbstep.be


Partyflock agenda
En dan "dubstep" onder "Genres" aanvinken.

http://www.djguide.nl/maand.p?textsearch=dubstep


Topicreeks: Dubstep & grime

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

[ Bericht 1% gewijzigd door AlexanderC op 13-06-2012 23:47:13 ]
Nosce te ipsum.
pi_112868433

Ja, deze dus. Elke week weer een nieuwe must listen.

Youngsta _O_
Nosce te ipsum.
pi_112869004
TT moest eigenlijk deep & minimal sounds zijn, maar zo is het ook goed :P
Nosce te ipsum.
pi_112869259
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 23:48 schreef AlexanderC het volgende:
TT moest eigenlijk deep & minimal sounds zijn, maar zo is het ook goed :P
^O^
pi_112869633
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 22:30 schreef AlexanderC het volgende:

[..]

Het klink wel heel tof in ieder geval. Lekker donker! Die artiest kende ik nog niet, zal wat meer opzoeken enzo.

Als je haar nog niet kent, dan moet ik je deze twee mixes echt aanraden.
Veel van haar werk staat erop en weet zeker dat je ze super zal vinden! :9

Marina Faib - Worn Out Places
en
Marina Faib - Worn Out Places Part 2

Deel één is hier te vinden:
http://www.dubstepforum.c(...)t-places-t93958.html

Deel twee moet je maar even zelf op google zoeken :)
  vrijdag 15 juni 2012 @ 14:23:53 #6
71293 Zym0tiC
Get over here!!!
pi_112928042
Morgenavond naar (oa) Commodo in de 013. Begin van het jaar hem nog met Lurka zien spelen in heerlen. Toen lekkere oldskool plaatjes afgewisseld met hun nieuwe collabs.
Nu dan in zijn eentje maar wel met zijn pas gedropte Northern soul ep op zak. Dat beloofd wat :)


straindubstep.nl
pi_112935081
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 14:23 schreef Zym0tiC het volgende:
Morgenavond naar (oa) Commodo in de 013. Begin van het jaar hem nog met Lurka zien spelen in heerlen. Toen lekkere oldskool plaatjes afgewisseld met hun nieuwe collabs.
Nu dan in zijn eentje maar wel met zijn pas gedropte Northern soul ep op zak. Dat beloofd wat :)


straindubstep.nl
Wel eens voorbij horen komen op Rinse, serieuze bassweight heeft die onder z'n tracks idd.
Zal zeker een top dj-set worden :)
Heeft veel weg van Biome, sleeper, icile, truth enz.
pi_112936107
DEEP MEDi is wel een toffe label.
Nosce te ipsum.
pi_112936364
Ik was laatst naar een feest waar Icicle stond, maar hij draaide alleen drum&bass... wel een beetje een teleurstelling.
Nosce te ipsum.
pi_112941009
quote:
7s.gif Op donderdag 14 juni 2012 00:00 schreef mr.flame het volgende:

[..]

Als je haar nog niet kent, dan moet ik je deze twee mixes echt aanraden.
Veel van haar werk staat erop en weet zeker dat je ze super zal vinden! :9

Marina Faib - Worn Out Places
en
Marina Faib - Worn Out Places Part 2

Deel één is hier te vinden:
http://www.dubstepforum.c(...)t-places-t93958.html

Deel twee moet je maar even zelf op google zoeken :)
superheerlijke muziek inderdaad! :o

ben nu op de helft van deel 1
Nosce te ipsum.
pi_112944693
/foutje

[ Bericht 87% gewijzigd door ForceCommander op 15-06-2012 20:31:45 ]
  vrijdag 15 juni 2012 @ 20:25:12 #12
71293 Zym0tiC
Get over here!!!
pi_112944809
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 17:25 schreef AlexanderC het volgende:
Ik was laatst naar een feest waar Icicle stond, maar hij draaide alleen drum&bass... wel een beetje een teleurstelling.
en dat was op een dubstep feestje? ik raak altijd ritmisch in de war als die switch ups tussen die genres plaatsvinden :P. kan me voorstellen dat dat inderdaad minder is dan.

@mr.flame: allemaal lekkere namen indeed!
pi_112946327
dubstep en dnb
Nosce te ipsum.
pi_112946728
Broken Note heb ik altijd al eens live willen zien/horen draaien.
Zieke mix tussen dubstep, breakcore, drum&bass en een shitload aan andere electronische genres :7
pi_112946823
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 17:25 schreef AlexanderC het volgende:
Ik was laatst naar een feest waar Icicle stond, maar hij draaide alleen drum&bass... wel een beetje een teleurstelling.
Mja Icicle is dan ook wel meer bekend van de Drum & bass hè :) Ja hij heeft wat dubstep geproduceerd, maar dat is tegenwoordig eerder regel dan uitzondering
Jaaa, dansen! dansen!
pi_112952822
Morgen Dream en J:Kenzo
pi_112952915
quote:
17s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 23:15 schreef Arcturus het volgende:
Morgen Dream en J:Kenzo
Lekker, waar als ik vragen mag? (Niet dat ik ga... tentamens :') )
pi_112953604
Iemand al de line-up van Dour gezien? Staan ziek veel dubstep (& drum and bass) namen op.
En niet de minste zo te zien... ^O^

http://www.dourfestival.be/nl/lineup

Voor zover ik even snel heb gezien:
nero, foreign beggars, datsik, scuba, feed me, caspa, fred v & grafix, s.p.y, murdock, london elektricity, dj hype, counterstrike, subscape, bar9, gemini, pinch, shlohmo, mount kimbie, doctor p, flux pavilion, james blake, cookie monsta, funtcase, en nog een hoop anderen...

Overigens ook wat dub te vinden met o.a. kanka en dub syndicate,

Oh ja... en Parov Stelar :9
pi_112953939
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 23:17 schreef mr.flame het volgende:

[..]

Lekker, waar als ik vragen mag? (Niet dat ik ga... tentamens :') )
Leiden lvc. P0gman en Habstrakt staan er ook nog (maar die heb ik beide al gezien :P)
pi_112954003
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 23:29 schreef mr.flame het volgende:
Iemand al de line-up van Dour gezien? Staan ziek veel dubstep (& drum and bass) namen op.
En niet de minste zo te zien... ^O^

http://www.dourfestival.be/nl/lineup

Voor zover ik even snel heb gezien:
nero, foreign beggars, datsik, scuba, feed me, caspa, fred v & grafix, s.p.y, murdock, london elektricity, dj hype, counterstrike, subscape, bar9, gemini, pinch, shlohmo, mount kimbie, doctor p, flux pavilion, james blake, cookie monsta, funtcase, en nog een hoop anderen...

Overigens ook wat dub te vinden met o.a. kanka en dub syndicate,

Oh ja... en Parov Stelar :9
Erg jammer dat de dubstep zowat alleen maar Circus records aka UKF bagger is.
pi_112959685
quote:
17s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 23:15 schreef Arcturus het volgende:
Morgen Dream en J:Kenzo
jaaaaaaaaa! helaas zal ik er niet bij zijn :( :'( :'(
Nosce te ipsum.
pi_112961107

Weet iemand meer van zulke tracks?
pi_112966150
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 23:35 schreef Arcturus het volgende:

[..]

Leiden lvc. P0gman en Habstrakt staan er ook nog (maar die heb ik beide al gezien :P)
^O^

quote:
9s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 23:36 schreef Arcturus het volgende:

[..]

Erg jammer dat de dubstep zowat alleen maar Circus records aka UKF bagger is.
Een bepaald deel is inderdaad ukf/brostep. Gelukkig staan er ook nog een aantal meer experimentele dubstep-producers zoals scuba, mount kimbie, pinch, shlohmo, james blake etc. :)
pi_112966312
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 09:06 schreef rioolheffing het volgende:

Weet iemand meer van zulke tracks?
De hiphopachtige beat/vibe? Ken niet veel tracks die dat hebben binnen dubstep. Ik meen wel dat er een bepaald genre is dat meer richting hiphop gaat alleen dan met een shitload aan bass (nee geen grime :P )

De highpitched vocals? Probeer eens liquid dnb / funk, die hebben ook nog wel eens (vaak :') ) de neiging om dat soort klanken te gebruiken.
pi_112966720
Nieuwe Blackmill, lekker zoals gewoonlijk :)
Hulde aan de degelijke bassline deze keer, zit tenminste een beetje power achter ^O^
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')