Dank!quote:Op zondag 15 juli 2012 13:32 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Zie deze regel in de algemene voorwaarden:
[..]
Nee, natuurlijk niet.quote:Op zondag 15 juli 2012 14:10 schreef MrBaas het volgende:
Het boeken van de vlucht is toch nog gelukt
Ryanair is goedkoop, maar daarom niet onveiliger dan andere luchtvaartmaatschappijen, of wel?
Oke, want op internet lees ik dat een van de topmensen van RyanAir soms rare ideeën heeft om nog goedkoper te kunnen vliegen. Zoals een stewardess co-piloot laten spelen en om staanplaatsen te verkopen.quote:
Ik heb het gewoon weggeklikt en gekeken of er iets is afgeschreven bij mijn credit-card maatschappij en gekeken of ik een mail had gekregen. Er was niets afgeboekt en ik had ook geen mail gekregen dus heb ik het opnieuw besteld zonder andere websites in mijn browser. In de FAQ van Ryanair staat namelijk dat je het beste maar 1 tablad kan openen.quote:Op zondag 15 juli 2012 14:12 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet.
Oh, en wat was er nou aan de hand met de boeking, hoe heb je het opgelost?
De topman van Ryanair roept weer eens iets raars, alle journalisten buitelen over elkaar heen om het te veroordelen in hun medium, mensen lezen of horen het, praten er met elkaar over, zoeken eens een keer op internet en zien dan dat ze voor een prikkie weg kunnen, boeken een reis (en trappen in de val van de toeslagen), Ryanair verdient weer centjes.quote:Op zondag 15 juli 2012 14:14 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Oke, want op internet lees ik dat een van de topmensen van RyanAir soms rare ideeën heeft om nog goedkoper te kunnen vliegen. Zoals een stewardess co-piloot laten spelen en om staanplaatsen te verkopen.
Jaquote:Op dinsdag 17 juli 2012 10:59 schreef MrBaas het volgende:
Op 1 augustus vertrek ik vanaf Maastricht met Ryanair naar Pisa
Maar als ik een uur van te voren aankom in Maastricht kan ik dan meteen gaan boarden en het vliegtuig instappen? Iemand zei dat je gewoon ergens mocht gaan zitten in het vliegtuig, net zoals in een bus. Maar ik heb net online ingecheckt en dan kon ik een stoel kiezen. Daar moet je wel voor bij betalen. Kan iemand mij dit uitleggen? Als ik zo'n stoel zelf kies, hangt het vliegtuigpersoneel daar dan een bordje met GERESERVEERD ofzo?
Nee, rij 1, 2, en de 2 nooduitgangen in het midden mag je niet gaan zitten zonder te reserveren (er hangen geen bordjes). Je kunt natuurlijk wel vragen of je er mag gaan zitten wanneer blijkt dat er stoelen leeg zijn.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 11:02 schreef MrBaas het volgende:
Oke, dus als er geen bordje met gereserveerd hangt kan je er gewoon gaan zitten? Ook als het een nooduitgang is? Of een andere stoel met extra veel beenruimte?
Sinds wanneer is dat gewijzigd dan? Ik heb voorheen redelijk vaak gevlogen met Ryanair. In de periode dat je nog geen stoelen kon reserveren zat ik eigenlijk altijd bij de nooduitgang. Voor een half jaar geleden is dat stoelreserveren ingevoerd en toen stonden er bij de nooduitgang (wel amateuristisch met een A4tje met een stift erop geschreven) "gereserveerd".quote:Op dinsdag 17 juli 2012 11:03 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nee, rij 1, 2, en de 2 nooduitgangen in het midden mag je niet gaan zitten zonder te reserveren (er hangen geen bordjes). Je kunt natuurlijk wel vragen of je er mag gaan zitten wanneer blijkt dat er stoelen leeg zijn.
Er staan niet altijd bordjes/A4'tjes, op sommige vluchten staan nog steeds stewardessen die 100x moeten zeggen: "no those are reserved"quote:Op dinsdag 17 juli 2012 11:09 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Sinds wanneer is dat gewijzigd dan? Ik heb voorheen redelijk vaak gevlogen met Ryanair. In de periode dat je nog geen stoelen kon reserveren zat ik eigenlijk altijd bij de nooduitgang. Voor een half jaar geleden is dat stoelreserveren ingevoerd en toen stonden er bij de nooduitgang (wel amateuristisch met een A4tje met een stift erop geschreven) "gereserveerd".
Dus sinds een half jaar zijn die plekken standaard gereserveerd? Ook al zit er niemand op die plek?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 11:10 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Er staan niet altijd bordjes/A4'tjes, op sommige vluchten staan nog steeds stewardessen die 100x moeten zeggen: "no those are reserved"
Yep, standaard gereserveerd... Maar de tactiek is gewoon ff vragen aan de steward of je er mag zitten als er niemand komt...Vorige keer heen en terugreis gewoon bij de nooduitgang gezeten, niemand op dezelfde rij en iedereen kijkt je stom aanquote:Op dinsdag 17 juli 2012 11:12 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Dus sinds een half jaar zijn die plekken standaard gereserveerd? Ook al zit er niemand op die plek?
http://www.amazon.co.uk/C(...)x40x20/dp/B002Q5APX4quote:Op zondag 22 juli 2012 23:09 schreef krn176 het volgende:
Zojuist een aantal koffers gezocht die voldoen aan de Ryanair maten.
Naam - inhoud - gewicht - prijs
1. Carlton Oasis Trolley - 35/41 liter - 2,7 kg - ¤ 59
2. Carlton Titanium - 39/46 liter - 2,3 kg - ¤ 79
3. Samsonite B-Lite Fresh Upright 55 - 43,5 liter - 2.05kg - ¤ 119/159
4. Samsonite B-lite upright 55 - 41.5 liter - 2,3 kg - 2.3 KG - ¤ 159
Behalve de Oasis hebben ze allemaal TSA-lock (voor USA)
Waarom houd je Groningen ook niet in de gaten. Als je student bent kan je daar met OV gratis komen. Verder kan het goedkoper zijn, om op de ene heen en de andere terug te vliegen.quote:Op maandag 23 juli 2012 15:31 schreef greatgonzo het volgende:
misschien al vaker gesteld, maar wat zijn de beste dagen om te boeken voor een vlucht, en welke termijn vooraf?
Want we willen rond 13 september naar Mallorca (vanaf Maastricht, Weeze of Eindhoven), en dan twee weken later terug. Maar de prijzen nu, in vergelijking met twee weken terug zijn al weer ¤100 gestegen in totaal.
Dus wanneer kan ik het beste boeken?
Mooie rugzak; licht en goedkoop: jammer genoeg komt deze tip voor mij net te laat: heb inmiddels de Carlton Titanium koffer gekocht en heb deze vandaag binnengekregen. Mooie koffer met stevige wieltjes. Helaas klopt het door de fabrikant opgegeven gewicht van 2.3kg niet want dit moet 2,47 kg zijn (na alle papiertjes, kaartjes eruit/eraf te hebben gehaald).quote:Op maandag 23 juli 2012 23:31 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
http://www.amazon.co.uk/C(...)x40x20/dp/B002Q5APX4
Rugzak is een stuk handiger dan met van die kleine kut wieltjes over de keien van een middeleeuwse binnenstad te ploeteren. Op schiphol rolt zo'n ding nog best aardig ja...
Ja, zo nu en dan zeker.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 20:12 schreef krn176 het volgende:
[..]
Doen ze moeilijk als je de toegestane dikte van 20 cm met 2-3 cm overschrijdt?
Hoe denk je dat Ryanair haar geld verdiend?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 20:12 schreef krn176 het volgende:
[..]
Doen ze moeilijk als je de toegestane dikte van 20 cm met 2-3 cm overschrijdt? Het lijkt me dat die cabinevakken zo gemaakt zijn dat er tot 25 cm dikte inkan. Dit is de standaardmaat?
En jij vindt ¤34 (¤12 CC kosten kan je nog onderuit komen) voor een retourtje Bergamo duur? Dat is waarschijnlijk net genoeg om de taxes mee te betalen van beide airports. Een dagretour Amsterdam Centraal - Eindhoven is duurder (¤35).quote:Op woensdag 25 juli 2012 10:47 schreef ThymeS het volgende:
Waar blijven die goedkope tickets.. maandje terug nog voor 18,78 retour naar Budapest kunnen gaan, zit er nu niet meer in. Ook om vanaf Brussels-Charleroi naar Milan Bergamo te komen, kon 1,5 jaar geleden nog voor een spotprijsje. Daarna werd het +-10 voor een enkele reis. En nu staat het op 17 euro, wat wil zeggen dat je 17+17+12=46 voor een weekendje weg moet betalen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |