Euregio, NL, DUI, BEL, met erg veel potentie.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 20:20 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Dublin gaat zeker werken, Stansted kan, maar hangt van de frequentie af, als dat geen vroeg en avondvlucht is, dan is de vlucht al gelijk een stuk minder interessant voor veel zakenreizigers die een dag of een 2 dagentrip willen.
Ben benieuwd hoe sterk de markt in Maastricht is, Groningen heb ik veel meer twijfels, maar Maastricht is nu ook weer niet het de meest economische regio in Europa, hoewel wel aantrekkelijk voor onze Duitse buren.
Klopt. In Maastricht zie ik nog wel wat potentie. In Groningen zie ik eigenlijk helemaal niets. Alleen in de hoogseizoenen zal daar wat te halen vallen.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:27 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Euregio, NL, DUI, BEL, met erg veel potentie.
Geen super aantrekkelijk schema. 6x per week (niet op vrijdag - daar gaat je lange weekend als toeristje). Vertrek MST 07:00, vertrek STN 07:30 (ook op zondag - zei iemand lang weekend?). Voor de zakenreiziger ook iets minder want het kost je gelijk weer een overnachting.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 20:20 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Dublin gaat zeker werken, Stansted kan, maar hangt van de frequentie af, als dat geen vroeg en avondvlucht is, dan is de vlucht al gelijk een stuk minder interessant voor veel zakenreizigers die een dag of een 2 dagentrip willen.
Ben benieuwd hoe sterk de markt in Maastricht is, Groningen heb ik veel meer twijfels, maar Maastricht is nu ook weer niet het de meest economische regio in Europa, hoewel wel aantrekkelijk voor onze Duitse buren.
Iemand hier toevallig die het weet? Anders bel ik morgen even.quote:Op woensdag 4 juli 2012 10:05 schreef Internepper het volgende:
Weet iemand toevallig of je een ingecheckte tas van 15 kg op iemand anders zijn naam kan zetten? Want een persoon gaat onverwachts niet meer mee, waarop een tas van 15 kg stond.
Nee, éénmaal ingecheckt (boarding pass verkregen), kun je dat sowieso niet meer doen. Ook kun je geen bagage meer toevoegen voor de normale prijs. Laat de persoon die gecanceld heeft dus maar opdraaien voor de kosten.quote:Op woensdag 4 juli 2012 10:05 schreef Internepper het volgende:
Weet iemand toevallig of je een ingecheckte tas van 15 kg op iemand anders zijn naam kan zetten? Want de persoon gaat niet meer mee.
Potentie is er zeker wel, echter ik zie het niet op alle routes die Ryanair heeft. De route naar Stansted is met de bekend gemaakte tijden 1x per dag op zes dagen ook niet echt interessant, blijft over een handjevol zonbestemmingen waar ik mij afvraag hoe het met de yields zal gaan buiten het echte hoogzomerseizoen.quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:16 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Klopt. In Maastricht zie ik nog wel wat potentie. In Groningen zie ik eigenlijk helemaal niets. Alleen in de hoogseizoenen zal daar wat te halen vallen.
Voor een zakenreiziger helemaal niet fijn, wanneer je voor een 2 dagentrip wilt gaan dan zal je simpelweg ook 2 volle dagen willen hebben, niet 1 volle dag, want met een vroege vlucht terug heb je niets aan deze overnachting.quote:Op woensdag 4 juli 2012 16:15 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Geen super aantrekkelijk schema. 6x per week (niet op vrijdag - daar gaat je lange weekend als toeristje). Vertrek MST 07:00, vertrek STN 07:30 (ook op zondag - zei iemand lang weekend?). Voor de zakenreiziger ook iets minder want het kost je gelijk weer een overnachting.
Ik gun de Limburgers ook zeker goedkope vluchten met vertrek uit Maastricht, maar hoop vooral dat Ryanair voldoende geld kan verdienen op de toeristisch georiënteerde routes.quote:Op donderdag 5 juli 2012 19:35 schreef Mandéra het volgende:
Ikzelf ben in ieder geval te spreken over de nieuwe bestemmingen vanaf Maastricht, aangezien ik zelf in Heerlen woon en tot nu toe naar Eindhoven moet voor mijn vluchtjes naar London.
Dat kunnen ze niet betalen Het zijn altijd dezelfde mensen die lopen te zeiken. Mensen die vaker vliegen, ook met andere maatschappijen, weten wat je kunt verwachten voor zulke prijzen en die zeuren niet.quote:Op donderdag 5 juli 2012 22:07 schreef Dionysiou het volgende:
Kon me alleen zeer irriteren aan mede reizigers die RyanAir zaten af te zeiken dat ze te streng waren of asociaal waren.. Ja, vlieg dan lekker met KLM ofzo. De tering. Maar goed.
Ik zal zeker vaak gebruik maken van RyanAir.
Zo ver weg is Eindhoven niet, hè? Wizzair heeft vanaf daar voldoende verbindingen met Oost-Europa.quote:Op donderdag 5 juli 2012 20:11 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik gun de Limburgers ook zeker goedkope vluchten met vertrek uit Maastricht, maar hoop vooral dat Ryanair voldoende geld kan verdienen op de toeristisch georiënteerde routes.
Ik mis vooral wat vluchten naar het Oosten, juist in de Euregio lijkt mij vluchten richting het Oostblok interessant, alhoewel dat qua yield ook wel lastig zal liggen...
Nog bedankt. Dien je het nog aan te moeten geven als iemand niet mee heen vliegt, maar wel terug? Uiteraard we al voor heen en terug betaald.quote:Op woensdag 4 juli 2012 18:37 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Nee, éénmaal ingecheckt (boarding pass verkregen), kun je dat sowieso niet meer doen. Ook kun je geen bagage meer toevoegen voor de normale prijs. Laat de persoon die gecanceld heeft dus maar opdraaien voor de kosten.
Je hoeft niet te laten weten dat je niet meevliegt en je terugreis blijft gewoon geldig.quote:Op zondag 8 juli 2012 13:54 schreef Internepper het volgende:
[..]
Nog bedankt. Dien je het nog aan te moeten geven als iemand niet mee heen vliegt, maar wel terug? Uiteraard we al voor heen en terug betaald.
Hé bedankt!quote:Op zondag 8 juli 2012 14:05 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Je hoeft niet te laten weten dat je niet meevliegt en je terugreis blijft gewoon geldig.
Normaal wordt je terugreis automatisch gecancelled als je niet meevliegt op de heenreis hoor Bij elke 'normale' maatschappij in ieder geval, dus dat zou ik eerst even heel goed nakijken.quote:Op zondag 8 juli 2012 14:05 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Je hoeft niet te laten weten dat je niet meevliegt en je terugreis blijft gewoon geldig.
Dat klopt, maar dit is een Ryanair topic.quote:Op zondag 8 juli 2012 14:21 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Normaal wordt je terugreis automatisch gecancelled als je niet meevliegt op de heenreis hoor Bij elke 'normale' maatschappij in ieder geval, dus dat zou ik eerst even heel goed nakijken.
Dien ik degene die niet meegaat met de uitgaande vlucht wel in te laten checken online? Of enkel voor de retourvlucht? Bedankt voor de hulp in ieder gevalquote:Op zondag 8 juli 2012 14:31 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dit is een Ryanair topic.
Ryanair is een point to point maatschappij, waarbij iedere vlucht als aparte reis wordt beschouwd.
Het is netter om diegene niet in te checken voor de uitgaande vlucht. Dan hoeft er op de grond niet gezocht te worden naar de 'missende' passagier, kan evt. nog vertraging schelen. Anders dan dat maakt het niet zoveel uit.quote:Op zondag 8 juli 2012 21:05 schreef Internepper het volgende:
[..]
Dien ik degene die niet meegaat met de uitgaande vlucht wel in te laten checken online? Of enkel voor de retourvlucht? Bedankt voor de hulp in ieder geval
Oké, goed advies. Dan zal ik hem niet inchecken. Bedankt voor de hulp mensen.quote:Op zondag 8 juli 2012 21:22 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Het is netter om diegene niet in te checken voor de uitgaande vlucht. Dan hoeft er op de grond niet gezocht te worden naar de 'missende' passagier, kan evt. nog vertraging schelen. Anders dan dat maakt het niet zoveel uit.
Doen ze dat dan bij Ryanair? Ik heb het ook regelmatig geflikt...quote:Op zondag 8 juli 2012 21:22 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Het is netter om diegene niet in te checken voor de uitgaande vlucht. Dan hoeft er op de grond niet gezocht te worden naar de 'missende' passagier, kan evt. nog vertraging schelen. Anders dan dat maakt het niet zoveel uit.
Als je wel ingecheckt bent mist je nummertje uiteindelijk wel bij het checken van de boardingpasses Afhankelijk van de situatie kan er dan ook nog een seintje naar het toestel gaan om nogmaals alle passagiers te tellen (plus evt. nog een final call omroep op de airport). Al met al niet zo'n big deal -heb mijzelf ook weleens schuldig gemaakt- maar als je toch al zeker weet dat diegene niet reistquote:Op zondag 8 juli 2012 21:59 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Doen ze dat dan bij Ryanair? Ik heb het ook regelmatig geflikt...
Wanneer een vlucht erg vroeg aankomt en alle passagiers aan boord zijn kan er vertrokken worden.quote:Op zondag 8 juli 2012 22:04 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Als je wel ingecheckt bent mist je nummertje uiteindelijk wel bij het checken van de boardingpasses Afhankelijk van de situatie kan er dan ook nog een seintje naar het toestel gaan om nogmaals alle passagiers te tellen (plus evt. nog een final call omroep op de airport). Al met al niet zo'n big deal -heb mijzelf ook weleens schuldig gemaakt- maar als je toch al zeker weet dat diegene niet reist
quote:In overeenstemming met de Algemene- en Vervoersvoorwaarden van Ryanair (artikel 4.2.2) adviseren wij passagiers dat we passagiers zullen debiteren voor de toegenomen luchthaven vertrekbelasting welke opgelegd is door de Spaanse regering voor alle vertrekkende vluchten vanuit Spanje die geboekt zijn voor 1 juli 2012 en zullen reizen vanaf 1 juli 2012. Deze bedragen zullen automatisch afgeschreven van de betaalkaart die gebruikt is op het moment van de boeking.
Als u niet bereid bent om deze extra toeslag te accepteren kunt u uw vluchten annuleren en een volledige restitutie aanvragen voor uw ongebruikte vlucht, echter dit moet gebeuren voor vrijdag 13 juli, anders wordt uw betaalkaart in rekening gebracht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |