abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 2 augustus 2012 @ 12:40:13 #76
134537 Radobe
nooit meer wijn.
pi_114991180
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 12:23 schreef beelz het volgende:

[..]

Al meer dan een jaar niet meer.
:'(
wijn, iets te veel wijn maar net niet genoeg om van de wereld te zijn
veels te veel wijn, iets te veel wijn, maar net niet voldoende om tevreden te zijn
pi_114992056
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:52 schreef Loll het volgende:
neej c10000 kersies
Ligt er, denk ik, ook een beetje aan wanneer je komt. 's Avonds, wanneer het rustig is, valt dat reuze mee. Kersies neemt overigens wel zo'n beetje het hele winkelcentrum over, benieuwd of ze ook het nu lege pand van de slager overnemen want die DA daarnaast is ook al van hem. :')

Ik zie overigens de foto niet die blijkbaar heel vermakelijk is. ;(
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_114997953
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 07:34 schreef Radobe het volgende:

[..]

waarom heb jij represent Zwolle in je ondertitel staan? Als het hier allemaal zo stom of abnormaal is?
Mijn reactie was misschien ook iets te heftig, maar ik irriteer me ontzettend aan de houding van beelz af en toe, hij komt echt wereldvreemd en bekrompen over in sommige reactie's, de aa landen is gewoon een gemiddelde woonwijk. en wat er gebeurd is relatief gezien ontzettend weinig, en dan heeft hij het over een pauperbuurt.. als je dat denkt, dan kom je niet verder dan Zwolle maar goed ik ga proberen om me minder aan dat soort types te irriteren in me en te houden want ik kan me energie beter voor positieve dingen gebruiken.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 15:16:42 #79
134537 Radobe
nooit meer wijn.
pi_114998878
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 14:59 schreef Gulmez het volgende:

[..]

Mijn reactie was misschien ook iets te heftig, maar ik irriteer me ontzettend aan de houding van beelz af en toe, hij komt echt wereldvreemd en bekrompen over in sommige reactie's, de aa landen is gewoon een gemiddelde woonwijk. en wat er gebeurd is relatief gezien ontzettend weinig, en dan heeft hij het over een pauperbuurt.. als je dat denkt, dan kom je niet verder dan Zwolle maar goed ik ga proberen om me minder aan dat soort types te irriteren in me en te houden want ik kan me energie beter voor positieve dingen gebruiken.
het gaat over dieze niet aa-landen
wijn, iets te veel wijn maar net niet genoeg om van de wereld te zijn
veels te veel wijn, iets te veel wijn, maar net niet voldoende om tevreden te zijn
pi_114999174
Dieze is ook goed bezig ze zijn heel die wijk aan het vernieuwen, en ook een paar flats worden gesloopt en komen rijtjes woningen voor in de plaats, had ik gehoord.
Holtenbroek is tegenwoordig ook gewoon een moderne stadswijk geworden, met de nieuwe muziekwijk. Opzich wel mooie huizen, als je een gezin zou hebben die witte kleur vind ik wel mooi aan doen, weet is wat anders!
pi_114999355
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 14:59 schreef Gulmez het volgende:

[..]

Mijn reactie was misschien ook iets te heftig, maar ik irriteer me ontzettend aan de houding van beelz af en toe, hij komt echt wereldvreemd en bekrompen over in sommige reactie's, de aa landen is gewoon een gemiddelde woonwijk. en wat er gebeurd is relatief gezien ontzettend weinig, en dan heeft hij het over een pauperbuurt.. als je dat denkt, dan kom je niet verder dan Zwolle maar goed ik ga proberen om me minder aan dat soort types te irriteren in me en te houden want ik kan me energie beter voor positieve dingen gebruiken.
Jij hebt beelz totaal niet door.
pi_114999440
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 15:16 schreef Radobe het volgende:

[..]

het gaat over dieze niet aa-landen
Dieze valt ook best mee, ligt er een beetje aan waar je kijkt...net als overigens een wijk als Holtenbroek, Kamperpoort en de Indische buurt om er maar een paar te noemen :P Bovendien zijn ze ook aan het renoveren en huurhuizen verkopen zoals Gulmez al zegt en die vervangingshuizen(koop en huur) gaan goed prijzig worden(met huurprijzen tegen en over de max,.prijs voor sociale woningbouw heen) dus zal het publiek alzo veranderen.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_114999489
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 14:59 schreef Gulmez het volgende:

[..]

Mijn reactie was misschien ook iets te heftig, maar ik irriteer me ontzettend aan de houding van beelz af en toe, hij komt echt wereldvreemd en bekrompen over in sommige reactie's, de aa landen is gewoon een gemiddelde woonwijk. en wat er gebeurd is relatief gezien ontzettend weinig, en dan heeft hij het over een pauperbuurt.. als je dat denkt, dan kom je niet verder dan Zwolle maar goed ik ga proberen om me minder aan dat soort types te irriteren in me en te houden want ik kan me energie beter voor positieve dingen gebruiken.
De aa-landen een gemiddelde woonwijk?! Je weet dat de aa-landen tegenwoordig in de volksmond bekend staat als de AA-landen? Dat lijkt een klein verschil, maar de gemiddelde zuipschuit kan het je wel even uitleggen...

Beelz is Sallands voor "korrel zout", maar ja... jij doet nooit moeite om onze fraaie streektaal te leren verstaan. Dat krijg je, als je met je oordoppen op in de trein gaat zitten. En dan ook nog lovende woorden over de Holtenbronx er tegenaan gooien...
pi_114999846
quote:
12s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 15:26 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De aa-landen een gemiddelde woonwijk?! Je weet dat de aa-landen tegenwoordig in de volksmond bekend staat als de AA-landen? Dat lijkt een klein verschil, maar de gemiddelde zuipschuit kan het je wel even uitleggen...

Beelz is Sallands voor "korrel zout", maar ja... jij doet nooit moeite om onze fraaie streektaal te leren verstaan. Dat krijg je, als je met je oordoppen op in de trein gaat zitten. En dan ook nog lovende woorden over de Holtenbronx er tegenaan gooien...
Als er van die boeren in het restaurant komen en gaan praten met zo onverstaanbaar accent vraag ik gewoon of ze engels spreken, doe net alsof ik niet snap dat ze nederlands met een accent spreken, als je niet eens je eigen taal beheerst alleen dat bekrompen accentje, dan is er denk feitelijk wat mis met je. ;)
in de randstad zouden ze massaal uitgelachen worden maar de Zwollenaren gedogen het of vinden het normaal, maar ik probeer me er niet aan te ergeren, en holtenbroek is gewoon een rustige wijk ik woon zelf daar half en half in dieze
pi_115000120
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 15:24 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Jij hebt beelz totaal niet door.
oke, excuses dan als ik iets verkeerd begrepen heb. :s)
pi_115000232
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 15:31 schreef Gulmez het volgende:

[..]

Als er van die boeren in het restaurant komen en gaan praten met zo onverstaanbaar accent vraag ik gewoon of ze engels spreken, doe net alsof ik niet snap dat ze nederlands met een accent spreken, als je niet eens je eigen taal beheerst alleen dat bekrompen accentje, dan is er denk feitelijk wat mis met je. ;)
in de randstad zouden ze massaal uitgelachen worden maar de Zwollenaren gedogen het of vinden het normaal, maar ik probeer me er niet aan te ergeren, en holtenbroek is gewoon een rustige wijk ik woon zelf daar half en half in dieze
Sallands is net als Zwols geen accent. Het is een dialect. En niet eens een Nederlands accent. Waarom je de term bekrompen gebruikt snap ik niet overigens.
pi_115000266
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 15:31 schreef Gulmez het volgende:

[..]

Als er van die boeren in het restaurant komen en gaan praten met zo onverstaanbaar accent vraag ik gewoon of ze engels spreken, doe net alsof ik niet snap dat ze nederlands met een accent spreken, als je niet eens je eigen taal beheerst alleen dat bekrompen accentje, dan is er denk feitelijk wat mis met je. ;)
in de randstad zouden ze massaal uitgelachen worden maar de Zwollenaren gedogen het of vinden het normaal, maar ik probeer me er niet aan te ergeren, en holtenbroek is gewoon een rustige wijk ik woon zelf daar half en half in dieze
Het Zwols en het Sallands zijn nauw met elkaar verwant en zijn Nedersaksische dialecten. De streektaal was er al lang voordat het Algemeen Beschaafd Nederlands zijn intrede deed. Buiten de Randstad, dus in gebieden waar altijd een streektaal heeft bestaan, kijken mensen niet zo raar op wanneer iemand in die spreektaal spreekt.

Er is niks mis met die mensen. Des te meer met jouw historisch besef. Jij neemt Beelz serieus en noemt Holtenbroek gewoon een rustige wijk. Tssss...
pi_115000316
Half in Holtenbroek en half in Dieze? Op/onder de a28?

Maar Gulmez, ben jij misschien niet degene die een beetje bekrompen is, dat je alleen maar ABN wilt horen?
Het is hier niet de randstad. Ja, sommige mensen praten onverstaanbaar. Nee, ik versta dat ook niet. Maar dat maakt ze nog niet meteen bekrompen.
pi_115000360
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 15:37 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Sallands is net als Zwols geen accent. Het is een dialect. En niet eens een Nederlands accent. Waarom je de term bekrompen gebruikt snap ik niet overigens.
Met bekrompen doel ik op het feit dat ik het niet erg vind dat ze met een accent spreken onderling, maar ik begrijp niet dat ze er vanuit gaan dat iedereen het begrijpt met ''we kiegen dat er niet bie heurd dat niet zo dan'' ik vind dat gewoon raar, dat mensen geen Nederlands kunnen spreken, naja wel nederlands maar voor 70% onverstaanbaar Nederlands, zo kan je toch moeilijk serieus genomen worden, mensen die het beide kunnen heb ik echter geen problemen mee
pi_115000378
Oh en niet iedereen die uit Salland komt en/of met een Sallands dialect praat is een boer.
pi_115000423
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 15:39 schreef Gulmez het volgende:

[..]

Met bekrompen doel ik op het feit dat ik het niet erg vind dat ze met een accent spreken onderling, maar ik begrijp niet dat ze er vanuit gaan dat iedereen het begrijpt met ''we kiegen dat er niet bie heurd dat niet zo dan'' ik vind dat gewoon raar, dat mensen geen Nederlands kunnen spreken, naja wel nederlands maar voor 70% onverstaanbaar Nederlands, zo kan je toch moeilijk serieus genomen worden, mensen die het beide kunnen heb ik echter geen problemen mee
Als jij aangeeft ze niet te kunnen begrijpen, willen ze best overgaan op ABN. Maar over het algemeen is het niet nodig.
pi_115000473
quote:
99s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 15:40 schreef stbabylon het volgende:
Oh en niet iedereen die uit Salland komt en/of met een Sallands dialect praat is een boer.
Zeg dat maar tegen een Westerling :{w ....om er nog even een vooroordeel tegenaan te gooien. :+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_115000521
quote:
99s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 15:40 schreef stbabylon het volgende:
Oh en niet iedereen die uit Salland komt en/of met een Sallands dialect praat is een boer.
Klopt, mijn collega komt uit Wijthem, en als hij zou zeggen dat hij uit Amersfoort of Utrecht zou komen zou ik dat zo geloven, maar die jongen is ook hoogopgeleid, en vaak kunnen dat soort mensen wel gewoon abn :)
pi_115000682
quote:
12s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 15:38 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het Zwols en het Sallands zijn nauw met elkaar verwant en zijn Nedersaksische dialecten. De streektaal was er al lang voordat het Algemeen Beschaafd Nederlands zijn intrede deed. Buiten de Randstad, dus in gebieden waar altijd een streektaal heeft bestaan, kijken mensen niet zo raar op wanneer iemand in die spreektaal spreekt.

Er is niks mis met die mensen. Des te meer met jouw historisch besef. Jij neemt Beelz serieus en noemt Holtenbroek gewoon een rustige wijk. Tssss...
In mijn ogen is Holtenbroek gewoon een stadswijk, voor sommige Zwollenaren is het nog steeds een buurt die niet zo goed bekend staat, maar ik ben opgegroeid in delftselaan schilderswijk in den haag :P dus misschien is dat ons verschil dat we beide onze ''standaard woonomgeving'' verschillend is en we ook op die kijk dingen waarnemen!
pi_115000732
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 15:42 schreef Gulmez het volgende:

[..]

Klopt, mijn collega komt uit Wijthem, en als hij zou zeggen dat hij uit Amersfoort of Utrecht zou komen zou ik dat zo geloven, maar die jongen is ook hoogopgeleid, en vaak kunnen dat soort mensen wel gewoon abn :)
Ik ken mensen met een universitaire graad die zo plat als een dubbeltje praten. En ik ken mensen die ABN (vol met fouten dat wel) praten zonder strikdiploma. Alles kan.
pi_115000756
Overigens, Haags, DAT is pas lelijk.
pi_115000845
quote:
99s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 15:46 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ik ken mensen met een universitaire graad die zo plat als een dubbeltje praten. En ik ken mensen die ABN (vol met fouten dat wel) praten zonder strikdiploma. Alles kan.
Daar heb je wel een punt idd!

maar bv de lager opgeleide hagenezen praten sneller met ''hey pik met je ouwe golera harsses hoe is ie dan'' en hogeropgeleide hagenezen spreken mss wel met haags accent maar in mindere maten en ik denk dat het ook zo is in salland relatief gezien dan he :P
pi_115000961
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 15:45 schreef Gulmez het volgende:

[..]

In mijn ogen is Holtenbroek gewoon een stadswijk, voor sommige Zwollenaren is het nog steeds een buurt die niet zo goed bekend staat, maar ik ben opgegroeid in delftselaan schilderswijk in den haag :P dus misschien is dat ons verschil dat we beide onze ''standaard woonomgeving'' verschillend is en we ook op die kijk dingen waarnemen!
Het is meer dat bepaalde delen van Holtenbroek als niet zo goed bekend staan maar dat heb je in de Indische buurt ook, daar zitten ook delen(lees straten) waar ik niet dood gevonden wil worden en waarvan ik vermoed dat ze elkaar onderling nog zouden bestelen (sterker nog ik weet het zelfs via via:') ). :+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_115001020
quote:
99s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 15:40 schreef stbabylon het volgende:
Oh en niet iedereen die uit Salland komt en/of met een Sallands dialect praat is een boer.
*phew* :P

quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 15:45 schreef Gulmez het volgende:
In mijn ogen is Holtenbroek gewoon een stadswijk, voor sommige Zwollenaren is het nog steeds een buurt die niet zo goed bekend staat, maar ik ben opgegroeid in delftselaan schilderswijk in den haag :P dus misschien is dat ons verschil dat we beide onze ''standaard woonomgeving'' verschillend is en we ook op die kijk dingen waarnemen!
Klopt, je hebt gelijk... ik zat je maar een beetje te stangen ;)

Holtenbroek heeft nog steeds niet een al te best imago (vandaar ook de bijnaam Holtenbronx), maar er is de laatste jaren wel het nodige verbeterd.

Waar ik écht van stond te kijken, is dat er nu kennelijk zelfs al bepaalde straten in Stadshagen zijn waar je liever niet wilt wonen. Van Zwolle-Zuid wist ik dat, maar dat gettovorming in Stadshagen nú al begint, wist ik niet...
pi_115001130
Die van Stadshagen is ook nieuw voor mij. Die wijk is pas begonnen in de tweede helft van de jaren 90, dat is snel. :{
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')