abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 14 juni 2012 @ 12:14:04 #76
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_112880994
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 12:00 schreef samthegreat5 het volgende:
Maar dat heb ik niet alleen met chiropraxie maar met bijna alle andere alternatieve geneeswijzen waarvoor geen wetenschappelijke basis is.
Hier, check dit:
http://www.kwakzalverij.nl/404/Chiropraxie
Ja, en een fysiotherapeut is zeker ook onzin :')
pi_112881204
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 12:02 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Nee, omdat ik weet dat hij een gedegen opleiding heeft gehad. 4 jaar uni in Nederland en 4 jaar in Engeland aan de universiteit. Lijkt me knap dat je dan niets opsteekt. En dat je dan een diploma in bullshit hebt.
Maar ik neem aan dat hij niet chiropraxie heeft gestudeerd aan de universiteit aangezien bij mijn weten zo'n opleiding niet bestaat.
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 12:02 schreef HostiMeister het volgende:
Beetje vergelijkbaar met een tandarts/podoloog en dat soort volk. Maar goed ieder recht op zijn eigen mening.
Verschil is dat tandartsen wel echt medici zijn en hun kennis en behandelmethoden fundering hebben in de wetenschap. Ook podotherapeuten zijn in Nederland wettelijk erkende paramedici die een speciale HBO opleiding moeten hebben gevolgd en ze handelen op verzoek van een verwijzer (huisarts bijv.).
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 12:14 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Ja, en een fysiotherapeut is zeker ook onzin :')
Nee, want een fysiotherapeut handelt op grond van medisch wetenschappelijk gegronde basis. Ben laatst voor de 1e keer bij een fysiotherapeut geweest, verbaast me best wel hoeveel zij wel niet weten van het menselijk lichaam. Die fysiotherapeut waar ik bij was heeft ook nog een master gedaan waarbij ze biomechanica nog uitgediept krijgen enzo.
pi_112881311
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 12:19 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Maar ik neem aan dat hij niet chiropraxie heeft gestudeerd aan de universiteit aangezien bij mijn weten zo'n opleiding niet bestaat.

[..]

Verschil is dat tandartsen wel echt medici zijn en hun kennis en behandelmethoden fundering hebben in de wetenschap. Ook podotherapeuten zijn in Nederland wettelijk erkende paramedici die een speciale HBO opleiding moeten hebben gevolgd en ze handelen op verzoek van een verwijzer (huisarts bijv.).

[..]

Nee, want een fysiotherapeut handelt op grond van medisch wetenschappelijk gegronde basis. Ben laatst voor de 1e keer bij een fysiotherapeut geweest, verbaast me best wel hoeveel zij wel niet weten van het menselijk lichaam.
Nou die maat van me is afgestudeerd fysio, en hij heeft in Engeland (waar ze de opleiding wel hebben) chiropraxie gestudeerd. Verder heb ik enkele van zijn papers gelezen en geloof me, dat is geen pseudo wetenschap. Zij gingen op die studie dieper in op (micro)biologie dan bij een bioinformatica master. Maar goed, jij jouw mening, ik de mijne.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_112881312
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 11:56 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

En wat mogen dat dan wel voor kwaaltjes zijn :') ?
Mijn vader met isias :)
pi_112881343
Als iets een niet wetenschappelijk is onderbouwd, betekend niet dat het niet werkt :')! Ik zou graag tegen de pijn mijn botten eens laten kraken! Werkt heel goed!
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_112881374
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 12:24 schreef Californium het volgende:
Als iets een niet wetenschappelijk is onderbouwd, betekend niet dat het niet werkt :')! Ik zou graag tegen de pijn mijn botten eens laten kraken! Werkt heel goed!
Sam is nog jong, lekker naief, laat m lekker. Dat komt wel goed.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_112881404
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 12:24 schreef Californium het volgende:
Als iets een niet wetenschappelijk is onderbouwd, betekend niet dat het niet werkt :')! Ik zou graag tegen de pijn mijn botten eens laten kraken! Werkt heel goed!
True. Maar je zou toch zeggen dat als iets werkt het keer op keer zou moeten werken?
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2012 12:23 schreef Yashaaaaa het volgende:

[..]

Mijn vader met isias :)
Ischias bedoel je?
  donderdag 14 juni 2012 @ 12:30:08 #83
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_112881527
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 12:26 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

True. Maar je zou toch zeggen dat als iets werkt het keer op keer zou moeten werken?

[..]

Ischias bedoel je?
Want alle medische behandelingen werken ook altijd :O
pi_112881585
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 12:26 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

True. Maar je zou toch zeggen dat als iets werkt het keer op keer zou moeten werken?
Bullshit, elk lichaam is anders.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_112881695
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2012 12:30 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Want alle medische behandelingen werken ook altijd :O
Heb je gelijk in. Maar daar is tenminste meestal wel een gedetailleerd mechanisme (dmv wetensch. onderzoek) bij bekend waarop kan worden teruggevallen/van uitgegaan.
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 12:31 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Bullshit, elk lichaam is anders.
Nee. Jij hebt dezelfde 206 botten als ik afgezien van misschien een paar sesambotjes. Dezelfde arteriën en venen. Dezelfde zenuwvezels. En die botten is toch waar een chiropractor vanuit gaat?
pi_112881746
Maar ach, weet ik veel. Misschien is er gewoon nog niet genoeg onderzoek gedaan naar chiropraxie.
Even dit lezen:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22693482
pi_112881771
Dude! Echt... Bij sommigen mensen werkt iets geweldig en bij sommigen niet...voornamelijk allemaal terugkomend bij genetische / epigenetische verschillen...

Conclusie: iedereen is anders!
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_112881876
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 12:38 schreef Californium het volgende:
Dude! Echt... Bij sommigen mensen werkt iets geweldig en bij sommigen niet...voornamelijk allemaal terugkomend bij genetische / epigenetische verschillen...

Conclusie: iedereen is anders!
Iedereen is anders en dat is ook waarom inderdaad medicijnen op verschillende mensen verschillend werken. Maar een chiropractor maakt toch geen gebruik van medicijnen? Een chiropractor handelt puur fysiek (manueel) op structuren (cervicale, thoracale en lumbale wervels) die bij alle mensen gelijk zijn. Toch?
pi_112881947
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 12:41 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Iedereen is anders en dat is ook waarom inderdaad medicijnen op verschillende mensen verschillend werken. Maar een chiropractor maakt toch geen gebruik van medicijnen? Een chiropractor handelt puur fysiek op structuren (cervicale, thoracale en lumbale wervels) die bij alle mensen gelijk zijn. Toch?
Nee, dat ligt ook aan de onderliggende structuren van de zwakkere weefsels. Dat in basis alle zenuwen op dezelfde manier werken maar nog niet dat het gehele systeem op dezelfde manier functioneert. Denk bijvoorbeeld aan je hersenen, je gaat niet beweren dat de mijne exact hetzelfde is als het jouwe.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_112882155
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 12:43 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Nee, dat ligt ook aan de onderliggende structuren van de zwakkere weefsels. Dat in basis alle zenuwen op dezelfde manier werken maar nog niet dat het gehele systeem op dezelfde manier functioneert. Denk bijvoorbeeld aan je hersenen, je gaat niet beweren dat de mijne exact hetzelfde is als het jouwe.
Nee, dat durf ik geeneens te beweren want het is niet zo.
Maar het feit is wel dat weefselopbouw van botten in feite bij iedereen hetzelfde is en dat als die bepaalde zenuw klem zit bij pietje of dat nou diezelfde zenuw klem zit op dezelfde manier bij henkje het op gelijke manier zou moeten kunnen worden opgelost. Door bijvoorbeeld in beide gevallen de wervel in kwestie recht te zetten (wat een chiropractor dan doet) en de druk weg te nemen. Tenminste, dat zou ik denken.
pi_112882228
Maar goed, in Engeland, de VS, Canada, Australië en wat andere landen is chiropraxie een bij de wet erkend beroep. Dus daar zullen zij hun redenen ook wel voor hebben.
pi_112882251
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 12:49 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Nee, dat durf ik geeneens te beweren want het is niet zo.
Maar het feit is wel dat weefselopbouw van botten in feite bij iedereen hetzelfde is en dat als die bepaalde zenuw klem zit bij pietje of dat nou diezelfde zenuw klem zit op dezelfde manier bij henkje het op gelijke manier zou moeten kunnen worden opgelost. Door bijvoorbeeld in beide gevallen de wervel in kwestie recht te zetten (wat een chiropractor dan doet) en de druk weg te nemen. Tenminste, dat zou ik denken.
Dan zou ik me er wat beter in verdiepen als ik jou was voordat je allerlei onzin gaat roepen. :)
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_112882299
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 12:51 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Dan zou ik me er wat beter in verdiepen als ik jou was voordat je allerlei onzin gaat roepen. :)
Want welke onzin roep ik? Ik baseer namelijk mijn mening op wat mijn professoren mij vertellen :).

[ Bericht 11% gewijzigd door samthegreat5 op 14-06-2012 12:58:46 ]
pi_112882743
Hey Charlie, was jij niet dood gereden door een trein het vorige seizoen?
pi_112882786
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:03 schreef Difficult het volgende:
Hey Charlie, was jij niet dood gereden door een trein het vorige seizoen?
Wie is Charlie :o
pi_112882941
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 12:52 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Want welke onzin roep ik? Ik baseer namelijk mijn mening op wat mijn professoren mij vertellen :).
Porfessoren die geen hoge pet op hebben van chiropractoren en ook niet weten wat het vak blijkbaar allemaal inhoudt.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_112882964
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:08 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Porfessoren die geen hoge pet op hebben van chiropractoren en ook niet weten wat het vak blijkbaar allemaal inhoudt.
Ok ;(
Nou, dan ga ik maar weer verder met pathobiologie :W.
  donderdag 14 juni 2012 @ 13:10:49 #98
192683 AMDB
Visionair.
pi_112883039
Ik eet elke ochtend een stukje paardenstront en ik heb nog nooit aids gehad. Wie durft me nu te vertellen dat het niet werkt?!
pi_112883078
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:10 schreef AMDB het volgende:
Ik eet elke ochtend een stukje paardenstront en ik heb nog nooit aids gehad. Wie durft me nu te vertellen dat het niet werkt?!
_O-
En nu echt weg.
  donderdag 14 juni 2012 @ 13:12:50 #100
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_112883120
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:10 schreef AMDB het volgende:
Ik eet elke ochtend een stukje paardenstront en ik heb nog nooit aids gehad. Wie durft me nu te vertellen dat het niet werkt?!
Bluf.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')