abonnement Unibet Coolblue
  zondag 19 augustus 2012 @ 21:30:08 #201
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_115759276
Oh ik ben er al maanden in bezig, ik vind het niet wat, beetje too much Forrest Gump of zo .
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zondag 19 augustus 2012 @ 22:00:06 #202
359486 geindoctrineerd
dat zijn we allemaal!
pi_115760623
quote:
Ik heb hardop gelachen om dat boek!
Hij krijgt dus een service van Roddick met 141 mijl per uur in zijn gezicht. Weet niet hoeveel een mijl is. 5 km ofzo? :? Maar dan zou die service iets van 750 km per uur zijn geweest en dat slaat natuurlijk nergens op. :{
pi_115763184
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 21:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Goed, ga ik die maar doen als ik against the day uit heb
Je mag het mijne wel hebben, ik vond er ook niet zoveel aan. DM maar indien geïnteresseerd.
“I don’t hate people. I just feel better when they’re not around.”
  zondag 19 augustus 2012 @ 23:50:32 #204
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_115766079
Ik heb m op de e-reader gelukkig, geen geld aan uitgegeven :P
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_115772970
Ik vond 'm wel heel leuk! Heb er ook hardop om zitten lachen. :)

Ik ga nu beginnen in:


Ben benieuwd. Heb Pride&Prejudice al wel meerdere keren gelezen en daar geniet ik altijd erg van. Deze nog nooit.
pi_115780669
Red Mist van Patricia Cornwell

Ik ben nog maar op pag. 60, en hoewel de setting van de eerste hoofdstukken (Georgia) mij persoonlijk minder aanspreekt dan bijv. Boston of New York, weet ze wel weer een beklemmende spanning te op te roepen, je voelt meteen dat er iets niet pluis is, en ik moest me al inhouden om niet een paar blz verder te spieken.
Dat vind ik toch weer knap.
In het algemeen vind ik wel dat de latere Kay Scarpetta's een stuk minder zijn dan de eerste.
pi_115792113
Afgelopen week gelezen:

Gruwelijk en aangrijpend verhaal:


Spannend jeugdverhaal waarin gebruikt gemaakt wordt van moderne snufjes (iPhones, QR-codes, een online bijbehorende game.):


Nu begonnen in:


Echt een compleet ander verhaal dan De Boekendief.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_115793109
quote:
7s.gif Op maandag 20 augustus 2012 18:58 schreef Biancavia het volgende:
Afgelopen week gelezen:

Nu begonnen in:
[ afbeelding ]

Echt een compleet ander verhaal dan De Boekendief.
Die vond ik zó goed! Inderdaad heel anders dan The Book Thief, maar zeker zo goed.
pi_115830925
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 19:22 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Die vond ik zó goed! Inderdaad heel anders dan The Book Thief, maar zeker zo goed.
Ik vond ´m eigenlijk zelfs beter dan De Boekendief. :Y
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 18:04:14 #210
211083 Angelof9
I must go first
pi_115830978
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 21:30 schreef oh-oh het volgende:
Oh ik ben er al maanden in bezig, ik vind het niet wat, beetje too much Forrest Gump of zo .
Je hebt wel gelijk, het is heel erg Forrest Gump.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_115831746
Misschien een goede vraag voor dit topic: ben eigenlijk op zoek naar een nieuwe fantasy boeken-reeks. Onderstaande heb ik al gelezen in dit genre en is mij allemaal zeer goed bevallen. Er zijn echter nog ontelbaar andere reeksen en ik vind het lastig om überhaupt al tot een lijst met potentiële boeken te komen.
Al gelezen:
- Lord of the Rings
- A song of Ice and Fire
- Inheritance cycle
- The Gentleman Bastard Sequence

Misschien dat hier iemand nog een idee heeft?
......
pi_115832377
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 18:25 schreef Slomy het volgende:


Misschien dat hier iemand nog een idee heeft?
Robin Hobb. O+

Beginnen bij de trilogie De Boeken van de Zieners.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_115832559
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 18:25 schreef Slomy het volgende:

Misschien dat hier iemand nog een idee heeft?
Eragon, The Hunger Games en De Dwergen
stupidity has become as common as common sense was before
pi_115836640
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 18:43 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Robin Hobb. O+

Beginnen bij de trilogie De Boeken van de Zieners.
Hobb, heb de naam inderdaad vaak voorbij zien komen, maar nog nooit iets van gelezen. Eens kijken of ze in het engels beschikbaar zijn bij bol.com

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 18:48 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Eragon, The Hunger Games en De Dwergen
Eragon volledig gelezen (hopen dat er toch nog iets van een vervolg komt na inheritance, er is zeker nog ruimte) en vond het een erg vermakelijke serie. The Hunger Games is inderdaad ook wel een goede, daar heb ik nog geen boeken van gelezen. De Dwergen heb ik ook nog nooit van gehoord, daar ga ik ook eens naar kijken.

Bedankt voor de tips!
......
pi_115836918
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 20:26 schreef Slomy het volgende:

[..]

Hobb, heb de naam inderdaad vaak voorbij zien komen, maar nog nooit iets van gelezen. Eens kijken of ze in het engels beschikbaar zijn bij bol.com

[..]

Jazeker!
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_115837209
quote:
Mooizo, deze besteld inclusief the hunger games. Kan ik in ieder geval weer een tijd vooruit, al zit het volgende boek in The Gentlemand Bastard serie er ook aan te komen (The Republic of Thieves). Eerste boek in die serie: The Lies of Locke Lamora, is ook zeker aan te raden. Nogmaals bedankt voor de hulp!
......
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 20:40:54 #217
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_115837222
Oh hoe was die Zusak?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_115857399
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 18:02 schreef takkfyrir het volgende:

[..]

Ik vond ´m eigenlijk zelfs beter dan De Boekendief. :Y
Ik vind ze lastig vergelijkbaar. Twee zeer verschillende boeken. I am the messenger vond ik in ieder geval qua verhaal wel veel origineler, dat is wel echt een pluspunt. The Book Thief was in zijn genre (met de Dood als verteller e.d.) ook wel origineel, maar I am the messenger was echt een heel nieuw concept.

Heb in ieder geval van beide boeken genoten. :)
  woensdag 22 augustus 2012 @ 10:15:05 #219
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_115857461
Is dat tweede boek wel wat volwassener?
Ik ben er wel benieuwd naar, lijkt me wel fijn e-readermateriaal ^O^
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_115865332
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 10:11 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Ik vind ze lastig vergelijkbaar. Twee zeer verschillende boeken. I am the messenger vond ik in ieder geval qua verhaal wel veel origineler, dat is wel echt een pluspunt. The Book Thief was in zijn genre (met de Dood als verteller e.d.) ook wel origineel, maar I am the messenger was echt een heel nieuw concept.

Heb in ieder geval van beide boeken genoten. :)
De Boekendief vond ik ook echt heel erg mooi! Ik heb boeken over de Tweede Wereldoorlog tijdenlang gemeden, omdat de originaliteit vaak ver te zoeken is. Maar dat was bij De Boekendief dus niet zo. (Stad der Dieven van David Benioff vond ik trouwens ook zo´n geweldig ´origineel´ verhaal over de Tweede Wereldoorlog.) Maar de Boodschapper vond ik qua thematiek inderdaad nog wat origineler. En het klinkt misschien een beetje stom, maar ik vond de Boodschapper echt zo´n boek waar je een goed gevoel aan overhoudt. Niet alleen door het verhaal zelf, maar ook door de schrijfstijl van Markus Zusak. Die vond ik bij De Boodschapper nog wat beter tot z´n recht komen dan bij De Boekendief. Ik heb pas trouwens de eerste boeken van Zusak gelezen, de trilogie over Cameron en Ruben Wolfe. Het eerste boek was weinig meer dan een introductie, maar het tweede en derde deel van die reeks waren ook fijn. :) Niet zo goed als De Boekendief of De Boodschapper, maar wel prima te lezen.

@ oh-oh: ik weet niet of De Boodschapper zozeer volwassener is dan De Boekendief, maar de hoofdpersoon is wel wat ouder dan die in De Boekendief. Nou ja, ik kan ´m iig aanraden. ;)

Zelf ben ik begonnen aan Tonio. Ik had er al zoveel over gehoord en nu was ie eindelijk binnen bij de bieb. Ben erg benieuwd.

  woensdag 22 augustus 2012 @ 14:26:52 #221
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_115866049
Tonio is het mooiste boek wat ik tot nu toe dit jaar gelezen heb, by far, die gaat echt heel hoog binnenkomen in mijn top 30 O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_115897107
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 14:09 schreef takkfyrir het volgende:

[..]

De Boekendief vond ik ook echt heel erg mooi! Ik heb boeken over de Tweede Wereldoorlog tijdenlang gemeden, omdat de originaliteit vaak ver te zoeken is. Maar dat was bij De Boekendief dus niet zo. (Stad der Dieven van David Benioff vond ik trouwens ook zo´n geweldig ´origineel´ verhaal over de Tweede Wereldoorlog.) Maar de Boodschapper vond ik qua thematiek inderdaad nog wat origineler. En het klinkt misschien een beetje stom, maar ik vond de Boodschapper echt zo´n boek waar je een goed gevoel aan overhoudt. Niet alleen door het verhaal zelf, maar ook door de schrijfstijl van Markus Zusak. Die vond ik bij De Boodschapper nog wat beter tot z´n recht komen dan bij De Boekendief. Ik heb pas trouwens de eerste boeken van Zusak gelezen, de trilogie over Cameron en Ruben Wolfe. Het eerste boek was weinig meer dan een introductie, maar het tweede en derde deel van die reeks waren ook fijn. :) Niet zo goed als De Boekendief of De Boodschapper, maar wel prima te lezen.

@ oh-oh: ik weet niet of De Boodschapper zozeer volwassener is dan De Boekendief, maar de hoofdpersoon is wel wat ouder dan die in De Boekendief. Nou ja, ik kan ´m iig aanraden. ;)

Zelf ben ik begonnen aan Tonio. Ik had er al zoveel over gehoord en nu was ie eindelijk binnen bij de bieb. Ben erg benieuwd.

[ afbeelding ]
Helemaal mee eens hoor. Ik heb alleen 'getting the girl' daarvan gelezen, ik wist niet dat het een trilogie was. Welk deel heb ik dan? En ik hield inderdaad ook een goed gevoel over aan I am the messenger, het is wel echt een boek waar je nog even mee rond blijft lopen nadat je het uit hebt. :)
pi_115897170


Tweede deel uit de serie Q en ik vermaak me er prima mee :)
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_115899275


Nu voor 1/4 gelezen en tot nu toe vind ik het een goed boek :)
pi_115904873
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 09:08 schreef Mikkie het volgende:
[ afbeelding ]

Tweede deel uit de serie Q en ik vermaak me er prima mee :)
Ik vond deze wel minder dan 1 en 3. Maar verder prima boek. Ik ga binnenkort maar eens beginnen in Dossier 64 (Deel 4).
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')