abonnement Unibet Coolblue
pi_112743504
Ik vraag me af hoe Nederlandse meisjes/vrouwen kijken naar een jonge/man met een Turkse komaf? dus in de zin van ‘leuk vinden,relatie en liefde etc’
Als bijvoorbeeld een goed geschoold Turkse jongen een meisje/vrouw dus jou aanspreekt, wat zou je denken?

Ik heb het gevoel dat er toch anders naar wordt gekeken (en ja ik ben van Turkse afkomst).
Ik heb best vaak gehad dat een (Nederlandse) meisje verlangend naar me keek op het uni.. maar dan denk ik van als ik haar aanspreek dat ze dan toch denkt van pff kijk die Turk dan of iets in die richting.. :{

Het liefst antwoord van vrouwelijke schoonheid hier. O-)
Maar iedereen mag antwoorden natuurlijk!
pi_112743582
- haha, nee -

[ Bericht 95% gewijzigd door Crutch op 11-06-2012 17:02:54 ]
pi_112743597
Volgens mij ben je gewoon onzeker over jezelf en denken dat mensen vooroordelen. Sommige zullen je niks vinden en anderen wel, heeft meestal weinig met afkomst te maken, al helemaal hoe jij je zelf beschrijft.
pi_112743677
Verlangend naar je keek, ja? :') Hoe ziet dat er uit?
  maandag 11 juni 2012 @ 17:06:53 #5
360764 BMS-THAD
Thad Castle, at your service.
pi_112743806
Naar mijn (persoonlijke) ervaring vinden vrouwen het behoorlijk interessant als iemand van Turkse komaf met behoorlijk goed geschoolde en Nederlandse taal op de proppen komt.

Ik heb een vriend die Pakistaans is en vanaf zijn 4e in Nederland woont. Hij spreekt vloeiend Nederlands, zonder accent en doet een universitaire opleiding. Als enige buitenlander in onze vriendengroep hoeft hij het minst te klagen over aandacht van Nederlandse vrouwen. ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Get this guy a jockstrap and a cookie!
pi_112743830
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 17:03 schreef Taurus het volgende:
Verlangend naar je keek, ja? :') Hoe ziet dat er uit?
Zo ongeveer denk ik:

Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
pi_112743847
Grappige vraagstelling.

Mijn vriendin haar zusje heeft een relatie met een Turkse jongen, zit elke dag met hem op de cam en zover ik zie is het een goede jongen.

Jij hebt een verschil tussen jongens, zowel tussen autochtone als allochtone. Als mijn zusje thuis zou komen met zo een wanna be gangster loverboy type dan laat ik mij meteen van mijn beste kant zien. Is het een jongen die er netjes uitziet, beleefd is en niet zwaar religieus afhankelijk is dan sta ik er altijd open voor.

Het is alleen lastig dat er teveel van die gangsterboy's rondlopen dus de vooroordelen zijn al zwaar aanwezig.

Ik denk dat het aan je uitstraling, manier van praten etc. ligt hoe een meisje naar je kijkt. Als je al aankomt met heey chickie dit dat zus zo, dan is je kans bij voorbaat snel bekeken.

Je moet gewoon een goede indruk maken, vooral bij het eerste contact.

Verlangend = geïnteresseerd ;)
  maandag 11 juni 2012 @ 17:18:05 #8
377268 Miss.StarLight
Follow Your Dreams.
pi_112744223
Afkomst maakt voor mij niet uit, zou beetje stom zou om iemand daar op af te keuren vind ik.
pi_112744411
So gaat erg snel merk ik, gelijk antwoorden gekregen! Bedankt!

Ik ben niet echt onzeker, maar als ik eerlijk mag zijn ook niet te zeker van mij zelf. Maar daar ligt het denk ik niet aan. Ik denk toch dat het komt omdat er veel vooroordelen zijn (hoe je het ook wilt het is er toch ;( ), misschien dat ik het daarom niet echt durf.

Maar als ik jullie berichten zo lees ben ik wel erg blij!

ik gebruik trouwen mijn tablet en gaat niet lekker zo op een forum site, dus sorry voor alle rare zinnen.
  maandag 11 juni 2012 @ 17:57:18 #10
233296 Eisoep
staar me na, kwijlen mag!
pi_112745979
Hangt er vanaf natuurlijk.
Er zijn mensen die vallen voor mensen met turkse komaf.
Maar het heeft ook met innerlijk te maken.
Ikzelf zou niet op Marokkanen turken of negers vallen puur omdat ik niet warm word van hun uiterlijk.
Maar iedereen verschilt natuurlijk dus TS ik kan je vrijwel verzekeren dat er gerust nederlandse meiden zijn die wél voor je zullen vallen.
En er zullen ook mensen zijn die mijn mening weer delen.
Maar dat is net zoiets als vragen of je bruin haar of blond haar mooier vind.
Smaken verschillen.
pi_112746561
Het hangt eigenlijk van jezelf af.

Sta jij open voor een relatie met een dame van niet-Turkse afkomst?

Wat vindt jouw familie van een dergelijke relatie (relatie met een niet-Turkse is vaak een taboe binnen de Turkse cultuur, weet ik uit eigen ervaring)? Wanneer jouw familie tegen een dergelijke relatie is, durf jij je daartegen te verzetten?

De beperkende factor is vaak de Turk in kwestie, niet de potentiële partner. ;)
pi_112749778
quote:
7s.gif Op maandag 11 juni 2012 18:08 schreef sylvesterrr het volgende:
Het hangt eigenlijk van jezelf af.

Sta jij open voor een relatie met een dame van niet-Turkse afkomst?

Wat vindt jouw familie van een dergelijke relatie (relatie met een niet-Turkse is vaak een taboe binnen de Turkse cultuur, weet ik uit eigen ervaring)? Wanneer jouw familie tegen een dergelijke relatie is, durf jij je daartegen te verzetten?

De beperkende factor is vaak de Turk in kwestie, niet de potentiële partner. ;)
Het is geen taboe bij de Turkse cultuur, natuurlijk is het zo dat de familie het liefst een Turkse dame wil. maar er is zeker geen taboe.. andersom dus een Turkse dame en een Nederlandse jonge is wel lastiger. (Turkse mensen/cultuur niet te vergelijken met de Arabische Marokkaans)

Maar dat terzijde, wat zouden jullie (de dames) van vinden als een (Turkse) jongen jou aanspreekt, zouden jullie iets anders reageren dan bij een Nederlandse jongen? iets terughoudender bijvb?
pi_112749898
Als een Turk mij zou aanspreken vind ik dat niet erg :) , een Marokkaan daar in tegen.. :r
'ik can not be held responsible for the things that come out of my mouth' (Jackie Burkhart)
pi_112752272
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 19:07 schreef EK12 het volgende:

[..]

Het is geen taboe bij de Turkse cultuur, natuurlijk is het zo dat de familie het liefst een Turkse dame wil. maar er is zeker geen taboe..
Misschien moet ik het iets nuanceren. Het is afhankelijk van je familie, heb je nog een erg conservatieve/traditionele familie, dan is het gewoon lastig. Omgekeerd kan je het al zo goed als vergeten.
pi_112761090
Kan prima. En ja ik spreek uit ervaring. Volgens mij ligt het idd meer bij jezelf.
pi_112770705
Dat is persoonlijk, vind ik.
Ik had een korte tijd een relatie met een Turk toen in het buitenland zat. Hij is nog nooit in Nederland geweest, wellicht is dat ook anders.

Persoonlijk had ik nooit op hem afgestapt als ik hem niet kende vanuit mijn werk, omdat het meestal mijn 'type' niet was. Uiteindelijk toch voor gevallen. Als persoon was hij heel romantisch ingesteld en kon met hem lachen.

Hield alleen niet van dat claimende en jaloezie. Alles ook met een roze bril zien. Toekomst al uitstippelen. Was niks voor mij.
pi_112771086
Ik heb genoeg Nederlandse meisjes met een turkse vriend gezien
zijn wel vaak de zelfde soort types (saai, geen make-up, willen eigenlijk een hoofddoekje, maar is te duur)
pi_112798209
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 00:15 schreef hlmllp het volgende:
Ik heb genoeg Nederlandse meisjes met een turkse vriend gezien
zijn wel vaak de zelfde soort types (saai, geen make-up, willen eigenlijk een hoofddoekje, maar is te duur)
Ehm rare opmerking "willen eigenlijk een hoofddoekje, maar is te duur' ? haha

Bedankt allemaal!
Meer mensen met ervaringen? altijd welkom! ^O^
pi_112809166
Ik zou zelf nooit op een Turk of Marokkaan vallen. Ik heb niets tegen ze maar ik
vind ze gewoon niet aantrekkelijk.. Dus als ze mij aanspreken, (gebeurd weleens met uitgaan) maak ik vaak wel meteen duidelijk dat het 'm niet gaat worden.
Daarbij zou mijn familie het echt niet oké vinden maar
dat is weer een ander verhaal
And then the one day you find, ten years have got behind you
No one told you when to run, you missed the starting gun
pi_112820967
Ik ken genoeg Turkse jongens die een leuk Nederlandse vriendin hebben, dus het is echt niet boeiend
of een jongen Turks is of Marokkaans. Als het een fatsoenlijke jongen is die met beide voeten in de realiteit zit met charisma en humour, zou ik niet weten waarom Nederlandse meisjes niet op zo een jongen zouden vallen. Het is gewoon verschillend per vrouw, de een vindt het aantrekkelijk de ander niet.
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
pi_112821147
Ik zou zeker terughoudender reageren. In het algemeen ben ik sowieso al wat terughoudender, omdat ik niet het type ben wat graag met jongens die ik net heb ontmoet zit te schuren of zoenen en erg.. nouja.. toch best 'conservatief' ben. Jongens van Marokkaanse/Turkse komaf (al moet ik heel eerlijk zeggen dat ik het verschil in uiterlijk álleen nog niet echt door heb) zijn vaak toch wat.. meer in voor een pleziertje, zeg maar, een veel handtastelijker dan Nederlandse jongens.
  woensdag 13 juni 2012 @ 01:14:41 #22
242531 Ephesis
Huilen dit
pi_112821362
Ik herken je punt topicstarter. Ben een Turkse jongen in 6 vwo, maar ik heb juist meer sjans als ik absoluut niet laat merken dat ik hoogopgeleid ben. Alleen dan zijn de hoogblonde naieve hockeymeiden in voor een avontuurtje met een turkse schoffie. Als ik me gedraag als een typische vwo leerling dan ben ik een van de vele jongens. Jammer
Ja
pi_112821512
Als je uitstraling hebt volgens dat meisje maakt het weinig uit.
pi_112821617
Voor veel vrouwen is het niet zo van belang welk ras of afkomst je hebt. Je algehele uitstraling is veel meer van belang :)

Maar als jij al denkt van 'die dame moet mij vast toch niet want ik ben een Turk' straal je natuurlijk niet veel vertrouwen uit, wat elke vrouw natuurlijk gelijk oppikt.
pi_112821629
Als jij een turk bent die op de uni zit, heb ik het vooroordeel dat jij er degelijk en net uit ziet en dus niet gezien wordt als een of andere straatturk die naar meisjes sist.
Rustig aan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')