abonnement Unibet Coolblue
pi_112693167


quote:
Processor
Het formaat van het scherm en deze zelf kan nog zo naar je zin zijn, als de processor (CPU, Central Processing Unit) het laat afweten heb je er niks aan. Schermen die 'lag' vertonen, stotteren, applicaties die vastlopen, Android zelf dat niet meer reageert...

Met een goede singlecore processor kan een budget tablet nog een heel eind komen.
Het is aan te raden om minimaal voor een Cortex A8 (of hoger) processor te kiezen. Cortex staat voor de opbouw van de chip. De meeste procesoren die ouder zijn dan de A8 standaard draaien waarschijnlijk niet of slecht de nieuwere Android firmware/games en hebben matige video ondersteuning (hierbij kun je denken aan ARM9 of ARM11 processoren zoals: InfoTM, Via8650).
Voorbeelden van goede processoren zijn:

China processors: (op snelheid van laag naar hoog)
Rockchip RK2918 (A8) - Budget tablet processor
Allwinner A13 (A8) - Budget tablet processor - geen HDMI
Allwinner A10 (A8) - Mid range tablet processor
AmLogic Renessas AM8726-M3 (A9) - Nieuwe mid range tablet processor
Rockchip RK3066 (A9) - High end "CHina" Processor (DUALCORE - Laag geklokte 4 core GPU)
AmLogic Renessas AM8726-MX (A9) - High end "China" processor (DUALCORE - Hoog geklokte 2 core GPU)
Rockchip RK3066 (A9) - High end "CHina" Processor (DUALCORE - Laag geklokte 4 core GPU)

Westerse Processors:
Tegra2 (A9 dualcore)
Samsung Exynos 4210 (A9 Dualcore)
Tegra3 (A15 + A7 Quadcore + background core)

Natuurlijk zijn er ook nog andere processoren te vinden voordat je een tablet met zo'n processor koopt kan je hier natuurlijk altijd eerst advies vragen!
De processor is het kloppende hart van je tablet. Net als een echt hart kun je het een adrenalineshot geven: het overklokken van de CPU. Dit gaat echter ten koste van je accuduur en levensduur van de processor.
quote:
Werkgeheugen
Des te groter het werkgeheugen des te meer capaciteit heeft de tablet om bewerkingen uit te voeren, met name die bewerkingen die tegelijkertijd uitgevoerd moeten worden. Voldoende werkheugen is 512MB, idealerwijze beschikt een tablet aan 1024MB, ofwel 1GB, aan werkgeheugen.
quote:
GPU: Graphics Processing Unit (Videokaart)
De GPU is de videokaart van de tablet. bijna alle tablets bezitten een GPU maar het is handig om te weten wat voor GPU er in zit (en of die er in zit!). Als een tablet geen GPU heeft worden de films op de processor gedecodeerd, dit kan ervoor zorgen dat films stotteren, het is daarom aan te raden om een GPU in je tablet aan boord te hebben.
Tevens wordt deze GPU sinds Android 3.0 en hoger ook gebruikt voor het maken van de user interface, met een GPU behaal je nu dus nog meer voordeel.
Een voorbeeld van een GPU is:
Mali 400 (zijn verschillende versies met verschillende kloksnelheden en cores van - zit ook in de Samsung Galaxy SII)
Adreno 200 (ondertussen iets oudere GPU, maar kan over het algemeen nog redelijk meekomen
quote:
Merk/bouwkwaliteit en ondersteuning voor Android-versies
Tablets bedoelt voor de Westerse markt komen van de grote merknamen als Acer, Archos, Asus, Motorola, Samsung en Toshiba. De bouwkwaliteit verschilt, maar is in vrijwel alle gevallen ruim voldoende tot goed te noemen. Ook de ondersteuning van de fabrikant voor de firm- en software is redelijk tot goed. Er zijn maar weinig tablets die niet op de laatste versie 3.2/4.0 van Android draaien.

Firmware van China tabs is tegenwoordig vaak 4.0, en met minder moet je ook geen genoegen nemen, tevens zijn er vaak niet veel/geen updates (Al zijn er fabrikanten die redelijk tot goede ondersteuning bieden: Zenithink en Ainol bijvoorbeeld).
Verder zijn deze tablets vaker vervaardigd uit goedkopere materialen om de prijs te drukken maar de bouwkwaliteit is vaak ruim voldoende te noemen (Mindere kijkhoek van het scherm, geen vibratie, 0.3 MP camera, plastic gevoel). Als je bij de iets "duurdere" tablets uitkomt is de bouw kwaliteit vaak prima.
Tevens is de garantie in China anders geregeld (zelf opsturen).
quote:
Connectiviteit/Specificaties
Wifi: altijd aanwezig
3G: Optie (Bij Chinese tablets vaak ook externe dongels ondersteund)
GPS: Westerse tablets vaak aanwezig. Budget/China: optie of afwezig
Bluetooth: Westerse tablets vaak aanwezig. Budget/China: optie of afwezig
(mini) HDMI: Vaak aanwezig bij zowel westerse als chinese tablets.
(Miscro)SD(HC): Meestal aanwezig (Samsung tab niet)
USB full: Soms bij Chinese tablets
USB mini/Micro: Regelmatig op zowel Chinese als westerse tablets te vinden
[/i]Soms maken tablets ook gebruik van een eigen aansluiting (ASUS, Samsung, enkele Chinatabs)

Verder zijn er andere features die een verschil kunnen uitmaken. Denk hierbij aan een digitaal kompas, accelerometers/gyro, frontcam, backcam, ambient lightsensor, proximity sensor, barometer, hardwareknoppen, speakers en natuurlijk ook de ingebouwde opslagcapaciteit.


quote:
Acer Iconia Tab A100
7'' (1024x600) - Tegra2 @1GHz - 512MB RAM - 8GB ROM
quote:
Acer Iconia Tab A200
10.1'' (1280x800) - Tegra2 @1GHz - 1GB RAM - 8/16GB ROM - Skin: Ring
quote:
Acer Iconia Tab A500
10.1'' (1280x800) - Tegra2 @1GHz - 1GB RAM - 16/32GB ROM - USB
quote:
Acer Iconia Tab A510
10.1'' (1280x800) - Tegra3 @1GHz - 1GB RAM - 32 GB ROM - Optie 3G (A511) - Release: Q2
quote:
Acer Iconia Tab A700
10.1'' (1920x1200) - Tegra3 @1GHz - 1 GB RAM - 16GB ROM - Skin: Ring - Release: Q2


quote:
Archos 101 G9
10.1'' (1280x800) - OMAP 4430 (DC) @ 1.0GHz/1.2GHz/1.5GHz - 512MB RAM - 8/16/250GB ROM
quote:
Archos 80 G9
8.0'' (1024x768) - OMAP 4430 (DC) @ /1.2GHz/1.5GHz - 512MB RAM - 8/16/250GB ROM

quote:
Asus EEE pad Slider
10.1 (1280x800) Tegra2 (DC) @ 1.0GHz 1GB RAM 16/32/64 GB ROM met toetsenbord
quote:
Asus EEE pad Transformer (TF101)
10.1 (1280x800) Tegra2 (DC) @ 1.0GHz 1GB RAM 16/32/64 GB ROM met docking toetsenbord
quote:
Asus EEE pad Transformer Prime (TF201)
10.1 (1280x800) Tegra3 (DC) @ 1.0GHz 1GB RAM 32/64 GB ROM met docking toetsenbord
quote:
Asus EEE pad Transformer Infinity
10.1 (1920x1200) Qualcomm S4 @? 1GB RAM - ? ? ROM met docking toetsenbord. - Beschikbaar: Q2
quote:
Asus EEE pad Transformer 300
10.1 (1280x800) - Tegra3 (DC) @ 1.0GHz 1GB RAM 16/32/64GB ROM met docking toetsenbord. - Beschikbaar: Q2
quote:
Asus EEE pad MeMo
7'' (1280x800) - Tegra3 (DC) @ 1.0GHz - 1GB RAM - ?? - Beschikbaar: Q3
quote:
Asus Padfone
4.3/10.1'' - Tablet/telefoon/netbook Quallcomm S4 - keyboard docking - Beschikbaar Q2


quote:
HTC Flyer
7'' - Quallcomm S3 @ 1.5GHz - 1FB RAM - 32GB ROM - Android 3.2
quote:
HTC Jetstream
7'' (1280x800) - Qualcomm APQ8060 (DC) @1.5 GHz - 1GB RAM - 32GB ROM
quote:
HTC Quattro
9.7'' (1280x768) - Tegra 3 (Qc) @?? - 1GB RAM - 16GB ROM - Releasedatum onbekend.


quote:
LG Optimuspad V900
8.9'' (1280x768) - Tegra 2 @1.0Ghz - 1GB RAM - 32 GB ROM - 3D camera/weergave

SPOILER: Xoom
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER: Galaxy Tab 10.1
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Galaxy tab 8.9
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Galaxy 7.7''
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER: Sony S1
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Sony P
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Overige: Adam Notion Ink | Viewsonic | Creative ZiiO | Fujitsu | Huawei S7 Dell Streak 7 & Pro | Amazon Coyote & Hollywood | Packard Bell Liberty Tab

ChinaTabs: Teclast P76TI, Ainol Knight, Ainol Novo , Ramos W13HD, Zenithink ZT280/C91, Zenithink C71.

Enkele Chinese webshops:

In China kun je in de webshops zoeken via ChinaPrices en ChinaCheep.
Coupons
10%ebay110 = 10% korting bij Buyincoins | fokme = 5% korting bij MP4Nation | savings20 = $20 korting > $100-orders bij Lightinthebox | 15450 = 5% korting bij Pandawill

Non-China
Voor de tablets die in Nederland beschikbaar zijn kun je terecht op de officiële websites en bij de bekende elektronica winkels zoals BCC, Dixons, Dynabite, etc.
Natuurlijk kun je ook even kijken op check.fok.nl en pricewatch.
Europabreed op Geizhals of Amazon.co.uk.
Aantal apps & games in de Market, statistiek door AppBrain. Verdere statistiek: AndroLib)

Interessante sites
Nederlands:
| Tablets Magazine | TabletGuide | Tabletworld | Portablegear | Androidworld | Androidtablet |
Internationaal:
| Android Market | AppBrain | Engadget | Slashgear | DigiTimes | CNET | PC Magazine | Phone Arena | Tablet PC Review | Shenzai | BM Alpha | Applanet | Arctablet Blog | Modaco | XDA Developers |
Vorige delen
Android tablet discussie topic-keten

OP V1 door: Shiznuts
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
pi_112693838
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 14:56 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Goed bezig. Maak meteen een videoreview met benchmarks als je toch bezig bent ;)
Zal kijken of dit gaat lukken.
  zondag 10 juni 2012 @ 15:31:50 #3
357105 Boppos
Lekker bezich
pi_112694393
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 13:30 schreef Loll het volgende:
jammer genoeg heb je niet specifieke voor de elf2 voldoet een andere 7 inch anti glare protector wel?
Je kan zoeken op ebay op "anti glare fire" dan krijg je er een hoop voor de kindle fire die is nagenoeg even groot. Er zitten een paar protectors tussen die geen camera uitsparing hebben. dan kan je op de plek bij de camera van de ainol Elf 2 zelf een stukje uit knippen.
pi_112696387
Iemand die de Tornados al heeft?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  Moderator zondag 10 juni 2012 @ 21:58:10 #5
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_112713518
Ik ben volledig nieuw met Android. Ik heb daarom 1001 vragen maar daar zal ik jullie niet allemaal mee vervelen. Wel heb ik een vraag over wallpapers. Natuurlijk tig sites die wallpapers aanbieden, maar ik weet niet hoe ik ze in moet stellen.

Ik zie bij de opties alleen maar mogelijkheid tot offline bekijken, maar ik weet niet hoe ik het plaatje dan daadwerkelijk als background in moet stellen.

Ik maak gebruik van een Asus TF300 met ICS 4.0.3. Iemand die me kan vertellen hoe ik dat moet doen? :)
Breitling - Instruments for Professionals
  zondag 10 juni 2012 @ 22:00:34 #6
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_112713686
Ik gebruik daar een speciale app voor. Moet je in de Play-market ff zoeken op 'set wallpaper' ofzo. Die van mij geeft je opties om elk gangbaar plaatje te resizen en in te stellen als wallpaper. 'Image 2 Wallpaper' was dat (edit).

Efl II is trackbaar... gisteren in Shanghai... 't zal benieuwen hoe lang nog...
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 14:56 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Goed bezig. Maak meteen een videoreview met benchmarks als je toch bezig bent ;)
Tof! En dat inderdaad. Hoewel ik 'em vast ook ergens aankomende week zal bestellen natuurlijk. :') _O-

[ Bericht 19% gewijzigd door shiz op 10-06-2012 22:36:30 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zondag 10 juni 2012 @ 22:01:38 #7
327191 RobertNL
For your gear.
pi_112713786
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 22:00 schreef shiznuts het volgende:
Ik gebruik daar een speciale app voor. Moet je in de Play-market ff zoeken op 'set wallpaper' ofzo. Die van mij geeft je opties om elk gangbaar plaatje te resizen en in te stellen als wallpaper.

Efl II is trackbaar... gisteren in Shanghai... 't zal benieuwen hoe lang nog...
:P de Aurora II al besteld :D?
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  zondag 10 juni 2012 @ 22:02:59 #8
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_112713908
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 22:01 schreef RobertNL het volgende:

[..]

:P de Aurora II al besteld :D?
Nee, ik hoorde dat de Burning over twee weken komt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Moderator zondag 10 juni 2012 @ 22:12:12 #9
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_112714534
Dank je. Ik zal die tool zo eens zoeken. Andere vraag; ik heb naast deze tablet natuurlijk ook nog een PC etc. Op die PC heb ik verschillende HDD's/partities gedeeld in het netwerk, oa zodat ik kan streamen naar mijn mediaspelers in huis. Ik heb dit niet geshared via DNLA. PC draait op Win7 Ultimate x64.

Is er een mogelijkheid om mijn tablet in het netwerk op te nemen zodat ik content die ik gedeeld heb op mijn PC kan benaderen?
Breitling - Instruments for Professionals
  zondag 10 juni 2012 @ 22:27:45 #10
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_112715520
Hier heb ik een "NAS" (Iomega iConnect, soort van networkdinkie met USB-aansluitshizzle). Met ES File Explorer voet ik de domein/server-locatie toe en voilá, ik kan m'n netwerk-hardeschijven vinden. :) Probeer dat eens of google naar oplossingen.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_112721006
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 22:12 schreef CoolGuy het volgende:
Dank je. Ik zal die tool zo eens zoeken. Andere vraag; ik heb naast deze tablet natuurlijk ook nog een PC etc. Op die PC heb ik verschillende HDD's/partities gedeeld in het netwerk, oa zodat ik kan streamen naar mijn mediaspelers in huis. Ik heb dit niet geshared via DNLA. PC draait op Win7 Ultimate x64.

Is er een mogelijkheid om mijn tablet in het netwerk op te nemen zodat ik content die ik gedeeld heb op mijn PC kan benaderen?
Voor films en series draai ik nu plex en plex media server op de pc.

avia mediaplayer voor op mn android.
werkt goed alleen mis ik soms geluid :(
Narf!
  maandag 11 juni 2012 @ 00:02:39 #12
327191 RobertNL
For your gear.
pi_112721053
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  Moderator maandag 11 juni 2012 @ 00:08:19 #13
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_112721313
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 22:27 schreef shiznuts het volgende:
Hier heb ik een "NAS" (Iomega iConnect, soort van networkdinkie met USB-aansluitshizzle). Met ES File Explorer voet ik de domein/server-locatie toe en voilá, ik kan m'n netwerk-hardeschijven vinden. :) Probeer dat eens of google naar oplossingen.
ES File Exporer geinstalleerd. Werkt als een trein 8-)
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 11 juni 2012 @ 00:32:25 #14
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_112722195
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 00:08 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

ES File Exporer geinstalleerd. Werkt als een trein 8-)
Kijk. :7 Dat horen we graag. :D (ES heeft wel toffe apps, ook de Note editor en zo'n videoplayer zijn handig)
quote:
Aurora II, bin schon neugierig! :o Ik kijken doet.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_112728430
Ben van plan om een tablet te kopen voor op vakantie (moet vrij veel reizen in busjes, dus wel handig om dan iets te doen te hebben).

Ik ben alleen totaal niet thuis in wat er allemaal op de markt is en ik zie door de bomen het bos niet meer.

Aangezien jullie er waarschijnlijk veel meer van weten, zouden jullie deze vragen voor me kunnen beantwoorden? Scheelt me een hoop uitzoek werk :).

Ik weet niet of het mogelijk is, maar kun je er een gewone SD kaart instoppen? Of via een bepaalde lezer dit inlezen zodat ik mijn fotocamera foto's eraf kan halen? En is het mogelijk om je USB stick eraan te hangen zodat je verder kunt werken met je word-bestanden e.d.?
Als laatste; in hoeverre is alles compatibel met Windows bestanden? Dus kan je gewoon verder werken in je excel/word bestanden? Of loopt dit niet synchroon met elkaar?

Wat is op dit moment aan te raden qua tablet? Prijs maakt niet zo heel erg veel uit, en 3g niet echt nodig. Het meeste waarde hecht ik aan de mogelijkheden qua werkgemak en het gemak van films kijken (neem aan dat je dit gewoon simpel via je pc erop kan zetten? Of werkt het net als met iPhone dat je weer iets moet omzetten?)
Bijvoorbeeld die nieuwe Samsung Galaxy 10.1 (alleen wifi). Zouden daar de opties mogelijk zijn die ik hierboven beschrijf? Of kan ik net zo goed voor de goedkopere Samsung Galaxy Tab 2 (7 inch) gaan? Is er veel verschil (behalve grootte van scherm)?

Bij voorbaat dank voor een ieder die reageert. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2012 10:31:55 ]
  maandag 11 juni 2012 @ 10:39:00 #16
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_112728639
Ainol kan dan wel baas zijn, ik vind het niet tof dat ze een usb-lader meeleveren ipv een gewone lader.... Tevens ben ik nu bezig met het installeren van de feiyu mod (0608). Hopelijk gaat dat goed. Touchscreen van de Elf II vind ik vrij slecht. Als ik die vergelijk met mijn oude dropad, is die laatste een stuk beter...
  Moderator maandag 11 juni 2012 @ 10:52:58 #17
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_112728990
quote:
5s.gif Op maandag 11 juni 2012 10:29 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ben van plan om een tablet te kopen voor op vakantie (moet vrij veel reizen in busjes, dus wel handig om dan iets te doen te hebben).

Ik ben alleen totaal niet thuis in wat er allemaal op de markt is en ik zie door de bomen het bos niet meer.

Aangezien jullie er waarschijnlijk veel meer van weten, zouden jullie deze vragen voor me kunnen beantwoorden? Scheelt me een hoop uitzoek werk :).

Ik weet niet of het mogelijk is, maar kun je er een gewone SD kaart instoppen? Of via een bepaalde lezer dit inlezen zodat ik mijn fotocamera foto's eraf kan halen? En is het mogelijk om je USB stick eraan te hangen zodat je verder kunt werken met je word-bestanden e.d.?
Als laatste; in hoeverre is alles compatibel met Windows bestanden? Dus kan je gewoon verder werken in je excel/word bestanden? Of loopt dit niet synchroon met elkaar?

Wat is op dit moment aan te raden qua tablet? Prijs maakt niet zo heel erg veel uit, en 3g niet echt nodig. Het meeste waarde hecht ik aan de mogelijkheden qua werkgemak en het gemak van films kijken (neem aan dat je dit gewoon simpel via je pc erop kan zetten? Of werkt het net als met iPhone dat je weer iets moet omzetten?)
Bijvoorbeeld die nieuwe Samsung Galaxy 10.1 (alleen wifi). Zouden daar de opties mogelijk zijn die ik hierboven beschrijf? Of kan ik net zo goed voor de goedkopere Samsung Galaxy Tab 2 (7 inch) gaan? Is er veel verschil (behalve grootte van scherm)?

Bij voorbaat dank voor een ieder die reageert. :)
Ik heb zelf de Asus TF300, incl dock. De combinatie kost 500 euro. Het is een 10 of 10,1" tablet. Bij 1e x aanzetten direct geupdate naar ICS. Ik zou normaal gesproken per vraag quoten en antwoord geven maar daar heb ik nu even geen tijd voor, dus dan maar even zo:

Ja, de meeste tablets kun je volgens mij wel een (micro) SD kaart in stoppen. Maar bij de Asus (ik weet niet of dit ook voor andere tablets geldt, dus of het inherent is aan Android) kun je dat geheugen niet gebruiken om apps op te installeren. Nu heeft deze tablet die ik heb 32gb geheugen, dus te kort zal ik niet komen.

USB kan. Office bestanden kan ook. Solaris Office is voorgeinstalleerd. Je hoeft niks geen tools te gebruiken zoals bij Apple, het is gewoon sleur en pleur. Gisteren ES File Explorer geinstalleerd en ik zie alle dirs/hdd's die gedeeld zijn in het netwerk. Die kan ik benaderen en content streamen, kopieren, etc etc.

Voor meer vragen, stel ze gerust :)
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 11 juni 2012 @ 12:17:22 #18
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_112731891
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 10:52 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Voor meer vragen, stel ze gerust :)
Nou ja, zelf een beetje research doen kan natuurlijk geen kwaad. Sommige vragen kun je wel heel erg gemakkelijk zelf antwoord op vinden, maar ok, laten we het maar houden op 'domme vragen bestaan niet'.

Klinkt alsof je (Lenny_Leonard) zoekt naar iets wat de taken van een normale computer kan uitvoeren. Dus iets met je foto's doen, multimedia-uiteinden, iets met tekstverwerking, browsen en mailen. Als je naar een compleetpackage kijkt en ook nog eens extra accuduur wilt en de prijs niet echt uitmaakt, dan is het inderdaad raadzaam te kijken naar een Asus Transformer met dock:

1. Omdat alle tablets eigenlijk alleen microSD-kaarten slikken. Het dock van de Transformer (TF101 of TF201, of TF300) heeft een kaart slot voor 'normale' SD-kaarten. Je kunt dus direct je kaartje uit je camera halen en als diashow op je tablet afspelen (mits dock aangesloten dus).
2. Omdat alle tablets eigenlijk alleen een microUSB- of miniUSB-aansluiting bieden. Ook hier biedt het dock van de Asus een fullsize USB-poort aan. Dus USB-stickjes en andere accessoires sluit je zonder koppelstukjes probleemloos aan.
3. Omdat je niet stroomnetgebonden wilt zijn. Ga er vanuit dat een tablet z'n motto 'working nine to five' is. Je krijgt ongeveer 8 uur werktijd uit je tablet afhankelijk van hoe je er gebruik mee maakt. Het dock van de Asus is tevens een accu, dus verlengt de tijd dat je zonder stopcontact kunt zitten.
4. Omdat je graag productief bent. Een tablet heeft een zeer intuïtieve touchinterface, maar typen op een scherm is toch niet echt geschikt voor lange lappen tekst. Het dock van de Asus is meteen een fysiek toetsenbord en gaat als vanouds gesmeerd. Heeft tevens een mousetrackpad.
5. Het dock van de Asus leent zich goed om het scherm onder een hoek te zetten. Een film kijken en de hele tijd de tablet in je handen houden is ook zo wat. Hang 'em aan het dock en zet 'em onder de gewenste hoek. Klap je het scherm dicht is het scherm beschermd door het dock.
6. Je toekomstbereid wilt zijn. Asus biedt goede ondersteuning, de eerste Transformer is gewoon uitgerust door de fabrikant met de laatste Android OS-versie. Met de hardware in de huidige Transformer en de support van de fabrikant kun je nog een tijdje vooruit.

Al met al is een Transfomer i.c.m. dock meer een netbook ervaring met fijne touchinterface en het vriendelijke en vrije Android OS erop. Je komt dan voor het goede ook bij 10" uit. Je moet je alleen niet inbeelden dat dit echt een computer als geheel kan vervangen. Apps zijn apps en geen uitgebreide software, maar het komt wel erg in de buurt en is een goede aanvulling.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 11 juni 2012 @ 13:46:56 #19
374799 Janesh
babyboomer and retired .
pi_112735406
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 10:39 schreef Hi_flyer het volgende:
Ainol kan dan wel baas zijn, ik vind het niet tof dat ze een usb-lader meeleveren ipv een gewone lader.... Tevens ben ik nu bezig met het installeren van de feiyu mod (0608). Hopelijk gaat dat goed. Touchscreen van de Elf II vind ik vrij slecht. Als ik die vergelijk met mijn oude dropad, is die laatste een stuk beter...
Wat vind jij mis met het touchscreen t.o.v. je oude dropad, heb er zelf ook een paar gehad, maar is wel 800*480.
Het enige wat ik kan bedenken is het nog steeds een beetje stroef scrollen ook met de feiyu rom, die verder uitstekend bevalt.
En ja dat usb ladertje 1000mA laadt niet op als je de elf gebruikt, ik had nog een lader liggen van mijn witst A81 die erin past en uitstekend laadt met 1,5 Ampere.
. You know we all became mathematicians for the same reason: we were lazy
  Moderator maandag 11 juni 2012 @ 14:13:53 #20
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_112736685
Ik vraag me wel af, na een beetje terug gelezen te hebben, waarom mensen hier zo vaak van tablet wisselen/andere kopen.

Is dat omdat het tablet toch steeds niet helemaal voldoet? Of wat is daar de achterliggende gedachte van?
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 11 juni 2012 @ 14:20:14 #21
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_112736971
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2012 13:46 schreef Janesh het volgende:

[..]

Wat vind jij mis met het touchscreen t.o.v. je oude dropad, heb er zelf ook een paar gehad, maar is wel 800*480.
Het enige wat ik kan bedenken is het nog steeds een beetje stroef scrollen ook met de feiyu rom, die verder uitstekend bevalt.
En ja dat usb ladertje 1000mA laadt niet op als je de elf gebruikt, ik had nog een lader liggen van mijn witst A81 die erin past en uitstekend laadt met 1,5 Ampere.
Ik heb nu de Feiyu-ROM en daarmee werkt het touchscreen veeeel beter. Ook heb je nu gewone markettoegang. Zojuist even Google Earth geinstalleerd en wow, wat werkt dat soepel :D

Ik ben iig een stuk blijer nu. Nog even een fatsoenlijke lader regelen, want dat laden via USB gaat 'm natuurlijk niet worden. Accu loopt dan sneller leeg dan dat hij laadt...
  maandag 11 juni 2012 @ 15:26:03 #22
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_112739648
Nee @coolguy er zijn telkens meer ontwikkelingen en dan wil je ook graag weer een nieuwe tablet. Jij snapt natuurlijk wel beter capacitief touchscreen dan resestief. En liever dualcore dan single core liever IPS dan TN enz.
BAM dit is 3KB
pi_112740719
De postbode is vandaag nog niet geweest met mijn Ainol :'(
Narf!
  maandag 11 juni 2012 @ 16:21:10 #24
198421 ANCT
plus ultra
pi_112741844
Mijn elf II is vandaag binnen gekomen. Werkt allemaal prima, maar ik denk dat ik er wel een custom rom op ga zetten want sommige apps vind hij nu niet. Het scrollen gaat ook niet zo handig als op mijn htc desire, maar dat is gewoon even wennen denk ik.
Ħʞǝb sı ʇsǝǝן ʇıp ǝıʍ
pi_112744863
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 14:20 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Ik heb nu de Feiyu-ROM en daarmee werkt het touchscreen veeeel beter. Ook heb je nu gewone markettoegang. Zojuist even Google Earth geinstalleerd en wow, wat werkt dat soepel :D

Ik ben iig een stuk blijer nu. Nog even een fatsoenlijke lader regelen, want dat laden via USB gaat 'm natuurlijk niet worden. Accu loopt dan sneller leeg dan dat hij laadt...
Als je die fatsoenlijke lader gevonden hebt, dan hoor ik het graag. Dat kutding dat gooweel meegestuurd heeft laad voor geen meter en is bovendien meer geschikt als kachel.....

edit: Weliswaar niet uit China, maar wel een mooie prijs: http://www.interngeheugen(...)noer.html?mpid=26731

[ Bericht 10% gewijzigd door Hoppahoppa op 11-06-2012 18:39:54 ]
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
  maandag 11 juni 2012 @ 18:45:41 #26
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_112748682
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 14:13 schreef CoolGuy het volgende:
Ik vraag me wel af, na een beetje terug gelezen te hebben, waarom mensen hier zo vaak van tablet wisselen/andere kopen.

Is dat omdat het tablet toch steeds niet helemaal voldoet? Of wat is daar de achterliggende gedachte van?
Meer ook een kwestie van waarom niet? Zijn voornamelijk de mensen met Chinatabs die ze steeds vervangen. Telkens zijn er tablets die weer net ietsjes beter zijn of beter bij je wensen passen qua aansluitingen passen of design. Dat is best aantrekkelijk, want Chinatabs zijn verder nog niet ingeburgerd bij de Nederlanders en hebben er gewoon geen wetenschap van. Als ze een tablet goedkoper kunnen kopen dan bij pak en beet een Bart Smit en ook nog betere specs heeft, is dat natuurlijk erg interessant. Dus verkoop je je tablet weer door zonder echt verlies en heb je iets nieuw om mee te spelen. :D Iedereen blij = nooit saai.

Ik heb nu via MisterTao bij de Ainolstore een Aurora II Package A besteld. :9 Terwijl ik al een Hyundai A7HD heb en een Elf II hier al bijna is. Gewoon omdat het kan.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_112748869
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 18:45 schreef shiznuts het volgende:

Ik heb nu via MisterTao bij de Ainolstore een Aurora II Package A besteld. :9 Terwijl ik al een Hyundai A7HD heb en een Elf II hier al bijna is. Gewoon omdat het kan.
:)

En nu blijkt dat de nieuwe cheapass Acer quadcore hier waarschijnlijk ¤ 200,- gaat kosten, denk ik dat mijn komende tablets ook uit China gaan komen.

Geniaal die Elf II, maar ik krijg de kans niet om er mee te spelen. Denk dat ik snel een aurora II of een Cube u30gt ga bestellen.... :Y Gewoon: omdat het kan!
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
pi_112749213
Volgens mij is dit zo'n beetje de beste freeshipping-deal voor de Cube u30gt (248 dollar):

http://www.aliexpress.com(...)-1G-wholesalers.html

Ik zou graag weer bij gooweel bestellen, maar die is echt absurd veel duurder (295 incluus shipping).

Heeft er iemand nog kortingscodes voor Aliexpress?
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
pi_112749721
Voornaamste reden om geen China tab te kopen voor mij is geen garantie.
Iets wat je hier wel hebt, maar je betaald dan wel wat meer.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_112749853
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2012 19:06 schreef Miniem het volgende:
Voornaamste reden om geen China tab te kopen voor mij is geen garantie.
Iets wat je hier wel hebt, maar je betaald dan wel wat meer.
Iets wat ik op een tablet van ¤ 100,- best durf te gokken. Zeker als het alternatief hier 3x zo duur is.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
pi_112749938
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 19:09 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Iets wat ik op een tablet van ¤ 100,- best durf te gokken. Zeker als het alternatief hier 3x zo duur is.
Is dat zo? 3x zo duur? Bij het kruidvat hadden ze laatst tabs, weet alleen niet voor welke prijs en waarmee het te vergelijken is.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_112749976
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2012 19:11 schreef Miniem het volgende:

[..]

Is dat zo? 3x zo duur? Bij het kruidvat hadden ze laatst tabs, weet alleen niet voor welke prijs en waarmee het te vergelijken is.
2x zo duur dan. En die zijn echt minder dan de Chinatabs.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
pi_112750022
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 19:12 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

2x zo duur dan. En die zijn echt minder dan de Chinatabs.
Volgens mij waren het chinatabs.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_112750048
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2012 19:13 schreef Miniem het volgende:

[..]

Volgens mij waren het chinatabs.
Das makkelijk. Alle tabs komen uit China. Ipads zijn ook Chinatabs.

Trouwens:
https://online.kruidvat.n(...)0TabletPC10inch.html

1.2 singlecore A8 processor voor ¤ 149,- Dat is bijna 2x wat zoiets in China kost en die zien er ook nog een stuk beter uit, meer geheugen etc. etc.

[ Bericht 24% gewijzigd door Hoppahoppa op 11-06-2012 19:24:34 ]
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
pi_112750592
Wat Hoppahoppa bedoeld is dat de goedkope tablets in Nederland (a la Kruidvat tabs als de Yarvik e.d.) met precies dezelfde specs in China veel goedkoper te halen zijn.
En tablets met betere specs zijn in China te halen voor de prijs van die goedkope tablets uit Nederland.

En die Cube U30GT is wel erg aantrekkelijk; als er nou geen invoerkosten en BTW bij kwamen kwam de prijs op zo'n ¤200 en dan is het nog wel leuk. Maar met de te verwachte bijkomende kosten kom je uit op zo'n ¤255 en dat vind ik voor zoiets toch íets te gortig eigenlijk :@
pi_112750837
Dat snap ik, maar je hebt er geen flikker aan als er iets mee is of hij kapot is aangekomen.

Daar zit ik dus mee.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_112751032
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2012 19:26 schreef Miniem het volgende:
Dat snap ik, maar je hebt er geen flikker aan als er iets mee is of hij kapot is aangekomen.

Daar zit ik dus mee.
Dan moet je geen Chinatab bestellen. Chinashopping is living on the edge.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
pi_112759319
Ik heb de Cube U30GT met europese oplader en direct een auto oplader voor pak hem beet 210 euro weten te krijgen. Heb ook gevraagd om de waarde laag te houden en als een sample unit te versturen, hopelijk werkt dit. Dit was geen probleem, en zal die regelen.

Hij was ook bij die gene in stock omdat bij de meeste een wachtijd van 10 dagen geld, maar dan ben ik al op vakantie. Verwacht dat die morgen verstuurd gaat worden.
pi_112761309
Ben benieuwd of ik de tablet morgen krijg, Richard1992 had m zaterdag al.
Nu had ik m vandaag verwacht.. hopen op morgen dan maar :)
Narf!
  Moderator maandag 11 juni 2012 @ 22:09:37 #40
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_112762402
Dus het is dan meer vanuit kostenoverweging? Maar als je tig x vernieuwd had je uiteindelijk toch beter een TF300T of zelfs een Prime kunnen aanschaffen? Veel beter is er momenteel niet op de markt denk ik? :)
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 11 juni 2012 @ 23:14:52 #41
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_112767533
Lees mijn post van eerder nou gewoon nog eens. Een prime is duurkoop, maar gaat lang mee. Een chinatab is goedkoop en vervang je door een andere tablet die je bevalt. Je vorige is niet al te oud en vaak beter dan die speelgoedtabs, die kun je nog vrij gemakkelijk slijten aan een ander en er minimaal op verliezen, quite spelen of zowaar winst maken. Dit valt dus lang niet zo duur uit als gelijk een westerse markt tablet van honderden euro's te halen. Bovendien veel variatie, verschillende ervaringen met chinatabs en een beetje die 'scene'/community infiltreren. :P Voor de meeste is het gewoon tof, buiten dat het dus voordelig uitpakt. Ik ben altijd te porren voor een goede bang-for-buck-gehalte, earphones, tablets, andere gadgets, maakt niet uit. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 11 juni 2012 @ 23:17:35 #42
327191 RobertNL
For your gear.
pi_112767709
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 22:09 schreef CoolGuy het volgende:
Dus het is dan meer vanuit kostenoverweging? Maar als je tig x vernieuwd had je uiteindelijk toch beter een TF300T of zelfs een Prime kunnen aanschaffen? Veel beter is er momenteel niet op de markt denk ik? :)
Daar heb ik mijn TF100 voor :P, de 7'' china tabs zijn voor de ''fun''/hobby alhoewel ik er ook graag PDF'jes op lees tijdens de tentamen weken (7' past net in een jaszak, pen en rekenmachine in de andere jaszak en gaan :D!)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  dinsdag 12 juni 2012 @ 00:24:32 #43
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_112771438
Ja, als ik echt een productief ding, het beste van het beste, nodig had zou ik ook gaan voor een Transformer inderdaad. Maar wat doe ik er nu eenmaal op? Niet echt iets productiefs, af en toe een pdf-je lezen heb je niet zoveel power voor nodig, verder voornamelijk gebruiken als browse/mail/socialmedia-device met multimediamogelijkheden. Lekker in breedbeeld series en films kijken.

Ik ben vaak van huis, maar wil dan m'n logge VAIO niet mee, dan log ik lekker waar ik ben in op een WLAN en gaan! Qua gebruik zeg maar als smartphone, maar dan groter en krachtiger voor on-the-go (trein, hotel, wherever). Dan zijn die sjieneze dinkies ideaal. :Y

Verschillende mensen, verschillende wensen natuurlijk. Voor ieder wat wils. ^O^
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 12 juni 2012 @ 00:35:50 #44
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_112771861
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 18:55 schreef Hoppahoppa het volgende:
Volgens mij is dit zo'n beetje de beste freeshipping-deal voor de Cube u30gt (248 dollar):

http://www.aliexpress.com(...)-1G-wholesalers.html

Ik zou graag weer bij gooweel bestellen, maar die is echt absurd veel duurder (295 incluus shipping).

Heeft er iemand nog kortingscodes voor Aliexpress?
Niet echt. De beste free shipping deal is nog altijd de Pre-order van Pandawill (t/m 20.6): 218.99 USD. Waarschijnlijk zijn dat ook final release batches die dan binnenkomen. Eerder zijn al zo'n 200 tabs vrijgegeven aan sellers, maar die batch was nog niet finalized. Daardoor hebben mensen wat opmerkingen over de microSD-kaartslot, speaker en wifi. Die schijnen als het goed is dan verholpen te zijn in de final release versie. Maar goed, dat is horen zeggen als je een beetje de fora afstruint. :P
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 18:48 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

:)

En nu blijkt dat de nieuwe cheapass Acer quadcore hier waarschijnlijk ¤ 200,- gaat kosten, denk ik dat mijn komende tablets ook uit China gaan komen.

Geniaal die Elf II, maar ik krijg de kans niet om er mee te spelen. Denk dat ik snel een aurora II of een Cube u30gt ga bestellen.... :Y Gewoon: omdat het kan!
:D 200,- is nog wel aardig, maar er gaan telkens geruchten, maar echt komen doet het nog niet.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Moderator dinsdag 12 juni 2012 @ 09:33:51 #45
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_112776370
Nou, ik heb een vraag. Ik tether de dataverbinding van mijn BlackBerry 9790 naar/met/op/aan mijn TF300. Werkt als een trein. Bluetooth verbinding opbouwen, telefoon gaat automatisch in modemmodus en gaan.

Maar, op enig (ogenschijnlijk willekeurig) moment 'doet hij het niet meer'. Oke, dan zou je zeggen, verbinding verbreken en opnieuw opbouwen. Dat werkt dus niet. De verbinding verbreken kan wel, maar als ik daarna op de tablet terug ga naar Bluetooth en ik klik bij de gekoppelde apparaten op mijn telefoon, dan gebeurd er niks. Er wordt geen verbinding opgebouwd.

Eerder van de week was dat ook, en toevallig dat later, in de avond, mijn tablet blijkbaar opnieuw was opgestart. Daarna kon ik wel weer een bluetooth verbinding opbouwen.

Nu heb ik dus weer dat de tablet niet wil verbinden met de telefoon. Prima, maar
1. ik weet niet hoe ik mijn tablet moet rebooten en
2. ik wil mijn tablet niet rebooten als dat niet per se nodig is.

Is er een manier waarop je de tablet de bluetooth kunt laten 'vergeten'? Want het lijkt er op dat er ergens iets blijft hangen in het geheugen ofzo dat weg is bij een reboot. De bluetooth koppeling verwijderen en opniew aanmaken heeft geen zin, dan blijft het probleem.

Suggesties?
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 12 juni 2012 @ 11:16:39 #46
327191 RobertNL
For your gear.
pi_112779695
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 09:33 schreef CoolGuy het volgende:
Nou, ik heb een vraag. Ik tether de dataverbinding van mijn BlackBerry 9790 naar/met/op/aan mijn TF300. Werkt als een trein. Bluetooth verbinding opbouwen, telefoon gaat automatisch in modemmodus en gaan.

Maar, op enig (ogenschijnlijk willekeurig) moment 'doet hij het niet meer'. Oke, dan zou je zeggen, verbinding verbreken en opnieuw opbouwen. Dat werkt dus niet. De verbinding verbreken kan wel, maar als ik daarna op de tablet terug ga naar Bluetooth en ik klik bij de gekoppelde apparaten op mijn telefoon, dan gebeurd er niks. Er wordt geen verbinding opgebouwd.

Eerder van de week was dat ook, en toevallig dat later, in de avond, mijn tablet blijkbaar opnieuw was opgestart. Daarna kon ik wel weer een bluetooth verbinding opbouwen.

Nu heb ik dus weer dat de tablet niet wil verbinden met de telefoon. Prima, maar
1. ik weet niet hoe ik mijn tablet moet rebooten en
2. ik wil mijn tablet niet rebooten als dat niet per se nodig is.

Is er een manier waarop je de tablet de bluetooth kunt laten 'vergeten'? Want het lijkt er op dat er ergens iets blijft hangen in het geheugen ofzo dat weg is bij een reboot. De bluetooth koppeling verwijderen en opniew aanmaken heeft geen zin, dan blijft het probleem.

Suggesties?
mocht het weer voorkomen dan zou ik bij instellingen --> applicatie hetbbluetooh process opzoeken en beendigen. Geen oplossing natuurlijk maar iets anders kan II zo niet bedenken
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  Moderator dinsdag 12 juni 2012 @ 11:30:00 #47
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_112780137
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 11:16 schreef RobertNL het volgende:

[..]

mocht het weer voorkomen dan zou ik bij instellingen --> applicatie hetbbluetooh process opzoeken en beendigen. Geen oplossing natuurlijk maar iets anders kan II zo niet bedenken
Als je hier bedoeld Instellingen -> Apps -> Wordt Uitgevoerd, dan is dat geen oplossing want ik kijk daar nu in, maar daar staat niks in wat lijkt op bluetooth?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_112780535
Zit net even 1 van die chinese sites door te bladeren, kom ik dit tegen:
Ramos W13HD ICS 4.0 8inch High Resolution Dual Camera 8GB HDMI

* Warranty:
o 1 Year, click here for details
* CPU:
o Cortex A9 CPU Amlogic 1Ghz CPU
* OS:
o Android 4.0 Ice Cream Sandwich
* Memory:
o 1GB DDR3 RAM, 8GB Nandflash Support up to 32GB via micro SD card
* Screen:
o 8 inch 5 points Capacitive Multitouch
Resolution: 1024*768
* Audio:
o Stereo Speaker
3.5mm headphone jack
Supports: MP3/WMA/WAV/APE/AAC/FLAC/OGG
* Video:
o 1080p MPEG AVI/MOV/MP4/RMVB/FLV/MKV
o Video OUT: HDMI
o Real-time Video decoder
* Features and highlights:
o Ice Cream Sandwich 4.0
o 8GB Nandflash
o G sensor
o Cortex A9 power
o WiFi 802.11 b/g
o HDMI port (mini)
o OTG port
o Supports mouse, external keyboard
o Multilanguage support
o Excellent Ebook reader
o Weather on line
o Web Browser
o 3D Games Support
* Camera:
o Front 0.3MP, rear 2.0MP
* Battery:
o 4000MAh 6 hours
* Package Content:
o Ramos W13HD
o Power adapter
o USB Cable
o User Manual
* Color:
o Black
* Language:
o English

Voor 140 dollar lijkt me dat wel een redelijke deal, of zie ik iets over het hoofd? Heeft iemand ervaring met tablets van Ramos?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 12:20:58 #49
374799 Janesh
babyboomer and retired .
pi_112781916
Nee maar wel met Ramos, er komt zeer binnenkort een opvolger de Ramos w13 pro, met de nieuwe dualcore amlogic processor.
Dit is de goedkoopste die ik tot nu toe kan vinden.

http://www.aliexpress.com(...)024-wholesalers.html
. You know we all became mathematicians for the same reason: we were lazy
pi_112782277
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 10:52 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik heb zelf de Asus TF300, incl dock. De combinatie kost 500 euro. Het is een 10 of 10,1" tablet. Bij 1e x aanzetten direct geupdate naar ICS. Ik zou normaal gesproken per vraag quoten en antwoord geven maar daar heb ik nu even geen tijd voor, dus dan maar even zo:

Ja, de meeste tablets kun je volgens mij wel een (micro) SD kaart in stoppen. Maar bij de Asus (ik weet niet of dit ook voor andere tablets geldt, dus of het inherent is aan Android) kun je dat geheugen niet gebruiken om apps op te installeren. Nu heeft deze tablet die ik heb 32gb geheugen, dus te kort zal ik niet komen.

USB kan. Office bestanden kan ook. Solaris Office is voorgeinstalleerd. Je hoeft niks geen tools te gebruiken zoals bij Apple, het is gewoon sleur en pleur. Gisteren ES File Explorer geinstalleerd en ik zie alle dirs/hdd's die gedeeld zijn in het netwerk. Die kan ik benaderen en content streamen, kopieren, etc etc.

Voor meer vragen, stel ze gerust :)
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 12:17 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Nou ja, zelf een beetje research doen kan natuurlijk geen kwaad. Sommige vragen kun je wel heel erg gemakkelijk zelf antwoord op vinden, maar ok, laten we het maar houden op 'domme vragen bestaan niet'.

Klinkt alsof je (Lenny_Leonard) zoekt naar iets wat de taken van een normale computer kan uitvoeren. Dus iets met je foto's doen, multimedia-uiteinden, iets met tekstverwerking, browsen en mailen. Als je naar een compleetpackage kijkt en ook nog eens extra accuduur wilt en de prijs niet echt uitmaakt, dan is het inderdaad raadzaam te kijken naar een Asus Transformer met dock:

1. Omdat alle tablets eigenlijk alleen microSD-kaarten slikken. Het dock van de Transformer (TF101 of TF201, of TF300) heeft een kaart slot voor 'normale' SD-kaarten. Je kunt dus direct je kaartje uit je camera halen en als diashow op je tablet afspelen (mits dock aangesloten dus).
2. Omdat alle tablets eigenlijk alleen een microUSB- of miniUSB-aansluiting bieden. Ook hier biedt het dock van de Asus een fullsize USB-poort aan. Dus USB-stickjes en andere accessoires sluit je zonder koppelstukjes probleemloos aan.
3. Omdat je niet stroomnetgebonden wilt zijn. Ga er vanuit dat een tablet z'n motto 'working nine to five' is. Je krijgt ongeveer 8 uur werktijd uit je tablet afhankelijk van hoe je er gebruik mee maakt. Het dock van de Asus is tevens een accu, dus verlengt de tijd dat je zonder stopcontact kunt zitten.
4. Omdat je graag productief bent. Een tablet heeft een zeer intuïtieve touchinterface, maar typen op een scherm is toch niet echt geschikt voor lange lappen tekst. Het dock van de Asus is meteen een fysiek toetsenbord en gaat als vanouds gesmeerd. Heeft tevens een mousetrackpad.
5. Het dock van de Asus leent zich goed om het scherm onder een hoek te zetten. Een film kijken en de hele tijd de tablet in je handen houden is ook zo wat. Hang 'em aan het dock en zet 'em onder de gewenste hoek. Klap je het scherm dicht is het scherm beschermd door het dock.
6. Je toekomstbereid wilt zijn. Asus biedt goede ondersteuning, de eerste Transformer is gewoon uitgerust door de fabrikant met de laatste Android OS-versie. Met de hardware in de huidige Transformer en de support van de fabrikant kun je nog een tijdje vooruit.

Al met al is een Transfomer i.c.m. dock meer een netbook ervaring met fijne touchinterface en het vriendelijke en vrije Android OS erop. Je komt dan voor het goede ook bij 10" uit. Je moet je alleen niet inbeelden dat dit echt een computer als geheel kan vervangen. Apps zijn apps en geen uitgebreide software, maar het komt wel erg in de buurt en is een goede aanvulling.
Beide bedankt voor de reactie! Daar kan ik wat mee. Deze week eens naar de Asus kijken in de winkel.

Misschien makkelijke vragen voor jullie maar voor mij is het lastig aangezien er zo ontzettend veel verschillende tablets in omloop zijn (of althans, zo lijkt het voor mij).
pi_112782434
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 18:45 schreef shiznuts het volgende:
Ik heb nu via MisterTao bij de Ainolstore een Aurora II Package A besteld. :9 Terwijl ik al een Hyundai A7HD heb en een Elf II hier al bijna is. Gewoon omdat het kan.
Deze? http://www.mistertao.com/(...)tem-14982698266.html

Dus $132.55 incl. EMS delivery?
Dit terwijl de goedkoopste optie voor de Elf II die ik op Aliexpress kan vinden $124 incl. shipping is, dus waarom zou ik dan nog de Elf kopen? Of wat mis ik? EMS niet te vergelijken met DHL/UPS? Of nog totaal onbekend vanaf wanneer die Aurora geleverd kan worden?
  dinsdag 12 juni 2012 @ 12:53:14 #52
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_112783190
Hier, ja. Het is inderdaad een pre-order (en pre-order prijs) daar de productie laatst voor de gewone Aurora gewoon nog liep en die nog over de toonbank moeten voor rond de 160,- usd.

Ik neem Package A, want die custom made cover/sleeve ziet er echt goed uit (ik mag die standaard meuk, of dingen met toetsenborden niet zo). Meteen wat accessoires en als bonus een 8GB kaartje en earphones erbij. Met free shipping; heeft niet echt haast en drukt de kosten weer een beetje.

Het enige verschil is in feite het IPS scherm... maar ja, dat is wel een verschil in de praktijk natuurlijk.

EMS heb ik misschien een of twee keer gehad. M'n Walkera UFLY-S (heli) kwam voor iets van $169,- totaal uit Hong Kong met EMS zonder extra kosten. Snelheid was eerder te vergelijken met geluk hebben met free shipping dan express service van DHL/UPS.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_112783784
Buyincoins geeft aan (en dat klopt ook)
Dat mijn pakket in Nederland is aangekomen.
Nu heeft Richard1992 hetzelfde pakket wat op dezelfde dag besteld is al ontvangen afgelopen zaterdag.
Wat kan ik er aan doen om er achter te komen waar of wat er met mijn pakket is?
Kut TNT is het hopelijk niet kwijt :r
Narf!
  dinsdag 12 juni 2012 @ 13:17:50 #54
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_112784152
Uit het CW-topic:
quote:
Het enige wat je kan zien is of het uberhaupt al uit Hong Kong is. Dit is zo als de status ''Shipped to NL'' is. Vermoed je dat je pakket al in Nederland aangekomen is, bel dan 0900 0990 (of +31582333333 ) om te vragen of deze al in NL is en of ze hm om kunnen zetten naar een nederlands tracking nummer.
Ff bellen?
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 12 juni 2012 @ 13:53:32 #55
357105 Boppos
Lekker bezich
pi_112785450
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 14:20 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Ik heb nu de Feiyu-ROM en daarmee werkt het touchscreen veeeel beter. Ook heb je nu gewone markettoegang. Zojuist even Google Earth geinstalleerd en wow, wat werkt dat soepel :D

Ik ben iig een stuk blijer nu. Nog even een fatsoenlijke lader regelen, want dat laden via USB gaat 'm natuurlijk niet worden. Accu loopt dan sneller leeg dan dat hij laadt...
Met de Feiyu-ROM werkt hij helemaal top!!!! totaal geen lag of iets dergelijks en alles werkt (zelfs whatsapp)! Niet nadenken gewoon erop knallen!

Dan nog even de lader... dat is wel een beetje drama. Wil hem gewoon opladen via de DC. Als ik het zo bekijk lijkt het een 3,5mm DC-jack, maar op de Elf 1 zat een 2,5mm. Dus ik weet niet welke ik nou moet bestellen. Kan iemand mijn vertellen wat voor DC plug erin hoort?
  dinsdag 12 juni 2012 @ 15:10:33 #56
374799 Janesh
babyboomer and retired .
pi_112788494
Volgens mij is hij 3,5 mm, die van de ramos w17 pro is een stuk dunner. Ik kreeg van de aliexpress seller Grace een ainol 5V-2A lader er los bij geleverd, die je kunt krijgen als je mijn zwarte elf 2 koopt die op marktplaats staat :P

Ik gebruik trouwens een oude lader die ik nog had liggen van mijn eerste china tab de Wits A81 die met 1500 mA heel goed laadt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Janesh op 12-06-2012 15:13:34 (typo) ]
. You know we all became mathematicians for the same reason: we were lazy
pi_112788578
KAK!

Ik mag dus invoerrecht gaan betalen :(
Heb ik weer pech!
Narf!
pi_112797782
Heb je voor bijv. de elf 2 ook een Dock zoals de tab van asus? Keyboardje eraan is wel handig nl.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  dinsdag 12 juni 2012 @ 18:47:34 #59
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_112797971
Je hebt een leather case met tobo. Geen dock, de Asus heeft speciale uitsparingen daarvoor. Maar dat alles is proprietary, dus merkgebonden. Samsung heeft ook docks voor de tabs. Volgens mij hebben alleen Asus (Transformer TF) en Lenovo (IdeaTab S2) een dock die de boel netbook-achtig maakt.

Verder, zo'n Cube U30GT heeft bluetooth, kun je er een bluetooth keyboard aanhangen, anders heb je nog miniUSB to USB-female waarop je muis/tobo shizzle kunt aansluiten.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_112799279
Aliexpress u no Paypal?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_112799496
Mijn 60 euro tablet bevalt me nog altijd prima!

en zodoende heeft mijn schoonmoeder er ook wel oren naar, aan z'n goedkope tablet..
echter wil ze hem niet uit china halen maar voor een budget van z'n 100 euro gewoon in Nederland halen..

heb haar voorgesteld om zeker te voldoen aan volgende eisen:

7 Inch
512 MB RAM
Android 4
Boxchip Allwinner model ofzo ( in iedergeval 1,2 Ghz..)

kwam zelf dus met de volgende aanbevelingen:

http://www.mediamarkt.nl/(...)9,350550,282853.html

http://www.intertoys.nl/g(...)ml?source=igodigital

http://www.bartsmit.com/tomtec-excellent-7-android-4-0-tablet

Denk dat op dit moment die yarvik de beste keuze is, volgens wat research zit daar ook de meeste accu capaciteit in 4200 mAh ten opzichte van de 3000 mAh van de intertoys en bart smit modellen..

Wat zou jullie keuze zijn? of heeft iemand nog aanbevelingen voor een andere 'NEDERLANDSE' tablet voor rond de 100 euroi die voldoet aan bovenstaande specs ?

update: zo te zien komt de yarvik niet met preinstalled market erop, dat is eigelijk toch wel ene must..
En heeft die een resitief scherm, die valt dus af voor mij :P

[ Bericht 4% gewijzigd door Downstar op 12-06-2012 19:58:51 ]
pi_112799975
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 19:14 schreef Downstar het volgende:
Mijn 60 euro tablet bevalt me nog altijd prima!

en zodoende heeft mijn schoonmoeder er ook wel oren naar, aan z'n goedkope tablet..
echter wil ze hem niet uit china halen maar voor een budget van z'n 100 euro gewoon in Nederland halen..

heb haar voorgesteld om zeker te voldoen aan volgende eisen:

7 Inch
512 MB RAM
Android 4
Boxchip Allwinner model ofzo ( in iedergeval 1,2 Ghz..)

kwam zelf dus met de volgende aanbevelingen:

http://www.mediamarkt.nl/(...)9,350550,282853.html

http://www.intertoys.nl/g(...)ml?source=igodigital

http://www.bartsmit.com/tomtec-excellent-7-android-4-0-tablet

Denk dat op dit moment die yarvik de beste keuze is, volgens wat research zit daar ook de meeste accu capaciteit in 4200 mAh ten opzichte van de 3000 mAh van de intertoys en bart smit modellen..

Wat zou jullie keuze zijn? of heeft iemand nog aanbevelingen voor een andere 'NEDERLANDSE' tablet voor rond de 100 euroi die voldoet aan bovenstaande specs ?
Was em alweer bijna vergeten en we hadden t er al eens eerder over gehad. Maar mijn 60 euro tablet ligt stof te happen in de kast. Wat mij betreft mag je em alsnog voor aanschafprijs van me overkopen.

Al is dat natuurlijk wel een echte chinese zonder garantie en met de kleine mankementjes (zie mijn oude post :p)
pi_112800343
quote:
3s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 19:21 schreef coffeebiscuit1 het volgende:

[..]

Was em alweer bijna vergeten en we hadden t er al eens eerder over gehad. Maar mijn 60 euro tablet ligt stof te happen in de kast. Wat mij betreft mag je em alsnog voor aanschafprijs van me overkopen.

Al is dat natuurlijk wel een echte chinese zonder garantie en met de kleine mankementjes (zie mijn oude post :p)
He coffee :)

welke mankementjes heb jij zoal?

het gaat denk ik voornamelijk om de garantie, wanneer hij niet goed is kan hij terug..
Toch zal ik het eens voorstellen om die van jou over te nemen..
  dinsdag 12 juni 2012 @ 20:11:19 #64
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_112803382
Hmmm @Downstar ik zou toch echt 1GB werkgeheugen nemen helemaal als je schoonmoeder het tablet gebeuren te pakken heeft vliegen de apps er op en dan wordt ie traag. Omdat ze waarschijnlijk te veel open laat staan.
BAM dit is 3KB
pi_112803534
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 20:11 schreef Loll het volgende:
Hmmm @Downstar ik zou toch echt 1GB werkgeheugen nemen helemaal als je schoonmoeder het tablet gebeuren te pakken heeft vliegen de apps er op en dan wordt ie traag. Omdat ze waarschijnlijk te veel open laat staan.
nee joh, 1 GB is voor ons jongeren leuk..

mijn schoonmoeder wil hem echt voornamelijk als ereader gaan gebruiken voor s'avonds in bed..
ik heb haar daarom gemeld dat ze toch beter voor een tablet kon gaan, omdat die nou eenmaal voor een kleine meerprijs veeel meer kan dan een simpele ereader..

Ze zal dus voornamelijk boeken erop lezen, en mogelijk af en toe een keer op internet gaan..
veel apps zullen dr ook vast niet opkomen, daarnaast is een app killer zo geinstalleerd en met 1 druk op de knop word het geheugen weer vrij gemaakt..

512 MB is prima te doen joh, zelfs voor mij nog wel :P

Denk, afgezien het feit dat ze mogelijk die tablet van coffee wil .. we moeten gaan voor die Qware PRO 3.. leuk dingetje voor leuke prijs wel 2 jaar garantie en capacitive schermpie :) en voldoet aan de overige eisen :)
pi_112803636
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 20:14 schreef Downstar het volgende:

[..]

nee joh, 1 GB is voor ons jongeren leuk..

mijn schoonmoeder wil hem echt voornamelijk als ereader gaan gebruiken voor s'avonds in bed..
ik heb haar daarom gemeld dat ze toch beter voor een tablet kon gaan, omdat die nou eenmaal voor een kleine meerprijs veeel meer kan dan een simpele ereader..

Ze zal dus voornamelijk boeken erop lezen, en mogelijk af en toe een keer op internet gaan..
veel apps zullen dr ook vast niet opkomen, daarnaast is een app killer zo geinstalleerd en met 1 druk op de knop word het geheugen weer vrij gemaakt..

512 MB is prima te doen joh, zelfs voor mij nog wel :P
Een cheap-tablet als e-reader? Wat is dat voor kutminder adequaat-advies?

Raad dan een e-reader met browser aan....

edit: sorry, erg ongenuanceerd.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 20:24:46 #67
198421 ANCT
plus ultra
pi_112804104
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 20:14 schreef Downstar het volgende:

[..]

nee joh, 1 GB is voor ons jongeren leuk..

mijn schoonmoeder wil hem echt voornamelijk als ereader gaan gebruiken voor s'avonds in bed..
ik heb haar daarom gemeld dat ze toch beter voor een tablet kon gaan, omdat die nou eenmaal voor een kleine meerprijs veeel meer kan dan een simpele ereader..

Ze zal dus voornamelijk boeken erop lezen, en mogelijk af en toe een keer op internet gaan..
veel apps zullen dr ook vast niet opkomen, daarnaast is een app killer zo geinstalleerd en met 1 druk op de knop word het geheugen weer vrij gemaakt..

512 MB is prima te doen joh, zelfs voor mij nog wel :P

Denk, afgezien het feit dat ze mogelijk die tablet van coffee wil .. we moeten gaan voor die Qware PRO 3.. leuk dingetje voor leuke prijs wel 2 jaar garantie en capacitive schermpie :) en voldoet aan de overige eisen :)
Ik zou een tablet zonder ips scherm echt nooit als e-reader willen gebruiken. Slechte kijkhoeken gecombineerd met een slechte accuduur. Ik zou gewoon voor ¤100 een e reader met e-ink scherm kopen.
Ħʞǝb sı ʇsǝǝן ʇıp ǝıʍ
  dinsdag 12 juni 2012 @ 20:26:31 #68
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_112804213
Ik ben een tablet-fan van het eerste uur, maar ben het eens met de twee heren hierboven. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_112804582
Lees het nogmaals, Hij word voornamelijk als e-reader gebruikt.. :P

ze was de er niet specifiek na opzoek, Daarnaast wist ze vrijwel nog niet wat een tablet was en wat de mogelijkheden er van waren..

nu ze weet dat ze ze er ook mee kan internetten, spelletjes kan spelen af en toe een fototje kan bekijken is wil ze definitief een tablet..

Daarnaast kan een tablet prima functioneren als tijdelijke ereader, gebruik het zelf nu ook voor in de trein en is voor mij met de Aldiko app prima te doen! maar dat is en zal natuurlijk verschillen aan ieders zijn eigen mening :P

misschien ben ik veel minder eisend dan jullie :P

[ Bericht 8% gewijzigd door Downstar op 12-06-2012 20:40:16 ]
pi_112805302
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 19:26 schreef Downstar het volgende:

[..]

He coffee :)

welke mankementjes heb jij zoal?

het gaat denk ik voornamelijk om de garantie, wanneer hij niet goed is kan hij terug..
Toch zal ik het eens voorstellen om die van jou over te nemen..
quote:
7s.gif Op maandag 21 mei 2012 10:48 schreef coffeebiscuit1 het volgende:

[..]

Die goedkope Epad van 65 euro heb ik vrijdag binnen gekregen (3 mei besteld, 7 mei verstuurd, 18 mei bezorgd, zonder duane kosten :) ) en mijn eerste indruk was dat het een prima apparaatje is voor die prijs.

Wanneer je slechts ~6 tientjes uit geeft zijn je verwachtingen natuurlijk zeer laag en daarom valt het natuurlijk al gauw mee. De looks én feel vind ik dan ook weinig spectaculair, maar wel zeer prima.

Een nadeel is wel dat de batterij vreemd gedrag vertoont. Zo kan ie rond 10% staan en na een restart weer op 50%. Of nadat je em volledig hebt opgeladen weer direct terugspringen naar de 70% wanneer je em van de adapter loskoppelt.

Verder lijkt de gyroscoop niet goed te werken bij zo'n voorgeinstalleerde app asphalt (race-spel), maar bij het kantelen van het scherm draait hij wel gewoon prima mee, dus in de praktijk zal je hier geen last van hebben.

5-punts multi-touch lijkt prima te werken (fruit-ninja). En ook dat vervelende kippenschietspel loopt als een zonnetje.

In standby lijkt de batterij het ongeveer 2 dagen vol te houden, onder druk gebruik (non-stop apps downloaden, websurfen, mailen etc. ging ie in ongeveer 1,5 uur van bijna 100% naar 0%. Verder nog weinig getest.

Voor mij zijn er echter maar 2 belangrijke dingen waarvoor ik em gebruik: websurfen en films kijken:
Websurfen gaat prima, al wil het pinch-to-zoom af en toe niet perfect werken. Filmpjes afspelen via mobo-player gaat gewoon super zonder stotteren of iets.

gmail is vooraf geinstalleerd en werkt prima.

Groot gemis vind ik echter de incomplete google play/android market, waardoor je apps als facebook/buienradar etc. niet kan downloaden. De tablet is wel geroot, maar mijn kennis op het hackersfront is nog te klein om er verder iets mee te doen. Heb al veel rondgesurft en geprobeerd hier een oplossing voor te vinden. Tot op heden is dit me echter niet gelukt, dus al hier iemand een oplossing voor heeft dan hoor ik em graag!

Kortom voor ruim 6 tientjes een prima apparaat!

Overigens gaat hij over een weekje de deur alweer uit, aangezien ik de Ramos al besteld heb :9

--
Dus als iemand hem over een weekje voor kostprijs (+ eventuele verzendkosten) wil overnemen, dan moet hij het maar laten weten middels een DM'etje. Je weet nu precies wat de mankementjes zijn, maar ook dat hij over het algemeen prima werkt en je geen extra invoerheffingen zal krijgen.
Laat maar weten... Of als iemand anders geinteresseerd is: Aanschafwaarde is verkoopprijs ;)
  Moderator dinsdag 12 juni 2012 @ 21:44:22 #71
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_112809345
Ik loop nu tegen een probleem aan wat denk ik netwerkgerelateerd is maar ik vraag het toch maar:

Ik kan de content die op mijn gedeelde schijven/partities staat in mijn netwerk benaderen. Dwz, de video files. Die kan ik rechtstreeks streamen op mijn TF300T.

Nu dacht ik, ik knal gewoon alle vakantiefoto's via netwerk op mijn tablet mbv ES File Explorer. Dus, ik heb de fotomappen even in een map gezet waar ook video files staan. Ik zie die mappen staan en als ik ze open zie ik zelfs de foto's staan incl de grootte etc.

Maar, ik kan ze niet openen, laat staan kopieren? De mappen maakt ie op de TF300 wel aan, maar de inhoud van die mappen worden niet mee gekopieerd. Ik kan de foto's ook niet vanaf hun originele bron openen, zoals ik dat met de films wel kan.

Hoe kan ik dat oplossen? :)
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 12 juni 2012 @ 21:49:53 #72
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_112809702
Apartjes... maare... waarom geen foto's op een microSD'tje zetten gewoon? :P
(Of een USB-verbinding maken)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_112809706
Thnx voor de heads up :P

Kun je met de elf 2 ook content streamen van je NAS? En zoja ook video_TS files ed?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  dinsdag 12 juni 2012 @ 21:51:20 #74
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_112809782
De A7HD hier wel. :Y Alleen ik heb nog niet een manier gevonden om te fast forwarden. :{
Je kunt alleen afspelen en pauzeren lijkt het.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_112809881
Ook die files? En ziet je tab dan gewoon je NAS in het netwerk hangen?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  dinsdag 12 juni 2012 @ 21:55:11 #76
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_112810012
Zoals gezegd heb ik een iomega iConnect, met twee HDD's als USB eraan (en een kleurenlaserprinter). Die hangen dan in m'n netwerk inderdaad en heb ik toegang tot (ook videofiles) op m'n tab via ES File Explorer.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Moderator dinsdag 12 juni 2012 @ 22:06:02 #77
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_112810792
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 21:49 schreef shiznuts het volgende:
Apartjes... maare... waarom geen foto's op een microSD'tje zetten gewoon? :P
(Of een USB-verbinding mak
Omdat ik geen micro SDtje heb :P Daarnaast moet het natuurlijk gewoon draadloos via het netwerk kunnen. Het zou wel via USB kunnen denk ik maar dat is omslachtig want ik lig in bed voetbal te kijken nu en tegelijkertijd op mn tablet te internetten dus ik wil niet uit bed.

Daarnaast, het is natuurijk debiel dat ik ze wel kan zien, incl de eigenschappen van die foto's, maar dat ik er geen simpele kopie van kan maken.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 12 juni 2012 @ 22:41:08 #78
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_112813348
Ik heb net ff een mapje foto's gekopieerd (netwerk HDD -> tablet), ging probleemloos. :P
Geen idee wat er bij jou dan misgaat. Vage shizzle.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Moderator dinsdag 12 juni 2012 @ 22:48:34 #79
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_112813932
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 22:41 schreef shiznuts het volgende:
Ik heb net ff een mapje foto's gekopieerd (netwerk HDD -> tablet), ging probleemloos. :P
Geen idee wat er bij jou dan misgaat. Vage shizzle.
Weird inderdaad. Geen zin om nu troubleshooting te gaan doen, ik lig te lekker nu :P
Breitling - Instruments for Professionals
pi_112817887
Ik wil quad-core CPU tablet geruchten! Is er nog wat nieuws naar buiten gekomen...?
  woensdag 13 juni 2012 @ 00:30:05 #81
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_112820090
Asus, Google, Acer... quadcore geruchten... $199... Q3...

Alsjeblieft. :)

Er staan sites vermeld in de OP, hè? ;)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 13 juni 2012 @ 09:57:38 #82
357105 Boppos
Lekker bezich
pi_112825233
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 15:10 schreef Janesh het volgende:
Volgens mij is hij 3,5 mm, die van de ramos w17 pro is een stuk dunner. Ik kreeg van de aliexpress seller Grace een ainol 5V-2A lader er los bij geleverd, die je kunt krijgen als je mijn zwarte elf 2 koopt die op marktplaats staat :P

Ik gebruik trouwens een oude lader die ik nog had liggen van mijn eerste china tab de Wits A81 die met 1500 mA heel goed laadt.
Bij mij zat er DEZE lader bij en een usb naar mini usb kabel.

Dus ik heb wel een lader maar achterop de ELF 2 staat USB(tekentje)5V 500mA en DCin 5V 2.0A. Ik wil hem daarom graag laden met de DC poort. ik ga wel een 3.5mm kabeltje bestellen zoals deze.
  woensdag 13 juni 2012 @ 10:50:46 #83
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_112826940
Ik chat nu met Koko Gao over die beroerde lader die ze meegeleverd hebben. Es kijken of hij bereid is me een beetje tegemoet te komen...
  woensdag 13 juni 2012 @ 16:32:51 #84
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_112842829
Naar al dat gezeur over de lader van de elf 2.
Wat is er precies aan de hand en welke lader kan ik het beste halen. Weet iemand een goede site om mijn elf 2 straks te rooten en er custom rom's op te gooien ik ben een leek wat dat betreft.
BAM dit is 3KB
  woensdag 13 juni 2012 @ 16:41:28 #85
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_112843303
Bij mij was het...
quote:
sorry for delay, it because novo factory dont provide charger with the standard box, then we waited charger, and today we are sending goods
Dus ik neem aan dat ze er gewoon een charger bijgemikt hebben. :P En anders, ik heb hier iets van 100 verschillende laders liggen. ;( Zal er wel eentje het doen.
Staat op ainol.tmall het volgende (brak vertaald dan):
quote:
Carefully produced to see the baby introduced inside the official list of standard configuration, the majority of products are not included charger, the Aino engineers recommend that you purchase original charger, in order to ensure the normal operation of the product
Het zijn nu opeens richtlijnen ofzo dat er geen lader wordt meegeleverd (kunnen ze de doos platter houden?). Die verkopen ze dan wel weer los voor: 28.97元. Inderdaad 5V 2.0A.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 13 juni 2012 @ 17:41:30 #86
357105 Boppos
Lekker bezich
pi_112846094
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 16:41 schreef shiznuts het volgende:
Bij mij was het...

[..]

Dus ik neem aan dat ze er gewoon een charger bijgemikt hebben. :P En anders, ik heb hier iets van 100 verschillende laders liggen. ;( Zal er wel eentje het doen.
Staat op ainol.tmall het volgende (brak vertaald dan):

[..]

Het zijn nu opeens richtlijnen ofzo dat er geen lader wordt meegeleverd (kunnen ze de doos platter houden?). Die verkopen ze dan wel weer los voor: 28.97元. Inderdaad 5V 2.0A.
Bij mij zat er in de doos dus een 5V 1500mA USB lader bij die van ainol zelf is. er zat een USB to mini-USB kabel bij. Alleen miste ik een USB to DC kabeltje en die heb ik nu dus gekocht. Ik hoop dus wel dat een 3.5mm dc kabeltje de goede is. Hoe zit het met de laders die jullie hebben gekregen? wat voor aansluitingen hebben die dingen?
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 16:32 schreef Loll het volgende:
Naar al dat gezeur over de lader van de elf 2.
Wat is er precies aan de hand en welke lader kan ik het beste halen. Weet iemand een goede site om mijn elf 2 straks te rooten en er custom rom's op te gooien ik ben een leek wat dat betreft.
Google is je vriend maar wat tot nu het beste werkt voor de Elf 2 is een rom van Feiyu. Voordat je deze rom erop kan zetten moet je de Elf 2 eerst rooten. hoeft dus blijkbaar niet
Alles over de feiyu is HIER te vinden

[ Bericht 0% gewijzigd door Boppos op 14-06-2012 10:51:13 ]
  woensdag 13 juni 2012 @ 18:05:26 #87
374799 Janesh
babyboomer and retired .
pi_112847012
Dat eerst rooten waag ik te betwijfelen, na installatie heb je ook root, een gewijzigde fingerprint en een groter aanbod in de google playstore.
. You know we all became mathematicians for the same reason: we were lazy
  woensdag 13 juni 2012 @ 18:37:06 #88
327191 RobertNL
For your gear.
pi_112848322
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 18:05 schreef Janesh het volgende:
Dat eerst rooten waag ik te betwijfelen, na installatie heb je ook root, een gewijzigde fingerprint en een groter aanbod in de google playstore.
Is inderdaad niet nodig :D
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_112876884
Heb net de Ainol Novo 7 Tornados bij AliExpress besteld. Verwacht er niet al te veel van voor 75 euro, maar kan niet wachten om er op te gaan klooien :)

Wil hem vooral gaan gebruiken als verdedelde wekkerradio met wifi, dus dat moet hij zeker kunnen....
  donderdag 14 juni 2012 @ 11:08:31 #90
327191 RobertNL
For your gear.
pi_112878224
Aurora II is in stock :D!
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_112878608
Ik heb sinds kort de Samsung Galaxy Tab2 10.1
Nou heb ik via internet een screen protector besteld die compatible moet zijn met de Samsung Galaxy Tab 10.1
Nou lijkt mij alleen de folie te groot voor het scherm, hij gaat namelijk ook over de speakers heen, dit lijkt mij niet de bedoeling? Klopt het dat de eerste versie van de 10.1 een ander formaat scherm heeft en ik dus de verkeerde screen protector heb gekocht?
  donderdag 14 juni 2012 @ 11:54:52 #92
327191 RobertNL
For your gear.
pi_112880161
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 11:18 schreef Crohnjurist het volgende:
Ik heb sinds kort de Samsung Galaxy Tab2 10.1
Nou heb ik via internet een screen protector besteld die compatible moet zijn met de Samsung Galaxy Tab 10.1
Nou lijkt mij alleen de folie te groot voor het scherm, hij gaat namelijk ook over de speakers heen, dit lijkt mij niet de bedoeling? Klopt het dat de eerste versie van de 10.1 een ander formaat scherm heeft en ik dus de verkeerde screen protector heb gekocht?
De maat kan inderdaad wel iets anders zijn, meestal zitten er gaten waar een sensor/speaker zit.
Dit zijn wel goede protectors verwacht ik ;): http://www.ebay.com/itm/3(...)&hash=item35bcde612c
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_112882551
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 19:26 schreef Downstar het volgende:

[..]

He coffee :)

welke mankementjes heb jij zoal?

het gaat denk ik voornamelijk om de garantie, wanneer hij niet goed is kan hij terug..
Toch zal ik het eens voorstellen om die van jou over te nemen..
Ik heb em vanochtend maar via marktplaats verkocht. Dus je zal toch op zoek moeten naar een andere.
Ik ben er mooi kosteloos weer van afgekomen, namelijk voor 60 euro en een krat bier :)

[ Bericht 2% gewijzigd door coffeebiscuit1 op 14-06-2012 13:40:46 ]
  zaterdag 16 juni 2012 @ 00:10:42 #94
374799 Janesh
babyboomer and retired .
pi_112955722
Voor kopers op aliexxpress, coupon 15noorder20120614. voor 5 usd korting.
Ik kwam er vandaag te laat achter voor de aurora 2.
. You know we all became mathematicians for the same reason: we were lazy
pi_112961930
quote:
3s.gif Op donderdag 14 juni 2012 12:58 schreef coffeebiscuit1 het volgende:

[..]

Ik heb em vanochtend maar via marktplaats verkocht. Dus je zal toch op zoek moeten naar een andere.
Ik ben er mooi kosteloos weer van afgekomen, namelijk voor 60 euro en een krat bier :)
He coffee,

mooi dat je dr van af bent gekomen, al had je er denk ik nog wel winst op kunnen maken ook :P had verder zoals ik aan aangaf vrijwel geen interesseaangezien ze er garantie op wouden :P
  zaterdag 16 juni 2012 @ 12:14:59 #96
327191 RobertNL
For your gear.
pi_112964211
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 00:10 schreef Janesh het volgende:
Voor kopers op aliexxpress, coupon 15noorder20120614. voor 5 usd korting.
Ik kwam er vandaag te laat achter voor de aurora 2.
Weer niet aan gedacht _O- , die van mij is vannacht verzonden :)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_112965289


kreeg net de kruidvat folder in de bus, echter op de site is nog helemaal niks te zien
(zelfs de nieuwe folder niet :P, dus zelf maar ff gescannend)

Dat lijkt me toch wel een mooie deal

1024 x 768 pixels IPS scherm, 8GB intern, allwinner A10 en 1 GB RAM
voor maar 100 euro!

zullen helaas maar een paar zijn denk ik!

update: lijkt enorm veel op de

http://www.buyincoins.com(...)n-product-15286.html

hyundai A7HD

update2: die verpulverd toch echt de http://www.intertoys.nl/g(...)ml?source=igodigital voor de zelfde prijs..

[ Bericht 21% gewijzigd door Downstar op 16-06-2012 13:04:18 ]
  zaterdag 16 juni 2012 @ 13:14:39 #98
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_112965872
blokker verkoopt ook 7" tablets, alleen geen capacitive.. voor ¤79

ik moet toch zeggen, t is allemaal goedkoper dan op welke chinese webshop dan ook..
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_112966548
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 13:14 schreef mickeyD het volgende:
blokker verkoopt ook 7" tablets, alleen geen capacitive.. voor ¤79

ik moet toch zeggen, t is allemaal goedkoper dan op welke chinese webshop dan ook..
en nog 2 jaar garantie ook nog..
  zaterdag 16 juni 2012 @ 14:13:36 #100
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_112967316
idd, en.. zoals bij bijvoorbeeld de yarvik (o.a kijkshop), best actieve ploeg mensen die er een beetje mee loopt te klooien en updates of tips geven hoe google play dr werkend op te krijgen.
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  zaterdag 16 juni 2012 @ 15:21:43 #101
327191 RobertNL
For your gear.
pi_112969275
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 13:14 schreef mickeyD het volgende:
blokker verkoopt ook 7" tablets, alleen geen capacitive.. voor ¤79

ik moet toch zeggen, t is allemaal goedkoper dan op welke chinese webshop dan ook..
Mwha, geen dualcore (nog niet) voor een 10tje meer

plaatje lijkt inderdaad op een Hyundai, :)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_112970129
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 13:14 schreef mickeyD het volgende:
blokker verkoopt ook 7" tablets, alleen geen capacitive.. voor ¤79

ik moet toch zeggen, t is allemaal goedkoper dan op welke chinese webshop dan ook..
Dan moet je toch echt iets aan je research-skills doen......
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
pi_112988745
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 12:55 schreef Downstar het volgende:
[ afbeelding ]

kreeg net de kruidvat folder in de bus, echter op de site is nog helemaal niks te zien
(zelfs de nieuwe folder niet :P, dus zelf maar ff gescannend)

Dat lijkt me toch wel een mooie deal

1024 x 768 pixels IPS scherm, 8GB intern, allwinner A10 en 1 GB RAM
voor maar 100 euro!

zullen helaas maar een paar zijn denk ik!

update: lijkt enorm veel op de

http://www.buyincoins.com(...)n-product-15286.html

hyundai A7HD

update2: die verpulverd toch echt de http://www.intertoys.nl/g(...)ml?source=igodigital voor de zelfde prijs..
Qua specs/prijs verhouding is het top zeker als je het met Intertoys Qware Pro 3 7inch vergelijkt. De 'oude' 7inch met 512MB wordt nog voor 99 euro verkocht en die heeft geen IPS echter sommige hebben al wel 1GB geheugen ipv 512. Ook mooi dat deze 8GB intern geheugen heeft.
De 9.7 inch van Qware heeft overigens wel ook 1GB geheugen, IPS scherm en 8GB opslag echter heb je het dan over een maatje groter en daar hangt een duurder prijskaartje (199 euro) aan. Dan kun je wellicht beter weer in China gaan shoppen voor een Ainol met dual core bijv.

Ik ben zelf overigens nog wel aardig tevreden met Qware Pro 3 7inch met 512MB geheugen. Al zou een upgrade naar 1GB en een dual core tzt niet misstaan. Geef het een jaar en dan liggen die voor 100 euro in de winkel in NL.

Ben wel benieuwd of die van de Kruidvat de volledige Play market heeft en dat alle Google apps erop kunnen zoals de Qware dat sowieso wel kan.

[ Bericht 5% gewijzigd door funrider op 17-06-2012 00:08:13 ]
  zondag 17 juni 2012 @ 00:12:13 #104
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_112989284
1024 x 768 slaat op die 9.7" van 149,- met twee camera's. De 7" is 1024 x 600.

Als het inderdaad de A7HD is, note het volgende:
› Je hebt een 2,5mm to 3,5mm (meeste earphones) connector nodig; de headphonejack is 2,5mm
› Wifi-gevoeligheid is niet je-van-het. Hardware mod helpt een beetje. Voor home-use prima, ver van een router af, meh
› Screenflicker op very high brightness levels
› Via omwegen kun je elke app natuurlijk geïnstalleerd krijgen
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zondag 17 juni 2012 @ 01:07:22 #105
209721 Downstar
Moeimaker
pi_112991228
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 00:12 schreef shiznuts het volgende:
1024 x 768 slaat op die 9.7" van 149,- met twee camera's. De 7" is 1024 x 600.

Als het inderdaad de A7HD is, note het volgende:
› Je hebt een 2,5mm to 3,5mm (meeste earphones) connector nodig; de headphonejack is 2,5mm
› Wifi-gevoeligheid is niet je-van-het. Hardware mod helpt een beetje. Voor home-use prima, ver van een router af, meh
› Screenflicker op very high brightness levels
› Via omwegen kun je elke app natuurlijk geïnstalleerd krijgen
de wifi is bij veel tablets het probleem en idd de apps komen er vast wel op..
Denk dat ik mijn schoonmoeder deze maar laat bestellen, word er toch best hebberig van
aangezien ik mijn 60 euro tablet met deze vergelijk is die tablet toch wel een stukkie beter!..

al ben ik zeer tevreden over mijn tablet dus ik ga hem niet vervangen :P
  zondag 17 juni 2012 @ 10:16:53 #106
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_112996499
Even een vraagje, want ben een complete noob op dit gebied:

Ik ga in oktober naar de VS en wil eigenlijk een goedkope tablet meenemen voor de reis, 5 uur overstaptijd en de wifi die we in het gehuurde huis hebben enzovoort. Ik heb dus geen behoefte aan het beste van het beste voor een paar honderd euro. Nou ben ik er net 2 tegengekomen.

Welke hiervan is de beste en is het de moeite waard om deze te kopen of kan ik beter iets meer investeren?

Ik zag trouwens dat die van Kruidvat een pagina terug ook langs is gekomen, maar echt veel wijzer word ik er niet van..

Kruidvat:




Blokker?

Surf nu met je Xiron tablet computer overal op het internet, beantwoord je e-mail, luister naar je favoriete muziek of kijk een film.

Voorzien van Android versie 2.2
7 inch (17,5 cm) TFT-scherm.
Het 4GB intern geheugen is met een micro SD-kaart uit te breiden.
Sluit je accessoires eenvoudig aan op één van de twee USB-aansluitingen.
De tablet beschikt over een ingebouwde voice-recorder en een camera.
Het beeld draait mee als je het beeldscherm kantelt.
Vele nieuwe apps kunnen gratis worden gedownload en gemakkelijk geïnstalleerd, zodat u er nog meer plezier van kunt hebben.
Via WiFi of LAN kabel kan u de tablet met het internet verbinden.
Inclusief oplader, stylus en dongle voor LAN- en USB verbinding.
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  zondag 17 juni 2012 @ 10:24:50 #107
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_112996604
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 12:55 schreef Downstar het volgende:
[ afbeelding ]

kreeg net de kruidvat folder in de bus, echter op de site is nog helemaal niks te zien
(zelfs de nieuwe folder niet :P, dus zelf maar ff gescannend)

Dat lijkt me toch wel een mooie deal

1024 x 768 pixels IPS scherm, 8GB intern, allwinner A10 en 1 GB RAM
voor maar 100 euro!

zullen helaas maar een paar zijn denk ik!

.
je kan hem ook online bestellen :)
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  zondag 17 juni 2012 @ 11:40:15 #108
49558 1-of-6Billion
Up the shut fuck you must
pi_112998154
Als ik snel en & voordelig voor de vakantie een 10inch Tabletje wil hebben, moet ik dan stoppen met zoeken en zoeen van de Kruidvat nemen à 149,- ?
I follow you......but not on Twitter
  zondag 17 juni 2012 @ 11:45:37 #109
327191 RobertNL
For your gear.
pi_112998275
quote:
11s.gif Op zondag 17 juni 2012 10:16 schreef The_Hives het volgende:
Even een vraagje, want ben een complete noob op dit gebied:

Ik ga in oktober naar de VS en wil eigenlijk een goedkope tablet meenemen voor de reis, 5 uur overstaptijd en de wifi die we in het gehuurde huis hebben enzovoort. Ik heb dus geen behoefte aan het beste van het beste voor een paar honderd euro. Nou ben ik er net 2 tegengekomen.

Welke hiervan is de beste en is het de moeite waard om deze te kopen of kan ik beter iets meer investeren?

Ik zag trouwens dat die van Kruidvat een pagina terug ook langs is gekomen, maar echt veel wijzer word ik er niet van..

Kruidvat:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Blokker?

Surf nu met je Xiron tablet computer overal op het internet, beantwoord je e-mail, luister naar je favoriete muziek of kijk een film.

Voorzien van Android versie 2.2
7 inch (17,5 cm) TFT-scherm.
Het 4GB intern geheugen is met een micro SD-kaart uit te breiden.
Sluit je accessoires eenvoudig aan op één van de twee USB-aansluitingen.
De tablet beschikt over een ingebouwde voice-recorder en een camera.
Het beeld draait mee als je het beeldscherm kantelt.
Vele nieuwe apps kunnen gratis worden gedownload en gemakkelijk geïnstalleerd, zodat u er nog meer plezier van kunt hebben.
Via WiFi of LAN kabel kan u de tablet met het internet verbinden.
Inclusief oplader, stylus en dongle voor LAN- en USB verbinding.
Iendien keuze tussen die twee, de kruidvat :P

Aangezien je pas in oktober weg gaat zou ik nog even wachten voor die tijd verwacht ik hier ook dualcore tablets bij de blokker/kruidvat/intertoys (veel sneller)

Er staat een fout in de advertentie van de kruidvat, dat ding heeft een resolutie van 1024x600 niet 768 (altans dat kan ik me niet voorstellen). De resolutie die daar vernoemd wordt is ook eerder wat voor 4:3 tablets...
quote:
14s.gif Op zondag 17 juni 2012 11:40 schreef 1-of-6Billion het volgende:
Als ik snel en & voordelig voor de vakantie een 10inch Tabletje wil hebben, moet ik dan stoppen met zoeken en zoeen van de Kruidvat nemen à 149,- ?
Voor die prijs een prima apparaat :)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  zondag 17 juni 2012 @ 12:14:47 #110
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_112998962
Doet de elf 2 nu onder aan de kruidvat?
Of niet volgens mij ligt het vooral aan de processor de de elf 2 beter maakt.
BAM dit is 3KB
  zondag 17 juni 2012 @ 14:13:18 #111
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_113002853
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 12:14 schreef Loll het volgende:
Doet de elf 2 nu onder aan de kruidvat?
Of niet volgens mij ligt het vooral aan de processor de de elf 2 beter maakt.
We hebben al tig keren A10 Allwinner VS Ainol A9 tablets besproken vriend. :P
Ik heb m'n benen eens gebroken omdat ik in herhaling bleef vallen, dat doe ik niet nog een keer.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zondag 17 juni 2012 @ 15:27:12 #112
374799 Janesh
babyboomer and retired .
pi_113005949
Oei, B-) wie is hier nu eigenlijk de baas, maar terzake na al het kruidvat geweld, als 8 inch en dualcore je kan bekoren, hier kan het kruidvat niet aan tippen.

http://www.mistertao.com/(...)tem-15738759951.html
http://www.mistertao.com/(...)tem-16556808002.html

Eerste bestelling levert 10% korting op, dus de tweede, 8 Gb, komt onder 100 euro.
. You know we all became mathematicians for the same reason: we were lazy
  zondag 17 juni 2012 @ 15:59:42 #113
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_113007133
Ah, ze leren het wel bij Ramos, ziet er al een stuk serieuzer uit dan hun vorige releases. Alleen ben ik bang dat het scherm dan weer niet dezelfde verwachting biedt als de internals. Zie nergens een vermelding IPS staan ook... maar voor die prijs zul je waarschijnlijk niet veel te klagen hebben.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zondag 17 juni 2012 @ 19:03:23 #114
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_113013568
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 14:13 schreef shiznuts het volgende:

[..]

We hebben al tig keren A10 Allwinner VS Ainol A9 tablets besproken vriend. :P
Ik heb m'n benen eens gebroken omdat ik in herhaling bleef vallen, dat doe ik niet nog een keer.
eigenlijk vroeg ik alleen om een ja of een nee :P
Want nu heb ik een elf 2 besteld en als er dan andere tablets beter zijn dan ga ik huilen :'(
BAM dit is 3KB
pi_113014892
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 19:03 schreef Loll het volgende:

[..]

eigenlijk vroeg ik alleen om een ja of een nee :P
Want nu heb ik een elf 2 besteld en als er dan andere tablets beter zijn dan ga ik huilen :'(
Nee. De Elf 2 is gewoon stukken beter dan de Kruidvat-tablet.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
  zondag 17 juni 2012 @ 19:35:08 #116
374799 Janesh
babyboomer and retired .
pi_113015049
Ik mag hopen dat je hem hier besteld hebt anders begin je alsnog te huilen :D

Volgens mij komt dit incl ems shipping en korting op zo'n 90 DOLLAR voor de Elf 2.
. You know we all became mathematicians for the same reason: we were lazy
  zondag 17 juni 2012 @ 19:49:54 #117
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_113015957
hé aids ik heb 100 euro betaald jammer genoeg geen laagste prijs garantie bij bic.
BAM dit is 3KB
  zondag 17 juni 2012 @ 20:33:09 #118
346888 Superthomas
Codename Metawolf
pi_113017996
Weet iemand trouwens al iets meer over de Archos G10 xs? er is al veel(nouja, veel...) over bekend:
1. roestvrijstalen body
2. dunner dan iPad( :P ) met 7,6 mm
3. OMAP4470 1,8GHz of OMAP5430 1,8GHz +
4. SGX544 GPU
5. prijs: daar zijn veel sites het nog niet over eens. de een zegt tussen 100 en 200 euro, de ander tussen 300 en vijfhonderd euro.

Weet iemand wanneer deze tablets uitkomen, en welke prijs ze ongeveer krijgen?
pi_113027526
Ik kom hier ook even binnen vallen
we zitten erover te denken om een tablet aan te schaffen
eventueel ook uit china, las hier al vele tips maar ben echt een noob op gebied van specs enzo

Meneer heeft de : gemei g9 android 4.0
9.7 inch, 2160p 1gb ram , 16gb dual camera, op het oog

is het wat of hebben jullie betere opties ideeën?
pi_113028010
En hoe zit het eigenlijk met de opladers/adapters? Kunnen die ook gebruikt worden met ons stroomnet?
  maandag 18 juni 2012 @ 01:04:40 #121
327191 RobertNL
For your gear.
pi_113035897
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 22:39 schreef draculettetje het volgende:
Ik kom hier ook even binnen vallen
we zitten erover te denken om een tablet aan te schaffen
eventueel ook uit china, las hier al vele tips maar ben echt een noob op gebied van specs enzo

Meneer heeft de : gemei g9 android 4.0
9.7 inch, 2160p 1gb ram , 16gb dual camera, op het oog

is het wat of hebben jullie betere opties ideeën?
Zelf zou ik voor een dualcore tablet gaan, je zoekt dan naar: Amlogic8726-M6 (Cortex-A9) OF Rockchip RK3066 (cortex-A9), wellicht iets duurder maar in gebruiksplezier zeker het bedrag waard.
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 22:45 schreef Tarski het volgende:
En hoe zit het eigenlijk met de opladers/adapters? Kunnen die ook gebruikt worden met ons stroomnet?
Ja gaat prima, wel even een verloopstukje nodig: http://www.buyincoins.com(...)ter-product-786.html
Kan je er vaak wel bij vragen als je in China koopt (en krijg je 9 v/d 10 keer ook wel)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_113039589
Meneer dacht dat dit een quatro core was maar nog niet eens een dual core?
  maandag 18 juni 2012 @ 09:33:28 #123
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_113040308
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 08:53 schreef draculettetje het volgende:
Meneer dacht dat dit een quatro core was maar nog niet eens een dual core?
Een quattro core!
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 18 juni 2012 @ 09:40:33 #124
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_113040441
Haha, nee. De '2160p' wijst al op een Allwinner A10 single core processor. ;) Zie ook hier .
Pandawill is de laatste tijd best redelijk up to date met tablets: http://www.pandawill.com/(...)tion=19&tablet_pc=40 . De beste plek er daadwerkelijk eentje te halen is waarschijnlijk van een handelaar op Aliexpress.

Als je meercorig wilt heb je allereerst de Ramos W17 Pro en Ainol Elf II en Aurora II Amlogic dualcore 7 inch tablets. Voor meer inches is er de 10 inch Cube U30GT met Rockchip dualcore processor die over een week of twee de deur uit zou moeten gaan. Her en der verschijnen ook andere multicore tablets (van Window (Yuandao) (de N70) bijvoorbeeld). Check ook sites als Slatedroid.com en Tabletrepublic.com . :)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 18 juni 2012 @ 10:20:27 #125
374799 Janesh
babyboomer and retired .
pi_113041322
En deze toch niet te vergeten, de ramos w22 pro, 9.7 inc. IPS, dualcore Aml 8726-MX, 16 Gb voor plm 190 dollar incl.shipping.
http://www.mistertao.com/(...)tem-16025179523.html
. You know we all became mathematicians for the same reason: we were lazy
  maandag 18 juni 2012 @ 11:22:57 #126
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_113043282
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 11:08 schreef RobertNL het volgende:
Aurora II is in stock :D!
Mooi, dan zal ik straks eens kijken waar en of ik hem ga bestellen...
  maandag 18 juni 2012 @ 11:51:49 #127
209721 Downstar
Moeimaker
pi_113044258
Ik heb 2 Kruidvat tablets besteld online..

ben benieuwd of ze ook daadwerkelijk morgen zullen worden geleverd, ben bang van niet... :9
pi_113045775
Ow help het bos wordt steeds voller!
  maandag 18 juni 2012 @ 12:49:40 #129
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_113046221
:P
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 20:33 schreef Superthomas het volgende:
Weet iemand trouwens al iets meer over de Archos G10 xs? er is al veel(nouja, veel...) over bekend:
1. roestvrijstalen body
2. dunner dan iPad( :P ) met 7,6 mm
3. OMAP4470 1,8GHz of OMAP5430 1,8GHz +
4. SGX544 GPU
5. prijs: daar zijn veel sites het nog niet over eens. de een zegt tussen 100 en 200 euro, de ander tussen 300 en vijfhonderd euro.

Weet iemand wanneer deze tablets uitkomen, en welke prijs ze ongeveer krijgen?
Nope... laatste info is geloof ik: http://www.arctablet.com/(...)omap-4470-cpu-based/ .
quote:
should be in the 200-400 euros range, no release date has been given yet
Verder is er niet meer dan een teaser video van enige tijd geleden...
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 18 juni 2012 @ 18:29:32 #130
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_113061520
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 12:35 schreef draculettetje het volgende:
Ow help het bos wordt steeds voller!
Jep. Ik zie het nu ook niet meer. Verschillen zijn naar mijn idee marginaal...
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_113061539
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 11:51 schreef Downstar het volgende:
Ik heb 2 Kruidvat tablets besteld online..

ben benieuwd of ze ook daadwerkelijk morgen zullen worden geleverd, ben bang van niet... :9
Uitgespeeld met je "60 euri" tablet?
  maandag 18 juni 2012 @ 18:34:34 #132
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_113061710
Mocht iemand interesse hebben, ik verkoop een van mijn sony tablet s dingen :)
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_113061728
Kon de 9.7" van KV vandaag niet meekrijgen :(

Het gaat hier inderdaad om de Cherry M-906 :Y
pi_113061741
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 18:34 schreef Klonk het volgende:
Mocht iemand interesse hebben, ik verkoop een van mijn sony tablet s dingen :)
Vraagprijs?
  maandag 18 juni 2012 @ 18:37:18 #135
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_113061808
quote:
5s.gif Op maandag 18 juni 2012 18:35 schreef Ron.Jeremy het volgende:

[..]

Vraagprijs?
Ik heb hem hier op fok voor 250 euro staan, maar goed dat is een vraagprijs natuurlijk ;)
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  maandag 18 juni 2012 @ 20:11:50 #136
327191 RobertNL
For your gear.
pi_113066494
Kom zojuist thuis, pakketje van de DHL

3 keer raden :D!
x 2
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  maandag 18 juni 2012 @ 20:12:58 #137
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_113066567
Ik mis hem geloof ik ff :')
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_113067456
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 20:11 schreef RobertNL het volgende:
Kom zojuist thuis, pakketje van de DHL

3 keer raden :D!
[ afbeelding ] x 2
volgende keer ook maar via DHL dan..

ik verwacht m morgen.
Narf!
  maandag 18 juni 2012 @ 20:31:34 #139
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_113067587
@ Klonk: serieus? Lange dag gehad zeker? :P

@ RNL: we verwachten weer een uitgebreide review. Je had eigenlijk 2 plaatjes moeten posten :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 18 juni 2012 @ 20:32:45 #140
327191 RobertNL
For your gear.
pi_113067651
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 20:31 schreef shiznuts het volgende:
@ Klonk: serieus? Lange dag gehad zeker? :P

@ RNL: we verwachten weer een uitgebreide review. Je had eigenlijk 2 plaatjes moeten posten :P
:P Ik denk dat Klonk niet alles mee leest :P

Review is wel meer van het zelfde (de elf is het zelfde verder :P)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  maandag 18 juni 2012 @ 20:35:50 #141
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_113067870
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 20:32 schreef RobertNL het volgende:

[..]

:P Ik denk dat Klonk niet alles mee leest :P

Review is wel meer van het zelfde (de elf is het zelfde verder :P)
Lange dag, kop vol snot en af en toe een pagina missen en je krijgt een falende Klonk :@
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  maandag 18 juni 2012 @ 20:36:15 #142
209721 Downstar
Moeimaker
pi_113067895
quote:
7s.gif Op maandag 18 juni 2012 18:30 schreef Ron.Jeremy het volgende:

[..]

Uitgespeeld met je "60 euri" tablet?
nee hoor bevalt nogsteeds prima voor zijn prijs, alleen is de accu dus wel redelijk snel leeg met wifi aan..

ik heb 2 tablets besteld voor zowel mijn schoonmoeder, als mijn broers schoonmoeder..
( wat worden ze toch weer verwend ofniet.. haha)

had verwacht dat ze er maar een paar hebben en dat die al uitverkocht waren.. want het is gewoon een goede deal. En de actie zou pas morgen ingaan in de winkel met een omweg toch via internet kunnen bestellen..volgens mij was de site pas net online gebracht ook :P

Echter kreeg ik net verzendbevestiging en trackingcode toegestuurd en krijg ik ze morgen binnen :D!

zal morgen indien ik tijd heb wel even een vergelijkings foto/filmpje maken ;)
  maandag 18 juni 2012 @ 23:15:49 #143
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_113079992
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 20:11 schreef RobertNL het volgende:
Kom zojuist thuis, pakketje van de DHL

3 keer raden :D!
[ afbeelding ] x 2
Nice! Waar heb je 'm gekocht?
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  maandag 18 juni 2012 @ 23:28:21 #144
374799 Janesh
babyboomer and retired .
pi_113080664
Shiznuts, welke status heeft jouw order bij mistertao, jij hebt hem ook met ems gekocht?
. You know we all became mathematicians for the same reason: we were lazy
  Moderator dinsdag 19 juni 2012 @ 00:00:42 #145
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_113082177
Ik heb Dolphin HD geinstalleerd op mn TF300T, maar nu loop ik tegen de situatie aan dat als ik een tabblad open en ik zet een willekeurige video aan op youtube, en ik open dan een 2e tabblad, dan stopt de muziek op het 1e tabblad met spelen.

Is dat aan te passen of is dat gewoon inherent aan het gebruik van Android?
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 19 juni 2012 @ 00:04:03 #146
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_113082318
Nou ja, de laatste keer dat ik heb gekeken stond 'ie op processing - purchasing. Als ik op m'n gekochte item klik, zegt 'ie dat de vendor de advertentie verwijderd heeft. Of dat nu betekent dat onze deal zo niet doorgaat is moeilijk te zeggen... Ik heb de 16e eens nagevraagd of ze al verder waren en gisteren nog eens op de officiële Ainol Tmall-site gewezen... Verder de eerste keer dat ik iets van Taobao probeer te halen. Ben voor free shipping gegaan.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 19 juni 2012 @ 02:25:21 #147
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_113085266
Oh, krijg nou wat, hij staat op in stock en ik zie een foto van tablet en al die accessoires (Package A). :D
Ik geloof dat het goed gaat komen.
quote:
In Stock: We have received the items from the vendors of Taobao.com

Zal daarna wel weg zijn gehaald omdat het een speciale pre-order was op het moment van bestellen.

[ Bericht 14% gewijzigd door shiz op 19-06-2012 07:28:15 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 19 juni 2012 @ 08:49:13 #148
374799 Janesh
babyboomer and retired .
pi_113086425
Ik had er dus de nieuwe ramos w13 pro gekocht, ben benieuwd hoe lang dat gaat duren, met ems shipping, wat bij de meeste sellers ook free shipping is.
Volgens mij bij die van jou ook, in elk geval is het behoorlijk goedkoper dan aliexpress.
. You know we all became mathematicians for the same reason: we were lazy
  dinsdag 19 juni 2012 @ 08:54:20 #149
327191 RobertNL
For your gear.
pi_113086483
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 23:15 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Nice! Waar heb je 'm gekocht?
Aliexpress
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 02:25 schreef shiznuts het volgende:
Oh, krijg nou wat, hij staat op in stock en ik zie een foto van tablet en al die accessoires (Package A). :D
Ik geloof dat het goed gaat komen.

[..]

[ afbeelding ]
Zal daarna wel weg zijn gehaald omdat het een speciale pre-order was op het moment van bestellen.
Nice :D!
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 08:49 schreef Janesh het volgende:
Ik had er dus de nieuwe ramos w13 pro gekocht, ben benieuwd hoe lang dat gaat duren, met ems shipping, wat bij de meeste sellers ook free shipping is.
Volgens mij bij die van jou ook, in elk geval is het behoorlijk goedkoper dan aliexpress.
Ben ook wel benieuwd naar de w13 pro.. :)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  dinsdag 19 juni 2012 @ 09:08:12 #150
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_113086714
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 08:54 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Nice :D!
You betcha! :D
Ennn.... de postbode was er net (zonder rekening, $30, gift, onleesbare description (MID, als in multimedia internet device?)) met de (zwarte) Elf II! *O* Accessoires: Ainol-charger + EU-adapter + stylus + screenprotector + microfiber cloth + earphones + OTG/USB kabel.

Eerste unboxing en aanzet indruk, :P , Leuk dinkie. De kijkhoeken vallen erg mee, alleen vanuit een laag perspectief niet geheel overtuigend. Spelen maar!
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_113089937
Ik heb precies dezelfde deal gekocht als Shiznuts en bij mij staat ie ook al 24 uur op 'In Stock' bij Mistertao. Ik vond het al raar dat ie daar zo lang op bleef staan want ik dacht als je alles daar hebt liggen en er een fotootje van kunt maken zit je 5 minuten later op 'Packaged' toch? :P Maar er staat dus precies dezelfde foto als bij Shiznuts, tig pakjes inpakken duurt toch wat langer blijkbaar :+.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 11:41:34 #152
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_113090898
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 11:10 schreef Helly het volgende:
Ik heb precies dezelfde deal gekocht als Shiznuts en bij mij staat ie ook al 24 uur op 'In Stock' bij Mistertao. Ik vond het al raar dat ie daar zo lang op bleef staan want ik dacht als je alles daar hebt liggen en er een fotootje van kunt maken zit je 5 minuten later op 'Packaged' toch? :P Maar er staat dus precies dezelfde foto als bij Shiznuts, tig pakjes inpakken duurt toch wat langer blijkbaar :+.
quote:
Dear -, Your order - is ready in our warehouse. It can be shipped out after we got your second payment.
->
quote:
The status of your order - is Second Paid.

Tracking Number: RA-CN(1260g)
;)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_113091466
Nouja, jij was ook eerder met bestellen, ik wacht rustig af :P.
pi_113099243
He he,
Eindelijk mn Ainol Tornadosje binnen.
Eerste indruk is erg goed! precies zoals verwacht en meer :)
Vanavond eens mee stoeien!

Zag wel dat de playstore ontbrak?
Narf!
  dinsdag 19 juni 2012 @ 15:19:11 #155
209721 Downstar
Moeimaker
pi_113099621
Kruidvat tablet binnen, ligt nu aan stroom..

wel mooi design en lekker plat!
  dinsdag 19 juni 2012 @ 15:34:08 #156
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_113100304
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 15:19 schreef Downstar het volgende:
Kruidvat tablet binnen, ligt nu aan stroom..

wel mooi design en lekker plat!
de store moet je daar ook nog even downloaden ;)
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  dinsdag 19 juni 2012 @ 16:07:28 #157
209721 Downstar
Moeimaker
pi_113101797
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 15:34 schreef The_Hives het volgende:

[..]

de store moet je daar ook nog even downloaden ;)
nee hoor, playstore staat netjes voor geinstalleerd :)
  dinsdag 19 juni 2012 @ 16:13:57 #158
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_113102054
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 16:07 schreef Downstar het volgende:

[..]

nee hoor, playstore staat netjes voor geinstalleerd :)
ik heb hem vanmorgen gehaald en bij mij stond hij er niet in :D
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  dinsdag 19 juni 2012 @ 16:53:26 #159
209721 Downstar
Moeimaker
pi_113103484
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 16:13 schreef The_Hives het volgende:

[..]

ik heb hem vanmorgen gehaald en bij mij stond hij er niet in :D

ahh wacht, playstore werkt niet..

waar heb je die gedownload ?


werkt wel, alleen aanmaklen nieuw account werkt niet.. op beide tablets niet.
gmail aangemaakt via google zelf op internet en dan gekozen voor bestaand werkt wel.

Foto's":




kruidvat heeft dus mooier design en is dunner dan de 60 euro tablet.


en zo kun je zien slecht het scherm eigenlijk qua kleurweergave van de 60 euro tablet is!

[ Bericht 35% gewijzigd door Downstar op 19-06-2012 17:21:22 ]
  dinsdag 19 juni 2012 @ 18:32:08 #160
209721 Downstar
Moeimaker
pi_113107600
Eerste nadeel gevonden, de playstore is echt heeeel klein..

geen facebook, aldiko(al is die standaard geinstalleerd) , geen coindozer..

geen where is my water..

even kijken hoe ik volledige market krijg dan..
  dinsdag 19 juni 2012 @ 18:49:35 #161
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_113108214
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 18:32 schreef Downstar het volgende:
Eerste nadeel gevonden, de playstore is echt heeeel klein..

geen facebook, aldiko(al is die standaard geinstalleerd) , geen coindozer..

geen where is my water..

even kijken hoe ik volledige market krijg dan..
ik kan bijvoorbeeld Facebook gewoon vinden. Verder is de store echt uitgebreid
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_113108333
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 18:32 schreef Downstar het volgende:
Eerste nadeel gevonden, de playstore is echt heeeel klein..

geen facebook, aldiko(al is die standaard geinstalleerd) , geen coindozer..

geen where is my water..

even kijken hoe ik volledige market krijg dan..
Zoek eens in de store naar 'Allwinner Mod', kun je als het goed is verschillende tweaks doen, incl build.prop veranderen :)
  dinsdag 19 juni 2012 @ 19:09:08 #163
209721 Downstar
Moeimaker
pi_113109028
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 18:52 schreef Michael-H het volgende:

[..]

Zoek eens in de store naar 'Allwinner Mod', kun je als het goed is verschillende tweaks doen, incl build.prop veranderen :)
al gedaan, hielp niet..

The_hives, welke apk file heb je gedownloaden en waar?
  dinsdag 19 juni 2012 @ 19:15:29 #164
374799 Janesh
babyboomer and retired .
pi_113109269
Fingerprint, build.prop kun je alleen wijzigen als je rootrechten hebt.
. You know we all became mathematicians for the same reason: we were lazy
  dinsdag 19 juni 2012 @ 19:36:15 #165
209721 Downstar
Moeimaker
pi_113110033
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 19:15 schreef Janesh het volgende:
Fingerprint, build.prop kun je alleen wijzigen als je rootrechten hebt.
hij komt standaard met root rechter heb ik gehoord, dus daar zit het probleem niet in.

update: volgens de rootchecker app heb ik ook gewoon root acces

ben dus beniewd wat The_Hives heeft gedaan, aangezien bij hem er helemaal geen playstore
opstond.. ( heb je trouwens de 7 of 10 inch variant?)

[ Bericht 5% gewijzigd door Downstar op 19-06-2012 19:56:53 ]
pi_113110827
Bij mij werkt die allwinner mod ook niet op de ainol novo7 tornados
Wat wel geniaal is wat ik geinstalleerd heb is thumb keyboard. Maakt het typen toch wel een stuk makkelijker.
Narf!
  dinsdag 19 juni 2012 @ 19:57:22 #167
327191 RobertNL
For your gear.
pi_113110981
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 19:53 schreef Sickert het volgende:
Bij mij werkt die allwinner mod ook niet op de ainol novo7 tornados
Wat wel geniaal is wat ik geinstalleerd heb is thumb keyboard. Maakt het typen toch wel een stuk makkelijker.
Allwinner mod, its all in the name ;)
Jij hebt een tablet met Amlogic processor en dus geen allwinner ;)
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 19:36 schreef Downstar het volgende:

[..]

hij komt standaard met root rechter heb ik gehoord, dus daar zit het probleem niet in.

update: volgens de rootchecker app heb ik ook gewoon root acces

ben dus beniewd wat The_Hives heeft gedaan, aangezien bij hem er helemaal geen playstore opstond..
Build prob aanpassen is de beste oplossing denk ik (is het een hyundai? dan is er vast firmware met market te krijgen)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  dinsdag 19 juni 2012 @ 19:58:14 #168
209721 Downstar
Moeimaker
pi_113111027
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 19:57 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Allwinner mod, its all in the name ;)
Jij hebt een tablet met Amlogic processor en dus geen allwinner ;)

[..]

Build prob aanpassen is de beste oplossing denk ik (is het een hyundai? dan is er vast firmware met market te krijgen)
Het is een Cherry m-728

ben ik toch wel blij dat mijn chinese tablet dan nog redelijk uitgebreid is en dat ik dan alleen geen NS en buienradar app enzo niet aan kan.

gelukkig is deze voor mijn schoonma, en wou ze dus voornamelijk de app aldiko gebruiken die al is geinstalleerd.. Maar facebook, coindozer(via de illegale manieren er nu wel op) draw something, where is my water, hotmail dropbox is er allemaal niet op te vinden..

mogelijk dat ik daarvoor toch eens ga klagen bij de cherry support, mogelijk dat zei een manier hebben..

update: http://www.tabletsupport.eu/cherry/showthread.php?tid=938

blijkbaar meerdere mensen last van..

[ Bericht 14% gewijzigd door Downstar op 19-06-2012 20:03:38 ]
  dinsdag 19 juni 2012 @ 21:47:55 #169
327191 RobertNL
For your gear.
pi_113116793
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 19:58 schreef Downstar het volgende:

[..]

Het is een Cherry m-728

ben ik toch wel blij dat mijn chinese tablet dan nog redelijk uitgebreid is en dat ik dan alleen geen NS en buienradar app enzo niet aan kan.

gelukkig is deze voor mijn schoonma, en wou ze dus voornamelijk de app aldiko gebruiken die al is geinstalleerd.. Maar facebook, coindozer(via de illegale manieren er nu wel op) draw something, where is my water, hotmail dropbox is er allemaal niet op te vinden..

mogelijk dat ik daarvoor toch eens ga klagen bij de cherry support, mogelijk dat zei een manier hebben..

update: http://www.tabletsupport.eu/cherry/showthread.php?tid=938

blijkbaar meerdere mensen last van..
Kan je hem vergelijken met foto's van de hyundai? Alle Cherry tablets zijn gewoon rebrands :D
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  dinsdag 19 juni 2012 @ 22:10:34 #170
209721 Downstar
Moeimaker
pi_113118511
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 21:47 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Kan je hem vergelijken met foto's van de hyundai? Alle Cherry tablets zijn gewoon rebrands :D
Zoals ik hier eerder had aangeven denk ik idd dat het gaat om die Hyundia a7HD ofzo..
zelfde design, maargoed goedkoper en 2 jaar garantie :P
  dinsdag 19 juni 2012 @ 22:51:38 #171
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_113121240
Dik tevreden met dat dingetje van het Kruidvat (9.7) na een uurtje spelen. Alleen die lader was ruk, daar moest even een ander voor gebruikt worden.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  dinsdag 19 juni 2012 @ 23:07:07 #172
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_113122270
http://tweakers.net/nieuws/82650/lg-stopt-met-tablets.html

Hopelijk gaan ze de Optimus Pad 3D in prijs verlagen.
Deze wil ik wel in bezit hebben. _O_
pi_113122804
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 22:51 schreef Bayswater het volgende:
Dik tevreden met dat dingetje van het Kruidvat (9.7) na een uurtje spelen. Alleen die lader was ruk, daar moest even een ander voor gebruikt worden.
De 9.7" bevalt hier ook prima, prachtig ding, apparaat voelt zeer solide aan.
pi_113123193
Zijn er nog andere alternatieven om apps te downloaden?
Appbrain linkt leuk door naar de Market en die geeft weer aan dar de apps niet compatible zijn :')
Handmatig op de illegale mannier lukt het wel echter kan ik daar niet alles vinden (youtube)
Narf!
pi_113138418
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 23:20 schreef Sickert het volgende:
Zijn er nog andere alternatieven om apps te downloaden?
Appbrain linkt leuk door naar de Market en die geeft weer aan dar de apps niet compatible zijn :')
Handmatig op de illegale mannier lukt het wel echter kan ik daar niet alles vinden (youtube)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1529715

Werkt prima op mijn tablet.
pi_113151932
Mijn Cube U30GT is eindelijk vandaag verzonden met DHL. Had eerst een verkoper die maar niet wou verzenden die heb ik dus geannuleerd.

Vervolgens nog een verkoper gevonden waarbij ik ook nog een aantal extra dingen bij kreeg voor niks zoals een EU plug, Auto oplader, HDMI kabel en een screen protector en was in totaal ook nog goedkoper uit als de andere verkoper.

Ook maar direct een speciaal gemaakte hoes voor de Cube gekocht.

Hopelijk komt die deze week nog binnen. :)
pi_113153245
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 23:14 schreef Ron.Jeremy het volgende:

[..]

De 9.7" bevalt hier ook prima, prachtig ding, apparaat voelt zeer solide aan.
Ik ben vrijdag jarig en ik zag vandaag in onze gezamenlijke mailbox een bestelling bij de kruidvat voorbij komen.
Ik ben benieuwd! a) wat het is en b) of hij z'n geld waard is.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  woensdag 20 juni 2012 @ 18:28:21 #178
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_113153330
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 17:53 schreef Bobr het volgende:
Mijn Cube U30GT is eindelijk vandaag verzonden met DHL. Had eerst een verkoper die maar niet wou verzenden die heb ik dus geannuleerd.

Vervolgens nog een verkoper gevonden waarbij ik ook nog een aantal extra dingen bij kreeg voor niks zoals een EU plug, Auto oplader, HDMI kabel en een screen protector en was in totaal ook nog goedkoper uit als de andere verkoper.

Ook maar direct een speciaal gemaakte hoes voor de Cube gekocht.

Hopelijk komt die deze week nog binnen. :)
De vraag is of dat een van de stuk of 200 vroege releases was. Cube heeft PW bijvoorbeeld toegezegd dat eind deze maand de tablets richting hen komen en dan de bugs zo goed als verholpen zijn die er in de pre-mass production modellen zaten (meer op SlateDroid).

Ze willen je bij PW ook wel per direct zo'n pre-model geven, maar dan met het gegeven erbij dat er iets mis mee kan zijn.
quote:
We sincerely appologize for the delay in the first place. From what we know,based on our frequent and in-depth communication with the company, it is working very hard to improve on both hardware and software of this tab. But like any other new advance in technology and products, the early batches of production are mass consumers, they are really intended to be test version. As promised by the company, by the time it makes delivery of our 1,500 unit order end of this month, it will resolve all the current hardware issue and have a excellent firmware installed. That's the reason why we choose to presell U30GT now and start to ship end of the month. Not like some other bedroom seller, product quality and customer satisfaction are always ranked as the top priority in Pandawill.

But we understand some customers may be eager to have this toy to play with, and think they could cope with the current issues on this tab. We decide to start to ship out U30GT to customers who are fully aware with the situation with U30GT after our sincere explanation but still insist in taking on it now at their own risk. If later on it proves to be quite problematic with the tabs, Pandawill will still do our best to help out, but the responsibility resides with them who choose to receive U30GT before it is truly ready for sale.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 20 juni 2012 @ 18:44:59 #179
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_113154062
ik lijk wel een josti maar kan ik een hard case voor mijn novo elf 2. Ook gewoon de case van de kindle fire gebruiken?
BAM dit is 3KB
  woensdag 20 juni 2012 @ 18:56:14 #180
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_113154519
Mja, is een hardcase niet overbodige luxe? :P
Maare, neen, volgens mij heb je alleen sleeves en lederen covers en maken ze geen producten op maat voor Chinese tablets (behalve leren covers weleens).
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_113155211
Raar probleempje met mijn Ainol Elf II. Als ik hem via HDMI aan mijn TV hang en ik speel videobestanden af, dan krijg ik die niet beeldvullend op TV. Op 1080p is het slechts een kwart van het beeld. Op 720p is het wat groter, maar ook nog lang niet beeldvullend.

Kan iemand dit probleem bevestigen of zijn er mensen waarbij het wel helemaal goed werkt?
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
pi_113156120
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 22:51 schreef Bayswater het volgende:
Dik tevreden met dat dingetje van het Kruidvat (9.7) na een uurtje spelen. Alleen die lader was ruk, daar moest even een ander voor gebruikt worden.
Ja na hoeveel tijd aan de lader mag je activiteit verwachten? Er gebeurt helemaal niets als ik de lader aansluit. Zowel de usb als de gewone.
pi_113156402
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 18:28 schreef shiznuts het volgende:

[..]

De vraag is of dat een van de stuk of 200 vroege releases was. Cube heeft PW bijvoorbeeld toegezegd dat eind deze maand de tablets richting hen komen en dan de bugs zo goed als verholpen zijn die er in de pre-mass production modellen zaten (meer op SlateDroid).

Ze willen je bij PW ook wel per direct zo'n pre-model geven, maar dan met het gegeven erbij dat er iets mis mee kan zijn.

[..]

Het bericht van PandaWill heb ik meegekregen.

Bij deze verkoper werd mij verteld dat het op voorraad was, en dat die maandag verzonden zou worden.

Echter heeft deze verkoper ook de problemen ondervonden na een aantal slechte feedback en bij de controle bij hun zelf ook.

Ze kregen vandaag pas weer zeer weinig goede modellen binnen, een stuk of 10, waarvan er dus 1 van mij is. Misschien duurt het wat langer bij PandaWill omdat hun waarschijnlijk direct een stuk of 1500 van die tablet inkopen.

Ben erg benieuwd.
  woensdag 20 juni 2012 @ 20:00:31 #184
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_113157271
@ Bobr: ah ok. Ben benieuwd naar je bevindingen. ^O^

De prijs bij PW en de ietwat geruststellend klinkende situatie (als iets ietsjes opschoven wordt qua levering omdat iets dan beter is, vind ik dat totaal niet erg) en de goede ervaring tot nu toe (*afkloppen) met free shipping doet me de tablet daar waarschijnlijk bestellen.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_113157618
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 20:00 schreef shiznuts het volgende:
@ Bobr: ah ok. Ben benieuwd naar je bevindingen. ^O^

De prijs bij PW en de ietwat geruststellend klinkende situatie (als iets ietsjes opschoven wordt qua levering omdat iets dan beter is, vind ik dat totaal niet erg) en de goede ervaring tot nu toe (*afkloppen) met free shipping doet me de tablet daar waarschijnlijk bestellen.
Ik ook, ze waren er ook echt op tegen dat het maandag verzonden werd ondanks mij gezeur omdat er toch echt wat problemen waren, achteraf gezien maar ook goed ook. :D

Maar hij was nu dubbel gecheckt en ben dus echt benieuwd of het niet de test versie is.

Naja via AliExpress valt altijd wat te onderhandelen zo had ik zoals gezegd er aardig wat gratis bij gekregen, en de verkoopster had nog speciaal een hoes besteld voor de Cube die precies om dit model past.

Als die binnen is laat ik weer van mij horen ^O^
  woensdag 20 juni 2012 @ 20:14:03 #186
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_113157904
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 18:56 schreef shiznuts het volgende:
Mja, is een hardcase niet overbodige luxe? :P
Maare, neen, volgens mij heb je alleen sleeves en lederen covers en maken ze geen producten op maat voor Chinese tablets (behalve leren covers weleens).
Nou ik wel hem in mijn school tas doen mijn PSP is ook al gesneuveld daardoor ondanks de soft case. Jammer dan maar een soft case bestellen en hopen op dat er nog een goede lederen case uitkomt.
BAM dit is 3KB
  woensdag 20 juni 2012 @ 20:14:48 #187
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_113157937
@ Bobr: Beter dan inderdaad. :P

Zag net dat ze bij PW nu ook de custom hoes hebben. :Y Ziet er best fijn uit.

En ze doen er al een gratis screenprotector bij omdat de deadline verschoven is.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 20 juni 2012 @ 22:12:27 #188
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_113163946
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 19:34 schreef Lily1987 het volgende:

[..]

Ja na hoeveel tijd aan de lader mag je activiteit verwachten? Er gebeurt helemaal niets als ik de lader aansluit. Zowel de usb als de gewone.
Deden het bij mij allebei ook niet, heb er eentje van een i-phone gebruikt. In 2,5 uur toen van 5 naar 100 %
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_113165139
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:12 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Deden het bij mij allebei ook niet, heb er eentje van een i-phone gebruikt. In 2,5 uur toen van 5 naar 100 %
Hier doen ze idd ook niets. Zal eens kijken of ik nog wat heb liggen. Maar slecht is dit natuurlijk wel.
  woensdag 20 juni 2012 @ 22:45:04 #190
327191 RobertNL
For your gear.
pi_113165808
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 19:13 schreef Hoppahoppa het volgende:
Raar probleempje met mijn Ainol Elf II. Als ik hem via HDMI aan mijn TV hang en ik speel videobestanden af, dan krijg ik die niet beeldvullend op TV. Op 1080p is het slechts een kwart van het beeld. Op 720p is het wat groter, maar ook nog lang niet beeldvullend.

Kan iemand dit probleem bevestigen of zijn er mensen waarbij het wel helemaal goed werkt?
Dat had ik alleen bij flash video (niet alles enkelen). Welke firmware draai je?
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 18:44 schreef Loll het volgende:
ik lijk wel een josti maar kan ik een hard case voor mijn novo elf 2. Ook gewoon de case van de kindle fire gebruiken?
Die is er wel dacht ik (ik heb er ook 1 om mijn Aurora II heen)
Deze: http://www.aliexpress.com(...)ii-novo7-aurora.html (gratis gehosseld bij mijn tablet, wegens een schoonheidsfoutje van mijn ramos :7 )
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_113166078
Ga de Kruidvat android tablet terug brengen. Zoals velen laad hij bij mij ook niet op. Jammer, lees van de mensen bij wie hij het wel doet dat het een prima ding is voor die prijs. Wel slecht dat zoveel mensen een kapotte tablet hebben ontvangen.
  donderdag 21 juni 2012 @ 08:52:38 #192
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_113176783
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:48 schreef Lily1987 het volgende:
Ga de Kruidvat android tablet terug brengen. Zoals velen laad hij bij mij ook niet op. Jammer, lees van de mensen bij wie hij het wel doet dat het een prima ding is voor die prijs. Wel slecht dat zoveel mensen een kapotte tablet hebben ontvangen.
Ik stond ook op het punt. Gekke is dat nu de andere lader die erbij zat hem vannacht ook gewoon tot 100 % laadde. Belangrijk is wel dat hij helemaal uitstaat en niet op de standby. Veel stonden nl gewoon aan bij aankoop en het lijkt wel alsof een goede adapter het apparaat even over een dood punt heen moest helpen qua laden. Nu dik tevreden over de prestaties maar het was inderdaad geen warm welkom.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  donderdag 21 juni 2012 @ 09:04:49 #193
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_113176998
Als ik wordfreud ( :@ ) speel krijg ik om de 10 seconden ofzo :

Connection Error. Could not connect to the Wordfreud server. Make sure you have active WiFi or 3G internet connection.

Nou ben ik gewoon thuis en die wifi werkt. Zit tussendoor ook gewoon op sites enzo. Iemand een idee hoe ik doe Connection Error kan opheffen? Want het is rete irritant
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  donderdag 21 juni 2012 @ 09:14:49 #194
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_113177177
Probeer eens opnieuw je wachtwoord er in te zetten van je verbinding.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  donderdag 21 juni 2012 @ 09:29:09 #195
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_113177540
hmmz, blijft hetzelfde. Ik heb het alleen met dit spel. Heb de betaalde versie al genomen omdat ik dacht dat het misschien daar aan lag.

Want wat ik verder ook bezoek op de tablet dan heb ik geen enkele keer een connection error
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  donderdag 21 juni 2012 @ 09:53:53 #196
327191 RobertNL
For your gear.
pi_113178285
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 09:04 schreef The_Hives het volgende:
Als ik wordfreud ( :@ ) speel krijg ik om de 10 seconden ofzo :

Connection Error. Could not connect to the Wordfreud server. Make sure you have active WiFi or 3G internet connection.

Nou ben ik gewoon thuis en die wifi werkt. Zit tussendoor ook gewoon op sites enzo. Iemand een idee hoe ik doe Connection Error kan opheffen? Want het is rete irritant
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 09:29 schreef The_Hives het volgende:
hmmz, blijft hetzelfde. Ik heb het alleen met dit spel. Heb de betaalde versie al genomen omdat ik dacht dat het misschien daar aan lag.

Want wat ik verder ook bezoek op de tablet dan heb ik geen enkele keer een connection error
Probleem even melden bij de ontwikkelaar, wellicht een foutje in het spel zelf :)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  donderdag 21 juni 2012 @ 15:06:00 #197
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_113190036
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 09:53 schreef RobertNL het volgende:

[..]

[..]

Probleem even melden bij de ontwikkelaar, wellicht een foutje in het spel zelf :)
hoe doe ik dat?
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  donderdag 21 juni 2012 @ 15:07:31 #198
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_113190088
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 15:06 schreef The_Hives het volgende:

[..]

hoe doe ik dat?
zie al hoe ik een e-mail kan verzenden :)
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  donderdag 21 juni 2012 @ 15:38:58 #199
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_113191331
Dit zou nu één van de beste prijzen voor een Aurora II moeten zijn toch?
www.mistertao.com/taobao-products/taobao-item-14982698266.html

16Gb, incl dedicated keyboard leather case, shipping etc. 145 dollar. Zo'n 115 euro. Da's te overzien om een tablet-gokje mee te wagen :)
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_113201812
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:45 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Dat had ik alleen bij flash video (niet alles enkelen). Welke firmware draai je?

Buildnummer 20120530v2

Ga nu deze firmware proberen:
http://www.apad.tv/apadfo(...)r-Ainol-NOVO7-Elf-II

[ Bericht 17% gewijzigd door Hoppahoppa op 21-06-2012 20:09:36 ]
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
pi_113205219
Iemand een idee hoe ik dit uit krijg: http://db.tt/NQBumKUu

Kreeg ineens die lijntjes inbeeld na dat ik de home knop net wat te lang ingedrukt hield :')

Heb heb het al gevonden tussen de instellingen.
Narf!
pi_113205844
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 19:36 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Buildnummer 20120530v2

Ga nu deze firmware proberen:
http://www.apad.tv/apadfo(...)r-Ainol-NOVO7-Elf-II
HDMI probleem opgelost met deze firmware.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
pi_113222469
Wat vinden jullie van de asus tf300t ?
pi_113229967
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 08:52 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Ik stond ook op het punt. Gekke is dat nu de andere lader die erbij zat hem vannacht ook gewoon tot 100 % laadde. Belangrijk is wel dat hij helemaal uitstaat en niet op de standby. Veel stonden nl gewoon aan bij aankoop en het lijkt wel alsof een goede adapter het apparaat even over een dood punt heen moest helpen qua laden. Nu dik tevreden over de prestaties maar het was inderdaad geen warm welkom.
Nou hij blijkt bij mij toch echt kapot want hij ging met geen enkele oplader aan. Kruidvat deed ook niet moeilijk aan de telefoon. Zouden het bedrag meteen terugstorten.

Het was een cadeau voor mijn moeder. Heb nu besloten haar mijn iPad 2 te geven en zelf de iPad 3 te kopen. Weet ik in ieder geval zeker dat ze een goed apparaat in haar handen krijgt.
pi_113232390
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 07:29 schreef draculettetje het volgende:
Wat vinden jullie van de asus tf300t ?
Ik vind 'm super voor een super prijs. Heb 'm mijn vrouw op haar verjaardag gedaan en ze is er zeer over te spreken. Zonder dock overigens.

Heb 'm natuurlijk niet uit eigen belang aan haar gegeven :@
Ik heb wel een beetje gelijk :)
pi_113232732
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 13:06 schreef maxmit het volgende:

[..]

Ik vind 'm super voor een super prijs. Heb 'm mijn vrouw op haar verjaardag gedaan en ze is er zeer over te spreken. Zonder dock overigens.

Heb 'm natuurlijk niet uit eigen belang aan haar gegeven :@
kijk dat klinkt goed!

Nog meer met ervaringen?
  vrijdag 22 juni 2012 @ 14:00:55 #207
327191 RobertNL
For your gear.
pi_113234403
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 13:17 schreef draculettetje het volgende:

[..]

kijk dat klinkt goed!

Nog meer met ervaringen?
Ervaring met de voorganger hier :)
Bevalt nog steeds goed, en krijg zo af en toe ook nog updates :)

ondertussen op de Ainol facebook:
quote:
Ainol fans call themselves Nuomi in China, which translates to sticky rice)


[ Bericht 6% gewijzigd door RobertNL op 22-06-2012 16:44:31 ]
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  vrijdag 22 juni 2012 @ 23:53:42 #208
374799 Janesh
babyboomer and retired .
pi_113260825
RobertNL, ik heb niks meer gehoord over je aurora ii sinds je hem ontvangen hebt. Ik lees op slatedroid onheilspellende berichten over het scherm, hoe is dat met die van jou, en vergeleken met de elf?
Die van mij is vanmiddag geland in leipzig, dus dat wordt maandag testen.
. You know we all became mathematicians for the same reason: we were lazy
  zaterdag 23 juni 2012 @ 01:54:26 #209
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_113265230
Hmmm, ik twijfel inmiddels toch om voor een 10" te gaan. Dan vallen de Elf II en Aurora II dus af, da's wel sund. Iemand nog een goede budgettopper? Wil er eigenlijk niet meer dan zo'n 150 euro aan uitgeven, anders ga ik toch eerst een 7" proberen.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zaterdag 23 juni 2012 @ 08:34:06 #210
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_113266968
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 23:53 schreef Janesh het volgende:
RobertNL, ik heb niks meer gehoord over je aurora ii sinds je hem ontvangen hebt. Ik lees op slatedroid onheilspellende berichten over het scherm, hoe is dat met die van jou, en vergeleken met de elf?
Die van mij is vanmiddag geland in leipzig, dus dat wordt maandag testen.
Bedoel je dit topic?
Zoals het er in dat topic uitziet is het een op zichzelf staand geval en niet iets wat bij een hele batch is.
pi_113267148
Heb nu bijna een week de Tornados in mn bezit.
Ben wel blij dat ik een 7" genomen heb en geen 9"
Als ik m namelijk dwars heb kan ik nog net bij het midden en dat typt voor mij precies goed.
Narf!
  zaterdag 23 juni 2012 @ 09:29:53 #212
374799 Janesh
babyboomer and retired .
pi_113267497
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 08:34 schreef mime_negert het volgende:

[..]

Bedoel je dit topic?
Zoals het er in dat topic uitziet is het een op zichzelf staand geval en niet iets wat bij een hele batch is.
Nee, het gaat over onderstaande pagina waar het gaat over een slecht reagerend, laggy touchscreen, misschien ook een paar incidentele gevallen.
http://www.slatedroid.com/topic/34567-i-got-my-aurora-ii/
. You know we all became mathematicians for the same reason: we were lazy
  zaterdag 23 juni 2012 @ 09:38:32 #213
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_113267588
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 09:29 schreef Janesh het volgende:

[..]

Nee, het gaat over onderstaande pagina waar het gaat over een slecht reagerend, laggy touchscreen, misschien ook een paar incidentele gevallen.
http://www.slatedroid.com/topic/34567-i-got-my-aurora-ii/
Waarschijnlijk een firmware issue. Zie hier.

Denk dat het allemaal wel mee valt en veel opgelost is na een paar updates.
pi_113268368
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 09:38 schreef mime_negert het volgende:

[..]

Waarschijnlijk een firmware issue. Zie hier.

Denk dat het allemaal wel mee valt en veel opgelost is na een paar updates.
Ik hoop het wel want mijn exemplaar van Grace ligt naast die van Janesh in Brussel.

Inmiddels zijn er al 3 update's beschikbaar. Of het ook officiële zijn kan ik uit de teksten op het Chinese en Japanse forum niet goed duidelijk krijgen.
  zaterdag 23 juni 2012 @ 11:05:23 #215
327191 RobertNL
For your gear.
pi_113268951
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 23:53 schreef Janesh het volgende:
RobertNL, ik heb niks meer gehoord over je aurora ii sinds je hem ontvangen hebt. Ik lees op slatedroid onheilspellende berichten over het scherm, hoe is dat met die van jou, en vergeleken met de elf?
Die van mij is vanmiddag geland in leipzig, dus dat wordt maandag testen.
Bevalt nog prima, wat valt er nog meer over te zeggen naast dat er een IPS scherm in zit is het de zelfde als de elf :P (Had tentamens dus video maken doe ik wellicht aankomende week).
Heb nog niks raars gezien aan het scherm, behalve dat de kleuren veel beter zijn en de backlight hoger kan :) Zal straks even een zwarte achtergrond/foto pakken om te checken.

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 01:54 schreef Mikkie het volgende:
Hmmm, ik twijfel inmiddels toch om voor een 10" te gaan. Dan vallen de Elf II en Aurora II dus af, da's wel sund. Iemand nog een goede budgettopper? Wil er eigenlijk niet meer dan zo'n 150 euro aan uitgeven, anders ga ik toch eerst een 7" proberen.
Voor 150 euro zou ik dan eerst voor een 7'' tablet proberen (budget is net iets te laag voor 10 denk ik).
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 09:29 schreef Janesh het volgende:

[..]

Nee, het gaat over onderstaande pagina waar het gaat over een slecht reagerend, laggy touchscreen, misschien ook een paar incidentele gevallen.
http://www.slatedroid.com/topic/34567-i-got-my-aurora-ii/
Valt wel een beetje mee, het kan beter maar dat is vaak zo bij de eerste firmware (was bij elf ook zo). Drag en drop werkt wel, maar af en toe dropt hij het icon.
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 10:36 schreef NameUnknown het volgende:

[..]

Ik hoop het wel want mijn exemplaar van Grace ligt naast die van Janesh in Brussel.

Inmiddels zijn er al 3 update's beschikbaar. Of het ook officiële zijn kan ik uit de teksten op het Chinese en Japanse forum niet goed duidelijk krijgen.
Zal vandaag eens kijken naar de updates, tot nu toe weinig behoefte aan gehad (dus niet echt grote bugs tegen gekomen).
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  zaterdag 23 juni 2012 @ 11:15:05 #216
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_113269138
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 11:05 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Bevalt nog prima, wat valt er nog meer over te zeggen naast dat er een IPS scherm in zit is het de zelfde als de elf :P (Had tentamens dus video maken doe ik wellicht aankomende week).
Heb nog niks raars gezien aan het scherm, behalve dat de kleuren veel beter zijn en de backlight hoger kan :) Zal straks even een zwarte achtergrond/foto pakken om te checken.

[..]

Voor 150 euro zou ik dan eerst voor een 7'' tablet proberen (budget is net iets te laag voor 10 denk ik).
Misschien ga ik dat maar eens proberen dan. Even m'n link van een paar pagina's terug opzoeken en dan een 7" proberen. Je kunt je er ook niet echt een buil aan vallen natuurlijk, maar toch.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zaterdag 23 juni 2012 @ 12:49:58 #217
374799 Janesh
babyboomer and retired .
pi_113271677
[quote]0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 11:05 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Bevalt nog prima, wat valt er nog meer over te zeggen naast dat er een IPS scherm in zit is het de zelfde als de elf :P (Had tentamens dus video maken doe ik wellicht aankomende week).
Heb nog niks raars gezien aan het scherm, behalve dat de kleuren veel beter zijn en de backlight hoger kan :) Zal straks even een zwarte achtergrond/foto pakken om te checken.

Ja tentamen, is de jonkheid zeggen ze in limburg, hoef ik niet meer, ik kijk ze na ha ha,
Nou ja, ha ha, vaak valt er weinig te lachen.

Maar goed om van jou te horen dat het scherm beter is dan de elf 2, waar ik er twee van gehad heb, en die mij ook heel goed zijn bevallen met de feiyu rom.
. You know we all became mathematicians for the same reason: we were lazy
pi_113284028
zojuist een galaxy tab 2 besteld. Met mensen hier met deze tablet? :)
pi_113307971
Iemand een idee of ik de facebook spellen zoals castleville kan spelen op een android tablet?
Lees er verschillende meningen over
pi_113311541
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 12:47 schreef draculettetje het volgende:
Iemand een idee of ik de facebook spellen zoals castleville kan spelen op een android tablet?
Lees er verschillende meningen over
Ik zat er net aan te denken, en wilde het aan mijn post toevoegen :D
Al denk ik dat het aan het soort tablet ligt.
pi_113314031
iemand die het is gelukt om een usb stick bij de 9.7" van kruidvat aan de praat te krijgen?

[ Bericht 7% gewijzigd door Ron.Jeremy op 24-06-2012 15:27:28 ]
pi_113344050
quote:
5s.gif Op zondag 24 juni 2012 15:06 schreef Ron.Jeremy het volgende:
iemand die het is gelukt om een usb stick bij de 9.7" van kruidvat aan de praat te krijgen?
Ja hoor was geen probleem. Bijgeleverde kabletje in de otg poort stoppen en dan USB erin.
Edit: werkt bij mij ook gewoon via de mini usb poort.
  zondag 24 juni 2012 @ 23:48:26 #223
327191 RobertNL
For your gear.
pi_113344449
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 12:47 schreef draculettetje het volgende:
Iemand een idee of ik de facebook spellen zoals castleville kan spelen op een android tablet?
Lees er verschillende meningen over
Zit denk ik vooral in het spel, flash, HTML5, Java etc. Geen idee hoe en of het werkt aangezien ik het niet speel :P

quote:
3s.gif Op zondag 24 juni 2012 14:10 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Ik zat er net aan te denken, en wilde het aan mijn post toevoegen :D
Al denk ik dat het aan het soort tablet ligt.

De processor/GPU moeten het kunnen draaien anders zijn de meeste tablets op het gebied van firmware wel redelijk overeenkomstig.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_113351787
Draait idd met flash, al wel gelezen dat dan skyfire of dolphin wordt geadviseerd
maar ben wel benieuwd of er hier zijn met ervaring
pi_113351802
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 08:33 schreef draculettetje het volgende:
Draait idd met flash, al wel gelezen dat dan skyfire of dolphin wordt geadviseerd
maar ben wel benieuwd of er hier zijn met ervaring
krijg hem morgen pas binnen dan laat ik wel iets weten :9
pi_113362918
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2012 08:35 schreef fotostarter het volgende:

[..]

krijg hem morgen pas binnen dan laat ik wel iets weten :9
graag dank je
pi_113377033
Aurora II binnen! En geen.... extra ;)
Wel was de doos die om de originele doos zat geopend, maar door wie?

[ Bericht 2% gewijzigd door NameUnknown op 25-06-2012 19:34:43 ]
pi_113377392
Beste, mooie lijst! BEdankt goed info.

Even een vraag, het zal wel aan mij liggen maar als ik naar de snelste cpu's kijk:

Rockchip RK3066 (A9) - High end "CHina" Processor (DUALCORE - Laag geklokte 4 core GPU)
AmLogic Renessas AM8726-MX (A9) - High end "China" processor (DUALCORE - Hoog geklokte 2 core GPU)
Rockchip RK3066 (A9) - High end "CHina" Processor (DUALCORE - Laag geklokte 4 core GPU)

Dan zie ik de RK3066 high end twee keer in de lijst? ik kan geen verschil zijn in beide entries. waar hoort de RK3066 thuis? snelste of bijna snelste?

Groet,

Jacob123
  maandag 25 juni 2012 @ 19:04:08 #229
374799 Janesh
babyboomer and retired .
pi_113377493
Niet door mij NameUnknown, en inderdaad mijn ongeopende aurora 2, de vijfde binnen twee weken met dhl zonder ..............sssssst.
Bevalt me redelijk goed, vond de elf 2 niet minder, behalve de kijkhoeken van het scherm. Ik denk dat de elf 2, waar ik er twee van had, een iets gevoeliger touchscreen heeft.
. You know we all became mathematicians for the same reason: we were lazy
  maandag 25 juni 2012 @ 19:05:07 #230
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_113377554
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 19:01 schreef jacob123 het volgende:
Beste, mooie lijst! BEdankt goed info.

Even een vraag, het zal wel aan mij liggen maar als ik naar de snelste cpu's kijk:

Rockchip RK3066 (A9) - High end "CHina" Processor (DUALCORE - Laag geklokte 4 core GPU)
AmLogic Renessas AM8726-MX (A9) - High end "China" processor (DUALCORE - Hoog geklokte 2 core GPU)
Rockchip RK3066 (A9) - High end "CHina" Processor (DUALCORE - Laag geklokte 4 core GPU)

Dan zie ik de RK3066 high end twee keer in de lijst? ik kan geen verschil zijn in beide entries. waar hoort de RK3066 thuis? snelste of bijna snelste?

Groet,

Jacob123
:{ Kom je uit China zetten ofzo met je Google-translate grammatica?

De RK3066 is een beest. De Amlogic Cortex A9 is wat minder, merk je vooral bij spellen e.d. en de benchmark tests, maar is nog altijd erg rap in vergelijking met Single Core Cortex A8 CPU's.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_113379030
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2012 19:04 schreef Janesh het volgende:
Niet door mij NameUnknown, en inderdaad mijn ongeopende aurora 2, de vijfde binnen twee weken met dhl zonder ..............sssssst.
Bevalt me redelijk goed, vond de elf 2 niet minder, behalve de kijkhoeken van het scherm. Ik denk dat de elf 2, waar ik er twee van had, een iets gevoeliger touchscreen heeft.
vormgeving is strak, vergelijkbaar met mijn Samsung tab 8.9. Jammer dat er niet zo'n strakke bookcover voor is.
Respons is nog even wennen. Laadplug zit een beetje los.

[ Bericht 1% gewijzigd door NameUnknown op 25-06-2012 19:39:22 ]
pi_113381369
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2012 14:17 schreef draculettetje het volgende:

[..]

graag dank je
Is wel morgenavond dan hoor :) Moet morgen werken van 5uur smorgens tot een uurtje of 18.... leuk die vakanties.
Ik houd je op de hoogte. Welke spellen wil je dat ik voor je test? Gaat trouwens om een galaxy tab 2 10.1, dus ik weet niet welke tab jij in gedachte heb om te halen? Want ik weet dat deze niet zo heel geweldig is voor de wat zwaardere games.
  maandag 25 juni 2012 @ 20:17:10 #233
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_113381511
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2012 19:33 schreef NameUnknown het volgende:

[..]

vormgeving is strak, vergelijkbaar met mijn Samsung tab 8.9. Jammer dat er niet zo'n strakke bookcover voor is.
Respons is nog even wennen. Laadplug zit een beetje los.
Je hebt een custom case voor de Novo7 Aurora (II). VB.

Ik denk dat je ook vele Kindle-shizzle, zoals de Tuxedo case van Case Mate, kunt gebruiken.

Facebookspelletjes (imho): :')
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_113386697
quote:
3s.gif Op maandag 25 juni 2012 20:15 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Is wel morgenavond dan hoor :) Moet morgen werken van 5uur smorgens tot een uurtje of 18.... leuk die vakanties.
Ik houd je op de hoogte. Welke spellen wil je dat ik voor je test? Gaat trouwens om een galaxy tab 2 10.1, dus ik weet niet welke tab jij in gedachte heb om te halen? Want ik weet dat deze niet zo heel geweldig is voor de wat zwaardere games.
twijfel tussen samsung galaxy en asus tf300t
Voorkeur is castleville of farmville ofzoiets

En ik weet fb spelletjes tis erg
pi_113389113
Voor de mensen met de kruidvat tablet, internetten wordt heel wat leuker als je de volgende tips volgt, het lijkt lastig (ik ben een kluns) maar geloof me, het is de moeite waard.
http://www.flashmyandroid(...)STED-amp-WORKING-%29

Hoe te editten in build.prop:

Gebruik sowieso niet de standaard browser, Opera werkt bij mij het best.
pi_113410937
Ik hoop dat de google nexus tablet uitkomt binnenkort.



Toch wel een goede prijs/kwaliteit verhouding denk ik.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 14:22:08 #237
327191 RobertNL
For your gear.
pi_113411518
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 14:10 schreef xminator het volgende:
Ik hoop dat de google nexus tablet uitkomt binnenkort.

[ afbeelding ]

Toch wel een goede prijs/kwaliteit verhouding denk ik.
Verwacht dat dat hier nog minimaal tot eind september gaat duren eer die hier beschikbaar is.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_113411600
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 14:22 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Verwacht dat dat hier nog minimaal tot eind september gaat duren eer die hier beschikbaar is.
Denk het ook, maar een quadcore tablet met fatsoenlijk support voor ¤200,- is toch wel een insta-buy.
pi_113414643
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2012 21:48 schreef draculettetje het volgende:

[..]

twijfel tussen samsung galaxy en asus tf300t
Voorkeur is castleville of farmville ofzoiets

En ik weet fb spelletjes tis erg
Niks erg aan. Als je plezier hebt met die dingen, gewoon doen. Ieder zijn ding.
Asus kan ik niet voor je testen :)
  dinsdag 26 juni 2012 @ 15:50:56 #240
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_113415337
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 14:10 schreef xminator het volgende:
Ik hoop dat de google nexus tablet uitkomt binnenkort.

[ afbeelding ]

Toch wel een goede prijs/kwaliteit verhouding denk ik.
deze week kom je erachter
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 26 juni 2012 @ 15:55:37 #241
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_113415505
Moet zeggen dat ik alleen maar tevredener wordt over die Kruidvat tablet na dat rukbegin, lijkt wel of dat ding steeds beter gaat lopen. :)
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_113421365
Inmiddels kontakt gehad met wat winkels, inprincipe zou zeker de asus zulke spellen moeten kunnen afspelen
de ervaring leert echter dat het (nog) niet werkt maar dat heeft met de kwaliteit van het spel te maken

door de vele klachten is de verwachting wel dat er of een app voor komt of het spel verbeterd
  woensdag 27 juni 2012 @ 00:13:39 #243
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_113441248
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 15:55 schreef Bayswater het volgende:
Moet zeggen dat ik alleen maar tevredener wordt over die Kruidvat tablet na dat rukbegin, lijkt wel of dat ding steeds beter gaat lopen. :)
Sprak vandaag een collega en die was er ook helemaal fan van...
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_113450801
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 14:10 schreef xminator het volgende:
Ik hoop dat de google nexus tablet uitkomt binnenkort.

[ afbeelding ]

Toch wel een goede prijs/kwaliteit verhouding denk ik.
Alweer 7". Ik wil een quad-core met 9.7/10 inch, zijn daar al geruchten over bekend?
pi_113452402
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 15:55 schreef Bayswater het volgende:
Moet zeggen dat ik alleen maar tevredener wordt over die Kruidvat tablet na dat rukbegin, lijkt wel of dat ding steeds beter gaat lopen. :)
:Y!
pi_113453380
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 10:53 schreef Syntix het volgende:

[..]

Alweer 7". Ik wil een quad-core met 9.7/10 inch, zijn daar al geruchten over bekend?
Het gerucht gaat dat ze met nog een 2e tablet komen van groter formaat, maar daar zijn maar weinig bronnen van. Vanaf vanavond komen we het te weten. Die 7" komt bij mij thuis te liggen voor hopelijk niet meer dan ¤200 :)
pi_113453636
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:59 schreef Pierrre het volgende:

[..]

Het gerucht gaat dat ze met nog een 2e tablet komen van groter formaat, maar daar zijn maar weinig bronnen van. Vanaf vanavond komen we het te weten. Die 7" komt bij mij thuis te liggen voor hopelijk niet meer dan ¤200 :)
Bedankt! Vanaaf wordt de Nexus bekend gemaakt dus... Die ¤200 prijs is idd niet verkeerd!
pi_113461101
Ook live te volgen op youtube vanavond.

http://www.youtube.com/user/GoogleDevelopers
  woensdag 27 juni 2012 @ 15:06:19 #249
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_113461232
Bah, Google denkt ook dat YouTube van hun is he

:r

;)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_113464508
quote:
14s.gif Op woensdag 27 juni 2012 15:03 schreef CaptainObvious39 het volgende:
Ook live te volgen op youtube vanavond.

http://www.youtube.com/user/GoogleDevelopers
Damn it, ik heb al iets vanaaf.
pi_113471963
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 16:09 schreef Syntix het volgende:

[..]

Damn it, ik heb al iets vanaaf.
Dus jouw leven is zo interessant dat je geen tijd hebt om naar een Google-event te kijken op Youtube.

Chapeau.....!
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
pi_113473942
Google Tablet komt er nu aan :D

Zoals verwacht met Asus.

De Nexus 7!
  woensdag 27 juni 2012 @ 19:17:45 #253
327191 RobertNL
For your gear.
pi_113473977
Asus dus :D

7'' nexus 7
Android 4.1
Display: 1280x800
Tegra 3
GPU (12 cores)
Wifi, Bluetooth, NFC
Batterij: 9 uur video
300 uur standby
340 gram

Renders lijken dus echt te zijn :)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  woensdag 27 juni 2012 @ 19:23:39 #254
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_113474331
Godverju. Gisteren de Aurora II besteld, vandaag een mailtje dat ie niet meer leverbaar is. Daar zit je dan met 140 dollar in je mistertao account. Moet je weer een duurdere variant gaan uitkiezen en bijleggen natuurlijk :r
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_113474741
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 18:37 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Dus jouw leven is zo interessant dat je geen tijd hebt om naar een Google-event te kijken op Youtube.

Chapeau.....!
haters gonna hate ;)
pi_113474828
Nexus 7

199 dollar inclusief 25 dollar tegoed in de play store.

Dus 200 euro inclusief 25 euro.
pi_113481394
Mijn liefde voor mijn Elf II begint langzaamaan toch wat haarscheurtjes op te lopen. Waarom?

Omdat Homerun Battle 2 bijna niet te spelen is vanwege de matige sensoren.... ;-)

Edit: al is het met de nieuwe firmware al wel stukken beter.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
  woensdag 27 juni 2012 @ 22:23:43 #258
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_113485639
Moest je nu echt Elf II en haarscheurtjes in een zin zetten? ;(

De mijne viel vanmiddag van m'n bureau af, met de achterkant vlak op de grond, maar toch scheurtjes in het lcd-panel opgelopen. Nu kan ik de tijd niet terugdraaien en aan janken heb je ook niks, dus nou ja, dat was dat. :P Iemand nog een mediaplayer/smart tv kastje nodig? _O- Gelukkig is de Aurora II hopelijk deze week nog hier.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 28 juni 2012 @ 02:11:31 #259
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_113496682
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 19:32 schreef xminator het volgende:
Nexus 7

199 dollar inclusief 25 dollar tegoed in de play store.

Dus 200 euro inclusief 25 euro.
Maar helaas nog niet in Nederland -O-
Vind het ook jammer dat het zo lang duurt voordat sommige diensten van Google hier in Nederland beschikbaar zijn.

[ Bericht 8% gewijzigd door mime_negert op 28-06-2012 02:43:54 ]
  donderdag 28 juni 2012 @ 11:17:27 #260
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_113502123
http://tweakers.net/video(...)d-41-jelly-bean.html

vind hem echt tof. Als hij 10" was, was het een nobrainer
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_113504865
quote:
11s.gif Op donderdag 28 juni 2012 11:17 schreef Catch22- het volgende:
http://tweakers.net/video(...)d-41-jelly-bean.html

vind hem echt tof. Als hij 10" was, was het een nobrainer
Maar dan was die niet zo goedkoop geweest ;)

Ben heving aan het twijfelen, had liever 8 inch ofzo gezien. maar goed, duurt denk ik nog wel even voordat hij uit is in NL dus kan rustig dan wat reviews lezen.

Dat er geen SD kaartje in kan vind ik jammer, maar zal er waarschijnlijk toch geen films of mp3's mee afspelen dus voor alleen wat documentjes is het meer dan genoeg!
  donderdag 28 juni 2012 @ 12:32:00 #262
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_113505326
nee maar als hij dan 250-280 euro zou zijn zou ik het doen.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_113505999
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 19:32 schreef xminator het volgende:
Nexus 7

199 dollar inclusief 25 dollar tegoed in de play store.

Dus 200 euro inclusief 25 euro.
Waarom is ie hier duurder dan?
  donderdag 28 juni 2012 @ 12:59:32 #264
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_113506728
die 199dollar is zonder sales tax (0-12% afhankelijk van de staat) en transportkosten, invoerheffingen e.d.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_113506843
quote:
11s.gif Op donderdag 28 juni 2012 11:17 schreef Catch22- het volgende:
http://tweakers.net/video(...)d-41-jelly-bean.html

vind hem echt tof. Als hij 10" was, was het een nobrainer
Eens waarom allemaal die kleine 7" rotzooi'/onzin. Gewoon 10 inch maken en klaar. Of maak iig 2 versies!
  donderdag 28 juni 2012 @ 13:03:03 #266
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_113506926
Ik snap het op zich wel... de 10" markt is vrij zwaar bevochten en er zijn maar weinig goede 7" tablets (ik denk dat maar relatief weinig mensen chinatabs kopen)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 28 juni 2012 @ 14:51:47 #267
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_113511968
't Is grappig dat de westerse tabs wel vooral uitkomen als 10.1" en china juist op het pad van de 7", 8" en 9.7" blijft vooral.

Maar ik wil geen tablet waarvan de filosofie is dat je hem als grote smartphone in portrait-mode gebruikt. Ik wil 'em gewoon in landscape gebruiken.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 29 juni 2012 @ 00:39:16 #268
374386 mathske1
Jiaaaayu!
pi_113541422
Welke ligt nu voorop als ik graag een budgetvriendelijke 7inch dualcore wil kopen voor mn vriendin?

Prijs kwaliteit gezien dan toch de Aurora II?

En waar hebben jullie hem specifiek via gekocht? (Welke site of welke seller?

MB
  vrijdag 29 juni 2012 @ 09:22:44 #269
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_113546280
Ik zit te kijken op Mistertao, maar m'n eerste bestelling daar was out of stock. Ivm tijdgebrek nog niet gekeken naar een andere aanbieding daar, misschien vandaag even doen.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_113571484
quote:
Aldi legt zaterdag nieuwe 9,7"-tablet in de winkel
http://tweakers.net/nieuw(...)et-in-de-winkel.html
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  vrijdag 29 juni 2012 @ 20:39:23 #271
327191 RobertNL
For your gear.
pi_113571573
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 00:39 schreef mathske1 het volgende:
Welke ligt nu voorop als ik graag een budgetvriendelijke 7inch dualcore wil kopen voor mn vriendin?

Prijs kwaliteit gezien dan toch de Aurora II?

En waar hebben jullie hem specifiek via gekocht? (Welke site of welke seller?

MB
Jep, Aurora II kopen via Mistertao of Aliexpress (als je hem snel wil).
quote:
Verre van interessant aanbod, beter voor 180 dollar zelf uit China halen:
http://www.pandawill.com/(...)mi-debut-p61092.html
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_113571640
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 20:39 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Jep, Aurora II kopen via Mistertao of Aliexpress (als je hem snel wil).

[..]

Verre van interessant aanbod, beter voor 180 dollar zelf uit China halen:
http://www.pandawill.com/(...)mi-debut-p61092.html
Ik post het alleen ff ;)
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_113588824
Even een vraagje: Is er een manier om android market op een Yarvik Tablet te installeren met Android 4.0?
  zaterdag 30 juni 2012 @ 11:44:34 #274
327191 RobertNL
For your gear.
pi_113588897
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 11:41 schreef admiraal_anaal het volgende:
Even een vraagje: Is er een manier om android market op een Yarvik Tablet te installeren met Android 4.0?
Welke Yarvik is het :)?
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_113588982
Yarvik TAB464
http://tweakers.net/price(...)-zwart.html#tab:info

Kwam mijn schoonmoeder mee thuis
pi_113591116
Gerucht: Google werkt aan 10"-versie van Nexus-tablet
quote:
Door Bauke Schievink, zaterdag 30 juni 2012 13:14

Google zou mogelijk naast een 7"-versie ook een tablet met een 10"-scherm op de markt willen brengen, zo blijkt uit bestellingen van schermpanelen. Daarnaast slaagden hackers erin om root op de Nexus-tablet te verkrijgen.

Volgens Digitimes heeft Google 10"-panelen besteld bij AU Optronics en Wintek. Die laatstgenoemde levert al de 7"-schermen die voor de Nexus 7-tablet worden gebruikt. In totaal zou Wintek in de maanden mei, juni en juli een miljoen touchscreens van het zogenaamde ogs-type aanleveren voor de Nexus-tablets. Bij dergelijke panelen worden enkele lagen samengevoegd zodat het paneel dunner wordt. Google heeft zelf nog geen aankondigingen gedaan over een eventuele 10"-tablet, waardoor nog onduidelijk is wat precies de plannen zijn.

Ondertussen zijn hackers er al in geslaagd om de pas uitgebrachte Nexus 7-tablet te rooten, ondanks dat deze nog niet officieel uit is. Volgens RootzWiki, die de methode publiceerde, wordt root verkregen door een aangepaste bootloader te installeren, waarna de welbekende Super SU-app geïnstalleerd moet worden. Hackers slaagden er ook al in om een vroege versie van een Android 4.1-rom te verkrijgen, die op de Galaxy Nexus geïnstalleerd kan worden, maar inmiddels ook al geport is naar andere smartphones.

Googles Nexus 7-tablet is gebaseerd op de Tegra 3-soc van Nvidia en heeft een 7"-scherm met 1280x800 beeldpunten. Er is een kale installatie van Android 4.1 geïnstalleerd, waarmee het apparaat de eerste is met deze Android-versie aan boord. De nieuwe release van het mobiele OS biedt onder andere prestatieverbeteringen en aangepaste notificaties.
Laat dat gerucht maar waar zijn. Maar ik gok dat de prijs dan alsnog op zo'n ¤300 komt.
Maar goed; kruidvat tablets kosten soms ook tegen de ¤200 en die zijn totaal niet vergelijkbaar qua specs met de Google Nexus tablet.
Ben wel benieuwd, breekt de markt misschien open?

¤300 is Samsung Galaxy Tab en Motorola Xoom en die beschikken over de t.o.v. de Tegra 3 mindere Tegra 2 processor.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 13:54:18 #277
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_113591992
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 11:48 schreef admiraal_anaal het volgende:
Yarvik TAB464
http://tweakers.net/price(...)-zwart.html#tab:info

Kwam mijn schoonmoeder mee thuis
hier kom je vast wel een eind mee: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1491656/4
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_113598882
Ik heb een tijdje terug van een medefokker een Elf II overgenomen. Prachtig apparaat, zeker voor de prijs. Zit wel met een klein probleempje: Video's in games speelt hij alleen de audio af. Ik zie daarbij geen beeld. Iemand enig idee wat het probleem kan zijn? Video's speelt hij o.a. niet af bij GTA 3 (m4v video's) en Broken Sword (Geen idee welke codec).
pi_113598884
Argh, dubbel geen idee hoe ik deze kan verwijderen...
pi_113611438
quote:
Jep, Aurora II kopen via Mistertao of Aliexpress (als je hem snel wil).
Wat is het verschil juist tussen MisterTao en Ali? Ik ben nl frequent Ali koper, maar merkbaar zijn de prijzen daar ietsjes duurder dan op Mistertao? Is de werkwijze min of meer gelijk of zijn er verschillen?
pi_113611566
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 17:29 schreef Raznov het volgende:
Ik heb een tijdje terug van een medefokker een Elf II overgenomen. Prachtig apparaat, zeker voor de prijs. Zit wel met een klein probleempje: Video's in games speelt hij alleen de audio af. Ik zie daarbij geen beeld. Iemand enig idee wat het probleem kan zijn? Video's speelt hij o.a. niet af bij GTA 3 (m4v video's) en Broken Sword (Geen idee welke codec).
MX player al geprobeerd? of is het een ander probleem :?
Narf!
  zaterdag 30 juni 2012 @ 23:36:59 #282
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_113611937
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 23:26 schreef mathske1 het volgende:

[..]

Wat is het verschil juist tussen MisterTao en Ali? Ik ben nl frequent Ali koper, maar merkbaar zijn de prijzen daar ietsjes duurder dan op Mistertao? Is de werkwijze min of meer gelijk of zijn er verschillen?
Veel fabrikanten/leveranciers zitten op Tmall/Taobao. In principe doet een seller op Aliexpress, of een webshop ook niet anders dan afnemen bij een leverancier en daar gooien ze dan nog eens een smak geld bovenop om de eigen portemonnee mee te spekken. Bij MisterTao, haal je meteen een product weg, daar waar het vandaan komt in principe (zoals de ainol store, ainol.tmall.com ) en betaal je voor de service die ze leveren voor aanschaf (Tmall/Taobao-stores accepteren vaak geen internationale verzendadressen/banktransacties) wat vrij gering is (zeker met korting) en de verzendkosten om het van de Tmall/Taobao-partij het bij MisterTao te krijgen en van hen weer door naar jou. Ze hebben geen directe winstoogmerk op het product, maar hun product is de service om datgene naar jou toe te krijgen zonder dat ze zelf een voorraad of catalogus hebben ergens van of iets.

Hierdoor komt het vaak/mogelijk goedkoper uit dan iets bij een webshop of van Aliexpress te halen. Het nadeel is dus dat het 'maar' een service is en ze dus geen verstand hebben van de producten die verkocht worden en die ook niet op voorraad hoeven te hebben liggen, dus waarschijnlijk duurt het allemaal wat langer en is het wat omslachtiger. ;)
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 23:28 schreef Sickert het volgende:

[..]

MX player al geprobeerd? of is het een ander probleem :?
Lezen: 'Video's in games' heeft 'ie het over. :P

@ Raznov... en hoe heb je die games verkregen, via de officiële wegen met je officiële Elf II fingerprint? :+
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_113612669
Sinds vandaag de Aurora II in bezit! Mooi dingetje en werkt tot nu toe prima.
Heb alleen wel wat vraagjes of ik hem naar mijn wensen kan aanpassen en hoe ik dat dan moet doen. Heb dat nog nooit gedaan, maar met dit dingetje en jullie hulp lukt het vast :)
- In de playstore kan ik geen facebook vinden, klopt dit? Hoe krijg ik de facebook app op mn tablet?
- Ik vind de baidu input irritant, zeker met die chineese tekens. Kan ik deze op engels zitten? Of ander keyboard aanzetten? Zag ik de settings dat ik de baidu niet zomaar uit kan zetten.
- Er zijn een aantal apps standaard geinstaleerd welke ik alleen maar op disable kan zetten. Kan ik deze ook verwijderen?
  zondag 1 juli 2012 @ 00:20:14 #284
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_113614008
Als je tablettype-specifieke vragen hebt, stel ze dan ook op tablet-specifieke fora (Slatedroid, XDA Developers, Tablet Republic, enz etc). ;) Waarschijnlijk is die vraag daar al gesteld, of de oplossing reeds voorgedragen.

Hier een hele sectie Aurora II bijvoorbeeld: http://www.slatedroid.com/forum/345-ainol-novo-7-aurora-ii/

- A10, Amlogic en Chinese devices worden niet echt standaard door alle apps van de store ondersteunt. Je moet dus met een creatieve oplossing komen (third party market (applanet/blackmart alpha), originele .apk's downloaden, je apparaat rooten en een andere ID meegeven (denkt de markt dat je een populair en ondersteund apparaat bent).
- Ja, je moet gewoon beter kijken denk ik. :P Settings > Language & input > Keyboard en input methods: tadaa! Zorgen dat Default - Android keyboard gezet is.
- Als je device geroot is, kan alles weg.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_113617837
Via de officiële play store weg gekocht. Ik kan de files wel vinden op mijn sd kaart en kan dan met alle geïnstalleerde media spelers de m4v prima afspelen. Alleen wil hij blijkbaar als ik het spel opstart de beelden niet weergeven, geluid wel.
pi_113642937
Wat vinden jullie van deze 10 inch tablet voor 129,99?
Ik ben zelf op zoek naar een 10 inch tablet en vraag me af of ik deze zal kopen of beter een andere kan kopen?



Supersnelle tablet pc met 1.2 ghz Cortex processor en 8 gb opslag. Een fantastische
prijs/kwaliteitverhouding met ongekende prestaties. Internetten, Apps downloaden, gamen,
muziek, hd video, E-reader en nog veel meer.

• Capacitief multi touch hd scherm.
• 3D accelerator voor snelle games.
• 1 gb ddr3 geheugen.
• 8 gb opslag, uitbreidbaar met micro sd.
• 1.3 mp camera.
• Usb + hdmi full hd aansluiting.
• Gyrosensor.
• Draadloos wi-fi.
• Speaker + mic.
• Extra sterke accu.

http://www.trekpleisteron(...)0tabletpc10inch.html
  zondag 1 juli 2012 @ 22:34:00 #287
327191 RobertNL
For your gear.
pi_113650017
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 20:42 schreef mrbombastic het volgende:
Wat vinden jullie van deze 10 inch tablet voor 129,99?
Ik ben zelf op zoek naar een 10 inch tablet en vraag me af of ik deze zal kopen of beter een andere kan kopen?

[ afbeelding ]

Supersnelle tablet pc met 1.2 ghz Cortex processor en 8 gb opslag. Een fantastische
prijs/kwaliteitverhouding met ongekende prestaties. Internetten, Apps downloaden, gamen,
muziek, hd video, E-reader en nog veel meer.

• Capacitief multi touch hd scherm.
• 3D accelerator voor snelle games.
• 1 gb ddr3 geheugen.
• 8 gb opslag, uitbreidbaar met micro sd.
• 1.3 mp camera.
• Usb + hdmi full hd aansluiting.
• Gyrosensor.
• Draadloos wi-fi.
• Speaker + mic.
• Extra sterke accu.

http://www.trekpleisteron(...)0tabletpc10inch.html
Ziet er goed uit, alleen denk dat hij vrij dik is :) Scherm vraag ik mij ook af, 800x480 of 1024x600...
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  maandag 2 juli 2012 @ 14:24:42 #288
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_113671354
Mijn Ainol is deaud :{

Maar weer effe chatten met Koko Gao....

[ Bericht 8% gewijzigd door Hi_flyer op 02-07-2012 14:29:47 ]
  maandag 2 juli 2012 @ 14:36:46 #289
327191 RobertNL
For your gear.
pi_113671858
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 14:24 schreef Hi_flyer het volgende:
Mijn Ainol is deaud :{

Maar weer effe chatten met Koko Gao....
Wut :o, helamaal niks meer ?
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  maandag 2 juli 2012 @ 15:49:32 #290
374799 Janesh
babyboomer and retired .
pi_113674951
Had ik ook met de eerste ramos w17 pro, nog niet vaak mee gemaakt, als je je gezonde verstand gebruikt zijn de android devices haast niet te bricken.
Ik heb hem terug gestuurd naar albert in shenzhen, en na een week of drie en enkele aanmaningen krijg ik net een smsje van dhl dat ze tevergeefs vanmiddag bij mij aan de deur zijn geweest omdat ik me vanochtend vergaapte aan de tour de france in het belgische Visé.
. You know we all became mathematicians for the same reason: we were lazy
  maandag 2 juli 2012 @ 20:44:26 #291
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_113688049
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 14:36 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Wut :o, helamaal niks meer ?
Snap er niks van, maar opeens doetie het weer :{ De tablet reageerde echt nergens meer op, tot ik een usb-kabel inplugde. Toen kwam hij weer tot leven.

Overigens, de Aurora komende vrijdag bij pandawill voor 133 dollar. Nette prijs lijkt me.
  maandag 2 juli 2012 @ 21:04:57 #292
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_113689280
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 14:24 schreef Hi_flyer het volgende:
Mijn Ainol is deaud :{

Maar weer effe chatten met Koko Gao....
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2012 20:44 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Snap er niks van, maar opeens doetie het weer :{ De tablet reageerde echt nergens meer op, tot ik een usb-kabel inplugde. Toen kwam hij weer tot leven.

Overigens, de Aurora komende vrijdag bij pandawill voor 133 dollar. Nette prijs lijkt me.
De Aurora II van een vriend van mij doet het ook ineens niet meer.

[ Bericht 5% gewijzigd door mime_negert op 02-07-2012 21:51:37 ]
  maandag 2 juli 2012 @ 23:09:53 #293
327191 RobertNL
For your gear.
pi_113697068
Tot nu toe (niet alleen voor mij zelf :P) ongeveer 25 tablets deze kant op gehaald. Nog weinig/geen RMA's gehad tot nu toe.
1x ging naar +-2 maand stuk teruggestuurd, nieuwe gekregen.
1x Wifi chip stuk. Opgestuurd met postnl (in China een fout gemaakt) na 2 maand retour gekregen :'(. Toch gerepareerd met een tablet die DOA aankwam (foutje van DHL :') )
SPOILER: Omdat die foto zo mooi blijft
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_113744308
de mijne wilt niet meer opladen, zowel groen als rode lampje blinken door elkaar maar krijg hem niet gelanceerd... of ik gebruik de verkeerde oplader :')
maar lampje brand toch :D

mss eens kijken wat Aurora II is en waar te verkrijgen :)

edit: oja coupon codes in OP voor BIC en PW werken niet ... geen korting dus :(

[ Bericht 14% gewijzigd door Syphixx op 04-07-2012 00:45:01 ]
  woensdag 4 juli 2012 @ 01:03:20 #295
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_113745305
www.tjoos.com // www.retailmenot.com // www.google.nl
Search and you will find. Op BIC zelf zelfs... hoe kun je het hebben gemist?

En buiten die tijdspanne natuurlijk recommenden voor korting. Op PW kun je 'panda4fok' gebruiken natuurlijk.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_113752433
Nu een klein weekje e Samsung tab2 10.1,

Ben er zeer content mee :)
Merk soms, wanneer ik veel doe dat hij wat trager reageert op sommige dingen.
Voor de rest doet hij wat hij moet doen, en dat doet die ook nog eens heel goed.

Browsen, youtube, facebook ed. werken allemaal moeiteloos.

De camera is niet echt je van het, maar die gebruik ik toch niet :P

Voor de rest, prima en fijn apparaat :)
pi_113756179
voila, hopelijk komt ie snel toe :)
pi_113761095
Na een tijd meelezen in het chinese webshops topic wil ik jullie graag om raad vragen.

Ik zoek een 10.1 inch tablet met een resolutie van 1280*800 voor ongeveer 200 euro of minder.
Nou heb ik er 3 gevonden die er wel ok uitzien:

Ampe A10

150 euro, ben bang dat de CPU faalt.

OF

Cube U30GT

177 euro maar nog niet leverbaar?

OF

Archos 101 g9 turbo

Die ik voor 207 kan kopen.

Als ik een chinatab koop en via gewone airmail laat bezorgen, is er dan nog steeds een grote kans op invoerrechten? Want dan kan ik m sowieso beter in NL kopen.. Plus dat er dan geen chinese android versie ofzo opstaat (ik ga liever niet een nieuw apparaat bricken met mijn faalskills :') )

Verder nog dingen waar ik op moet letten? Die Archos is volgens reviews niet al te stevig maar hoe staat dat in verhouding met chinese tablets?

Bvd,
Henkieklaas
  woensdag 4 juli 2012 @ 15:05:04 #299
327191 RobertNL
For your gear.
pi_113761825
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 14:47 schreef henkieklaas het volgende:
Na een tijd meelezen in het chinese webshops topic wil ik jullie graag om raad vragen.

Ik zoek een 10.1 inch tablet met een resolutie van 1280*800 voor ongeveer 200 euro of minder.
Nou heb ik er 3 2 gevonden die er wel ok uitzien:

Ampe A10

150 euro, ben bang dat de CPU faalt.

OF
Niet nemen :) Wel een leuke tablet maar de A10 processor valt in het niet bij onderstaande twee processors.
quote:
Cube U30GT

177 euro maar nog niet leverbaar?
Ziet er goed uit (op papier) maar wel wifi problemen. Zouden opgelost moeten zijn met de nieuwe batch maar ik zou eerst nog even wachten tot die uitgeleverd zijn (binnen nu en 14 dagen zullen de eersten er wel zijn).
quote:
OF

Archos 101 g9 turbo

Die ik voor 207 kan kopen.

Als ik een chinatab koop en via gewone airmail laat bezorgen, is er dan nog steeds een grote kans op invoerrechten? Want dan kan ik m sowieso beter in NL kopen.. Plus dat er dan geen chinese android versie ofzo opstaat (ik ga liever niet een nieuw apparaat bricken met mijn faalskills :') )

Verder nog dingen waar ik op moet letten? Die Archos is volgens reviews niet al te stevig maar hoe staat dat in verhouding met chinese tablets?

Bvd,
Henkieklaas
Archos = garantie in Europa. Maar ook die tablet is niet geweldig. behuizing voelt naar mijn idee te slap/kraakt (die ik beet heb gehad in ieder geval). Daarnaast heb je als je hem 1 in hand houd direct ''bubbels'' onder het scherm (druk, zal vast wel een naam hebben), dat ka niet bevordelijk zijn voor de tablet.

Daarnaast is heeft hij maar 512MB ram, dan kunnen ze slim memory management (of dergelijke marketing term) hebben maar dat zorgt er niet voor dat alles 2x zo zuinig is. Daarnaast vond ik de Archos niet zo soepel als ik had gehoopt op de dualcore processor. Nog een nadeel was dat de tablet gewoon heet was nadat ik er een half uur actief gebrowsed/gamed/etc had.

Welke ik zou nemen zou ik niet weten, het is al een tijdje geleden dat ik de Archos beet had dus de software kan beter zijn geworden (snelheid). De prijs zit wel dicht bij elkaar en garantie is ook wel lekker...

Als je me de zelfde vraag twee weken geleden had gesteld had ik direct CUBE gezegd maar door de wifi problemen en vermeende scherm en processor problemen zou ik toch de kat nog even uit de boom kijken (deel van scherm en processor is gebaseerd op geruchten, kan dus best 1 fout model zijn geweest)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_113763212
Bedankt voor je reactie!

quote:
Daarnaast is heeft hij maar 512MB ram
1GB volgens deze site, anders was ie sowieso al afgevallen:P

quote:
Daarnaast heb je als je hem 1 in hand houd direct ''bubbels'' onder het scherm
Je bedoelt dat als je aan de achterkant druk zet, het doordrukt op de achterkant van het scherm?
Had m laatst snel even bekeken, maar dat viel iig erg mee. Moest moeite doen om dat effect te krijgen.
  woensdag 4 juli 2012 @ 15:42:51 #301
327191 RobertNL
For your gear.
pi_113763566
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 15:35 schreef henkieklaas het volgende:
Bedankt voor je reactie!

[..]

1GB volgens deze site, anders was ie sowieso al afgevallen:P

[..]

Je bedoelt dat als je aan de achterkant druk zet, het doordrukt op de achterkant van het scherm?
Had m laatst snel even bekeken, maar dat viel iig erg mee. Moest moeite doen om dat effect te krijgen.
Ah dan heb ik dat verkeerd onthouden, meende toch dat dat daar aangeven stond. Maar bij de Mediamarkt zijn de specsheets niet altijd even goed/actueel merkte ik al toen ik daar was :D
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')