abonnement Unibet Coolblue
pi_113601730
Mooi BE! En super dat je er 'zomaar even' mouwen aan hebt getekend! Daar heb ik me nog nooit aan durven wagen, lijkt me erg moeilijk!
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_113666242
vraagje: waar kan je die viltjes kopen voor op de garenpen van je machine?
of is t een onzin dingetje?
pi_113675257
Mooi Miriba en BE! Mijn naaimachine staat een beetje te verstoffen haha.
pi_113681767
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 12:12 schreef Mikky het volgende:
vraagje: waar kan je die viltjes kopen voor op de garenpen van je machine?
of is t een onzin dingetje?
Gewoon zelf een rondje uit een stukje vilt (of anders zacht stofje) knippen. Volgens mij een beetje onzinnig, misschien scheelt het wat slijtage aan de bovenkant van de naaimachine ofzo? Ik ben die dingetjes al lang kwijt, naai nu zonder.
pi_113683185
ok, dan ga ik geen gekke dingen uithalen om eraan te komen :)

vastgelopen met mn laatste projectje >_<
iets moeilijkere tutorial dan ik dacht :'(
pi_113761594
Misschien nog leuk voor de mensen die nog een naaidoos zochten. Deze zag ik bij de Xenos Den Haag staan met 50% korting, nu dus 6 euro:



pi_113764301
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 19:05 schreef Mikky het volgende:
ok, dan ga ik geen gekke dingen uithalen om eraan te komen :)

vastgelopen met mn laatste projectje >_<
iets moeilijkere tutorial dan ik dacht :'(
waar ga je de mist in dan?
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  woensdag 4 juli 2012 @ 16:45:34 #58
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_113766385
ik naai best veel, maar vergeet elke keer foto's te maken...
vandaag ff een klein mini dingetje gemaakt ik ben er ongeveer een uurtje mee bezig geweest. Ik heb voor mezelf een taille riem gemaakt.

Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_113782247
mooie taille heb je ook. Schattig hoor.
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_113883557
Brighteyes, wat een mooi stofje. Vooral de voorkant! Goed van je dat je de mouwen zelf heb aangetekend. Ik ben zelf bezig met het namaken van een favoriet shirt, maar het mouwgedeelte tekenen vind ik echt het moeilijkst. Eerlijk gezegd kan ik de jurk op de eerste foto niet zo goed zien, maar ik ben er van overtuigd dat je jurk mooi staat! :-)
Groet,
Miriba
http://mrs-busy.blogspot.com/
Give-away tot 11 oktober 2012
pi_113950413
Hallo!

Ik ben een wannabee naaister ;-)
Er staat nu een jaar een naaimachine op mijn hobbykamer boven....
Tot nu toe alleen stof te vergaren....heb wel geoefent recht toe recht aan stikken.
En *arghhhh* draad weer spannen...............................

Hebben jullie tips om mij over de drempel te helpen ook ECHT aan iets te beginnen?

Welke stof is het beste om mee te beginnen?
Hebben jullie tips waar je gratis makkelijke patronen vandaan kan halen via internet?
Maakt niet uit wat, als het maar simpel is haha (rok? tasje?)

Ik moet nu echt eens gaan oefenen.
  maandag 9 juli 2012 @ 12:33:28 #62
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_113963748
ik vind zelf een A lijn rok in een simpel katoentje erg makkelijk om te maken, alleen de rits inzetten kan mss moeilijk worden.
Je kunt ook beginnen met een simpele tas van katoen, canvas (een stevige geweven katoen) of linnen.
2 rechthoeken van gewenste grote tegenelkaar stikken met de goede kanten tegenelkaar aan. De onderkant en de zijkanten dichtstikken. Herhaal deze stap voor de binnenkant van de tas. Eventueel de binnentas 1 cm kleiner knippen zodat deze beter in de buitentas past.
Dan maak je de hengels van de buitenstof. Twee lange repen knippen van gewenst formaat en de breedte is dan 2x de gewenste breedte + naadtoeslag van 1 - 1,5 cm. Een lange reep over de breedte met de goede kanten op elkaar leggen. Dan de lange kant en een korte kant vast stikken. De reep omdraaien (zal ff iets zoeken dat je er beeld bij hebt hoe je dit het beste kunt doen). Allen kanten op de kant doorstikken. Dit alles herhalen voor de 2e reep.
De hengels op de gewenste plek op de buitenstof vast spelden. Dus ook weer goede kanten opelkaar en de naden allebei aan de zelfde kant. Dan de binnentas op de buitentas spelden met de goede kanten opelkaar. Dit werkt het beste door de buitentas in de binnentas te doen. Vast stikken op een stuk na zodat je straks de tas weer binnenstebuiten kunt draaien. Een tip; laat een stuk tussen de hengsels open en zorg dat je iig de hengels al hebt vastgestikt. De tas door de opening keren. De bovenrand op de kant smal door stikken, zodat ook het stuk dat je net open hebt gelaten ook weer netjes dicht is.
Vergeet niet alle naden na het stikken met een zigzagsteek af te werken tegen het rafelen van de stof. De naden stik je naaivoetbreedte, smal op de kant stikken is meestal een paar mm.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
  maandag 9 juli 2012 @ 13:48:03 #63
351203 zouzomaarkunnen
zouzomaarkunnen
pi_113966012
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 23:18 schreef Czarina het volgende:
Hallo!

Ik ben een wannabee naaister ;-)
Er staat nu een jaar een naaimachine op mijn hobbykamer boven....
Tot nu toe alleen stof te vergaren....heb wel geoefent recht toe recht aan stikken.
En *arghhhh* draad weer spannen...............................

Hebben jullie tips om mij over de drempel te helpen ook ECHT aan iets te beginnen?

Welke stof is het beste om mee te beginnen?
Hebben jullie tips waar je gratis makkelijke patronen vandaan kan halen via internet?
Maakt niet uit wat, als het maar simpel is haha (rok? tasje?)

Ik moet nu echt eens gaan oefenen.
Dat beginnen vond ik ook moeilijk, nog wel trouwens. Ik had eerst bij Ikea wat goedkope lappen stof gehaald om te oefenen. En ben toen inderdaad begonnen met een tas zoals hierboven beschreven. Die heb ik een paar x gemaakt, verschillende formaten. Toen een label-doekje voor een baby, speenkoord, wikkeldoek en boxkleed. Allemaal recht stikken en bochten maken.

Nu ga ik een andere tas maken, en schrik nu al van alle patroon delen! En ik ga een rokje maken voor onze dochter, voor het eerst elastiek gebruiken! ;)

Anyway : probeer dus eerst niet te moeilijk, gewoon recht is soms al een hele uitdaging. Een eenvoudige tas, sjaaltje van dun katoen, placemats van tafelzeil of dik katoen is ook een makkelijke om te beginnen. Durf je het aan, dan kan je zelfs proberen er een baisband omheen te naaien. Ziet het er nog iets mooier uit. Succes!!
  maandag 9 juli 2012 @ 14:05:45 #64
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_113966625
Ik zou ergens op les gaan. Vaak starten er in September of Oktober wel weer allerlei cursussen en ik vond het zeker in het begin fijn om daar vragen te kunnen stellen maar ook daardoor de stimulans te hebben om lekker door te gaan.
***
pi_113993567
Ik ga mooi met een tasje beginnen.
Deze beschrijving erbij...moet goedkomen toch?
Mits de naaimachine niet besluit de draad te weigeren...vind het toch best lastig hoor de machine onder de knie krijgen (net als mn moeder het eng vind om op de computer wat te doen hihi...bang dat het verkeerd gaat of kapot oid)

GEWOON DOEN dus...even een leuk katoenen stofje opsnorren.
Misschien eerst oefenen met een oud laken??
Hopelijk lukt het me om voor 4 augustus iets fatsoenlijk in elkaar te zetten.

Werken jullie altijd met patronen trouwens?
Dat "plat denken" lijkt me lastig.
Of op een paspop?
  dinsdag 10 juli 2012 @ 10:45:39 #66
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_114003455
met heelveel dingen werk ik altijd gewoon met patronen en dan gaat het voornamelijk om kleding. Zowel mijn moeder als ik naaien dus we hebben ondertussen een zeer grote patronen collectie opgebouwd. Toch maak ik ook wel wat zonder patronen, zoals tassen en riemen. Daarnaast pas ik ook veel bestaande patronen aan.

betreft de machine inrijgen? wat gaat er staat mis? staat de draadspanning niet te hoog? Meestal is dit een wieltje bovenaan de machine vlak bij de plek waar je de draad ook inrijgt.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_114004050
ben eruit gekomen :)
snapte niet wat ze bedoelden in de tutorial, maar was eigenlijk best goed te doen..
heb een laptop sleeve gemaakt voor m'n vriend z'n laptop :)
pi_114048338
Mijn rok is af! (foto volgt). Ik ben dus uiteindelijk uit het ellendige knoopsgat gekomen..

Gisteren een workshop mouleren gevolgd, wat was dat leuk zeg! Die man maakte ook paspoppen precies op maat, maar die waren echt duur! (450 euro). Enige voordeel is dat als je veel aankomt of afvalt, hij ze voor een paar tientjes weer precies op maat maakt....
Dus als ik ooit nog een schip met geld binnenkrijg, dan zou ik dat zeker in overweging nemen...
  woensdag 11 juli 2012 @ 09:11:47 #69
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_114049368
:D Ik wil zo graag een hondenpaspop :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 11 juli 2012 @ 11:49:19 #70
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_114054103
dat word je hond inwikkelen in een ductape ^^
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_114084584
Hihi ja dat zou een gat in de markt zijn, hondenpaspoppen ;-)

Stof zal zo wel binnenkomen en dan ga ik eens proberen of het lukt.
  donderdag 12 juli 2012 @ 22:09:19 #72
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_114129211
IK ben steeds te lui om foto te uploaden :') Maar nu toch maar eens gedaan..

Wat dingen van de laatste tijd dus..
een portemonnee voor mezelf:


Binnenkant:


Ik had eerst een proefmodel in denim gemaakt, omdat ik op internet tegenkwam dat het patroon niet zo simpel zou zijn


Een bloesje voor de oudste, erg leuk modelletje uit een Ottobre uit 2005. Stond al heel lang op mijn lijstje, maar met rimpelelastiek kon mijn vorige machine niet omgaan. Nu wel *)

detail:


Witte, korte legging was ook nog nodig


Tijn voelde zich achtergesteld en wilde dat ik ook eens iets voor hem zou maken. Samen stof uitgezocht en gehaald en sindsdien woont ie in dit shirt O+


Nog kraamkadootjes:




Juffenkadootjes:




en deze was voor Towelday (25 mei). Zelf afbeelding gedigitaliseerd en goed gelukt vind ik zelf.


Ik ben behoorlijk bezig geweest de laatste tijd, al zeg ik het zelf ;)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_114141658
wauw ET echt heel mooi!
Vooral die portemonnee is echt super. Waar heb je dat patroon vandaan als ik vragen mag?
  vrijdag 13 juli 2012 @ 09:00:07 #74
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_114141851
Dat patroon is van Griselda van Machwerk. Even geen linkje, zit mobiel. Die zal ik later nog wel ff plakken :-)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_114143043
heb het al gevonden! http://www.machwerk-shop.de/dl_stats/home.php

Thnxxx.

Staan superleuke dingen op. Mijn duits is alleen een beetje roestig haha.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')