abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_123503105
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 15:37 schreef Luna3 het volgende:

[..]

Nee, omdat ze bang waren dat ik dan 's nacht hypo's zou kunnen krijgen. En da's maar goed ook, want ik eet altijd nog laat en dan spuit ik 2 tot 5 eenheden bij (ligt aan hoeveel en hoe zoet ik at) en dan is 'ie 's ochtends tussen de 4 en de 8.

Lantus 8 eenheden 's ochtends en voor t eten 2 Novarapid. Gister bij mijn ouders gegeten; rodekool van mama met heel veel suiker...heb ik vier eenheden voor t eten gespoten en toen was 'ie daarna dus netjes. Denk dat ik het al snel doorheb, maar blijft een gedoe. Heb jij ook diabetes dan?
Dat is echt nog inregelen met zo vaak die kleine hoeveelheden. Hopelijk kan de prikfrequentie later omlaag.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_123503137
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 15:39 schreef Cat22 het volgende:
Dat is echt nog inregelen met zo vaak die kleine hoeveelheden. Hopelijk kan de prikfrequentie later omlaag.
Ja, hoop ik ook!!!
  † In Memoriam † vrijdag 1 maart 2013 @ 15:43:00 #103
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_123503253
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 15:37 schreef Luna3 het volgende:

[..]

Nee, omdat ze bang waren dat ik dan 's nacht hypo's zou kunnen krijgen. En da's maar goed ook, want ik eet altijd nog laat en dan spuit ik 2 tot 5 eenheden bij (ligt aan hoeveel en hoe zoet ik at) en dan is 'ie 's ochtends tussen de 4 en de 8.

Lantus 8 eenheden 's ochtends en voor t eten 2 Novarapid. Gister bij mijn ouders gegeten; rodekool van mama met heel veel suiker...heb ik vier eenheden voor t eten gespoten en toen was 'ie daarna dus netjes. Denk dat ik het al snel doorheb, maar blijft een gedoe. Heb jij ook diabetes dan?
O, dat valt reuze mee eigenlijk. Zo heel veel insuline heb je blijkbaar niet nodig om alles te corrigeren. Als je eenmaal weet hoeveel je voor het eten moet spuiten zodat het daarna ook netjes blijft kan je een aantal prik momenten schrappen. Bij mij begon het ook met zo weinig eenheden.

Ik heb nu denk ik sinds oktober '12 diabetes. Zo heel lang heb ik het dus ook niet.
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_123503357
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 15:43 schreef De_Kardinaal het volgende:
O, dat valt reuze mee eigenlijk. Zo heel veel insuline heb je blijkbaar niet nodig om alles te corrigeren. Als je eenmaal weet hoeveel je voor het eten moet spuiten zodat het daarna ook netjes blijft kan je een aantal prik momenten schrappen. Bij mij begon het ook met zo weinig eenheden.

Ik heb nu denk ik sinds oktober '12 diabetes. Zo heel lang heb ik het dus ook niet.
Onee, da's ook net pas eigenlijk. Balen zeg! Had het bij jou een aanwijsbare oorzaak? (hoeft niet te noemen wat, maar gewoon, was het onverwacht of niet geheel?)

Dus in principe zal het later opgeteld kunnen worden. (Stel even glad genomen; ik spuit nu 2 voor en 5 na, dan zal het later ongeveer 7 voor en niks na-spuiten kunnen worden?)
  † In Memoriam † vrijdag 1 maart 2013 @ 15:55:27 #105
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_123503765
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 15:45 schreef Luna3 het volgende:

[..]

Onee, da's ook net pas eigenlijk. Balen zeg! Had het bij jou een aanwijsbare oorzaak? (hoeft niet te noemen wat, maar gewoon, was het onverwacht of niet geheel?)

Dus in principe zal het later opgeteld kunnen worden. (Stel even glad genomen; ik spuit nu 2 voor en 5 na, dan zal het later ongeveer 7 voor en niks na-spuiten kunnen worden?)
Nee, het had geen aanwijsbare oorzaak. Het was gewoon geheel onverwacht. Ik weet ook niet welke vorm ik heb van diabetes. Het wordt behandeld als type 1 in ieder geval, omdat het daar toch het meeste op lijkt.

Nee, zo simpel werkt dat niet. Met 2 keer prikken in 2 uur voorkom je twee keer een piek. Met 1 keer prikken moet die piek in één keer worden opgevangen. Het kan goed zijn dat 2 voor en 5 na, uiteindelijk 8 of 9 voor de maaltijd worden. Je moet nog een beetje weten waar je wel en niet sterk op reageert qua eten. Het maakt wel uit of je drie pannenkoeken eet met stroop of drie borden groente.

Weet je al wat over het HbA1c?

Voor ervaringen door andere gebruikers enzovoorts: http://www.diabetesforum.nl/
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_123504779
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 15:55 schreef De_Kardinaal het volgende:
Nee, het had geen aanwijsbare oorzaak. Het was gewoon geheel onverwacht. Ik weet ook niet welke vorm ik heb van diabetes. Het wordt behandeld als type 1 in ieder geval, omdat het daar toch het meeste op lijkt.

Nee, zo simpel werkt dat niet. Met 2 keer prikken in 2 uur voorkom je twee keer een piek. Met 1 keer prikken moet die piek in één keer worden opgevangen. Het kan goed zijn dat 2 voor en 5 na, uiteindelijk 8 of 9 voor de maaltijd worden. Je moet nog een beetje weten waar je wel en niet sterk op reageert qua eten. Het maakt wel uit of je drie pannenkoeken eet met stroop of drie borden groente.

Weet je al wat over het HbA1c?

Voor ervaringen door andere gebruikers enzovoorts: http://www.diabetesforum.nl/
Klote zeg voor jou ook.

Mijn HbA1c was ook iets verhoogd, dus het is langzaam begonnen met een enorme 'eindsprint'.
Heb nog geen internist gezien ofzo, wel een diabetescoach die ik kan bellen. Ben nu ook nog niet toe aan dat ziekenhuisgedoe erbij, maar over 3 weken zie ik mijn eigen internist/nefroloog weer, en dan gaan we op zoek naar verdere behandelwijze. Wil ook graag een dietiste spreken/zien. Heb inmiddels heel veel Stevia besteld en dat vind ik best lekker!!
  † In Memoriam † vrijdag 1 maart 2013 @ 18:33:39 #107
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_123509440
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 16:16 schreef Luna3 het volgende:

[..]

Klote zeg voor jou ook.

Mijn HbA1c was ook iets verhoogd, dus het is langzaam begonnen met een enorme 'eindsprint'.
Heb nog geen internist gezien ofzo, wel een diabetescoach die ik kan bellen. Ben nu ook nog niet toe aan dat ziekenhuisgedoe erbij, maar over 3 weken zie ik mijn eigen internist/nefroloog weer, en dan gaan we op zoek naar verdere behandelwijze. Wil ook graag een dietiste spreken/zien. Heb inmiddels heel veel Stevia besteld en dat vind ik best lekker!!
Geen internist gezien? Wie heeft je spuit-schema in elkaar gezet dan?

Een diëtiste is sowieso wel fijn. En een tabel met het aantal koolhydraten per product. Of gewoon goed achterop de verpakking kijken.
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_123509604
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 18:33 schreef De_Kardinaal het volgende:
Geen internist gezien? Wie heeft je spuit-schema in elkaar gezet dan?

Een diëtiste is sowieso wel fijn. En een tabel met het aantal koolhydraten per product. Of gewoon goed achterop de verpakking kijken.
Ik kreeg een mail van mijn behandelend centrum (wat ver weg zit om bepaalde redenen) en die adviseerde om naar de huisarts te gaan voor een diabetes coach. Zij kwam langs met een one touch priksysteem en metformine tabletjes. Toen ik prikte was het dus 29 op nuchtere maag en toen heeft ze me naar de ehbo gestuurd. Daar aangekomen (inmiddels gegeten) was 'ie 37 en waren ook mijn nierwaardes gesegen. (door uitdroging) Daar werd ik meteen opgenomen en aan een vochtinfuus gelegd met een insulinepomp.

Een dag later had de diabetes coach van het ziekenhuis naar aanleiding van het dalen in de nacht door die pomp een spuitschema opgezet. Omdat het weekend was heb ik verder niemand gezien, behalve de diensdoende 's ochtends. Omdat ik zaterdagochtend weer normale waarden had, mocht ik naar huis als ik die spuit in m'n lijf kon jassen.

Als iemand zegt dat ik dan kan gaan, dan jas ik die d'r wel ff in hoor. Was spuiten trouwens al gewend van de EPO. (Hoewel je daar geen naald zag door een sureclick systeem, wat toch fijner was) Nu gaat t wel, maar de insuline in m'n buik brandt na, heb jij dat ook?
  † In Memoriam † vrijdag 1 maart 2013 @ 18:51:43 #109
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_123510022
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 18:39 schreef Luna3 het volgende:

[..]

Ik kreeg een mail van mijn behandelend centrum (wat ver weg zit om bepaalde redenen) en die adviseerde om naar de huisarts te gaan voor een diabetes coach. Zij kwam langs met een one touch priksysteem en metformine tabletjes. Toen ik prikte was het dus 29 op nuchtere maag en toen heeft ze me naar de ehbo gestuurd. Daar aangekomen (inmiddels gegeten) was 'ie 37 en waren ook mijn nierwaardes gesegen. (door uitdroging) Daar werd ik meteen opgenomen en aan een vochtinfuus gelegd met een insulinepomp.

Een dag later had de diabetes coach van het ziekenhuis naar aanleiding van het dalen in de nacht door die pomp een spuitschema opgezet. Omdat het weekend was heb ik verder niemand gezien, behalve de diensdoende 's ochtends. Omdat ik zaterdagochtend weer normale waarden had, mocht ik naar huis als ik die spuit in m'n lijf kon jassen.

Als iemand zegt dat ik dan kan gaan, dan jas ik die d'r wel ff in hoor. Was spuiten trouwens al gewend van de EPO. (Hoewel je daar geen naald zag door een sureclick systeem, wat toch fijner was) Nu gaat t wel, maar de insuline in m'n buik brandt na, heb jij dat ook?
Is je eigen nefroloog ervan op de hoogte? Je behandelcentrum is het ziekenhuis waar je de transplantatie hebt gehad?

Ik moest via de huisarts meteen naar de SEH. Toen werd ik voor een week opgenomen om te leren spuiten en leren zelf de glucose-waarden een beetje in orde te krijgen.

Ja, dat heb ik heel soms, maar dat is niet de bedoeling dat het elke keer brandt. Dat kan liggen aan de lengte van de naald of de spuit-techniek.
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_123510592
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 18:51 schreef De_Kardinaal het volgende:
Is je eigen nefroloog ervan op de hoogte? Je behandelcentrum is het ziekenhuis waar je de transplantatie hebt gehad?

Ik moest via de huisarts meteen naar de SEH. Toen werd ik voor een week opgenomen om te leren spuiten en leren zelf de glucose-waarden een beetje in orde te krijgen.

Ja, dat heb ik heel soms, maar dat is niet de bedoeling dat het elke keer brandt. Dat kan liggen aan de lengte van de naald of de spuit-techniek.
Zit je dan te diep of te ondiep als het brandt?

Ja, ik dus ook naar de SEH, maar de dienstdoende internist had dus naar aanleiding van het dalen tijdens die pomp een spuitschema opgesteld met de diabetes coach... Met dat eten in t ziekenhuis kijg ik mijn waarden toch niet op orde: ik eet daar bijna niks, zo vies!

Mijn behandelend arts (inderdaad in het transpantatieziekenhuis) is op de hoogte nu ja. Over drie weken daarheen.

Ze gaven me 8 mm naaldjes mee, maar ik kreeg enorme blauwe plekken: ik heb helemaal geen 8 mm vet op m'n benen joh!! Dus toen heeft de apotheek 4 mm naaldjes gegeven; in m'n been nergens last van, maar in m'n buik brandt het dus.

Misschien moet in m'n been dan 4 of 5 mm, en in mijn buik 8, omdat daar meer vet zit, zou kunnen.
  † In Memoriam † vrijdag 1 maart 2013 @ 19:59:45 #111
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_123512623
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 19:08 schreef Luna3 het volgende:

[..]

Zit je dan te diep of te ondiep als het brandt?

Ja, ik dus ook naar de SEH, maar de dienstdoende internist had dus naar aanleiding van het dalen tijdens die pomp een spuitschema opgesteld met de diabetes coach... Met dat eten in t ziekenhuis kijg ik mijn waarden toch niet op orde: ik eet daar bijna niks, zo vies!

Mijn behandelend arts (inderdaad in het transpantatieziekenhuis) is op de hoogte nu ja. Over drie weken daarheen.

Ze gaven me 8 mm naaldjes mee, maar ik kreeg enorme blauwe plekken: ik heb helemaal geen 8 mm vet op m'n benen joh!! Dus toen heeft de apotheek 4 mm naaldjes gegeven; in m'n been nergens last van, maar in m'n buik brandt het dus.

Misschien moet in m'n been dan 4 of 5 mm, en in mijn buik 8, omdat daar meer vet zit, zou kunnen.
Als het brandt dan zit je te ondiep en als het pijn doet en zorgt voor bloeduitstortingen dan zit je te diep. De kunst is dus ertussen te zitten.

Met een naald van 4 mm moet je loodrecht in de huid prikken zonder huidplooi. Met een naaldje van 8 mm prik je in een huidplooi.
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_123514557
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 19:59 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Als het brandt dan zit je te ondiep en als het pijn doet en zorgt voor bloeduitstortingen dan zit je te diep. De kunst is dus ertussen te zitten.

Met een naald van 4 mm moet je loodrecht in de huid prikken zonder huidplooi. Met een naaldje van 8 mm prik je in een huidplooi.
Okee, dan moet in m'n buik dus zonder plooi. Maar in mijn benen moet ik wel met een plooi, anders zit je meteen op m'n spier...

Hoedanook, de waarden zakken er wel goed op, dus wat dat betreft maakt het dus niet zoveel uit gelukkig.
  † In Memoriam † vrijdag 1 maart 2013 @ 20:45:10 #113
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_123514654
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 20:43 schreef Luna3 het volgende:

[..]

Okee, dan moet in m'n buik dus zonder plooi. Maar in mijn benen moet ik wel met een plooi, anders zit je meteen op m'n spier...

Hoedanook, de waarden zakken er wel goed op, dus wat dat betreft maakt het dus niet zoveel uit gelukkig.
Komt in ieder geval wel binnen. Heb je nu nog steeds hoge uitschieters?
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_123516206
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 20:45 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Komt in ieder geval wel binnen. Heb je nu nog steeds hoge uitschieters?
Jep. Helaas. Dia coach had de lantus al van 6 naar 8 gedaan en dat scheelde een stuk. (van uitschieters als 28 naar uitschieters van 18 tot 22... Denk dat ik sowieso nog naar tien Lantus moet. En dan voor de maaltijd nog meer denk ik ook. We wachten het nog ff af.
  † In Memoriam † vrijdag 1 maart 2013 @ 21:27:13 #115
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_123516834
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 21:14 schreef Luna3 het volgende:

[..]

Jep. Helaas. Dia coach had de lantus al van 6 naar 8 gedaan en dat scheelde een stuk. (van uitschieters als 28 naar uitschieters van 18 tot 22... Denk dat ik sowieso nog naar tien Lantus moet. En dan voor de maaltijd nog meer denk ik ook. We wachten het nog ff af.
Dat is nog steeds veel te hoog ja. Alles netjes opschrijven en bijhouden.
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_123517056
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 21:27 schreef De_Kardinaal het volgende:
Dat is nog steeds veel te hoog ja. Alles netjes opschrijven en bijhouden.
Doe ik ook ;)
  † In Memoriam † vrijdag 1 maart 2013 @ 21:32:02 #117
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_123517105
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 21:31 schreef Luna3 het volgende:

[..]

Doe ik ook ;)
In plaats van hele hoge waarden heb je nu ook vaak goede waarden? Wat is je laagste waarde tot nu toe?
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_123517785
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 21:32 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

In plaats van hele hoge waarden heb je nu ook vaak goede waarden? Wat is je laagste waarde tot nu toe?
4,1 bij het wakker worden.
  † In Memoriam † vrijdag 1 maart 2013 @ 21:56:32 #119
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_123518208
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 21:47 schreef Luna3 het volgende:

[..]

4,1 bij het wakker worden.
Je daalt dus 's nachts flink met kans op hypo's. Maar beter in je bed een hypo krijgen dan ineens buiten op straat.
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_123519233
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 21:56 schreef De_Kardinaal het volgende:
Je daalt dus 's nachts flink met kans op hypo's. Maar beter in je bed een hypo krijgen dan ineens buiten op straat.
We moeten maar ff gaan pmmen, want zo wordt het een behoorlijke slowchat.
pi_133888880
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 22:15 schreef Luna3 het volgende:

[..]

We moeten maar ff gaan pmmen, want zo wordt het een behoorlijke slowchat.
*kick*

Hoe gaat het met je? Ben benieuwd!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_133889070
goeie kick
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_133889158
Ook benieuwd, en beetje triest om de Kardinaal te lezen
pi_133905654
Haha, wat leuk die kick!

Fijn te merken dat er nog steeds aan me wordt gedacht!!

De persoonlijke omstandigheden zijn dat ik van een appartementje naar een huis aan het verhuizen ben, dat daar gerenoveerd moet worden en dat ik merk dat ik toch echt arbeidsongeschikt ben gebleven; het is zooooo zwaar, en om me zo te voelen hoef ik echt niet veel fysieke arbeid te verrichten. Dus da's jammer, maar niks nieuws, dus ook geen zware shock ofzo.
Wel ben ik daarnaast op 1 januari begonnen met m'n eigen (ontwerp)bedrijfje. Ik heb zo een paar hele toffe opdrachten gehad dit jaar en behalve dat ik dat te gek vind, (m'n eigen tijd kan indelen en energie verdelen) heb ik daardoor ook het gevoel dat ik niet zomaar "profiteer" van de goede voorzieningen hier.

De suikerspiegels zijn nog steeds niet goed. Ik vergeet te vaak te meten en kan de zoetigheid ook nog niet weerstaan. Als ik te laag zit, merk ik dat meteen, maar als ik te hoog zit helaas helemaal niet. Daardoor zie ik slecht, ook kl*te als je iets wil ontwerpen.. Dat komt doordat je vocht vasthoudt in je ogen als je suiker te hoog is. (Dus het heeft niets te maken met bloedvaten in de ogen gelukkig)

Verder kijk ik uit naar mijn nieuwe huisje waar ik per 31 december in moet zitten...vraag is of me dat lukt, haha. Gelukkig kan ik rond de feestdagen zonder problemen bij familie en vrienden terecht ;)

Nier doet het prima!!
Thanks for asking!!
pi_133919966
Goed om dit te lezen! Veel succes verder!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_133920907
Lekker bezig dus! Nu nog dat lijf reguleren. Succes met alles!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_133999214
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:09 schreef Cat22 het volgende:
*kick*
Hoe gaat het met je? Ben benieuwd!
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:14 schreef Mirjam het volgende:
goeie kick
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:16 schreef computergirl het volgende:
Ook benieuwd, en beetje triest om de Kardinaal te lezen
Wist niet wat je hiermee bedoelde, maar ik kreeg een pm van medefokker hier met het bericht; heel heftig zeg, ik wist het nog niet.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 20:06 schreef krakkemieke het volgende:
Goed om dit te lezen! Veel succes verder!
quote:
14s.gif Op woensdag 4 december 2013 20:24 schreef Cat22 het volgende:
Lekker bezig dus! Nu nog dat lijf reguleren. Succes met alles!
Ik vind het echt fantastisch dat jullie hier nog interesse tonen; Ik heb hoe dan ook zoooo veel aan dit topic gehad; steun, goede informatie en enthousiast medeleven: Heerlijk, echt bedankt allemaal!!! <3
pi_134022287
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 21:55 schreef Luna3 het volgende:

[..]

[..]

[..]

Wist niet wat je hiermee bedoelde, maar ik kreeg een pm van medefokker hier met het bericht; heel heftig zeg, ik wist het nog niet.

[..]

[..]

Ik vind het echt fantastisch dat jullie hier nog interesse tonen; Ik heb hoe dan ook zoooo veel aan dit topic gehad; steun, goede informatie en enthousiast medeleven: Heerlijk, echt bedankt allemaal!!! <3
Graag gedaan!
Ik heb ook een grote schrik meegemaakt en ik had ook veel steun aan mensen, hier en op andere forums!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_134023240
Goed te lezen dat die nier nog stevig vast zit ^O^.
Wat betreft de zoetigheid: er is maar 1 manier om zoetigheid te leren weerstaan als je de discipline niet zomaar kan opbrengen: 3 weken met veel moeite suiker mijden. Daarna wordt het makkelijker - tenzij je jezelf er weer in laat luizen.

Ik denk met enige regelmaat aan dit topic, en de afloop, en dan bedenk ik dat ik eigenlijk nog eens moet laten nameten of ik inmiddels niet toch een nier zou mogen doneren. Maar daar kom ik nooit echt toe. Misschien als over een paar jaar de waarden ihkv groot medisch onderzoek weer eens bekeken worden, dat ik dan wel een nieuwe conclusie kan trekken.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_134106466
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 18:30 schreef krakkemieke het volgende:
Graag gedaan!
Ik heb ook een grote schrik meegemaakt en ik had ook veel steun aan mensen, hier en op andere forums!
Fijn is dat, hoop dat de Kardinaal ook af en toe zijn ei kwijt heeft gekunt hier!

quote:
14s.gif Op zaterdag 7 december 2013 19:11 schreef sigme het volgende:
Goed te lezen dat die nier nog stevig vast zit ^O^.
Wat betreft de zoetigheid: er is maar 1 manier om zoetigheid te leren weerstaan als je de discipline niet zomaar kan opbrengen: 3 weken met veel moeite suiker mijden. Daarna wordt het makkelijker - tenzij je jezelf er weer in laat luizen.

Ik denk met enige regelmaat aan dit topic, en de afloop, en dan bedenk ik dat ik eigenlijk nog eens moet laten nameten of ik inmiddels niet toch een nier zou mogen doneren. Maar daar kom ik nooit echt toe. Misschien als over een paar jaar de waarden ihkv groot medisch onderzoek weer eens bekeken worden, dat ik dan wel een nieuwe conclusie kan trekken.
Hoe zit dat dan met andere zoete dingen, want suiker eet ik nooit meer. Maar bijvoorbeeld wel dadels, of krenten, honing etc.. Moet ik de zoete smaak laten schieten om af te kicken, of alleen suiker?

Want dat kan ik niehiehiet... ;)

Het is misschien makkelijker om een beslissing te maken om bij leven te doneren, wanneer je iemand kent die het nodig heeft. Maar wellicht als alles goed is en je weet dat je geen kinderen (meer) wilt als vrouw, dat je er gewoon voor gaat. Houd ons op de hoogte! Doneren na overlijden vind ik al een super beslissing.

Wat een gedoe was dat ook weer met dat geweldige donorspotje zeg...gaan de conducteurs lopen mauwen...Er zijn toch ook geen brugwachters die moeilijk hebben gedaan over die sprong met de fiets...vermoeiend was dat ...
pi_134159027
Hoe zit dat dan met andere zoete dingen, want suiker eet ik nooit meer. Maar bijvoorbeeld wel dadels, of krenten, honing etc.. Moet ik de zoete smaak laten schieten om af te kicken, of alleen suiker?

Ik kan het verkeerd hebben, maar volgens mij is het een combinatie van niet vaak genoeg meten en dingen eten waar je misschien vaker zou moeten meten. Ik denk dat dat erg belangrijk is.
Waarom doe je dat niet?
Ik heb iemand gekend die goed ingeregeld was. En daarom kon hij een een druk leven als eigen baas hebben.
Af en toe was het ook een feestbeest. Dan dronk hij en prikte suiker op zo'n avond.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  woensdag 11 december 2013 @ 22:53:25 #132
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_134172796
Suiker? Ik moest enkel op zout letten. :-/
pi_134189349
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 22:53 schreef Nairua het volgende:
Suiker? Ik moest enkel op zout letten. :-/
Klopt. Alleen ik heb er door de nieuwe medicatie tegen afstoten van de nieuwe nier suikerziekte bij gekregen...

quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:12 schreef krakkemieke het volgende:
Hoe zit dat dan met andere zoete dingen, want suiker eet ik nooit meer. Maar bijvoorbeeld wel dadels, of krenten, honing etc.. Moet ik de zoete smaak laten schieten om af te kicken, of alleen suiker?

Ik kan het verkeerd hebben, maar volgens mij is het een combinatie van niet vaak genoeg meten en dingen eten waar je misschien vaker zou moeten meten. Ik denk dat dat erg belangrijk is.
Waarom doe je dat niet?
Ik heb iemand gekend die goed ingeregeld was. En daarom kon hij een een druk leven als eigen baas hebben.
Af en toe was het ook een feestbeest. Dan dronk hij en prikte suiker op zo'n avond.
...maar die leeft nu niet meer?

Ik meet wel goed en spuit goed bij, maar omdat m'n eten h-e-e-l l-a-n-g-z-a-a-m (en slecht) verteerd wordt, loopt m'n suiker ook nog heel lang door op...lastig inregelen dus.
pi_134192841
Een vraag aan de kenners hier. Mijn moeder heeft erg slechte nieren, officieel nog 28% (of hoe wordt die waarde uitgedrukt?) maar ze is onwijs moe en heeft verder alle bijbehorende klachten zoals jeuk, opgezwollen benen, doodmoe, geen eetlust etc etc. Volgens het ziekenhuis komt ze nog lang niet in aanmerking voor dialyse, laat staat voor een nieuwe nier.

Is er iemand die weet of er toch een manier is zodat ze zich beter gaat voelen (het liefst toch met een nieuwe nier)? Dat het afloopt is duidelijk, het zit ontzettend in de familie.. Ik heb ook cystenieren :(
pi_134192912
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 16:30 schreef Heaven7 het volgende:
Een vraag aan de kenners hier. Mijn moeder heeft erg slechte nieren, officieel nog 28% (of hoe wordt die waarde uitgedrukt?) maar ze is onwijs moe en heeft verder alle bijbehorende klachten zoals jeuk, opgezwollen benen, doodmoe, geen eetlust etc etc. Volgens het ziekenhuis komt ze nog lang niet in aanmerking voor dialyse, laat staat voor een nieuwe nier.

Is er iemand die weet of er toch een manier is zodat ze zich beter gaat voelen (het liefst toch met een nieuwe nier)? Dat het afloopt is duidelijk, het zit ontzettend in de familie.. Ik heb ook cystenieren :(
Second opinion aanvragen bij een andere nefroloog? In een universitair ziekenhuis?
pi_134193285
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 16:32 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Second opinion aanvragen bij een andere nefroloog? In een universitair ziekenhuis?
Zou dat zin hebben ja? Voor zover we begrepen hebben zou dialyse weinig doen nu en zou alleen een nieuwe nier echt wat opleveren maarja, mensen die echt nierfalen hebben gaan natuurlijk altijd voor. Is er een manier om het prive te regelen? Hoewel je nu ook weer niet een advertentie in de krant zet 'nier over?' :')
pi_134193406
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 16:42 schreef Heaven7 het volgende:

[..]

Zou dat zin hebben ja? Voor zover we begrepen hebben zou dialyse weinig doen nu en zou alleen een nieuwe nier echt wat opleveren maarja, mensen die echt nierfalen hebben gaan natuurlijk altijd voor. Is er een manier om het prive te regelen? Hoewel je nu ook weer niet een advertentie in de krant zet 'nier over?' :')
Familie (mits geen nierziekte natuurlijk) kan zich laten testen of ze een match zijn. Als je moeder dan aan de voorwaarden voor transplantatie voldoet zou het zo kunnen.

Of misschien dat ze aan de voorwaarden voldoet voor een cross-over transplantatie?
Ik weet niet of dat in Nederland legaal is trouwens. Maar dat iemand uit haar omgeving een nier doneert aan een matchende ontvanger (anoniem) en dat zij daardoor hoger op de lijst komt voor een nier die voor haar past. Maar verder weet ik daar niet vele van, zou je echt moeten uitzoeken.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_134193715
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 16:45 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Familie (mits geen nierziekte natuurlijk) kan zich laten testen of ze een match zijn. Als je moeder dan aan de voorwaarden voor transplantatie voldoet zou het zo kunnen.

Of misschien dat ze aan de voorwaarden voldoet voor een cross-over transplantatie?
Ik weet niet of dat in Nederland legaal is trouwens. Maar dat iemand uit haar omgeving een nier doneert aan een matchende ontvanger (anoniem) en dat zij daardoor hoger op de lijst komt voor een nier die voor haar past. Maar verder weet ik daar niet vele van, zou je echt moeten uitzoeken.
Bedankt voor je reactie :) Cross over heb ik ook van gehoord ja, weet ook niet of dat in NL gedaan wordt. Verder wil mijn moeder echt niemand vragen of diegene een nier wil afstaan.. Wat ik heel goed snap. Hoe dat aan te pakken?
pi_134722214
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 14:41 schreef Luna3 het volgende:

[..]

Klopt. Alleen ik heb er door de nieuwe medicatie tegen afstoten van de nieuwe nier suikerziekte bij gekregen...

[..]

...maar die leeft nu niet meer?

Ik meet wel goed en spuit goed bij, maar omdat m'n eten h-e-e-l l-a-n-g-z-a-a-m (en slecht) verteerd wordt, loopt m'n suiker ook nog heel lang door op...lastig inregelen dus.
Hij leeft nog, maar hij was waarschijnlijk beter in te regelen. Sorry.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_140441224
...misschien even leuk om te melden dat ik afgelopen week 40 ben geworden :P
whoop whoop!
pi_140441901
Gefeliciteerd! Dat er nog maar vele gezonde jaren mogen volgen ^O^.
Af en toe even hier melden dat de nier nog lekker zit wordt gewaardeerd!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_140442364
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 20:28 schreef Luna3 het volgende:
...misschien even leuk om te melden dat ik afgelopen week 40 ben geworden :P
whoop whoop!
*O*
Pies je nog lekker ? :D
pi_140442499
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 20:28 schreef Luna3 het volgende:
...misschien even leuk om te melden dat ik afgelopen week 40 ben geworden :P
whoop whoop!
Whoop whoop! *O*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 27 mei 2014 @ 20:56:33 #144
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_140442778
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 20:28 schreef Luna3 het volgende:
...misschien even leuk om te melden dat ik afgelopen week 40 ben geworden :P
whoop whoop!
En.. hoe oud is je nier nu? Vind dat je de verjaardag daarvan ook moet vieren :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_140444793
Hoera!
pi_140447244
De nier is nu 2 jaar en 1 maand! En hij piest als een tiereliernier! Haha, ja wie had dat gedacht ja; veertig en er heel blij om zijn, haha!! Bedankt allemaal voor de felicitaties!!
pi_140447930
:*
  vrijdag 30 mei 2014 @ 22:39:39 #148
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_140554080
Dacht laatst nog aan dit topic. Fijn om te lezen dat alles goed gaat ^O^
I solemnly swear i'm up to no good
pi_140602682
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 22:15 schreef Luna3 het volgende:
De nier is nu 2 jaar en 1 maand! En hij piest als een tiereliernier! Haha, ja wie had dat gedacht ja; veertig en er heel blij om zijn, haha!! Bedankt allemaal voor de felicitaties!!
Mooi en goed om te lezen...
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
  zondag 1 juni 2014 @ 18:46:22 #150
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_140603650
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 22:15 schreef Luna3 het volgende:
De nier is nu 2 jaar en 1 maand! En hij piest als een tiereliernier! Haha, ja wie had dat gedacht ja; veertig en er heel blij om zijn, haha!! Bedankt allemaal voor de felicitaties!!
Ik bedoelde eigenlijk hoe oud je nier zelf is wnat het werd geen nieuwe nier die net geboren werd toen ie in je kwam ;).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')