abonnement Unibet Coolblue
pi_112882001
Hey There Delilah, van de Plain White T's.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_112882101
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 12:44 schreef The_Dean het volgende:
Hey There Delilah, van de Plain White T's.
Is die niet wat lastig met dat fingerpicken?.
Blackbird van The Beatles is als we dan zo gaan praten ook wel leuk :)
pi_112882110
quote:
99s.gif Op donderdag 14 juni 2012 12:44 schreef SpauldingPF het volgende:

[..]

Ja smoke on the water van deep purple bedoelde ik :P
Haha, die blijft leuk!, die kan je ook echt op 293728347 verschillende manieren spelen!
  donderdag 14 juni 2012 @ 12:49:06 #179
299167 stefanhaan
Bloeddorstige wasbeer
pi_112882154
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 12:47 schreef Braddie het volgende:

[..]

Is die niet wat lastig met dat fingerpicken?.
Blackbird van The Beatles is als we dan zo gaan praten ook wel leuk :)
Blackbird is zeker te moeilijk qua picking en posities als je net begint.
It was an opportunity to honour our memories and to make room for new ones
  donderdag 14 juni 2012 @ 12:52:32 #180
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_112882312
quote:
99s.gif Op donderdag 14 juni 2012 12:43 schreef SpauldingPF het volgende:
Net een paar dagen begonnen eigenlijk, kan nu een paar kleine stukjes spelen, zoals seven nation army en het intro van deep purple, en intro roadhouse blues. Nog iemand van die makkelijke stukjes waar ik lekker mee kan oefenen?
http://www.justinguitar.com/en/ST-000-SongsTAB.php

Hier krijg je er gelijk uitleg bij :)
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_112882444
quote:
14s.gif Op donderdag 14 juni 2012 12:49 schreef stefanhaan het volgende:

[..]

Blackbird is zeker te moeilijk qua picking en posities als je net begint.
Ja, dat wist ik, was ook meer een geintje, omdat Dean opeens aankwam met een nummer voor fingerpicking :D
pi_112882619
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 12:55 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ja, dat wist ik, was ook meer een geintje, omdat Dean opeens aankwam met een nummer voor fingerpicking :D
Hey There Delilah gebruikt maar 5 simpele akkoorden en constant hetzelfde patroon. Bij blackbird is dat wat lastiger :)
  donderdag 14 juni 2012 @ 13:02:59 #183
213498 SpauldingPF
When the music's over
pi_112882710
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:00 schreef Spelvout het volgende:

[..]

Hey There Delilah gebruikt maar 5 simpele akkoorden en constant hetzelfde patroon. Bij blackbird is dat wat lastiger :)
Ben nog niet helemaal into de akkoorden, ik speel wat na van tabs nu nog. Maar zal het zeker proberen vanavond!
pi_112883194
quote:
99s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:02 schreef SpauldingPF het volgende:

[..]

Ben nog niet helemaal into de akkoorden, ik speel wat na van tabs nu nog. Maar zal het zeker proberen vanavond!

Mocht het niet lukken ;)
pi_112884258
Het intro van So Far Away van Dire Straits valt ook wel mee, is ook geplucked (Met je vingers dus) maar dat valt nog wel mee (Althans, ik heb hem vrij simpel uitgetabbed, maar volgens mij klopt het wel)

Intresse? als je Guitar Pro gebruikt kan ik hem wel voor je neergooien
  donderdag 14 juni 2012 @ 15:51:57 #186
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_112889648
quote:
99s.gif Op donderdag 14 juni 2012 12:43 schreef SpauldingPF het volgende:
Net een paar dagen begonnen eigenlijk, kan nu een paar kleine stukjes spelen, zoals seven nation army en het intro van deep purple, en intro roadhouse blues. Nog iemand van die makkelijke stukjes waar ik lekker mee kan oefenen?
American Idiot.

Elk random Green Day nummer.

En Smells Like Teen Spirit.
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
pi_112889746
Wat waardeloos dit, ik moet en zal die Mysterious Ways patch namaken, maar hij is zo fucking lastig :(
Iets met een Auto-Filter, een Phaser, een Flanger, 2 delays, reverb, nog een filter, een envelope en een rickenbacker 12 string.

Al die effecten kan ik in m`n DAW laden, maar het lukt me maar niet :(

Iemand, hulp?, en nee... geld voor een Korg A3 heb ik niet :(
  donderdag 14 juni 2012 @ 16:01:48 #188
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_112890096
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 15:53 schreef Braddie het volgende:
Wat waardeloos dit, ik moet en zal die Mysterious Ways patch namaken, maar hij is zo fucking lastig :(
Iets met een Auto-Filter, een Phaser, een Flanger, 2 delays, reverb, nog een filter, een envelope en een rickenbacker 12 string.

Al die effecten kan ik in m`n DAW laden, maar het lukt me maar niet :(

Iemand, hulp?, en nee... geld voor een Korg A3 heb ik niet :(
Dat is ook wel gewoon echt een apart geluid. Deze man is best baas met U2 covers, volgens mij heeft hij een filmpje waarin hij laat zien welke instellingen je voor Mysterious Ways moet hebben.

Ah, gevonden, wel van een andere user:

Oh wacht, dat laatste zinnetje van je post lees ik nu pas :')...

Is blijkbaar toch wel te doen als je Google gebruikt... klik.
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
pi_112894179
quote:
14s.gif Op donderdag 14 juni 2012 16:01 schreef RockNijntje het volgende:

[..]

Dat is ook wel gewoon echt een apart geluid. Deze man is best baas met U2 covers, volgens mij heeft hij een filmpje waarin hij laat zien welke instellingen je voor Mysterious Ways moet hebben.

Ah, gevonden, wel van een andere user:

Oh wacht, dat laatste zinnetje van je post lees ik nu pas :')...

Is blijkbaar toch wel te doen als je Google gebruikt... klik.
Dat filmpje ken ik, maar het probleem is, ik wil het namaken met VST effecten, dus een apart effect voor de Flanger etc etc etc
Wil het proberen zonder ook maar enige uitgave...

Mocht er een A3 voorbij komen voor weinig, en ik heb ooit toevallig weer geld, ja... dan scoor ik die, maar goed... de gangbare prijs voor zo`n A3 is 200 euro? :')

Die gast is inderdaad best baas :)
  donderdag 14 juni 2012 @ 19:43:00 #190
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_112899545
Vandaag erachter gekomen dat in mijn H-S-H setup ik de single-coil verkeerd gefaseerd er in had zitten. Was ook gelijk duidelijk waarom positie 2 en 4 zo slecht klonken altijd.

Nu doet ie het fantastisch :P
Ook leuk om altijd complimenten op het ding te krijgen van iedereen die mijn ibanez even ter hand neemt. Volgens mij heb ik een zondagmiddag model :P
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_112905720
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 19:43 schreef BurnaBoy het volgende:
Vandaag erachter gekomen dat in mijn H-S-H setup ik de single-coil verkeerd gefaseerd er in had zitten. Was ook gelijk duidelijk waarom positie 2 en 4 zo slecht klonken altijd.

Nu doet ie het fantastisch :P
Ook leuk om altijd complimenten op het ding te krijgen van iedereen die mijn ibanez even ter hand neemt. Volgens mij heb ik een zondagmiddag model :P
Haha, had ik ook op m`n strat, ik heb een vriend van me nu zo ver dat hij (Door de Radius van de hals van m`n stratje) zijn Fender Neck (2007 MIM) op mijn body wilt zetten :D

Nu ik die nieuwe pick-up er in heb zitten vragen mensen opeens of het een andere gitaar is :) (dat word wat met die hals)
  donderdag 14 juni 2012 @ 21:58:37 #192
213498 SpauldingPF
When the music's over
pi_112905956
dat fingerpicken is nog verdomd lastig, klinkt niet echt als hey there D :P
pi_112936515
Soms zijn de bends een beetje vals, en ja, de puntjes op de i maar daar ben ik atm te lui voor. :P.
pi_112936925
Wat is het toch heerlijk om je gitaarspel steeds weer te verleggen, tegenwoordig doe ik akkoorden helemaal anders benaderen, en akkoorden uit elkaar halen en kijken wat er onder welk akkoord past

Dat geeft best grappige dingetjes soms :) 2 snaren en 5-6 akkoorden en je komt met slechts 2 of 3 posities al een heel eind, dat is best wel tof!
pi_112938444
Wat bedoel je met uit elkaar halen.
pi_112941629
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 18:14 schreef Trollscience het volgende:
Wat bedoel je met uit elkaar halen.
Stel even heel simpel, een D Akkoord, dan heb je dus D Fis(F#) en A... in de toonladder van D zitten uiteraard ook andere tonen :') En zo probeer ik met die tonen weer wat dingetjes te bedenken die in die ladder passen.

Stel je hebt dat D akkoord, Dan pak ik als arppegio bijvoorbeeld DADBD weet je wel :) en dat past ook onder een F# misschien lijkt het dan wat vreemd en niet echt op z`n plaats, maar als je dit laat oplossen in bijvoorbeeld: AABC#A dan kan je hele grappige dingen doen :)

(Speel tegenwoordig heel veel met Delay, en je word er vrij simplistisch van, maar je benadert het (vind ik dan) opeens vanaf een hele andere hoek)
pi_112942744
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 19:12 schreef Braddie het volgende:

[..]

Stel even heel simpel, een D Akkoord, dan heb je dus D Fis(F#) en A... in de toonladder van D zitten uiteraard ook andere tonen :') En zo probeer ik met die tonen weer wat dingetjes te bedenken die in die ladder passen.

Stel je hebt dat D akkoord, Dan pak ik als arppegio bijvoorbeeld DADBD weet je wel :) en dat past ook onder een F# misschien lijkt het dan wat vreemd en niet echt op z`n plaats, maar als je dit laat oplossen in bijvoorbeeld: AABC#A dan kan je hele grappige dingen doen :)

(Speel tegenwoordig heel veel met Delay, en je word er vrij simplistisch van, maar je benadert het (vind ik dan) opeens vanaf een hele andere hoek)
pi_112942839
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 19:37 schreef Spelvout het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
LOL, ik probeerde het nog makkelijk uit te leggen :')
  vrijdag 15 juni 2012 @ 19:49:12 #199
213498 SpauldingPF
When the music's over
pi_112943310
Riff One
------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------
------12--12---10---12--------------------------------------------------------
------------------------------12--11--10-------b8------------------------------------
----------------------------------------------10------10--------------------------------

Ik speel deze nu, kan iemand mij vertellen wat ik bij de b8 moet doen ? Verder lukt deze aardig natuurlijk :P
pi_112943415
quote:
99s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 19:49 schreef SpauldingPF het volgende:
Riff One
------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------
------12--12---10---12--------------------------------------------------------
------------------------------12--11--10-------b8------------------------------------
----------------------------------------------10------10--------------------------------

Ik speel deze nu, kan iemand mij vertellen wat ik bij de b8 moet doen ? Verder lukt deze aardig natuurlijk :P
Omhoog benden en met je pink(of ringvinger wat je zelf prettiger vind) die 10 aanslaan op je(ik neem aan) Hoge E :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')