pi_112435913
registreer om deze reclame te verbergen
Hallo,

Zoals de titel al aangeeft, heb ik een beetje hulp/info nodig over wat te doen.
Het gaat om een Toshiba L300-203 en mijn vriend gebruikt die alleen maar om te gamen..
het is een laptopje die we 3 jaar geleden voor nog geen 500,- nieuw hebben gekocht, zit inmiddels al een nieuw moederbord en toetsenbord in.. en nu is het beeldscherm verrot.
de laptop is achterover gekiept recht op het scherm van de tafel af, nu is nog maar een kwart van het beeld te zien in een hoekje en de rest lijkt op een grot olievlek :{
aangezien we er geen fortuin meer in willen steken willen we zelf het scherm vervangen...
alleen wat is nou een fatsoenlijke prijs?!
het hoeft niet perse een splinternieuwe te zijn, mag ook gebruikt als het er maar netjes uitziet.

heeft iemand nog tips waar we op moeten letten, of heeft iemand toevallig nog iets liggen voor de verkoop?
en bestaan er nog speciale laptop/pc onderdelen sites waar ik kan zoeken behave de pc afdeling op marktplaats?

alvast bedankt!
  maandag 4 juni 2012 @ 19:00:34 #2
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_112436225
maar niet voor een toshiba laptop toch? :@

de behuizing is trouwens wel gewoon nog heel, het gaat echt puur om het scherm zelf.
pi_112436234
Koop lekker een volledige laptop

http://www.ebay.de/itm/To(...)f8cc57#ht_500wt_1413
pi_112438201
Ik heb iemand gevonden die verkoopt een satelite L300-19F Model No. PSLB8E-01200CDU
het modelnummer komt de eerste helft overeen, wij hebben satelite L300-203 PSLB8E-0CF00CDU
Lijkt precies hetzelfde alleen bij die specs van die ene staat 15 inch terwijl die van ons 15,4 inch aangeeft.
zou dit gewoon passen? het uiterlijk lijkt gewoon precies hetzelfde...
ik heb hier echt de ballen verstand van :')
pi_112438428
als die er toch alleen op gamed kunt ook een extern scherm kopen 2ehand voor 35 euro heb je 21 inch ofzo
:]
pi_112438763
hij heeft nu zijn laptop aangesloten op het scherm van de pc, maar meneer wil duidelijk gewoon zijn laptop weer gemaakt hebben :')

ik zit trouwens nog ff te zoeken op dat model wat ik net vermeld had.. de ene site zegt 15 inch en de ander 15,4 :{
pi_112439601
Hier heb ik een schermpje gevonden dat met een beetje geluk wel gaat passen. Om er zeker van te zijn dat het de goeie is kun je; 1) even bellen naar EET of 2) eerst de laptop zover uit elkaar trekken dat je alleen het panel in je handen hebt. Voordeel hiervan is, dat er zeer waarschijnlijk een stickertje opzit met een partnummer. Daarnaast kun je bij het uit elkaar halen ook nog wel wat beschadigen en het zou zonde zijn als je wel een nieuw scherm in huis hebt gehaald en vervolgens allerlei plastic onderdeeltjes verlamd of gebroken hebt.

Bonustip: Hou (schilders)tape bij de hand en plak ieder schroefje bij het gaatje waar ie uitkomt. Als je bezig bent denk je dat je het wel onthoud maar dat valt toch tegen. Maak ook foto's van hoe de draadjes aangesloten en gerouteerd zijn.

Edit: En als bonus-bonus: De service manual.

[ Bericht 9% gewijzigd door dot-matrix op 04-06-2012 20:42:45 ]
pi_112542358
Bovengenoemde laptop hadden we toch maar besteld en is vanmiddag binnengekomen, het andere scherm is al overgezet en werkt als een zonnetje *O*
topic kan dicht :Y

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')