En je kunt ook altijd nog tijdens reclame naar Eurosport zappen, die zenden namelijk ook alles uit. Afwisselend van Eurosport 1 naar 2. Dus tenzij ze tegelijkertijd reclame hebben, hoef je echt niets te missen.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 23:23 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ik ben benieuwd hoe ze de 24 uur gaan uitzenden gaan ze de commentaar afwisselen tussen Kalff en Mol of zijn er nog een paar commentaren erbij? Ik vraag me ook af hoe ze het gaan doen met de reclame's.
Livetimingquote:Wednesday, June 13
Practice: 4-8 p.m., Qualifying 1: 10 p.m.-12 a.m.
Thursday, June 14
11 a.m.: ACO Press Conference
Qualifying 2: 7-9 p.m., Qualifying 3: 10 p.m.-12 a.m.
Friday, June 15
10 a.m.-8 p.m.- Fan Pit Walk (Pit Lane)
5:30-7 p.m. - Drivers' Parade (City Center)
Saturday, June 16
Warmup: 9-9:45 a.m., Race: 3 p.m.
Ja, nee.quote:Op woensdag 13 juni 2012 17:48 schreef ß het volgende:
Zijn Bleekemolen en Buurman de enige Nederlanders, of heb ik er nog wat over het hoofd gezien?
http://www.autosport.nl/n(...)pole_in_le_mans.htmlquote:Uitslag:
1. Lotterer/Fässler/Duval, Audi R18 e-tron quattro, 3:25,453
2. McNish/Capello/Kristensen, Audi R18 e-tron quattro, 3:26,536
3. Gené/Dumas/Duval, Audi R18 ultra, 3:26,694
4. Wurz/Lapierre/Nakajima, Toyota TS030 Hybrid, 3:27,191
5. Jarvis/Bonanomi/Rockenfeller, Audi R18 ultra, 3:27,554
6. Davidson/Buemi/Sarrazin, Toyota TS 030 Hybrid, 3:28,295
7. Leventis/Watts/Kane, HPD ARX 03A-Honda, 3:32,750
8. Belicchi/Primat/Bleekemolen, Lola B12/60 Coupé-Toyota, 3:33,140
13. Thiriet/Beche/Tinseau, Oreca 03-Nissan, 3:39,877 (1e LMP2)
19. Sims/Buurman/Ianetta, Lola-Judd, 3:41,451 (7e LMP2)
26. Franchitti/Krumm/Motoyama, Deltawing-Nissan, 3:42,612 (Nouvelle technologie)
33. Gavin/Milner/Westbrook, Corvette, 3:55,910 (1e GTE-Pro)
38. Neiman/Law/Pumpelly, Porsche 997 GT3 RTSR (1e GTE-Am)
Renger van der Zande is reserve met de tweede Lotus inschrijving in de LMP2. Wil hij aan de start komen moet er eerst een ander team (in de LMP-klasse) uitvallen.quote:Op woensdag 13 juni 2012 17:48 schreef ß het volgende:
Zijn Bleekemolen en Buurman de enige Nederlanders, of heb ik er nog wat over het hoofd gezien?
In samenvatting: gesloten cockpits, hogere zitpositie verder naar voren, kabels tegen losschietende wielen bij een crash en als belangrijkste de nieuwe motorregels die gebaseerd zijn op verbruik in plaats van luchtinlaat en turbo restricties, waardoor het verbruik tot 30% minder zou moeten worden dan nu. Fabrieksinschrijvingen moeten hybride zijn.quote:The Automobile Club de l'Ouest, along with the FIA, announced Thursday the new technical regulations for LMP1 cars, which will go into effect in 2014.
Focusing heavily on efficiency, cost reduction and safety, the new-look category will comprise entirely of closed-top prototypes, with a reduced weight of 830 kg (850 kg for non-hybrids) and 10 cm narrower than the current-spec machines.
There will also be an improvement in cockpit visibility, following a series of high-speed accidents over recent years involving traffic, with the driver now sitting higher in the car and further forward. It has resulted in a 90 cm taller cockpit/greenhouse area.
Another change comes with a simplified nose element that will be adjustable to each specific downforce configuration, instead of having separate bodywork for different aerodynamic configurations.
While wheel tethers will also become mandatory, along with lateral protection panels and a rear crash box, manufacturers will now have two choices of bodywork cut-outs, either above the wheels (as introduced this year) or on the inside fenders (new for 2014). The dorsal fin will remain on the top-tier prototypes.
Perhaps the biggest change, however, comes with the engine rules, as there will be no limit in cubic capacity for the conventional power plants. Air restrictors and turbo pressures have been eliminated and replaced by a fuel meter, which restricts the allocation of gasoline or diesel according to a predetermined level.
The ACO targets up to a 30 percent reduction in fuel consumption with its new system, which sees five different base configurations, largely dependent on the size of the hybrid systems.
For example: privateers, which are limited to 5.5-liter capacity engines, will be allocated 4.95 liters of gasoline (or 3.99 liters of diesel) per a lap of Le Mans. Fuel capacity would be limited to 64.4 liters for gasoline (53.3 liters for diesel), roughly a 11-14 percent decrease over 2012 fuel capacity levels.
In the situation of hybrids, four different sizes of energy recovery systems will be permitted, ranging from 2 to 8 MJ of power. It's a significant increase over the current hybrid regulations, which are limited to 0.5 MJs. In effect, a larger system will be required to be more fuel efficient.
Of note, all factory entries will be required to compete with hybrid systems, which will be homologated on a seasonal basis, eliminating evolutions over the course of a year.
"Thanks to in-depth work and excellent collaboration, today, the ACO and the FIA have announced a unique set of extremely innovative technical regulations for 2014 that are in phase with the times we live in," said Sir Lindsay Owen-Jones, FIA Endurance Commission President.
"It should encourage the development of powerful and spectacular cars and also the development of technologies that have real meaning for the everyday motorist. Private teams haven't been forgotten either with simple but competitive alternatives."
The LMP1 technical regulations will be used in the FIA World Endurance Championship and American Le Mans Series beginning in 2014. A one-year grandfathering period for current-spec machinery is being evaluated by the ACO for the first year.
Vooral de gesloten cockpits vind ik erg jammer. Al blijven die Le Mans wagens geweldig om bij te staan, wat een bakkenquote:Op donderdag 14 juni 2012 15:27 schreef sasquatsch het volgende:
De nieuwe LMP1 regels voor 2014
[..]
In samenvatting: gesloten cockpits, hogere zitpositie verder naar voren, kabels tegen losschietende wielen bij een crash en als belangrijkste de nieuwe motorregels die gebaseerd zijn op verbruik in plaats van luchtinlaat en turbo restricties, waardoor het verbruik tot 30% minder zou moeten worden dan nu. Fabrieksinschrijvingen moeten hybride zijn.
Dat is juist de enige goede wijziging. Hopelijk wordt het ook in P2 ingevoerd.quote:Op donderdag 14 juni 2012 19:11 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Vooral de gesloten cockpits vind ik erg jammer.
Aah, das een goeie actie.quote:Op donderdag 14 juni 2012 19:01 schreef Breaker.Faker het volgende:
RTL7 heeft een geweldig actie zeg. Iedereen kan foto of tekening opsturen met zijn vader erop de mooiste laten ze zien tijdens de uitzending van de 24 uur van Le Mans.
Ik vind gesloten wagens ook mooier.quote:Op donderdag 14 juni 2012 19:26 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is juist de enige goede wijziging. Hopelijk wordt het ook in P2 ingevoerd.
Je zou het ook eens een keer wel met mij eens zijnquote:Op donderdag 14 juni 2012 19:26 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is juist de enige goede wijziging. Hopelijk wordt het ook in P2 ingevoerd.
Volledige uitslag.quote:Audi heeft geschiedenis geschreven door met de Hybride Audi R18 e-tron quattro LMP1 de polepositie op te eisen voor de 24 Heures du Mans 2012. Op het circuit van La Sarthe reed Andre Lotterer in de Audi R18 e-tron quattro naar de snelste rondetijd 3:23.787. De Duitse Audi-rijder was daarmee twee seconden sneller dan de pole van 2011. Audi gokt niet op één paard, want Loic Duval zette de Audi R18 Ultra LMP1 op de tweede positie. Verrassend ging de derde plek naar Toyota Racing. De Toyota TS 030 in handen van voormalig-F1-coureur Sebastien Buemi, Anthony Davidson en Stéphane Sarrazin blijkt een gevaarlijke outsider. De grote vraag is echter hoe betrouwbaar de nieuwe Toyota is.
Jeroen Bleekemolen, uitkomend met Rebellion Racing gaat van start op een negende positie, terwijl de Belg Bertrand Baguette P12 haalde met OAK Racing. De Belgen Bas Leinders en Maxime Martin, in actie voor Oak Racing in de Morgan-Nissan pakte P7 in de LMP2 klasse voor Yelmer Buurman op P8 en het Belgische Boutsen Ginion Racing op P10 in de LMP2. Prospeed Competition reed met de Porsche 911 RSR 997 naar P2 in de GTE Am-klasse.
Volgens mij op jacht naar overwinning en dan op laatst uitvallen?quote:Op vrijdag 15 juni 2012 23:32 schreef Breaker.Faker het volgende:
Toyota een trauma. Wat voor trauma hadden ze dan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |