abonnement Unibet Coolblue
pi_112426949
beste mensen/ plantenliefhebbers!

Voor in mijn tuin ben ik eigenlijk op zoek naar iets funkies voor in mijn borders.

Voor de liefhebber, mijn huidge tuin ziet er nu zo uit:


Nu kwam ik tijdens mijn zoektocht het volgende tegen:


De vraag is echter, zijn die kleuren echt zo hard?
Daarnaast hou ik niet zo van planten bestellen via een postorderbedrijf.. Dus eigenlijk ben ik nog op zoek naar een hele grote siergrassenkwekerij.. Heb online wel diverse gevonden, maar op internet is de info wel wat summier..

Mocht iemand nog andere funkie suggesties hebben, dan sta ik daar uiteraard voor open :)

Alvast bedankt voor de reacties :)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  dinsdag 5 juni 2012 @ 21:29:18 #2
244933 trovey
Nachtoele
pi_112494961
Die rode zou wel kunnen, er bestaat wel zoiets als bloedgras alhoewel de kleur wel flink is aangedikt op de foto. :')
Die andere zal wel zoiets als blauw schapengras zijn maar ook een tikje teveel photoshop. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_112497817
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 21:29 schreef trovey het volgende:
Die rode zou wel kunnen, er bestaat wel zoiets als bloedgras alhoewel de kleur wel flink is aangedikt op de foto. :')
Die andere zal wel zoiets als blauw schapengras zijn maar ook een tikje teveel photoshop. :P
ik was er al bang voor. het leek me zo tof zulke harde kleuren, maar het leek al zo onnatuurlijk ;)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_112512864
Er zijn maar weinig bladplanten (ik ken er zo niet eentje) die natuurlijk harde kleuren hebben. Zelfs bij de bloeiende planten vind je de extreem harde kleuren alleen bij gekweekte exemplaren (zoals de hanekam)...die knalt echt je tuin uit. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_112513942
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 11:25 schreef trovey het volgende:
Er zijn maar weinig bladplanten (ik ken er zo niet eentje) die natuurlijk harde kleuren hebben. Zelfs bij de bloeiende planten vind je de extreem harde kleuren alleen bij gekweekte exemplaren (zoals de hanekam)...die knalt echt je tuin uit. :')
heb je nog meer tips over planten met een gemiddeld harde kleur?
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  zondag 10 juni 2012 @ 14:09:49 #6
244933 trovey
Nachtoele
pi_112691630
quote:
2s.gif Op woensdag 6 juni 2012 11:53 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

heb je nog meer tips over planten met een gemiddeld harde kleur?
Eénjarigen(of wat er in Nederland voor doorgaat) kunnen heftig zijn qua bloemkleur. Verder kun je inderdaad het eens bij de grassen(grijzen en blauwen), vetplanten(van wit tot groen, soms met wat rood) en Japanse esdoorn(donkerrood tot meerkleurig) zoeken voor de vaste bladplanten, wellicht ook nog bepaalde varens. Bij de meeste vaste planten is het eigenlijk de bloem die hard van kleur kan zijn, bladkleuren zijn meestal allerlei groenschakeringen. Gewoon eens kijken bij een goed tuincentrum (liefst een particuliere eigenaar die hebben meer buitenissige dingen).
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')