Beste Mensen,
Afgelopen weekend werd ik onaangenaam verrast door een schrijven van de Belastingdienst over de toeslagen van 2006. Kennelijk hebben ze meerdere mensen wat geschreven, want meerdere malen bellen naar de belastingtelefoon levert alleen op: "Op dit moment zijn alle medewerkers ingesprek - belt u later nog eens".
Dus ik dacht, ik gooi eens een balletje op bij FOK! Heel veel dingen zijn namelijk nu, 6 jaar na dato erg lastig na te zoeken - zeker omdat ik dat jaar vanwege ernstige ziekte ook heb gerevalideerd - dus ik kan me ook niet alles meer herinneren uit die tijd.
Vraag 1: Is deze vordering niet verjaard? Ze komen immers later dan 5 jaar? Ik dacht dat de belastingdienst dit termijn ook moest aanhouden?
Vraag 2: Ze hebben de toeslagen gesplitst in 2 termijnen 1 t/m 31 Mei en eentje van 1 juni t/m 31 December. Is de persoon die toen bij mij gewoond heeft wel toeslag partner dan? Ik dacht dat hij minimaal 6 maanden moest wonen bij mij om als toeslag partner te gelden? De regels voor toeslagpartners zijn veranderd dus ik weet niet wat wel en niet gold in die tijd.
Vraag 3: Volgens mij klopt het inkomen ook niet, maar als ik daar bezwaar tegen wil maken dan moet mijn toeslagpartner van 6! jaar geleden ook tekenen. Inmiddels is deze relatie al jaren over en bij mijn weten is hij dus teruggegaan naar het buitenland. Kennelijk niet, anders had hij niet kunnen verdienen en had ik nu geen aanslag

. Doet de belastingdienst daar wat mee als ik geen bewijs mee stuur? Alle papieren van hem zijn natuurlijk netjes met hem mee gegaan.
Vraag 4: Ze vragen ook de verhuisdatum, maar volgens mij is deze persoon dus al eigenlijk in Februari verhuisd en niet in Juni. Ik weet dat ook niet 100% zeker meer. Ik kan nog langs de gemeente gaan en vragen per wanneer iemand zich heeft uitgeschreven, maar denk dat dit 6 jaar na dato misschien niet meer op te vragen is. Hoe bewijs ik wanneer hij is verhuisd?
Ik baal dus dat is duidelijk. Van het geld waarover zij praten heb ik niets gezien, maar ze vragen wel een behoorlijk bedrag terug.