pi_112426879
registreer om deze reclame te verbergen
Beste Mensen,

Afgelopen weekend werd ik onaangenaam verrast door een schrijven van de Belastingdienst over de toeslagen van 2006. Kennelijk hebben ze meerdere mensen wat geschreven, want meerdere malen bellen naar de belastingtelefoon levert alleen op: "Op dit moment zijn alle medewerkers ingesprek - belt u later nog eens".

Dus ik dacht, ik gooi eens een balletje op bij FOK! Heel veel dingen zijn namelijk nu, 6 jaar na dato erg lastig na te zoeken - zeker omdat ik dat jaar vanwege ernstige ziekte ook heb gerevalideerd - dus ik kan me ook niet alles meer herinneren uit die tijd.

Vraag 1: Is deze vordering niet verjaard? Ze komen immers later dan 5 jaar? Ik dacht dat de belastingdienst dit termijn ook moest aanhouden?

Vraag 2: Ze hebben de toeslagen gesplitst in 2 termijnen 1 t/m 31 Mei en eentje van 1 juni t/m 31 December. Is de persoon die toen bij mij gewoond heeft wel toeslag partner dan? Ik dacht dat hij minimaal 6 maanden moest wonen bij mij om als toeslag partner te gelden? De regels voor toeslagpartners zijn veranderd dus ik weet niet wat wel en niet gold in die tijd.

Vraag 3: Volgens mij klopt het inkomen ook niet, maar als ik daar bezwaar tegen wil maken dan moet mijn toeslagpartner van 6! jaar geleden ook tekenen. Inmiddels is deze relatie al jaren over en bij mijn weten is hij dus teruggegaan naar het buitenland. Kennelijk niet, anders had hij niet kunnen verdienen en had ik nu geen aanslag :{ . Doet de belastingdienst daar wat mee als ik geen bewijs mee stuur? Alle papieren van hem zijn natuurlijk netjes met hem mee gegaan.

Vraag 4: Ze vragen ook de verhuisdatum, maar volgens mij is deze persoon dus al eigenlijk in Februari verhuisd en niet in Juni. Ik weet dat ook niet 100% zeker meer. Ik kan nog langs de gemeente gaan en vragen per wanneer iemand zich heeft uitgeschreven, maar denk dat dit 6 jaar na dato misschien niet meer op te vragen is. Hoe bewijs ik wanneer hij is verhuisd?

Ik baal dus dat is duidelijk. Van het geld waarover zij praten heb ik niets gezien, maar ze vragen wel een behoorlijk bedrag terug. :(
pi_112427336
Vraag 2 heeft in ieder geval te maken met de eenmalig huurverhoging.
pi_112427688
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 15:37 schreef brulaap112 het volgende:
Huurverhogingen gaan altijd in per 1 juLi!
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 68+
pi_112427702
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 15:37 schreef brulaap112 het volgende:
Nee. Ze hebben hem in de huurtoeslag ook gesplitst. Ze hebben dus een verandering van toeslagpartner genoteerd op 1 Juni. Die van de huur is in 3x gesplitst, ook op Juli i.v.m. de huurverhoging.
pi_112428945
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 15:27 schreef kahlie het volgende:
Beste Mensen,

Afgelopen weekend werd ik onaangenaam verrast door een schrijven van de Belastingdienst over de toeslagen van 2006. Kennelijk hebben ze meerdere mensen wat geschreven, want meerdere malen bellen naar de belastingtelefoon levert alleen op: "Op dit moment zijn alle medewerkers ingesprek - belt u later nog eens".

Dus ik dacht, ik gooi eens een balletje op bij FOK! Heel veel dingen zijn namelijk nu, 6 jaar na dato erg lastig na te zoeken - zeker omdat ik dat jaar vanwege ernstige ziekte ook heb gerevalideerd - dus ik kan me ook niet alles meer herinneren uit die tijd.

Vraag 1: Is deze vordering niet verjaard? Ze komen immers later dan 5 jaar? Ik dacht dat de belastingdienst dit termijn ook moest aanhouden?

Vraag 2: Ze hebben de toeslagen gesplitst in 2 termijnen 1 t/m 31 Mei en eentje van 1 juni t/m 31 December. Is de persoon die toen bij mij gewoond heeft wel toeslag partner dan? Ik dacht dat hij minimaal 6 maanden moest wonen bij mij om als toeslag partner te gelden? De regels voor toeslagpartners zijn veranderd dus ik weet niet wat wel en niet gold in die tijd.

Vraag 3: Volgens mij klopt het inkomen ook niet, maar als ik daar bezwaar tegen wil maken dan moet mijn toeslagpartner van 6! jaar geleden ook tekenen. Inmiddels is deze relatie al jaren over en bij mijn weten is hij dus teruggegaan naar het buitenland. Kennelijk niet, anders had hij niet kunnen verdienen en had ik nu geen aanslag :{ . Doet de belastingdienst daar wat mee als ik geen bewijs mee stuur? Alle papieren van hem zijn natuurlijk netjes met hem mee gegaan.

Vraag 4: Ze vragen ook de verhuisdatum, maar volgens mij is deze persoon dus al eigenlijk in Februari verhuisd en niet in Juni. Ik weet dat ook niet 100% zeker meer. Ik kan nog langs de gemeente gaan en vragen per wanneer iemand zich heeft uitgeschreven, maar denk dat dit 6 jaar na dato misschien niet meer op te vragen is. Hoe bewijs ik wanneer hij is verhuisd?

Ik baal dus dat is duidelijk. Van het geld waarover zij praten heb ik niets gezien, maar ze vragen wel een behoorlijk bedrag terug. :(
Wat voor schrijven was het? Een definitieve aanslag? Navorderingsaanslag?
pi_112429036
u heeft al eerder brieven gehad van de belastingdienst over de huurtoeslag 2006.
bij elke brief verschuift het verjaringstermijn van 5 jaar.

bij de gemeente kunt u een u om een uittreksel vragen, waaruit blijkt sinds wanneer u alleen woont. u moet wel leges betalen.

heeft u aangifte gedaan over 2006? wat was uw inkomen volgens de aangifte?
heeft u geen aangifte gedaan? wat is het inkomen op de jaaropgave?
is het inkomen op uw papieren lager dan wat er op de beschikking staat, dan kunt u bezwaar maken.
  maandag 4 juni 2012 @ 16:17:06 #7
29278 Nizno
Versie 3.2
pi_112429136
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 15:27 schreef kahlie het volgende:
Beste Mensen,

nee
quote:
voor huurtoeslag worden jullie mindens medebewoners. en langer dan 6 maanden geldt ook voor voor 1 januari
quote:
lastig, vermelden in je bezwaar kan nooit kwaad, dan pakken ze zijn/haar IB60 form als hij/zij aangifte heeft gedaan
quote:
gewoon opvragen bij de gemeente, van 50 jaar terug staat ook nog in het GBA
quote:
bedragen die ze terug vragen kunnen alleen bedragen zijn die je ontvangen hebt.
pi_112429153
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 16:14 schreef doradora456 het volgende:
u heeft al eerder brieven gehad van de belastingdienst over de huurtoeslag 2006.
Is dat zo? Waar blijkt dat uit?
quote:
...is het inkomen op uw papieren lager dan wat er op de beschikking staat, dan kunt u bezwaar maken.
Niet als de bezwaartermijn al verlopen is, wat me niet onwaarschijnlijk lijkt..
pi_112432267
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 16:13 schreef DonJames het volgende:

[..]

Wat voor schrijven was het? Een definitieve aanslag? Navorderingsaanslag?
Definitieve berekening (staat in de titel, sorry)
pi_112432452
quote:
6s.gif Op maandag 4 juni 2012 16:17 schreef Nizno het volgende:

[..]

nee
Dat is jammer. Ik dacht zelf van wel, aangezien ik ze rijkelijk laat vind. Wanneer zou het dan wel voorbij zijn?

quote:
voor huurtoeslag worden jullie mindens medebewoners. en langer dan 6 maanden geldt ook voor voor 1 januari
Ok.

quote:
lastig, vermelden in je bezwaar kan nooit kwaad, dan pakken ze zijn/haar IB60 form als hij/zij aangifte heeft gedaan
Aangezien hij buitenlands is denk ik niet dat hij aangifte heeft gedaan, maar ik hoop nu dus nog vuriger van wel.

quote:

gewoon opvragen bij de gemeente, van 50 jaar terug staat ook nog in het GBA
Prima, ga ik regelen.
quote:

bedragen die ze terug vragen kunnen alleen bedragen zijn die je ontvangen hebt.
Ja, ik heb inderdaad de huurtoeslag e.d. wel ontvangen, maar ik moet het nu dus terugbetalen omdat HIJ is gaan werken nadat hij al niet meer bij mij woonde en we al geen contact meer hadden. Daar was ik, vanwege het verbreken van de relatie, niet eens van op de hoogte.

Ik ga het bezwaar dan maar invullen en hopen dat de belastingdienst ook inziet dat ik nooit een cent heb gezien van dat inkomen. Het inkomen zelf is ook echt achterlijk hoog. Hij zou dan 8000 euro bruto per maand hebben verdiend. Dat zie ik hem ongeschoold ook niet echt doen, dus ik vraag me af of dat ook wel goed is gegaan. *zucht*
pi_112433421
Vraag 2: Ze hebben de toeslagen gesplitst in 2 termijnen en eentje van 1 juni t/m 31 December. Is de persoon die toen bij mij gewoond heeft wel toeslag partner dan? Ik dacht dat hij minimaal 6 maanden moest wonen bij mij om als toeslag partner te gelden? De regels voor toeslagpartners zijn veranderd dus ik weet niet wat wel en niet gold in die tijd.

Klopt dit? Of bedoel je 1 jan t/m 31 mei?

Vragen ze hierom in een definitieve berekening?
Belastingdienst heeft zelf de beschikking over de gegevens uit de GBA, dus die legeskosten zou ik daar niet aan verspillen. Die inschrijving is ook leidend, dus als deze persoon in februari 2006 is vertrokken, maar dat pas in juni 2006 heeft geregeld, dan heb je pech ben ik bang. Gaat overigens ook op voor de inkomensgegevens.

Van het geld waarover zij praten heb ik niets gezien, maar ze vragen wel een behoorlijk bedrag terug. :(

Heb je de huurtoeslag niet ontvangen? Dan had je wel eerder aan de bel moeten trekken lijkt me.
pi_112433658
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 17:54 schreef Appel-sap het volgende:
Vraag 2: Ze hebben de toeslagen gesplitst in 2 termijnen en eentje van 1 juni t/m 31 December. Is de persoon die toen bij mij gewoond heeft wel toeslag partner dan? Ik dacht dat hij minimaal 6 maanden moest wonen bij mij om als toeslag partner te gelden? De regels voor toeslagpartners zijn veranderd dus ik weet niet wat wel en niet gold in die tijd.

Klopt dit? Of bedoel je 1 jan t/m 31 mei?
Nee ik zie dat ik het niet duidelijk beschreven heb, die van de zorgtoeslag loopt van 1 jan t/m 31 Mei en van 1 Jun t/m December, die van de huurtoeslag (i.v.m. verhoging van de huur) van 1 jan t/m 31 Mei, 1 Jun t/m 30 Juni en 1 Juli t/m 31 December.

quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 17:54 schreef Appel-sap het volgende:

Vragen ze hierom in een definitieve berekening?
Belastingdienst heeft zelf de beschikking over de gegevens uit de GBA, dus die legeskosten zou ik daar niet aan verspillen. Die inschrijving is ook leidend, dus als deze persoon in februari 2006 is vertrokken, maar dat pas in juni 2006 heeft geregeld, dan heb je pech ben ik bang. Gaat overigens ook op voor de inkomensgegevens.

Van het geld waarover zij praten heb ik niets gezien, maar ze vragen wel een behoorlijk bedrag terug. :(

Heb je de huurtoeslag niet ontvangen? Dan had je wel eerder aan de bel moeten trekken lijkt me.
Jawel, ik heb WEL toeslag ontvangen. Die moet ik nu terugbetalen omdat vanwege ZIJN inkomen van 2006 ik geen rechten meer heb. Al heeft hij dat verdiend NADAT we uitelkaar waren en hier niet meer woonde. En dus kennelijk de uitschrijving te laat bij het GBA heeft gedaan. En kennelijk geen goede aangifte Inkomstenbelasting.

Rest mij dus alleen om netjes bezwaar in te dienen en te hopen dat de belastingdienst hier naar kijkt.
pi_112434124
Ah ok, zo is het wel duidelijker.

Vraag me toch ook af of de Belastingdienst niet te laat is met het maken van deze definitieve berekening.. Nizno, wat is je bron?
  maandag 4 juni 2012 @ 18:27:44 #14
356649 MyTiredFeet
Onsamenhangend
pi_112434555
Je kunt per maand een andere toeslagpartner hebben!

Mijn vriendin woonde vanaf eind februari tot eind december 2007 samen met haar ex-vriend. De (gezamenlijke) zorgtoeslag stond op haar naam. De afrekening die ze ontvangen heeft ziet er dan ook als volgt uit:

Periode 1 januari t/m 28 februari 2007
Mevr. X
Toetsingsinkomen = ¤ 20.000

Periode 1 maart t/m 31 december 2007
Reden: wijziging huishouden

Mevr. X
Dhr. Y
Toetsingsinkomen = ¤ 10.000

Over de periode dat jullie hebben samengewoond (t/m 31 mei) zijn jullie toeslagpartners en worden jullie beider inkomens meegerekend voor de berekening van de toeslag. Vanaf 1 juni wordt alleen naar jouw inkomen gekeken voor de berekening van de toeslag.

De Belastingdienst houdt de gegevens aan van de GBA. Dus wanneer jouw ex-vriend zich pas later dan de daadwerkelijke verhuisdatum heeft uitgeschreven worden jullie (onterecht) langer als toeslagpartners aangemerkt. In hoeverre je hier bezwaar tegen kan maken durf ik niet te zeggen, maar ik het zal het in ieder geval wel doen!

Het is ook vreemd dat zijn belastbaar inkomen uit 2006 nu pas is vastgesteld. Is het wellicht een afgerond bedrag (¤ 30.000 o.i.d.)? Dan zou het kunnen betekenen dat de Belastingdienst zijn inkomen geschat heeft omdat hij bijvoorbeeld geen aangifte heeft gedaan.
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
pi_112435290
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 18:27 schreef MyTiredFeet het volgende:
Je kunt per maand een andere toeslagpartner hebben!

Mijn vriendin woonde vanaf eind februari tot eind december 2007 samen met haar ex-vriend. De (gezamenlijke) zorgtoeslag stond op haar naam. De afrekening die ze ontvangen heeft ziet er dan ook als volgt uit:

Periode 1 januari t/m 28 februari 2007
Mevr. X

Periode 1 maart t/m 31 december 2007
Reden: wijziging huishouden

Mevr. X
Dhr. Y
Toetsingsinkomen = ¤ 10.000

Over de periode dat jullie hebben samengewoond (t/m 31 mei) zijn jullie toeslagpartners en worden jullie beider inkomens meegerekend voor de berekening van de toeslag. Vanaf 1 juni wordt alleen naar jouw inkomen gekeken voor de berekening van de toeslag.

De Belastingdienst houdt de gegevens aan van de GBA. Dus wanneer jouw ex-vriend zich pas later dan de daadwerkelijke verhuisdatum heeft uitgeschreven worden jullie (onterecht) langer als toeslagpartners aangemerkt. In hoeverre je hier bezwaar tegen kan maken durf ik niet te zeggen, maar ik het zal het in ieder geval wel doen!

Het is ook vreemd dat zijn belastbaar inkomen uit 2006 nu pas is vastgesteld. Is het wellicht een afgerond bedrag (¤ 30.000 o.i.d.)? Dan zou het kunnen betekenen dat de Belastingdienst zijn inkomen geschat heeft omdat hij bijvoorbeeld geen aangifte heeft gedaan.
Ik weet ook niet waarom het nu pas is vastgesteld en het is rete-rete-hoog. Vandaar dat ik ook niet denk dat het klopt. Het zou ¤48 512 zijn geweest. Hij werkte destijds ongeschoold administratief binnen de 6 maanden die wij samen zijn geweest.

Dus OF hij heeft nadat hij weg is gegaan geschoold werk gevonden (IT) of het klopt van geen meter. Ik gok op het tweede, maar gezien ik geen enkel papier heb, kan ik dat dus niet bewijzen. Bovendien staat er op het formulier dat hij ook moet ondertekenen dat het niet klopt.

Ik vraag me nog steeds af of we een volledig jaar samen hebben gewoond. Bij mijn weten dus niet - aangezien hij met de noodvlucht mee is gegaan in Augustus en hij tot Februari bij mij heeft gewoond. Over 2005 weet ik niet precies of hij toen als toeslagpartner bij mij heeft gestaan. Ik ga dat ook nog even nakijken. Ik heb de meeste papieren nog wel, maar weet echt heel weinig van die tijd, omdat ik gewoon super ziek was.
  maandag 4 juni 2012 @ 18:47:44 #16
356649 MyTiredFeet
Onsamenhangend
pi_112435461
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 18:43 schreef kahlie het volgende:
Ik vraag me nog steeds af of we een volledig jaar samen hebben gewoond. Bij mijn weten dus niet - aangezien hij met de noodvlucht mee is gegaan in Augustus en hij tot Februari bij mij heeft gewoond. Over 2005 weet ik niet precies of hij toen als toeslagpartner bij mij heeft gestaan. Ik ga dat ook nog even nakijken. Ik heb de meeste papieren nog wel, maar weet echt heel weinig van die tijd, omdat ik gewoon super ziek was.
Het toeslagensysteem bestaat pas vanaf 1 januari 2006.
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
  maandag 4 juni 2012 @ 19:13:43 #17
29278 Nizno
Versie 3.2
pi_112436644
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 18:16 schreef Appel-sap het volgende:
Ah ok, zo is het wel duidelijker.

Vraag me toch ook af of de Belastingdienst niet te laat is met het maken van deze definitieve berekening.. Nizno, wat is je bron?
mijn voormalige werkgever in 2006 om precies te zijn dus heb de hele wetgeving moeten leren.

en de over 2005 kan het zijn dat hij per oktober al bij TS in woonde en daardoor de 6 maanden regel heeft gehad.

Maar TS en ex waren natuurlijk gewoon voornemens dat ex het hele jaar toeslagpartner zou blijven, tot het uit ging, dus volgens de hele minuscule kleine lettertjes zou ex op die regel al toeslagpartner zijn tot juni.

Bezwaar maken ook op basis dat ex al in feb weg was... als jij dit alsnog aannemelijk kan maken, bijvoorbeeld doordat je een betalingsregeling bent aangegaan bij de verhuurder omdat je niet meer ineens de volledige huur kon betalen of iets anders vanuit die tijd waardoor je bewijs hebt dat hij al eerder weg was.... dan kun je het zeker proberen.
zijn inkomen van na die tijd zou sowieso niet voor jou mee moeten tellen dus daar kun je ook nog eens bezwaar op maken, laat hun maar opzoeken wanneer ex dat bedrag heeft verdiend.
pi_112437809
quote:
6s.gif Op maandag 4 juni 2012 19:13 schreef Nizno het volgende:

[..]

mijn voormalige werkgever in 2006 om precies te zijn dus heb de hele wetgeving moeten leren.

en de over 2005 kan het zijn dat hij per oktober al bij TS in woonde en daardoor de 6 maanden regel heeft gehad.

Maar TS en ex waren natuurlijk gewoon voornemens dat ex het hele jaar toeslagpartner zou blijven, tot het uit ging, dus volgens de hele minuscule kleine lettertjes zou ex op die regel al toeslagpartner zijn tot juni.

Bezwaar maken ook op basis dat ex al in feb weg was... als jij dit alsnog aannemelijk kan maken, bijvoorbeeld doordat je een betalingsregeling bent aangegaan bij de verhuurder omdat je niet meer ineens de volledige huur kon betalen of iets anders vanuit die tijd waardoor je bewijs hebt dat hij al eerder weg was.... dan kun je het zeker proberen.
zijn inkomen van na die tijd zou sowieso niet voor jou mee moeten tellen dus daar kun je ook nog eens bezwaar op maken, laat hun maar opzoeken wanneer ex dat bedrag heeft verdiend.
Uh, nee, TS en partner waren niet van plan dat wij toeslagpartners zouden zijn. TS is met een noodvlucht opeens naar Nederland gekomen in Aug 2005. Partner is toen maar meegekomen en heeft tijdelijk een baan gezocht omdat TS richting revalidatie moest na afloop van een zware medische procedure.

Partner wilde studie hervatten in 2006 en heeft dit ook gedeeltelijk gedaan en zou daarna weer terugkomen in de vakantie om te blijven totdat hij weer moest studeren, maar is nooit gebeurd, behalve om spullen op te halen die hij hier nog had liggen.

Ik kon de huur prima in mijn eentje betalen, want ik woonde daar ook al. Ik hoop inderdaad dat ze nazoeken wanneer hij dat verdient heeft. Ik kan dus niet bewijzen dat hij eerder al wegwas, want ik heb zijn vluchtgegevens en andere dingen niet. Ik heb ook geen bewijzen dat hij ingeschreven was toen op de Uni in het buitenland, want alles, maar dan ook ALLES staat op zijn naam en dat ga ik dus niet krijgen.

Hij is daarna in Juni teruggekomen om zijn spullen op te halen en bij mijn weten is hij dus toen weer richting buitenland gegaan. Kennelijk heeft hij er toch voor gekozen om in Nederland te blijven en te gaan werken - hij vond de studie namelijk niet meer zo aangenaam en had ook met mij besproken of hij niet beter in NL kon gaan werken.
  maandag 4 juni 2012 @ 20:11:49 #19
29278 Nizno
Versie 3.2
pi_112439933
hmz ja dan kun je alleen gooien op zijn inkomen wanneer dat verdiend is.
en inderdaad pas na juni... spijtig genoeg... hoewel dat misschien ook in je voordeel kan zijn aangezien je met 2 natuurlijk meer krijgt dan met 1 alleen.... in elk geval voor de zorgtoeslag...

flink uitgebreid maar wel duidelijk zijn op papier. dat is het enige dat ik je als tip mee kan geven.
pi_112441890
quote:
6s.gif Op maandag 4 juni 2012 20:11 schreef Nizno het volgende:
hmz ja dan kun je alleen gooien op zijn inkomen wanneer dat verdiend is.
en inderdaad pas na juni... spijtig genoeg... hoewel dat misschien ook in je voordeel kan zijn aangezien je met 2 natuurlijk meer krijgt dan met 1 alleen.... in elk geval voor de zorgtoeslag...

flink uitgebreid maar wel duidelijk zijn op papier. dat is het enige dat ik je als tip mee kan geven.
Dank je wel :)

Ik kwam er ook achter dat de gezamelijke rekening misschien ook al eerder laat zien dat er geen gezamelijk huishouden meer was, want er waren geen mutaties meer en hij stortte er geen geld meer op - ookal hebben we hem pas later officieel opgeheven toen hij weer in Nederland was.
  maandag 4 juni 2012 @ 21:01:54 #21
29278 Nizno
Versie 3.2
pi_112443256
dat kun je altijd mee nemen in je bezwaar. Hopelijk heb je er nog afschriften van.
pi_112448921
quote:
Belastingschulden: 5 jaar; Die navorderingstermijn wordt echter verlengd tot 12 jaar als wegens opzet of grove schuld er te weinig belasting is betaald door middel van een onjuiste of niet ingediende aangifte.
Note: de belastingdienst zal zich dus in jouw geval beroepen op een onjuiste aangifte destijds.
  maandag 4 juni 2012 @ 22:33:40 #23
29278 Nizno
Versie 3.2
pi_112451322
In de bepalingen van de Awir en verwanten is ook een stuk gemeld over toeslagen en zijn eigen termijn, met de reden dat de definitieve vaststelling IB op zich kan laten wachten en er dan geen tijd meer zou zijn voor de vaststelling van de toeslagen te controleren. Kan zo Online nu niet de bepalingen vinden, aangezien de AWIR online lang niet zo netjes staat als bij de BD zelf.
pi_112466933
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 22:09 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Het is geen belastingschuld. Er is ook geen foute aangifte gedaan (denk ik), want het was niet eens *mijn* aangifte, maar die van een ex-partner. Dus daar kunnen ze zich ook niet op beroepen.
pi_112786466
Inmiddels heb ik het bezwaar geschreven. Door middel van afschriften (aangezien het gaat om mijn ex-partner heb ik geen jaaraangifte/salarisstrookjes), heb ik laten zien dat zijn salaris 286 euro p/week was, dus 1144 p/maand en dat dit in Mei stopt (met wel een reservering nog die is uitbetaald, waarschijnlijk waren dat vakantiedagen). In totaal kom je dan in t/m 1 Juni (waarin ze zijn salaris meetellen) max aan de 10.000 (eerder 8xxx) en niet de 48.512 die ze zeggen.

Ik vraag me af of iemand gewoon een tikfout heeft gemaakt met die 4? In ieder geval hoop ik zwaar dat hij zijn belastingaangifte 2006 wel heeft gedaan (al schat ik van niet, want we waren toen uit elkaar). Ik mag ze namelijk niet opvragen, maar de Belastingdienst hoort ze natuurlijk wel te hebben.

We wachten maar af!

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')