quote:In Ohio is een man aan een gruwelijke dood ontsnapt nadat hij vuur vatte tijdens het barbecuën. Net voor het ongeval had de man zich ingesmeerd met zonnebrandcrème. In een oogwenk leek het lichaam van Brett Sigworth een brandende toorts. "Ik was helemaal in paniek", kan de man het gelukkig nog navertellen. "Nog nooit heb ik zo'n vreselijke pijn gehad".Brett had enkele vrienden te gast in zijn huis aan het meer van Stow. De man smeerde zich in met een spuitbus zonnebrandcrème van het merk Banana Boat. "Ik wreef het spul goed open en keerde terug naar de barbecue. Met een grijptang ritselde ik door de gloeiende steenkool en plots stond mijn arm in brand. Het vuur verspreidde zich razendsnel naar de plaatsen op mijn lichaam die ik had ingewreven".Snel ingrijpenZijn gasten en z'n vriendin snelden Brett meteen te hulp en doofden de vlammen. Het slachtoffer herstelt momenteel nog van zijn verwondingen. Hij gaat nu gerechtelijke stappen ondernemen om te bekomen dat de producenten van zonnebrandcrème duidelijker waarschuwen dat hun producten ontvlambaar zijn.
quote:. Hij gaat nu gerechtelijke stappen ondernemen
quote:Hij gaat nu gerechtelijke stappen ondernemen om te bekomen dat de producenten van zonnebrandcrème duidelijker waarschuwen dat hun producten ontvlambaar zijn.
quote: Op maandag 4 juni 2012 12:58 schreef kwiwi het volgende:[..]Want zelf nadenken is uiteraard weer te lastig.
quote: Op maandag 4 juni 2012 12:59 schreef PixieDot het volgende:[..]Eigenlijk zie ik mezelf ook nog wel zoiets doen
quote: Op maandag 4 juni 2012 13:01 schreef Weltschmerz het volgende:Ik vind het ook allemaal niet zo vanzelfsprekend.
quote: Op maandag 4 juni 2012 13:13 schreef bas-beest het volgende:[..]Dat is het wel voor iemand die zelf na kan denken.
quote: Op maandag 4 juni 2012 13:22 schreef Weltschmerz het volgende:[..]Dat lukt me over het algemeen wel. Van daaruit verwacht ik dat de industrie wel in staat is om huidverzorgingsproducten te maken die niet lichtontvlambaar zijn, dan wel verpakkingen met een waarschuwing daarvoor.
quote: Op maandag 4 juni 2012 13:29 schreef kwiwi het volgende:[..]Dat mensen te lui zijn om te lezen is niet de schuld van de fabrikant. Ik heb het op alle verpakkingen staan.
quote: Op maandag 4 juni 2012 13:33 schreef Re het volgende:'t is wat hè
quote: Op maandag 4 juni 2012 13:34 schreef Weltschmerz het volgende:[..]Hij kennelijk niet. En ik heb er ook even een flesje zonnemelkspray bijgepakt, en daar staat er niets van op.
quote:Het ging om de vraag of je zelf moet bedenken dat het licht ontvlambaar is. Ik vind van niet en ik zou ook niet weten op welke gedachte ik dat zou moeten baseren.
quote: Op maandag 4 juni 2012 13:34 schreef Weltschmerz het volgende:[..]Hij kennelijk niet. En ik heb er ook even een flesje zonnemelkspray bijgepakt, en daar staat er niets van op. Het ging om de vraag of je zelf moet bedenken dat het licht ontvlambaar is. Ik vind van niet en ik zou ook niet weten op welke gedachte ik dat zou moeten baseren.
quote: Op maandag 4 juni 2012 13:34 schreef Weltschmerz het volgende:[..]Het ging om de vraag of je zelf moet bedenken dat het licht ontvlambaar is. Ik vind van niet en ik zou ook niet weten op welke gedachte ik dat zou moeten baseren.
quote: Op maandag 4 juni 2012 14:12 schreef kovenant het volgende:iedereen weet toch dat er in een spuitbus drijfgassen zitten , die ontvlambaar zijn , en ongetwijfeld middelen zoals alcohol die wat langer de tijd nodig hebben om te vervliegen .zal ook op de spuitbus staan op te passen met open vuur ed.
quote: Op maandag 4 juni 2012 12:54 schreef error_404 het volgende:Wel ingesmeerd en toch verbranden. Lullig.
quote: Op maandag 4 juni 2012 14:09 schreef kwiwi het volgende:[..]Je weet neem ik aan dat alcohol en olie brandbaar zijn?
quote:Flammable: do not use near heat, flame, or while smoking.