pi_112423313
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2012 13:59 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Vraag het dan aan je vader!!!
Dat doe ik ook wel, ik wil nu gewoon de mening van anderen horen. Als dit forum daar niet voor bedoeld is dan kan 3/4 van R&P wel weg...
  maandag 4 juni 2012 @ 14:00:58 #227
37150 livelink
Streng doch meedogenloos
pi_112423320
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 13:57 schreef Dark_Feather het volgende:

[..]

Ik snap niks van mensen die hun kinderen, of ze nou 8, 12, 16 of 25 zijn, niet meenemen op zo'n reis indien ze daar wel de mogelijkheden voor hebben.
Maar dan zeg je dus nu zeker te weten dat je vader wel de mogelijkheden heeft. Dat vraag ik me oprecht af. Het kan natuurlijk een prinicipieel punt van je vader zijn dat jij niet meer bij het gezin hoort, maar het zou ook zo maar een financiele overweging kunnen zijn.

Dat hij het onhandig heeft aangepakt met het niet informeren en vervolgens zeggen dat je geen lid van het gezin bent, dat ben ik met je eens.
Niets te verliezen en toch bang.
Ik zou de perfecte moeder zijn als ik geen kinderen had.
pi_112423321
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 13:55 schreef mootie het volgende:

[..]

Zelf vind ik Taurus echt niet verwend klinken. Het ligt gewoon aan het soort gezin waar je in opgroeit.
Ik ben enig kind, en ik kan nu (40) nog steeds aankloppen voor financiele steun, mocht het nodig zijn.
En mocht ik 2 jongere broertjes/zusjes hebben gehad, dan zou er echt geen sprake van zijn dat mijn ouders tijdens kerst/oudjaar zo'n speciale reis gingen boeken zonder mij te informeren. Ze zouden het gewoon een stuk leuker vinden als iedereen er bij zou zijn. Als ze het geld hadden zouden ze voor me betalen, zo niet, zouden we heus wel een oplossing vinden.
Dit dus. Ik vind iedereen hier veel te pragmatisch over het gezinsleven denken, bijna 'wettelijk'. Dat is toch raar, zou je zeggen. Maar blijkbaar kan het in andere gezinnen er anders aan toegaan natuurlijk, maar het komt op mij wat zakelijk en 'kil' over.
  maandag 4 juni 2012 @ 14:01:08 #229
30252 Soempie
Procreating
pi_112423330
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 13:59 schreef Taurus het volgende:

[..]

Het gaat om de manier waarop.. Ongelooflijk dat jullie dat niet doorhebben, het gaat helemaal niet om het geld an sich. TS vraagt zich af waarom de rest anders wordt behandeld dan hij, en terecht (vind ik).
Overigens hoef ik niet sneu gevonden te worden hoor, ik heb een belachelijk goed leven (gehad).
En er zijn hier al veel redenen gegeven waarom de andere kinderen wel mee gaan.

Ik heb toch ook gezegd dat ik de manier waarop de gesprekken gevoerd worden (of niet gevoerd) niet zo netjes vind? Maar dat staat los van het betalen van de reis.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  maandag 4 juni 2012 @ 14:01:50 #230
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_112423357
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 13:58 schreef Taurus het volgende:

[..]

Als voorbeeld, pieperd.

TS is niet boos, TS voelt zich buitengesloten en ik kan me dat wel voorstellen. Los van het geld. De hele benadering klinkt gewoon niet prettig.
Vervolgens bij je broertje de uitleg vandaan halen waarom papa je niet mee wil nemen lijkt me ook niet prettig, daarmee breng je je kleine broertje in een lullige positie. Ik heb het sterke vermoeden dat Pa wel redenen heeft die niet in dit topic en niet in de uitleg van broertje terug te vinden zijn.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_112423396
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 14:01 schreef Soempie het volgende:

[..]

En er zijn hier al veel redenen gegeven waarom de andere kinderen wel mee gaan.

Ik heb toch ook gezegd dat ik de manier waarop de gesprekken gevoerd worden (of niet gevoerd) niet zo netjes vind? Maar dat staat los van het betalen van de reis.
En er zijn ook veel redenen gegeven waarom die redenen geen goede redenen zijn. :P Maar dan komt gewoon het meningsverschil/andere gezinssituatie de hoek om kijken en kunnen we het toch nooit eens worden, wat ook niet hoeft natuurlijk.
pi_112423410
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 14:00 schreef Dark_Feather het volgende:

[..]

Dat doe ik ook wel, ik wil nu gewoon de mening van anderen horen. Als dit forum daar niet voor bedoeld is dan kan 3/4 van R&P wel weg...
Dat wilde ik daarmee niet suggereren, dat je de vraag hier niet zou kunnen stellen.

Maar de reacties tot nu toe brengen je kennelijk geen nieuw inzicht.
The love you take is equal to the love you make.
pi_112423418
Nu ik overigens de OP nog eens lees, is de 'niet meer bij het gezin horen'-opmerking ook in een financiële context gemaakt:
quote:
Toen ik 's avonds naar de trein werd gebracht heb ik gevraagd of ik dus echt zelf de kaartjes moest betalen, terwijl m'n broertje en zusje wel gewoon gratis mee mogen.
quote:
Helaas kwam er op mijn vraag niet echt een antwoord, omdat m'n vader op dat moment geen zin had om er over te praten, behalve dat hij vond dat ik niet meer echt bij het gezin hoorde omdat ik niet thuis woon.
Kortom: voor thuiswonende kinderen betaalt vader, voor niet thuiswonende kinderen niet. Best een heldere grens.
pi_112423485
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 13:57 schreef Dark_Feather het volgende:

[..]

Ik snap niks van mensen die hun kinderen, of ze nou 8, 12, 16 of 25 zijn, niet meenemen op zo'n reis indien ze daar wel de mogelijkheden voor hebben.
De leeftijd van kinderen maakt natuurlijk ook uit of en wat ouders bijven (mee-)betalen..

natuurlijk maakt het wel degelijk een verschil of een kind 17 of 25 jaar oud is, wat betreft in hoeverre de ouder dingen meebetaald, en dat is maar goed ook, ook juist voor die kidneren die steeds zelfstandiger worden en hun eigen gang gaan...

wél belangrijk is dat ouders en kinderen nog steeds goed communiceren, dáárin lijkt je vader zeker de mist in te gaan end arover kun je terecht ook klagen..
maar doe hetd an ook daarover en zonder de eis 'dat je van je vader geld wenst te krijgen...

voor een goede vader-kind relatie is geld meestal vooral een stoorfactor, van beide zijdes.
Sij comen bij paren | Om te vergaren | In Den Haegh | Sij sijn ’er so graegh.
Sij drinken een glas | Sij pissen een plas | En laten de saak soo als hij was.
pi_112423530
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 14:00 schreef Taurus het volgende:

[..]

Dit dus. Ik vind iedereen hier veel te pragmatisch over het gezinsleven denken, bijna 'wettelijk'. Dat is toch raar, zou je zeggen. Maar blijkbaar kan het in andere gezinnen er anders aan toegaan natuurlijk, maar het komt op mij wat zakelijk en 'kil' over.
Gelukkig hoeft dat steun en liefde van ouders niet in de weg te staan.
  maandag 4 juni 2012 @ 14:06:09 #236
70541 HostiMeister
Omnipotentie
pi_112423537
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 14:00 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ben ik ook wel met je eens. Hier wordt veel te snel veel te zwart wit over familiezaken gekeken.

Aan de ene kant ben je een kind als je nog iets (maakt niet uit wat) ontvangt als je het huis uit gaat. Maar aan de andere kant ben verwende snotblaag als je het raar vindt dat je niets meer krijgt als je uit huis gaat.

Zo werkt dat natuurlijk ook niet in het dagelijks leven. :{
I kill pride
I hurt feelins
click clack bang bang
we in the Murda Bizness
  maandag 4 juni 2012 @ 14:06:59 #237
70541 HostiMeister
Omnipotentie
pi_112423579
quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2012 14:05 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Gelukkig hoeft dat steun en liefde van ouders niet in de weg te staan.
Zakelijk en kil met je kinderen omgaan niet? :?
I kill pride
I hurt feelins
click clack bang bang
we in the Murda Bizness
pi_112423604
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 14:06 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Zakelijk met financiën omgaan niet.
pi_112423624
quote:

[..]

Ben ik ook wel met je eens. Hier wordt veel te snel veel te zwart wit over familiezaken gekeken.

Aan de ene kant ben je een kind als je nog iets (maakt niet uit wat) ontvangt als je het huis uit gaat. Maar aan de andere kant ben verwende snotblaag als je het raar vindt dat je niets meer krijgt als je uit huis gaat.

Zo werkt dat natuurlijk ook niet in het dagelijks leven. :{
Jij bent de eerste die ik het zo zwart-wit zie stellen!
pi_112423744
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 14:01 schreef drijfhout het volgende:

[..]

Vervolgens bij je broertje de uitleg vandaan halen waarom papa je niet mee wil nemen lijkt me ook niet prettig, daarmee breng je je kleine broertje in een lullige positie. Ik heb het sterke vermoeden dat Pa wel redenen heeft die niet in dit topic en niet in de uitleg van broertje terug te vinden zijn.
Waarom zou hij tegen m'n broertje iets anders dan de daadwerkelijke redenen zeggen? Als m'n vader de daadwerkelijke redenen niet wil geven had hij toch ook niks tegen hem hoeven zeggen op de terugweg van mij wegbrengen.
  maandag 4 juni 2012 @ 14:12:57 #241
70541 HostiMeister
Omnipotentie
pi_112423813
quote:
10s.gif Op maandag 4 juni 2012 14:08 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Jij bent de eerste die ik het zo zwart-wit zie stellen!
Een beetje interpreteren hier en daar en daar komt het bij het gros wel op neer.
quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2012 14:07 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Zakelijk met financiën omgaan niet.
't een sluit het ander niet uit natuurlijk.
I kill pride
I hurt feelins
click clack bang bang
we in the Murda Bizness
  maandag 4 juni 2012 @ 14:13:18 #242
30252 Soempie
Procreating
pi_112423828
quote:

[..]

Dit alles wil toch niet zeggen dat zijn vader hem verder niet steunt of niet van hem houdt. :{
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  maandag 4 juni 2012 @ 14:14:08 #243
70541 HostiMeister
Omnipotentie
pi_112423862
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 14:13 schreef Soempie het volgende:

[..]

Dit alles wil toch niet zeggen dat zijn vader hem verder niet steunt of niet van hem houdt. :{
Zeg ik toch ook niet, ik had het over Lienekiens reactie op Taurus.
I kill pride
I hurt feelins
click clack bang bang
we in the Murda Bizness
  maandag 4 juni 2012 @ 14:15:55 #244
30252 Soempie
Procreating
pi_112423945
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 14:14 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Zeg ik toch ook niet, ik had het over Lienekiens reactie op Taurus.
Wat ik bedoel te zeggen is dat dit, wat Taurus zakelijk en kil vindt, helemaal niet de steun en liefde in de weg hoeft te staan.
pi_112424047
quote:
14s.gif Op maandag 4 juni 2012 14:15 schreef Soempie het volgende:

[..]

Wat ik bedoel te zeggen is dat dit, wat Taurus zakelijk en kil vindt, helemaal niet de steun en liefde in de weg hoeft te staan.
Hoeft niet, maar als TS zich geroepen voelt een topic hierover te openen en zich buitengesloten voelt, staat er misschien toch wel iets in de weg.
  maandag 4 juni 2012 @ 14:18:55 #246
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_112424069
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 14:11 schreef Dark_Feather het volgende:

[..]

Waarom zou hij tegen m'n broertje iets anders dan de daadwerkelijke redenen zeggen? Als m'n vader de daadwerkelijke redenen niet wil geven had hij toch ook niks tegen hem hoeven zeggen op de terugweg van mij wegbrengen.
Je vader wilde dat wel in een tweegesprek zeggen, maar jij was degene die dat verhinderde met het slappe excuus dat je dat niet per telefoon wilde doen. Ik lees ook nergens dat je vervolgens nog real-life langs bent gegaan ofzo.

quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 12:41 schreef Dark_Feather het volgende:

[..]

[..]

Wil ik ook wel, ik ben het gesprek in de auto begonnen. Maar toen gaf hij aan dat hij het er op dat moment niet over wilde hebben en deze week wel zou bellen. Toen heb ik gezegd dat ik dat niet via de telefoon wilde bespreken en toen kwam er geen reactie meer.
Je hebt zelf de communicatie-deur dichtgegooid. En besloten op het verhaal van je broertje af te gaan.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
  maandag 4 juni 2012 @ 14:19:03 #247
70541 HostiMeister
Omnipotentie
pi_112424074
quote:
14s.gif Op maandag 4 juni 2012 14:15 schreef Soempie het volgende:

[..]

Weet ik niet, ligt helemaal aan de reden die de vader van TS geeft waarom hij TS zo buiten het gezin wil houden.
I kill pride
I hurt feelins
click clack bang bang
we in the Murda Bizness
  maandag 4 juni 2012 @ 14:21:20 #248
370487 Hallmark
Hallmark, de prentenkoning
pi_112424170
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 13:47 schreef Dark_Feather het volgende:

[..]

Ik snap alleen niet waarom ze mij niet meenemen.
"Waarom" is een boosheidsvraag.
  maandag 4 juni 2012 @ 14:21:58 #249
70541 HostiMeister
Omnipotentie
pi_112424202
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 14:21 schreef Hallmark het volgende:

[..]

"Waarom" is een boosheidsvraag.
Eentje die wel terecht is. Dat dan weer wel.
I kill pride
I hurt feelins
click clack bang bang
we in the Murda Bizness
  maandag 4 juni 2012 @ 14:22:56 #250
30252 Soempie
Procreating
pi_112424237
Ze willen hem toch ook wel meenemen, hij moet alleen z'n ticket betalen.

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')