zondag 3 juni 2012 @ 16:48:23 #1
187235 Yondaime
Fighter of leaf
pi_112387021
registreer om deze reclame te verbergen
Goede middag allemaal,

Ik heb nu een kater bijna een jaar oud,
Na wat video's zoeken op youtube en comments te lezen zag ik iemand een boos commentaar vertellen en haat jegens katten over de ziekte van toxoplasmose en dat hij die zelf heeft opgelopen...

Nu is mijn vraag, hoe groot is de kans dat ik zelf ook besmet kan raken?
Aangezien onze kat vaak in onze tuin zit te kakken en ik zit te tuinieren en dat is 100% besmettelijk...

Ik hou van mijn kat erg, maar ik wil ook niet de risico nemen als mijn toekomstige vrouw daardoor mogelijk besmet zal raken bij haar zwangerschap en of ik dat ik op een dag minder weertstand hebt en de virus de kans krijgt mij te besmetten...

Als dit toch het geval is, dan ben ik genoodzaak mijn kater weg te doen om risico's te vermijden...

Mvg,

Yondaime

(ik weet niet of mijn kater ook dat virus heeft)

[ Bericht 3% gewijzigd door Yondaime op 03-06-2012 16:53:51 ]
I don't give a fuck, God sent me to piss the world off!
  zondag 3 juni 2012 @ 16:50:54 #2
355215 AppelCake
I don't do drugs O,o
pi_112387137
Ok. zielig voor je kat ;(
Op zondag 24 februari 2013 12:38 schreef msacras het volgende:
Geen kaddenUI hebben :')
Op donderdag 4 april 2013 22:12 schreef promisionxexposed het volgende:
Ac is een baas
  zondag 3 juni 2012 @ 16:54:22 #3
275013 Poesopstokje
Poesssss niet poep!
pi_112387277
Gewoon handschoenen aantrekken bij het tuinieren, niks aan de hand.
''Das Beste oder nichts''
Mem fan it moaiste jonkje
S.N. XXVII - XI - MMXII
pi_112387295
Als jij en je vrouw gewoon gezond zijn, en als jij gewoon zorgt voor goede hygiene nadat je in de tuin gewerkt hebt, dan is er echt niets aan de hand hoor :*
Ik ga naar RWANDA!
"Ik ben de favo Ajacied van deze Feyenoorder! O+ | Stress: the confusion created, when the mind must override the body's basic desire to choke the living daylights out of some idiot who desperately deserves it.
Mijn hand, jouw ballen, voel me draaien dan! | Het mooiste plekje op deze wereld, Molveno! | No Regrets | Reeds aanwezige foto's in mijn fobo: 486 van de toegestane 2000 =24,3%
  zondag 3 juni 2012 @ 16:55:33 #5
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_112387320
quote:
19s.gif Op zondag 3 juni 2012 16:54 schreef BrandX het volgende:
Als jij en je vrouw gewoon gezond zijn, en als jij gewoon zorgt voor goede hygiene nadat je in de tuin gewerkt hebt, dan is er echt niets aan de hand hoor :*
^O^
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_112387348
Serieus? Je kunt ook besmet raken door slecht gewassen groente e.d. of in de tuin. Voor gezonde mensen kan zo'n infectie voor zover ik weet nauwelijks kwaad en daarna ben je levenslang beschermd. Zwangere vrouwen moeten handschoenen aan bij het tuinieren en van de kattenbak afblijven en dan is het risico nihil.
pi_112388154
Als je geen risico wil lopen dan kan je je kat beter in de tuin of zandbak van de buren laten schijten :')
pi_112388353
Toxoplasmose is een parasiet, geen virus. Het risico om toxoplasmose op te lopen, terwijl je in de tuin werkt neemt niet af als je je eigen kat wegdoet. Een andere kat neemt graag je tuin over.
Toxoplasmose is zover ik weet niet sexueel overdraagbaar.

Wat wel risico uitsluit is als je handschoenen draagt bij het werken in de tuin, en het verschonen van de kattenbak. En na de werkzaamheden ook nog eens de handen te wassen.
Verhit vlees voldoende (toxoplasmose komt ook oa bij schapen voor) zodat de parasiet gedood wordt.
pi_112388361
Heel veel mensen zijn ooit besmet en hebben daar niks van gemerkt.

Zwangere vrouwen kunnen beter uit de buurt van de kattenbak blijven en het tuinieren maar even laten.

Niet zo paniekerig doen en geen youtubefilmpjes bekijken. Straks durf je je huis niet meer uit.
The love you take is equal to the love you make.

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')