abonnement Unibet Coolblue
  maandag 24 september 2012 @ 19:34:32 #176
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_117204030
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 19:20 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Dat Redefine alleen maar domme opmerkingen maakt wisten we allang!

Serieus :')
Duitsland? Die subtoppers? Die bakken er met alle respect voor bv Schalke echt geen ene bal van.
Die verliezen nog van Nederlandse clubs. Duitsland is Dortmund en Bayern en de rest verliest nog of gaat net door ten koste van Nederlandse clubs.

Spanje? Sterkere subtop dan Duitsland dat zeker. Maar ja beperkt tot een Valencia, Sevilla en Atletico Madrid. Alles wat daar weer onder zit is weer totaal niets op Malaga na die nog beetje kunnen.

[..]

Ik zeg niet dat ik er veel verstand van heb.
Echter wat ik hier zeg kan elk duidelijk bekijken. Ik zeg gewoon iets en dat is heel wat anders dan je ''hoog van de toren blazen''.
De Duitse subtop is veel breder dan die van Italië. Echter zijn een aantal wel wat wisselvallig. Dat betekend niet direct dat het hele goede ploegen zijn, maar ze zijn zeker niet slechter dan die uit de Serie A, en vaak zelfs wat beter. Onderin beide liga's zal het niet zoveel verschillen. Maar daar valt
sowieso niet veel van te zeggen, want die spelen zelden of nooit tegen buitenlandse clubs.

Verder vergeet je bij Spanje doodleuk Athletic. En tot vorig jaar had je ook nog een sterk Villarreal. Verder zijn de andere clubs in de middenmoot en onderin niet zwakker dan hun Italiaanse equivalenten.

Overigens geldt voor de meeste clubs dat je ze grotendeels alleen op het oog kan vergelijken. Dus dan zou je een aantal keer kunnen aanvullen dat ze beter lijken dan de ander. Waar je wel naar kunt kijken m.b.t. de subtoppers is hoe ver ze in de EL komen. Dan verliezen de Italianen het zeker van de Duitsers en Spanjaarden, want die komen gemiddeld genomen verder en ook met meer clubs verder. Nog wel de aantekening dat Italiaanse clubs zelden echt hun best doen in de EL, maar het zegt iig nog iets.

Het probleem van jou is dat jij denkt dat de Bundesliga niets voorstelt en dat La Liga buiten de topclubs niet voorstelt. Ja het verschil is groot, maar je vergeet wel even hoe armoedig het in Italië wel niet wordt na plek tien.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_117204252
Het verschil wordt de komende 5 jaar wel pijnlijk duidelijk voor bianconeri. Het Italiaanse voetbal is jaarlijks aan het afzwakken, waar in Duitsland (en Frankrijk in mindere mate) het ontzettend hard groeit.

Wel is 'zijn' Juventus nu juist het goede voorbeeld aan het geven. Investeren in een eigen stadion en werken met een duidelijk beleid zal ze daar een geweldige uitgangspositie geven de komende jaren.
pi_117204456
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 19:34 schreef Redefine het volgende:

De Duitse subtop is veel breder dan die van Italië. Echter zijn een aantal wel wat wisselvallig. Dat betekend niet direct dat het hele goede ploegen zijn, maar ze zijn zeker niet slechter dan die uit de Serie A, en vaak zelfs wat beter. Onderin beide liga's zal het niet zoveel verschillen. Maar daar valt
sowieso niet veel van te zeggen, want die spelen zelden of nooit tegen buitenlandse clubs.

Verder vergeet je bij Spanje doodleuk Athletic. En tot vorig jaar had je ook nog een sterk Villarreal. Verder zijn de andere clubs in de middenmoot en onderin niet zwakker dan hun Italiaanse equivalenten.

Het probleem van jou is dat jij denkt dat de Bundesliga niets voorstelt en dat La Liga buiten de topclubs niet voorstelt. Ja het verschil is groot, maar je vergeet wel even hoe armoedig het in Italië wel niet wordt na plek tien.
Duitse subtop breder? En wisselvallig? Nou wisselvallig sowieso ja maar dan meer in zin van 5 slechte jaren 1 goed jaar. Want bv Schalke bakt er momenteel weer geen bal van, Stuttgart ook al tijd niet. Hsv ook niet meer wat het was, Wolfsburg en van alles.

Het is onmogelijk te zeggen dat de Duitse competitie sterker is als de Italiaanse, in de top niet en in de breedte niet.

Spanje Bilbao ach. Leuk ploegie voor even.
Villareal kun je vergeten voorlopig. Tis daar echt vooral Real en Barca en die winnen eigenlijk altijd met gemak van alle andere ploegen. Al is Real dit seizoen niet zo op dreef.
Dat zegt wel al genoeg.
  maandag 24 september 2012 @ 19:44:26 #179
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_117204581
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 19:42 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ben je bang dat ik mijn post ga editen en je het later niet kunt gebruiken ofzo, dat je m nog eens gaat quoten, zonder enige opmerking ernaast :')
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_117204640
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 19:44 schreef Redefine het volgende:

[..]

Ben je bang dat ik mijn post ga editen en je het later niet kunt gebruiken ofzo, dat je m nog eens gaat quoten, zonder enige opmerking ernaast :')
Ik drukte toch op verkeerde knop....
Zie de aangepaste post
  maandag 24 september 2012 @ 19:50:02 #181
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_117204908
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 19:42 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Duitse subtop breder? En wisselvallig? Nou wisselvallig sowieso ja maar dan meer in zin van 5 slechte jaren 1 goed jaar. Want bv Schalke bakt er momenteel weer geen bal van, Stuttgart ook al tijd niet. Hsv ook niet meer wat het was, Wolfsburg en van alles.

Het is onmogelijk te zeggen dat de Duitse competitie sterker is als de Italiaanse, in de top niet en in de breedte niet.

Spanje Bilbao ach. Leuk ploegie voor even.
Villareal kun je vergeten voorlopig. Tis daar echt vooral Real en Barca en die winnen eigenlijk altijd met gemak van alle andere ploegen. Al is Real dit seizoen niet zo op dreef.
Dat zegt wel al genoeg.
Athletic een leuk ploegje voor even? Dat geeft wel aan hoe beperkt jouw blik is. Ja de prestatie van vorig jaar was bovengemiddeld van Bilbao. Maar als subtopper doelde ik niet op die prestaties. Athletic is op een enkel jaar na altijd rond de plekken voor Europees voetbal te vinden. En als ze Europees spelen doen ze het bijna altijd vrij goed. Beter dan de meeste Italiaanse ploegen.

Real en Barca zouden in de Serie A ook zoveel winnen, omdat ze ook zoveel beter zijn dan al die andere Italiaanse ploegen. Uiteraard winnen ze niet alles (doen ze in La Liga ook niet uiteraard), maar ook daar zullen ze met een straatlengte voorsprong bovenaan staan. Misschien dat het een paar punten scheelt.

Wat betreft de Duitse ploegen blijf je maar raaskallen. Maar goed, ik zal het eens omdraaien. Welke ploegen uit de Serie A zijn dan zoveel beter dan die uit de andere competities?
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  maandag 24 september 2012 @ 19:51:33 #182
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_117204992
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 19:45 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ik drukte toch op verkeerde knop....
Zie de aangepaste post
Ah ok. Dat dacht ik in heb begin ook, maar na die paar minuten stond er nog niets. Maar goed, mijn eerdere opmerking daarover mag je dan negeren.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_117206387
quote:
0s.gif [b]Op maandag 24 september 2012 16:33 schreef bianconeri het volgende:

Overdrijven is ook een kunst!
Italie zal nooit zo rampzalig slecht worden als de Eredivisie.
Ze zullen gewoon altijd meer geld houden enzo.
En zo slecht is Italie nou ook weer niet momenteel, al laten Ac en Inter het sterk afweten.

Dit jaar mss meer twijfelachtig, maar kwa breedte was de Serie A zeker vorig jaar de 2e competitie van de wereld na Engeland. Want Spanje is Barca en Real met nog vrij weinig leuke ploegjes daarachter, Duitsland is kwa breedte ook niet veel.
Italie zit in een zware economische crisis, ik zie niet waarom ze meer geld zouden houden dan in Nederland, bovendien trekken de topvoetballers allang niet meer naar Italie of gaan ze er juist uit weg. Zoals ik al zei alleen Juve en Napoli zijn nog top, de rest is vrij vergelijkbaar met de Nederlandse subtop (je hoeft alleen maar naar de recente resultaten tussen Italiaanse en Nederlandse ploegen te kijken).

De Serie A heeft zijn beste tijd gehad, het is nu de Engelse PL, een enkeling die naar Barca, Real of PSG kan, en als dat allemaal niet mogelijk is is er nog altijd de Bundesliga.
Verder gaan de talentvolle Zuid-Amerikanen tegenwoordig massaal naar de voormalige Sovjetrepublieken waar het oliegeld volledig heerst.

Tegenwoordig zit er geen sterspeler meer te wachten om te spelen voor pakweg 15000 man tegen Chievo of voor 9000 man tegen Siena.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_117209539
Ik ben altijd fan geweest vh Italiaanse voetbal, maar zowat iedereen kan zien dat de Spaanse competitie op dit moment sterker is dan de serie a. De Duitse competitie wordt dan wel minder gevolgd, maar moet zeker niet meer onderdoen voor Italië. De Bundesliga is trouwens op economisch vlak zelfs de nummer 1 competitie van Europa geworden.
De serie a is jammer genoeg fel afgezwakt om allerlei redenen. En met de matige teams van Milan en inter dit seizoen is het nog erger geworden.
pi_117210054
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 21:02 schreef BramKVO het volgende:
Ik ben altijd fan geweest vh Italiaanse voetbal, maar zowat iedereen kan zien dat de Spaanse competitie op dit moment sterker is dan de serie a. De Duitse competitie wordt dan wel minder gevolgd, maar moet zeker niet meer onderdoen voor Italië. De Bundesliga is trouwens op economisch vlak zelfs de nummer 1 competitie van Europa geworden.
De serie a is jammer genoeg fel afgezwakt om allerlei redenen. En met de matige teams van Milan en inter dit seizoen is het nog erger geworden.
Italie is inderdaad afgezakt. Duitsland wordt mss ietsje sterker maar bestormt nog geen top ofzo.
Spanje is in top sterker dan Italie ja, maar verder niet.

quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 19:38 schreef Bonkers. het volgende:
Het verschil wordt de komende 5 jaar wel pijnlijk duidelijk voor bianconeri. Het Italiaanse voetbal is jaarlijks aan het afzwakken, waar in Duitsland (en Frankrijk in mindere mate) het ontzettend hard groeit.

Uhm domme opmerking van je?
Ik heb nergens iets over een toekomst beeld gezegd in 1e plaats.
Wellicht zakt het Italiaans voetbal af, dat weet je niet. Kan ook weer stijgen aangezien Juventus gewoon juist sterk groeit.

Duitsland vind ik nou niet echt sterk groeien. Ja Dortmund wel maar van de andere ploegen is nog niet erg veel te zien wat nog niet zo was afgelopen jaren.
pi_117211042
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 19:50 schreef Redefine het volgende:
Maar als subtopper doelde ik niet op die prestaties. Athletic is op een enkel jaar na altijd rond de plekken voor Europees voetbal te vinden. En als ze Europees spelen doen ze het bijna altijd vrij goed. Beter dan de meeste Italiaanse ploegen.

Real en Barca zouden in de Serie A ook zoveel winnen, omdat ze ook zoveel beter zijn dan al die andere Italiaanse ploegen. Uiteraard winnen ze niet alles (doen ze in La Liga ook niet uiteraard), maar ook daar zullen ze met een straatlengte voorsprong bovenaan staan. Misschien dat het een paar punten scheelt.

Wat betreft de Duitse ploegen blijf je maar raaskallen. Maar goed, ik zal het eens omdraaien. Welke ploegen uit de Serie A zijn dan zoveel beter dan die uit de andere competities?
Ja meespelen voor EL plekken. Nou das super zeg... Gaat al vrij snel.

Real en Barca zullen in Italie ongetwijfeld voor de titel spelen. Maar tis sowieso afwachten of de speelstijl van andere ploegen in Italie hun wel licht.
En tja ze zullen er bovenuit steken dat zonder twijfel. Juventus zal misschien nog aardig meekomen, en thuis mss niet verliezen. Maar tja Real en Barca zijn ook sterker dan Juve, maar nooit zo'n verschil als in Spanje tussen nmmrs 1 en 2 en de nummer 3.

Over Duitsland blijf ik niet raaskallen hoor.
Dortmund en Bayern zijn leuke ploegen, maar echt geen ploegen waar Juventus bang voor hoeft te zijn. Eerder andersom. En de andere ploegen als Schalke enzo? Ik weet zeker dat die in Italie niets te zoeken hebben.

Wie van Italiaanse ploegen steken er boven uit?
Nou Juventus zal in praktisch elke competitie meedoen voor de titel, alleen in Spaanse competitie met Real en Barca zullen ze ietsje verder achterliggen maar wel lang meedoen.

Juventus zou in Duitsland zeker voor titel spelen, in Engeland ook wel. Chelsea vind ik al jaren vrij zwak, Man Utd wordt ook zwakker lijkt wel. City is natuurlijk wel sterk maar niet echt een team.
Gaat Juventus ook best meedoen.

Buiten Juventus heb je gelijk ja. Een normaal Ac en Inter doen wel mee(het Ac van vorig jaar bv) maar dit jaar lijkt het daar niet op. En de andere ploegen zijn nog niet zo ver.
Maar daarom niet minder dan sub-top in andere toplanden.

quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 20:13 schreef TLC het volgende:

Italie zit in een zware economische crisis, ik zie niet waarom ze meer geld zouden houden dan in Nederland, bovendien trekken de topvoetballers allang niet meer naar Italie of gaan ze er juist uit weg. Zoals ik al zei alleen Juve en Napoli zijn nog top, de rest is vrij vergelijkbaar met de Nederlandse subtop (je hoeft alleen maar naar de recente resultaten tussen Italiaanse en Nederlandse ploegen te kijken).

De Serie A heeft zijn beste tijd gehad, het is nu de Engelse PL, een enkeling die naar Barca, Real of PSG kan, en als dat allemaal niet mogelijk is is er nog altijd de Bundesliga.
Verder gaan de talentvolle Zuid-Amerikanen tegenwoordig massaal naar de voormalige Sovjetrepublieken waar het oliegeld volledig heerst.
Dan zou Nederland sterker worden dan Italie, Portugal en Spanje als je zo beredeneert!!
Of de landen in economische crisis hard getroffen wordt doet er niet zoveel toe.
In Nederland zijn gewoon veel te weinig mensen, daardoor verdien je veel minder aan abbo's en tv-rechten/sponsor gelden. Daarin kunnen we gewoon niet op tegen Italie en Spanje hoe economisch slecht ook.
En dat zal ook zo blijven aangezien we dus maar richting 16,5 miljoen inwoners hebben.

Buiten Juventus en Napoli de rest maar vergelijkbaar met Nederlandse subtop?

Nou ik durf wel te zeggen dat de Nederlandse club een zeeeeeer zware kluif hebben, bijna zeker, verliezen van Ac, Inter, As Roma, Lazio, Udinese, Fiorentina en wellicht wel meer.
pi_117212419
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 21:23 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Nou ik durf wel te zeggen dat de Nederlandse club een zeeeeeer zware kluif hebben, bijna zeker, verliezen van Ac, Inter, As Roma, Lazio, Udinese, Fiorentina en wellicht wel meer.
Nee, volgens mij heb je ook een paar Europese wedstrijden van vorig jaar gemist.
Nederlandse clubs zijn bij lange na niet meer kansloos tegen de Italiaanse.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_117214011
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 21:45 schreef TLC het volgende:

[..]

Nee, volgens mij heb je ook een paar Europese wedstrijden van vorig jaar gemist.
Nederlandse clubs zijn bij lange na niet meer kansloos tegen de Italiaanse.
ja Napoli 2x met mazzel gelijk tegen Utrecht, Fiorentina met alle geluk net door tegen Groningen (penalties of laatste minuut ofzo)
pi_117215621
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 22:12 schreef macca728 het volgende:

[..]

ja Napoli 2x met mazzel gelijk tegen Utrecht, Fiorentina met alle geluk net door tegen Groningen (penalties of laatste minuut ofzo)
Twente gelijk tegen Inter, AZ schakelt Udinese uit, Ajax wint uit bij AC Milan :P
"You can call me Susan if it makes you happy"
  dinsdag 25 september 2012 @ 00:16:37 #190
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_117220069
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 21:23 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ja meespelen voor EL plekken. Nou das super zeg... Gaat al vrij snel.

Real en Barca zullen in Italie ongetwijfeld voor de titel spelen. Maar tis sowieso afwachten of de speelstijl van andere ploegen in Italie hun wel licht.
En tja ze zullen er bovenuit steken dat zonder twijfel. Juventus zal misschien nog aardig meekomen, en thuis mss niet verliezen. Maar tja Real en Barca zijn ook sterker dan Juve, maar nooit zo'n verschil als in Spanje tussen nmmrs 1 en 2 en de nummer 3.

Over Duitsland blijf ik niet raaskallen hoor.
Dortmund en Bayern zijn leuke ploegen, maar echt geen ploegen waar Juventus bang voor hoeft te zijn. Eerder andersom. En de andere ploegen als Schalke enzo? Ik weet zeker dat die in Italie niets te zoeken hebben.

Wie van Italiaanse ploegen steken er boven uit?
Nou Juventus zal in praktisch elke competitie meedoen voor de titel, alleen in Spaanse competitie met Real en Barca zullen ze ietsje verder achterliggen maar wel lang meedoen.

Juventus zou in Duitsland zeker voor titel spelen, in Engeland ook wel. Chelsea vind ik al jaren vrij zwak, Man Utd wordt ook zwakker lijkt wel. City is natuurlijk wel sterk maar niet echt een team.
Gaat Juventus ook best meedoen.

Buiten Juventus heb je gelijk ja. Een normaal Ac en Inter doen wel mee(het Ac van vorig jaar bv) maar dit jaar lijkt het daar niet op. En de andere ploegen zijn nog niet zo ver.
Maar daarom niet minder dan sub-top in andere toplanden.

Nou ik durf wel te zeggen dat de Nederlandse club een zeeeeeer zware kluif hebben, bijna zeker, verliezen van Ac, Inter, As Roma, Lazio, Udinese, Fiorentina en wellicht wel meer.
De laatste jaren hebben de Italiaanse ploegen nauwelijks gewonnen van de Nederlandse clubs. Terwijl het bij de Duitse en Spaanse ploegen precies andersom is. Daar winnen de Nederlandse clubs weer relatief weinig van. Om maar even twee punten te combineren.

Als je serieus denkt dat Juventus in Engeland kampioen kan worden, dan ben je wel heel erg kort door de bocht. Daarvoor is het speltype te anders: veel hoger tempo en een heel stuk fysieker. Daar komt nog bij dat je in Engeland niet zo even een twee drie van de kleintjes wint. Over 38 wedstrijden acht ik United en co wel een stuk sterker dan Juve.

Meespelen voor EL en het daar goed doen is al veel beter dan menig Italiaanse club. Alleen de Milanese clubs doen dat regelmatig, Juventus zou het kunnen nu ze er weer bij zijn en verder doen Udinese en Napoli het vaak ook vrij behoorlijk. Maar buiten dat is het de laatste jaren niet best.

Bayern zal niet zo snel bang zijn voor Juve, uiteraard zullen ze het zien als een geduchte tegenstander. Maar Bayern is echt nog wel een betere club dan de Oude Dame (dat hoeft niet altijd wat te zeggen over wie er wint). Dortmund zit op het niveau van Juve, dus dat zal om het even zijn (denk Juve lichtjes sterker).

Verder kun je van alles roepen over Schalke en de andere Duitse clubs, maar die zijn niet of nauwelijks zwakker dan de Italiaanse subtop. Wat dat betreft zit je met raaskallen inderdaad wel goed, want meer dan dat kun je niet over de Bundesliga.

Mijn vraag over de Italiaanse ploegen ging uiteraard niet over de toppers. Dus Juve, Napoli en de Milanese clubs kun je buiten beschouwing laten. Het gaat er om wat er daaronder zit. Zo indrukwekkend zijn Lazio en Udinese niet. De ploegen daaronder al helemaal niet meer.

Het zou kunnen dat ze weer aansluiting weten te vinden bij de Europese subtop. Maar ik acht die kans niet heel groot. Af en toe kan er een club weer een opleving hebben, zoals Juve nu (ik hoop ook dat ze dit niveau blijven vasthouden). Maar voor de rest zul je bevestigd gaan zien wat er al is gezegd: steeds minder topspelers gaan naar de Serie A. Uitgezonderd misschien de topclubs. Daarvoor is de keuze tegenwoordig financieel en/of sportief gewoon beter.

En dat laatste vind ik heel jammer, want ik ben altijd een liefhebber geweest van het Italiaanse voetbal :)
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_117228391
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 00:16 schreef Redefine het volgende:

De laatste jaren hebben de Italiaanse ploegen nauwelijks gewonnen van de Nederlandse clubs. Terwijl het bij de Duitse en Spaanse ploegen precies andersom is. Daar winnen de Nederlandse clubs weer relatief weinig van. Om maar even twee punten te combineren.
Ja en? Kan gebeuren toch. En daarbij is het ook mee te nemen hoeveel belang er bij is.
In hoeverre is een team lekker bezig of in mindere periode. Bij dat soort dingen komt veel meer bij kijken en over het algemeen schakelen Italiaanse ploeg de NL ploegen gewoon uit.
En Juve-Ajax paar jaar geleden nog, Juve wat nog lang niet top was, zelfs redelijk slecht voor Juve-normen kwalitatief dat jaar. Toch met alle gemak Ajax uitgeschakeld.

quote:
Als je serieus denkt dat Juventus in Engeland kampioen kan worden, dan ben je wel heel erg kort door de bocht. Daarvoor is het speltype te anders: veel hoger tempo en een heel stuk fysieker. Daar komt nog bij dat je in Engeland niet zo even een twee drie van de kleintjes wint. Over 38 wedstrijden acht ik United en co wel een stuk sterker dan Juve.
Dus jij wilt zeggen dat Italiaanse ploegen totaal niet fysiek zijn? En dat terwijl iedereen altijd over Italie jankt omdat ze zo fysiek krachtig zijn. :')
Het zal mss even omschakelen zijn in het spel maar ik acht Juventus absoluut in staat kampioen te worden van Engeland!
Zoals Rene van der Gijp gister al noemde: Man Utd is tegenwoordig ook niets meer, zijn afgelopen jaren verzwakt. Arsenal is zonder v. Persie geen ploeg om bang voor te zijn.
Chelsea was meer geluk dan kwalitatief dat ze CL wonnen, waren altijd de mindere ploeg.
Liverpool moge duidelijk zijn. Alleen City is kwalitatief echt sterk in Engeland.
Ze worden mss geen kampioen zo maar ff, maar ze gaan zonder twijfel daar meestrijden om de titel.

quote:
Meespelen voor EL en het daar goed doen is al veel beter dan menig Italiaanse club. Alleen de Milanese clubs doen dat regelmatig, Juventus zou het kunnen nu ze er weer bij zijn en verder doen Udinese en Napoli het vaak ook vrij behoorlijk. Maar buiten dat is het de laatste jaren niet best.
Alsof de Spaanse ploegen er 10 ploegen afvaardigen die het elk seizoen leuk doen in Europa?
Je noemt al 5 ploegen op van Italie die altijd/vaak leuk meedoen. Nou daar gaat Spanje niet ff overheen hoor.

quote:
Bayern zal niet zo snel bang zijn voor Juve, uiteraard zullen ze het zien als een geduchte tegenstander. Maar Bayern is echt nog wel een betere club dan de Oude Dame (dat hoeft niet altijd wat te zeggen over wie er wint). Dortmund zit op het niveau van Juve, dus dat zal om het even zijn (denk Juve lichtjes sterker).
Bayern is echt geen betere ploeg dan Juventus! Mss dat Bayern wint door meer ervaring en stabiliteit maar op papier wint Juve dat gewoon. Alleen aanvallend is Bayern echt sterk maar verder is dat echt geen bijzondere ploeg hoor? Of vind je die verdediging en middenveld nou zo sterk?
Nou echt bijzondere spelers staan daar niet hoor.
Bayern en Juve zijn gelijkwaardig, Dortmund daar duidelijk nog wat onder.

quote:
Verder kun je van alles roepen over Schalke en de andere Duitse clubs, maar die zijn niet of nauwelijks zwakker dan de Italiaanse subtop. Wat dat betreft zit je met raaskallen inderdaad wel goed, want meer dan dat kun je niet over de Bundesliga.
Nou ik zie bv Schalke niet van Italiaanse subtop winnen momenteel hoor.
Laat staan andere ooit subtoppers als Hsv en Stuttgart.

quote:
Mijn vraag over de Italiaanse ploegen ging uiteraard niet over de toppers. Dus Juve, Napoli en de Milanese clubs kun je buiten beschouwing laten. Het gaat er om wat er daaronder zit. Zo indrukwekkend zijn Lazio en Udinese niet. De ploegen daaronder al helemaal niet meer.
Het zou kunnen dat ze weer aansluiting weten te vinden bij de Europese subtop. Maar ik acht die kans niet heel groot. Af en toe kan er een club weer een opleving hebben, zoals Juve nu (ik hoop ook dat ze dit niveau blijven vasthouden). Maar voor de rest zul je bevestigd gaan zien wat er al is gezegd: steeds minder topspelers gaan naar de Serie A. Uitgezonderd misschien de topclubs. Daarvoor is de keuze tegenwoordig financieel en/of sportief gewoon beter.
En dat laatste vind ik heel jammer, want ik ben altijd een liefhebber geweest van het Italiaanse voetbal :)
Zo indrukwekkend zijn Lazio en Udinese bv niet nee.
Maar ik zie Dortmund echt niet zo maar winnen van deze 2(al is Udinese momenteel niet lekker bezig). Aangezien Dortmund het al lastig had tegen een prutsploeg als Ajax.
Nou laat staan een Schalke. Engelse subtop schat ik wel wat hoger in.
Maar ook Spaanse ploegen tja nou, drijven vaak op 1 speler(Llorente, Falcao) en zijn verder ook niet je van het.

Ik zie Juve wel weer bij de top aanhaken en blijven.
Juventus had kwalitatief al jaren een sterke ploeg met o.a. Chiellini en Buffon.
Echter hebben ze jarenlang erg veel tegenslag gehad en om de 1 of andere reden draaide het totaaaaaal niet(zie dat jaar dat ze 7e werden terwijl ze kwalitatief wel sterk waren).
Sinds vorig jaar loopt het allemaal vrij goed(op die prutsers voorin na).
En het is ook niet zo als bij Ac dat het allemaal oudjes zijn en dus zo stoppen en er niets over is.
Buffon en Pirlo zullen geen jaren meer meegaan, Buffon met zijn fysieke probleempjes steeds vaker mss wel vrij kort nog. Maar de rest van de ploeg is grotendeels gewoon vrij jong en gaan nog wel een tijd mee.

quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 21:45 schreef TLC het volgende:

[..]

Nee, volgens mij heb je ook een paar Europese wedstrijden van vorig jaar gemist.
Nederlandse clubs zijn bij lange na niet meer kansloos tegen de Italiaanse.
Als je dit serieus gaat menen :') :')
Een ploeg als Ajax ofzo zal niet eens een Europees ticket EL pakken in de Serie A...
pi_117229915
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 12:05 schreef bianconeri het volgende:

Als je dit serieus gaat menen :') :')
Een ploeg als Ajax ofzo zal niet eens een Europees ticket EL pakken in de Serie A...
Ik meen het serieus ja, en of Ajax een EL ticket zou pakken in de Serie A zullen we nooit weten, maar die kans acht ik vrij groot.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_117251544
Dat baardje van Pirlo ziet er echt niet uit :').
sig verwijderd door FA
pi_117252774
Net weer thuis.
Wat ik lees is dat Juventus slecht speelt uit bij Fiorentina.
Inmiddels al 2e helft bezig dus hopelijk gaat het wat beter.
pi_117253333
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 21:58 schreef bianconeri het volgende:
Net weer thuis.
Wat ik lees is dat Juventus slecht speelt uit bij Fiorentina.
Inmiddels al 2e helft bezig dus hopelijk gaat het wat beter.
Tering wat zijn die slecht. Fiorentina tikt ze helemaal uit.
pi_117253436
Juventus is inderdaad heel slordig deze wedstrijd
pi_117254846
Nog altijd 0-0. Toni mag nog 3 minuten meedoen :').
sig verwijderd door FA
pi_117266873
Tis uiteindelijk 0-0 gebleven. Geen goede wedstrijd geweest van Juventus.
2e helft wat ik nog heb gezien hebben beide ploegen eigenlijk geen echte kans gehad maar was Fiorentina wel de betere ploeg. Teleurstellende wedstrijd om snel te vergeten.
Gelukkig nog gelijkspel geworden en geen nederlaag.
pi_117289077
1-0 AC, thuis tegen Cagliari.
sig verwijderd door FA
pi_117293379
Cagliari met 10 man verder na een elleboog _O-.
sig verwijderd door FA
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')