pi_112303577
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
Onlusten in Sint-Jans-Molenbeek na politiecontrole van vrouw in niqab

SINT-JANS-MOLENBEEK - Een controle en arrestatie van een vrouw in niqab heeft donderdagavond in de Brusselse gemeente Sint-Jans-Molenbeek aanleiding gegeven tot onlusten voor het politiecommissariaat in de Briefdragerstraat. Dat is bevestigd door commissaris Johan Berckmans, de woordvoerder van de politiezone Brussel West (Koekelberg/Jette/Ganshoren/Sint-Jans-Molenbeek/Sint-Agatha-Berchem). Rond 21.30 uur zou een relatieve rust zijn weergekeerd.

De controle gebeurde donderdagvoormiddag al in Jette, aldus de politiewoordvoerder. 'Twee agenten in burger zagen de vrouw zitten aan een tramhalte en vroegen haar identiteitspapieren en om haar hoofddoek af te doen. Toen ze dat weigerde, werd ze meegenomen naar het commissariaat. Onderweg probeerde ze één van de agenten, een vrouw, een kopstoot te geven en op het commissariaat weigerde ze ook alle medewerking.'

Het kwam tot een schermutseling waarbij zowel de vrouw als twee vrouwelijke agenten gewond raakten, gaat commissaris Berckmans verder. 'Uiteindelijk werd de hoofddoek van de vrouw verwijderd en werd ze met een lichte hersenschudding overgebracht naar het ziekenhuis. Het Brusselse parket werd verwittigd en besloot haar vrij te laten om haar later te verhoren.' De agent raakte lichtgewond: ze liep een gebroken neus op en verloor twee tanden.

In de loop van de donderdagnamiddag werd echter via sms opgeroepen om voor het commissariaat te verzamelen. Een groep mensen probeerde rond 19u het commissariaat te bestormen, wat mislukte. Burgemeester Philippe Moureaux en de korpschef van Brussel West moesten ter plaatse komen om de gemoederen te bedaren. 's Nachts zouden enkel nog groepjes jongeren door de gemeente gezworven hebben, aldus nog de politie. Maar na middernacht keerde de rust helemaal terug in Sint-Jans-Molenbeek.
http://www.standaard.be/a(...)elid=DMF20120531_219
Maar voor de rest gaat alles goed hoor in Brussel. Het zijn in oktober weer gemeenteraadsverkiezingen, benieuwd wat dat gaat geven met Phillipe -plutôt Arabe que Flamand- Moureaux. Dank u wel PS. :r

868150375.jpg
pi_112303744
.

[ Bericht 96% gewijzigd door valek op 01-06-2012 14:22:59 ]
History became legend, legend became myth.
pi_112303752
Ze doet niks fout, en direct mag ze dr ID laten zien? Donder even op met je politiestaat :')
pi_112303823
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:50 schreef valek het volgende:
De Islam is nu eenmaal een groot gezwel op de wereld.
Mensen als jij, zonder enige inhoudelijke kennis of de wil deze te vergaren, maar met een grote bek van heb ik jou daar... Dat vind ik nou een gezwel :)

Internet is groot. Wellicht kun je het aanwenden voor meer dan je dagelijkse potje kontvingeren?
pi_112303882
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:50 schreef Franknfurter het volgende:
Ze doet niks fout, en direct mag ze dr ID laten zien? Donder even op met je politiestaat :')
Dit.

Afgaande op wat er te lezen valt krijg je al snel het idee dat er twee schuld hadden waar er twee vochten. Vooruit, 3 dan.
pi_112303973
quote:
Jij was erbij kennelijk? Toe vertel eens?
  vrijdag 1 juni 2012 @ 12:58:01 #7
352888 Woestijnvos
I went there in my ducky
pi_112304006
Ondanks dat moet ze wel meewerken als de politie om haar ID vraagt. ;)
pi_112304045
Onlusten in Sint-Jans-Molenbeek na politiecontrole van vrouw in niqab

's Nachts zouden enkel nog groepjes jongeren door de gemeente gezworven hebben, aldus nog de politie. Maar na middernacht keerde de rust helemaal terug in Sint-Jans-Molenbeek.
http://www.standaard.be/a(...)elid=DMF20120531_219

Waarom die onruststokers niet oppakken en in de arrestantencel voor een nachtje?
pi_112304098
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:58 schreef Woestijnvos het volgende:
Precies, maar da's natuurlijk dizzkrimenasie. Jeweetoch.

Die vrouw had natuurlijk gewoon rustig kunnen meewerken. Daar heeft zij niet voor gekozen. Zij heeft ervoor gekozen om amok te maken. Dan kun je problemen verwachten. Big deal.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 13:02:41 #10
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_112304179
quote:
De agent raakte lichtgewond: ze liep een gebroken neus op en verloor twee tanden.
Door die kopstoot ? Tsja die lui hebben nu eenmaal een betonnenkop anders zouden ze er ook niet zo bijlopen immers.....
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_112304337
quote:
Ook een burkaverbod in Belgie blijkbaar.
Ja, ik generaliseer.
pi_112304380
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:58 schreef Woestijnvos het volgende:
In Nederland werkt het niet zo volgens mij.

Een agent kan niet willekeurig mensen van alles opdragen. En daar hoort ook het zonder aanleiding vragen naar ID bij.

Overigens hoeft men je niet aan te houden als je niet meewerkt. Fouillering om de identiteit te achterhalen kan ook prima.
pi_112304416
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:57 schreef just_a_girl_2 het volgende:

[..]

Jij was erbij kennelijk? Toe vertel eens?
Blijkbaar zat ze gewoon bij de tramhalte. Als er agenten in burger mij zouden vragen om mijn ID als ik bij een bushalte zou zitten ofzo dan zou ik ze ook vragen of ze even aan hun hoofd willen voelen.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 13:10:14 #14
218617 YazooW
Peter La Anguila
pi_112304484
quote:
Ze doet wel wat fout, ze draagt namelijk een burka, en dat mag niet in België.

edit. nu begin ik te twijfelen of het wel waar is wat ik zeg 8)7
  vrijdag 1 juni 2012 @ 13:11:22 #15
236046 NotYou
Fatsoenlijk
pi_112304519
Ach, enerzijds kan ik hier wel verontwaardigd om zijn maar anderzijds zou ik willen dat wij blanke west-europeanen/amerikanen dit lef hadden wanneer op vliegvelden onze zeden middels full body scans geschonden worden.

Ook daarvoor, bedankt Islam. O+
Zie je die plomp daar?!
pi_112304537
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 13:11 schreef NotYou het volgende:
Ach, enerzijds kan ik hier wel verontwaardigd om zijn maar anderzijds zou ik willen dat wij blanke west-europeanen/amerikanen dit lef hadden wanneer op vliegvelden onze zeden middels full body scans geschonden worden.

Ook daarvoor, bedankt Islam. O+
Niet je eigen pussyness projecteren op elke blanke hond he? :D
  vrijdag 1 juni 2012 @ 13:13:37 #17
236046 NotYou
Fatsoenlijk
pi_112304578
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 13:12 schreef MeneertjeKnorrepot het volgende:

[..]

Niet je eigen pussyness projecteren op elke blanke hond he? :D
Ik heb sinds invoering hiervan nog niet hoeven vliegen op relevante bestemmingen, dus nee daarvan is zeker geen sprake. :)
Zie je die plomp daar?!
pi_112304622
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 13:13 schreef NotYou het volgende:

[..]

Ik heb sinds invoering hiervan nog niet hoeven vliegen op relevante bestemmingen, dus nee daarvan is zeker geen sprake. :)
Ik heb een schijthekel aan vliegen en een nog grotere hekel aan vliegvelden, security, marechaussee en ander geuniformeerd tuig dat denkt de macho man te zijn.
pi_112304684
het is toch normaal dat iedereen duidelijk zichtbaar moet zijn ,
de regeltjes hebben ze niet voor niks ingesteld , en al zeker niet om mensen te beledigen.
maar als je cvompleet verhuld bent en je legitimatie niet wilt laten zien , wat dan , wie heb je dan voor je staan ?
pi_112304787
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 13:07 schreef MeneertjeKnorrepot het volgende:

[..]

In Nederland werkt het niet zo volgens mij.

Een agent kan niet willekeurig mensen van alles opdragen. En daar hoort ook het zonder aanleiding vragen naar ID bij.

Overigens hoeft men je niet aan te houden als je niet meewerkt. Fouillering om de identiteit te achterhalen kan ook prima.
Gelul. Als jij vindt dat die agent fout zit, dan kun je een klacht indienen en/of naar de rechter stappen. Niet meewerken is simpelweg geen optie, maar dat snappen alleen fatsoenlijke burgers. Tokkies hebben daar over het algemeen meer moeite mee.

Verder is het aan de agent om te besluiten of hij/zij je arresteren zal. Zoals ik het lees, zal de betreffende moslima verzocht zijn om mee te komen naar het bureau, om aldaar alsnog haar identiteit te kunnen (laten) controleren (wellicht door vrouwelijke collega's). Die stomme boerka-bitch heeft ook daaraan niet willen meewerken. Ik hoop dat ze een flinke douw krijgt voor haar arrogantie.
pi_112304790
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 13:16 schreef kovenant het volgende:
het is toch normaal dat iedereen duidelijk zichtbaar moet zijn ,
de regeltjes hebben ze niet voor niks ingesteld , en al zeker niet om mensen te beledigen.
maar als je cvompleet verhuld bent en je legitimatie niet wilt laten zien , wat dan , wie heb je dan voor je staan ?
Ze hadden ook gewoon kunnen zeggen dat ze dat ding af moest doen. Als ze dan niet mee zou werken dan kun je eisen om een ID. Net zoals agenten ook wel eens zeggen: 'stap je even af' als je in de stad fietst en je vervolgens gewoon afstapt en doorloopt.
pi_112304824
Tsja, persoonlijke fantasietjes zijn natuurlijk geen geldige reden om de wet te negeren.
Do you even lift?
pi_112304835
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 13:19 schreef just_a_girl_2 het volgende:

[..]

Gelul. Als jij vindt dat die agent fout zit, dan kun je een klacht indienen en/of naar de rechter stappen. Niet meewerken is simpelweg geen optie, maar dat snappen alleen fatsoenlijke burgers. Tokkies hebben daar over het algemeen meer moeite mee.

Verder is het aan de agent om te besluiten of hij/zij je arresteren zal. Zoals ik het lees, zal de betreffende moslima verzocht zijn om mee te komen naar het bureau, om aldaar alsnog haar identiteit te kunnen (laten) controleren (wellicht door vrouwelijke collega's). Die stomme boerka-bitch heeft ook daaraan niet willen meewerken. Ik hoop dat ze een flinke douw krijgt voor haar arrogantie.
Oh dus de agent zegt dat jij midden op straat je broek omlaag moet doen, dan doe jij dat en als blijkt dat hij fout zit: kan gebeuren! Er zijn regels om machtsmisbruik te voorkomen.
pi_112304869
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 13:08 schreef Franknfurter het volgende:

[..]

Blijkbaar zat ze gewoon bij de tramhalte. Als er agenten in burger mij zouden vragen om mijn ID als ik bij een bushalte zou zitten ofzo dan zou ik ze ook vragen of ze even aan hun hoofd willen voelen.
Dan ben je dus heel stom bezig. Agenten hebben een bijzondere positie en dien je gewoon te gehoorzamen. Als je het er niet mee eens bent, dien je een klacht in of stap je naar de rechter. Een grote bek opzetten of verzet plegen is geen optie. Niet als je een fatsoenlijke burger bent althans.
pi_112304906
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 13:15 schreef MeneertjeKnorrepot het volgende:

[..]

Ik heb een schijthekel aan vliegen en een nog grotere hekel aan vliegvelden, security, marechaussee en ander geuniformeerd tuig dat denkt de macho man te zijn.
Wat weer veelzeggend is over jou.

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')