quote:
Op maandag 4 juni 2012 12:51 schreef Dr.Nikita het volgende:[..]
Zou je denken?
[..]
Wat jij hebt doet niet ter zake. Misschien had je beter je best moeten doen op school, je beter verkopen op de arbeidsmarkt odf andere zaken maar zelfmedelijden overtuigt mij niet.
[..]
Joh, in andere tijden waren andere prioriteiten. Een auto en de daarmede gepaarde kosten? Dat hadden de beter gesitueerden. 3 keer met vakantie per jaar? Man, daar konden mijn ouders nog niet eens van dromen. Roken, zuipen, uitgaan, wiet e.d.. Zelden of niet gebruikt de ouderen. Een simpele vaste telefoonlijn? Mijn god, dat was alleen voor de rijkeren.
Duidelijk dat je niet eens weet waar je over lult.
Andere tijden, andere prioriteiten, andere kosten. TOTAAL niet meer te vergelijken met de huidige tijd. Als jij nog in de illusie verkeert dat het grootste deel van Nederland nog 3 keer op vakantie gaat per jaar dan heb je het echt mis hoor. Roken en zuipen doen uitkeringsgerechtigden ook, dat zit in de aard van de mens op een of andere manier. Zelfs halverwege 19e eeuw gingen mannen van huis om het huishoudgeld in het café op te zuipen.
Het is dus onzin om te doen alsof dit een hedendaags fenomeen is. Het is dus duidelijk dat JIJ niet weet waar je over lult.

quote:
Jakkes, de jaloezie druipt met bakken vanaf. Ik vraag mij af weleens af wat al die roeptoeters zelf hebben bijgedragen aan hun EIGEN welzijn. En ik raak steeds meer overtuigd van absoluut NIETS, nul komma nul. Jouw soort verwacht alles op een gouden presenteerblad kant en klaar voorgeschoteld te krijgen.
Heb je ook een standaard werkweek van 45 uur voor een minimale salaris? Hadden je ouders ook hun hele leven maar 10 snipperdagen in de week?
Ben jij HELEMAAL wereldvreemd ofzo? Heb je enig idee wat er zich nu op de arbeidsmarkt afspeelt? Mensen die nu überhaupt al een baan kunnen krijgen worden afgescheept met jaarcontracten tegen het MINIMALE salaris. Dat is dus onzekerheid en lagere inkomsten.

quote:
Yep, goed geraden, ik ben een babyboomer. Een babyboomer die zich suf heeft gestudeerd om wat in het leven te bereiken. Een babyboomer die 60 uur per week vele jaren heeft gewerkt, zich kapot heeft betaald aan belastingen voor types als jij waar je op kotst. Een babyboomer die met haar 40e voor het eerst een weekje met vakantie in het buitenland kon permitteren.
Allemaal leuk en aardig, maar dit kun je natuurlijk ook gewoon uit je grote duim zuigen om zo'n discussie om te doen draaien.

Daarbij werkt de standaard ondernemer weken van 60 uur, dus je hoeft niet te doen alsof dat zo speciaal is. Ik werk in mijn zomervakantie weken van 75 uur om mijn studie te kunnen bekostigen en ik loop hier niet te paraderen met dergelijke onzin.
De mensen die 38-urige werkweken draaien doen dat vooral omdat dit gefaciliteerd werd door de generaties voor hun. En dat zijn: JUIST! De babyboomertjes!

quote:
Wat een onzin, vooral vaak herhalen zodat je het blijft geloven.
[..]
Blijkbaar heb je nog nooit gehoord van vraag en aanbod.
Huurprijzen horen een doorberekening te zijn van de waarde van het vastgoed in kwestie. Dat men huizen en kantoorgebouwen aan de straatstenen niet kwijt kan, maar dat de kamerprijzen voor studenten bijvoorbeeld nog steeds worden VERHOOGD is dan ook een grof schandaal te noemen. Sommige groepen mensen zijn niet in de positie om te KUNNEN kiezen. Je hebt woonruimte nodig en snel dus je moet wel.
quote:
Belasting betaal je bijna in elk land maar om je gerust te stellen, NL is practisch een belastingparadijs voor zowel de gewone man als ondernemers. Verdiep je eens in de rest van de wereld.
[..]
Uiteraard moeten de jongeren aan de kant blijven staan, voorzien van een riante uitkering zodat ze meer tijd hebben voor rottigheid uit te halen en de ouderen van boven de 60 moeten gewoon gaan werken.
Als de schare ouderen eerder afvloeit kunnen eidelijk eens al die gastjes aan het werk die alleen de maatschappij handen vol geld hebben gekost zodat ze wat inlossen voor de kosten die ze pakweg 20-25 jaar hebben gemaakt.
Mag ik je er vriendelijk op wijzen dat wij (en ik spreek even voor alle studenten, zowel HBO als universitair) tegenwoordig helemaal niet zoveel krijgen.
Een voorbeeld: de stufi is sinds eind jaren '70 (omgerekend en wel) met slechts een paar euro omhoog gegaan. Dit, terwijl de vaste lasten en kosten voor levensonderhoud exponentieel gestegen zijn.
Een tweede voorbeeld: In tegenstelling tot andere generaties krijgen de studenten van nu slechts 4 jaar van die niet toereikende studiefinanciering ipv onbeperkt. Dit betekent voor het overgrote deel van de studenten dat zij moeten lenen of werken (wat weer ten koste van de studie kan gaan), wanneer papa en mama geen fortuin verdienen om dit maandelijks te kunnen bekostigen.
Een derde voorbeeld: Met ingang van volgend jaar worden studenten beboet met 3000(!) euro voor het uitlopen van meer dan 1 jaar op hun studie.
Een vierde voorbeeld: Na hun afstuderen zal het overgrote deel van de studenten een baan met een salaris vinden dat hoger is dan gemiddeld. Zij zullen daarmee de overheidskas spekken middels belastinginkomsten over hun inkomen en eventuele succesvolle bedrijven die zij hebben opgestart.
Ik vraag me af hoe jij in de veronderstelling verkeert dat studenten op kosten van de staat teren? Een hoger opgeleide is in de regel een netto-opbrenger ipv een netto-kostenpost. De staat investeert niet zo veel in ons, wij worden DUBBEL gestraft aangezien studeren tegenwoordig vooral op eigen kosten geschiedt en wij daarnaast ook nog eens mogen lappen qua inkomensbelasting.
[ Bericht 4% gewijzigd door kapiteintje op 04-06-2012 13:12:26 ]