pi_112420210
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
10s.gif Op maandag 4 juni 2012 12:03 schreef 99.999 het volgende:

Haha, ja het besef dat we het hier eigenlijk best goed voor elkaar hebben dringt nog niet zo door :P
Ik voel mij wat dat betreft ook een beetje een roepende in de woestijn.

Het is zoiets alsof je bij Barca een seizoenskaart hebt en iedere week moet aanhoren dat het spel pijn aan de ogen doet, zo verdedigend is het... Dan ga je toch ook op een gegeven moment jezelf afvragen of je in de Twilight zone terecht bent gekomen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_112420314
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 12:31 schreef AchJa het volgende:

In je beleving misschien. Ik zou op dit moment niet willen ruilen met de tijd zoals ik het vroeger (jaren 70, generatie X) thuis had. Ja mijn pa was ook 1 verdiener maar toen was het leven een stuk schraler dan zoals we het nu hebben.
Precies. Ik kan mij die tijd nog aardig herinneren, ook al ben ik uit de jaren 70, dus ik kan mij meer de laatste jaren herinneren, de eerste jaren... geen idee... En echt, ook al ben ik met den spreekwoordelijke gouden lepel in mijn muil geboren en woonde ik in de wijk van NL met de meeste miljonairs per km2... mij staat bepaald niet bij dat men het toen beter had, integendeel.
pi_112420339
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 12:37 schreef Basp1 het volgende:

maar toendertijd hadden we ook niet zoveel welvaartsziektes als heden ten dage.
Als je last hebt van een dikke pens moet je gewoon minder gaan eten...
pi_112420451
quote:
10s.gif Op maandag 4 juni 2012 12:45 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als je last hebt van een dikke pens moet je gewoon minder gaan eten...
Ik heb daar geen last van maar de financiering van onze maatschappij met de oplopende zorgkosten door bijvoorbeeld suikerziekte die bij overvoeding hoort wel degelijk.
pi_112420466
quote:
10s.gif Op maandag 4 juni 2012 01:42 schreef Cherna het volgende:

[..]

Welke extraatjes ?
Oh zijn dat die oudjes die het huishouden runnen van hun kids zodat zij carrière kunnen maken of horen die er dan weer niet bij?

leuk om ff de knuppel in het hoenderhok te gooien.
Kinderbijslag, mantelzorgvergoedingen, grotere basispakketten voor zorg, onbeperkte studiefinanciering, subsidiëring van een groot scala aan culturele en maatschappelijke initiatieven. Alles waar nu eigenlijk op gekort wordt of gaat worden kon in het verleden niet op...en let eens op welke groep vooral buiten schot blijft. ;)
Derksen award
User die zegt waar het op staat / altijd eerlijk is.
1. kapiteintje (14)
pi_112420542
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 09:06 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Luxe en Weelde? Je hebt echt geen idee...
Zou je denken?
quote:
Omdat ik een computer (van 4 jaar oud) heb? Omdat ik een televisie heb staan (van 15 jaar oud, jaja, zo'n glasbak) ?
Wat jij hebt doet niet ter zake. Misschien had je beter je best moeten doen op school, je beter verkopen op de arbeidsmarkt odf andere zaken maar zelfmedelijden overtuigt mij niet.
quote:
In vergelijking met Donker afrika heb ik het zeker goed maar zo goed als mijn ouders het hadden (op 1 salaris) dat kan ik écht wel vergeten dankzij alle crisisellende en bezuinigingen.
Joh, in andere tijden waren andere prioriteiten. Een auto en de daarmede gepaarde kosten? Dat hadden de beter gesitueerden. 3 keer met vakantie per jaar? Man, daar konden mijn ouders nog niet eens van dromen. Roken, zuipen, uitgaan, wiet e.d.. Zelden of niet gebruikt de ouderen. Een simpele vaste telefoonlijn? Mijn god, dat was alleen voor de rijkeren.
Duidelijk dat je niet eens weet waar je over lult.
quote:
De huidige generatie kan alle puinhopen die de babyboomgeneratie heeft achtergelaten opruimen en als je dat ontkent heb je het echt niet begrepen of ben je zelf een babyboomer.

[..]
Jakkes, de jaloezie druipt met bakken vanaf. Ik vraag mij af weleens af wat al die roeptoeters zelf hebben bijgedragen aan hun EIGEN welzijn. En ik raak steeds meer overtuigd van absoluut NIETS, nul komma nul. Jouw soort verwacht alles op een gouden presenteerblad kant en klaar voorgeschoteld te krijgen.
Heb je ook een standaard werkweek van 45 uur voor een minimale salaris? Hadden je ouders ook hun hele leven maar 10 snipperdagen in de week?
quote:
Edit: duidelijk. Zelf een babyboomer.
Yep, goed geraden, ik ben een babyboomer. Een babyboomer die zich suf heeft gestudeerd om wat in het leven te bereiken. Een babyboomer die 60 uur per week vele jaren heeft gewerkt, zich kapot heeft betaald aan belastingen voor types als jij waar je op kotst. Een babyboomer die met haar 40e voor het eerst een weekje met vakantie in het buitenland kon permitteren.
quote:
Degenen die het land hebben opgebouwd zijn niet de babyboomers maar de generatie dáárvoor.
De babyboomers hebben vooral zichzelf heel goed geholpen met allerlei onhoudbare regelingen waar de huidige generatie nu de prijs voor betaald
Wat een onzin, vooral vaak herhalen zodat je het blijft geloven.
quote:
met onbetaalbare huizenprijzen,
Blijkbaar heb je nog nooit gehoord van vraag en aanbod.
quote:
immigratieproblemen, EU ellende, torenhoge belastingen overal op,
Belasting betaal je bijna in elk land maar om je gerust te stellen, NL is practisch een belastingparadijs voor zowel de gewone man als ondernemers. Verdiep je eens in de rest van de wereld.
quote:
pensioenleeftijd omhoog (maar natuurlijk NIET voor de babyboomers, stel je voor) etc.

Uiteraard moeten de jongeren aan de kant blijven staan, voorzien van een riante uitkering zodat ze meer tijd hebben voor rottigheid uit te halen en de ouderen van boven de 60 moeten gewoon gaan werken.
Als de schare ouderen eerder afvloeit kunnen eidelijk eens al die gastjes aan het werk die alleen de maatschappij handen vol geld hebben gekost zodat ze wat inlossen voor de kosten die ze pakweg 20-25 jaar hebben gemaakt.
pi_112420583
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 12:49 schreef Basp1 het volgende:

Ik heb daar geen last van maar de financiering van onze maatschappij met de oplopende zorgkosten door bijvoorbeeld suikerziekte die bij overvoeding hoort wel degelijk.
Maar het zijn niet voor niets welvaartsziektes... Hoe meer welvaart, hoe vaker die ziekte voorkomt.

Dus: we hebben meer welvaart.

(en dat die weelde voor velen te zwaar op de schouders drukt waardoor ze niet eens een fatsoenlijke maaltijd naar binnen kunnen schuiven in normale hoeveelheden... dat kunnen we helaas niet oplossen vrees ik)
pi_112420601
quote:
12s.gif Op maandag 4 juni 2012 12:17 schreef Cherna het volgende:

[..]

Een tegenstelling als ik je verhaal lees. Maw het is de vooroorlogse generatie geweest die als het om het pensioen gaat met 57 jaren oud met gigantische regelingen naar huis werden gestuurd. Daarbij ook nog het pensioen bleven opbouwen tot hun 65e. En maar klagen over die babyboomers.

Tja je kunt de hippies iets verwijten, maar die hippie instelling heb je ook onder jongeren. Maw het heeft geen zin om het bij generaties te zoeken.
Toch kun je moeilijk ontkennen dat de huidige jonge generatie de klappen moet gaan opvangen voor een piramidespel dat de overheid decennia geleden heeft ingezet. Dat de babyboomers zelf zo min mogelijk willen inleveren is logisch, maar het is niet acceptabel te verwachten van de nieuwe generatie starters dat zij dit uitstel van executie onder dezelfde voorwaarden in stand gaan houden.
Derksen award
1. kapiteintje (14)
pi_112420849
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 12:51 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Zou je denken?

[..]

Wat jij hebt doet niet ter zake. Misschien had je beter je best moeten doen op school, je beter verkopen op de arbeidsmarkt odf andere zaken maar zelfmedelijden overtuigt mij niet.

[..]

Joh, in andere tijden waren andere prioriteiten. Een auto en de daarmede gepaarde kosten? Dat hadden de beter gesitueerden. 3 keer met vakantie per jaar? Man, daar konden mijn ouders nog niet eens van dromen. Roken, zuipen, uitgaan, wiet e.d.. Zelden of niet gebruikt de ouderen. Een simpele vaste telefoonlijn? Mijn god, dat was alleen voor de rijkeren.
Duidelijk dat je niet eens weet waar je over lult.

Andere tijden, andere prioriteiten, andere kosten. TOTAAL niet meer te vergelijken met de huidige tijd. Als jij nog in de illusie verkeert dat het grootste deel van Nederland nog 3 keer op vakantie gaat per jaar dan heb je het echt mis hoor. Roken en zuipen doen uitkeringsgerechtigden ook, dat zit in de aard van de mens op een of andere manier. Zelfs halverwege 19e eeuw gingen mannen van huis om het huishoudgeld in het café op te zuipen.

Het is dus onzin om te doen alsof dit een hedendaags fenomeen is. Het is dus duidelijk dat JIJ niet weet waar je over lult. :W

quote:
Jakkes, de jaloezie druipt met bakken vanaf. Ik vraag mij af weleens af wat al die roeptoeters zelf hebben bijgedragen aan hun EIGEN welzijn. En ik raak steeds meer overtuigd van absoluut NIETS, nul komma nul. Jouw soort verwacht alles op een gouden presenteerblad kant en klaar voorgeschoteld te krijgen.
Heb je ook een standaard werkweek van 45 uur voor een minimale salaris? Hadden je ouders ook hun hele leven maar 10 snipperdagen in de week?

Ben jij HELEMAAL wereldvreemd ofzo? Heb je enig idee wat er zich nu op de arbeidsmarkt afspeelt? Mensen die nu überhaupt al een baan kunnen krijgen worden afgescheept met jaarcontracten tegen het MINIMALE salaris. Dat is dus onzekerheid en lagere inkomsten. :')

quote:
Yep, goed geraden, ik ben een babyboomer. Een babyboomer die zich suf heeft gestudeerd om wat in het leven te bereiken. Een babyboomer die 60 uur per week vele jaren heeft gewerkt, zich kapot heeft betaald aan belastingen voor types als jij waar je op kotst. Een babyboomer die met haar 40e voor het eerst een weekje met vakantie in het buitenland kon permitteren.

Allemaal leuk en aardig, maar dit kun je natuurlijk ook gewoon uit je grote duim zuigen om zo'n discussie om te doen draaien. :')

Daarbij werkt de standaard ondernemer weken van 60 uur, dus je hoeft niet te doen alsof dat zo speciaal is. Ik werk in mijn zomervakantie weken van 75 uur om mijn studie te kunnen bekostigen en ik loop hier niet te paraderen met dergelijke onzin.

De mensen die 38-urige werkweken draaien doen dat vooral omdat dit gefaciliteerd werd door de generaties voor hun. En dat zijn: JUIST! De babyboomertjes! :W _O-

quote:
Wat een onzin, vooral vaak herhalen zodat je het blijft geloven.

[..]

Blijkbaar heb je nog nooit gehoord van vraag en aanbod.

Huurprijzen horen een doorberekening te zijn van de waarde van het vastgoed in kwestie. Dat men huizen en kantoorgebouwen aan de straatstenen niet kwijt kan, maar dat de kamerprijzen voor studenten bijvoorbeeld nog steeds worden VERHOOGD is dan ook een grof schandaal te noemen. Sommige groepen mensen zijn niet in de positie om te KUNNEN kiezen. Je hebt woonruimte nodig en snel dus je moet wel.

quote:
Belasting betaal je bijna in elk land maar om je gerust te stellen, NL is practisch een belastingparadijs voor zowel de gewone man als ondernemers. Verdiep je eens in de rest van de wereld.

[..]

Uiteraard moeten de jongeren aan de kant blijven staan, voorzien van een riante uitkering zodat ze meer tijd hebben voor rottigheid uit te halen en de ouderen van boven de 60 moeten gewoon gaan werken.
Als de schare ouderen eerder afvloeit kunnen eidelijk eens al die gastjes aan het werk die alleen de maatschappij handen vol geld hebben gekost zodat ze wat inlossen voor de kosten die ze pakweg 20-25 jaar hebben gemaakt.
Mag ik je er vriendelijk op wijzen dat wij (en ik spreek even voor alle studenten, zowel HBO als universitair) tegenwoordig helemaal niet zoveel krijgen.

Een voorbeeld: de stufi is sinds eind jaren '70 (omgerekend en wel) met slechts een paar euro omhoog gegaan. Dit, terwijl de vaste lasten en kosten voor levensonderhoud exponentieel gestegen zijn.

Een tweede voorbeeld: In tegenstelling tot andere generaties krijgen de studenten van nu slechts 4 jaar van die niet toereikende studiefinanciering ipv onbeperkt. Dit betekent voor het overgrote deel van de studenten dat zij moeten lenen of werken (wat weer ten koste van de studie kan gaan), wanneer papa en mama geen fortuin verdienen om dit maandelijks te kunnen bekostigen.

Een derde voorbeeld: Met ingang van volgend jaar worden studenten beboet met 3000(!) euro voor het uitlopen van meer dan 1 jaar op hun studie.

Een vierde voorbeeld: Na hun afstuderen zal het overgrote deel van de studenten een baan met een salaris vinden dat hoger is dan gemiddeld. Zij zullen daarmee de overheidskas spekken middels belastinginkomsten over hun inkomen en eventuele succesvolle bedrijven die zij hebben opgestart.

Ik vraag me af hoe jij in de veronderstelling verkeert dat studenten op kosten van de staat teren? Een hoger opgeleide is in de regel een netto-opbrenger ipv een netto-kostenpost. De staat investeert niet zo veel in ons, wij worden DUBBEL gestraft aangezien studeren tegenwoordig vooral op eigen kosten geschiedt en wij daarnaast ook nog eens mogen lappen qua inkomensbelasting. :W

[ Bericht 4% gewijzigd door kapiteintje op 04-06-2012 13:12:26 ]
Derksen award
1. kapiteintje (14)
  maandag 4 juni 2012 @ 13:15:45 #160
321876 Cherna
go LEGGE go!!!
pi_112421425
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 12:53 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Toch kun je moeilijk ontkennen dat de huidige jonge generatie de klappen moet gaan opvangen voor een piramidespel dat de overheid decennia geleden heeft ingezet. Dat de babyboomers zelf zo min mogelijk willen inleveren is logisch, maar het is niet acceptabel te verwachten van de nieuwe generatie starters dat zij dit uitstel van executie onder dezelfde voorwaarden in stand gaan houden.
Iedere generatie moet klappen opvangen. Ook de babyboomers. Je moest eens weten hoeveel er een duur appartementje hebben gekocht en hun overwaarde gebruikt hebben. Dat is compleet verdampt. Ja ze hebben even geprofiteerd van de luxe.
Dus zo slim zijn ze niet geweest. Dat er natuurlijk ook een groep is die hun zaakjes wel voor elkaar heeft die vind je ook onder jongeren terug.

En als ik zo om me heen kijk blijven ook de babyboomers aan het werk. Sterker nog. Zij vallen nog onder de regeling bij 40 dienstjaren kunnen ze eruit, maar moeten toch blijven om hun dure luxe te kunnen blijven bekostigen. Is dat wat. Nee hoor, het valt voor velen nog vies tegen.

Ook zij kunnen nog heel wat klappen verwachten. Maar om dan nu maar te hakken op die groep en hun alle shit in de maag te schuiven vink ik flauw.

Ik weet niet of je het gezien hebt maar op het nieuws was een jonge dame van 27 jaren oud. Wel een knappe dame. Zij had maar liefst een lening genomen van 33.000 euro voor een studie sociologie. Nu had ze gelukkig een tijdelijke baan op haar niveau. Maar de reporter die terecht vroeg waarom 33.000 euro voor die studie was haar antwoord hilarisch.

Ze wou graag tussen de middag op een terrasje brunchen. En ze wou de studie rustig oppakken zonder bijbaantje. En wanneer zij geen werk kon vinden moest de maatschappij haar lening maar kwijt schelden want zij kon er immers niets aan doen dat ze geen werk kon vinden.

Dat is natuurlijk mogelijk een uitzondering. Daar geef ik dus mee aan dat je die excessen in elke leeftijdsgroep wel vind. Het aantal Wajongers stijgt ook gigantisch. Daar zitten helaas jongeren in die niet anders kunnen.
If only all of Brussels had just one neck
pi_112421782
quote:
12s.gif Op maandag 4 juni 2012 13:15 schreef Cherna het volgende:
Ik weet niet of je het gezien hebt maar op het nieuws was een jonge dame van 27 jaren oud. Wel een knappe dame. Zij had maar liefst een lening genomen van 33.000 euro voor een studie sociologie. Nu had ze gelukkig een tijdelijke baan op haar niveau. Maar de reporter die terecht vroeg waarom 33.000 euro voor die studie was haar antwoord hilarisch.

Ze wou graag tussen de middag op een terrasje brunchen. En ze wou de studie rustig oppakken zonder bijbaantje. En wanneer zij geen werk kon vinden moest de maatschappij haar lening maar kwijt schelden want zij kon er immers niets aan doen dat ze geen werk kon vinden.

Vandaag in het nieuws (en zo ja, waar)?

Op zich vind ik het eerste deel van haar antwoord niet zo vreemd. Waar het vreemde zit is het volgende: ze wil kennelijk (ik zou daarom graag even het item willen zien, om te kijken hoe ze het brengt) geen verantwoordelijkheid nemen voor haar keuzes.

En dat is wel een groot probleem van deze tijd. Iedereen is bezig om zelf zonder kleerscheuren overal vanaf te komen. Verantwoordelijkheid nemen lijkt daarmee een vreemde keuze geworden. En dat zie je door de maatschappij heen. Bij bedrijven, bij overheden, maar ook bij de burgers. Men is heel goed geworden in wijzen naar anderen.

Maar als iedereen nou eens het eigen gedrag onder de loep neemt en daar consequenties aan verbindt... Dan is de crisis eenvoudig op te lossen. Immers, dan moeten we allemaal constateren dat we het verdienen om een stapje terug te doen. Collectief hebben we gefaald. Niet alleen maar bankiers, niet alleen maar politici... Gewoon allemaal. En als we bereid zijn om de verliezen redelijk te verdelen, dan zijn de experts er snel genoeg uit. Nu blijven we maar rondjes draaien met slechts één doel: er zelf zo goed mogelijk met zo min mogelijk schade vanaf te komen.
  maandag 4 juni 2012 @ 13:28:47 #162
321876 Cherna
go LEGGE go!!!
pi_112421940
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 13:24 schreef DS4 het volgende:

[..]

Vandaag in het nieuws (en zo ja, waar)?

Op zich vind ik het eerste deel van haar antwoord niet zo vreemd. Waar het vreemde zit is het volgende: ze wil kennelijk (ik zou daarom graag even het item willen zien, om te kijken hoe ze het brengt) geen verantwoordelijkheid nemen voor haar keuzes.

En dat is wel een groot probleem van deze tijd. Iedereen is bezig om zelf zonder kleerscheuren overal vanaf te komen. Verantwoordelijkheid nemen lijkt daarmee een vreemde keuze geworden. En dat zie je door de maatschappij heen. Bij bedrijven, bij overheden, maar ook bij de burgers. Men is heel goed geworden in wijzen naar anderen.

Maar als iedereen nou eens het eigen gedrag onder de loep neemt en daar consequenties aan verbindt... Dan is de crisis eenvoudig op te lossen. Immers, dan moeten we allemaal constateren dat we het verdienen om een stapje terug te doen. Collectief hebben we gefaald. Niet alleen maar bankiers, niet alleen maar politici... Gewoon allemaal. En als we bereid zijn om de verliezen redelijk te verdelen, dan zijn de experts er snel genoeg uit. Nu blijven we maar rondjes draaien met slechts één doel: er zelf zo goed mogelijk met zo min mogelijk schade vanaf te komen.
Dat was 2 dagen geleden. De kop was dan ook 65% van de jongeren die leningen hadden die geheel uit de klauwen aan het lopen waren. Daar zaten ook laag geschoolden bij die niet eens wisten hoeveel huur ze moesten betalen. En erger nog. Ze zaten er niet eens mee. Och we zien het allemaal wel. Geen enkele verantwoording.

Ik moet zo aan het werk. Misschien dat ik op het net die uitzending nog kan terug vinden bij uitzending gemist.
If only all of Brussels had just one neck
pi_112422501
quote:
12s.gif Op maandag 4 juni 2012 13:15 schreef Cherna het volgende:

Dat is natuurlijk mogelijk een uitzondering. Daar geef ik dus mee aan dat je die excessen in elke leeftijdsgroep wel vind. Het aantal Wajongers stijgt ook gigantisch. Daar zitten helaas jongeren in die niet anders kunnen.
Wat ik veel erger vond was dat ze aan mensen op straat vroegen wat de vast lasten waren en dat zo'n dame met kort pittig kapsel niet eens kon vertellen wat ze kwijt was aan huur of GWL. Dat vind ik ronduit triest
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_112422702
quote:
12s.gif Op maandag 4 juni 2012 13:28 schreef Cherna het volgende:

Och we zien het allemaal wel. Geen enkele verantwoording.
Precies. Gek is dat toch dat men zich wel schaamt voor het hebben van een Iphone 3 (want te oud), maar niet voor het niet betalen van de termijn voor de Iphone 4s...

Heel vreemd.
pi_112422805
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 13:42 schreef Boris_Karloff het volgende:

Wat ik veel erger vond was dat ze aan mensen op straat vroegen wat de vast lasten waren en dat zo'n dame met kort pittig kapsel niet eens kon vertellen wat ze kwijt was aan huur of GWL. Dat vind ik ronduit triest
Zo lang je het makkelijk kan betalen lijkt mij dat geen probleem. Je moet mij ook niet vragen wat een pak melk kost (woonlasten weet ik dan wel aardig te schatten, alhoewel ik recent tot mijn tevredenheid constateerde dat ik de energielasten van onze hoofdwoning 150 euro per maand te hoog had ingeschat).
  Moderator maandag 4 juni 2012 @ 14:15:49 #166
372780 99.999
Komt voor 100.000
pi_112423938
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 13:42 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Hoe spannend is het ook? Zolang er genoeg binnenkomt en ik aan het eind van de maand nog over houd maakt het voor mij niet zoveel uit of ik aan een van die onderdelen nou 100 euro meer of minder kwijt ben. Ofwel ik zou over die vraag ook wel stevig aan het denken moeten...
Ik kan tellen
  maandag 4 juni 2012 @ 14:22:58 #167
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_112424239
Gister ook weer een gezinnetje bij een dubbeltje op z'n kant.
Vrouw wou niet fulltime werken, want dat zou ze gewoon niet aankunnen :'). Ondertussen voor 450 euro per maand roken en 2 flatscreens in de huiskamer :')

Wat een volk....
pi_112424508
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 13:49 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zo lang je het makkelijk kan betalen lijkt mij dat geen probleem. Je moet mij ook niet vragen wat een pak melk kost (woonlasten weet ik dan wel aardig te schatten, alhoewel ik recent tot mijn tevredenheid constateerde dat ik de energielasten van onze hoofdwoning 150 euro per maand te hoog had ingeschat).
Probleem is dus dat een boel mensen het niet makkelijk kunnen betalen.
Wat is nou het probleem om een huishoudboekje er op na te houden zodat je een inschatting hebt hoeveel erin en eruit gaat.. Werkt reuze handig. sinds ik het doe heb ik veel beter inzicht in mijn eigen uitgaven. ik ben helaas ook gezegend met een behoorlijk gat in mijn hand
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')