vrijdag 1 juni 2012 @ 17:02:26 #101
321876 Cherna
go LEGGE go!!!
pi_112313407
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:45 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik constateer dat ook jij geen 50% woonlasten haalt. ;)

Maar jij hebt het toch goed?
Inderdaad. Maar ik snap het wel. De hardwerkende NLer zover je daar van kan spreken is natuurlijk wel de sjaak als dit inkomen door verlies van een baan wegvalt. Door al die onzekerheid rijk of arm leven mensen constant onder druk bang hun baan te verliezen. En dit is wat nu aan het gebeuren is. Mensen verliezen hun baan, moeten hetzelfde werk aannemen voor minder loon en als je dan al met 2 man volledig werkt dan is het wel triest natuurlijk.
Was alles op 1 salaris gebaseerd dan kan er nog altijd iemand bijspringen als de nood hoog is.

Daarom dat ik zo fel tegen dat flexwerken ben. Het verziekt de maatschappij. Althans het welzijn help je er echt niet mee. Je leeft constant in onzekerheid. En als je een gezin hebt met kinderen is dit nog erger.
If only all of Brussels had just one neck
pi_112313489
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 17:00 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

Al met al vraag ik me echt af of die 'toegenomen welvaart' nou wel zoveel beter is.
Ik zou niet terug willen naar die tijd in ieder geval. En dat baseer ik mede op wat ik in mijn omgeving zie, dus niet alleen op basis van hoe ik leef, want dat lijkt mij niet zo relevant.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_112313569
quote:
12s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 17:02 schreef Cherna het volgende:

Inderdaad. Maar ik snap het wel. De hardwerkende NLer zover je daar van kan spreken is natuurlijk wel de sjaak als dit inkomen door verlies van een baan wegvalt. Door al die onzekerheid rijk of arm leven mensen constant onder druk bang hun baan te verliezen. En dit is wat nu aan het gebeuren is. Mensen verliezen hun baan, moeten hetzelfde werk aannemen voor minder loon en als je dan al met 2 man volledig werkt dan is het wel triest natuurlijk.
Was alles op 1 salaris gebaseerd dan kan er nog altijd iemand bijspringen als de nood hoog is.

Daarom dat ik zo fel tegen dat flexwerken ben. Het verziekt de maatschappij. Althans het welzijn help je er echt niet mee. Je leeft constant in onzekerheid. En als je een gezin hebt met kinderen is dit nog erger.
Ik snap wat je zegt. Ik ben het er niet noodzakelijk mee eens. Het geldt m.i. met name voor diegenen die buiten hun schuld weinig meerwaarde hebben voor bedrijven en voor diegenen die er met de pet naar gooien. Die laatste groep heb ik geen medelijden mee. De eerste groep maak ik mij wel zorgen over.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 17:20:29 #104
321876 Cherna
go LEGGE go!!!
pi_112314106
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 17:06 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik snap wat je zegt. Ik ben het er niet noodzakelijk mee eens. Het geldt m.i. met name voor diegenen die buiten hun schuld weinig meerwaarde hebben voor bedrijven en voor diegenen die er met de pet naar gooien. Die laatste groep heb ik geen medelijden mee. De eerste groep maak ik mij wel zorgen over.
Ik zal je zeggen dat het mij eerlijk gezegd niet om het salaris en bonus gaat. En eerlijk gezegd mag voor mij de ondernemer die een regio rust bied de hoofdprijs ontvangen. Dat iemand rijk is door hard werken prima. Daar zul je mij nooit over horen klagen. Dat ik met mijn werk met wisselende diensten 2200 euro ontvang heb ik geen moeite mee. Zonder die toeslag zou ook ik net boven het minimum zitten. Prima. Daar heb ik mijn levensonderhoud op ingesteld.

Maar die onzekerheid die nu aan het ontstaan is daar maak ik me zorgen over. Dat hakt erin bij velen(ook bij mij als ik zo eerlijk mag zijn). Vergeet niet ik woon met trots in Limburg. En ik voel dit om me heen.
En het zou de overheid en of bedrijfsleven sieren hier iets mee te doen.
pi_112314419
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:06 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ze worden niet hoger omdat het een sigaar uit eigen doos is.
Uiteraard wel, het wordt door die HRA voordeliger om te gaan kopen ipv te huren, voordeliger om een hogere hypotheek te nemen en voordeliger om die niet af te lossen. Uiteraard hebben de eerste twee een prijsopdrijvend effect. Sowieso wordt de keuze van de meeste kopers voor het bedrag wat ze aan een huis willen uitgeven voor een groot deel bepaald door wat ze kunnen betalen, inclusief HRA. Dus door die HRA kunnen ze een procent of 30 meer betalen, en als ze die ruimte niet namen ging iemand anders er vandoor met die droom van een rijtjeshuis, dus stegen de prijzen en kwam die HRA dus via een omweg bij de banken terecht.

quote:
Ga je nou liegen dat je het niet botweg meermaals hebt geweigerd de afgelopen tijd?
Ik kom niet overal nog een keer op terug nee, als ik jou het verschil moet gaan uitleggen tussen een noodzakelijke voorwaarde en een totstandbrenger dan voel ik me niet verplicht nog veel meer tekst aan je te verspillen. De ene keer snap je iets gewoon echt niet, de andere keer is het een trucje om te doen alsof je argument niet weerlegd is, ik denk dat ik het onderscheid wel kan maken maar het boeit me gewoon niet.

quote:
Vroeger gooide je er gewoon nog een woordenbrij tegenaan om net te doen alsof je een antwoord had... Maar toen ik daar steeds doorheen prikte ging je over op botweg weigeren.
Ik heb al een hele tijd geleden vastgesteld dat je geen inhoud hebt en niet verder komt dan wat clichés uitbraken die je ergens hebt opgepikt en dat combineer je dan met wat belegen trucjes en dan denk je dat je een discussie aan het winnen bent. Veel plezier ermee, ik zie dat menigeen er nog steeds intrapt, maar ik reageer erop als ik daar zin in heb maar ik voel me totaal niet verplicht.

quote:
Waarom klaagde je dan als volgt?

Zolang de antwoorden beperkt blijven tot de inhoudsloze oneliners waar jij zo in uitblinkt
Dat was geen klacht dat was mijn antwoord aan jou. Dacht je soms dat ik hoop koesterde dat jij iets inhoudelijks ging inbrengen of zo? Als je inhoudelijk er iets op af had kunnen dingen had je dat wel gedaan, maar je komt met weer zo'n oneliner. Wat is daar niet duidelijk aan dan?
“You can fool some people sometimes, but you can't fool all the people all the time.”
pi_112314441
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 17:04 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik zou niet terug willen naar die tijd in ieder geval. En dat baseer ik mede op wat ik in mijn omgeving zie, dus niet alleen op basis van hoe ik leef, want dat lijkt mij niet zo relevant.
Ik zou, op basis van mijn eigen ervaring als opgroeiend kind in een standaard gezin met twee kinderen, de klok zó terug willen draaien naar het welvaartspeil van de jaren '80. Op basis van enkel en alleen het salaris van mijn vader (weliswaar in continudienst) twee kinderen kunnen onderhouden, een twee onder één-kap woning aflossen, een tweedehands Ford taunus of Volkswagen jetta rijden en jaarlijks in eigen land op vakantie. Dát is welvaart, niet die ipad of de hele hut vol flatscreens hebben hangen.

Naar mijn mening zou mijn ingenieurstitel mijn vaders' toenmalige ploegendienstloon wel moeten compenseren, toch is een klein appartementje qua hypotheek echter zo'n beetje het maximaal haalbare. Op vakantie ben ik al drie jaar niet meer geweest en mijn tweedehands auto is inmiddels veertien jaar oud. Een ipad heb en hoef ik niet en met een tv doe ik ook makkelijk tien jaar of langer.
Waat ein waer, waat ein waer” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_112314745
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 17:30 schreef Weltschmerz het volgende:

Uiteraard wel, het wordt door die HRA voordeliger om te gaan kopen ipv te huren, voordeliger om een hogere hypotheek te nemen en voordeliger om die niet af te lossen. Uiteraard hebben de eerste twee een prijsopdrijvend effect. Sowieso wordt de keuze van de meeste kopers voor het bedrag wat ze aan een huis willen uitgeven voor een groot deel bepaald door wat ze kunnen betalen, inclusief HRA. Dus door die HRA kunnen ze een procent of 30 meer betalen, en als ze die ruimte niet namen ging iemand anders er vandoor met die droom van een rijtjeshuis, dus stegen de prijzen en kwam die HRA dus via een omweg bij de banken terecht.
Nee, want als de HRA er niet was geweest hadden de tarieven naar beneden gekund oid, waardoor je feitelijk hetzelfde te besteden hebt.

Er is hoogstens een kleine verschuiving van huurders in de vrije sector naar kopers, maar dan hebben we het dus over minder dan 5%.

quote:
Ik kom niet overal nog een keer op terug nee, als ik jou het verschil moet gaan uitleggen tussen een noodzakelijke voorwaarde en een totstandbrenger dan voel ik me niet verplicht nog veel meer tekst aan je te verspillen. De ene keer snap je iets gewoon echt niet, de andere keer is het een trucje om te doen alsof je argument niet weerlegd is, ik denk dat ik het onderscheid wel kan maken maar het boeit me gewoon niet.
Weer een hoop woorden zonder inhoud. Is jou niet opgevallen dat steeds meer mensen die truukjes van jou doorzien? Verzin eens wat nieuws.

quote:
Ik heb al een hele tijd geleden vastgesteld dat je geen inhoud hebt en niet verder komt dan wat clichés uitbraken die je ergens hebt opgepikt en dat combineer je dan met wat belegen trucjes en dan denk je dat je een discussie aan het winnen bent. Veel plezier ermee, ik zie dat menigeen er nog steeds intrapt, maar ik reageer erop als ik daar zin in heb maar ik voel me totaal niet verplicht.
En het oude truukje van de ander beschuldigen van wat je zelf doet. Feit is dat ik hier met anderen inhoudelijk de discussie aanga en dat jij vooral bezig bent met mijn persoon.

quote:
Dat was geen klacht dat was mijn antwoord aan jou. Dacht je soms dat ik hoop koesterde dat jij iets inhoudelijks ging inbrengen of zo? Als je inhoudelijk er iets op af had kunnen dingen had je dat wel gedaan, maar je komt met weer zo'n oneliner. Wat is daar niet duidelijk aan dan?
Word je zelf niet ook zo moe van alleen maar op de man spelen?
pi_112314907
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 17:30 schreef DDDDDaaf het volgende:

Ik zou, op basis van mijn eigen ervaring als opgroeiend kind in een standaard gezin met twee kinderen, de klok zó terug willen draaien naar het welvaartspeil van de jaren '80. Op basis van enkel en alleen het salaris van mijn vader (weliswaar in continudienst) twee kinderen kunnen onderhouden, een twee onder één-kap woning aflossen, een tweedehands Ford taunus of Volkswagen jetta rijden en jaarlijks in eigen land op vakantie. Dát is welvaart, niet die ipad of de hele hut vol flatscreens hebben hangen.

Naar mijn mening zou mijn ingenieurstitel mijn vaders' toenmalige ploegendienstloon wel moeten compenseren, toch is een klein appartementje qua hypotheek echter zo'n beetje het maximaal haalbare. Op vakantie ben ik al drie jaar niet meer geweest en mijn tweedehands auto is inmiddels veertien jaar oud. Een ipad heb en hoef ik niet en met een tv doe ik ook makkelijk tien jaar of langer.
Maar wat doe je dan toch fout vraag ik mij af... Met een HBO/WO opleiding moet je toch een mooi salaris kunnen krijgen na verloop van tijd.

Wat daar ook van moge zijn: ik kan niet oordelen over persoonlijke situaties. Gemiddelden tellen in dezen.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 17:45:17 #109
321876 Cherna
go LEGGE go!!!
pi_112315007
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 17:43 schreef DS4 het volgende:

[..]

Maar wat doe je dan toch fout vraag ik mij af... Met een HBO/WO opleiding moet je toch een mooi salaris kunnen krijgen na verloop van tijd.

Wat daar ook van moge zijn: ik kan niet oordelen over persoonlijke situaties. Gemiddelden tellen in dezen.
Nou ik snap dit wel. Hij zal wel een technische klassieke opleiding hebben gevolgd.
pi_112315140
quote:
12s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 17:45 schreef Cherna het volgende:

Nou ik snap dit wel. Hij zal wel een technische klassieke opleiding hebben gevolgd.
Dan hoop ik iig dat hij lol in zijn werk heeft.
pi_112316152
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 15:12 schreef DS4 het volgende:
Het is aantoonbaar onjuist dat alleen de kleine elite rijker geworden is. Sterker nog: in NL is het verschil tussen arm en rijk gewoon kleiner geworden.
De afgelopen 10 jaar is de gini index van nl bijna niet veranderd, over welke periode heb je het dat het verschil aantoonbaar kleiner geworden is?
pi_112318155
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 17:48 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dan hoop ik iig dat hij lol in zijn werk heeft.
Ik ben in ieder geval koppig genoeg om er stug mee door te blijven gaan en naief genoeg om te blijven hopen uiteindelijk ooit toch nog eens een bovenmodaal salaris te gaan verdienen. De werkelijkheid is echter dat de jaarlijkse (bruto) loonstijging de jaarlijkse netto lastenstijgingen niet eens compenseert...
Waat ein waer, waat ein waer” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_112318178
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 18:19 schreef Basp1 het volgende:

De afgelopen 10 jaar is de gini index van nl bijna niet veranderd, over welke periode heb je het dat het verschil aantoonbaar kleiner geworden is?
De afgelopen decennia, dus vanaf ongeveer de jaren 70.

(gini index is overigens niet de enige manier om te meten en heeft (net zoals andere manieren om te meten) gebreken)
  Moderator vrijdag 1 juni 2012 @ 19:18:13 #114
372780 99.999
Komt voor 100.000
pi_112318258
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 17:20 schreef sjorsie1982 het volgende:
Zover ik weet draaien ze de verhoging, die laatst is doorgevoerd, weer terug.
Dat is toch iets anders.
En dat slechts voor een kleine groep, namelijk degenen die op hun 18e of 19e zijn begonnen met werken en dus minimaal 42 jaar premie afdragen.
Het is vooral symboolpolitiek allemaal.

Maar alles hapt er mooi op _O-
Ik kan tellen
pi_112318263
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 19:15 schreef DDDDDaaf het volgende:

Ik ben in ieder geval koppig genoeg om er stug mee door te blijven gaan en naief genoeg om te blijven hopen uiteindelijk ooit toch nog eens een bovenmodaal salaris te gaan verdienen. De werkelijkheid is echter dat de jaarlijkse (bruto) loonstijging de jaarlijkse netto lastenstijgingen niet eens compenseert...
Als je geen lol in je werk hebt, dan doe je iets fout. Ga dan voor een omscholing. Als je ingenieur bent zit dat er wel in lijkt mij zo. Dan heb je iig kwaliteiten.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 19:21:23 #116
321876 Cherna
go LEGGE go!!!
pi_112318388
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 19:18 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En dat slechts voor een kleine groep, namelijk degenen die op hun 18e of 19e zijn begonnen met werken en dus minimaal 42 jaar premie afdragen.
Het is vooral symboolpolitiek allemaal.

Maar alles hapt er mooi op _O-
Nee hoor. Ze hebben gewoon de regeling weer terug die ze voorheen ook al hadden en die ze altijd al gehad hebben. Het heeft niets met symboolpolitiek te maken.
  Moderator vrijdag 1 juni 2012 @ 19:23:55 #117
372780 99.999
Komt voor 100.000
pi_112318486
quote:
12s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 19:21 schreef Cherna het volgende:

[..]

Nee hoor. Ze hebben gewoon de regeling weer terug die ze voorheen ook al hadden en die ze altijd al gehad hebben. Het heeft niets met symboolpolitiek te maken.
Het geldt slechts voor een kleine groep en het levert veel publiciteit op omdat het een ingeloste (controversiële) verkiezingsbelofte is. Dat valt bij mij wel onder de noemer symboolpolitiek. De financiële en sociale effecten van de maatregel zijn ook erg beperkt.
Ik kan tellen
pi_112318528
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 19:18 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als je geen lol in je werk hebt, dan doe je iets fout. Ga dan voor een omscholing. Als je ingenieur bent zit dat er wel in lijkt mij zo. Dan heb je iig kwaliteiten.
Als ik er geen lol in had, zou ik ook niet gemotiveerd genoeg zijn om momenteel zo'n tien overuren per week te maken. ;)
pi_112318548
Overigens is het politiek not done om maatregelen van voorgangers snel terug te draaien, tenzij...
  Moderator vrijdag 1 juni 2012 @ 19:26:13 #120
372780 99.999
Komt voor 100.000
pi_112318592
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 19:25 schreef DS4 het volgende:
Overigens is het politiek not done om maatregelen van voorgangers snel terug te draaien, tenzij...
Ach ze zijn toch al water en vuur :P
Ik kan tellen
pi_112318601
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 19:24 schreef DDDDDaaf het volgende:

Als ik er geen lol in had, zou ik ook niet gemotiveerd genoeg zijn om momenteel zo'n tien overuren per week te maken. ;)
Dan is het goed. Uiteindelijk is lol hebben in je werk belangrijker dan de centen.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 19:27:19 #122
321876 Cherna
go LEGGE go!!!
pi_112318651
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 19:23 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het geldt slechts voor een kleine groep en het levert veel publiciteit op omdat het een ingeloste (controversiële) verkiezingsbelofte is. Dat valt bij mij wel onder de noemer symboolpolitiek. De financiële en sociale effecten van de maatregel zijn ook erg beperkt.
Of dit voor een kleine groep geld weet ik niet. Maar zowel jong als oud hebben juist om dat punt ontzettend veel gestaakt. Sarkozy die dit met 2 jaar had verhoogd heeft dit grotendeels de kop gekost. En natuurlijk de enorme werkloosheid heeft Sarkozy ook niet veel goeds gebracht.
  Moderator vrijdag 1 juni 2012 @ 19:31:32 #123
372780 99.999
Komt voor 100.000
pi_112318832
quote:
12s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 19:27 schreef Cherna het volgende:

[..]

Of dit voor een kleine groep geld weet ik niet. Maar zowel jong als oud hebben juist om dat punt ontzettend veel gestaakt. Sarkozy die dit met 2 jaar had verhoogd heeft dit grotendeels de kop gekost. En natuurlijk de enorme werkloosheid heeft Sarkozy ook niet veel goeds gebracht.
Hier staat wel wat achtergrond over de omvang van de maatregel

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ug-kleine-maatregel/

Het is niet heel verstandig allemaal maar ook niet bepaald het einde van de wereld.
Ik kan tellen
pi_112319141
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 19:26 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dan is het goed. Uiteindelijk is lol hebben in je werk belangrijker dan de centen.
Het steekt hoe dan ook echter best wel om te zien hoe mensen met een lager opleidingsniveau in een andere branche stukken meer verdienen, genoeg om in de loop der jaren best wel cynisch te worden als je tevens om de haverklap leest hoe groot het personeelsgebrek in de techniek zogenaamd wel niet is.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 19:46:03 #125
321876 Cherna
go LEGGE go!!!
pi_112319402
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 19:39 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Het steekt hoe dan ook echter best wel om te zien hoe mensen met een lager opleidingsniveau in een andere branche stukken meer verdienen, genoeg om in de loop der jaren best wel cynisch te worden als je tevens om de haverklap leest hoe groot het personeelsgebrek in de techniek zogenaamd wel niet is.
Techniek he(met name de klassieke techniek zoals WTB). Tja dan nog snapt de overheid niet waarom er een tekort is. Niet gek dat daar jongeren niet meer voor kiezen. En dan kijkt men wel met afgunst naar Duitsland waar juist de klassieke beroepen aanbid worden en de economie het niet zo slecht doet.

Als je geen gezin hebt of je hebt een gezin met kinderen die het geen probleem vinden om in Duitsland te wonen/werken zou ik dit zeker eens in overweging nemen.
pi_112320243
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 19:39 schreef DDDDDaaf het volgende:

Je geluk is niet af te meten aan wat anderen hebben, maar als je het toch daar zoekt zijn er miljarden op de wereld die slechter af zijn dan jij.

Opleidingsniveau zegt ook weinig over verdiencapaciteit. En ik vermoed dat techneuten gewoon niet zo best onderhandelen, want inderdaad... schaarste zou moeten zorgen voor meer loon.
pi_112323533
quote:
12s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 19:46 schreef Cherna het volgende:

[..]

Techniek he(met name de klassieke techniek zoals WTB). Tja dan nog snapt de overheid niet waarom er een tekort is. Niet gek dat daar jongeren niet meer voor kiezen. En dan kijkt men wel met afgunst naar Duitsland waar juist de klassieke beroepen aanbid worden en de economie het niet zo slecht doet.

Als je geen gezin hebt of je hebt een gezin met kinderen die het geen probleem vinden om in Duitsland te wonen/werken zou ik dit zeker eens in overweging nemen.
Het is waanzin hoe in nl de slappe ouwehoerders meer geld verdienen dan iemand die iets kan ontwerpen en bouwen.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_112323615
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 19:18 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het laat zien waarom nl faalt en Duitsland slaagt. Mensen die alleen lullen zoals jij verdienen meer dan mensen die echt iets kunnen zoals hij.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_112324212
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 21:13 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

Het laat zien waarom nl faalt en Duitsland slaagt. Mensen die alleen lullen zoals jij verdienen meer dan mensen die echt iets kunnen zoals hij.
Ik weet niet hoor, maar als we in een F1 race zitten, ligt NL een halve ronde voor op Duitsland. Dat Duitsland op dit moment een halve seconde per ronde inloopt maakt niet dat we falen...

In Duitsland zou ik overigens ook (veel) meer verdienen dan hij. Wat zeg ik: voor het eind van het jaar verdien ik mijn geld (deels) in Duitsland. ;)
  zaterdag 2 juni 2012 @ 01:10:52 #130
297051 schaal_9
Caissière B
pi_112334250
Toe maar... de regering wil ook 150.000 overheidsbanen creëren en het minimumloon verhogen. 9.22 euro bruto per uur (vanaf 18 jaar!) en veel vrije dagen is blijkbaar niet genoeg... studenten kunnen er dus zeer goed verdienen. Frankrijk is duidelijk het werknemersparadijs, vergeet ook niet een bijna gegarandeerde loonsverhoging als je niet op het minimumloon zit. Een werkgever moet van zeer goede huize komen om er een nullijn doorheen te krijgen.

Mijn ouders zitten er dus 6 maanden per jaar, misschien moet ik ook maar eens daarheen :Y

Hier in NL gaan volgend jaar veel mensen er gewoon 6% er op achteruit, en iedereen slikt het maar...
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
  zondag 3 juni 2012 @ 18:21:34 #131
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_112390649
Mogen ze hier ook wel eens doen. Laat die babyboomers maar eens dokken in plaats van werkelijk ALLES van de huidige generatie te jatten :r
Childhood's over the moment you know you're going to die.
pi_112391177
Yep, dankzij de babyboomers kan jij nu je gereutel op internet verspreiden.
  zondag 3 juni 2012 @ 18:58:58 #133
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_112392091
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 18:34 schreef Dr.Nikita het volgende:
Yep, dankzij de babyboomers kan jij nu je gereutel op internet verspreiden.
:')

De computer is geen uitvinding van de babyboomers maar dat wist je natuurlijk allang.
  zondag 3 juni 2012 @ 19:36:33 #134
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_112393389
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2012 20:15 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Volgens mij draaide het échte socialisme juist om de arbeider. Er is dan ook weinig socialistisch aan de gemiddelde, babyboomende grachtengordel salon-socialist en de door hen zo geliefde zieligheidsindustrie, in tegenstelling zelfs...
dat was al een probleem vanaf het begin, dus ondanks de mooie verwoording geen specifiek 'babyboomer' ding. Die zijn gewoon 'late to the party'.
  zondag 3 juni 2012 @ 19:51:25 #135
244786 kapiteintje
totaalmens
pi_112394018
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 18:26 schreef Dr.Nikita het volgende:
Goede zaak, laat de jongeren eens een keer gaan werken en de ouderen die het land hebben opgebouwd rusten.
_O- Tegenwoordig zijn die rollen omgedraaid hoor. Daarbij hebben de komende generatie pensioensgerechtigdden dit land niet meer opgebouwd, maar zijn zij bij uitstek de generatie die heel hun leven op allerlei extraatjes van de Staat hebben mogen rekenen.
Derksen award
User die zegt waar het op staat / altijd eerlijk is.
1. kapiteintje (14)
  zondag 3 juni 2012 @ 20:03:13 #136
129292 LXIV
misdunker
pi_112394655
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 01:10 schreef schaal_9 het volgende:
Toe maar... de regering wil ook 150.000 overheidsbanen creëren en het minimumloon verhogen. 9.22 euro bruto per uur (vanaf 18 jaar!) en veel vrije dagen is blijkbaar niet genoeg... studenten kunnen er dus zeer goed verdienen. Frankrijk is duidelijk het werknemersparadijs, vergeet ook niet een bijna gegarandeerde loonsverhoging als je niet op het minimumloon zit. Een werkgever moet van zeer goede huize komen om er een nullijn doorheen te krijgen.

Mijn ouders zitten er dus 6 maanden per jaar, misschien moet ik ook maar eens daarheen :Y

Hier in NL gaan volgend jaar veel mensen er gewoon 6% er op achteruit, en iedereen slikt het maar...
Op de lange termijn lachen wij het laatst. En het best.
Sie verstehen mich nicht: ich bin nicht der Mund für diese Ohren.
2+2 = 4
Thoughtcrime is the only crime that matters
Arguments are irrelevant
  maandag 4 juni 2012 @ 01:42:14 #137
321876 Cherna
go LEGGE go!!!
pi_112411722
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 19:51 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

_O- Tegenwoordig zijn die rollen omgedraaid hoor. Daarbij hebben de komende generatie pensioensgerechtigdden dit land niet meer opgebouwd, maar zijn zij bij uitstek de generatie die heel hun leven op allerlei extraatjes van de Staat hebben mogen rekenen.
Welke extraatjes ?
Oh zijn dat die oudjes die het huishouden runnen van hun kids zodat zij carrière kunnen maken of horen die er dan weer niet bij?

leuk om ff de knuppel in het hoenderhok te gooien.
pi_112412750
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 18:58 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

:')

De computer is geen uitvinding van de babyboomers maar dat wist je natuurlijk allang.
Zeker, maar wel de luxe en weelde waarin schreeuwerds als jij je wentelen waardoor je nu een computer kunt betalen en ergo, door kan reutelen.
  Postkantoor / Moderator maandag 4 juni 2012 @ 08:10:30 #139
221644 timmmmm
Postbode Siemen incognito
pi_112413177
Ik vraag me af of alle mensen die hier nu moord en brand scheeuwen straks toch op partijen als pvda of sp gaan stemmen, die hetzelfde principe hanteren, meer uitgeven en maar hopen dat de economie genoeg aantrekt om dat goed te maken.
Gott, laß meine Gedanken sich sammeln zu dir.
Bei dir ist das Licht, du vergißt mich nicht.
Bei dir ist die Hilfe, bei dir ist die Geduld.
Ich verstehe deine Wege nicht,aber du weißt den Weg für mich.
  Moderator maandag 4 juni 2012 @ 08:12:39 #140
372780 99.999
Komt voor 100.000
pi_112413194
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 08:10 schreef timmmmm het volgende:
Ik vraag me af of alle mensen die hier nu moord en brand scheeuwen straks toch op partijen als pvda of sp gaan stemmen, die hetzelfde principe hanteren, meer uitgeven en maar hopen dat de economie genoeg aantrekt om dat goed te maken.
Welke partij doet dat niet?
Ik kan tellen
  Postkantoor / Moderator maandag 4 juni 2012 @ 08:22:44 #141
221644 timmmmm
Postbode Siemen incognito
pi_112413275
quote:
10s.gif Op maandag 4 juni 2012 08:12 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Welke partij doet dat niet?
Er is op dit moment een duidelijke splitsing te zien tussen partijen die hard willen bezuinigen en zo snel mogelijk het begrotingstekort terug willen dringen, en partijen die een beetje halfzacht willen bezuinigen, meer geld willen uitgeven en zo de economische crisis op willen lossen. Als je het ESM debat had gezien, of verantwoordingsdag, of een boel anderen, had je dat wel geweten, maar ik vertel het je graag hoor.
Gott, laß meine Gedanken sich sammeln zu dir.
Bei dir ist das Licht, du vergißt mich nicht.
Bei dir ist die Hilfe, bei dir ist die Geduld.
Ich verstehe deine Wege nicht,aber du weißt den Weg für mich.
pi_112413622
quote:
7s.gif Op maandag 4 juni 2012 08:22 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Er is op dit moment een duidelijke splitsing te zien tussen partijen die hard willen bezuinigen en zo snel mogelijk het begrotingstekort terug willen dringen, en partijen die een beetje halfzacht willen bezuinigen, meer geld willen uitgeven en zo de economische crisis op willen lossen. Als je het ESM debat had gezien, of verantwoordingsdag, of een boel anderen, had je dat wel geweten, maar ik vertel het je graag hoor.
Willen de rechtse partijen dan echt hard bezuinigen want dat impliceer je hier, en dat is gewoon pertinent niet waar. De rechtse partijen drijven door bijvoorbeeld zoiets onzinnigs als de wietpas door te voeren juist de bestuurlijke kosten nog meer op. :')
  maandag 4 juni 2012 @ 09:06:38 #143
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_112413699
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 06:32 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Zeker, maar wel de luxe en weelde waarin schreeuwerds als jij je wentelen waardoor je nu een computer kunt betalen en ergo, door kan reutelen.
Luxe en Weelde? Je hebt echt geen idee... Omdat ik een computer (van 4 jaar oud) heb? Omdat ik een televisie heb staan (van 15 jaar oud, jaja, zo'n glasbak) ?
In vergelijking met Donker afrika heb ik het zeker goed maar zo goed als mijn ouders het hadden (op 1 salaris) dat kan ik écht wel vergeten dankzij alle crisisellende en bezuinigingen.
De huidige generatie kan alle puinhopen die de babyboomgeneratie heeft achtergelaten opruimen en als je dat ontkent heb je het echt niet begrepen of ben je zelf een babyboomer.

quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 18:26 schreef Dr.Nikita het volgende:
Goede zaak, laat de jongeren eens een keer gaan werken en de ouderen die het land hebben opgebouwd rusten.
Edit: duidelijk. Zelf een babyboomer.
Degenen die het land hebben opgebouwd zijn niet de babyboomers maar de generatie dáárvoor.
De babyboomers hebben vooral zichzelf heel goed geholpen met allerlei onhoudbare regelingen waar de huidige generatie nu de prijs voor betaald met onbetaalbare huizenprijzen, immigratieproblemen, EU ellende, torenhoge belastingen overal op, pensioenleeftijd omhoog (maar natuurlijk NIET voor de babyboomers, stel je voor) etc.

[ Bericht 31% gewijzigd door Metro2005 op 04-06-2012 09:12:03 ]
  Moderator maandag 4 juni 2012 @ 09:13:46 #144
372780 99.999
Komt voor 100.000
pi_112413782
quote:
7s.gif Op maandag 4 juni 2012 08:22 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Welke partijen willen dan hard bezuinigen? Degenen die net het tekort op hebben laten lopen naar 5% voor dit jaar? Of die paar kleine progressieve oppositiepartijen? En als je het over de grote woorden hebt willen zelfs SP en PvdA flink gaan bezuinigen (of eigenlijk meer binnenhalen maar dat is bij alle partijen het geval), alleen iets anders en later.
Sorry maar de verschillen zijn niet zo groot..
Ik kan tellen
pi_112415361
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 08:10 schreef timmmmm het volgende:
Denken dat er gigantische verschillen bestaan tussen partijen :')
SPOON! - The Tick
  maandag 4 juni 2012 @ 12:00:24 #146
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_112418343
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 01:10 schreef schaal_9 het volgende:

Heb je weleens de werkloosheidscijfers en gemiddelde lonen van Frankrijk en Nederland vergeleken.
In Nederland ben je als werknemer een stuk beter af dan in Frankrijk.
  Moderator maandag 4 juni 2012 @ 12:03:18 #147
372780 99.999
Komt voor 100.000
pi_112418523
quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2012 12:00 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Heb je weleens de werkloosheidscijfers en gemiddelde lonen van Frankrijk en Nederland vergeleken.
In Nederland ben je als werknemer een stuk beter af dan in Frankrijk.
Haha, ja het besef dat we het hier eigenlijk best goed voor elkaar hebben dringt nog niet zo door :P
Ik kan tellen
  maandag 4 juni 2012 @ 12:17:44 #148
321876 Cherna
go LEGGE go!!!
pi_112419218
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 09:06 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Luxe en Weelde? Je hebt echt geen idee... Omdat ik een computer (van 4 jaar oud) heb? Omdat ik een televisie heb staan (van 15 jaar oud, jaja, zo'n glasbak) ?
In vergelijking met Donker afrika heb ik het zeker goed maar zo goed als mijn ouders het hadden (op 1 salaris) dat kan ik écht wel vergeten dankzij alle crisisellende en bezuinigingen.
De huidige generatie kan alle puinhopen die de babyboomgeneratie heeft achtergelaten opruimen en als je dat ontkent heb je het echt niet begrepen of ben je zelf een babyboomer.

[..]

Edit: duidelijk. Zelf een babyboomer.
Degenen die het land hebben opgebouwd zijn niet de babyboomers maar de generatie dáárvoor.
De babyboomers hebben vooral zichzelf heel goed geholpen met allerlei onhoudbare regelingen waar de huidige generatie nu de prijs voor betaald met onbetaalbare huizenprijzen, immigratieproblemen, EU ellende, torenhoge belastingen overal op, pensioenleeftijd omhoog (maar natuurlijk NIET voor de babyboomers, stel je voor) etc.

Een tegenstelling als ik je verhaal lees. Maw het is de vooroorlogse generatie geweest die als het om het pensioen gaat met 57 jaren oud met gigantische regelingen naar huis werden gestuurd. Daarbij ook nog het pensioen bleven opbouwen tot hun 65e. En maar klagen over die babyboomers.

Tja je kunt de hippies iets verwijten, maar die hippie instelling heb je ook onder jongeren. Maw het heeft geen zin om het bij generaties te zoeken.
pi_112419789
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 09:06 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

In je beleving misschien. Ik zou op dit moment niet willen ruilen met de tijd zoals ik het vroeger (jaren 70, generatie X) thuis had. Ja mijn pa was ook 1 verdiener maar toen was het leven een stuk schraler dan zoals we het nu hebben.
pi_112419999
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 12:31 schreef AchJa het volgende:

[..]

In je beleving misschien. Ik zou op dit moment niet willen ruilen met de tijd zoals ik het vroeger (jaren 70, generatie X) thuis had. Ja mijn pa was ook 1 verdiener maar toen was het leven een stuk schraler dan zoals we het nu hebben.
Nou Nou wat schraal dat we alleen in de weekenden chips en cola kregen, de rest van de week op zijn best ranja en 1 droog koekje, zwart wit televisie waarbij je nog je stoel uit moest om van zender te wisselen, maar toendertijd hadden we ook niet zoveel welvaartsziektes als heden ten dage.

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')