Zelf zonder contract kunnen zij toch stellen dat ik hun product niet geretourneerd heb. Door mijn telefoontje kunnen zij bewijzen dat zij een onverschuldigde betaling hadden tegenover mij.quote:Op donderdag 31 mei 2012 15:25 schreef TallMan het volgende:
Meld dat incassoburo maar dat je graag het ondertekende contract danwel een kopie van de geluidsopname van je contract wilt ontvangen en dat je tot je die in handen hebt niet meer gaat reageren op schrijven van incassobureau.
Zonder contract hadden zij het recht niet om jou iets te sturen. Wat zij jou dan TOCH sturen, mag je houden. Dus: eerst laten bewijzen dat jij een contract hebt. Voordat jij dat in handen hebt, verder nergens op reageren.quote:Op donderdag 31 mei 2012 15:27 schreef SemperFii het volgende:
Zelf zonder contract kunnen zij toch stellen dat ik hun product niet geretourneerd heb. Door te bellen kunnen zij bewijzen dat zij een onverschuldigde betaling hadden tegenover mij.
Wat bedoel je nou?quote:Op donderdag 31 mei 2012 15:27 schreef SemperFii het volgende:
[..]
Zelf zonder contract kunnen zij toch stellen dat ik hun product niet geretourneerd heb. Door mijn telefoontje kunnen zij bewijzen dat zij een onverschuldigde betaling hadden tegenover mij.
Ik zou helemaal niks zeggen over die produkten die zijn afgeleverd, Die doen vooralsnog helemaal niet ter zake. Het bedrijf moet eerst bewijzen dat TS een overeenkomst heeft. Bewijzen ze dat niet, kunnen ze hoog en laag springen, maar dat kan TS dan lekker negeren.quote:Op donderdag 31 mei 2012 15:31 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
Ten eerste moet je het incassobedrijf opbellen en melden dat je niets met ze te maken hebt. Ze zullen moeilijk doen, maar dat is dan hun probleem.
Bel daarna even met het sokken bedrijf en vraag wat dit te betekenen heeft. Wat het antwoord ook is, vraag aan hun of ze kunnen aantonen dat je een abonnement hebt afgesloten. Daarnaast vraag je aan hun of ze kunnen aantonen dat er producten bij je huis zijn afgeleverd. Als ook maar 1 van deze 2 vragen met nee kan worden beantwoord dan sta je in je recht. Onschuldig tot het tegendeel is bewezen.
Relevant leesvoer:quote:Geachte heer/mevrouw,
Ik heb geen sokken bij u besteld, noch een abonnement afgesloten. Ik ga niet tot betaling over voordat u mij een bewijs stuurt waaruit het tegendeel blijkt.
Hoogachtend,
Tenzij TS WEL wat besteld heeft natuurlijk (wat ook op slinkse wijze geregeld zou kunnen zijn door een vinkje of iets dergelijks).quote:Op donderdag 31 mei 2012 15:37 schreef Elfletterig het volgende:
Dit soort topics zijn eerder aan de orde geweest hier in WGR. Het zijn incassobedrijven die bluffen en die dreigen met deurwaarders en gerechtelijke stappen. Sommige mensen worden zo bang dat ze toch maar tot betaling overgaan. Dat is precies wat ze hopen te bereiken.
TS, je hebt niks besteld. Degene die de sokken heeft gestuurd, heeft geen enkel bewijs. Als je er überhaupt tijd en moeite in wilt steken, kun je volstaan met een kort, zakelijk briefje. Zoiets:
[..]
Relevant leesvoer:
Incassobureau komt na 6 jaar met een rekening
Incassobureau komt na 6 jaar met een rekening [Deel 2]
Een vinkje of iets dergelijks is niet genoeg om een abonnement af te sluiten in Nederland.quote:Op donderdag 31 mei 2012 15:39 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Tenzij TS WEL wat besteld heeft natuurlijk (wat ook op slinkse wijze geregeld zou kunnen zijn door een vinkje of iets dergelijks).
Vandaar dat ik zeg dat het bedrijf maar moet bewijzen dat er een overeenkomst is.
PS: ik ga er overigens ook van uit dat het bedrijf intimideert en zo probeert geld af te troggelen
TS heeft niks besteld; dat staat in zijn OP. Het regent trouwens klachten over dat bedrijf. En ze zijn allemaal van ongeveer dezelfde strekking: mensen hebben niks besteld, krijgen producten thuis en worden daarna geïntimideerd door incassobureaus:quote:Op donderdag 31 mei 2012 15:39 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Tenzij TS WEL wat besteld heeft natuurlijk (wat ook op slinkse wijze geregeld zou kunnen zijn door een vinkje of iets dergelijks).
Vandaar dat ik zeg dat het bedrijf maar moet bewijzen dat er een overeenkomst is.
PS: ik ga er overigens ook van uit dat het bedrijf intimideert en zo probeert geld af te troggelen
Niet? Dan is het een makkelijke zaak idd.quote:Op donderdag 31 mei 2012 15:43 schreef Kandijfijn het volgende:
Een vinkje of iets dergelijks is niet genoeg om een abonnement af te sluiten in Nederland.
Als er staat ''Ik ga akkoord met afsluiten abonnement bij de bedrijf X voor product X *link algemene voorwaarden* dan maken ze eventueel een kans. Alhoewel het volgens mij alsnog officieel bevestigd zal moeten worden. Hoe dat exact zit weet ik niet ben geen jurist.quote:Op donderdag 31 mei 2012 15:47 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Niet? Dan is het een makkelijke zaak idd.
Niets besteld en toch iets ontvangen waarvoor geld gevraagd wordt = flikker lekker een end op
Je bent nooit zomaar aan een abonnement gebonden. Bij mijn weten moet men een bevestiging sturen en daarna heb je als consument nog een opzegtermijn van 7 dagen.quote:Op donderdag 31 mei 2012 16:03 schreef Kandijfijn het volgende:
Als er staat ''Ik ga akkoord met afsluiten abonnement bij de bedrijf X voor product X *link algemene voorwaarden* dan maken ze eventueel een kans. Alhoewel het volgens mij alsnog officieel bevestigd zal moeten worden. Hoe dat exact zit weet ik niet ben geen jurist.
Maar even een compleet abonnement verstoppen in de algemene voorwaarden gaat geen rechter mee akkoord. Een aankoop hoort gewoon duidelijk te zijn voor koper en verkoper.
Het is een onverschuldigde betaling wanneer het voor je buurman was bedoeld, maar bij jou terecht komt. In dit geval heeft het bedrijf bewust iets naar je gestuurd, zonder dat ze een overeenkomst met je hebben. In dat geval ben je niet verplicht dit te retourneren.quote:Op donderdag 31 mei 2012 15:27 schreef SemperFii het volgende:
[..]
Zelf zonder contract kunnen zij toch stellen dat ik hun product niet geretourneerd heb. Door mijn telefoontje kunnen zij bewijzen dat zij een onverschuldigde betaling hadden tegenover mij.
Door wie zou TS dan verplicht worden zijn rechtsbijstandsverzekering in te schakelen?quote:Op donderdag 31 mei 2012 21:57 schreef snabbi het volgende:
[..]
Het is een onverschuldigde betaling wanneer het voor je buurman was bedoeld, maar bij jou terecht komt. In dit geval heeft het bedrijf bewust iets naar je gestuurd, zonder dat ze een overeenkomst met je hebben. In dat geval ben je niet verplicht dit te retourneren.
Daarnaast ben je verplicht je rechtsbijstand in te schakelen wanneer je deze hebt, wanneer je deze niet hebt kun je voor je eigen gemoedsrust en gemak een brief sturen naar het incassobureau dat je de vordering betwist en verdere correspondentie niet zal leiden tot een betaling. Laat ze de zaak maar voor laten komen bij de rechter. De adviezen omtrent het opvragen van de overeenkomst / contract kan je prima opvolgen, maar eigenlijk is het makkelijker om zo min mogelijk correspondentie hierover te ontvangen. Dat vertraagt alleen maar en hierdoor schiet je alleen maar in de stress.
In de voorwaarden van je rechtsbijstandverzekering staat dat je bij geschillen je verzekeraar hiervan direct op de hoogte moet stellen. Hierop niet acteren kan gevolgen hebben voor de dekking.quote:Op donderdag 31 mei 2012 22:00 schreef duivelin1 het volgende:
[..]
Door wie zou TS dan verplicht worden zijn rechtsbijstandsverzekering in te schakelen?
http://www.consuwijzer.nl(...)gevraagde_toezendingquote:Op donderdag 31 mei 2012 22:10 schreef Ml-etje het volgende:
Ben wel benieuwd of er mensen zijn die ook met dit bijltje gehakt hebben?
Tono doet nl hetzelfde met ondergoed en sokken.
Best bijzonder als je iets ontvangt dat je niet besteld hebt en je dan ook nog eens incassobureau's achter je aan krijgt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |