abonnement Unibet Coolblue
pi_112266125
Hallo, :)

Het volgende is mij overkomen. Een tijd geleden, denk zo'n 6 maanden, kreeg ik een pakketje op de mat. Nieuwsgierig maakte ik het open omdat ik geen idee had wat het kon zijn. Mij werd een pakketje met sokken toegestuurd. -O- En nee, hier zat geen gulle sokkengever achter.

De sokken waren vergezeld door een brief die duidelijk maakte dat ik mezelf had ingeschreven en zo een abonnement had afgesloten bij Bamboo by Courlux. Voor wat ik net ontvangen had hoefde ik slechts 1 euro te betalen en daarna zou ik iedere 3 maanden ofzo weer zo een pakket krijgen, dit uiteraard tegen betaling. Ik heb dit bedrijf dan ook direct gebeld met de vraag wat voor onzin ik binnen heb gekregen. Ik zou dus een abonnement hebben afgesloten.

Toen ik duidelijk heb gemaakt dat ik hier niks van weet en hier ook zeker niet aan mee ga werken, werd mij verteld dat het abonnement direct opgezegd kon worden. Dit heb ik dus ook gedaan. Omdat de sokken toch al bij mij lagen, kon ik deze alsnog houden als ik die 1 euro zou betalen. Ik heb ze vriendelijk verteld dat ze die sokken ook weer lekker terug mochten hebben. Dat kon ook wel volgens die callcenterdame.

Dus, pakketje dichtgeplakt, retouradres erop gezet en weg ermee. Eind goed al goed, toch?

Krijg ik vandaag een brief op de mat van een incassobureau. Of ik even de hoofdsom van ¤15,63 wil betalen + buitengerechtelijke kosten á ¤44,40. Totaalbedrag van ¤59,66. Ik word gesommeerd dit bedrag binnen 7 werkdagen te voldoen. Geen idee waar ze het over hadden, het was ook al een half jaar geleden dat ik die naam voorbij zag komen maar het internet leerde mij dat Courlux dat sokkenbedrijf is. }:|

Nu staat er link in de brief met nummer en code waarmee ik kan inloggen om mijn dossier te zien.
Link ingetypt, krijg ik een formulier waar ik al mn gegevens moest invullen en ook aanvinken dat ik akkoord ga met de algemene voorwaarden. Dit dus maar snel weggeklikt en een mail verstuurd naar hun info e-mail adres.

Omdat ik het idee heb dat ze met hun praktijken mij gewoon geld afhandig willen maken, ga ik niet hun voorwaarden accepteren en ook niet aan de telefoon hangen waar alles opgenomen wordt. Wat er dus precies aan de hand is weet ik nog niet maar het zal waarschijnlijk dit zijn;

Of ze zeggen dat ze nooit een opzegging hebben binnengekregen en ik loop dus achter met betalen. Of ze zeggen dat ze het pakketje nooit retour hebben ontvangen en deze ¤60 dus komt van ¤1. :')

Omdat ik nooit extra sokken heb ontvangen en ook geen rekeningen denk ik dat het de tweede optie is. Want kan ik in dit geval het beste doen? Normaal, als ik weet dat het een onterechte vordering is, zou ik niks doen en ze succes wensen in de rechtbank.
In dit geval zeggen zij dus dat ik iets niet opgestuurd zou hebben. 'Wie stelt moet bewijzen' gaat nu dus vrij lastig worden vrees ik. Suggesties?

SAMENVATTING:

- Ik krijg sokken door de brievenbus waar een abonnement aan vast zit.
- Ik weet hier niks vanaf en wil dit niet, bel betreffende bedrijf en zeg dit af.
- Ts doet de sokken netjes retour.
- 6 maanden later wordt Ts gesommeerd door incassobureau ¤60 af te tikken voor dit sokkenbedrijf.
- Geen idee waarvoor deze kosten zijn, wel email gestuurd om het opgehelderd te krijgen.
- Ikzelf denk dat ze gaan beweren geen opzeggen gekregen te hebben. Of ze gaan zeggen dat ze het pakketje nooit retour gekregen hebben.

Wat nu?
pi_112266414
Laat hen eerst maar eens bewijzen dat jij een abonnement hebt afgesloten.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 31 mei 2012 @ 15:25:07 #3
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_112266415
Meld dat incassoburo maar dat je graag het ondertekende contract danwel een kopie van de geluidsopname van je contract wilt ontvangen en dat je tot je die in handen hebt niet meer gaat reageren op schrijven van incassobureau.
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
  donderdag 31 mei 2012 @ 15:25:14 #4
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_112266421
Ze een briefje sturen dat je het pakket geretourneerd hebt, omdat je nooit een abo hebt afgesloten. Dat je ervan uitgaat dat hun schrijven op een foutje berust en dat je er verder nu vanuit gaat dat het hiermee klaar is.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_112266475
Rechtsbijstand inschakelen.
pi_112266547
quote:
14s.gif Op donderdag 31 mei 2012 15:25 schreef TallMan het volgende:
Meld dat incassoburo maar dat je graag het ondertekende contract danwel een kopie van de geluidsopname van je contract wilt ontvangen en dat je tot je die in handen hebt niet meer gaat reageren op schrijven van incassobureau.
Zelf zonder contract kunnen zij toch stellen dat ik hun product niet geretourneerd heb. Door mijn telefoontje kunnen zij bewijzen dat zij een onverschuldigde betaling hadden tegenover mij.
pi_112266626
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 15:27 schreef SemperFii het volgende:
Zelf zonder contract kunnen zij toch stellen dat ik hun product niet geretourneerd heb. Door te bellen kunnen zij bewijzen dat zij een onverschuldigde betaling hadden tegenover mij.
Zonder contract hadden zij het recht niet om jou iets te sturen. Wat zij jou dan TOCH sturen, mag je houden. Dus: eerst laten bewijzen dat jij een contract hebt. Voordat jij dat in handen hebt, verder nergens op reageren.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_112266732
Ten eerste moet je het incassobedrijf opbellen en melden dat je niets met ze te maken hebt. Ze zullen moeilijk doen, maar dat is dan hun probleem.

Bel daarna even met het sokken bedrijf en vraag wat dit te betekenen heeft. Wat het antwoord ook is, vraag aan hun of ze kunnen aantonen dat je een abonnement hebt afgesloten. Daarnaast vraag je aan hun of ze kunnen aantonen dat er producten bij je huis zijn afgeleverd. Als ook maar 1 van deze 2 vragen met nee kan worden beantwoord dan sta je in je recht. Onschuldig tot het tegendeel is bewezen.

En incassobedrijven moet je gewoon wegsturen whatever ze zeggen. Ze hebben geen recht zonder dat je op de hoogte bent om ineens rekeningen te sturen, dit mag niet volgens de wet.
Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Mijn kant en de verkeerde kant.
Geloof is voor in de kerk, niet voor een merk!
  donderdag 31 mei 2012 @ 15:32:48 #9
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_112266777
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 15:27 schreef SemperFii het volgende:

[..]

Zelf zonder contract kunnen zij toch stellen dat ik hun product niet geretourneerd heb. Door mijn telefoontje kunnen zij bewijzen dat zij een onverschuldigde betaling hadden tegenover mij.
Wat bedoel je nou?
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_112266813
Alles wat jou word toegestuurd zonder dat jij dit zelf besteld hebt mag je gewoon gratis houden van de wet.

Verder klinkt het idd als een flauwe oplichters trucje.

Ze hopen gewoon dat je betaalt.
pi_112266830
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 15:31 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
Ten eerste moet je het incassobedrijf opbellen en melden dat je niets met ze te maken hebt. Ze zullen moeilijk doen, maar dat is dan hun probleem.

Bel daarna even met het sokken bedrijf en vraag wat dit te betekenen heeft. Wat het antwoord ook is, vraag aan hun of ze kunnen aantonen dat je een abonnement hebt afgesloten. Daarnaast vraag je aan hun of ze kunnen aantonen dat er producten bij je huis zijn afgeleverd. Als ook maar 1 van deze 2 vragen met nee kan worden beantwoord dan sta je in je recht. Onschuldig tot het tegendeel is bewezen.
Ik zou helemaal niks zeggen over die produkten die zijn afgeleverd, Die doen vooralsnog helemaal niet ter zake. Het bedrijf moet eerst bewijzen dat TS een overeenkomst heeft. Bewijzen ze dat niet, kunnen ze hoog en laag springen, maar dat kan TS dan lekker negeren.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 31 mei 2012 @ 15:35:16 #12
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112266889
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 15:26 schreef eRKa het volgende:
Rechtsbijstand inschakelen.
Dit.

Deze bedrijven doen dit standaard; hebben ze ervaring mee.
pi_112266928
Gewoon jezelf niet zo op de kast laten jagen,...

Het is een incassobureau die kunnen en mogen niks, stuur 1 keer een brief waarin je alles uitlegt. Laat ze voor de rest lekker in hun sop gaarkoken ze hebben geen poot om op te staan. Zelfs als je het pakketje had gehouden hadden ze nog geen poot gehad om op te staan.
pi_112266970
Dit soort topics zijn eerder aan de orde geweest hier in WGR. Het zijn incassobedrijven die bluffen en die dreigen met deurwaarders en gerechtelijke stappen. Sommige mensen worden zo bang dat ze toch maar tot betaling overgaan. Dat is precies wat ze hopen te bereiken.

TS, je hebt niks besteld. Degene die de sokken heeft gestuurd, heeft geen enkel bewijs. Als je er überhaupt tijd en moeite in wilt steken, kun je volstaan met een kort, zakelijk briefje. Zoiets:

quote:
Geachte heer/mevrouw,

Ik heb geen sokken bij u besteld, noch een abonnement afgesloten. Ik ga niet tot betaling over voordat u mij een bewijs stuurt waaruit het tegendeel blijkt.

Hoogachtend,
Relevant leesvoer:
Incassobureau komt na 6 jaar met een rekening
Incassobureau komt na 6 jaar met een rekening [Deel 2]

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2012 15:38:05 ]
pi_112267106
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 15:37 schreef Elfletterig het volgende:
Dit soort topics zijn eerder aan de orde geweest hier in WGR. Het zijn incassobedrijven die bluffen en die dreigen met deurwaarders en gerechtelijke stappen. Sommige mensen worden zo bang dat ze toch maar tot betaling overgaan. Dat is precies wat ze hopen te bereiken.

TS, je hebt niks besteld. Degene die de sokken heeft gestuurd, heeft geen enkel bewijs. Als je er überhaupt tijd en moeite in wilt steken, kun je volstaan met een kort, zakelijk briefje. Zoiets:

[..]

Relevant leesvoer:
Incassobureau komt na 6 jaar met een rekening
Incassobureau komt na 6 jaar met een rekening [Deel 2]
Tenzij TS WEL wat besteld heeft natuurlijk (wat ook op slinkse wijze geregeld zou kunnen zijn door een vinkje of iets dergelijks).
Vandaar dat ik zeg dat het bedrijf maar moet bewijzen dat er een overeenkomst is.

PS: ik ga er overigens ook van uit dat het bedrijf intimideert en zo probeert geld af te troggelen
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_112267320
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 15:39 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Tenzij TS WEL wat besteld heeft natuurlijk (wat ook op slinkse wijze geregeld zou kunnen zijn door een vinkje of iets dergelijks).
Vandaar dat ik zeg dat het bedrijf maar moet bewijzen dat er een overeenkomst is.

PS: ik ga er overigens ook van uit dat het bedrijf intimideert en zo probeert geld af te troggelen
Een vinkje of iets dergelijks is niet genoeg om een abonnement af te sluiten in Nederland.
pi_112267337
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 15:39 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Tenzij TS WEL wat besteld heeft natuurlijk (wat ook op slinkse wijze geregeld zou kunnen zijn door een vinkje of iets dergelijks).
Vandaar dat ik zeg dat het bedrijf maar moet bewijzen dat er een overeenkomst is.

PS: ik ga er overigens ook van uit dat het bedrijf intimideert en zo probeert geld af te troggelen
TS heeft niks besteld; dat staat in zijn OP. Het regent trouwens klachten over dat bedrijf. En ze zijn allemaal van ongeveer dezelfde strekking: mensen hebben niks besteld, krijgen producten thuis en worden daarna geïntimideerd door incassobureaus:
http://www.klacht.nl/courlux-international/
pi_112267459
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 15:43 schreef Kandijfijn het volgende:
Een vinkje of iets dergelijks is niet genoeg om een abonnement af te sluiten in Nederland.
Niet? Dan is het een makkelijke zaak idd.
Niets besteld en toch iets ontvangen waarvoor geld gevraagd wordt = flikker lekker een end op :)
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_112267575
Bij Radar is het ook al bekend, zie ik.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 31 mei 2012 @ 15:54:22 #20
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_112267769
Standaardgeintje van dergelijke clubs, en blijkbaar trappen er genoeg mensen in om het rendabel te houden. Eigenlijk zouden ze direct moeten worden aangeklaagd wegens oplichting, helaas doet onze overheid dat niet.
Een dergelijke club viel mij kortgeleden ook lastig, via hun website heb ik ze te kennen gegeven dat ik graag een kopie van een door mij ondertekende overeenkomst zie, en dat ze tot die tijd de pot op kunnen.
censuur :O
pi_112268200
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 15:47 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Niet? Dan is het een makkelijke zaak idd.
Niets besteld en toch iets ontvangen waarvoor geld gevraagd wordt = flikker lekker een end op :)
Als er staat ''Ik ga akkoord met afsluiten abonnement bij de bedrijf X voor product X *link algemene voorwaarden* dan maken ze eventueel een kans. Alhoewel het volgens mij alsnog officieel bevestigd zal moeten worden. Hoe dat exact zit weet ik niet ben geen jurist.

Maar even een compleet abonnement verstoppen in de algemene voorwaarden gaat geen rechter mee akkoord. Een aankoop hoort gewoon duidelijk te zijn voor koper en verkoper.
pi_112268899
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 16:03 schreef Kandijfijn het volgende:
Als er staat ''Ik ga akkoord met afsluiten abonnement bij de bedrijf X voor product X *link algemene voorwaarden* dan maken ze eventueel een kans. Alhoewel het volgens mij alsnog officieel bevestigd zal moeten worden. Hoe dat exact zit weet ik niet ben geen jurist.

Maar even een compleet abonnement verstoppen in de algemene voorwaarden gaat geen rechter mee akkoord. Een aankoop hoort gewoon duidelijk te zijn voor koper en verkoper.
Je bent nooit zomaar aan een abonnement gebonden. Bij mijn weten moet men een bevestiging sturen en daarna heb je als consument nog een opzegtermijn van 7 dagen.
pi_112285113
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 15:27 schreef SemperFii het volgende:

[..]

Zelf zonder contract kunnen zij toch stellen dat ik hun product niet geretourneerd heb. Door mijn telefoontje kunnen zij bewijzen dat zij een onverschuldigde betaling hadden tegenover mij.
Het is een onverschuldigde betaling wanneer het voor je buurman was bedoeld, maar bij jou terecht komt. In dit geval heeft het bedrijf bewust iets naar je gestuurd, zonder dat ze een overeenkomst met je hebben. In dat geval ben je niet verplicht dit te retourneren.

Daarnaast ben je verplicht je rechtsbijstand in te schakelen wanneer je deze hebt, wanneer je deze niet hebt kun je voor je eigen gemoedsrust en gemak een brief sturen naar het incassobureau dat je de vordering betwist en verdere correspondentie niet zal leiden tot een betaling. Laat ze de zaak maar voor laten komen bij de rechter. De adviezen omtrent het opvragen van de overeenkomst / contract kan je prima opvolgen, maar eigenlijk is het makkelijker om zo min mogelijk correspondentie hierover te ontvangen. Dat vertraagt alleen maar en hierdoor schiet je alleen maar in de stress.
pi_112285310
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 21:57 schreef snabbi het volgende:

[..]

Het is een onverschuldigde betaling wanneer het voor je buurman was bedoeld, maar bij jou terecht komt. In dit geval heeft het bedrijf bewust iets naar je gestuurd, zonder dat ze een overeenkomst met je hebben. In dat geval ben je niet verplicht dit te retourneren.

Daarnaast ben je verplicht je rechtsbijstand in te schakelen wanneer je deze hebt, wanneer je deze niet hebt kun je voor je eigen gemoedsrust en gemak een brief sturen naar het incassobureau dat je de vordering betwist en verdere correspondentie niet zal leiden tot een betaling. Laat ze de zaak maar voor laten komen bij de rechter. De adviezen omtrent het opvragen van de overeenkomst / contract kan je prima opvolgen, maar eigenlijk is het makkelijker om zo min mogelijk correspondentie hierover te ontvangen. Dat vertraagt alleen maar en hierdoor schiet je alleen maar in de stress.
Door wie zou TS dan verplicht worden zijn rechtsbijstandsverzekering in te schakelen?
pi_112285748
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 22:00 schreef duivelin1 het volgende:

[..]

Door wie zou TS dan verplicht worden zijn rechtsbijstandsverzekering in te schakelen?
In de voorwaarden van je rechtsbijstandverzekering staat dat je bij geschillen je verzekeraar hiervan direct op de hoogte moet stellen. Hierop niet acteren kan gevolgen hebben voor de dekking.

De rechtsbijstandverzekeraar kan hiermee haar eigen kosten beheersen. Zo kan zij voorkomen dat jij verkeerde handelingen verricht die extra tijd/geld kosten, danwel dat zij kan besluiten jou schadeloos te stellen omdat de betaling van het geschil goedkoper is dan de afhandeling.
pi_112285880
Ben wel benieuwd of er mensen zijn die ook met dit bijltje gehakt hebben?

Tono doet nl hetzelfde met ondergoed en sokken.
Best bijzonder als je iets ontvangt dat je niet besteld hebt en je dan ook nog eens incassobureau's achter je aan krijgt.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_112286230
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 22:10 schreef Ml-etje het volgende:
Ben wel benieuwd of er mensen zijn die ook met dit bijltje gehakt hebben?

Tono doet nl hetzelfde met ondergoed en sokken.
Best bijzonder als je iets ontvangt dat je niet besteld hebt en je dan ook nog eens incassobureau's achter je aan krijgt.
http://www.consuwijzer.nl(...)gevraagde_toezending
  vrijdag 1 juni 2012 @ 00:08:51 #28
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_112292550
Ik heb zoiets dergelijks meegemaakt maar dan met heren scheermesjes :')

Heb incasso opgebeld en gezegd kappen met die onzin , dat Ik geen abomnement oid heb afgenomen. Hun beweerden van wel Ik zeg dan ontvang Ik graag de papieren daarvan etc. en bij nog een Keer zo een brief Ik ze zou aanklagen voor lastering etc.

Nooit Meer wat van gehoord :)
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_112292982
Wat voor trieste mensen doen zoiets, vraag ik me dan af. Niets betalen en bewijs vragen :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 1 juni 2012 @ 13:06:38 #30
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_112304327
Te triest voor woorden, 'bedrijven' (lees: oplichtersbendes) die op deze manier mensen intimideren om geld over te maken voor producten waar ze nooit om gevraagd hebben! Misbruik maken van gebrek aan kennis en weerbaarheid van onschuldige mensen.

Gelukkig is eea al gemeld bij de diverse consumentenorganisaties, maar ik vind een aangifte van 'poging tot intimidatie' al aardig in de buurt komen.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')