abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112183004
Vandaag een klein klusje om van twee zolderkamers één grote te maken. En tussen door even kijken naar de elektra want er zijn wcd die het doen en niet doen. Oja en de lamp schakelaar doet het niet meer.
Vaker daar een klein klusje gehad dus van de week maar even tijd gemaakt. En dan geloof je niet wat je tegen komt.

Het onderzoek begint achter een klein doosje..................

Ach het viel uiteindelijk allemaal wel mee..........................Misschien is vijf meter overdreven maar het waren zes verschillende stukjes kabel. ^O^
Jeroentje.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 19:58:18 #2
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_112183059
_O-
pi_112184663
Veel succes met de verbouwing en maak vooral niet te veel haast. Neem ruim de tijd om op jacht te gaan naar meer van dit soort prutswerk. Je hebt nu al aardig wat open liggen dus als er nog door de zure appel gebeten moet worden doe dat dan gelijk maar.
-
pi_112188180
Inderdaad rustig aan door klooien op de professionele weg. Vandaag wand en deurkozijn er uit. Deurkozijn voorzien van rachelwerk. Verder dit deel van de electra opnieuw aangelegd en overbodige zooi verwijderd. Ook de dozen er uit gegooid en keurig hollewand dozen elders ingezaagd. Oude plek keurig opgevuld en geplamuurd.

Morgen eerst even wat anders daarna even de boel weer opbouwen zodat de huidige familie komende tijd wat schilderwerk heeft.
Als er nog tijd is even kijken naar de aansluiting van het elektrisch rolluik. Als het heeft geregend dan werkt het vier dagen niet meer. Dus ik ben heel erg bang dat we een leuk vervolg krijgen.
Oja er zijn ook nog twee WCD in de kamer waarvan de eerste in de serie het niet doet ??

Vrees dus terecht, wordt vervolgd................. :%
Jeroentje.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 23:33:29 #5
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_112196983
Wat een gepruts, daar zakt je de broek toch van af.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_112197810
Je moet er niet aan denken wat er was gebeurd als de verbinding draadje-kroonsteentje was gaan vonken door slecht contact:

Zoiets hadden wij in de kelder: van een oud stofzuigersnoer (flink wat meters) en een aantal messing fittingen was de electrische installatie aan elkaar geknoopt. Aarde voor een stopcontact was een losse geel/groene draad die langs de keukenvloer naar een waterkraan liep en daar aan gefrot was....

Gewoon stelselmatig alles weghalen en vervangen door degelijke PVC-buis met VD draad erin.

[ Bericht 27% gewijzigd door blomke op 31-05-2012 08:48:35 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_112508378
Gister weer eens aan de slag geweest. Rolluik zit vast dus via de ladder maar eens op het dak gekeken.

Het inpakken komt ons al bekend voor. Maar ook eens gedaan en aan de zijkant van het rolluik geplakt.

Dan binnen maar een kijken hoe de boel is aangesloten.

De moed die ik nog had na het beklimmen van het dak trok na het verwijderen van het gipswandje helemaal uit mij lijf.
Dit is dus een foto van de zuidwang van de dakkapel. Wat ik al eerder merkte dat er binnen nergens folie is gebruikt achter het gips. Maar ook de dampdoorlatende folie aan de buitenzijde ontbreekt. Pur onder het lood is voor mij nieuw.

Gisteravond een goede vriend gebeld of we er van de week samen naar kunnen kijken. Verwacht eigenlijk dat we de boel gaan strippen. Dat betekend dus een steiger bouwen en twee dagen werk voor twee man. Rotte plekken aan pakken, follies aanbrengen rolluik demonteren en nakijken en vrezen voor wat we nog meer tegen komen.
Op de BBC heb je zo'n programma Cowboy bilders. ;(

En we waren er nog niet vandaag.

Ik vermoed dat er tussen de WCD die in de muur is gepropt en de centraaldoos een breuk zit. En men het zwarte draadje nodig had om daar stroom te krijgen. Dus we gaan nog meer beplating slopen om de boel na te kijken.

Drama eindigt nog lang niet hier vrees (II) ik. Dacht dat het met twee drie dagen wel gebeurt zou zijn. :'(
Jeroentje.
pi_112508473
Succes ermee! Het zal een stuk beter worden. Die houtrot, is dat wel 100% zeker condens? Of door een lekkage van buiten; via een lek dakleer o.i.d.? Het zit nl. lokaal bij die kopse verbinding

[ Bericht 2% gewijzigd door blomke op 06-06-2012 12:38:37 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_112510462
Pak maar een koevoet en rag heel je huis tot ruwbouw leeg, als straks de kiet affikt omdat er nog ergens een kabel in het stuc zit oid dan heb je spijt
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  woensdag 6 juni 2012 @ 12:37:16 #10
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_112515464
Herkenbaar; hier bleek de (in 2001 gebouwde) schuur met 4x groen-geel voorzien te zijn van voedingsspanning + geschakelde verlichting ;)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Milf woensdag 6 juni 2012 @ 15:38:42 #11
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_112523461
Jemig, dan baal je ook zeg!

Ik heb het ook in huis. Het eerste dat we hebben gedaan is de bedrading vervangen in huis.
Ik moet het alleen nog laten aarden, ik geloof dat dat een kostbaar zaakje is.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_112524564
Je mag je nog gelukkig prijzen, in mijn huis is het echt een drama...

Badkamer: alle electra met bruine draad uitgevoerd.
Schakeldozen gebruikt als schakeldoos en lasdoos en doorverbonden met een stopcontact....
Elektra in de tuin: 230 volt doorverbonden met kroonsteentjes
Oh, de waterdichte stopcontaten voor de tuin waren op... dan maar een bloempot erover

Maar wél 9 groepen in huis.
Voor een huis uit 1900......
  woensdag 6 juni 2012 @ 16:32:32 #13
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_112525975
Oppassen als je straks stukwerk gaat aftikken he. Best kans dat dara nog een simple draadje onder spanning in verstopt zit. heerlijk als je daan met je stalen koubeitel in hakt...

ik was bijna de sjaak met zo'n geintje...
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_112528600
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 16:32 schreef klusfoobje het volgende:
Oppassen als je straks stukwerk gaat aftikken he. Best kans dat dara nog een simple draadje onder spanning in verstopt zit. heerlijk als je daan met je stalen koubeitel in hakt...

Ik heb wel eens kabel doorgehakt met een kraan, heel stuk uit de bak gebrand
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_112528832
Zo, wat een prutswerk.
Succes ermee.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_112530486
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 16:32 schreef klusfoobje het volgende:

Het eerste wat ik gedaan heb is de hele zolder stroom afgehaald door in de centraal doos alle draden los te trekken. Als ik een verbouwing heb is dat het eerste wat ik doe als ik het niet vertrouw.
Al meer dan genoeg prik gevoeld in mijn leven.

Alle draden die hier liggen loop ik na voordat er maar weer één draad verbonden word. :Y)
Jeroentje.
  donderdag 7 juni 2012 @ 10:30:52 #17
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_112558657
yep, die oplossing dacht ik ook als een goed ete zien. Tot je er achter komt dat de beunhaas voro je het presteert om twee groepen door een grijze 4 aderige kabel te jagen en daarbij een groen gele gewoon in gebruik te nemen bij gebrek aan een 5e draad...
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_112561528
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 10:30 schreef klusfoobje het volgende:
yep, die oplossing dacht ik ook als een goed ete zien. Tot je er achter komt dat de beunhaas voro je het presteert om twee groepen door een grijze 4 aderige kabel te jagen en daarbij een groen gele gewoon in gebruik te nemen bij gebrek aan een 5e draad...
Kan nog erger. Twee verschillende groepen in één centraaldoos. }) Via twee VMK kabels

[ Bericht 1% gewijzigd door jpajs op 07-06-2012 11:55:05 ]
Jeroentje.
pi_112574152
Nog gevaarlijker: toen we dit huis kochten, waren alle geaarde stopcontacten op de waterleidingen in de keuken geaard. Dus niet doorgetrokken naar de meterkast. Er is wel een aardelectode naast het huis; daarop zaten (bij wijze van vereffening) de douchebak en het bad geaard.

Kan je kiezen: electrische douche of electrisch bad. Electrische stoel hoort niet in het keuzemenu, dat bieden we alleen in de VS aan.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 02:11:13 #20
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_112598279
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 11:47 schreef jpajs het volgende:

[..]

Kan nog erger. Twee verschillende groepen in één centraaldoos. }) Via twee VMK kabels
als ik moet kiezen dan heb ik liever twee groepen in 1 centraal doos dan 2 groepen in een vmk kabel.
In een doos komen div kabels aan en is het altijd zinvol om het te controleren of het echt spanings vrij is.
Die vmk kabel in mijn keuken voorzag de verlichting en de koelkast van stroom. Je weet en ziet dat er verlichting op die kabel zit en trekt die stop eruit. Heel logisch dat de koelkast blijft werken... alleen... je wist niet dat dat ook door dat draadje kwam waar je net ff met je vingertjes aan wilde gaan zitten..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')