pi_112177851
registreer om deze reclame te verbergen
Hey,

Ik heb een vraag.

Als je als 17 jarige je rijbewijs gehaald heb in Nederland waarbij er nog iemand naast moet zitten e.d, kan je dan wel in bijvoorbeeld Amerika rijden waar de leeftijd 16 jaar is?

Bij voorbaat dank. :)
  dinsdag 29 mei 2012 @ 18:17:19 #2
37663 Scrummie
Niet Netsplitter.
pi_112178005
Nee.
pi_112333078
Nee, want jij hebt je volle rijbewijs nog niet. Er moet immers nog iemand naast je zitten, en met dat tijdelijke rijbewijs mag je niet in het buitenland rijden.
pi_112350298
Als je naar Amerika emigreert (dit is tenslotte KAA en niet TRV), dan kun je zo een Amerikaans rijbewijs halen. Als toerist zul je heel erg veel moeite moeten doen om uberhaupt een rental car te krijgen als 17-jarige, ongeacht of je rijbewijs geldig is of niet.
  zondag 3 juni 2012 @ 07:01:51 #5
118755 Lyrebird
Fortuna favet fortibus
pi_112372654
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 17:43 schreef devzero het volgende:
Als je naar Amerika emigreert (dit is tenslotte KAA en niet TRV), dan kun je zo een Amerikaans rijbewijs halen. Als toerist zul je heel erg veel moeite moeten doen om uberhaupt een rental car te krijgen als 17-jarige, ongeacht of je rijbewijs geldig is of niet.
Niet dat devzero dit bedoelt, maar het Amerikaanse rijbewijs zelf halen kan niet in een rental. Vraag een vriend(in) met eigen auto + rijbewijs om je te sponseren. Kun je samen met zo'n highway trooper je rijbewijs halen. Drie keer rechtsafslaan, omkeren en drie keer linksaf afslaan.

Moet je voor een rental niet 25 jaar of ouder zijn?
The facts of life are conservative - Margaret Thatcher
http://www.youtube.com/user/stefbot
pi_112388861
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 07:01 schreef Lyrebird het volgende:
.. maar het Amerikaanse rijbewijs zelf halen kan niet in een rental.
Het probleem met je rijbewijs halen met een rental is dat jouw naam op het contract moet staan (als 1st rijder of als bijrijder). En dat kan natuurlijk alleen als je een geldig rijbewijs hebt. Iedere staat zal wel andere regels hebben hiervoor (in Florida kan het), maar vaak wordt het wel afgeraden (verzekerings redenen?)

quote:
Moet je voor een rental niet 25 jaar of ouder zijn?
Soms 25, soms 21 maar met hogere premie. Misschien zijn er shady rental companies die 18+ jarigen een junker uitlenen, maar 17 lijkt me sterk.
pi_112389009
Maar het lijkt me dat TS nog geen concrete plannen heeft, aangezien hij
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 20:58 schreef Taciho het volgende:
Ik ben pas 16 jaar geworden

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')