dinsdag 29 mei 2012 @ 13:44:48 #1
13151 Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_112165668
registreer om deze reclame te verbergen
2uqkneh.png

Welkom in de Flora & Fauna slowchat! Waar het soms ook wel eens speedchat wil zijn!

6.gif Je bent aangekomen in het kippenhok van het Flora & Fauna subforum op FOK!. Hier kom je alle vaste bezoekers tegen van F&F die hier naast onzinnige en grappige gesprekken ook serieuze discussies voeren over van alles en nog wat.

99.gif Onze opperbevelhebbers
SenestaElisaBGreys

Wil je meedoen in dit kippenhok? Van harte welkom! Roep even in het topic en we zetten je er bij. De deur van dit hoenderhuis staat altijd voor iedereen open.

99.gif Onze stamgasten
Harajuku. | Cat22 | ElisaB | Ynske | Greys | Qwea | Missbliss | Ingetje79 | Pagan | Loveless85 | Muis006 | Nokwanda | Maes | Senesta | Strega | Bamba | Goodbye | Nieslief | Barbaaf | Ml-etje | DeZwabber | ferrari_rood | Dizzy-Miss-Lizzy | Tombolafan | Takaiki | APK | Rewimo | Oognip | indaha | _Multiply86_ | Mama_mia | Troel | Maarten-Pieter | Samzz | Miss_ Dynastie | Thinkk-Pinkk |

2pp0kgm.gifnocatfarts.pngjjsjfn.gifhart.jpgwapper_duckie.gif24m50cg.gif2j64ndg.gifmumble.jpgpagan_vlag.gifslash.jpg
dinges.jpgmeowresized.gifBobjeKlein.gif2gugykl.jpgvl0011b057%2060x60.JPGVampire.gifusericon.jpgknabbel.gifelfhead.jpglips.jpg
woei.gifuui1.png24de778ba0.pngpluizigava.pngAngels_teu20[1].gifmarat.jpgOnslowicon.jpgoognip.jpgCat.jpg2%20(3).jpgstupidfok.GIFss.JPGafbeelding%20MP.gif2vjyjix.jpgfok.jpgalan_avatar.gif

Een paar vaak gebruikte smileys hier:
1.cheerleader-santa 2.very-grumpy 3.eyebrows-flirt 4.emo-gay-handtasje 5.pink-bandana 6. slap-that-bitch 7.sorry-roos 8. schiet-smiley 9.fuckneehe.gif 10. wapper_greys.gif
pi_112166136
Blijkbaar allebei :D
That's fascinating, Tell me more
pi_112166627
Zo....toch maar even een langere broek aan. Die korte broek en het zomerse topje waren wel een beetje te optimistisch gekozen }:| (Niet dat het nu stervenskoud is, maar ik voel me een beetje euh 'under-dressed'.)

En dan op naar de DA. Voor 't natvoer dus, dit keer een keertje zonder kat.

En daarna mijn harp eens reanimeren. Dit warme, vochtige weer heeft hem geen goed gedaan. Een snaar gesprongen (gelukkig was deze al slecht en wist ik dat het snel zou gebeuren..maar ja..dr moet wel weer een nieuwe op en dat is altijd zo'n gepruts..) en vals...VALS....ugh :X
pi_112166658
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 14:09 schreef Candaasje het volgende:
Zo....toch maar even een langere broek aan. Die korte broek en het zomerse topje waren wel een beetje te optimistisch gekozen }:| (Niet dat het nu stervenskoud is, maar ik voel me een beetje euh 'under-dressed'.)

En dan op naar de DA. Voor 't natvoer dus, dit keer een keertje zonder kat.

En daarna mijn harp eens reanimeren. Dit warme, vochtige weer heeft hem geen goed gedaan. Een snaar gesprongen (gelukkig was deze al slecht en wist ik dat het snel zou gebeuren..maar ja..dr moet wel weer een nieuwe op en dat is altijd zo'n gepruts..) en vals...VALS....ugh :X
Heeft jouw kat ook een Abbo lopen bij de DA?

Bedoel deze voerbak trouwens http://www.zooplus.nl/sho(...)maten/pet_mate/26004

[ Bericht 7% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 29-05-2012 14:16:31 ]
pi_112167227
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 14:10 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ja dat kun je wel stellen ja. Ze heeft al regelmatig behandelingen gehad (van vlooienallergie tot baarmoederontsteking en een tumor op haar oor) maar de afgelopen weken is het wel even raak. (gebroken pootje, bloedvergiftiging, nieren die er slecht aan toe zijn en waarschijnlijk ook suikerziekte. Met die nieren zijn we nu bezig). Ik denk dat we zo'n 600-700 euro kwijt waren afgelopen maand. En Puk hobbelt gewoon vrolijk door hoor, onze oude dame O+

En die voerbak ziet er wel prima uit. Geen ervaring mee zelf. Kun je hem zo instellen dat ze altijd bij een type voer kunnen? (natuurlijk wel op = op, maar dat ze niet per se op een bepaald tijdstip moeten eten, omdat anders de bak dicht gaat.)
pi_112167521
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 14:23 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ja dat kun je wel stellen ja. Ze heeft al regelmatig behandelingen gehad (van vlooienallergie tot baarmoederontsteking en een tumor op haar oor) maar de afgelopen weken is het wel even raak. (gebroken pootje, bloedvergiftiging, nieren die er slecht aan toe zijn en waarschijnlijk ook suikerziekte. Met die nieren zijn we nu bezig). Ik denk dat we zo'n 600-700 euro kwijt waren afgelopen maand. En Puk hobbelt gewoon vrolijk door hoor, onze oude dame O+

En die voerbak ziet er wel prima uit. Geen ervaring mee zelf. Kun je hem zo instellen dat ze altijd bij een type voer kunnen? (natuurlijk wel op = op, maar dat ze niet per se op een bepaald tijdstip moeten eten, omdat anders de bak dicht gaat.)
Ik ben dat even aan het uitzoeken :)

En arme puk en arme jullie en arme bankrekening.

Die bakken zijn 52 euro x2 best prijzig nog maarja

[ Bericht 3% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 29-05-2012 14:36:13 ]
pi_112168879
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 14:10 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Persoonlijk zou ik geen automatische voerbakken kopen, omdat er altijd de kans bestaat dat het ding niet werkt en je katten dan zonder voer zitten...
Op maandag 6 mei 2013 17:15 schreef sararaats het volgende:
ik heb net een banaan op, kreeg zin.
pi_112169061
Zo, en ik ben even heel chagrijnig op school verdorie :(
Mijn studieloopbaanbegeleider weet dat ik heel graag op de neonatologie/obstetrie wil stagelopen. Tijdens onze gesprekken heb ik dit heel vaak aangegeven en ook dat ik van plan was het hele 3e jaar te gaan stage lopen (hopelijk op die afdeling). Dan kon ik mooi in het 4e jaar 1e kwartiel (kan allen dan) een gave minor; acute zorg doen.
Nu heb ik dus vorige week gehoord dat alleen 4e jaars daar stage kunnen lopen, wat dus betekent dat mijn hele planning nu in de soep loopt. Nu was ik van plan om dan maar een vervelende minor in het 3e jaar te gaan doen en het hele 4e jaar stage te gaan lopen, maar dit schijnt niet slim te zijn ivm toetsen.
Mijn SLB-er wist dit gewoon maar ze had er niet aan gedacht en daardoor zit ik nu met de gebakken peren: stages lopen op afdelingen waar ik niet wil en een klote minor (de leuke zijn al vol) :(

Ik heb al een beetje een oplossing gevonden; het 3e jaar eerst stage lopen op een mindere afdeling, 4e jaar minor en daarna stage maar het schijnt niet handig te zijn om het laatste half jaar stage te gaan lopen omdat je daarnaast een groot onderzoek moet doen.

Zo ik ben boos -O-
pi_112169372
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:06 schreef Oognip het volgende:

[..]

Persoonlijk zou ik geen automatische voerbakken kopen, omdat er altijd de kans bestaat dat het ding niet werkt en je katten dan zonder voer zitten...
Ja daar heb ik zelf ook aan gedacht. Gelukkig zijn de recensies wel heel goed van deze. Maar wat moet ik dan? Het is dan vrij makkelijk. Dan kan ik die katten niet opvangen en gaan ze naar het asiel. Ze moeten met zijn 2 geplaatst worden, zijn zwart en ook geen kittens meer dus dan zie ik ze niet snel meer geplaatst worden. Ik wil niet dat ze naar het asiel gaan dus ik probeer een goede oplossing te vinden. En ik zie het niet iedere keer door een vriend ofzo van ons gedaan worden eerlijk gezegd. Maja als iemand andere suggesties heeft sta ik daar natuurlijk voor open :) ik wil alleen maar goede voor die beestjes :)

Verder erg naar van je stage. Ik hoop dat het op je bedachte manier gaat lukken :)
pi_112169456
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:19 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ja daar heb ik zelf ook aan gedacht. Gelukkig zijn de recensies wel heel goed van deze. Maar wat moet ik dan? Het is dan vrij makkelijk. Dan kan ik die katten niet opvangen en gaan ze naar het asiel. Ze moeten met zijn 2 geplaatst worden, zijn zwart en ook geen kittens meer dus dan zie ik ze niet snel meer geplaatst worden. Ik wil niet dat ze naar het asiel gaan dus ik probeer een goede oplossing te vinden. En ik zie het niet iedere keer door een vriend ofzo van ons gedaan worden eerlijk gezegd. Maja als iemand andere suggesties heeft sta ik daar natuurlijk voor open :) ik wil alleen maar goede voor die beestjes :)

Verder erg naar van je stage. Ik hoop dat het op je bedachte manier gaat lukken :)
Als wij een weekendje weggaan vullen we een paar grote voerbakken met brokken zodat ze genoeg hebben :) dat kan je ook doen.
pi_112169576
Dat is echt balen Oognip :* en sorry dat ik het zeg maar ik heb echt geen hoge pet op van die school en hun medewerkers.
Wat stom dat je slb er zoiets niet weet -O-

Rewimo ik hoop dat het gaat lukken om pijnloos te gaan lopen en anders idd maar zo snel mogelijk een nieuwe heup :*

Automatische voerbakken hebben wij hier ook niet, heb je niet iemand die een schaaltje brokjes kan neerzetten als het maar voor een nachtje is, trouwens voor 1 nachtje zou ik me sowieso niet zo'n zorgen maken gewoon genoeg brokjes neerzetten en water dan lukt dat best.
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
  dinsdag 29 mei 2012 @ 15:33:17 #12
13151 Rewimo
pi_112169935
Oognip, balen zeg, wat is dat allemaal slecht geregeld :(

T-P, voor 1 of 2 nachtjes kun je katten met voldoende voer en water echt wel alleen laten. Dat redden ze heus wel. Toen qltel en ik nog apart woonden liet ik de katten ook thuis, 2 nachten in het weekend. Ging prima. Schone bakken als je weggaat, genoeg voer en water, geen probleem.

Als je langer weg moet zou ik iemand proberen te regelen die ze komt voeren.
pi_112170081
Ja bij langer weg is dat sowieso hoor dat iemand komt voeren en de kattenbak schoonmaakt. Maar steeds als ik 1 of 2 nachten weg ben dat vragen dat gaat niet.

Maar ik weet niet of deze katten dat kunnen. Of ze dan niet alles in 1 x op zullen eten. Of valt dat te trainen? Ik ben echt een katten noob.
pi_112170172
Als ze alles in 1 keer opeten zullen ze daarna ook niet veel honger meer hebben :P , dus het kan geen kwaad hoor.
Genoeg water , brokken en een schone bak en het komt best in orde ^O^
pi_112170229
Ik ben echt bang dat ik die beesten iets tekort doe.. Sorry
  dinsdag 29 mei 2012 @ 15:41:22 #16
79166 Qwea
Peccatrix.
pi_112170257
warm :o
Op dinsdag 31 juli 2012 20:21schreef Muis006 het volgende
Qwea rasmongolius est.
Op zaterdag 26 januari 2013 22:08 schreef iteejer het volgende
En Qwea is the best *O*
  dinsdag 29 mei 2012 @ 15:41:53 #17
13151 Rewimo
  dinsdag 29 mei 2012 @ 15:42:35 #18
79166 Qwea
Peccatrix.
pi_112170296
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:41 schreef Rewimo het volgende:
Regen!
Hier niet. Straks blauwe lucht :o
Qwea rasmongolius est.
En Qwea is the best *O*
pi_112170300
Warm , bewolkt en wachtend op regen ! :P
pi_112170414
Grijs.. Saai.. Pokkenweer :(
pi_112170988
@Oognip: Zo, dat is lekker geregeld dan -O- (door je school bedoel ik hè, niet door jou oid)
Hopelijk lukt het zoals jij het wil!

@TP: Voor zo'n korte periode kan het inderdaad wel als je genoeg voer+water neerzet. :)
En voor een langere periode vragen wij hier vaak de buren om hulp. (Wij passen ook weer op hun dieren als het agenda-technisch gaat. :) )

Oh, en nog ter geruststelling: ik heb net natvoer bij de DA gehaald. Zowel de DA als de DA-assistentie vonden het een prima plan om te gebruiken om de medicijnen in te stoppen, en dan verder droogvoer. Dus de combinatie van droog+ natvoer zal dan neem ik aan niet schadelijk zijn. :)
  dinsdag 29 mei 2012 @ 16:00:24 #22
79166 Qwea
Peccatrix.
pi_112171089
baloe stinkt :')
Qwea rasmongolius est.
En Qwea is the best *O*
pi_112171163
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:58 schreef Candaasje het volgende:
@Oognip: Zo, dat is lekker geregeld dan -O- (door je school bedoel ik hè, niet door jou oid)
Hopelijk lukt het zoals jij het wil!

@TP: Voor zo'n korte periode kan het inderdaad wel als je genoeg voer+water neerzet. :)
En voor een langere periode vragen wij hier vaak de buren om hulp. (Wij passen ook weer op hun dieren als het agenda-technisch gaat. :) )

Oh, en nog ter geruststelling: ik heb net natvoer bij de DA gehaald. Zowel de DA als de DA-assistentie vonden het een prima plan om te gebruiken om de medicijnen in te stoppen, en dan verder droogvoer. Dus de combinatie van droog+ natvoer zal dan neem ik aan niet schadelijk zijn. :)
Ja ik ga sowieso voor vakantie regelen dat er iemand komt.. Niet mijn buren de ene is een vrouwtje van eind 90 en de ander een jonge vent waarvan ik niet helemaal zeker weet wat ik er van moet vinden.

En thanx voor de geruststelling.

Ik hoop dat het voer bij jou goed aanslaat :)
  dinsdag 29 mei 2012 @ 16:01:59 #24
13151 Rewimo
pi_112171175
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 16:00 schreef Qwea het volgende:
baloe stinkt :')
Slinger hem door een sopje ^O^
pi_112171423
Ik ben ook over weekenden weg zonder toezicht niet meer zo enthousiast, sinds ik kennis heb gemaakt met de hel die verstopte kater heet. Hier is het maximaal één nacht geworden daardoor....

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')