abonnement Unibet Coolblue
pi_112154401


Linkin Park is een Amerikaanse rockband uit Agoura Hills, Californië. In 1996 opgericht als Xero door de vrienden Brad Delson, Rob Bourdon en Mike Shinoda, bestaan zij nu ook uit Joseph Hahn, Dave "Phoenix" Farrell en Chester Bennington. Ze brak in 2000 door met het debuutalbum Hybrid Theory, dat de diamanten status kreeg in de Verenigde Staten en multiplatina was in verschillende andere landen. De band was succesvol met de nummers In the End, Numb/Encore en recent New Divide en heeft sinds de oprichting wereldwijd meer dan vijftig miljoen albums verkocht en twee Grammy's gewonnen.

Met het tweede studioalbum Meteora borduurde de band voort op de mainstream nu metal-/rap-rock-sound waarmee het op Hybrid Theory beroemd werd. Op het in 2007 uitgebrachte Minutes to Midnight verliet de band grotendeels de nu metal en ging richting de alternatieve rock, met nadruk op experimenteren met andere muziekstijlen lag, Het in elektronische rock gedoopte A Thousand Suns kwam in september 2010 uit. Op 22 juni 2012 komt het vijfde studioalbum Living Things uit.

Wiki

Vorig deel: Linkin Park #3

Omdat een beetje OP nooit weg is :)
Und weiterrrrr
Cuz I'm Mr. Brightside
  dinsdag 29 mei 2012 @ 10:50:55 #2
362590 Krabs2.0
Krabburgers
pi_112158779
Ik vond Linkin Park wel leuk toen ik 14 was, ik denk dat ik er een beetje uitgegroeid mee ben.
Het geld heeft altijd gelijk. ~Eugène Krabs
  dinsdag 29 mei 2012 @ 11:01:06 #3
371602 xSouL
kaak dicht
pi_112159127
Linkin Park is voor mij de enige band die juist is meegegroeid. Alle bands waar ik in mijn jeugd-jaren naar heb geluisterd, luister ik dus totaal niet meer naar en heb er niet echt een omkijk meer naar.

Ook al luister ik enorm weinig Linkin Park. Toch straalt de band nog enkele waarde voor mij en kijk altijd wel uit naar hun nieuwe releases. :)
pi_112574817

Even oldskool genieten van dit bazenalbum
Cuz I'm Mr. Brightside
  donderdag 7 juni 2012 @ 21:06:23 #5
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_112584138
Eerlijk is eerlijk. Linkin Park was op Rock am Ring vet. Wel voornamelijk omdat ze veel oude nummers speelden. Met de nieuwere nummers (Behalve Given Up) viel het geheel wel een klein beetje in elkaar.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 8 juni 2012 @ 09:26:30 #6
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_112601491
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 21:06 schreef Komakie het volgende:
Eerlijk is eerlijk. Linkin Park was op Rock am Ring vet. Wel voornamelijk omdat ze veel oude nummers speelden. Met de nieuwere nummers (Behalve Given Up) viel het geheel wel een klein beetje in elkaar.
Bleed it Out, What I've Done gingen er ook wel goed in.

Ik was blij verrast dat ze er 8 deden van Hybrid Theory. Echt vet :)
  vrijdag 8 juni 2012 @ 10:50:48 #7
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_112604093
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 09:26 schreef AgeEll het volgende:

[..]

Bleed it Out, What I've Done gingen er ook wel goed in.

Ik was blij verrast dat ze er 8 deden van Hybrid Theory. Echt vet :)
Ik bedoelde een beetje het middenstuk. De laatste 5 liedjes ofzo waren wel weer ok. Maar ik was wel een beetje ingekakt na dat middenstuk.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 8 juni 2012 @ 10:55:41 #8
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_112604289
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 10:50 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik bedoelde een beetje het middenstuk. De laatste 5 liedjes ofzo waren wel weer ok. Maar ik was wel een beetje ingekakt na dat middenstuk.
Ja dat was wel jammer, dat middenstuk was echt minder. De setlist was wat onsamenhanged
pi_112604756
Ze speelden gewoon With You _O_
Dat nummer spelen ze bijna nooit en nu ik er niet bij was spelen ze hem :(
Cuz I'm Mr. Brightside
  vrijdag 8 juni 2012 @ 11:08:48 #10
371602 xSouL
kaak dicht
pi_112604814
Nog een track van hun nieuwe album.


Wat ik wel vet vind is dat ze weer een beetje terug zijn gegaan naar de formule van Hybrid Theory en Meteora alleen zitten hier geen gierende gitaren in. De harde en energiekheid zit er wel deels in. Chester doet goed werk alleen vind ik Mike een beetje slap overkomen t.o.v. zijn raps vroeger. Vind hem nog steeds niet slecht, maar hij kon zo veel beter. Ook in Fort Minor is hij technisch erg goed en lyricaal een genie. Het flowt niet zo lekker als vroeger, maar ach... Hij word ook oud.

Vind dit tbh al stukken beter als Minutes to Midnight en A Thousand Suns. Hoewel Mike wel beter klinkt in Minutes to Midnight met zijn nummers als Hands held high en Bleed it out. Vind ik Chester altijd wel consistent zijn gebleven alleen in ATS was hij iets te soft en waren zijn vocals heel experimenteel.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 11:29:40 #11
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_112605633
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 11:07 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ze speelden gewoon With You _O_
Dat nummer spelen ze bijna nooit en nu ik er niet bij was spelen ze hem :(
Vooral die idd!! Echt geniaal, toen ik die hoorde ging ik wel uit mijn plaat :)
  vrijdag 8 juni 2012 @ 12:42:55 #12
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_112608791
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 10:55 schreef AgeEll het volgende:

[..]

Ja dat was wel jammer, dat middenstuk was echt minder. De setlist was wat onsamenhanged
Op zich wel te verklaren. Veel bands die veel verschillende instrumenten gebruiken spelen de nummers waarmee ze hetzelfde instrument gebruiken vaak achter elkaar. Of in ieder geval meerdere nummers.
Dus dan krijg je veel nieuwe nummers achter elkaar wat het saai maakt.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 8 juni 2012 @ 12:44:50 #13
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_112608887
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 11:07 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ze speelden gewoon With You _O_
Dat nummer spelen ze bijna nooit en nu ik er niet bij was spelen ze hem :(
Bij het eerste concert van Linkin Park in Nederland openden ze daar toen mee. Met een Kneiterharde geschreeuwde "Come On!" van Chester _O_
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_112609325
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 12:44 schreef Komakie het volgende:

[..]

Bij het eerste concert van Linkin Park in Nederland openden ze daar toen mee. Met een Kneiterharde geschreeuwde "Come On!" van Chester _O_
Deden ze dan de Reanimation remix ipv de gewone?
Cuz I'm Mr. Brightside
  vrijdag 8 juni 2012 @ 13:09:07 #15
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_112609889
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 12:55 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Deden ze dan de Reanimation remix ipv de gewone?
Reanimation bestond toen nog niet eens :')
Maar het is hetzelfde idee.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 8 juni 2012 @ 13:24:58 #16
371602 xSouL
kaak dicht
pi_112610581
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 13:09 schreef Komakie het volgende:

[..]

Reanimation bestond toen nog niet eens :')
Maar het is hetzelfde idee.
In de Reanimation versie begint het namelijk wel met "Come on".
pi_112610598
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 13:24 schreef xSouL het volgende:

[..]

In de Reanimation versie begint het namelijk wel met "Come on".
Cuz I'm Mr. Brightside
  vrijdag 8 juni 2012 @ 17:02:43 #18
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_112620270
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 13:24 schreef xSouL het volgende:

[..]

In de Reanimation versie begint het namelijk wel met "Come on".
Klopt. Afgeleid van de live versie:

Vroegah:
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 8 juni 2012 @ 20:24:27 #19
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_112631048
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 12:44 schreef Komakie het volgende:

[..]

Bij het eerste concert van Linkin Park in Nederland openden ze daar toen mee. Met een Kneiterharde geschreeuwde "Come On!" van Chester _O_
Wanneer was dat? :P
  zaterdag 9 juni 2012 @ 00:16:35 #20
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_112644001
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 20:24 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Wanneer was dat? :P
Ik gok ergens in 2001 ofzo.
Ze hadden alleen nog Hybrid Theory uit.

Was wel gruwelijk. Ze stonden eerst in het voorprogramma van Deftones. Dat was toen het allereerste concert ooit in de HMH. Taproot was er toen ook nog als voorprogramma.
Toen een half jaar later stonden ze er zelf samen met Lost Prophits, Cycle Fly en Puddle of Mudd.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_112962845
Living Things aan het downloaden ^O^

Edit: Hmm, valt tegen...

Edit2: Powerless is wel goed.

[ Bericht 10% gewijzigd door Suc op 16-06-2012 12:01:51 ]
pi_112966409
Wat een treurnis tot nu toe, Living Things. Toegegeven, het is minder erg dan A Thousand Suns. Wat een slappe bende :')
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
pi_112986606
Nieuwe album is oke. De 'nieuwe' Linkin Park is aardig, maar komt IMO niet in de buurt van de 'oude'. Nieuwe album is op sommige stukken aardig (Lost in the Echo en Powerless bv.). Minste nummers tot nu toe vind ik Victimized en Until It Breaks. Victimized klinkt op zich aardig, maar wordt verpest door 't refrein en de lengte maakt ook niet veel goed. Until It Breaks is gewoon raar.
  zondag 17 juni 2012 @ 01:54:27 #24
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_112992642
Ik vind dat album wel lekker. Afgezien van victimized, Lies Greed Misery en Until It Breaks.

En voor de mensen die nog hopen op de terugkomst van het oude linkin park denk ik dat ze dat beter kunnen opgeven. Daarvoor hoef je alleen maar naar de laaste 3 albums te kijken om te zien dat ze niet daarnaar teruggaan.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
  zondag 17 juni 2012 @ 09:40:44 #25
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_112996060
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 01:54 schreef BurnaBoy het volgende:
Ik vind dat album wel lekker. Afgezien van victimized, Lies Greed Misery en Until It Breaks.

En voor de mensen die nog hopen op de terugkomst van het oude linkin park denk ik dat ze dat beter kunnen opgeven. Daarvoor hoef je alleen maar naar de laaste 3 albums te kijken om te zien dat ze niet daarnaar teruggaan.
Geloof ik ook niet in, maar laatst live had ik toch nog een beetje goede hoop toen ze heel veel liedjes van vroeger speelden. Veel meer dan van de laatste 3 albums.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zondag 17 juni 2012 @ 13:12:08 #26
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_113000469
Ik ga em morgen luisteren in de auto, net als de nieuwe van Bouncing Souls.
pi_113067613
Living Things nu ook aan downloaden. Jaren 'fan' geweest, lid van The LPU, ze een paar keer ontmoet en een aantal gesigneerde albums thuis liggen. Na Meteora was ik er klaar mee. Benieuwd naar Living Things.
pi_113067955
Heb toch te snel mijn mening gevormd. Net als bij de vorige albums, begin ik deze ook pas na een aantal keer luisteren te waarderen. Victimized vind ik nu ook tof. Zitten toch zeker wel een aantal hele goede nummers op, zoals Lost in the Echo, In My Remains, I'll Be Gone, Roads Untraveled en Powerless. Toch uiteindelijk wel een erg prettig album om naar te luisteren, enige minpunt is nog steeds Until It Breaks, skip ik ook meteen als die voorbij komt.
pi_113070059
Niet enthousiast. Wat een muzikale verloedering is die dubstep hype. Geen echte parels op het album, geen interessante gitaar / baslijnen. Misschien denk ik er over een paar weken anders over, maar ik geef het weinig hoop.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 14:12:33 #30
371602 xSouL
kaak dicht
pi_113096704
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 21:06 schreef AverageJoe het volgende:
Niet enthousiast. Wat een muzikale verloedering is die dubstep hype. Geen echte parels op het album, geen interessante gitaar / baslijnen. Misschien denk ik er over een paar weken anders over, maar ik geef het weinig hoop.
Hoe in godsnaam kom je erbij dat dit Dubstep is? :')
Hoe is een nummer als dit (Voorbeeld van Dubstep)ook maar 'iets' gerelateerd met Linkin Park's nieuwe album? :')

En Linkin Park en interessante gitaar / baslijnen? :')
Goede grap, ik vind Linkin Park's muziek erg tof, maar ik speel zelf gitaar en technisch gezien is Linkin Park de meest makkelijkste muziek als je het chord-wise neerzet. Het is gewoon powerchords van begin tot eind en dan niet eens geavanceerde, nee gewoon fucking easy ones waar ik alle nummers van Hybrid Theory in een kwartiertje oefenen perfect kan naspelen. Ook de bass van Phoenix zijn gewoon wat opvul bass-lines om de overall sound wat dikker te maken. No special thing.

Ontopic:
Heb net het nieuwe album beluisterd. Vind het wel tof dat ze die energie weer terug hebben, zoals Meteora en Hybrid Theory. De 'sound' blijft anders natuurlijk, maar ik zelf ben naast Hip-hop, Rock/Metal ook een ferfente Electronica liefhebber en vind die blister-synth's en die hyper moderne beats wel vet gedaan. Wel jammer vind ik, is dat de eerste helft echt super vet begint, lekkere energie. Goede beats en chord-progression, maar de tweede helft gaat al gauw over naar hele softe material. In hun oude tracks deden ze die overgang in één nummer. Zoals 'In the End'... die rustige piano opbouw waarna vervolgens een gierende gitaar in opkomst kwam. Die interactie en melodic was gewoon geniaal, maar in dit album maken ze de gehele nummer of TE hard (Victimized, Lies Greed Misery) of TE soft (Powerless, Castle of Glass, Skin to Bone). Alleen Lost in the Echo en Burn it Down doen het een beetje in de Hybrid Theory structuur.

Toppers van deze album: Lost in the Echo, In My Remains, Burn It Down, Lies Greed Misery, Powerless

Echt een grote misser vind ik Skin to Bone. Die synth-line in het begin klonkt zo promising. Het bouwde zich zo enorm lekker op met de verwachting dat Mike Shinoda er keihard overheen zou rappen. Maar instead was het gewoon een simpel softe lullaby-singing van Mike. :')

Voorderest vind ik het een toffe album! Sommige nummers vond ik niet meteen raak, duurde even maar hoe vaker je ze luistert hoe toffer ze worden, zoals Lies Greed Misery.
pi_113097063
Aardig album, het vorige beviel mij echt totaal niet. Enkele nummers zijn iets minder (Lies Greed Misery en Victimized). Burn It Down vind ik persoonlijk het beste nummer op het album, Lost in the Echo en In My Remains zijn ook prima. Valt me zeker niet tegen.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 14:23:15 #32
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_113097125
Hoe moeilijk of simpel een gitaarlijn is heeft niets te maken met de mening of het interessant is. Het gaat er om hoe het klinkt en zelfs de meest simpele gitaar-/baslijntjes kunnen erg lekker zijn ondanks dat het simpel is.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 19 juni 2012 @ 14:34:02 #33
371602 xSouL
kaak dicht
pi_113097561
Sorry, hoor maar bij mij doen Powerchords geen justice voor een Rock-nummer.
Het is meestal de Solo's of de catchy riffs die erin zitten en dat ontbreekt bij Linkin Park aangezien Brad niet aan solo's doet en echte riffs zijn het niet die ze spelen. Maar bij Linkin Park is Elektrisch gitaar slechts een element, naast de Electronische samples die Joe Hahn draait..

Daarom een beetje Powerchords aanslaan op een gitaar kan elke amateur na 1 week en dat maakt het voor mij niet interessant.

Het is meer de overall combinatie in 'sound' wat Linkin Park voor mij een interessante band maakt. :) Want als je Joe Hahn zijn DJing en Mike Shinoda als rapper uit de band zou halen was het gewoon een doorsnee generic Hard-rock band met niemand in het bijzonder, behalve Chester als uitzondering. Maar nu met alle band-leden is het veel meer dan 'just a Hard-rock band'...
pi_113098272
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 14:12 schreef xSouL het volgende:

[..]

Hoe in godsnaam kom je erbij dat dit Dubstep is? :')
Hoe is een nummer als dit (Voorbeeld van Dubstep)ook maar 'iets' gerelateerd met Linkin Park's nieuwe album? :')

En Linkin Park en interessante gitaar / baslijnen? :')
Goede grap, ik vind Linkin Park's muziek erg tof, maar ik speel zelf gitaar en technisch gezien is Linkin Park de meest makkelijkste muziek als je het chord-wise neerzet. Het is gewoon powerchords van begin tot eind en dan niet eens geavanceerde, nee gewoon fucking easy ones waar ik alle nummers van Hybrid Theory in een kwartiertje oefenen perfect kan naspelen. Ook de bass van Phoenix zijn gewoon wat opvul bass-lines om de overall sound wat dikker te maken. No special thing.

Ontopic:
Heb net het nieuwe album beluisterd. Vind het wel tof dat ze die energie weer terug hebben, zoals Meteora en Hybrid Theory. De 'sound' blijft anders natuurlijk, maar ik zelf ben naast Hip-hop, Rock/Metal ook een ferfente Electronica liefhebber en vind die blister-synth's en die hyper moderne beats wel vet gedaan. Wel jammer vind ik, is dat de eerste helft echt super vet begint, lekkere energie. Goede beats en chord-progression, maar de tweede helft gaat al gauw over naar hele softe material. In hun oude tracks deden ze die overgang in één nummer. Zoals 'In the End'... die rustige piano opbouw waarna vervolgens een gierende gitaar in opkomst kwam. Die interactie en melodic was gewoon geniaal, maar in dit album maken ze de gehele nummer of TE hard (Victimized, Lies Greed Misery) of TE soft (Powerless, Castle of Glass, Skin to Bone). Alleen Lost in the Echo en Burn it Down doen het een beetje in de Hybrid Theory structuur.

Toppers van deze album: Lost in the Echo, In My Remains, Burn It Down, Lies Greed Misery, Powerless

Echt een grote misser vind ik Skin to Bone. Die synth-line in het begin klonkt zo promising. Het bouwde zich zo enorm lekker op met de verwachting dat Mike Shinoda er keihard overheen zou rappen. Maar instead was het gewoon een simpel softe lullaby-singing van Mike. :')

Voorderest vind ik het een toffe album! Sommige nummers vond ik niet meteen raak, duurde even maar hoe vaker je ze luistert hoe toffer ze worden, zoals Lies Greed Misery.
Ik wist niet dat je boos werd ;-) even dimmen knul.

First of all, je hoeft mij niet te vertellen dat Linkin Park geen hoogdravende gitaar / baslijnen kent. Dat weet ik als bas-/gitarist net zo goed als jij. Ik vind dit jammer.

@Komakie, mee eens. Het hoeft ook niet. En staat los van de discussie of muziek daarmee goed of slecht is. Blink 182 is een van mijn favoriete bands, om over makkelijke gitaar / baslijnen te spreken.

Echter bij Linkin Park..., hun muziek is veranderd ten opzichte van Hybrid Theory (EP) en Meteora.
Laat ik het anders verwoorden: minder mijn smaak.

Terugkomend op dubstep: de band heeft in een interview genoemd dat het album dubstep invloeden kent. Dat hoor je duidelijk terug op de plaat. Zelfde verhaal met The Editors (voor je er weer over struikelt: geen dubstep inderdaad) op In This Light and on This Evening. En bij Muse...
  dinsdag 19 juni 2012 @ 15:31:53 #35
371602 xSouL
kaak dicht
pi_113100192
Begrijp me niet verkeerd ;) Ik ben totaal niet boos hoor, misschien dat het zo leek :P Maar ik wou je d'r alleen even op benadrukken.

En over het Dubstep gebeuren. Het is geen Dubstep, punt!.
Tegenwoordig in 2012 hoor je overal. Zodra een artiest ook maar 'iets' invloeden van Electronica in zijn nummer stopt, hoor je mensen alweer roepen van "Ja, dit is commerciele bagger... Hun zijn ook de Dubstep-wagon ingestapt" :') :')

De pioniers van Dubstep of beter gezegd de inventors hebben het per toeval gecreëerd door een voortvloeing van UK Garage en Jungle.

[UK Garage]

[Jungle]

Die muziek ging om rust, atmosfeer en gestructureerde bass-lines. Niet die commerciele kutzooi waarin het één groot clusterfuck aan samples is. :') Toch blijven bands met de term 'Dubstep' gooien, zoals Korn, SKRILLEX, Muse (die het nu wilt gaan incorporeren in hun muziek :') ) en heel veel anderen.

Het probleem is dat de genre 'Dubstep' nu hip is en het goed gebruikt kan worden als selling-point, terwijl het in feite 9/10 gewoon Electronica is. :')
  dinsdag 19 juni 2012 @ 22:47:10 #36
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_113120932
Ach sommige muziek uit de jaren 90 en 00 die ik af en toe luister word door sommige mensen die even een nummer meeluisteren of een fragment horen bestempeld als dubstep.

Nu zeg ik meestal wel dat het het niet is maar me er druk om maken zou ik niet aanraden. Iets met onwinbaar en verspilde energie.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
  woensdag 20 juni 2012 @ 09:34:51 #37
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_113131516
Het is geen dubstep, maar heeft invloeden van dubstep. Zo zeggen ze zelf tenminste... Ik heb geen verstand van dubstep (een paar keer een stukje gehoord dat echt dubstep schijnt te zijn en dat vond ik helemaal ruk. Niet mijn smaak :P ) maar bands zeggen wel vaker invloeden te hebben uit bepaalde muziekstromingen waar ik mijn schouders bij ophaal :P
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 20 juni 2012 @ 10:01:26 #38
371602 xSouL
kaak dicht
pi_113132392
Ach ja, ik wou meer ranten over het algemeen en de manier waarop artiesten claimen Dubstep te maken.

Zoals ik ben nu op stage en we hebben hier 3FM opstaan. En van 9:00 tot 11:00 draait het radio-programma WopWop Woensdag :' waarin ze 'Dubstep' draaien. Als of Dubstep uberhaupt om WobWob gaat. :')

Maar dan lopen ze constant SKRILLEX te draaien :') :')
Terwijl hij overduidelijk Electro House produceert. :')

Maar ja, Giel Beelen als host, wat verwacht je. :')

En nu we het toch over 3FM hebben, wat draaien ze de single Burn It Down van Linkin Park asociaal veel... Ben het nummer nu al zat.

Maar goed, even een andere thema op gang brengen. Als Linkin Park alweer plannen heeft voor een nieuwe record/album. Wat voor 'sound' denk je dat het gaat worden? Of naar welke directie qua stijl?
  woensdag 20 juni 2012 @ 13:19:31 #39
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_113139961
Waarschijnlijk wat er op dat moment populair is. In het begin was het nu-metal (Hybrid Theory, Meteora), daarna de emo (Minutes to Midnight) en daarna electrische rock (A Thousand Suns) en nu gaan ze weer terug naar een combi van electrische rock en het oudere geluid aangezien het vorige album toch een beetje tegen viel wat betreft verkopen.

Skrillex produceert trouwens een combi van Electro House en Dubstep. Heb ik mij laten vertellen :P
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 20 juni 2012 @ 13:43:36 #40
371602 xSouL
kaak dicht
pi_113140959
A Thousand Suns was eigenlijk een 'conceptalbum'. Het hele album was bedoeld om een bepaalde boodschap te geven. Je moet het album ook van track 1 tot de laatste track beluisteren, dan vind ik de album op zich best indrukwekkend gedaan. Al die losse sound fragmenten er doorheen voegen wel iets toe aan het algehele ervaring. Maar als losse nummers, zijn ze stuk voor stuk poep. Hoewel Wretches and Kings wel 'iets' had, werden de nummers al gauw saai.

Ook hebben ze tijdens die album veel geëxperimenteerd met Elektronische samples en synth's en dankzij die ervaring, hebben ze dat als element kunnen gebruiken in hun nieuwe album i.c.m. de energie van vroeger en de alternatieve rock-sound van Minutes to Midnight.

Zal me verbazen met wat voor album ze dit keer komen. :)
  woensdag 20 juni 2012 @ 23:59:17 #41
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_113170595
The Catalyst vond ik nog wel ok.
Het conceptalbum idee is best leuk, maar ik blijf het kak vinden...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 22 juni 2012 @ 21:05:30 #42
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
  vrijdag 22 juni 2012 @ 21:10:38 #43
371602 xSouL
kaak dicht
pi_113251853
Live blijven ze gewoon koning in _O_
Ook hun oude tracks spelen ze nog met volle energie. ^O^
  vrijdag 22 juni 2012 @ 21:16:07 #44
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_113252141
Inderdaad, qua live performance is het niet te vergelijken met bijvoorbeeld Rihanna..
  vrijdag 22 juni 2012 @ 21:24:20 #45
371602 xSouL
kaak dicht
pi_113252575
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 21:16 schreef xzaz het volgende:
Inderdaad, qua live performance is het niet te vergelijken met bijvoorbeeld Rihanna..
Maar daar noem je me ook een artiest op, he... :')
  vrijdag 22 juni 2012 @ 21:27:18 #46
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_113252780
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 21:24 schreef xSouL het volgende:

[..]

Maar daar noem je me ook een artiest op, he... :')
Doet er even niet toe als je het goede muziek vindt ja of nee.. live is ze gewoon fcking slecht.

Dit klinkt gewoon precies zoals op de cd:
  vrijdag 22 juni 2012 @ 21:45:19 #47
371602 xSouL
kaak dicht
pi_113253737
Deze blijft koning _O_


Toen Chester nog gabber kaal was en Mike van die stekels _O_
  vrijdag 22 juni 2012 @ 22:00:55 #48
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_113254535
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 21:45 schreef xSouL het volgende:
Deze blijft koning _O_


Toen Chester nog gabber kaal was en Mike van die stekels _O_
Toch zat er vroeger meer rauwe energie in. Iets wat het zo vet maakte :)

Hoewel dit ook vet is, zit er toch minder rauwe energie in:

Oude nummers rocken naar mijn mening trouwens nog heet meest live :)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_113380841
ik vind het wel heel mainstream geworden hoor :(. zelfde verhaal als bij al die andere bands die dan toch meer de mainstream kant gaan om meer te verdienen. maar okee. ik vond het na minutes to midnight niks meer eigenlijk. new divide was nog een leuk nummer, maar daarnaa?
maar okee dat is mijn mening. misschien vinden anderen ze nu wel vet cool :)?
All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them.
- Walt Disney
pi_113383840
Stream van een concert op 5 juni in Duitsland nu op eventim.de te bekijken!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')