Te weinig ruimte... Zou bijna zoiets moeten aanschaffen eigenlijkquote:Op maandag 28 mei 2012 22:28 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik vind het ook helemaal niks. Maar zo'n 21 ook niet. Neem dan een 5je
My bad, helemaal niet gezien dat ik de lapo was!quote:Op dinsdag 29 mei 2012 00:16 schreef monsterd. het volgende:
Even gauw via mobiel geopend aangezien er geen nieuwe was
Was je ontheemd, knul?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 08:26 schreef FalleNk810i het volgende:
Oh hier is t topic gebleven! Mikkie wel een nieuwe aanmaken volgende keer he
Ik ook wat moet ik nou met m'n leven zonder autorijtopic?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 09:20 schreef Mikkie het volgende:
[..]
My bad, helemaal niet gezien dat ik de lapo was!
[..]
Was je ontheemd, knul?
Gewoon gaan autorijden.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 09:23 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik ook wat moet ik nou met m'n leven zonder autorijtopic?
Ja, slechte nachtrust gehad hierdoorquote:Op dinsdag 29 mei 2012 09:20 schreef Mikkie het volgende:
[..]
My bad, helemaal niet gezien dat ik de lapo was!
[..]
Was je ontheemd, knul?
Ik heb van de week er weer een 5je bij gekocht. Een 3 deurs automaat uit ´85. Moet wat aan opgeknapt worden, maar dan heb je er een leuk autootje aan!quote:Op maandag 28 mei 2012 22:28 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik vind het ook helemaal niks. Maar zo'n 21 ook niet. Neem dan een 5je
Is het allemaal gelukt met je stuurhuis?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 10:21 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ja, slechte nachtrust gehad hierdoor
Nee, viel me gewoon op dat er nog steeds niks nieuws was aangemaakt
Vandaag weer met de A4 naar mn werk gereden
Alleen zonder radio, want die staat op SAFE en die code zit er natuurlijk niet meer bij want die moet je thuisbewaren, wat de vorige eigenaar of die daarvoor goed heeft gedaan
Jup, stuurt weer prima nu. Nu nog laten uitlijnenquote:
Nice . Binnenkort ga ik zelf ook een bekrachtigd stuurhuis in mn auto zetten, (samen met een 1.9TD). Lijkt me toch wel erg relaxed, ookal stuurt hij nu niet heel erg zwaar.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 12:49 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Jup, stuurt weer prima nu. Nu nog laten uitlijnen
Toch een behoorlijke klus lijkt me zo.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 12:59 schreef L0we het volgende:
[..]
Nice . Binnenkort ga ik zelf ook een bekrachtigd stuurhuis in mn auto zetten, (samen met een 1.9TD). Lijkt me toch wel erg relaxed, ookal stuurt hij nu niet heel erg zwaar.
netjesquote:Op woensdag 30 mei 2012 18:11 schreef Marco001 het volgende:
Wiej, eerlijkheid in de autobranche bestaat dus nog. De seat heeft de hele dag daar gestaan wegens defecte abs, hem net weer opgehaald en pakte mijn bankpas al, maar toen zeiden ze dat ik niks hoefde te betalen.
Was een foutje van hun geweest bij het vervangen van een wiellager..
Nice. Scheelt toch weer wat geld. Ze hadden ook gewoon een lulsmoesje kunnen gebruiken.quote:Op woensdag 30 mei 2012 18:11 schreef Marco001 het volgende:
Wiej, eerlijkheid in de autobranche bestaat dus nog. De seat heeft de hele dag daar gestaan wegens defecte abs, hem net weer opgehaald en pakte mijn bankpas al, maar toen zeiden ze dat ik niks hoefde te betalen.
Was een foutje van hun geweest bij het vervangen van een wiellager..
Van jou had ik het wel verwacht jaquote:Op dinsdag 29 mei 2012 09:23 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik ook wat moet ik nou met m'n leven zonder autorijtopic?
Oh?quote:Op woensdag 30 mei 2012 20:08 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Nice. Scheelt toch weer wat geld. Ze hadden ook gewoon een lulsmoesje kunnen gebruiken.
[..]
Van jou had ik het wel verwacht ja
Heb ik ook een keer gehad. Het bleek dat de trekhaak aansluiting niet goed was (deze was aangepast ivm het mist achterlicht) Hier kwamen we ruim twee jaar na dato achter (pas toen hadden we een aanhanger). Is netjes aangepast zonder extra kosten.quote:Op woensdag 30 mei 2012 18:11 schreef Marco001 het volgende:
Wiej, eerlijkheid in de autobranche bestaat dus nog. De seat heeft de hele dag daar gestaan wegens defecte abs, hem net weer opgehaald en pakte mijn bankpas al, maar toen zeiden ze dat ik niks hoefde te betalen.
Was een foutje van hun geweest bij het vervangen van een wiellager..
Klopt, banden zijn gewoon klote. Het is ook niet normaal hoeveel van die pruts merken er tegenwoordig zijn. Kijk eens op autobandenmarkt en dan moet je eerst door 4 pagina's chinese prut zooi bladeren voordat je eens een keer een fatsoenlijk merk tegenkomt..quote:Op donderdag 31 mei 2012 09:10 schreef Mikkie het volgende:
Veel te lomp voor onder dat model. En onder jouw model ook .
Zit al op MP te kijken maar daar zitten veel te veel idioten. Geen goede maten erbij, nooit DOT-codes vermeld enzo. Rij je dadelijk 70km om erachter te komen dat er allemaal droogtescheurtjes in zitten
En van die achterlijken die Chinese plastic prutbanden aanprijzen als A-merk en ze voor vier tientjes per stuk ex montage verkopen, met 4mm profiel. Werkelijk, hoe idioot ben je.
Bel eens rond bij de verschillende autobedrijven of bandencentra. Je hebt best veel bedrijven die tweedehands banden verkopen, voor een heel schappelijk prijsjequote:Op donderdag 31 mei 2012 09:00 schreef Mikkie het volgende:
Iemand hier toevallig nog een setje 14" banden in de aanbieding? Liefst zonder velgen
Jep. In de zon presteren ze allemaal wel prima, maar in de regen is het drama.quote:Op donderdag 31 mei 2012 09:23 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Klopt, banden zijn gewoon klote. Het is ook niet normaal hoeveel van die pruts merken er tegenwoordig zijn. Kijk eens op autobandenmarkt en dan moet je eerst door 4 pagina's chinese prut zooi bladeren voordat je eens een keer een fatsoenlijk merk tegenkomt.
Jep. Bovendien stralen ze een soort 'brute sportiviteit' uit. Ik vind ze meer passen onder een Focus ST ofzo. Jouw A4 is wat netter, dat is niet de stijl die bij deze velgen past, vind ik.quote:En hoe bedoel je te lomp? Te groot?
Punt is dat de bandenmaat die ik zoek er weinig is. Ik heb wel contacten met twee bandenhandels, maar die hebben nu allebei niks liggen. Vanmiddag dus maar even langs m'n vaste garage rijden om te kijken of die nog iets hebben rondslingeren.quote:Op donderdag 31 mei 2012 09:26 schreef L0we het volgende:
[..]
Bel eens rond bij de verschillende autobedrijven of bandencentra. Je hebt best veel bedrijven die tweedehands banden verkopen, voor een heel schappelijk prijsje
Valt best wel mee, ik hoef helemaal niet zoveel aan te passen. Ik moet ergens een intercooler kwijt, en de rest past als het goed is 1 op 1 op de plek waar nu het oude blok zit.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 13:25 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Toch een behoorlijke klus lijkt me zo.
Bij de Audi was t niet echt moeilijk maar je kan overal zo slecht bij dat is echt niet normaal, hele ding moest er via de wielkast uit en weer erin.
Hmm, mja ik weet het nog niet. Vindt ze wel erg mooi.quote:Op donderdag 31 mei 2012 09:33 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Jep. In de zon presteren ze allemaal wel prima, maar in de regen is het drama.
[..]
Jep. Bovendien stralen ze een soort 'brute sportiviteit' uit. Ik vind ze meer passen onder een Focus ST ofzo. Jouw A4 is wat netter, dat is niet de stijl die bij deze velgen past, vind ik.
[..]
Punt is dat de bandenmaat die ik zoek er weinig is. Ik heb wel contacten met twee bandenhandels, maar die hebben nu allebei niks liggen. Vanmiddag dus maar even langs m'n vaste garage rijden om te kijken of die nog iets hebben rondslingeren.
Legoquote:Op donderdag 31 mei 2012 09:35 schreef L0we het volgende:
[..]
Valt best wel mee, ik hoef helemaal niet zoveel aan te passen. Ik moet ergens een intercooler kwijt, en de rest past als het goed is 1 op 1 op de plek waar nu het oude blok zit.
haha, ja maar die gele is geen RS4, das een S4 en is dus een stuk meer ingetogen als de RS4 en daar vindt ik het niet schreeuwerig staan.quote:Op donderdag 31 mei 2012 09:43 schreef Mikkie het volgende:
Zo staan ze niet verkeerd, nee, maar dat is een RS4, pipo . Da's iets anders dan de burgeruitvoering die jij hebt . Je wordt gewoon al snel een enorme Sjonnie als je te grote, niet bij het model passende velgen monteert. Je kan wel iets sportiefs nemen, maar laat het dan een beetje stijl hebben. Dit is in verhouding tot jouw auto te schreeuwerig en kan alleen als je auto ook al 'POWEEEERRRRRRRRRRRRRR' schreeuwt
Welke bedoel je? Want ik vindt eigenlijk alleen de avus velgen echt mooi, de rest is te nieuw dus dan ziet het er zo snel goedkoop uit onder een wat ouder model. En iedereen heeft die dingen.quote:Op donderdag 31 mei 2012 10:43 schreef Mikkie het volgende:
Maar ook een S4 is een powermodel, hoewel iets meer ingetogen. En in dit geval passen de velgen wel bij de kleur, want die is niet zo ingetogen . En dat ze onder een Gallardo vandaan komen, zegt ook wel iets hè .
Wat vind je van die donkergrijze (R)S-velgen? Die zijn in elk geval wat gedistingeerder.
check profile even, hebben daar binnenkort een actie van gratis 14" banden, geloof van Michelin.. kijk maar op de site.quote:Op donderdag 31 mei 2012 09:10 schreef Mikkie het volgende:
Veel te lomp voor onder dat model. En onder jouw model ook .
Zit al op MP te kijken maar daar zitten veel te veel idioten. Geen goede maten erbij, nooit DOT-codes vermeld enzo. Rij je dadelijk 70km om erachter te komen dat er allemaal droogtescheurtjes in zitten
En van die achterlijken die Chinese plastic prutbanden aanprijzen als A-merk en ze voor vier tientjes per stuk ex montage verkopen, met 4mm profiel. Werkelijk, hoe idioot ben je.
Vind je het niet een beetje too much voor je auto? Imo kan je alleen wegkomen met dat soort velgen als je auto het rechtvaardigt. Als je dus ook echt flink wat pk's onder je kap hebt.quote:Op donderdag 31 mei 2012 10:54 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Welke bedoel je? Want ik vindt eigenlijk alleen de avus velgen echt mooi, de rest is te nieuw dus dan ziet het er zo snel goedkoop uit onder een wat ouder model. En iedereen heeft die dingen.
Deze dus:
[ afbeelding ]
De X5 velgen vindt ik ook prachtig, die zou ik ook erg graag willen.
[ afbeelding ]
Of een setje AMG velgen..
[ afbeelding ]
Ook BBS Le mans zijn erg nice
[ afbeelding ]
Maar dit vind ik dus helemaal niks..
[ afbeelding ]
Ja, dat is tie nu dus al zitten nu 16'' standaard sportvelgen onder van het sportpakket.quote:Op donderdag 31 mei 2012 11:56 schreef H-D het volgende:
Ik zou er persoonlijk helemaal niks aan doen. Maar als je dan echt wilt gewoon een redelijk standaard setje 15"/16" Audi lichtmetaal ofzo. En niet verlagen.
Hahaha ik zou 'm zo laten kleine aanpassingsverslaving mss iddquote:Op donderdag 31 mei 2012 12:12 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ja, dat is tie nu dus al zitten nu 16'' standaard sportvelgen onder van het sportpakket.
Maar ze zijn zo klein... en saai en ik denk dat ik een soort aanpassingsverslaving heb ofzo
Enne, wat's er gebeurd met je avatar, nu heb ik heel de tijd het idee dat ik tegen iemand anders praat haha.
Tja, we gaan het wel zienquote:Op donderdag 31 mei 2012 12:20 schreef H-D het volgende:
[..]
Hahaha ik zou 'm zo laten kleine aanpassingsverslaving mss idd
Ja avatar. Ik dacht een keertje wat anders en Gekko is gewoon een baas.
Haha maar maak het niet tè ofzo. Dan wordt het sjonnie achtigquote:Op donderdag 31 mei 2012 12:26 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Tja, we gaan het wel zien
Gekko?
[ afbeelding ]
Thanks voor de tip, maar zie er nu nog niks van staan.quote:Op donderdag 31 mei 2012 11:02 schreef Marco001 het volgende:
[..]
check profile even, hebben daar binnenkort een actie van gratis 14" banden, geloof van Michelin.. kijk maar op de site.
Die Avussen zijn prima, en anders lekker zo laten inderdaad. Natuurlijk is groter leuker e.d., maar ook weer duurder. Ik wil ook wel groter, een M-tech spoilerpakket en een verlaging. Maar dat kost zo fucking veel geld, dat ik wel lekker blijf doorrollen op 16"quote:Op donderdag 31 mei 2012 12:12 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ja, dat is tie nu dus al zitten nu 16'' standaard sportvelgen onder van het sportpakket.
Maar ze zijn zo klein... en saai en ik denk dat ik een soort aanpassingsverslaving heb ofzo
Enne, wat's er gebeurd met je avatar, nu heb ik heel de tijd het idee dat ik tegen iemand anders praat haha.
Idd. Toen ik nog BMW reed had ik 17" M5 velgen onder m'n 5serie maar dan is banden vervangen niet leukquote:Op donderdag 31 mei 2012 12:35 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Thanks voor de tip, maar zie er nu nog niks van staan.
En eigenlijk zoek ik bandjes met nog 3mm erop ofzo. Ze hoeven maar zo'n 5k km's mee, daarna mogen ze weg. Nieuwe banden is dus geld weggooien...
[..]
Die Avussen zijn prima, en anders lekker zo laten inderdaad. Natuurlijk is groter leuker e.d., maar ook weer duurder. Ik wil ook wel groter, een M-tech spoilerpakket en een verlaging. Maar dat kost zo fucking veel geld, dat ik wel lekker blijf doorrollen op 16"
Shame on you! Gekko gewoon een baas.quote:Op donderdag 31 mei 2012 12:47 schreef FalleNk810i het volgende:
Nee, die Gordon Gekko ken ik niet, de films ook niet
Voorlopig zitten andere velgen er toch niet in, eerst onderhoud
Maar je verlekkeren door naar mooie dingen te kijken die je wel zou willen is altijd wel leuk
Ik heb inderdaad ook zitten kijken naar 17" of 18", maar die prijzen zijn niet meer grappig. In 18" betaal ik voor één band waar ik er nu twee voor heb, ja daaaag . Dan maar iets minder hip, het blijft 'gewoon' een vervoermiddel hoor. Heb anderhalf jaar terug nog nieuwe wintersloffen gekocht en een half jaar terug nieuwe zomersloffen, dus zou ook knap zonde zijn. Eerst maar eens een jaar of twee met deze setjes doorrijdenquote:Op donderdag 31 mei 2012 12:38 schreef H-D het volgende:
[..]
Idd. Toen ik nog BMW reed had ik 17" M5 velgen onder m'n 5serie maar dan is banden vervangen niet leuk
Zijn gratis banden, 1 keer per maand geven ze 50 banden gratis weg, hoeft alleen montage te betalen(iets van 10,- p/s)quote:Op donderdag 31 mei 2012 12:35 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Thanks voor de tip, maar zie er nu nog niks van staan.
En eigenlijk zoek ik bandjes met nog 3mm erop ofzo. Ze hoeven maar zo'n 5k km's mee, daarna mogen ze weg. Nieuwe banden is dus geld weggooien...
[..]
Die Avussen zijn prima, en anders lekker zo laten inderdaad. Natuurlijk is groter leuker e.d., maar ook weer duurder. Ik wil ook wel groter, een M-tech spoilerpakket en een verlaging. Maar dat kost zo fucking veel geld, dat ik wel lekker blijf doorrollen op 16"
Waar is dat kabeltje precies van? Toch niet van de AB toch?quote:
Ja, via IR. Was de enige optie voor deze radio. Het is verder niet lastig met sturen want de kabel zit gewoon vast aan het draaiende deel van het stuur. Alleen als je naar links stuurt doet ie het nietquote:Op donderdag 31 mei 2012 17:14 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ja, dat zie ik.
Maar met een kabeltje?
Als ik ergens niet meer zonder kan dan zijn het wel sportstoelen, sportstuur en sportonderstel of verlagingquote:
Ja vind ik dan weer niet. Persoonlijkquote:Op donderdag 31 mei 2012 19:23 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Als ik ergens niet meer zonder kan dan zijn het wel sportstoelen, sportstuur en sportonderstel of verlaging
Dat voegt zoveel rij plezier toe
Persoonlijk vindt ik dan he
Bij mij houd t op bij 6 cylinders.quote:Op donderdag 31 mei 2012 19:34 schreef FalleNk810i het volgende:
Ik heb nog nooit in iets gereden wat meer als 4 cilinders had, lijkt me wel heerlijk rijden
Is ook idd. maar als ik weer een andere auto ga kopen zou ik wel een mooie V8 willen eigenlijk.quote:Op donderdag 31 mei 2012 19:34 schreef FalleNk810i het volgende:
Ik heb nog nooit in iets gereden wat meer als 4 cilinders had, lijkt me wel heerlijk rijden
Ik vind 't heerlijk nu ik het heb. Maar vooral erg chill nu: cruise control .quote:Op donderdag 31 mei 2012 19:15 schreef H-D het volgende:
In mijn vorige auto had ik ook zo'n multifunctioneel stuur en nu niet meer. In het begin miste ik het ook enorm maar nu helemaal niet meer eigenlijk.
Wat had je hiervoor dan?quote:Op donderdag 31 mei 2012 20:09 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik vind 't heerlijk nu ik het heb. Maar vooral erg chill nu: cruise control .
Ja ach het is maar 2 meer tov 6.quote:Op donderdag 31 mei 2012 20:13 schreef FalleNk810i het volgende:
Je onderhoudskosten zijn niet echt leuk meer bij een v8 denk ik:p alles dubbel en extra duur + het verbruik en wegenbelasting moet je aardig wat geld ervoor aan de kant leggen..
Een Nissan Almera 1.4. Altijd goed warm gereden maar heeft behoorlijk moeten werken, reed als 'n tiet en weinig onderhoud (alleen standaard slijtagezaken). Had ik eigenlijk nooit weg moeten doen, maar ik wilde zo graag met meer luxe en comfort rijden . Alleen die CC miste ik toen nooit, maar nu ik 't wel heb, merk ik hoe fijn 't is op de lange afstanden waar het net de druk is om goed door te rijden, maar waar je wel lekker constant kan doorrollenquote:
Kan ik me goed voorstellen en meer uitstraling enzo misschien ook?quote:Op donderdag 31 mei 2012 20:36 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Een Nissan Almera 1.4. Altijd goed warm gereden maar heeft behoorlijk moeten werken, reed als 'n tiet en weinig onderhoud (alleen standaard slijtagezaken). Had ik eigenlijk nooit weg moeten doen, maar ik wilde zo graag met meer luxe en comfort rijden . Alleen die CC miste ik toen nooit, maar nu ik 't wel heb, merk ik hoe fijn 't is op de lange afstanden waar het net de druk is om goed door te rijden, maar waar je wel lekker constant kan doorrollen
Euh nee Jaguar XJ.quote:Op donderdag 31 mei 2012 21:11 schreef FalleNk810i het volgende:
4.2 v8 betekend maar 1 ding: Audi A8 <3
Ik zou het even fixen met een demper van de sloop. Hij is zo vervangen, en je krijgt er een stuk meer voorquote:Op donderdag 31 mei 2012 22:53 schreef monsterd. het volgende:
Trouwens ik overweeg om de micra weer te koop te zetten als de fiat op NL kenteken staat. Echter is de einddemper naar de klote en maakt de micra nu een vernaggelddieseluitlaatgeluid . Zal ik dat nog maken voor de verkoop of gewoon laten zitten?
V12quote:Op donderdag 31 mei 2012 19:34 schreef FalleNk810i het volgende:
Ik heb nog nooit in iets gereden wat meer als 4 cilinders had, lijkt me wel heerlijk rijden
Nieuwe kost rond de 60 euro, zou de sloop nog goedkoper zijn?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 00:32 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik zou het even fixen met een demper van de sloop. Hij is zo vervangen, en je krijgt er een stuk meer voor
Ja, ik denk dat je niet meer dan 20 euro kwijt bentquote:Op vrijdag 1 juni 2012 00:44 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Nieuwe kost rond de 60 euro, zou de sloop nog goedkoper zijn?
Mwoah, dat boeit me niet heel veel, ik heb die auto vooral voor mezelf en niet om de goedkeuring van een ander te krijgen. En laten we eerlijk zijn: voor een uitstraling hoef je niet meteen een BMW te kopen want je bent meteen een aso, een sjonnie of een patser...quote:Op donderdag 31 mei 2012 20:45 schreef H-D het volgende:
[..]
Kan ik me goed voorstellen en meer uitstraling enzo misschien ook?
Altijd fixen.quote:Op donderdag 31 mei 2012 22:53 schreef monsterd. het volgende:
Trouwens ik overweeg om de micra weer te koop te zetten als de fiat op NL kenteken staat. Echter is de einddemper naar de klote en maakt de micra nu een vernaggelddieseluitlaatgeluid . Zal ik dat nog maken voor de verkoop of gewoon laten zitten?
Ja dat is nice idd heb je altijd als je een grote auto rijdt. Ook minder snel klevers.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 01:51 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Mwoah, dat boeit me niet heel veel, ik heb die auto vooral voor mezelf en niet om de goedkeuring van een ander te krijgen. En laten we eerlijk zijn: voor een uitstraling hoef je niet meteen een BMW te kopen want je bent meteen een aso, een sjonnie of een patser...
Eén voordeel wel: als ik over de snelweg aan het knallen ben, gebeurt het minder vaak dan met de Almera dat iemand 'm er zomaar voor gooit. En als dat dan gebeurt en ze zien me in de spiegel, zijn ze ook vaak een stuk sneller weer naar rechts . Dus dat zijn zeker voordelen .
[..]
Altijd fixen.
Sowieso is mijn ervaring dat wanneer je meestal sneller rijdt dan de rest, de kleefoverlast erg beperkt is. Die heb ik eigenlijk alleen tijdens de drukte als ik lekker op de CC doorhobbel omdat jagen dan toch geen zin heeft. Maar dan heb je altijd van die pannenkoeken die denken dat bijna bumperkussen nut heeft, hangen de hele tijd op je bumper of gaan er voorbij om vervolgens als nummer 10 of 11 aan te sluiten in de rij voor het stoplicht. Dan heb je er weinig van begrepenquote:Op vrijdag 1 juni 2012 10:24 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja dat is nice idd heb je altijd als je een grote auto rijdt. Ook minder snel klevers.
Dat is zeker waar! Maar meestal zijn er altijd wel wat mensen die harder gaan..of je moet echt 180 rijden ofzoquote:Op vrijdag 1 juni 2012 10:30 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Sowieso is mijn ervaring dat wanneer je meestal sneller rijdt dan de rest, de kleefoverlast erg beperkt is. ;) Die heb ik eigenlijk alleen tijdens de drukte als ik lekker op de CC doorhobbel omdat jagen dan toch geen zin heeft. Maar dan heb je altijd van die pannenkoeken die denken dat bijna bumperkussen nut heeft, hangen de hele tijd op je bumper of gaan er voorbij om vervolgens als nummer 10 of 11 aan te sluiten in de rij voor het stoplicht. Dan heb je er weinig van begrepen
Nou niet vaak meer dat is waar maar ik heb het weleens gehadquote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:18 schreef Mikkie het volgende:
Mwoah, 180 is niet per se nodig. Met 150-160 komen ze je ook al niet meer voorbij
Heb bij 110 al het gevoel dat ik doodga jaquote:Op vrijdag 1 juni 2012 14:14 schreef FalleNk810i het volgende:
In sommige auto's ben je zelfs blij dat ze dat niet halen
In Duitsland wel, maar zelfs daar wordt het al minder. Brandstofprijzen hè.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 13:09 schreef H-D het volgende:
[..]
Nou niet vaak meer dat is waar maar ik heb het weleens gehad
Jaaa oke maar ik bedoelde wel in NL gewoon he:Pquote:Op vrijdag 1 juni 2012 17:44 schreef Mikkie het volgende:
[..]
In Duitsland wel, maar zelfs daar wordt het al minder. Brandstofprijzen hè.
Ook zo mooi: ik heb de laatste tank weer erg rustig aan gedaan, relatief goedkoop getankt, dus nu vind ik dat ik wel weer even mag scheuren. Gevolg: alle besparing weer door de plee
Ik heb 'recreatief' wel minder haast dan woon-werk though.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 17:53 schreef Mikkie het volgende:
Mja, in NL gebeurt het me ook niet heel vaak. Beetje afhankelijk van de route. Woon-werk doe ik rustig aan op de snelweg, biedt toch geen winst, dus daar word ik nog wel eens ingehaald. Maar lange stukken gaat het gas erop en dan is het aantal chauffeurs dat me inhaalt met gemak op één hand te tellen.
Serieus? Ik doe woon-werk juist altijd rustig aan. Vertrek gewoon mooi op tijd, dan hoef ik niet te haasten. En juist in w-w is voor mij qua tijd amper iets te halen. Als ik scheur als een idioot in de spits, win ik misschien een minuut. Of twee. Joepie.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 19:17 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik heb 'recreatief' wel minder haast dan woon-werk though.
Ja echt serieus mindset ofzo misschien.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 21:41 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Serieus? Ik doe woon-werk juist altijd rustig aan. Vertrek gewoon mooi op tijd, dan hoef ik niet te haasten. En juist in w-w is voor mij qua tijd amper iets te halen. Als ik scheur als een idioot in de spits, win ik misschien een minuut. Of twee. Joepie.
Juist privé rij ik op rustiger tijden, en dan is het meer 'lonend'. Niet eens altijd qua tijd, maar dan kun je je haast wel langer volhouden zonder dat je om de paar honderd meter op de rem moet omdat het te druk is
Zou eigenlijk overal moeten. Net als 24/7 lampen aan.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 23:36 schreef Marco001 het volgende:
Zo, brandblussertje is ook al besteld voor de vakantie. (ga naar Belgie, en die zijn daar verplicht..)
Inderdaad, heb overdag vaak de (zelf ingebouwde) DRL's aan, maar heb wel eens meegemaakt dat een tegenligger geen licht aan had, en een grijze auto bestuurde. Zat er bijna op omdat ik hem daardoor gewoon niet zag toen ik een vrachtwagen in ging halen.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 23:37 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Zou eigenlijk overal moeten. Net als 24/7 lampen aan.
24/7 lampen aan vind ik zelf overdreven.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 23:37 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Zou eigenlijk overal moeten. Net als 24/7 lampen aan.
Is het zo veel moeite om te zorgen dat je goed zichtbaar bent?quote:
Vind het alleen zelf niet heel veel extra zichtbaarheid opleveren overdag. Mja heb toch automatisch dagrijverlichting dus lekker boeiend.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 09:12 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Is het zo veel moeite om te zorgen dat je goed zichtbaar bent?
Verrek, wist niet dat ze daar ook banden hebben. Zal 't eens in de gaten houden!quote:Op vrijdag 1 juni 2012 22:14 schreef gateway het volgende:
Staat hier niks op voor 14 inch bandjes?
http://www.onderdelenlijn.nl/voorraad/zoeken.aspx?type=bandenmaat
En je wilt geen diesel fzo?quote:Op zondag 3 juni 2012 11:56 schreef Renesite het volgende:
Ik zoek een gasautootje van ca. 5000 euro omdat ik met een beetje mazzel alleen al aan heen-en-weer reizen naar het werk 35000 kilometer per jaar ga rijden
Meer belasting in verhouding tot een gasauto... duurder met rijden (diesel is duurder)quote:
Belgen hebben bij mist juist veel te snel mistlichten aan, vergeten ook dat de regels in Nederland anders zijn op dat gebied.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 08:25 schreef gateway het volgende:
die belgen hebben nooit licht aan. Waren daar een maand geleden met vriendenweekend, en die man die de activiteit ging begeleiden en die we moesten volgens in de auto vroeg of wij lampen aan wouden doen, dan kon ie ons herkennen
Ja ok dat wel. Maar dacht misschien vind je diesel lekkerder rijden ofzo.quote:Op zondag 3 juni 2012 11:58 schreef Renesite het volgende:
[..]
Meer belasting in verhouding tot een gasauto... duurder met rijden (diesel is duurder)
Zie niet helemaal waarom dat zoveel beter moet rijden, een diesel. Als je een beetje goed kunt koppelen dan is het prima toch?quote:Op zondag 3 juni 2012 11:59 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja ok dat wel. Maar dacht misschien vind je diesel lekkerder rijden ofzo.
Zou het echt niet weten heb zelf nooit gas gereden maar hoor het weleens van mensen en sowieso vind ik automaat baas dus koppelen..laat maarquote:Op zondag 3 juni 2012 12:01 schreef Renesite het volgende:
[..]
Zie niet helemaal waarom dat zoveel beter moet rijden, een diesel. Als je een beetje goed kunt koppelen dan is het prima toch?
Automaatquote:Op zondag 3 juni 2012 12:04 schreef H-D het volgende:
[..]
Zou het echt niet weten heb zelf nooit gas gereden maar hoor het weleens van mensen en sowieso vind ik automaat baas dus koppelen..laat maar
Met cruisecontrol. Een echte echte pré.quote:Op zondag 3 juni 2012 12:10 schreef Marco001 het volgende:
Rond de 5000,- zou je een Seat van rond 2003 kunnen kopen. Of bijvoorbeeld een 206, die doen het ook heel goed op gas.
klopt ja. Heb zelf ook Cruisecontrol, erg fijn(Ibiza 2003, 1.4 op lpg)quote:Op zondag 3 juni 2012 12:21 schreef Renesite het volgende:
[..]
Met cruisecontrol. Een echte echte pré.
In tegenstelling tot andere gebieden in Nederland kan ik met die kilometers per jaar wel grotendeels doorknallen
Meer dan 3km Apart om onder te fietsen en bovenop te staanquote:Op zondag 3 juni 2012 12:48 schreef JDude het volgende:
On-Nederlandse weg bijna ja, met dat lange stuk op palen.
Ja, 2014 pas helaas.quote:Wel jammer dat het nog even duurt voor de oude en nieuwe Coentunnel samen open kunnen.
Ik heb bijna exact dezelfde fotoquote:Op zondag 3 juni 2012 13:18 schreef JDude het volgende:
[ afbeelding ]
Met dank aan user Hajo van www.wegenforum.nl
Voor De Nieuwe Meer denk ikquote:Op zondag 3 juni 2012 13:35 schreef JDude het volgende:
Wordt'ie veel korter, of duikt'ie ergens anders weer op...
De A9 gaat over een paar jaar met een boogje om Badhoevedorp heen. Maar goed, dan zit de A10-Zuid inderdaad weer zo vol. En zo blijven we aan de gang .quote:Op zondag 3 juni 2012 13:37 schreef Piles het volgende:
Omrijden via A5 heeft geen zin, omdat het elke dag op de A9 naar Badhoevedorp ook vaststaat En de A10 Zuid heeft ook capaciteit tekort.
Niet verkeerd, al vind ik van dat model de Estate een stuk mooier. De lichte bekleding is dan wel weer chiquequote:Op zondag 3 juni 2012 11:52 schreef Renesite het volgende:
I want..
http://www.autowereld.nl/(...)nz-3391465/foto.html
Je hebt 'm ook in een hele vette V6 trouwens. Met Aero look enzo.quote:Op zondag 3 juni 2012 13:53 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Niet verkeerd, al vind ik van dat model de Estate een stuk mooier. De lichte bekleding is dan wel weer chique
Dunno either. Weet ook niet of die op gas te krijgen zijn en of ze goed geschikt zijn ervoor.quote:Op zondag 3 juni 2012 17:38 schreef Mikkie het volgende:
Ook vette shit. Alleen geen idee hoe zo'n V6 op gas loopt.
Zijn wel mooi die nieuwe 9-5 's vind ik. Echt keer iets heel anders. Geen eenheidsworst iig. Leuke afwisseling voor de Nederlandse wegen.quote:Op zondag 3 juni 2012 17:45 schreef Mikkie het volgende:
Van die 9-3's zijn er genoeg verkocht dus zal de kennis er wel zijn. De oude 9-5 ook. De nieuwe zou ik niet snel kopen. Technisch weinig over bekend. Reserveonderdelen zijn er nog wel (die tak is overgenomen), maar specifieke problemen zijn door een gebrek aan auto's moeilijk te diagnosticeren.
Okay, vandaag een brandblusser besteld, binnenkort maar eens inbouwen in de auto..quote:Op dinsdag 5 juni 2012 11:42 schreef FalleNk810i het volgende:
Wat een stilte hier zeg...
Niemand iets te melden?
Ik heb gister de vbak olie van de Audi laten verversen, that's it
Mjah, zou een beetje sneu zijn als je anders iemand wil helpen maar niks bij je hebt....quote:Op dinsdag 5 juni 2012 16:10 schreef Goddelijker het volgende:
Ik heb van 't weekend een EHBO-doos in de auto gelegd.
Toch wel slim en handig als je opleiding volgt om op de SEH/Ambu te gaan werken.
Mijn auto is nog heel, vind ik ook altijd wel het vermelden waard.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 11:42 schreef FalleNk810i het volgende:
Wat een stilte hier zeg...
Niemand iets te melden?
Ik heb gister de vbak olie van de Audi laten verversen, that's it
Ja, precies.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 16:12 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Mjah, zou een beetje sneu zijn als je anders iemand wil helpen maar niks bij je hebt....
quote:Op dinsdag 5 juni 2012 16:23 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Mijn auto is nog heel, vind ik ook altijd wel het vermelden waard.
Toeterenquote:Op dinsdag 5 juni 2012 23:58 schreef Mikkie het volgende:
Lekker rustig onderweg net . Alleen een koekenbakker die me bijna van de weg reed... ik kwam vlot aan rijden maar meneer vond het nodig om zonder in zijn spiegels te kijken al ruim 300m voordat hij de vrachtwagen ging inhalen plots naar links te gaan. Dat scheelde niet veel
We moeten een nieuwe hebben. Degene die we hebben is speciaal gemaakt om in het bakje onder de stoel van de Yaris te passen. En volgens mij moet hij sowieso ververst worden....quote:Op dinsdag 5 juni 2012 16:10 schreef Goddelijker het volgende:
Ik heb van 't weekend een EHBO-doos in de auto gelegd.
Toch wel slim en handig als je opleiding volgt om op de SEH/Ambu te gaan werken.
Meestal denk ik daar veeeeeeel te laat aan "Oh ja, ik had ook even kunnen claxonneren"quote:
Let even op de data die op de verpakkingen staan.quote:Op woensdag 6 juni 2012 08:33 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
We moeten een nieuwe hebben. Degene die we hebben is speciaal gemaakt om in het bakje onder de stoel van de Yaris te passen. En volgens mij moet hij sowieso ververst worden....
[..]
Meestal denk ik daar veeeeeeel te laat aan "Oh ja, ik had ook even kunnen claxonneren"
Als iemand zo abrupt naar links komt helpt daar geen toeter of groot licht tegen hoor. Alleen de ho-ijzers.quote:
Ik zag het ook alleen maar omdat ik heb gezien dat ze aan 't filmen waren. Anders had ik mijzelf nooit gezien.quote:Op woensdag 6 juni 2012 10:58 schreef L0we het volgende:
Je moet wel heel goed kijken! Maar dan zie je inderdaad nét je derde remlicht
Lolquote:Op woensdag 6 juni 2012 08:53 schreef Goddelijker het volgende:
Mijn auto zit in een Bassie en Adriaan filmpje
Zag ze toen al rijden toen ik voor 't verkeerslicht stond. En daar zie je me dus ook staan.
[ afbeelding ]
Of de go-ijzers.quote:Op woensdag 6 juni 2012 08:47 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Als iemand zo abrupt naar links komt helpt daar geen toeter of groot licht tegen hoor. Alleen de ho-ijzers.
Of de roo-ijzers!quote:
Heb je een link naar de advertentie?quote:Op woensdag 6 juni 2012 20:07 schreef FalleNk810i het volgende:
Zo, knoop door gehakt en de Polo nu te koop aangeboden.
Ben benieuwd of er nog liefhebbers voor zijn.
ja alleen mogen ze niet meer in nlquote:Op woensdag 6 juni 2012 14:05 schreef Marco001 het volgende:
Die extra balk heeft dus wel geholpen, denk dat de schade anders een stuk erger was.
We hebben ook geen kangoeroe's in Nederland.quote:Op woensdag 6 juni 2012 20:27 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ja alleen mogen ze niet meer in nl
wel nare mensen met trekhaken waar een flink ijzer tegen helptquote:Op woensdag 6 juni 2012 20:30 schreef H-D het volgende:
[..]
We hebben ook geen kangoeroe's in Nederland.
quote:Op woensdag 6 juni 2012 20:31 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
wel nare mensen met trekhaken waar een flink ijzer tegen helpt
Jupquote:Op woensdag 6 juni 2012 20:23 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Heb je een link naar de advertentie?
Watsda?quote:Op woensdag 6 juni 2012 20:30 schreef Goddelijker het volgende:
Zojuist Servicebox van Peugeot geinstalleerd, leuk om in rond te snuffelen.
http://public.servicebox.peugeot.com/quote:Op woensdag 6 juni 2012 20:35 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Jup
http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,13061.0.html
[..]
Watsda?
je benzineklep verandert van kleur. en wat een gekke plek lijkt het.quote:Op woensdag 6 juni 2012 20:35 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Jup
http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,13061.0.html
[..]
Watsda?
Haha, ja oudere foto's vs nieuwere. Dit is wat ik nu had. Binnenkort even goede foto's maken.quote:Op woensdag 6 juni 2012 20:39 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
je benzineklep verandert van kleur. en wat een gekke plek lijkt het.
Oh, dat. Leuk inderdaad Ook handig als je iets moet repareren of een onderdeel nodig hebt bij de dealer.quote:Op woensdag 6 juni 2012 20:37 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
http://public.servicebox.peugeot.com/
Alle boekjes, informatie, onderdelen etc.
Zie ook (is alleen de Citroën uitvoering):
Mijn werkgever heeft net een nieuwe Transit besteld, kon hij gewoon bullbar's op krijgen af-fabriek.quote:Op woensdag 6 juni 2012 21:09 schreef Sjoegerd het volgende:
Bullbars mogen nog tot een bepaald bouwjaar hoor. Daarna van die kunststof dingen. Of gewoon een winchbar van ARB er op meuken. Wie controleert dat nou?
Maar het is geen volledig stalen winchbarquote:Op woensdag 6 juni 2012 21:40 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Mijn werkgever heeft net een nieuwe Transit besteld, kon hij gewoon bullbar's op krijgen af-fabriek.
Volgens mij ook nog eens metalen, maar ik zal eens kijken.
Had gewoon netjes weer een Puch moeten kopenquote:
Das niet veel! .quote:Op donderdag 7 juni 2012 09:02 schreef Goddelijker het volgende:
Auto staat in de garage voor een grote beurt.
Heb hem onderweg naar de garage op de 135.000km gezet
135.000 in bijna 11½ jaar. Ik heb hem 3 jaar geleden gekocht met 87.000.quote:Op donderdag 7 juni 2012 09:14 schreef L0we het volgende:
[..]
Das niet veel! .
Ik heb mn auto pas de 285.000 over gezet. Op naar de 3 ton!
Ik heb hem zelf gekocht met 2 ton op de teller, dat betekent dat hij iets meer dan 8000 kilometer per jaar heeft gereden. Ik heb er in krap 2 jaar 85.000 kilometer mee gereden, gaat best rap zo!quote:Op donderdag 7 juni 2012 09:16 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
135.000 in bijna 11½ jaar. Ik heb hem 3 jaar geleden gekocht met 87.000.
Dus de eerste jaren heeft ie +- 10.000 p/jaar gereden, laatste 3 jaar 16.000 p/jaar.
3 Ton and still running.
Heb dezelfde kmstand, heb het serviceboekje doorgenomen en mag wat onderdelen gaan bestellenquote:Op donderdag 7 juni 2012 09:02 schreef Goddelijker het volgende:
Auto staat in de garage voor een grote beurt.
Heb hem onderweg naar de garage op de 135.000km gezet
Ik zou 't gewoon eerst controleren.quote:Op donderdag 7 juni 2012 09:21 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Heb dezelfde kmstand, heb het serviceboekje doorgenomen en mag wat onderdelen gaan bestellen
Ik zou het gewoon vervangen. Met goed onderhoud gaat je auto veel langer mee, en slijtage / achteruitgang van de onderdelen zie je lang niet altijd!quote:Op donderdag 7 juni 2012 09:27 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik zou 't gewoon eerst controleren.
Het ligt er natuurlijk aan wat er op 't lijstje staatquote:Op donderdag 7 juni 2012 09:45 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik zou het gewoon vervangen. Met goed onderhoud gaat je auto veel langer mee, en slijtage / achteruitgang van de onderdelen zie je lang niet altijd!
Da's niet veel. Ik had 230K in 10 1/2 jaar. Na 3 jaar had hij 30K op de teller, de overige 200K heb ik er zelf bij gereden... (in 7 1/2 jaar)quote:Op donderdag 7 juni 2012 09:16 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
135.000 in bijna 11½ jaar. Ik heb hem 3 jaar geleden gekocht met 87.000.
Dus de eerste jaren heeft ie +- 10.000 p/jaar gereden, laatste 3 jaar 16.000 p/jaar.
3 Ton and still running.
Ik denk dat ik er later nog genoeg ga zien, zeker op het moment na het ongeval.quote:Op donderdag 7 juni 2012 13:09 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Ik heb tot nu toe maar 1 ongeluk zien gebeuren (dus niet de nasleep, maar echt zien gebeuren) en daar was alleen iemand goed verkouden mee geworden, maar ik denk dat ik dat nooit zal vergeten. Laat staan als er doden zouden gevallen...
quote:Op donderdag 7 juni 2012 13:34 schreef Marco001 het volgende:
Met het beroep dat jij graag wilt doen wel ja...
Iemand op de vluchtstrook aangereden toch? Hoorde het op de radio.quote:Op donderdag 7 juni 2012 13:04 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Vanmorgen echt bizar ongeluk gezien op de A2 2 doden
Klopt ja. Er was iemand aan het overgeven in de berm.quote:Op donderdag 7 juni 2012 13:57 schreef JDude het volgende:
[..]
Iemand op de vluchtstrook aangereden toch? Hoorde het op de radio.
Af en toe zie je ook echt mensen op de vluchtstrook staan... een paar centimeter achter de markering, terwijl er een enorme grasberm naast het asfalt is... .
Maar goed, ik weet natuurlijk niet hoe de situatie hier was.
Wat wil je voor werk gaan doen?quote:Op donderdag 7 juni 2012 13:52 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Heb laatst zelf op een wervelplank gelegen, met nekkraag etc.
Ik moet zeggen dat dat geen pretje is.
Dat ziet niet niet zo best uit anders...quote:Op donderdag 7 juni 2012 13:59 schreef JDude het volgende:
Een paar weken geleden passeerde ik onderstaand ongeval toen het net gebeurd was:
(lees: ik zag een stof/rookwolk in de verte en het verkeer vertraagde vrij abrupt voor m'n neus)
[ afbeelding ]
Bestuurder schijnt het wonderwel overleefd te hebben.
Eén keer op de vluchtstrook moeten staan. Auto met de wielen aan bestuurderszijde nog net op het asfalt en de rest in het gras. En dan zelf uitgestapt en nog wat verderop gaan staan, en dat 's avonds laat in januari. Gelukkig stond er een dieselgenerator wat tijdelijke verlichting van stroom te voorzien, dat ding was best bruikbaar als kachel .quote:Op donderdag 7 juni 2012 14:00 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Overdag is het sowieso vervelend om op de vluchtstrook te staan met die langssuizende auto's. Toen ik langsreed was het 5 uur sochtends ofzo, tja dan ben je wat minder waakzaam met waar je je auto neerzet.
Ik gok dat als je rug een beetje stuk is, je heel blij bent met zo'n dingquote:Op donderdag 7 juni 2012 13:52 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Heb laatst zelf op een wervelplank gelegen, met nekkraag etc.
Ik moet zeggen dat dat geen pretje is.
SEH/Ambu.quote:Op donderdag 7 juni 2012 14:09 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Wat wil je voor werk gaan doen?
Ja, dat geloof ik ook wel.quote:Op donderdag 7 juni 2012 14:34 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik gok dat als je rug een beetje stuk is, je heel blij bent met zo'n ding
quote:Op donderdag 7 juni 2012 14:18 schreef JDude het volgende:
[..]
Gelukkig stond er een dieselgenerator wat tijdelijke verlichting van stroom te voorzien, dat ding was best bruikbaar als kachel .
Leuke wagen Maar wat je zegt, liever dat ie rondkachelt, dan dat ie in de schuur staatquote:Op woensdag 6 juni 2012 20:35 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Jup
http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,13061.0.html
Fijne vakantie en veilige kilometers!quote:Op vrijdag 8 juni 2012 05:04 schreef L0we het volgende:
Zo, ik ben klaar om 1200 km te rijden, even een lekkere week vakantie!
Godschruwelijk lelijk en saai. Qua alles. Net als alle Dacia's eigenlijk.quote:Op donderdag 7 juni 2012 22:11 schreef beverstraat het volgende:
Hey!
even geleden dat ik hier gepost heb..
Maar wat vinden jullie van de nieuwe Dacia Logdy ?
Waar naartoe? Veel plezier!quote:Op vrijdag 8 juni 2012 05:04 schreef L0we het volgende:
Zo, ik ben klaar om 1200 km te rijden, even een lekkere week vakantie!
quote:Met ingang van juli krijgt de Audi A8 de beschikking over een compleet nieuwe 4,0-liter V8 benzinemotor. Deze vervangt de 4.2 FSI. Ten opzichte van zijn voorganger is de nieuwe V8 duidelijk krachtiger (309 kW/420 pk in plaats van 273 kW/372 pk). Ook het maximale koppel laat een duidelijke plus zien: 600 in plaats van 445 Nm. De nieuwe V8 zorgt dan ook voor een verder verbeterd prestatieniveau. Het gemiddelde verbruik van 9,4 l/100km is goed voor een groen C-label. Ook de nieuwe Audi A8 L 4.0 TFSI quattro heeft een C-label. De Audi A8 4.0 TFSI quattro is er vanaf ¤ 114.500. De levering start in juli.
Nice. De enige echt mooie Audi atm vind ik. De A8. Die V8 diesel is ook echt bruut!quote:Op maandag 11 juni 2012 15:58 schreef FalleNk810i het volgende:
Dit verbruik voor zo'n motor en auto
[..]
Het is wel iets meer dan datquote:Op maandag 11 juni 2012 22:19 schreef JDude het volgende:
Alleen voor meer dan een ton kocht ik toch echt geen opgeleukte Volkswagen .
True maar een net verbuik is altijd meegenomen. Net alsof je hele tijd loopt te planken waarschijnlijk kan je gewoon prima leuk rijden en goede cijfers scoren met dat ding.quote:Op maandag 11 juni 2012 22:33 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Dat verbruik is prima, als je de potentie van de motor niet gebruikt. Maar die auto koop je niet voor de prius-waarde natuurlijk.
Krijgt de auto ook een nieuwe snoet? Ik vind het huidige model wat gedateerd eigenlijk.quote:Op maandag 11 juni 2012 15:58 schreef FalleNk810i het volgende:
Dit verbruik voor zo'n motor en auto
[..]
quote:Op maandag 11 juni 2012 22:41 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Krijgt de auto ook een nieuwe snoet? Ik vind het huidige model wat gedateerd eigenlijk.
Die vorige was wat gedistingeerder. Meer klasse.quote:Op maandag 11 juni 2012 22:59 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Toch blijf ik het vorige model mooier vinden..
[ afbeelding ]
Sowieso is dat altijd mijn punt mbt Audi. De hele lijn is op een doorgeschoten manier op elkaar afgestemd. De A4 is gewoon een mini A8. Of de A8 een A4 on steroids. Was bij die vorige opzich wel minder maar vond het toch nog wel een klein beetje het geval.quote:Op maandag 11 juni 2012 23:10 schreef FalleNk810i het volgende:
Ik reed toevallig gister richting een verkeerslicht en dacht eerst dat er een A4 stond, totdat ik dichterbij kwam en het een nieuwe A8 bleek te zijn.. Dat vind ik toch behoorlijk jammer, bij het vorige model zag je direct dat het een dikke luxe bak was
Ook al die verschillende uitvoeringen die bijna niets verschillen van elkaar.quote:Op maandag 11 juni 2012 23:13 schreef H-D het volgende:
[..]
Sowieso is dat altijd mijn punt mbt Audi. De hele lijn is op een doorgeschoten manier op elkaar afgestemd. De A4 is gewoon een mini A8. Of de A8 een A4 on steroids. Was bij die vorige opzich wel minder maar vond het toch nog wel een klein beetje het geval.
Maar bij de huidige line up is het zo erg dat het niet meer leuk is.
En alles kan ook met S line tegenwoordig. Van de traagste diesel tot een brute S8.quote:Op maandag 11 juni 2012 23:32 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Ook al die verschillende uitvoeringen die bijna niets verschillen van elkaar.
Hier is ie dan eindelijk, de Audi A3 Sportback: een A3 met (!!!hou je vast!!!) vijf deuren!
[ afbeelding ]
Nou nee.quote:Op maandag 11 juni 2012 23:44 schreef Kriegel het volgende:
Jup, nog zoiets. De eerlijkheid gebiedt me trouwens te vermelden dat de A3 Sportback ook nog zes (jawohl!) centimeter extra ruimte biedt. Nou, dat samen met de twee deuren maakt het dat unieke labeltje toch wel waard me dunkt.
Oh, okay dan. Moeilijk te interpreteren shit altijd met dat internet.quote:
Krijg je wel een coole GT line opdruk op je hoofdsteunquote:
Daar heb ik ook weleens last van.quote:Op maandag 11 juni 2012 23:49 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Oh, okay dan. Moeilijk te interpreteren shit altijd met dat internet.
Ja en Carbon look spiegels! Andere velgen en ook nog wat accenten her en der geloof ikquote:Op maandag 11 juni 2012 23:50 schreef Hanako het volgende:
[..]
Krijg je wel een coole GT line opdruk op je stoelen
[..]
Daar heb ik ook weleens last van.
Maar je mag er wel een klap geld voor gevenquote:Op maandag 11 juni 2012 23:51 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja en Carbon look spiegels! Andere velgen en ook nog wat accenten her en der geloof ik
Maar het blijft dezelfde trage 1.5 dCi Megane Tourer
Kweenie wat GT pakket kost bij Renault?quote:Op maandag 11 juni 2012 23:53 schreef Hanako het volgende:
[..]
Maar je mag er wel een klap geld voor geven
quote:
quote:GT en GT-Line
Voor de sportievelingen is de Mégane er ook als GT-Line en de nog sportievere GT. De eerste is voorzien van een GT-Line-voor- en -achterbumper, lichtmetalen 17-inchwielen en led-dagrijverlichting. Het sportieve element wordt benadrukt door het sportonderstel en half met leder beklede sportstoelen. Voor extra gemak zorgen de Renault Handsfree Card en de parkeersensoren voor en achter, inclusief achteruitrijcamera. De waarde van deze extra’s is 4.570 euro, maar Renault brengt slechts 3.000 euro in rekening.Een stapje hoger staat de Mégane GT. Sportiviteit is verzekerd dankzij de TCe 180-motor, het sportonderstel en de sportstoelen. Omdat het oog ook wat wil, is deze versie voorzien van een GT-voor- en -achterbumper, led-dagrijverlichting en nieuw ontworpen lichtmetalen 18-inchwielen. Extra veiligheid komt van de ‘meesturende’ bi-xenonkoplampen en het nieuwe Visio-systeem, dat Lane Departure Warning en de grootlichtassistent omvat. Prijzen van de GT-uitvoering beginnen bij 26.990 euro.
Die GT voegt nog wel iets toe maar die GT Line op zo'n trage dCi is toch niksquote:
Is het ook niet maar het bekt wel lekker ik heb een Renault Megane GT-Line op de verjaardagsfeestjesquote:Op dinsdag 12 juni 2012 00:08 schreef H-D het volgende:
[..]
Die GT voegt nog wel iets toe maar die GT Line op zo'n trage dCi is toch niks
Kloptquote:Op dinsdag 12 juni 2012 00:10 schreef Hanako het volgende:
[..]
Is het ook niet maar het bekt wel lekker ik heb een Renault Megane GT-Line op de verjaardagsfeestjes
En dan de vijfpitters ook nog eens afbouwenquote:Op dinsdag 12 juni 2012 00:19 schreef H-D het volgende:
[..]
Klopt
Maar op een of andere manier vind ik Volvo's R Design wel het meest triest. Ik bedoel denk terug aan die brute V70 R's van weleer. En dan wat ze nu met die lijn doen zag laatst dus zo'n mooie zwarte V50 R Design...ziet er opzich goed uit...ligt er zo'n enorm trage DrivE Diesel in geldt trouwens ook heel erg voor de V60. Zijn natuurlijk populair in de lease en moeten wel om de bijtelling denken
Idd. Met als gevolg een enorme, en in mijn ogen toch enigzins trieste, discrepantie tussen hoe dik de auto eruit ziet en wat ie motorisch in huis heeftquote:Op dinsdag 12 juni 2012 00:20 schreef Sjoegerd het volgende:
Vind dat wel jammer ja tegenwoordig. Maar mensen willen een dik ogende auto en voor de rest zo cheap mogelijk rijden.
Is ook heel erg triest mensen willen een stoere bak met looks de rest geeft niet. Zelf een leuke tijd beleefd met de 850 T5R dat was nog een echte Volvo.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 00:19 schreef H-D het volgende:
[..]
Klopt
Maar op een of andere manier vind ik Volvo's R Design wel het meest triest. Ik bedoel denk terug aan die brute V70 R's van weleer. En dan wat ze nu met die lijn doen zag laatst dus zo'n mooie zwarte V50 R Design...ziet er opzich goed uit...ligt er zo'n enorm trage DrivE Diesel in geldt trouwens ook heel erg voor de V60. Zijn natuurlijk populair in de lease en moeten wel om de bijtelling denken
Ja ook nog. Op termijn willen ze alles met 3 en 4 cillinders gaan doen gelukkig is het nog niet zo ver en bieden ze nog gewoon T5/D5 en T6'en aan. Al gebruiken ze de T5 en D5 af en toe ook al voor 4 cillindersquote:Op dinsdag 12 juni 2012 00:21 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
En dan de vijfpitters ook nog eens afbouwen
Gelukkig kunnen de oudere modellen met 5 cilinders nog een tijd mee .. Vind ze nog mooier ook dan die nieuwe "sportief" ogende modellen.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 00:24 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja ook nog. Op termijn willen ze alles met 3 en 4 cillinders gaan doen gelukkig is het nog niet zo ver en bieden ze nog gewoon T5/D5 en T6'en aan. Al gebruiken ze de T5 en D5 af en toe ook al voor 4 cillinders
Idd..want je wordt er met je V50 R Design DrivE wel door 75% van autorijdend Nederland uitgereden denk ik. Daar sta je dan. Met chromen spiegels. Met sportonderstel. Met spoilers.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 00:24 schreef Hanako het volgende:
[..]
Is ook heel erg triest mensen willen een stoere bak met looks de rest geeft niet. Zelf een leuke tijd beleefd met de 850 T5R dat was nog een echte Volvo.
Ik kan er niks aan doen maar dit vind ik nou gewoon prachtig!quote:Op dinsdag 12 juni 2012 00:25 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Gelukkig kunnen de oudere modellen met 5 cilinders nog een tijd mee .. Vind ze nog mooier ook dan die nieuwe "sportief" ogende modellen.
Sportonderstel zit volgens mij tegenwoordig onder elke autoquote:Op dinsdag 12 juni 2012 00:26 schreef H-D het volgende:
[..]
Idd..want je wordt er met je V50 R Design DrivE wel door 75% van autorijdend Nederland uitgereden denk ik. Daar sta je dan. Met chromen spiegels. Met sportonderstel. Met spoilers.
Vind die nieuwe V60/V70/XC70/S80 wel mooie modellen nog. Zou wel elke keer kiezen voor de D5 of T6 danquote:Op dinsdag 12 juni 2012 00:25 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Gelukkig kunnen de oudere modellen met 5 cilinders nog een tijd mee .. Vind ze nog mooier ook dan die nieuwe "sportief" ogende modellen.
740 is nou net een van minder favoriete modellen xD maar nog steeds fraai en iconisch.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 00:28 schreef Hanako het volgende:
[..]
Ik kan er niks aan doen maar dit vind ik nou gewoon prachtig!
[ afbeelding ]
[..]
Sportonderstel zit volgens mij tegenwoordig onder elke auto
Het is gewoon groot en in die term ben ik net een Amerikaan groter is altijd beterquote:Op dinsdag 12 juni 2012 00:29 schreef H-D het volgende:
[..]
740 is nou net een van minder favoriete modellen xD maar nog steeds fraai en iconisch.
Naah zo'n pakket maakt 'm wel wat sportiever enzo. qua onderstel.
Groot is het zeker beter haal je een 760 dan. Heb je een 6 cillinder.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 00:32 schreef Hanako het volgende:
[..]
Het is gewoon groot en in die term ben ik net een Amerikaan groter is altijd beter
Maar het is allemaal zo minimaal tegenwoordig vooral voor wat je ervoor betaald
Ga voor iets groters zoals het er nu naar uit zietquote:Op dinsdag 12 juni 2012 00:42 schreef H-D het volgende:
[..]
Groot is het zeker beter haal je een 760 dan. Heb je een 6 cillinder.
Mwah...hangt ook beetje van het merk af en of je van een actie gebruik maakt enzo.
wat dan?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 00:52 schreef Hanako het volgende:
[..]
Ga voor iets groters zoals het er nu naar uit ziet
Het is altijd opvallend dat de middenklassers altijd wel een actie hebben of hoge kortingen op pakketten
Heb in de afgelopen jaren zoveel auto's gehad zo bijna iedere maand wel een weer wat anders. Op uitzonderingen van bepaalde merken en daar zijn een aantal van waar ik laat ik zo zeggen verhoogde interesse in heb.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 00:54 schreef H-D het volgende:
[..]
wat dan?
Nja beter toch? Daar kun je dan weer van profiteren mocht je er een willen.
Wil je niet eens wat langer ergens in rijden dan?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 00:57 schreef Hanako het volgende:
[..]
Heb in de afgelopen jaren zoveel auto's gehad zo bijna iedere maand wel een weer wat anders. Op uitzonderingen van bepaalde merken en daar zijn een aantal van waar ik laat ik zo zeggen verhoogde interesse in heb.
Koop overigens nooit nieuw dus acties heb ik niks aan
Meestal koop ik een auto via een veilig of buitenland rijd daar een tijd mee en dan gaan ze weer naar een nieuw baasje.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 00:58 schreef H-D het volgende:
[..]
Wil je niet eens wat langer ergens in rijden dan?
Ja, maar dat hebben heel veel merken tegenwoordig, BMW's zijn ook niet meer te onderscheiden zowat..quote:Op maandag 11 juni 2012 23:13 schreef H-D het volgende:
[..]
Sowieso is dat altijd mijn punt mbt Audi. De hele lijn is op een doorgeschoten manier op elkaar afgestemd. De A4 is gewoon een mini A8. Of de A8 een A4 on steroids. Was bij die vorige opzich wel minder maar vond het toch nog wel een klein beetje het geval.
Maar bij de huidige line up is het zo erg dat het niet meer leuk is.
Het is gewoon een uitvoering die voor mensen veel praktischer kan zijn, ik weet niet wat je punt is?quote:Op maandag 11 juni 2012 23:32 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Ook al die verschillende uitvoeringen die bijna niets verschillen van elkaar.
Hier is ie dan eindelijk, de Audi A3 Sportback: een A3 met (!!!hou je vast!!!) vijf deuren!
[ afbeelding ]
S-line is heel iets anders als een S versie he, het is gewoon een pakket om m wat sportiever uiterlijk te geven, er komen dan geen bumpers op van een S versie van Audi, mooie tussenstap om toch net wat lekkerdere stoelen te hebben, net stuur etc. S versie is een compleet andere uitvoering..quote:Op maandag 11 juni 2012 23:39 schreef H-D het volgende:
[..]
En alles kan ook met S line tegenwoordig. Van de traagste diesel tot een brute S8.
Bij Volvo is dat echt triest/jammer vind ik. Dat R line tegenwoordig gewoon een bumperpakket is waar het vroeger echt eigen modellen waren. Zie je zo'n V50 R Design met retetrage ecodrive diesel
Ik snap niet zo goed wat je probleem is, als iemand zo'n auto wilt rijden omdat die m mooi vind en met een motor die nog goed te betalen is voor dagelijks gebruik en dus niet je portemonnee leegtrekt, maar wel een goed onderstel en een aantrekkelijker uiterlijk heeft dan is daar toch niks mis mee?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 00:26 schreef H-D het volgende:
[..]
Idd..want je wordt er met je V50 R Design DrivE wel door 75% van autorijdend Nederland uitgereden denk ik. Daar sta je dan. Met chromen spiegels. Met sportonderstel. Met spoilers.
Ah op die manierquote:Op dinsdag 12 juni 2012 00:59 schreef Hanako het volgende:
[..]
Meestal koop ik een auto via een veilig of buitenland rijd daar een tijd mee en dan gaan ze weer naar een nieuw baasje.
BMW is nog veeeeel beter te onderscheiden dan Audi imo. En hun line up is ook veel spannender vind ik.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 08:44 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ja, maar dat hebben heel veel merken tegenwoordig, BMW's zijn ook niet meer te onderscheiden zowat..
Maar de meeste merken hebben dat front overal hetzelfde.
[..]
Het is gewoon een uitvoering die voor mensen veel praktischer kan zijn, ik weet niet wat je punt is?
[..]
S-line is heel iets anders als een S versie he, het is gewoon een pakket om m wat sportiever uiterlijk te geven, er komen dan geen bumpers op van een S versie van Audi, mooie tussenstap om toch net wat lekkerdere stoelen te hebben, net stuur etc. S versie is een compleet andere uitvoering..
[..]
Ik snap niet zo goed wat je probleem is, als iemand zo'n auto wilt rijden omdat die m mooi vind en met een motor die nog goed te betalen is voor dagelijks gebruik en dus niet je portemonnee leegtrekt, maar wel een goed onderstel en een aantrekkelijker uiterlijk heeft dan is daar toch niks mis mee?
Het moet wel in verhouding blijven, dus ze moeten niet fabriek af bijvoorbeeld Golf R32 body kit op een 1.6 willen leveren, of RS4 op een 1.8t etc.
Uiteindelijk blijven de auto's die tot 2004 ongeveer gemaakt zijn het origineelst, de BMW's uit die tijd waren zoveel mooier als wat er nu gemaakt wordt, idem voor Audi. Alleen Mercedes is erop vooruit gegaan.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 10:47 schreef H-D het volgende:
[..]
BMW is nog veeeeel beter te onderscheiden dan Audi imo. En hun line up is ook veel spannender vind ik.
Ik weet natuurlijk wat het verschil is tussen S line en een S versie. Maar een S line A4 met een relatief trage diesel vind ik gewoon belachelijk. Het past niet. Wat moet je dan met een sportief onderstel etc.En er staat overal S line enzo op. Denk je oh kijk dat is iets. Is het gewoon zo'n 120pk diesel
Mijn probleem is dus wat jezelf al in je laatste zin zegt. Een V50 met R Design en dan zo'n DrivE diesel is. niet in verhouding. Dat is zo ongeveer de traagste krachtbron die Volvo biedt man
Ik vind dat net zo triest als van die petjes die hun 316i een heel sportief uiterlijk geven imo moet een sportief uiterlijk gerechtvaardigd worden door de prestaties en de motor van de auto. Anders is het gewoon weer zo net niet.
Dat vind ik niet. Vind die hele nieuwe line up van BMW bijvoorbeeld wel mooi. En zie liever een F10 dan bijvoorbeeld een E39 die ik zelf gehad heb. Al blijft zo'n E38 nog wel zèer geslaagd. En er zijn zoveeel modellen, ook van niet Duitse fabrikanten, die imo beter en mooier of op hun manier net zo mooi en goed zijn dan hun pre 2004 tegenhanger.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 11:00 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Uiteindelijk blijven de auto's die tot 2004 ongeveer gemaakt zijn het origineelst, de BMW's uit die tijd waren zoveel mooier als wat er nu gemaakt wordt, idem voor Audi. Alleen Mercedes is erop vooruit gegaan.
Ok, dus jij vindt dat het sportonderstel en sportstoelen, sportstuur etc op mijn 1.8 non turbo A4 met 125 pk ook onzin is dus?
Sorry, maar het aantal PK's zorgt er niet voor dat een sportonderstel beter rijd.
Ze mogen wel wat zuiniger zijn met overal badges opplakken dat wel.
Inderdaad een mening, en die deel ik niet volledig met je. Zeker niet die over de BMW.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 11:07 schreef H-D het volgende:
[..]
Dat vind ik niet. Vind die hele nieuwe line up van BMW bijvoorbeeld wel mooi. En zie liever een F10 dan bijvoorbeeld een E39 die ik zelf gehad heb. Al blijft zo'n E38 nog wel zèer geslaagd. En er zijn zoveeel modellen, ook van niet Duitse fabrikanten, die imo beter en mooier of op hun manier net zo mooi en goed zijn dan hun pre 2004 tegenhanger.
Ik vind het inderdaad een beetje overdreven. Vind het ergens een beetje een mismatch dat soort combinaties. En tegenwoordig zie je dat zò veel bij vooral Audi en Volvo
Maar dat is gewoon een mening he
Dat het ietwat onzin is om wat niet veel meer is dan een vijfdeurs A3 zo'n stoer-klinkend extra labeltje te geven, daarvoor verschilt ie gewoon te weinig van de normale. Sowieso, "Sportback", wat is er ineens zo sportief aan een zwaardere uitvoering (vijfdeurs is meestal wat zwaarder, die 6 cm extra carrosserie zal ook wel wat wegen) van een alledaags hatchbackje?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 08:44 schreef FalleNk810i het volgende:
[quote]Het is gewoon een uitvoering die voor mensen veel praktischer kan zijn, ik weet niet wat je punt is?
Ach het is maar waar je je druk om maakt. Als het simpeler mag dan kan je beter in azie kijken..quote:Op dinsdag 12 juni 2012 13:23 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Dat het ietwat onzin is om wat niet veel meer is dan een vijfdeurs A3 zo'n stoer-klinkend extra labeltje te geven, daarvoor verschilt ie gewoon te weinig van de normale. Sowieso, "Sportback", wat is er ineens zo sportief aan een zwaardere uitvoering (vijfdeurs is meestal wat zwaarder, die 6 cm extra carrosserie zal ook wel wat wegen) van een alledaags hatchbackje?
Ik vind het gewoon iets teveel interessantdoenerij, da's alles. Al die loze variaties op bestaande modellen, het mag best wat simpeler.
Omdat dat het eerste is wat mij opvalt aan jouw posts.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 14:00 schreef Kriegel het volgende:
Waarom denk jij altijd dat ik een of andere bevooroordeelde Aziatengeiler ben die Duitse auto's per definitie verschrikkelijk vindt? Is helemaal niet zo. Omgekeerd echter weet ik het niet zo zeker.
Onzin. Dat zou ik wel doen als iemand met een pertinente kutbak aan komt zetten, maar niet per definitie en zeker niet alleen "omdat Duits".quote:en zodra iemand een duitser suggereert dan vertel jij dat het beter is om een jap oid te kopen omdat je meer waar voor je geld krijgt en dergelijke.
Achja maar goed dat smakken verschillen! Anders reden we allemaal hetzelfde, ook zo saai.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 11:46 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Inderdaad een mening, en die deel ik niet volledig met je. Zeker niet die over de BMW.
Maarja, mismatch? Het rijd gewoon veel beter. Toevoeging aan het comfort en rijgedrag.
Ik heb dan dit type stoelen:
[ afbeelding ]
Wat ik niet een mismatch vindt met de prestaties van de auto.
Als je dan dit soort stoelen erin gaat zetten: tja dan geef ik je gelijk!
[ afbeelding ]
Ik bekijk het liever per merk omdat elk merk namelijk een eigen uitstraling 'brand identity' heeft. En die van sommige merken moet ik gewoon niks van hebben, en van anderen welquote:Op dinsdag 12 juni 2012 14:27 schreef Kriegel het volgende:
Ik heb inderdaad iets met Mazda, en als iemand een goedkope en lichte knakenauto zoekt (komt hier nog wel eens voor) kom ik al snel uit bij een kleine Jap van een aantal verschillende types omdat die gewoon verdomd goed dat doel dienen, vergelijkbare Volkswagens zijn vaak tweedehands erg duur gebleven.
Afhankelijk van iemands wensen en budget raadt ik dan echter net zo graag een Duitser aan, of een Fransman, of een Zweed, of een Brit, echt geen probleem. Vergeet trouwens ook niet m'n voorliefde voor Italiaanse Bella's, dus zo single-minded ben ik echt niet.
Dat is een beetje het punt heb ik het idee: waar veel mensen op dit soort autoforums een soort ingebouwde afkeer hebben tegen Japanners / Fransen / Koreanen / Italianen (één of meerdere hiervan) bekijk ik de zaak over het algemeen per model, niet per merk. Misschien dat het daardoor soms lijkt alsof ik iets in het bijzonder met Aziaten heb, maar dat is niet zo, ik verdedig ze hooguit iets sneller tegen alle haters die hier zitten. En ja, sommigen zijn echt hun geld waard. Anderen ook niet.
Niet dat ik dus 100% objectief ben ofzo. Ik heb ook m'n voorkeuren, en Daewoo's en Ssangyong's vind ik bijna zonder uitzondering schijthokken. Kijk aan, Aziaten en ik moet er niks van hebben.
[..]
Onzin. Dat zou ik wel doen als iemand met een pertinente kutbak aan komt zetten, maar niet per definitie en zeker niet alleen "omdat Duits".
Dan is dat duidelijk, het kwam alleen zo over, vandaar mijn reactie.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 14:27 schreef Kriegel het volgende:
Ik heb inderdaad iets met Mazda, en als iemand een goedkope en lichte knakenauto zoekt (komt hier nog wel eens voor) kom ik al snel uit bij een kleine Jap van een aantal verschillende types omdat die gewoon verdomd goed dat doel dienen, vergelijkbare Volkswagens zijn vaak tweedehands erg duur gebleven.
Afhankelijk van iemands wensen en budget raadt ik dan echter net zo graag een Duitser aan, of een Fransman, of een Zweed, of een Brit, echt geen probleem. Vergeet trouwens ook niet m'n voorliefde voor Italiaanse Bella's, dus zo single-minded ben ik echt niet.
Dat is een beetje het punt heb ik het idee: waar veel mensen op dit soort autoforums een soort ingebouwde afkeer hebben tegen Japanners / Fransen / Koreanen / Italianen (één of meerdere hiervan) bekijk ik de zaak over het algemeen per model, niet per merk. Misschien dat het daardoor soms lijkt alsof ik iets in het bijzonder met Aziaten heb, maar dat is niet zo, ik verdedig ze hooguit iets sneller tegen alle haters die hier zitten. En ja, sommigen zijn echt hun geld waard. Anderen ook niet.
Niet dat ik dus 100% objectief ben ofzo. Ik heb ook m'n voorkeuren, en Daewoo's en Ssangyong's vind ik bijna zonder uitzondering schijthokken. Kijk aan, Aziaten en ik moet er niks van hebben.
[..]
Onzin. Dat zou ik wel doen als iemand met een pertinente kutbak aan komt zetten, maar niet per definitie en zeker niet alleen "omdat Duits".
Truequote:Op dinsdag 12 juni 2012 14:32 schreef H-D het volgende:
[..]
Achja maar goed dat smakken verschillen! Anders reden we allemaal hetzelfde, ook zo saai.
Bij Volvo vind ik dat zo erg, zie je in de spiegel een neus van een Volvo, verwacht je een mooie v50 of v70 en dan komt er een c30 aanzetten, kenners zullen het verschil wel zien maar dat is bij bmw en audi niet het geval, alhoewel het bij de achterkant van de Audi dan weer zo is vind ik.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 11:07 schreef H-D het volgende:
[..]
Dat vind ik niet. Vind die hele nieuwe line up van BMW bijvoorbeeld wel mooi. En zie liever een F10 dan bijvoorbeeld een E39 die ik zelf gehad heb. Al blijft zo'n E38 nog wel zèer geslaagd. En er zijn zoveeel modellen, ook van niet Duitse fabrikanten, die imo beter en mooier of op hun manier net zo mooi en goed zijn dan hun pre 2004 tegenhanger.
Ik vind het inderdaad een beetje overdreven. Vind het ergens een beetje een mismatch dat soort combinaties. En tegenwoordig zie je dat zò veel bij vooral Audi en Volvo
Maar dat is gewoon een mening he
Mwah, meeste Volvo's kan ik wel van elkaar onderscheiden qua voorkant of het een V, C of S is.. BMW's daarentegen vind ik een heel stuk moeilijker, terwijl ik toch wel een redelijke auto kenner ben.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 15:21 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Bij Volvo vind ik dat zo erg, zie je in de spiegel een neus van een Volvo, verwacht je een mooie v50 of v70 en dan komt er een c30 aanzetten, kenners zullen het verschil wel zien maar dat is bij bmw en audi niet het geval, alhoewel het bij de achterkant van de Audi dan weer zo is vind ik.
Ik vind die kont zo lelijk, of ie is afgehakt ofzo. Zal wel aan mij liggen, ik heb dan weer geen moeite met de (huidige) bmw's te onderscheiden.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 15:39 schreef FalleNk810i het volgende:
Wat is er mis met een C30?
[ afbeelding ]
Ja, de achterkant is even wennen maar ik vind het niet lelijk, tis jammer dat tie 3 deurs is want ik vind het best toffe auto's!quote:Op dinsdag 12 juni 2012 16:02 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Ik vind die kont zo lelijk, of ie is afgehakt ofzo. Zal wel aan mij liggen, ik heb dan weer geen moeite met de (huidige) bmw's te onderscheiden.
Dat verschil zie je echt zo iig ik. En bij BMW ook geen enkele moeite idd.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 15:21 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Bij Volvo vind ik dat zo erg, zie je in de spiegel een neus van een Volvo, verwacht je een mooie v50 of v70 en dan komt er een c30 aanzetten, kenners zullen het verschil wel zien maar dat is bij bmw en audi niet het geval, alhoewel het bij de achterkant van de Audi dan weer zo is vind ik.
Klopt. Vind 'm zelf niet zo trouwens, de C30.quote:Op woensdag 13 juni 2012 15:11 schreef Goddelijker het volgende:
C30 is inderdaad een hele leuke auto.
Alleen is je van binnen op zich niet heel ruim, zeker achterin niet.
De sedans en stations zijn mooier inderdaad. Iets mist er aan de achterkanten van de c30, of die ruit is te groot...quote:Op woensdag 13 juni 2012 15:15 schreef H-D het volgende:
[..]
Klopt. Vind 'm zelf niet zo trouwens, de C30.
Ah tof hoe kwam het?quote:Op woensdag 13 juni 2012 15:19 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
De sedans en stations zijn mooier inderdaad. Iets mist er aan de achterkanten van de c30, of die ruit is te groot...
Heb de c30 al een keer mogen zien en starten voor je bij de dealers stond.
Ik was bij een locatie van Volvo waar ze trainingen doen/geven, dus daar staat de auto al, zodat ze kunnen leren.quote:Op woensdag 13 juni 2012 15:22 schreef H-D het volgende:
[..]
Ah tof hoe kwam het?
Vind de XC70 en S80 wel het mooist wat Volvo biedt atm.
Mooi rood is niet lelijk!quote:Op maandag 18 juni 2012 11:00 schreef FalleNk810i het volgende:
Wat een stilte hier..
Allebij de auto's gewassen dit weekend
Blijft toch wel een dankbare kleur dat rood, zeker in combinatie met bumpers die echt mooi zwart zijn.
Tip... Quick Detailer erop sprayen, en afnemen..quote:Op maandag 18 juni 2012 12:29 schreef FalleNk810i het volgende:
T weer is niet echt wat je zegt lekker of stabiel nee
Echt heel hinderlijk tijdens het wassen die harde wind, de auto was al droog voordat ik begon met zemen.. met als gevolg lelijke opgedroogde druppels enzo, kan je weer poetsen
Je woont ook wel mooi als ik het zo ziequote:Op maandag 18 juni 2012 11:00 schreef FalleNk810i het volgende:
Wat een stilte hier..
Allebij de auto's gewassen dit weekend
Blijft toch wel een dankbare kleur dat rood, zeker in combinatie met bumpers die echt mooi zwart zijn.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hmm, wat is dat precies? En merk?quote:Op maandag 18 juni 2012 12:35 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Tip... Quick Detailer erop sprayen, en afnemen..
Probleem opgelost
Joah, bij mn ouders nog hequote:Op maandag 18 juni 2012 12:38 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Je woont ook wel mooi als ik het zo zie
Ik heb afgelopen week anders heel wat dagen bijna 30 graden gehad!quote:Op maandag 18 juni 2012 12:12 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Mooi rood is niet lelijk!
Mijn auto had de spinnenwebben aan de wielkasten hangen vanmorgen... Ik moet hem ook eens wassen... Het moet gewoon weer 30 graden worden!
Meneer is op vakantie geweest toch?quote:Op maandag 18 juni 2012 13:56 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik heb afgelopen week anders heel wat dagen bijna 30 graden gehad!
Of onder een boom parkerenquote:Op maandag 18 juni 2012 18:33 schreef Mikkie het volgende:
Je hebt wel eer van je werk met een rode auto, ja. Ik ben echt niet van het poetsen, en dat zie je . Vind 't vaak zo zonde van m'n tijd... dan poets je 'm, rij je 200km snelweg en ziet ie er toch weer niet uit.
Mijnheer is op vakantie geweest ja! Ik ben een ruime week naar zuid-frankrijk geweest om te klimmen. Was echt super!quote:Op maandag 18 juni 2012 13:57 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Meneer is op vakantie geweest toch?
Waar was je heen?
Tja, das een afwegingquote:Op maandag 18 juni 2012 18:33 schreef Mikkie het volgende:
Je hebt wel eer van je werk met een rode auto, ja. Ik ben echt niet van het poetsen, en dat zie je . Vind 't vaak zo zonde van m'n tijd... dan poets je 'm, rij je 200km snelweg en ziet ie er toch weer niet uit.
Lekker hoorquote:Op maandag 18 juni 2012 19:54 schreef L0we het volgende:
[..]
Mijnheer is op vakantie geweest ja! Ik ben een ruime week naar zuid-frankrijk geweest om te klimmen. Was echt super!
Ik ook niet een keer in de zoveel tijd ff wassenquote:Op maandag 18 juni 2012 18:33 schreef Mikkie het volgende:
Je hebt wel eer van je werk met een rode auto, ja. Ik ben echt niet van het poetsen, en dat zie je . Vind 't vaak zo zonde van m'n tijd... dan poets je 'm, rij je 200km snelweg en ziet ie er toch weer niet uit.
Wat er allemaal uit die bomen komt zetten, echt ongelooflijk Ik woon half in het bos dus helaas heb ik niet echt andere optiesquote:Op maandag 18 juni 2012 20:36 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik ook niet een keer in de zoveel tijd ff wassen
probeer wel onder bomen te parkeren te vermijden. Dat vind ik echt smerig
Idd bij mij in de straat is het met wat opletten wel te vermijden.quote:Op maandag 18 juni 2012 21:24 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Wat er allemaal uit die bomen komt zetten, echt ongelooflijk Ik woon half in het bos dus helaas heb ik niet echt andere opties
Yes, bij het op 3 na hoogste punt van Nederlandquote:Op maandag 18 juni 2012 21:30 schreef H-D het volgende:
[..]
Idd bij mij in de straat is het met wat opletten wel te vermijden.
Maar dan woon je wel heel mooi zeker?
Vet!!quote:Op maandag 18 juni 2012 21:32 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Yes, bij het op 3 na hoogste punt van Nederland
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |