quote:
Op dinsdag 29 mei 2012 00:30 schreef El_Matador het volgende:Een oogziekte lijkt me niet prettig en kan een ernstige (mentale) beperking zijn bij het versieren... Hoe zit het precies?
Heel erg beperkt. Ik kon 3 jaar lang enkel in het donker leven. Op kantoor moesten alle rolluiken dicht en ik zat met een zonnebril op met donker weer. En ook dat hielp niet of nauwelijks en dus moest ik gedwongen vertrekken toen mijn contract afliep.
Er bestaat geen medicijn, enkel een riskante operatie met grote risico's zoals blindheid, staar, bloedingen, oogdruk verhoging, glaucoma, netvliesloslating, endoftalmits etc.
Heb uiteindelijk voor een operatie gekozen en het is nu een heel stuk beter. Ik heb veel geluk gehad want de meeste mensen komen er slecht van af. Ik ontwikkel helaas wel cataract binnen nu en 15 jaar als 100% bijeffect.
De levenskwaliteit van deze ziekte schijnt lager te zijn dan mensen met kanker, aids, of beroerte. En het was inderdaad ook een ware hel.
Indicatie van de oogziekte:
Mijn operatie in de UK (ook uitgezonden in de UK op tv)
Bekijk deze YouTube-video (graphic)
Dus ja sowieso was ik mentaal dood, maar zie nog altijd mijn uiterlijk als het grote probleem.