dinsdag 29 mei 2012 @ 23:23:21 #126
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_112196510
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 23:21 schreef Esses het volgende:

[..]

Nee, immers dan ga je OPZETTELIJK een ongeval veroorzaken en dan blijf je binnen de wegenverkeerswet.
Welnee, ik/hij schrok van een vleermuis.
pi_112196601
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 23:18 schreef Esses het volgende:

Hoezo word een naar huis rijdende AJ slechter beschermd? Er zit een verschil in wetgeving waar we hier over praten. Flitsers zijn geregeld in WVW. Dood door schuld in dit geval NIET.
Verschrikkelijk hypocriet is het wel.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 23:26:32 #128
211797 Esses
Splendide mendax
pi_112196648
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 23:22 schreef AchJa het volgende:

[..]

Is het niet, jij bent weer zo selectief als de pest. Als je gezegd had 20 militairen zijn de hele avond aan het rellen, hebben al 5 knokpartijen achter de rug en hebben 7 kroegen tot de grond afgebroken en bij de zesde matpartij wordt er iemand dood geslagen dan flikker je ze alle 20 maar achter de tralies als ze hun bek dichthouden.
Nee, ik ben niet selectief. Het verschil is dat ik de wet toe pas en jullie slechts praten vanuit gevoel. Dat ze al 5 knokpartijen achter de rug hebben en 7 kroegen tot de grond afgebroken hebben is leuk. Maar dan zullen ze elk voor hun eigen daden bestraft worden met daarbij in het achterhoofd de deelnemingsvormen. Daarbij zullen ze danwel gestraft worden voor openlijke geweldpleging. Maar elk opsluiten voor doodslag (of zoals jij het voorbeeld FINAAL verdraaid, moord) nee. Dat gaat niet op.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
Sed quis custodiet ipsos custodes?
  dinsdag 29 mei 2012 @ 23:28:06 #129
211797 Esses
Splendide mendax
pi_112196738
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 23:25 schreef AchJa het volgende:

[..]

Verschrikkelijk hypocriet is het wel.
Nee, dat is het niet. Maar daarvoor moet je weten hoe wetgeving opgebouwt is. Daarbij, als jij naar de rechter gaat en verklaard dat iemand gereden heeft waarmee jij verschoningsrecht hebt heb je ook nog een gerede kans dat jij met de bon weg komt. Dood door schuld komt uit het strafrecht. De wegenverkeerswet is pas van toepassing als er een delict gepleegd is wat daar specifiek in genoemd is. Dat is hier niet het geval.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
pi_112196927
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 23:16 schreef Esses het volgende:

Heeft, ookal hebben ze net een overval gepleegd, diegene die achterop zit er schuld aan dat de BESTUURDER iemand dood rijd? Nee. Per definitie niet. Hij had er op geen enkele wijze iets aan kunnen doen om die vent NIET dood te rijden.
Die 2 springen samen op een scooter om snel voor de politie te vluchten. In die situatie lijkt het me toch zeer aannemelijk dat de bijrijder van tevoren wist dat de bestuurder zich niet netjes aan alle verkeersregels zou houden, en dus een gevaarlijke situatie zou creëren. De bijrijder heeft er zelf voor gekozen om ondanks dat toch achterop die scooter te gaan zitten.
Nee, hij heeft inderdaad niet zelf iemand doodgereden. Maar hij heeft er wel vrijwillig voor gekozen om deel uit te maken van een situatie die voor andere, onschuldige mensen levensbedreigend is. Geeft geen van beide toe de bestuurder te zijn, dan maar beide achter de tralies.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 23:34:57 #131
211797 Esses
Splendide mendax
pi_112197052
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 23:32 schreef Royyy het volgende:

[..]

Die 2 springen samen op een scooter om snel voor de politie te vluchten.
Geen strafbaar feit.
quote:
In die situatie lijkt het me toch zeer aannemelijk dat de bijrijder van tevoren wist dat de bestuurder zich niet netjes aan alle verkeersregels zou houden, en dus een gevaarlijke situatie zou creëren. De bijrijder heeft er zelf voor gekozen om ondanks dat toch achterop die scooter te gaan zitten.
Nee, hij heeft inderdaad niet zelf iemand doodgereden. Maar hij heeft er wel vrijwillig voor gekozen om deel uit te maken van een situatie die voor andere, onschuldige mensen levensbedreigend is. Achter de tralies ermee dus.
De gemiddelde jongere rijd te hard, ontstaat daar een ongeval door mag ik jou dan ook opsluiten? Jij stapt bij iemand achterop een motor, stiekem weet jij ergens wel dat hij vaak te hard rijd en zich niet netjes aan de verkeersregels houd. Ongeval. Mag ik jou dan ook opsluiten?

Kom op zeg. Overigens is de hele omschrijving die jij nu aan schuld geeft geen vorm van schuld.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 23:36:21 #132
211797 Esses
Splendide mendax
pi_112197113
ff van wiki, is ff makkelijk:

quote:
Bewuste schuld is gedrag waarin iemand de gevolgen van zijn gedrag wel voorzag, maar lichtzinnig meende dat dit wel mee zou vallen. Voorbeeld: Jaap rijdt met Kees als bijzitter 120 km/uur op een donkere landweg. Kees zegt tegen Jaap: "Kappe nou, anders vallen er nog doden!" Jaap wuift de opmerking weg en zegt: "Hoor eens Keessie, ik heb al 20 jaar mijn rijbewijs en weet heus wel hoe ik moet rijden. Dat komt heus wel goed." Daarnaast remt Jaap ook telkens af als er een gevaarlijke situatie met een tegenligger of fietser dreigt te ontstaan. Helaas is Jaap net te laat bij fietser Gijs, die dodelijk wordt aangereden. Jaap meende hier lichtzinnig de dood van Gijs te vermijden en heeft dus schuld aan zijn dood.
Onbewuste schuld is gedrag waarbij iemand de gevolgen niet had voorzien, maar dit wel had kunnen voorzien als hij (beter) onderzoek had verricht en ook had moeten voorzien. Voorbeeld: Situatie als in het vorige voorbeeld, alleen heeft Jaap nu van tevoren een kalmeringsmiddel ingenomen en rijdt hij met een snelheid die onder normale omstandigheden acceptabel zou zijn. Kees die met hem in de auto stapt vraagt nu: "Heb je wel de gebruiksaanwijzing op de verpakking gelezen?" Jaap antwoordt dat daar alleen maar medische onzin op staat die hij als leek toch niet begrijpt. In grote letters vermeldde deze verpakking echter: "Gebruik van dit middel heeft een nadelige invloed op de rijvaardigheid." Na 20 minuten begint het middel te werken. Jaap reageert hierdoor veel te laat op fietser Gijs, die hij dodelijk aanrijdt. Hier had Jaap de consequenties kunnen voorzien als hij de moeite genomen had om de gebruiksaanwijzing van het medicijn te raadplegen. Hij heeft dus schuld aan de dood van Gijs door het niet nakomen van die onderzoeksplicht.
Voila, heeft de bijrijder iets gedaan of nagelaten blablabla zie wikistuk? Behalve zich overgeven aan de politie (wat hij niet verplicht is vanuit het niet aan je eigen veroordeling hoeven medewerken).
pi_112197934
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 23:36 schreef Esses het volgende:
ff van wiki, is ff makkelijk:

[..]

Voila, heeft de bijrijder iets gedaan of nagelaten blablabla zie wikistuk? Behalve zich overgeven aan de politie (wat hij niet verplicht is vanuit het niet aan je eigen veroordeling hoeven medewerken).
Er bestaat ook nog iets als een stukje genoegdoening. In dit geval (scooterboys) is het een waardeloze uitspraak. Ik ben ook benieuwd of dit stand houdt tijdens het hoger beroep. En ik denk het niet.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 23:51:56 #134
241268 Thaboel
The drunk night poster
pi_112197971
Hallo dames!
In te huren voor alle doorsmeerbeurten bij zussen.
Contact via pm/dm, foto vereist, minimale leeftijd 16 met toestemming van zus.
pi_112198058
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 23:51 schreef Thaboel het volgende:
Hallo dames!
Dag beer.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 23:53:58 #136
241268 Thaboel
The drunk night poster
pi_112198076
  dinsdag 29 mei 2012 @ 23:54:55 #137
211797 Esses
Splendide mendax
pi_112198123
Ik denk het gelukkig wel. En genoegdoening is emotie. Alhoewel fijn voor nabestaanden is daarvoor gelukkig geen plaats in de rechtzaal.

Overigens kunnen ze altijd nog een civiele procedure starten.

Trusten
pi_112198285
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 23:34 schreef Esses het volgende:

[..]

Geen strafbaar feit.

Ik zeg ook niet dat er iemand gestraft moet worden voor het vluchten voor de politie. Ik geef alleen de situatie aan, aan de hand waarvan je bepaalde dingen aannemelijk kunt maken.

quote:
De gemiddelde jongere rijd te hard, ontstaat daar een ongeval door mag ik jou dan ook opsluiten? Jij stapt bij iemand achterop een motor, stiekem weet jij ergens wel dat hij vaak te hard rijd en zich niet netjes aan de verkeersregels houd. Ongeval. Mag ik jou dan ook opsluiten?

Kom op zeg. Overigens is de hele omschrijving die jij nu aan schuld geeft geen vorm van schuld.
Als ik van tevoren met zekerheid weet dat diegene levensbedreigende situaties gaat creëren tijdens dat ritje, en ik op het moment dat dat daadwerkelijk het geval is er niet alles aan doe om diegene te stoppen? Wat mij betreft mag je me dan opsluiten ja, ik heb er dan immers zelf voor gekozen om deel uit te maken van die situatie, ik heb niks gedaan om het (te verwachten) ongeluk te voorkomen, dus dan moet ik ook maar voor de gevolgen opdraaien.

Maar als je bij de gemiddelde jongere die soms eens wat te snel rijdt in de auto stapt, kun je dan redelijkerwijs met zekerheid aannemen dat diegene tijdens DIE rit bewust situaties gaat creëren die levensbedreigend zijn voor anderen? Nee.
Kun je dat aannemen als je bij iemand achter op de scooter stapt om voor de politie te vluchten? Naar mijn mening wel.
  woensdag 30 mei 2012 @ 00:18:38 #139
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_112199311
quote:
15s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 19:32 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Bedankt voor je bijdrage aan deze discussie hoe elke defensiemedewerker gigantisch genaaid wordt uit elke hoek in elke opening.

Je overtreft je zelf weer eens.

Chapeau.
pffff, dank je.
Dan snap jij dus niet wat ik bedoel. Maar goed, niet mijn probleem :O
Dikke lul drie bier, ik ben géén marinier. Nec temere, Nec Timide!
Keep calm and shop at www.ukfood.nl Absolutely Fabulous!!
www.ukfood.nl is nu een VOF :D
pi_112202774
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 00:18 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

pffff, dank je.
Dan snap jij dus niet wat ik bedoel. Maar goed, niet mijn probleem :O
Ik snap ook niet echt wat je wilde overbrengen met je reactie.
  woensdag 30 mei 2012 @ 07:40:37 #141
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_112202889
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 07:24 schreef EllaN het volgende:

[..]

Ik snap ook niet echt wat je wilde overbrengen met je reactie.
Ballgag. Overheid, waaronder dus ook Defensie luistert niet naar haar onderdanen. Enige wat we mogen is uitgeknepen worden. dat bedoel ik dus.

Nu, op naar werk.
Dikke lul drie bier, ik ben géén marinier. Nec temere, Nec Timide!
Keep calm and shop at www.ukfood.nl Absolutely Fabulous!!
www.ukfood.nl is nu een VOF :D
  woensdag 30 mei 2012 @ 07:56:17 #142
241268 Thaboel
The drunk night poster
pi_112203019
Mogguh dames
  woensdag 30 mei 2012 @ 10:42:33 #143
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_112206044
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
pi_112206207
Nice.
pi_112206887
:')
pi_112208102
Net drie sloepen vertrokken die afgetopt waren met bier en wijn voor 6 maanden, inclusief BBQ en 800000 zakken chips en pinda's :')

Ben ik ff blij dat ik al lang weg ben als hun terugkomen _O-
Ik leg de lat zo hoog dat ik er onderdoor kan.
  woensdag 30 mei 2012 @ 11:48:39 #147
345510 samthegreat5
Nulli Secundus
pi_112208619
''No amount of experimentation can ever prove me right; a single experiment can prove me wrong.''
Albert Einstein
pi_112210121
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 11:36 schreef m.k het volgende:
Net drie sloepen vertrokken die afgetopt waren met bier en wijn voor 6 maanden, inclusief BBQ en 800000 zakken chips en pinda's :')

Ben ik ff blij dat ik al lang weg ben als hun terugkomen _O-
De KM heeft een uitje?
pi_112210296
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 12:28 schreef AchJa het volgende:

[..]

De KM heeft een uitje?
Frituur niet gezien
Ik leg de lat zo hoog dat ik er onderdoor kan.
  woensdag 30 mei 2012 @ 13:45:14 #150
241268 Thaboel
The drunk night poster
pi_112213323

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')