abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_112137099
Voordat we verder gaan, eerst even een lijstje van dingen die in vorige delen al heel vaak genoemd zijn, dan hebben we die vast gehad. Deze dingen hoef je dus NIET MEER te vermelden.

De volgende steden/landen hadden/hebben verschillende namen:
Congo / Zaïre
Beijing / Peking
Mumbai / Bombay
Kolkata / Calcutta
Madras / Chennai
Birma / Myanmar
Gorkum / Gorinchem
's-Hertogenbosch / Den Bosch
's-Gravenhage / Den Haag

TV-programma's

- Voor de Bassie & Adriaan-fans onder ons: de rol van Vlugge Japie werd door Bassie gespeeld, en die van de Baron (in het begin) door Adriaan (later door Paul van Gorcum); (ja, echt waar!)

- Wicky de Viking is een jongetje :o Maar zijn stem wordt ingesproken door een vrouw, net als die van Bart Simpson

- Dat 'Tatort' niet de naam is van de hoofdrolspeler uit die serie, maar 'plaats delict' (Tat-Ort) betekent (het 'daad-oord' dus eigenlijk);

-Dat Dolf de kraai uit A.J. Kwak eigenlijk Hitler moet voorstellen.



Afkortingen en merken/logo's

- Horeca staat voor Hotel, Restaurant, Café

- Benelux staat voor België, Nederland, Luxemburg

- De naam van benzinepomp Q8 komt van Kuwait; Esso komt van S.O., wat staat voor Standard Oil. BP heeft zijn oorsprong in British Petroleum, niet in BenzinePomp.

- Dat het sportmerk Asics heet, wat staat voor Anima Sana In Corpore Sano (een gezonde geest in een gezond lichaam), in plaats van Oasics.

- Dat er 'Disney' in het bekende logo stond, en niet 'Disnep' of 'Gisnep';

- Dat 'rinse' in 'Rinse appelstroop' geen merk of plaatsnaam is, maar 'lichtelijk zuur' betekent

- Brinta is de afkorting van BReakfast INstant TArwe

- Dat het Fila is en niet fils

Logo's
Toblerone, beer in de berg:


Amazon van A tot Z:


NBC is een pauw:


In de ruimte tussen de 'e' en de 'x' zit een pijl:


LG heeft een pacman (of dit origineel het idee was is niet bekend):


In het carrefourlogo zit een witte 'C':


In de ruimte tussen de F en de vlag staat een 1:


Unileverlogo is gemaakt van producten:


Sony vaio. va = variabel, aangegeven met het golfje. Variabel = analoog. IO = 10 = digitaal + "input/output":


Het SUN-logo. UN vormt de S:


En het Enexis logo, bevat zowel de letter "E" als een stekker:


Diversen


- Dat er verschil zit tussen de knoopsluiting van een blouse(L) en overhemd(R); deze zijn gespiegeld.

- Veel mensen kwamen er pas jaaaaaren later achter dat 'Ausfahrt' (in Duitsland) en 'Sortie' (in Frankrijk) géén plaatsnamen zijn, maar gewoon 'uitrit' betekent;

- En dat 'Einbahnstraße' geen straatnaam is, maar gewoon een eenrichtingsweg aanduidt...; ('Waar sta je nu?' 'Ehhh... even kijken... oh, in de Einbahnstraße...!' )

- Dat de wereld vóór de uitvinding van de kleurentelevisie en de kleurenfotografie NIET zwart-wit was...

- Dat er géén nieuwslezers, omroepsters of zelfs hele kinderkoren in je TV-toestel zitten, en dat die jou ook niet kunnen zien als je in de huiskamer staat...;

- Dat de muziek niet elke keer weer live gezongen wordt als je je radio aanzet;

- Oh ja, en dat TVP 'terugvindpost' betekent... en dat het niet zo gewaardeerd wordt als je alleen die afkorting post in een topic, zonder verder zelf wat zinnigs toe te voegen... (hint, hint )

- Dat OP 'openingspost' betekent (eentje zoals deze dus), de eerste reactie daarop een FiPo (First Post) heet, de tweede een SePo (Second Post) en ga zo maar door...

En natuurlijk zijn er dan ook nog woorden die je altijd verkeerd gelezen hebt, zoals bommelding (bom-melding, ja), pollepel, pijpetuitje, en uiteraard ons eigen Fok!woord 'banaanvraag'... Voor dit soort dingen kan je terecht in het topic normale woorden die bij verkeerd lezen raar zijn

Vorige delen:
Topicreeks: Dingen die je pas jaaaaaren later begrepen hebt

Deze OP is hier te vinden.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_112137702
Dat dat rooie ding in het F1 logo een vlag moet voorstellen :?
  maandag 28 mei 2012 @ 19:59:51 #3
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_112137814
Dat van die blouse en overhemd nooit geweten :P
pi_112137939
Ik dacht als klein kind altijd dat de wasmachine hele dunne stukjes van je kleding afsneed, zodat een vlek er als het ware ook afgesneden zou worden :')
pi_112138208
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 20:01 schreef Paxcon het volgende:
Ik dacht als klein kind altijd dat de wasmachine hele dunne stukjes van je kleding afsneed, zodat een vlek er als het ware ook afgesneden zou worden :')
_O- :')
  maandag 28 mei 2012 @ 20:12:23 #6
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_112138440
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 19:59 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Dat van die blouse en overhemd nooit geweten :P
Inderdaad.
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
pi_112138885
quote:
10s.gif Op maandag 28 mei 2012 20:12 schreef RockNijntje het volgende:

[..]

Inderdaad.
Ik wel. Op het werk hebben we damesuniforms en herenuniforms. Oftewel bloezen en overhemden. En ik heb iedere keer weer vier pogingen nodig om een herenmodel te vinden :')

Dames hangen in elk geval links. Of wacht... :{
pi_112143496
Twee steeds terugkerende dingen om aan de OP toe te voegen:

-Dat Vennegoor of Hesselink naar één voetballer verwijst en niet het resultaat is van verwarring bij de verslaggever.

-Dat verstandskiezen (wijsheidstanden, wisdom teeth) zo heten omdat worden geassocieerd met het komen van iemands verstand (pas later), niet omdat ze ver achter in de mond staan.
pi_112146856
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 19:59 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Dat van die blouse en overhemd nooit geweten :P
Het staat er ook wat vreemd. Het is namelijk de damessluiting en de herensluiting. Net als met de haarscheiding.
pi_112146909
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 22:44 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Het staat er ook wat vreemd. Het is namelijk de damessluiting en de herensluiting. Net als met de haarscheiding.
Dat is hetzelfde. De bloes is de damesvariant van een hemd, het overhemd is de herenvariant :P
pi_112148209
Er zijn ook herenbloesjes en damesoverhemden.
pi_112148385
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 23:05 schreef Teslynd het volgende:
Er zijn ook herenbloesjes en damesoverhemden.
Nee, is niet waar :P Een vrouwenoverhemd heet een bloes en een mannenbloes heet een overhemd :)
pi_112154468
Een vrouwenoverhemd heet al jaaaaaren shirt. En mannenbloesjes zijn die geruite met korte mouwen.
pi_112154508
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 01:43 schreef Teslynd het volgende:
Een vrouwenoverhemd heet al jaaaaaren shirt. En mannenbloesjes zijn die geruite met korte mouwen.
En een wandcontactdoos noemen we een stopcontact. Maar dat maakt niet dat het ook de beste term is :')
  dinsdag 29 mei 2012 @ 02:26:11 #15
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_112154802
Mannen dragen een overhemd, vrouwen een blouse.
Ok stelletje hokboeren
pi_112154834
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 02:26 schreef padlarf het volgende:
Mannen dragen een overhemd, vrouwen een blouse.
Dankjewel! :D
pi_112154852
Wat veel mensen trouwens niet weten, waarom die knopen omgedraaid zijn: voor een rechtshandig iemand is het makkelijker om het herenmodel zelf dicht te maken. En de vrouw werd door bedienden aangekleed :)
  dinsdag 29 mei 2012 @ 04:09:43 #18
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_112155223
Dat Cyprus in Azië ligt. :o
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_112155229
quote:
11s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 04:09 schreef Madame_Paon het volgende:
Dat Cyprus in Azië ligt. :o
Valt wel mee. Puur op basis van platentektoniek kun je het bij Azië rekenen, maar het wordt al tijden bij Europa geschaard en is lid van de EU :)
  dinsdag 29 mei 2012 @ 04:25:59 #20
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_112155247
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 04:13 schreef Tchock het volgende:

[..]

Valt wel mee. Puur op basis van platentektoniek kun je het bij Azië rekenen, maar het wordt al tijden bij Europa geschaard en is lid van de EU :)
Ik bedoel dus puur geografisch gezien.
Ik dacht altijd dat het ten westen van Griekenland lag. :@
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_112155895
quote:
11s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 04:09 schreef Madame_Paon het volgende:
Dat Cyprus in Azië ligt. :o
Dit zelfde had ik met Ijsland. Dacht vroeger zo, omdat het bij ons nooit zo koud is, moet Ijsland wel heeeeel ver weg liggen, maar toen ik bij topografie op basisschool van nationaal naar internationale leerstof ging, lag Ijsland plotseling heel dichtbij juist.

Nog een topografisch dingetje: Ik dacht altijd dat New York op een hogere breedtegraad lag (dichter bij Noordpool) dan Nederland, vanwege die zelfde kou en soms de beelden hoe erg het kan sneeuwen in de Big Apple. Sinds kort weet ik pas dat New York zuidelijker ligt en dat als je vanuit Amsterdam over zelfde breedtegraad naar het westen vliegt, je al in Newfoundland/Quebec (Canada) uitkomt :o

New York ligt weer een beetje op zelfde lijn als Porto (Portugal) en Madrid. Daar was ik eigenlijk best verbaasd over toen ik het ondekte :D
  dinsdag 29 mei 2012 @ 08:40:20 #22
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_112156182
In strips als Suske en Wiske hadden ze het vroeger vaker over lokaas.
Ik las het altijd als lo-kaas ipv lok-aas.
Zelfs nu als ik het lees klinkt het in mijn hoofd nog als lookaas.
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_112156526
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 08:08 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Dit zelfde had ik met Ijsland. Dacht vroeger zo, omdat het bij ons nooit zo koud is, moet Ijsland wel heeeeel ver weg liggen, maar toen ik bij topografie op basisschool van nationaal naar internationale leerstof ging, lag Ijsland plotseling heel dichtbij juist.

Nog een topografisch dingetje: Ik dacht altijd dat New York op een hogere breedtegraad lag (dichter bij Noordpool) dan Nederland, vanwege die zelfde kou en soms de beelden hoe erg het kan sneeuwen in de Big Apple. Sinds kort weet ik pas dat New York zuidelijker ligt en dat als je vanuit Amsterdam over zelfde breedtegraad naar het westen vliegt, je al in Newfoundland/Quebec (Canada) uitkomt :o

New York ligt weer een beetje op zelfde lijn als Porto (Portugal) en Madrid. Daar was ik eigenlijk best verbaasd over toen ik het ondekte :D
Komt dootdat NY met een koude zeestroom vanaf de polen te heeft terwijl wij gematigde winters hebben door de stroming vanaf de evenaar.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 09:10:02 #24
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_112156598
Er is ook maar een klein aantal landen die in zijn geheel noordelijker liggen dan Nederland volgens mij.
Ik denk alleen Ijsland, Scandinavie incl Groenland en baltische staten
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  dinsdag 29 mei 2012 @ 15:34:41 #25
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_112169992
Dat een blackberry in het Engels een braam is, en een zwarte bes blackcurrant heet.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')