quote:
Op dinsdag 29 mei 2012 12:11 schreef sjorsie1982 het volgende:[..]
Ik zal je even de nadelen en voordelen uitleggen. Ik zal beginnen met de nadelen:
- belastingen. De vermogenbelasting is 1.2% boven de 20k PER PERSOON - evt schulden.
- Andere nadelen zie ik niet
Hoeveel denk je dat je voor je pensioen nodig hebt dan? 30.000 euro totaal?
quote:
Voordelen:
- altijd een positief rendement
Bankspaar product voor pensioen is dat idem dito. Het is geen belegging he, een spaar product praat ik over.
quote:
- je kan altijd aan je geld komen
Enige voordeel wat er te noemen is, nadeel is echter zwaarwegender: als je het gebruikt heb je geen pensioen meer.
quote:
- je kan zelf je inleg kiezen en evt verminderen bij krappe tijden en verruimen bij rijke tijden
Kan ook bij een bankspaarproduct, met als ondergrens 600 euro bruto per jaar.
quote:
- je kan zelf kiezen wanneer je met pensioen gaat
Klopt, maar met alleen die paar duizend euro op je gewone spaarrekening haal je het niet. Je AOW (pijler 1) komt pas op 65 (67 straks) en pensioenfonds (pijler 2) ook. En dat ga je dan opvangen met je eigen karige spaargeld?
quote:
- je hebt alles zelf in de hand. Je wordt niet genaaid door zgn experts die alleen maar rijk worden ten koste van jou.
Geklets. Banksparen is in de basis precies hetzelfde als een gewone spaarrekening. Zitten verder geen experts of kosten in als je kiest voor veilig sparen of een deposito. Als je ermee gaat beleggen is het, net als bij een spaarrekening, een heel ander verhaal.
quote:
- Er zitten geen verborgen kosten aan. Je weet gewoon waar je aan toe bent.
Banksparen heeft ook geen verborgen kosten.
quote:
Ik zie eigenlijk alleen maar voordelen, behlave dan de belasting, maar als je met zijn 2en bent dan begint pas de belasting bij 40k te lopen, en die is maar 1.2% over he bedrag boven de 40k min evt schulden.
Nogmaals de vraag, denk jij er echt te komen met 40.000 of 80.000 euro?

quote:
Mensen moeten gewoon ophouden met die belachelijke produkte te kopen, wat alleen maar geld kosten, niks oplevert. En als je het toch doet, zeur dan niet en neem je verlies.
Wat kost een bankspaarrekening dan precies? Welke kosten zijn er voor een bankspaarrekening precies?