dinsdag 29 mei 2012 @ 11:03:32 #51
16180 CoolGuy
Money makes the world go round
pi_112159199
registreer om deze reclame te verbergen
Waarom wordt hier als een stel Josti's gepraat over wat beter is of niet.

1. Iedereen spaart op de manier die hij zelf het prettigst vindt.
2. Het lijkt me dat je wil sparen op een manier waarbij je zelf maximaal flexibel bent en aan niemand verantwoording hoeft af te leggen over wat je wanneer met dat geld wil doen.

Dan lijkt het mij dat je gewoon een spaarrekening neemt waar je je geld op stort. Kun je altijd bij, kun je altijd op storten wat je wil wanneer je wil, zelfde geldt voor geld opnemen, zonder dat je aan 3948538435 voorwaarden hoeft te voldoen.

"sukkel als je X doet levert je dat veel meer op man :') " Dat zal best wel ja, maar dan ben je niet meer 100% zelf in controle over je geld, want als men met dat soort 'beloften' komt dan zit er ergens een addertje onder t gras.
Veni, vidi, vagina - ik kwam, ik zag en het was kut.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 11:06:01 #52
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_112159280
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 11:01 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Erhm, ik heb al je punten tegengesproken en bewezen met bronnen. Het enige wat jij doet is onzin uitkramen omdat je of niet wil toegeven of niet weet waar je het over hebt.

Je schreeuwt iets over 145k, vervolgens blijkt dat niet waar en ben ik aan het mierenneuken? Volgens mij begrijp je het niet helemaal.

Met welke punten ben ik precies door het ijs gezakt? Het enige discutabele is mijn 27% belasting bij pensionering, omdat ik daar zo snel geen bron bij kan vinden.
De minimum en maximum inleg, de tussentijdse opname, het overslaan van een inleg, de looptijd van een rekening die je allemaal probeert om te buigen naar een 65 jarige minimum leeftijd waarop pas kan worden opgenomen waar je nog geen bron voor hebt kunnen geven. Daar heb je nog steeds geen antwoord op gegeven hoor. Ja, je probeerde het om te lullen naar een 65 jarige leeftijd, maar de bron wacht ik nog steeds op.

Ook een leuke; al je aanvullend pensioengeld in 1 keer opnemen voor de aanschaf van een huis na je 65e en van een eventueel AOW rond te komen Mag ook niet bij banksparen, moet periodiek worden uitgekeerd.
Op maandag 29 augustus 2011 15:34 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Het lijkt me ultiem, een video van jou en je fleshlight. Als dat gay is, so be it :D
  dinsdag 29 mei 2012 @ 11:06:45 #53
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_112159298
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 11:03 schreef CoolGuy het volgende:
Waarom wordt hier als een stel Josti's gepraat over wat beter is of niet.

1. Iedereen spaart op de manier die hij zelf het prettigst vindt.
2. Het lijkt me dat je wil sparen op een manier waarbij je zelf maximaal flexibel bent en aan niemand verantwoording hoeft af te leggen over wat je wanneer met dat geld wil doen.

Dan lijkt het mij dat je gewoon een spaarrekening neemt waar je je geld op stort. Kun je altijd bij, kun je altijd op storten wat je wil wanneer je wil, zelfde geldt voor geld opnemen, zonder dat je aan 3948538435 voorwaarden hoeft te voldoen.

"sukkel als je X doet levert je dat veel meer op man :') " Dat zal best wel ja, maar dan ben je niet meer 100% zelf in controle over je geld, want als men met dat soort 'beloften' komt dan zit er ergens een addertje onder t gras.
Precies. Leuk hoor, fiscaal 'rendement', maar niet als je vastgebout zit als een gevangene (woekerpolisje anyone?)
Het lijkt me ultiem, een video van jou en je fleshlight. Als dat gay is, so be it :D
  dinsdag 29 mei 2012 @ 11:12:47 #54
16180 CoolGuy
pi_112159489
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 10:59 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Niemand. Maar niemand garandeert je dat je spaargeld in 2047 dit ook nog waard is.

Overigens nog wel een belangrijk punt, je kan wel leuk 2 of 3 procent maken met je spaarrekening. Boven de 20k is het belast in box 3. Lever je zo maar weer extra geld op in. En 20k is echt niks voor een pensioen, dat is amper een jaar.
So? Ik heb way meer dan 20k op mn spaarrekening, en daar krijg ik 2.4% rente over. Ik betaal er 1.2% rente over dus per saldo ga ik er nog steeds op vooruit.

Wellicht minder dan in het de hallelujah situatie die jij beschrijft, maar voordeel is wel dat ik weet wat er gebeurd, er zelf 100% controle over heb en er ook mee kan doen wat ik wil wanneer ik wil.
pi_112159490
Sparen voor je pensioen heeft geen enkele zin, daarvoor is het rendement te laag. Spaarrente ligt maar fractioneel boven de inflatie. Dus alle spaarrente die je krijgt is nodig om de inflatie te corrigeren. Je krijgt aan het einde als je het geld wilt opnemen duseigenlijk alleen je ingelegde bedrag te besteden.

hfgrafiekinflatie392.jpg

art_historische_rente_top10_vs_grootbanken.jpg
Supra Groningam Nihil
Mijn tienduizendste post
Mijn vijftienduizendste post
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
  dinsdag 29 mei 2012 @ 11:16:34 #56
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_112159609
quote:
3s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 11:12 schreef Deetch het volgende:
Sparen voor je pensioen heeft geen enkele zin, daarvoor is het rendement te laag. Spaarrente ligt maar fractioneel boven de inflatie. Dus alle spaarrente die je krijgt is nodig om de inflatie te corrigeren. Je krijgt aan het einde als je het geld wilt opnemen duseigenlijk alleen je ingelegde bedrag te besteden.

[ link | afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dus we moeten allemaal gewoon keihard full offensive beleggen })
pi_112159850
quote:
3s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 11:12 schreef Deetch het volgende:
...
..en waarom heeft het dan geen enkele zin? En mochten pensioenfondsen gemiddeld een iets hoger rendement behalen, heeft dat dan ineens wel zin?
  dinsdag 29 mei 2012 @ 11:46:35 #58
33165 Tha_Duck
Trotse papa!
pi_112160761
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 11:00 schreef DonJames het volgende:

[..]

De 42% en 52% schijven zijn gelijk voor 65+ers en mensen die jonger zijn (op een paar grijpstuivers na)..
Klopt, maar er zijn een aantal wijzigingen waardoor je wat minder betaald:
* U hoeft geen AOW-premie meer te betalen. In box 1 daalt het belastingtarief in de eerste 2 schijven.
* De hoogte van de heffingskortingen verandert
* U krijgt mogelijk recht op andere heffingskortingen, zoals de ouderenkorting
* U kunt in aanmerking komen voor ouderentoeslag. In box 3 kunt u recht hebben op een hoger heffingvrij vermogen.
Voorlopige teruggaaf 2012: Voor 1 april ingestuurd is voor 1 juli bericht. Hoe moeilijk is dat?
  dinsdag 29 mei 2012 @ 11:46:57 #59
34974 trigt013
Registrated Trademark
pi_112160775
Domme logica hier. Als ik de hypotheek aflost is mijn huis hypotheekvrij en heeft dus altijd 100% overwaarde waar je compleet niets mee doet. Je woont dus in het huis en hoeft alleen nutsvoorzieningen, belasting en boodschappen te betalen en dat zijn je vast lasten. Als je vaste lasten dus amper 400 euro zijn heb je niet zoveel pensioen nodig. Dus helemaal niet moeilijk rekenen met rendement of overwaarde/onderwaarde of zelfs belastingschijven. Gewoon simpel boerenverstand, geen schulden dus ook geen kosten.
Why do we kill people, who killed people. Only to show that killing people is wrong!
  dinsdag 29 mei 2012 @ 11:48:30 #60
33165 Tha_Duck
Trotse papa!
pi_112160826
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 11:06 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Precies. Leuk hoor, fiscaal 'rendement', maar niet als je vastgebout zit als een gevangene (woekerpolisje anyone?)
Waar zit je precies aan vast dan, behalve het tot je 65e laten staan?
Voorlopige teruggaaf 2012: Voor 1 april ingestuurd is voor 1 juli bericht. Hoe moeilijk is dat?
  dinsdag 29 mei 2012 @ 11:49:35 #61
33165 Tha_Duck
Trotse papa!
pi_112160855
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 11:46 schreef trigt013 het volgende:
Domme logica hier. Als ik de hypotheek aflost is mijn huis hypotheekvrij en heeft dus altijd 100% overwaarde waar je compleet niets mee doet. Je woont dus in het huis en hoeft alleen nutsvoorzieningen, belasting en boodschappen te betalen en dat zijn je vast lasten. Als je vaste lasten dus amper 400 euro zijn heb je niet zoveel pensioen nodig. Dus helemaal niet moeilijk rekenen met rendement of overwaarde/onderwaarde of zelfs belastingschijven. Gewoon simpel boerenverstand, geen schulden dus ook geen kosten.
Vergeet het onderhoud van je huis niet.

Maar je idee van geen schulden, geen kosten is absoluut waar. Dat is altijd te prefereren boven elk ander 'voordeel'.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 11:52:23 #62
33165 Tha_Duck
Trotse papa!
pi_112160958
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 11:06 schreef Scorpie het volgende:

[..]

De minimum en maximum inleg, de tussentijdse opname, het overslaan van een inleg, de looptijd van een rekening die je allemaal probeert om te buigen naar een 65 jarige minimum leeftijd waarop pas kan worden opgenomen waar je nog geen bron voor hebt kunnen geven. Daar heb je nog steeds geen antwoord op gegeven hoor. Ja, je probeerde het om te lullen naar een 65 jarige leeftijd, maar de bron wacht ik nog steeds op.

Ook een leuke; al je aanvullend pensioengeld in 1 keer opnemen voor de aanschaf van een huis na je 65e en van een eventueel AOW rond te komen Mag ook niet bij banksparen, moet periodiek worden uitgekeerd.
Hier is je bron:
quote:
Oudedagslijfrente

Deze lijfrente is een levenslange inkomensvoorziening. De uitkering mag op ieder willekeurig moment ingaan tussen de 65- en 70 jaar, de uiterste datum. De lijfrente is persoonsgebonden, bij overlijden van de verzekerde stopt de uitkering.
http://www.telegraaf.nl/o(...)rentepolissen__.html
  dinsdag 29 mei 2012 @ 11:53:12 #63
33165 Tha_Duck
Trotse papa!
pi_112160992
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 11:06 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Waar is het woekerpolis deel in een kostenvrije spaarrekening die enkel geblokkeerd is voor direct opname en een rendement heeft van laten we zeggen 1,7% per jaar?
  dinsdag 29 mei 2012 @ 11:53:23 #64
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_112161001
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 11:48 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Waar zit je precies aan vast dan, behalve het tot je 65e laten staan?
De boete bij opname, een jaarlijkse minimum inleg van 600 euro, een verplicht periodieke uitkering op straffe van diezelfde boete in plaats van de vrijheid van het in 1 keer opnemen of spreiding van betaling?
  dinsdag 29 mei 2012 @ 11:58:00 #65
33165 Tha_Duck
Trotse papa!
pi_112161208
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 11:53 schreef Scorpie het volgende:

[..]

De boete bij opname, een jaarlijkse minimum inleg van 600 euro, een verplicht periodieke uitkering op straffe van diezelfde boete in plaats van de vrijheid van het in 1 keer opnemen of spreiding van betaling?
Dat maakt het nog geen woekerpolis, een woekerpolis is:
quote:
Wat is een woekerpolis?

Een woekerpolis is een verzekering waar te veel kosten op worden ingehouden. Dit komt vooral voor bij verzekeringen waarbij in aandelen wordt belegd. Deze zogenaamde beleggingsverzekeringen kunnen zijn verkocht als spaarproduct, maar ook bijvoorbeeld voor de aflossing van de hypotheek of als aanvulling op het pensioen.

Het gevolg van de hoge kosten is dat er op de einddatum te weinig geld beschikbaar is. Dit betekent dat een deel van de hypotheek niet kan worden afgelost of dat het pensioen veel lager uitvalt dan verwacht.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 12:02:27 #66
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_112161415
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 11:58 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Dat maakt het nog geen woekerpolis, een woekerpolis is:

[..]

De vergelijking zit hem in de fiscaal onaantrekkelijkheid om beide producten voor einddatum te beeindigen, niet zozeer in de kostenstructuur. In beide gevallen is het dus duur om van een in potentie mooi aantrekkelijk product af te kopen als blijkt dat desbetreffend product toch niet zo mooi is als meneer de Adviseur heeft doen voorstellen.
pi_112161586
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 11:46 schreef Tha_Duck het volgende:
Klopt, maar er zijn een aantal wijzigingen waardoor je wat minder betaald:
* U hoeft geen AOW-premie meer te betalen. In box 1 daalt het belastingtarief in de eerste 2 schijven.
Daarom heb ik het ook over de 42% en 52%-schijven. Dat zijn bovendien de getallen die je zelf hebt aangedragen ter ondersteuning van je punt.
quote:
* De hoogte van de heffingskortingen verandert
Dat heeft hier geen enkele invloed op omdat dat een nettobedrag is.
quote:
* U krijgt mogelijk recht op andere heffingskortingen, zoals de ouderenkorting
Zie hierboven.
quote:
* U kunt in aanmerking komen voor ouderentoeslag. In box 3 kunt u recht hebben op een hoger heffingvrij vermogen.
Dus kan je meer sparen in box 3 voordat er belasting over wordt berekend. Dit maakt "gewoon" sparen dus aantrekkelijker t.o.v. fiscaal voordelige vormen.
pi_112161791
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 09:03 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Het allerstomste wat je kan doen is zelf sparen op een spaarrekening.
ach mijn god zeg... :N :')

Ik zal je even de nadelen en voordelen uitleggen. Ik zal beginnen met de nadelen:
- belastingen. De vermogenbelasting is 1.2% boven de 20k PER PERSOON - evt schulden.
- Andere nadelen zie ik niet

Voordelen:
- altijd een positief rendement
- je kan altijd aan je geld komen
- je kan zelf je inleg kiezen en evt verminderen bij krappe tijden en verruimen bij rijke tijden
- je kan zelf kiezen wanneer je met pensioen gaat

- je hebt alles zelf in de hand. Je wordt niet genaaid door zgn experts die alleen maar rijk worden ten koste van jou.
- Er zitten geen verborgen kosten aan. Je weet gewoon waar je aan toe bent.

Ik zie eigenlijk alleen maar voordelen, behlave dan de belasting, maar als je met zijn 2en bent dan begint pas de belasting bij 40k te lopen, en die is maar 1.2% over he bedrag boven de 40k min evt schulden.

Mensen moeten gewoon ophouden met die belachelijke produkte te kopen, wat alleen maar geld kosten, niks oplevert. En als je het toch doet, zeur dan niet en neem je verlies.

[ Bericht 4% gewijzigd door sjorsie1982 op 29-05-2012 12:17:49 ]
  dinsdag 29 mei 2012 @ 12:23:21 #69
68576 eleusis
alles sluiten en verwijderen
pi_112162270
Harde discussie, maar arme TS is nu helemaal ondergesneeuwd met zijn woekerpola :')
hopeleSS romantic 14/88
pi_112162581
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 12:23 schreef eleusis het volgende:
Harde discussie, maar arme TS is nu helemaal ondergesneeuwd met zijn woekerpola :')
Dan had die er maar niet aan moeten beginnen.
Er is niet zoiets als gratis geld...
Alleen geld verdiend met hard werken telt, de rest is gewoon lucht en kan je zo weer kwijt raken.

Ik zou echt direct stoppen, storneren, incasso intrekken, naar een advocaat stappen ivm misleiding en ervan leren om nooit meer zoeits doms te doen en financiele adviseurs te geloven zonder na te rekenen.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 12:32:41 #71
33165 Tha_Duck
Trotse papa!
pi_112162631
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 12:11 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik zal je even de nadelen en voordelen uitleggen. Ik zal beginnen met de nadelen:
- belastingen. De vermogenbelasting is 1.2% boven de 20k PER PERSOON - evt schulden.
Hoeveel denk je dat je voor je pensioen nodig hebt dan? 30.000 euro totaal?

quote:
Voordelen:
Bankspaar product voor pensioen is dat idem dito. Het is geen belegging he, een spaar product praat ik over.

quote:
Enige voordeel wat er te noemen is, nadeel is echter zwaarwegender: als je het gebruikt heb je geen pensioen meer.

quote:
- je kan zelf je inleg kiezen en evt verminderen bij krappe tijden en verruimen bij rijke tijden
Kan ook bij een bankspaarproduct, met als ondergrens 600 euro bruto per jaar.

quote:
Klopt, maar met alleen die paar duizend euro op je gewone spaarrekening haal je het niet. Je AOW (pijler 1) komt pas op 65 (67 straks) en pensioenfonds (pijler 2) ook. En dat ga je dan opvangen met je eigen karige spaargeld?

quote:
- je hebt alles zelf in de hand. Je wordt niet genaaid door zgn experts die alleen maar rijk worden ten koste van jou.
Geklets. Banksparen is in de basis precies hetzelfde als een gewone spaarrekening. Zitten verder geen experts of kosten in als je kiest voor veilig sparen of een deposito. Als je ermee gaat beleggen is het, net als bij een spaarrekening, een heel ander verhaal.

quote:
Banksparen heeft ook geen verborgen kosten.

quote:
Ik zie eigenlijk alleen maar voordelen, behlave dan de belasting, maar als je met zijn 2en bent dan begint pas de belasting bij 40k te lopen, en die is maar 1.2% over he bedrag boven de 40k min evt schulden.
Nogmaals de vraag, denk jij er echt te komen met 40.000 of 80.000 euro? :')

quote:
Mensen moeten gewoon ophouden met die belachelijke produkte te kopen, wat alleen maar geld kosten, niks oplevert. En als je het toch doet, zeur dan niet en neem je verlies.
Wat kost een bankspaarrekening dan precies? Welke kosten zijn er voor een bankspaarrekening precies?
  dinsdag 29 mei 2012 @ 12:33:08 #72
16180 CoolGuy
pi_112162656
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 12:11 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ach mijn god zeg... :N :')

Voordelen:

Ik snap dat ook niet. Als je op een gewone spaarrekening 'maar' X % rente krijgt, en met een of ander spaarproduct krijg je (tot) wel > X% dan heeft iemand daar voordeel bij, en als er iemand anders is die voordeel heeft bij JOUW geld dan zit er dus ergens een risico.

Goed, je hebt kans dat je meer voor je geld krijgt. Je hebt echter ook kans dat je minder krijgt. Als ik dat risico moet nemen of gewoon accepteren dat ik wat minder krijg (gewoon op mn spaarrekening aan rente dus) maar geen risico loop, dan kies ik altijd voor dat laatste.

Het feit dat je er een product voor moet kopen/dienst voor moet afnemen om uiteindelijk meer rendement te hebben betekent dat iemand heel graag wil dat je dat op die manier doet, want ze verkopen het positief. Dan is er ook altijd een risico. Dan maar liever wat minder 'snel' sparen.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 12:34:27 #73
33165 Tha_Duck
Trotse papa!
pi_112162704
Ik zal vanavond even mijn belangrijkste bron inscannen voor jullie: FiscAlert van mei 2012.

Daarin staan 2 hele mooie opbouwtabel met daarin het verschil tussen fiscaal voordelig banksparen en fiscaal onvoordelig gewoon sparen. En een tabel met daarin wat je uiteindelijk per jaar overhoudt van dat geld.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 12:35:07 #74
16180 CoolGuy
pi_112162728
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 12:32 schreef Tha_Duck het volgende:

Enige voordeel wat er te noemen is, nadeel is echter zwaarwegender: als je het gebruikt heb je geen pensioen meer.

Als je wil sparen voor je pensioen en je hebt een een ander/ een product nodig om het je 'onmogelijk' te maken om bij je eigen geld te komen, omdat je het anders maar uitgeeft en dús geen pensioen meer hebt dan moet je je eens achter je oor krabben :')

Als ik ergens voor spaar dan blijft dat geld staan. Klaar. Mijn doel is sparen, dús kom ik er niet aan. Zo moeilijk is 't niet hoor.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 12:36:04 #75
33165 Tha_Duck
Trotse papa!
pi_112162777
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 12:33 schreef CoolGuy het volgende:

Ik snap dat ook niet. Als je op een gewone spaarrekening 'maar' X % rente krijgt, en met een of ander spaarproduct krijg je (tot) wel > X% dan heeft iemand daar voordeel bij, en als er iemand anders is die voordeel heeft bij JOUW geld dan zit er dus ergens een risico.
Rentes op bankspaarrekeningen zijn over het algemeen lager of gelijk aan rentes op gewone spaarrekeningen.

quote:
Goed, je hebt kans dat je meer voor je geld krijgt. Je hebt echter ook kans dat je minder krijgt. Als ik dat risico moet nemen of gewoon accepteren dat ik wat minder krijg (gewoon op mn spaarrekening aan rente dus) maar geen risico loop, dan kies ik altijd voor dat laatste.
Er is GEEN kans dat je minder krijgt. Hoe kom je bij dat geklets? Het is een bankSPAARproduct. Je spaart gewoon geld, zonder beleggen of andere addertjes. Pas als je gaat beleggen kan je een risico lopen, maar dat is altijd ongeacht de rekening.

quote:
Het feit dat je er een product voor moet kopen/dienst voor moet afnemen om uiteindelijk meer rendement te hebben betekent dat iemand heel graag wil dat je dat op die manier doet, want ze verkopen het positief. Dan is er ook altijd een risico. Dan maar liever wat minder 'snel' sparen.
Je hoeft niks te kopen voor banksparen, het is gewoon te openen net als een normale spaarrekening.

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')