abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_112130258
Topic voor ervaringen van medewerkers bij de grote accountantskantoren, of voor mensen met vragen over kansen/activiteiten en de verschillende vakgebieden binnen een accountants/advieskantoor etc.

De grootste 4 accountantskantoren zijn alfabetisch:

Deloitte (merknaam van Deloitte Touche Tohmatsu):



Ernst & Young (vaak afgekort als EY of E&Y)



KPMG (formeel afkorting van Klynveld, Peat, Marwick Goerdeler)



PriceWaterhouseCoopers (afgekort als PWC)



Inclusief nieuw logo :).
pi_112130341
"Waar werken bij KPMG vrijwilligerswerk wordt" :P
  maandag 28 mei 2012 @ 16:53:51 #3
132231 destrovel
Rolluikmuis
pi_112130742
Watskeburt met deze deel 8?
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
  maandag 28 mei 2012 @ 17:05:50 #4
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_112131191
E&Y, lekker je uurtjes totaal ten onrechte schrijven op bedrijven waar je niet voor hebt gewerkt om maar aan je 'productiviteit' te geraken. Boefjes :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_112209750
Beste Mensen,

Ik heb deze week een derde gesprek bij Deloitte. Heb eerst een gesprek gehad met een recruiter en daarna met twee senior managers. Wat kan ik in het derde gesprek verwachten ?. Heb het forum doorgelezen maar kon niet een duidelijk antwoord vinden op mijn vraag.

Ik hoop dat jullie mij enige informatie kunnen verschaffen !

Mvg,
pi_112232256
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 12:18 schreef Jejo het volgende:
Beste Mensen,

Ik heb deze week een derde gesprek bij Deloitte. Heb eerst een gesprek gehad met een recruiter en daarna met twee senior managers. Wat kan ik in het derde gesprek verwachten ?. Heb het forum doorgelezen maar kon niet een duidelijk antwoord vinden op mijn vraag.

Ik hoop dat jullie mij enige informatie kunnen verschaffen !

Mvg,
Derde gesprek? Naar mijn weten heb je maar twee gesprekken, in ieder geval bij pwc en kpmg
pi_112232334
quote:
KPMG gaat reorganiseren en banen schrappen

29-05-2012 10:25 •Het Financieele Dagblad

KPMG gaat reorganiseren en banen schrappen, zo schrijft Het Financieele Dagblad vandaag. Het kostenbesparingsplan van KPMG zou ook ingrijpen in de auto- en reiskostenvergoeding, de beloning en de overurenregeling.

De kostenbesparing komt onder andere tot stand door uitbesteding van activiteiten naar India. Voor een deel gaat het om rekenwerk dat onderdeel is van de accountantscontrole. Ook de activiteiten van stafafdelingen komen voor uitbesteding in aanmerking. Hoeveel arbeidsplaatsen er met de uitbesteding zijn gemoeid is volgens Het FD nog niet duidelijk. De eventuele ontslagen zouden volgens een interne bron op alle functieniveaus plaatsvinden.

Naast de outsourcing wordt er ook gesleuteld aan de arbeidsvoorwaarden. De lonen worden niet bevroren, maar er is wel minder ruimte voor loonsverhoging. Verder stopt KPMG stopt met de overurenregeling voor accountants. Die draaien traditioneel in de eindfase van de controle van de jaarrekeningen veel overuren en worden daarvoor met extra geld gecompenseerd. Verder worden de regelingen voor auto- en reiskosten versoberd.
Bron
pi_112239004
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 20:14 schreef QFX23 het volgende:

[..]

Bron
Uitstekende plan om de salarissen van de partners in stand te houden.
pi_112241593
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2012 21:54 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Uitstekende plan om de salarissen van de partners in stand te houden.
Het hele concept van 1 uur overwerk is 1 uur vakantie wordt geschapt, ik ben erg benieuwd hoe dat gaat uitpakken bij deadlines. Ik kan me niet meer voorstellen dat er dan nog mensen zijn die hele avonden en weekenden doorwerken. KPMG is van plan om de werkzaamheden beter te verdelen zodat er weinig overuren gemaakt hoeven te worden maar daar zie ik in de praktijk niets van terecht komen. Al met al een erg ingrijpende maatregel!
  woensdag 30 mei 2012 @ 23:01:30 #10
132231 destrovel
Rolluikmuis
pi_112243951
Inderdaad zeer ingrijpend. Ben heel benieuwd hoe dat gaat lopen, want 't lijkt mij dat je klanten niet zomaar kan vragen hun einde boekjaar te veranderen.

Daarbij is het principe "hard werken in het voorjaar, lang vakantie in de zomer" juist wat mij zo aantrekt/trok in het vak.
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
pi_112243961
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 20:12 schreef QFX23 het volgende:

[..]

Derde gesprek? Naar mijn weten heb je maar twee gesprekken, in ieder geval bij pwc en kpmg
Toch moet ik bij Deloitte komen voor een derde gesprek. Mocht iemand dit toch ook meegemaakt hebben, let me know :)
pi_112296949
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 22:26 schreef QFX23 het volgende:

[..]

Het hele concept van 1 uur overwerk is 1 uur vakantie wordt geschapt, ik ben erg benieuwd hoe dat gaat uitpakken bij deadlines. Ik kan me niet meer voorstellen dat er dan nog mensen zijn die hele avonden en weekenden doorwerken. KPMG is van plan om de werkzaamheden beter te verdelen zodat er weinig overuren gemaakt hoeven te worden maar daar zie ik in de praktijk niets van terecht komen. Al met al een erg ingrijpende maatregel!
Bij ons bij PwC is het al zo'n 2 jaar geleden ingevoerd, maar niet zo ingrijpend als hier bedoeld wordt. Mensen krijgen inderdaad weerstand tegen overwerken, maar is dat nu niet juist de bedoeling? Als er een deadline gehaald moet worden (zo'n 20x per jaar), moet je toch gewoon wat ruimer plannen? Dat gebeurt nu dus ook, waardoor er nauwelijks meer een avondje doorgewerkt hoeft te worden. Al met al een goede zaak hoor!
pi_112764458
Ik heb de baan bij Deloitte gekregen, zal gaan werken op de Audit afdeling als staff !.. Super goed nieuws dus !!
  woensdag 25 juli 2012 @ 15:43:41 #14
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_114645670
Wat is op het moment het startsalaris voor een afgestudeerd WO-er bij deloitte (of een van de andere, het zal wel gelijk liggen)
ff wachten nog
pi_114646373
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 15:43 schreef Game_Error het volgende:
Wat is op het moment het startsalaris voor een afgestudeerd WO-er bij deloitte (of een van de andere, het zal wel gelijk liggen)
Ligt bij alle vier rond de 2400 + auto (polo,punto, ibiza, etc). Studiedagen zijn wel voor de helft voor eigen rekening, dus gemiddeld kom je netto rond de 1600 euro uit.
pi_114656871
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 22:35 schreef Jejo het volgende:
Ik heb de baan bij Deloitte gekregen, zal gaan werken op de Audit afdeling als staff !.. Super goed nieuws dus !!
Ben benieuwd of je over een jaar of twee nog steeds zo enthousiast bent.
pi_114785485
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 16:02 schreef QFX23 het volgende:

[..]

Ligt bij alle vier rond de 2400 + auto (polo,punto, ibiza, etc). Studiedagen zijn wel voor de helft voor eigen rekening, dus gemiddeld kom je netto rond de 1600 euro uit.
Geldt dit voor alle WO'ers ongeacht welke studie ze gedaan hebben? Vind dit wel aardig aan de lage kant.
pi_114785616
quote:
5s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 23:59 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Geldt dit voor alle WO'ers ongeacht welke studie ze gedaan hebben? Vind dit wel aardig aan de lage kant.
Het geldt voor de normale audit en advisory functies. Er zijn een paar functies met een afwijkend salarisverloop. De een heeft een iets hoger loon en de ander iets betere secundaire arbeidsvoorwaarden. Op zich zit men rond het gemiddelde van een startsalaris voor een WOer.
pi_114807767
quote:
5s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 23:59 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Geldt dit voor alle WO'ers ongeacht welke studie ze gedaan hebben? Vind dit wel aardig aan de lage kant.
Dat komt ook doordat van alle economische startfuncties je in de accountancy het minste startsalaris krijgt. Daar tegenover krijg je wel een auto en een flinke jaarlijkse salarisstijging.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')