abonnement Unibet Coolblue
pi_112129168
Afgelopen zaterdag heb ik een nog ergere geld verslinder dan een vrouw gevonden/opgehaald. Bij een neef heeft deze pracht bolide 16 jaar stilgestaan.

Het is een FT bonito kitcar op basis van een volkswagen kever. De bodemplaat is nog in goede staat en is een automaten boden (homokineten) met een oude voortrein. Voor de rest gaat dit mij ook nog ongelooflijk veel uitzoekwerk en alles kosten, daar er geen motor/stoelen/meters/bak etc etc etc etc bij zit.

Van een andere neef een aanhanger kunnen lenen



Misschien niet het slimste om deze achter een Kia C'eed te hangen, de aanhanger alleen weegt al 1100 kg. max trekgewicht van 1200 voor de kia... och.. hij heeft de rit overleefd!



en daar staat het beest op zijn nieuwe plek voor de komende 3 jaar ongeveer.

De bodem is nog erg netjes, dus daar hoef ik niet aan te lassen, de carrosserie is van polyester, dus lassen gaat daar ook niet aan lukken. Er zullen wel een paar plekken bijgewerkt moeten worden. Binnenkort eerst maar afstoffen.
  maandag 28 mei 2012 @ 16:14:10 #2
256666 leeell
I know you're lonely
pi_112129344
vette body :D
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  maandag 28 mei 2012 @ 17:18:58 #3
53151 T42
Pinball Wizard
pi_112131662
voor zit nog de torsie vering zoals 90% van de kevers heeft. (alleen kever 1302 en 1303 niet)

heb nog een automaat bak liggen.
want mijn semiautomaat kever word schakel.

betekent dat je wel moet schakelen maar geen koppelings pedaal hebt ;) er zit wel een koppelings plaat in de bak die via de pook automatisch werkt.

je krijgt gevoel van een kart iedergeval ;)

mijn kever (44pk 1300cc AB) deed in zijn 1 ongeveer 100kmh en in zijn 2 ongeveer 160kmh en dan zijn de versnellingen al op ;)

heb je daar intressen in? is op de motor na compleet.

op mp kun je al voor 100/150 euro een motor kopen (1200cc 34pk) die je dan wel jaartje kunt gebruiken ;) in en uit bouwen zijn maar 4 bouten en wat kabeltjes.

verder heeft paruzzi.nl een hoop onderdelen.

of je pm't mij en ik weet een hoop te liggen ;)
pi_112155840
Dat zijn de fijnere berichten. Vanwege de simpele techniek leek mij zo een kitcar me wel wat. Het hogere vermogen komt later wel. De eerste stap die ik wil gaan zetten is de remmerij fixen. Schijfremmen rondom in plaats van trommel rondom.

Volgens de kenteken papieren is het namelijk een 4 cilinder MET turbo (en verder geen vermogen erop). Dus een subaru boxer mag er zo ingelepeld worden... hehe
pi_112155976
quote:
De eerste stap die ik wil gaan zetten is de remmerij fixen.
Ik zou eerst een motor fixen. Waarom zou je in godsnaam remmen bouwen op iets wat niet vooruit gaat :+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 15:57:24 #6
53151 T42
Pinball Wizard
pi_112170951
quote:
17s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 08:01 schreef Snuitebolletje het volgende:
Dat zijn de fijnere berichten. Vanwege de simpele techniek leek mij zo een kitcar me wel wat. Het hogere vermogen komt later wel. De eerste stap die ik wil gaan zetten is de remmerij fixen. Schijfremmen rondom in plaats van trommel rondom.

Volgens de kenteken papieren is het namelijk een 4 cilinder MET turbo (en verder geen vermogen erop). Dus een subaru boxer mag er zo ingelepeld worden... hehe
voor alleen schijf is al genoeg hoor. daar heb je ombouwsetje voor vanaf 350 euro (kever winter festijn liggen deze altijd, en daar heb ik ze ooit gekocht en die werkten super!)
achter is klote moet je porsche schijven zoekken en die zijn niet goedkoop...

en wat weegt hij? denk dat een subaru blok je voorwielen van de grond trekken en je in de sloot ligt. ;)
er past ook een golf blok in trouwens zelfs een diesel.

(op zo'n semi-automaatbak past alleen een keverblok trouwens)
pi_112171539
Staat die body er los op? Linker achterwiel lijkt veel verder naar achter te staan dan het rechterwiel.
Mooi ding trouwens! ^O^
pi_112172357
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 16:08 schreef vannelle het volgende:
Staat die body er los op? Linker achterwiel lijkt veel verder naar achter te staan dan het rechterwiel.
Mooi ding trouwens! ^O^
Body ligt er nog compleet los op. Met 2 man zelfs nog te tillen! Dus het kan kloppen dat we hem er nog niet recht op hebben liggen (ietwat hobbels onderweg gehad. De foto van op de auto is zoals hij hoort).

Alleen voor een schijvenset klinkt ook al prima, in ieder geval moet er iets aan de remmerij gedaan worden, alles wat er nu op zit zit enigszins vast (gelukkig net rijdbaar) en moet compleet vernieuwd worden. Reviseren gaat niet meer.

Accu komt helemaal voorin te liggen, scheelt ook al een beetje qua gewichts verdeling.

Over welk blok erin komt moet ik nog goed denken. Op zich vind ik het een prima plan om te beginnen bij een standaard kever blokje, zorgen dat alles rijdt, en dan later nog een ander blok inbouwen eventueel of het gewoon bij dat blok houden.
pi_112172661
Een 140 Pk TDI blok erin. :7
  dinsdag 29 mei 2012 @ 18:12:26 #10
53151 T42
Pinball Wizard
pi_112177749
quote:
17s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 16:21 schreef Snuitebolletje het volgende:

[..]

Body ligt er nog compleet los op. Met 2 man zelfs nog te tillen! Dus het kan kloppen dat we hem er nog niet recht op hebben liggen (ietwat hobbels onderweg gehad. De foto van op de auto is zoals hij hoort).

Alleen voor een schijvenset klinkt ook al prima, in ieder geval moet er iets aan de remmerij gedaan worden, alles wat er nu op zit zit enigszins vast (gelukkig net rijdbaar) en moet compleet vernieuwd worden. Reviseren gaat niet meer.

Accu komt helemaal voorin te liggen, scheelt ook al een beetje qua gewichts verdeling.

Over welk blok erin komt moet ik nog goed denken. Op zich vind ik het een prima plan om te beginnen bij een standaard kever blokje, zorgen dat alles rijdt, en dan later nog een ander blok inbouwen eventueel of het gewoon bij dat blok houden.
subaru blok heeft probleem : waterkoeling. ;)
en een keverblok 1.6 met goeie carburateurs gaat ook pittig ;)
al kan ik met een 1.2 (34pk) kever gewoon meekomen in het verkeer!
pi_112179209
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 18:12 schreef T42 het volgende:

[..]

subaru blok heeft probleem : waterkoeling. ;)
en een keverblok 1.6 met goeie carburateurs gaat ook pittig ;)
al kan ik met een 1.2 (34pk) kever gewoon meekomen in het verkeer!
Veel vermogen heb je echt niet nodig om mee te komen met het verkeer. Rij soms ook in een Citroen Mehari met maar liefst 30 pk! En ook daar kom je prima mee mee met het verkeer.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 19:14:19 #12
53151 T42
Pinball Wizard
pi_112180657
quote:
17s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 18:44 schreef Snuitebolletje het volgende:

[..]

Veel vermogen heb je echt niet nodig om mee te komen met het verkeer. Rij soms ook in een Citroen Mehari met maar liefst 30 pk! En ook daar kom je prima mee mee met het verkeer.
44pk (1.3 dubbelpoorts) of 50pk (1.6) met lange bak kom je een heel eind.
korte bak = 120kmh
midden bak = 140kmh
lange bak = 160kmh
(ongeveer)

langebak trekt langzamer door maar is zuiniger in brandstof.

en je kunt deze motoren nog oppeppen met uitlaten en dikkere carburateurs :P
heb zo een opgefokte 1.6 staan. (hoop dat hij een 70pk geeft)
pi_114144721
Na even een periode van vakantie en drukte en het doorlezen van verschillende boeken gister weer verder gegaan. Het chassis is nog erg goed, zitten wel wat roest plekjes op, maar alles zeeeer oppervlakkig. Qua motor wil ik in ieder geval 100 pk+ halen, en daar is het wel handig voor om de trommelremmetjes voor en achter te vervangen door een set schijven. Nu schijnt het zo te zijn dat een Porsche 944 een hoop delen deelt, incl. de achter ophanging, dus nu is het volgende doel om een donor porsche 944 te zoeken.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 16:40:49 #14
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_114159325
Impreza blok er in bouwen.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_114162843
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 16:40 schreef GizartFRL het volgende:
Impreza blok er in bouwen.
Dat komt geregeld terug in mijn gedachten. Als ik dan toch een waterkoker ervan ga maken, waarom niet gelijk een turbo waterkoker bouwen???!
pi_114175272
Trek je niet het hele chassis krom als je teveel vermogen erin lepelt?
  vrijdag 13 juli 2012 @ 22:41:50 #17
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_114175880
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 22:30 schreef Tommzzz het volgende:
Trek je niet het hele chassis krom als je teveel vermogen erin lepelt?
Welk chassis zou je krom moeten trekken?
Dit is nog een auto met ouderwets stevige bodemplaat. ^O^
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_114176568
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 22:41 schreef GizartFRL het volgende:

[..]

Welk chassis zou je krom moeten trekken?
Dit is nog een auto met ouderwets stevige bodemplaat. ^O^
T was dan ook echt een vraag vraag, heb er geen verstand van ;)
pi_114190122
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 22:30 schreef Tommzzz het volgende:
Trek je niet het hele chassis krom als je teveel vermogen erin lepelt?
Dat zou kunnen, maar wat GizartFRL zegt, hij heeft een rete harde bodemplaat, en daarnaast heb ik 2 dikke kokerbalken die eronder gaan om hem nog iets meer stijfheid te geven.
pi_158681132
quote:
99s.gif Op maandag 28 mei 2012 16:09 schreef Snuitebolletje het volgende:
Lokquote
TVP
pi_158681674
Nais, leuke kitcar TS ^O^
pi_158689793
Waarom zit ik dit nu pas :o

Hoe is het ermee :D !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')