Ik zou eerst een motor fixen. Waarom zou je in godsnaam remmen bouwen op iets wat niet vooruit gaatquote:De eerste stap die ik wil gaan zetten is de remmerij fixen.
voor alleen schijf is al genoeg hoor. daar heb je ombouwsetje voor vanaf 350 euro (kever winter festijn liggen deze altijd, en daar heb ik ze ooit gekocht en die werkten super!)quote:Op dinsdag 29 mei 2012 08:01 schreef Snuitebolletje het volgende:
Dat zijn de fijnere berichten. Vanwege de simpele techniek leek mij zo een kitcar me wel wat. Het hogere vermogen komt later wel. De eerste stap die ik wil gaan zetten is de remmerij fixen. Schijfremmen rondom in plaats van trommel rondom.
Volgens de kenteken papieren is het namelijk een 4 cilinder MET turbo (en verder geen vermogen erop). Dus een subaru boxer mag er zo ingelepeld worden... hehe
Body ligt er nog compleet los op. Met 2 man zelfs nog te tillen! Dus het kan kloppen dat we hem er nog niet recht op hebben liggen (ietwat hobbels onderweg gehad. De foto van op de auto is zoals hij hoort).quote:Op dinsdag 29 mei 2012 16:08 schreef vannelle het volgende:
Staat die body er los op? Linker achterwiel lijkt veel verder naar achter te staan dan het rechterwiel.
Mooi ding trouwens!
subaru blok heeft probleem : waterkoeling.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 16:21 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
Body ligt er nog compleet los op. Met 2 man zelfs nog te tillen! Dus het kan kloppen dat we hem er nog niet recht op hebben liggen (ietwat hobbels onderweg gehad. De foto van op de auto is zoals hij hoort).
Alleen voor een schijvenset klinkt ook al prima, in ieder geval moet er iets aan de remmerij gedaan worden, alles wat er nu op zit zit enigszins vast (gelukkig net rijdbaar) en moet compleet vernieuwd worden. Reviseren gaat niet meer.
Accu komt helemaal voorin te liggen, scheelt ook al een beetje qua gewichts verdeling.
Over welk blok erin komt moet ik nog goed denken. Op zich vind ik het een prima plan om te beginnen bij een standaard kever blokje, zorgen dat alles rijdt, en dan later nog een ander blok inbouwen eventueel of het gewoon bij dat blok houden.
Veel vermogen heb je echt niet nodig om mee te komen met het verkeer. Rij soms ook in een Citroen Mehari met maar liefst 30 pk! En ook daar kom je prima mee mee met het verkeer.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 18:12 schreef T42 het volgende:
[..]
subaru blok heeft probleem : waterkoeling.
en een keverblok 1.6 met goeie carburateurs gaat ook pittig
al kan ik met een 1.2 (34pk) kever gewoon meekomen in het verkeer!
44pk (1.3 dubbelpoorts) of 50pk (1.6) met lange bak kom je een heel eind.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 18:44 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
Veel vermogen heb je echt niet nodig om mee te komen met het verkeer. Rij soms ook in een Citroen Mehari met maar liefst 30 pk! En ook daar kom je prima mee mee met het verkeer.
Dat komt geregeld terug in mijn gedachten. Als ik dan toch een waterkoker ervan ga maken, waarom niet gelijk een turbo waterkoker bouwen???!quote:
Welk chassis zou je krom moeten trekken?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 22:30 schreef Tommzzz het volgende:
Trek je niet het hele chassis krom als je teveel vermogen erin lepelt?
T was dan ook echt een vraag vraag, heb er geen verstand vanquote:Op vrijdag 13 juli 2012 22:41 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Welk chassis zou je krom moeten trekken?
Dit is nog een auto met ouderwets stevige bodemplaat.
Dat zou kunnen, maar wat GizartFRL zegt, hij heeft een rete harde bodemplaat, en daarnaast heb ik 2 dikke kokerbalken die eronder gaan om hem nog iets meer stijfheid te geven.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 22:30 schreef Tommzzz het volgende:
Trek je niet het hele chassis krom als je teveel vermogen erin lepelt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |